-
Όπως λέει ο τίτλος θέλω να μειώσω τον θόρυβο από τα ελαστικά. Αυτό που σκέφτομαι είναι να βάλω αυτοκόλλητα ηχομονωτικά στους θόλους των τροχών. Ψάχνοντας είδα ότι υπάρχουν και υγρά που τα βάζεις με πινέλο. Αν γνωρίζει κανείς κάτι άλλο, ας το γράψει.
Το πιο εύκολο θα ήταν να αλλαχτούν τα ελαστικά με κάποια πιο αθόρυβα. Προς το παρόν δεν το σκέφτομαι, γιατί είναι καινούρια. Θα το ψάξω σε δυο τρία χρόνια.
Αυτό που με προβληματίζει είναι το εξής:
Είναι πιθανό τα μονωτικά αυτά με τον καιρό να αρχίσουν να ξεραίνονται και να ξεκολλήσουν σε κάποια σημεία; Αυτό που φοβάμαι είναι μήπως εγκλωβιστεί νερό σε κάποια σημεία και αρχίσει να σκουριάζει η λαμαρίνα.
Έχει κάνει κανείς τέτοια ηχομόνωση; Θα με ενδιέφερε πολύ η εμπειρία του.
-
Ο θόρυβος που προκαλείται απο την κύληση των ελαστικών εκτός των πολλών άλλων παραγόντων, εξαρτάται κυρίως από την ταχύτητα. Συχνοτικά κυμαίνεται στην περιοχή των χαμηλών - μεσοχαμηλών συχνοτήτων δηλαδή (πολύ χονδρικά) από τα 200 έως τα 400 hz. Για να έχουμε μια τυπικά καλή απορρόφηση σ' αυτό το φάσμα συχνοτήτων (μπάσα), θέλουμε ηχοαπορροφητικό υλικό πάχους πολλών εκατοστών και όχι κάποιο "πασάλειμα".
Επίσης, καλύπτοντας (λέμε τώρα) τους θόλους μόνον, αφήνεις απ' έξω το 70% της κάτω επιφάνειας του αυτοκινήτου. Αυτές οι συχνότητες (οι χαμηλές) δεν είναι κατευθυντικές, μεταδίδονται σφαιρικά και έχουν πολλή ενέργεια.
Εν ολίγοις: Είναι απόλυτα βέβαιο ότι θα πετάξεις -κυριολεκτικά- τα χρήματά σου. -
Ναι, το σκέφτομαι κι αυτό. Αυτό που θα χάσω θα είναι κυρίως χρόνος. Αυτά που είδα να πουλάνε οι Κινέζοι αλλά κι αυτά που πουλάνε στον Σκρουτζ που φαίνονται παρόμοια δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά. Αν αποφασίσω να βάλω, θα ψάξω να βρω ποια είναι καλύτερα.
Σε ένα βιντεάκι στο youtube είδα κάποιον που μέτρησε διαφορά 2-3 decibel μετά την εγκατάσταση. Μπορεί βέβαια να ήταν ο ίδιος εγκαταστάτης και να ήθελε να κάνει διαφήμιση μετρώντας τη δεύτερη φορά μετά την εγκατάσταση σε χαμηλότερη ταχύτητα ή σε διαφορετικό δρόμο..
-
@fhcc said in Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών:
μέτρησε διαφορά 2-3 decibel μετά την εγκατάσταση
Αυτό νομίζω σημαίνει μείωση της έντασης του ήχου κατά το ήμισυ?
Αδιανόητο... -
Το πολύ κατα 1/3 και στις συχνότητες που εξετάζει αυτός. Μπορεί και καθόλου σε αυτές που έχουν να κάνουν με την κύλιση από τον δρόμο.
Εφόσον, το πρόβλημα είναι η πηγή του θορύβου και ο δέκτης που το αντιλαμβάνεται....
ωτοασπιδες.. φθηνά και εύκολα και όλα γίνονται Rolls Royce -
Το πιο φθηνό που μπορεί να μπει, είναι ο κλασικός κετσές, που έχουν απο κάτω οι ταπετσαρίες στο πάτωμα.Δεν είναι αυτοκόλλητες όμως, οπότε ίσως χρειαστεί ταινία διπλής όψεως.
