@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ρε συ Λαπ, επειδή σου χαλάνε το αφήγημα και δεν γουστάρεις να τα πάρεις υποψιν όσα σοβαρά στοιχεία βάζω, σημαίνει πως εγώ «θέλω να αποτύχει η αποδέσμευση απ τα ορυκτά καύσιμα» ;
Εγώ παραθέτω ας πούμε τις τοποθετήσεις καθηγητών αναγνωρισμένων πανεπιστημίων που εκθέτουν τα στοιχεία κι αποδομούν και γενικά τις μπαρούφες και ειδικότερα τον χρονικό ορίζοντα που έχει εξαγγελθεί, εσύ επιλέγεις να το αγνοήσεις και αντιπαραθέτεις «το εταιρικό όραμα» της Τέσλα! Σοβαρά τώρα;
Πρώτα από όλα ποιες πηγές βάζεις; Κάποιες δηλώσεις, ποιανού;
Δεν έχεις καταλάβει, τα στοιχεία που παραθέτει η Τέσλα στο όραμα της για την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, στηρίζονται σε διάφορες μελέτες και έρευνες της επιστημονικής κοινότητας στην βάση συγκεκριμένων υποθέσεων και συμπερασμάτων. Τις αναφέρει στο τέλος της παρουσίασης. Εκεί μπορεις να διαβάζεις πολλές λεπτομέρειες.
Έχεις εσύ παραθέσει κάποια μελέτη από κάποια ερευνητική ομάδα, ινστιτούτο ή οτιδήποτε ισάξιο που να καταρρίπτει κάποιους απο τους ισχυρισμούς των υπολοίπων μελετητών; Εσύ στην συζήτηση παραθέτεις ΑΠΌΨΕΙΣ κάποιων γκουρού και όχι αποτελέσματα στην βάση της υπόθεσης μεθοδολογία, μελέτη , συμπέρασμα.
Κι όχι μόνο πρέπει να δώσουμε σημασία στο ...όραμα κάποιου Αμερικάνου μπιζνεσμαν, αλλά να παριστάνουμε κι ότι οι αόριστες υποσχέσεις του Έλον έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα απ' τον λόγο των Ειδικών της Επιστήμης και τους σοβαρού αναλυτές της Βιομηχανίας...
Ξαναλέω, το όραμα στηρίζεται σε μελέτες, από ειδικούς επιστήμονες και σοβαρούς αναλυτές της βιομηχανίας. Μάλιστα το γεγονός πως επενδύονται δεκάδες ΤΡΙΣ ευρώ από ΠΟΛΛΟΥΣ βιομηχανικούς κλάδους στην έρευνα και ανάπτυξη στην βάση των παραδοχων αυτών των ερευνητικών ομάδων, προφανώς μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως θα έχουν μια βάση ρεαλισμού.
Αν είναι έτσι, να γίνουμε κι αρνητές της Κλιματικής Αλλαγής, επειδή ο Τράμπ ως ακόμη πιο πετυχημένος και καταξιωμένος μπίζνεσμαν απ τον ανερχόμενο Έλον, μας πιπιλάει τ' αυτιά οτι δεν υφίσταται αλλαγή του κλίματος...
Ακριβώς αυτό κάνεις! Με βάση μια ιδεολογική θεώρηση του ρεαλισμού, αρνεισαι τα προφανή.
Η σημερινή μπαταριοκίνηση όπως πλασάρεται, είναι τροχοπέδη στις εξελίξεις, εμποδίζει την πραγματική πρόοδο.
Ποια πρόοδο, σε ποιον τομέα πρόοδο; Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για την αυτοκίνηση; Ποια η πρόοδος που εμποδίζεται στην αυτοκίνηση; Στην εξέλιξη των diesel ;
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι θέλεις να πεις!
