Με αφορμή την συζήτηση υβριδικά, πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα που γενικώς επικρατεί τελευταία, κάποιες τοποθετήσεις που ίσως διευκολύνουν κάποιους.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’90 η ιαπωνική κυβέρνηση, πρότεινε στις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας εναλλακτικές λύσεις για οικονομικότερη μετακίνηση. Οι 2 μεγαλύτερες HONDA & TOYOTA, ασχολήθηκαν πιο ενεργά και παρουσίασαν τις προτάσεις τους.
Η μεν ΤΟΥΟΤΑ παρουσίασε την δικιά της υβριδική τεχνολογία με 2 ηλεκτροκινητήρες σε παράλληλη τοποθέτηση, με κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων επικυκλικό, η δε HONDA εφάρμοσε την δική της πρόταση με έναν ηλεκτροκινητήρα σε σειρά με το κιβώτιο και τον κινητήρα.
Η ΤΟΥΟΤΑ έδινε την δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης έστω και για λίγα μέτρα με το δικό της σύστημα, κάτι που δεν γινόταν στο σύστημα της HONDA.
Και τα 2 έσβηναν τον κινητήρα όταν ήταν σταματημένο το αυτοκίνητο, αλλά μόνο το ΤΟΥΟΤΑ μπορούσε να το κινήσει ηλεκτρικά, στο HONDA ήταν επικουρικός ο κινητήρας στην λειτουργία του κινητήρα.
Το σύστημα της ΤΟΥΟΤΑ ήταν πιο περίπλοκο γιατί οι 2 ηλεκτροκινητήρες έκαναν διαφορετική δουλειά ο καθένας, ο ένας κινούσε το αυτοκίνητο και ο μικρότερος ρύθμιζε το επικυκλικό κιβώτιο και φόρτιζε την μπαταρία (όπως και ο μεγάλος όταν το αυτοκίνητο επιβράδυνε), χωρίς κλασικό δυναμό. Στο αντίστοιχο της HONDA το ηλεκτρομοτέρ βοηθούσε τον κινητήρα βενζίνης και φόρτιζε την μπαταρία στην επιβράδυνση, αλλά χρησιμοποιούσε ξεχωριστό δυναμό.
Η HONDA πίστευε ότι το σύστημα πρέπει να δουλεύει στην σειρά για καλύτερη απόδοση, ενώ η ΤΟΥΟΤΑ θεωρούσε ότι το παράλληλο σύστημα βοηθούσε στην εξοικονόμηση ενέργειας στο μικρό διάστημα που το όχημα το κινούσε μόνο η μπαταρία.
Και στα 2 η κίνηση στις υψηλές ταχύτητες γινόταν αποκλειστικά από τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με περιορισμό στην τελική ταχύτητα στο σύστημα της ΤΟΥΟΤΑ λόγο του κιβωτίου και στο σύστημα της HONDA βάση των δυνατοτήτων του κινητήρα.
Φτάνοντας στο σήμερα η ΤΟΥΟΤΑ συνεχίζει να βελτιώνει το δικό της σύστημα εφαρμόζοντας το παράλληλο σύστημα με διαφορετικούς βενζινοκινητήρες και ηλεκτροκινητήρες ανάλογα με την κατηγορία του μοντέλου ΤΟΥΟΤΑ & LEXUS.
Το σύστημα της ΤΟΥΟΤΑ (παράλληλο) εφαρμόζει και η RENAULT στο δικό της υβριδικό με διαφορετικής λειτουργίας κιβώτιο.
Το αρχικό σύστημα της HONDA (σε σειρά) το εφαρμόζει η HYUNDAI και όλα τα plug in υβριδικά και νέα υβριδικά που έχουν τον βενζινοκινητήρα, τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο στην σειρά.
Η HONDA τα τελευταία χρόνια βελτίωσε το δικό της υβριδικό σύστημα, της εν σειρά λειτουργίας, δίνοντας όμως πρωταγωνιστικό ρόλο στον ηλεκτροκινητήρα και όχι στον βενζινοκινητήρα όπως η ΤΟΥΟΤΑ ή τα υβριδικά plug in. Πλησιάζοντας την αίσθηση του ηλεκτροκίνητου, μέχρι και την τελική ταχύτητα του οχήματος. Το ίδιο σύστημα με την HONDA, με μικροδιαφορές έχουν και η NISSAN & MITSUBISHI.