Άλλη λύση, αλλά ακριβούτσικη, είναι πισσόχαρτο με αλουμίνιο.
-
Εξωτερικά δε μπορεί να μπει ηχομόνωση για το λόγο ότι δε μπορεί να στεγανοποιηθεί οπότε φαντάζομαι εννοείς να βγάλεις τους πλαστικούς θόλους και να κολλήσεις από την επάνω μεριά το ηχομονωτικό.
Κάτι τέτοιο δεν ξέρω κατά πόσο θα σου μειώσει το θόρυβο, ίσως ώς ένα βαθμό που δεν ξέρω αν αξίζει το όλο εγχείρημα. Γενικά το ηχομονωτικό θα πρέπει να το βάλεις μέσα στην καμπίνα. Για τι αυτοκίνητο μιλάμε; -
Αυτό που φοβάμαι περισσότερο είναι το νερό που μπορεί να εγκλωβιστεί και να δημιουργήσει σκουριά οπότε κάποιες λύσεις δε θα τις δοκιμάσω.
Η καλύτερη μόνωση που έχω κάνει είναι σε σωλήνα αποχέτευσης σε παλιά πολυκατοικία που ερχόταν από πάνω. Είχα χρησιμοποιήσει σε ανακαίνιση χοντρό μονωτικό σαν κι αυτό που βάζουν στα πορτ μπαγκάζ των αυτοκινήτων, πολύ μεγάλο βάρος για τον όγκο του. Το είχα κολλήσει με βενζινόκολλα πάνω στη σωλήνα κι από πάνω είχα βάλει ένα αφρώδες μονωτικό που είναι σαν αβγοθήκη από το leroy. Στο τέλος και πετροβάμβακα, όπου χωρούσε κάτω από τη γυψοσανίδα που σκέπασα τη σωλήνα.. Το αποτέλεσμα ήταν θεαματικό, δεν περίμενα τέτοιο αποτέλεσμα. Δεν είναι κάτι όμως που θα μπορούσα να βάλω στο αυτοκίνητο πρώτα γιατί δεν υπάρχει τόσος χώρος αλλά και γιατί θα κρατούσε σίγουρα νερά.
Άσε που μετά θα είχα άλλα προβλήματα, θα άκουγα τον θόρυβο από τους καθρέφτες ή κάτι άλλο...
-
Δεν είχα διαβάσει το προηγούμενο μήνυμα, όταν έγραφα.
Ναι, εννοώ να βγάλω τους πλαστικούς θόλους και να μονώσω από κάτω. Το αυτοκίνητο έχει καλή ηχομόνωση εσωτερικά. Δεν είναι όμως και Rolls Royce όπως γράφτηκε..
Έχω θόρυβο σε ταχύτητες πάνω από 120-130 χμ./ώρα. Τα ελαστικά είναι michelin ps4, πολύ καλά όπως και όλα τα καινούρια. Αυτό που με ενοχλεί είναι ο θόρυβός τους σε μεγαλύτερες ταχύτητες.
-
Δύσκολα θα πετύχεις μεγάλη διαφορά. Αλλά δοκίμασε και πες μας.
-
Ξεκίνησα αυτό το νήμα για να ρωτήσω να μου πει κάποιος που το έχει κάνει ή λόγω δουλειάς είδε τι συμβαίνει μετά από αρκετό καιρό με τέτοιου είδους μόνωση. Να μην κάνω εγώ το πειραματόζωο και να ανοίξω καμμιά τρύπα στο αμάξι λόγω σκουριάς..
-
-
Το πιο safe είναι να αντιγράψεις κατασκευαστές. Υπάρχουν τέτοιοι που χρησιμοποιούν το γνωστό κετσέ κολλημένο πάνω στο πλαστικό κάλυμμα του θόλου με αρκετά καλά αποτελέσματα. Πχ Volvo. Βέβαια το αποτέλεσμα είναι αθροιστικό και προέρχεται από τη γενικότερη μελέτη και αντιμετώπιση του nvh.