Αντί να αλλάξει το παγκόσμιο επιχειρηματικό και καταναλωτικό μοντέλο προς τις σωστές για το περιβάλλον (και κατ επέκταση την ανθρωπότητα) κατευθύνσεις, έχει ήδη δημιουργηθεί ένα πανίσχυρο λόμπυ, με μπροστάρη τον Έλον, που προωθεί ακόμη χειρότερο υπερκαταναλωτισμό και την μέγιστη προσπάθεια (που μετριέται σε πόρους και χρήμα) για την επίτευξη του ελάχιστου αποτελέσματος, αντί για το αντίθετο που είναι το ζητούμενο, δηλαδή με όσο το δυνατόν λιγότερους πόρους και επενδύσεις να επιτευχθεί το μέγιστο αποτέλεσμα.
Μπερδεύεις δύο διαφορετικά πράγματα. Άλλο πράγμα η υπερκατανάλωση ως κομμάτι του συστήματος και άλλο πράγμα η 4η βιομηχανική επανάσταση όπου οι ΑΠΕ θα παίζουν σημαντικό και ίσως τον βασικό ρόλο στην λεγόμενη αειφόρο ανάπτυξη. Εσύ δεν αντέδρασες ούτε μια φορά, κυριολεκτικά ούτε μια, για τα εταιρικά οράματα των εταιριών των ορυκτών καυσίμων ούτε για την υπερκατανάλωση των προϊόντων τους, ούτε για την υπερπαραγωγή ρύπανσης, ούτε για την υπερείσπραξη προστιθέμενης αξίας κτλ.
Εχεις προσωποποίησει στην Τέσλα τον ιδεολογικό σου αντίπαλο όταν ΟΛΕΣ οι αυτοκινητοβιομηχανίες και όχι μόνο, κινούνται στην ίδια κατεύθυνση.
Τον «διάλογο» τον έχετε εξευτελίσει πριν μήνες, δεκάδες σελίδες πίσω.
Και όμως κάποιοι ομοϊδεάτες σου τον έχουν εξευτελίσει, όπως και εσύ τώρα. Βλέποντας παντού εχθρούς ακόμα και εκεί που δεν υπάρχουν. Με χαμηλού επιπέδου επιχειρήματα μπερδεύοντας έννοιες και γεγονότα σε μια ιδεολογική σαλατοποιηση και ανακολουθία πράξεων και ιδεών.
Γι' αυτό εγώ σου αποδεικνύω πως το «πούλημα τρέλας» δεν είναι η βέλτιστη στρατηγική που θα σε οδηγήσει στη νίκη κι επικράτηση στη λεκτική αντιπαράθεση (γιατί από πλευράς σου αυτό είναι το ζητούμενο). Όπως βλέπεις, ίσως κάποιοι είναι ικανοί να πουλήσουν τρέλα ακόμη πιο αποτελεσματικά απ ότι νόμιζες ότι είσαι ικανός...
Κυριολεκτικά, όχι μόνο δεν είναι πιο αποτελεσματική η πώληση της "τρέλας" αλλά απογυμνώνει τον φανατισμό που κρύβεις πίσω από κάπως χαμηλού επιπέδου αστεϊσμους. Τόσο καιρό προσπαθώ να σου δείξω γιατί ΟΛΟΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ επενδύει σε κάτι που εσύ αμφισβητείς στηριζόμενος σε δυο τρεις καθηγητές που αναφέρουν απλά τις ΑΠΌΨΕΙΣ τους και όχι τα συμπεράσματα μελετών. Πως θα μπορούσαν άλλωστε όταν η ίδια η επιστημονική κοινότητα είναι κατενθουσιασμένη με την πορεία που έχουν πάρει τα πράγματα και ιδιαίτερα στον τομέα των μπαταριών να γράφετε τεχνολογική ιστορία ισάξια με την εφεύρεση του ηλεκτρισμού.
