Κατ’ αρχήν να ορίσουμε τι εννοούμε ποιότητα;
Για έναν συνειδητοποιημένο αγοραστή, η ποιότητα συνήθως ταυτίζεται με το customer satisfaction ; (αν κάποιος αγόρασε λάθος αυτοκίνητο, πάει το customer satisfaction…). Δηλαδή
α) για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, έχουμε στόχο την απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη-αγοραστή, δίνοντας μικρότερη βαρύτητα σε θέματα κόστους χρήσης και
β) για ένα “normal” αυτοκίνητο το ίδιο, με έμφαση όμως στο value for money;
Το αυτοκίνητο του φίλου aakris ανήκει με διαφορά στα πολυτελή. Τα γεγονότα που παρέθεσε (βλάβες / επισκέψεις στο συνεργείο) ακυρώνουν τον στόχο (α). Επίσης ακυρώνουν και τον στόχο (β) διότι το value for money , πέφτει δραματικά.
H αξιοπιστία δεν μπορεί να αποτιμηθεί εύκολα σε χρήμα. Σίγουρα όμως ο χρόνος και ο κόπος κάποιου, είναι ένα σημαντικό κόστος το οποίο πρέπει να προστεθεί στο κόστος αγοράς. Να σε αφήσει το αυτοκίνητο στο δρόμο έχει μεταβλητό κόστος, ανάλογα με τις συνθήκες:
π.χ. μόνος σου σε κεντρικό δρόμο μεσημέρι έχει κόστος ..Χ.
στην εθνική βράδυ …………………………………….10Χ,
πρόσθεσε βροχή………………………..……………. 40Χ,
πρόσθεσε ένα «μωρό»………………..………………60Χ,
πρόσθεσε ένα μωρό………………..……………… 100Χ
ή ακόμη χειρότερα (είσαι επαγγελματίας/επιχειρηματίας) :
χάνεις ένα μικρό πελάτη…………………………...................... ?€
χάνεις ένα μεγάλο πελάτη… …………………….....................??€
εκνευρίζεσαι, και πάει κατά διαόλου όλη η μέρα!........??? €
Άσε τι μπορεί να βγει με συνδυασμούς !!!
Πάμε σε πιο «ποσοτικές» παραμέτρους. Καποιες υπηρεσίες after sales προκαταβάλλονται με την αγορά του αυτοκινήτου και αποτιμώνται σε χρήμα. Π.χ. η λέξους έχει 6 χρ. εγγύηση, 6 χρ. οδική βοήθεια, μεταξύ άλλων. Πόσο αποτιμώνται αυτές οι υπηρεσίες; Οι γερμανικές εταιρείες δίνουν επεκτάσεις εγγυησης ή προπληρωμένα πακέτα service (τα οποία δεν είναι δημοφιλή). Όποιος ξέρει ας μας πει το κόστος. Η οδική βοήθεια κοστίζει 150€ το χρόνο αν δεν κάνω λάθος;
Με αυτή την προσέγγιση, ένα αυτοκίνητο μπορεί να σου κοστίσει τελικά λιγότερα ή περισσότερα.
Είναι μια ψυχρή λογική των αριθμών, ίσως να μην αρέσει σε κάποιους, γιατί θα πουν ότι το αυτοκίνητο δεν είναι επαγγελματικό εργαλείο. Όμως, **για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, την αξιοπιστία την θεωρώ δεδομένη. Όπως και την ασφάλεια, την άνεση και το άψογο after sales. **
Y.Γ. Πρώτη φορά ακούω να τίθεται θέμα αξιοπιστίας για τις μπαταρίες ή τους ηλεκτροκινητήρες των υβριδικών. Γενικά, ότι έχει λιγότερα κινούμενα μέρη …ξέρετε. *Με την ευκαιρία, θα βρεθεί μια ευρωπαϊκή εταιρεία να βγάλει επιτέλους υβριδικό στην παραγωγή ή θα περιμένουμε καμιά δεκαριά χρόνια ακόμα; *