Προσωπικά σε Corolla Cross, γνωστό για την ανύπαρκτη ηχομόνωσή του, έχω βάλει αυτό πίσω από τους θόλους στο σημείο που θεωρητικά ενώνεται το φτερό με την καμπίνα. Χωρίς να το κολλήσω χωρίς τίποτα, απλά το στρίμωξα στο μεγάλο κενό που έχει εκεί το αμάξι. Το αποτέλεσμα αμφίβολο αλλά επίσης και ακίνδυνο μιας και τα νερά είναι σπάνια, το σημείο δυσπρόσιτο και με τόσες ζέστες πιθανολογώ θα στεγνώνει εύκολα ακόμα κι αν βραχούν.
Κάτι τέτοιο μου φαίνεται πιο σωστό για κάποιον που έχει όρεξη να ασχοληθεί και το κόστος δεν είναι τίποτα φοβερό. Σε άλλο αμάξι (Leon Cupra), είχα δει αισθητή διαφορά στο θόρυβο κύλησης από πίσω, όταν έντυσα με ηχομονωτικό τη λαμαρίνα κάτω από το πίσω κάθισμα και τη μέσα μεριά των θόλων όπως και όλο το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Επίσης σημαντική ήταν και η βελτίωση της απόδοσης του ηχοσυστήματος μετά από όλα αυτά.
-
@fhcc said in Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών:
Όπως λέει ο τίτλος θέλω να μειώσω τον θόρυβο από τα ελαστικά. Αυτό που σκέφτομαι είναι να βάλω αυτοκόλλητα ηχομονωτικά στους θόλους των τροχών. Ψάχνοντας είδα ότι υπάρχουν και υγρά που τα βάζεις με πινέλο. Αν γνωρίζει κανείς κάτι άλλο, ας το γράψει.
Το πιο εύκολο θα ήταν να αλλαχτούν τα ελαστικά με κάποια πιο αθόρυβα. Προς το παρόν δεν το σκέφτομαι, γιατί είναι καινούρια. Θα το ψάξω σε δυο τρία χρόνια.
Αυτό που με προβληματίζει είναι το εξής:
Είναι πιθανό τα μονωτικά αυτά με τον καιρό να αρχίσουν να ξεραίνονται και να ξεκολλήσουν σε κάποια σημεία; Αυτό που φοβάμαι είναι μήπως εγκλωβιστεί νερό σε κάποια σημεία και αρχίσει να σκουριάζει η λαμαρίνα.
Έχει κάνει κανείς τέτοια ηχομόνωση; Θα με ενδιέφερε πολύ η εμπειρία του.
τι αμαξι εχεις? δες ποσος ειναι ο θορυβος σε καινουριο οδοστρωμα, στο δικο μου σε καινουριο ειναι μηδεν σε παλιο ειναι ο μονος θορυβος που ακουγεται αυτο απο τους τροχους.
-
@polistas said in Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών:
@fhcc said in Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών:
μέτρησε διαφορά 2-3 decibel μετά την εγκατάσταση
Αυτό νομίζω σημαίνει μείωση της έντασης του ήχου κατά το ήμισυ?
Αδιανόητο...Κιομως! για να παραχθούν +3db , χρειάζεται η διπλή ενέργεια! (εκεί το βασίζει για να δώσει το "50% μείωση" ως μαρκετινγκ τρικ. Ένας ήχος +3db στα αυτία μας είναι περίπου +12% πιο δυνατός.