Οπότε, ή ασχολούμαστε και εστιάζουμε στα σοβαρά στοιχεία κι επιχειρήματα που έχουν παρατεθεί κατά καιρούς, ή συνεχίζεις εσύ (κι όχι μόνο) να βομβαρδίζεις με μετακαπιταλιστικά νεοφιλελεύθερα «οράματα» μεγαλομανών όπως ο Μασκ, που είναι αποφασισμένοι να απομυζήσουν κάθε πόρο του πλανήτη μέχρι ολικής καταστροφής του και την υποβάθμιση της ζωής τεράστιου κομματιού του πληθυσμού σε μεσαιωνικές συνθήκες, προκειμένου να έχει αποτέλεσμα το μοντέλο τους για μια «ελιτ» υψηλών εισοδημάτων στην οποία εστιάζουν, κι εγώ να ταμπουρωθώ στο πολυβολείο «κι ελάτε να τα πάρετεεεε»...
Το γεγονός πως τα κεφάλαια, (έστω μέρος τους) αφήνουν τα άυλα χρηματοπιστωτικά, και χρηματιστηριακά προϊόντα και επενδύουν στην ερευνα και ανάπτυξη, στη μελέτη και παραγωγή νέας τεχνολογίας (η οποία έχει και έμμεσο όφελος, οικονομικό, περιβαλλοντικό άρα και κοινωνικό), δηλαδη στην πραγματική οικονομία και ανάπτυξη είναι μια επανάληψη των συνθηκών του καπιταλιστικού συστήματος μετα τον ΒΠΠ και ΠΡΙΝ τον τραπεζικό νεοφιλελευθερισμό των προσόδων που τα αποτελέσματα αυτού στην κοινωνία αλλά και στην οικονομία επικαλείσαι στις διάφορες συζητήσεις. Μάλιστα οι επενδύσεις αυτές βρίσκονται υπο κρατική καθοδήγηση και κατεύθυνση μέσω χρονοδιαγραμμάτων. Δεν αποφασίζουν δηλαδή οι ιδιωτικές εταιρίες για την μετάβαση στη ηλεκτροκίνηση και την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά τα κοινοβούλια των χωρών τα οποία έχουν υιοθετήσει τις διεθνείς συνθήκες για το περιβάλλον. Μάλιστα πολλά κοινοβούλια ψηφίζουν ενάντια στα συμφέροντα της μη αλλαγής, των υπαρχόντων βιομηχανιών των χωρών τους, γεγονός που είναι εντυπωσιακό!
Το θέμα της άγρια επιβαλλόμενης μπαταριοκίνησης όπως προαναγγέλλεται είναι κατ εξοχήν ΠΟΛΙΤΙΚΟ και δευτερευόντως τεχνικό, περιβαλλοντικό κλπ.
Με αυτήν τη έννοια όλα είναι πολιτικά, το θέμα είναι ότι οι ανθρωπότητα διανύει την 4η βιομηχανική επανάσταση με την καθοδήγηση και ρύθμιση των κυβερνήσεων και με το ιδιωτικό κεφάλαιο να επενδύει για να καρπωθεί το κέρδος που περιμένει.
Αν με ρωτάς αν θα μπορούσε να υπάρξει μια κάποια άλλη συνθήκη, θα έλεγα να το συζητήσουμε να δούμε αν θα υπήρχε τέτοια πιθανότητα. Αλλά σήμερα όπως είναι δομημένη η οικονομία, η πρόοδος στον τομέα της μετάβασης, που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, περνάει από τα ιδιωτικά κεφάλαια με την ρύθμιση των κυβερνήσεων.
Όπως ακριβώς και η μη μετάβαση και η χρήση ορυκτών καυσίμων περνάει από τα ιδιωτικά κεφάλαια! Δεν σε βλέπω όμως να εγείρεις κάποια αντίδραση για τα κεφάλαια αυτά.
Αν κάποιος δεν το κατανοεί, ο δημόσιος διάλογος που μπορεί να κάνει είναι για λάηφστάηλ περιοδικά, όχι για χώρους Αντιλόγου ανθρώπων τεχνικά καταρτισμένων, όπως υποτίθεται ήταν (είναι?) οι 4troxoi όπως τους ξέραμε απ' την εφηβεία μας.
Ο αντίλογος που κάνεις όντως είναι επιπέδου εφηβικης συζήτησης γεμάτη απλουστευσεις, επιπόλαια συμπεράσματα και πόλωση