Αναφορικά με το αρχικό πόστ, όπως έχουν πει ήδη φίλοι - τζάμπα χρόνο και χρήμα θα χαλάσεις - δεν μαζεύονται τόσο εύκολα αυτές οι συχνότητες. Χρειάζονται εξιδεικευμένες μετρήσεις για να δεις ποιες συχνότητες συντονίζουν , πολύ παχιά και μεγάλα ηχοαπορροφητικά υλικά, κλπ. Εδώ σε "ελεγχόμενο" περιβάλλον (aka. σπίτι, χώρος ακρόασης) και πάλι είναι πολύ δύσκολο να το μαζέψεις (δύσκολο = κοστοβόρο)
Φιλικά,
-
Μόνο εγώ έχω την αίσθηση ότι τα αυτοκίνητα με MacPherson ανάρτηση σε τραχύ οδόστρωμα είναι σαν να έχουν δύο τεράστια ηχεία για θόλους? Ή το σχήμα ή η ίδια η έδραση το προκαλούν αυτό.
Εδώ και πολλά χρόνια έχω προσθέσει μόνωση με κετσε και ορυκτό Βαμβακά στα αυτοκίνητα μου. Κετσε στους θόλους ( υπήρχε μόνωση) και ορυκτό Βαμβακά από πίσω καθίσματα μέχρι ταμπλό όπου πάλι υπήρχε μόνωση.
Αν το αυτοκίνητο είναι ελλιπές σε μόνωση από το εργοστάσιο δεν σώζεται!
Σημαντικό το firewall,το υλικό τουfirewall(μεταλλο vs πλαστικό) , μόνωση firewall,μόνωση τούνελ μετάδοσής,μόνωση εσωτερικα θόλους,πάτωμα( αλλά έχουν μεγάλου πάχους μαστίχα, αλλά πλαστικά καλύμματα και μικρού ή μεγάλου πάχους μαστίχα.Επισης δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για ηχομόνωση όταν 2024 και ακόμα βγαίνουν αυτοκίνητά με γυμνά μεταλλικά τμήματα στην καμπίνα των επιβατών......
Όπως λένε και τα παιδιά το τι θα ακούσεις τελικά δεν είναι τόσο απλό ..... Η w203 είναι πιο ήσυχη σε καλής ποιότητας δρόμους σε σχέση με τη w202 , ωστόσο σε χαλιά δρόμους λακούβες - τραχύς ραγισμενους η w202 φαίνεται μπροστά στην w203 σαν κατηγορίας e class.
Πήγε κάτι στραβά για την 203? Όχι απαραίτητα αφού στα χαρτιά τα καταφέρνει όντως καλύτερα σε καλούς δρόμους.Για να κλείνω μια c class μπορεί να πάει προς e class αλλά δεν θα γίνει ποτέ τόσο ήσυχη. Παίζει η μόνωση να είναι από τα πράγματα που δεν αξίζει να ρίξεις χρήματα καθώς δεν θα ανταποκρίνεται στο ποσό που ξοδεψες. Αν γίνει στα πλαίσια ενός diy χωρίς να σπάσεις τα μισά κουμπώματα από τα πλαστικά τότε οκ πέρασες και δημιουργικό χρόνο.
Υ.γ. πιο πολύ αξίζουν τα ήσυχα στενά μεγάλου προφίλ ελαστικά.
-
@w202-amg said in Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών:
α που δεν αξίζει να ρίξεις χρήματα καθώς δεν θα ανταποκρίνεται στο ποσό που ξοδεψες. Αν γίνει στα πλαίσια ενός diy χωρίς να σπάσεις τα μισά κουμπώματα από τα πλαστικά τότε οκ πέρασες και δημιουργικό χρόνο.
Kαμμια σχεση τι αναρτηση εχεις και βασικα τι αμαξι εχεις με τον θορυβο απο τον δρομο. Εχει βεβαια σχεση τι λαστιχα εχεις και τι δρομος ειναι.
Το προηγουμενο μου αμαξι Μακ Φερσον ειχε και ηταν τελειως αθορυβο. Το τωρινο εχει καλυτερη αναρτηση και ειναι και αυτο τελειως αθορυβο αλλα μονο σε καινουριο οδοστρωμα. Ειναι θεμα καταλληλης μονωσης απο το εργοστασιο αναλογα με το μοντελλο επισης προσθετει κιλα και κοστος η μονωση οποτε τα σπορ και τα φθηνα μοντελλα δεν εχουν πολυ.
-
@wantone said in Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών:
@w202-amg said in Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών:
α που δεν αξίζει να ρίξεις χρήματα καθώς δεν θα ανταποκρίνεται στο ποσό που ξοδεψες. Αν γίνει στα πλαίσια ενός diy χωρίς να σπάσεις τα μισά κουμπώματα από τα πλαστικά τότε οκ πέρασες και δημιουργικό χρόνο.
Kαμμια σχεση τι αναρτηση εχεις και βασικα τι αμαξι εχεις με τον θορυβο απο τον δρομο. Εχει βεβαια σχεση τι λαστιχα εχεις και τι δρομος ειναι.
Το προηγουμενο μου αμαξι Μακ Φερσον ειχε και ηταν τελειως αθορυβο. Το τωρινο εχει καλυτερη αναρτηση και ειναι και αυτο τελειως αθορυβο αλλα μονο σε καινουριο οδοστρωμα. Ειναι θεμα καταλληλης μονωσης απο το εργοστασιο αναλογα με το μοντελλο επισης προσθετει κιλα και κοστος η μονωση οποτε τα σπορ και τα φθηνα μοντελλα δεν εχουν πολυ.
Τι να σ πω σε ότι αμάξι έχω μπει και έχω οδηγήσει με MacPherson,μόλις η ποιότητα του δρόμου υποβαθμίζεται πάει περίπατο και η ηχομόνωση, ειδικά το βουητό που προκύπτει είναι τραγικό..... για τα γούστα μου.
-
https://partsavatar.ca/blog/suspension/difference-between-macpherson-struts-and-double-wishbone-suspension/
Κι όμως ο τύπος της ανάρτησης επιρρεαζει. Πόσο μάλλον αν φτάσεις να συγκρίνεις MacPherson vs δίπλα ψαλίδια με διαφορετική έδραση για το αμορτισέρ από το ελατήριο. Μέρα με νύχτα -
Το βιντεάκι που είχα δει παλιότερα είναι το παρακάτω:
Η διαφορά που μετράει τελικά είναι 1-2 db και όχι 2-3 που είχα γράψει.
Μπήκα και στο σάιτ με τα μονωτικά αυτοκινήτου. Όσο διαβάζεις, παίρνεις ιδέες. Είδα ότι βάζουν μονωτικό μόνο πάνω στους πλαστικούς θόλους κι όχι πάνω στη λαμαρίνα, έτσι νομίζω τουλάχιστον, δεν πρόλαβα να το διαβάσω προσεκτικά.
Δεν ξέρω ακόμη τι θα κάνω, ούτε έχω ανοίξει για να δω πόσος χώρος υπάρχει ή αν υπάρχει κάποιου είδους μόνωση. Δεν σκοπεύω να χρησιμοποιήσω μονωτικό που μπορεί να κρατήσει νερό όπως οι αβγοθήκες που είναι σαν σφουγγάρι.
Το αυτοκίνητο είναι καινούριο ακόμη οπότε τα κλιπσάκια που συγκρατούν τους πλαστικούς θόλους δεν θα έχουν ξεραθεί και θα ξαναχρησιμοποιηθούν πιστεύω τα περισσότερα. Θα παραγγείλω όμως μερικά για κάθε ενδεχόμενο.
Αν θα κάνω κάτι θα είναι μετά από 1-2 μήνες που θα έχω περισσότερο χρόνο.
Ή μπορεί να το μετανιώσω και να μην κάνω τίποτα.. Μπορεί η λύση να είναι η αλλαγή ελαστικών, όταν έρθει η ώρα τους. Το αμάξι τώρα έχει Michelin Pilot Sport 4 που τα θεωρώ πολύ καλά. Κάνουν όμως φασαρία όπως και τα περισσότερα ελαστικά που προσανατολίζονται στις επιδόσεις και όχι στην άνεση. Ίσως τα Michelin Primacy ή άλλο παρόμοιο να είναι η λύση. Και μετά θα παραπονιέμαι ότι τα προηγούμενα που είχα ήταν καλύτερα κι ας έκαναν και λίγο θόρυβο..
Ηχομόνωση στους θόλους των τροχών