Υπό προϋποθέσεις αυτό που λες ισχύει, αλλά όχι πάντα. Εγώ, ας πούμε, έδωσα ένα πολύ καλό αυτοκίνητο 12 χρόνων με λίγο πάνω από 170.000 χλμ. Κάνω πλέον κάπου μεταξύ 15.000 και 20.000 χλμ ετησίως. Θα μπορούσα ενδεχομένως να το κρατήσω μερικά χρόνια ακόμα, αλλά κάποια στιγμή θα έπρεπε να το δώσω. Προτίμησα με τα χρήματα που θα δαπανούσα για μαζέματα, συντήρηση, τέλη και επιπλέον κατανάλωση να χρηματοδοτήσω εν μέρει την αγορά ενός νέου, πιο σύγχρονου και οικονομικού αυτοκινήτου. Για δύο χρόνια δεν θα πληρώσω σέρβις, για έξι χρόνια οι βλάβες καλύπτονται (πιθανότατα/ελπίζω) από την εγγύηση και για έντεκα χρόνια δεν με απασχολεί το ενδεχόμενο αντικατάστασης της μπαταρίας. Επιπλέον έχω τη μισή κατανάλωση καυσίμου, περίπου 1100€ ετησίως με σημερινές τιμές καυσίμου Κρήτης. Αν αυτά τα υπολογίσεις στην δεκαετία βγάζουν ένα σημαντικό ποσό πολύ παραπάνω από τα 15000€. Αν αυτά τα προσθέσεις στο κόστος χρήσης/διατήρησης ενός παλιού αυτοκινήτου ή στην αγορά ενός μεταχειρισμένου, θα δεις πως το corolla είναι πολύ οικονομικό. Αυτό περίπου ήταν το σκεπτικό μου, ειλικρινά και χωρίς καμμία διάθεση άσκοπης και ανούσιας αντιπαράθεσης.
Best posts made by agpr
-
RE: Toyota Corolla 2019
-
RE: Toyota Corolla 2019
Με ενημέρωσαν πως το ανταλλακτικό (κρεμαγιέρα) έχει ήδη έρθει και με καλύπτει πλήρως η εγγύηση. Η εργασία θα πάρει περίπου δύο ώρες. Στην περίπτωση μου επιβεβαίωσαν την καλή τους φήμη.
-
RE: Toyota Corolla 2019
Εδώ και λίγους μήνες παρατήρησα έναν πολύ ήπιο θόρυβο που εμφανιζόταν σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες. Στην ουδέτερη θέση του τιμονιού/τροχοί στην ευθεία και στρέφοντας το τιμόνι απαλά (είτε προς τα δεξιά είτε προς τα αριστερά) ακούγεται ένα πολύ απαλό "τακ". Επιπλέον, ίσως και άσχετο, κατά την ήπια επιτάχυνση και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, όπως επίσης και κατά την ήπια επιβράδυνση και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες ακούγεται πολύ ήπιο "τακ". Εχθές πήγα στο σέρβις και το ανέφερα. Η πρώτη αντίδραση του "διαγνώστη" (πρώτη φορά άκουσα αυτό τον όρο) ήταν πως δεν ακούει τίποτα. Οι άλλοι δύο τεχνικοί σύμβουλοι ζήτησαν να χαμηλώσουν τη μουσική που ακουγόταν και άκουσαν προσεκτικά. Ο "διαγνώστης" επέμενε πως έτσι κάνουν όλα και αντέτεινα πως μέχρι πρόσφατα δεν έκανε τέτοιους ήχους το αυτοκίνητο. Είπε πως θα σφίξουν τις βίδες στην κρεμαγιέρα και θα δουν.
Ο τεχνικούς σύμβουλος στο τέλος του σέρβις με ενημέρωσε πως έχει όντως πρόβλημα η κρεμαγιέρα. Επειδή το όχημα είναι στο πέμπτο έτος του (στο έκτο πλέον), πρέπει να πάρουν έγκριση από την Toyota Ελλάς για την αντικατάσταση στα πλαίσια της εγγύησης. Θα με ενημερώσει πιθανότατα τη Δευτέρα.
Ήρθε η ώρα να δω και εγώ στην πράξη την περιλάλητη εξυπηρέτηση πελατών. Θα σας ενημερώσω. -
RE: Toyota Corolla 2019
Συγχωρέστε με, με καλή διάθεση το γράφω:
η τετραμελής
της τετραμελούς
την τετραμελή
οι τετραμελείς -
RE: Toyota Corolla 2019
Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με την αυστηρή επιτήρηση και την επιβολή ποινών προκειμένου να παραμένει το περιβάλλον πολιτισμένο και να είναι δυνατή η συζήτηση. Έχω πρόβλημα με το άδικο και το ετεροβαρές. Χρήστης αναίτια μου επιτέθηκε φραστικά, έκανα αναφορά (μου πρότεινε να τον ξύσω εκεί που έχει φαγούρα) και απλώς διεγράφη το σχόλιο. Αν η περίπτωση του του Δημήτρη σηματοδοτεί αλλαγή σε πολύ αυστηρότερη επιτήρηση, δεκτό. Αν όμως υπάρχει παρεούλα, αυτό αντανακλά άσχημα στους 4τροχούς και όχι απλώς στην παρέα. Μένει να φανεί.
-
RE: Toyota Corolla 2019
Το αυτοκίνητο είναι, μεταξύ άλλων, εξαιρετικά οικονομικό. Η πραγματική του κατανάλωση στην περίπτωσή μου προσεγγίζει την ονομαστική. Με ένα γέμισμα (συνήθως μόλις ανάψει η ρεζέρβα γεμίζω) βγάζω περί τα 900 χλμ. Η μέση ετήσια κατανάλωσή μου είναι 3.9 λτ/100χλμ. Κινούμαι κυρίως σε επαρχιακό δίκτυο στην Κρήτη, αλλά περίπου το 1/4 των χιλιομέτρων έγιναν σε αυτοκινητόδρομο στην ηπειρωτική Ελλάδα με την οικογένεια και το αυτοκίνητο πλήρως φορτωμένο. Όταν είμαι μόνος, η κατανάλωση είναι συνήθως από 3 μέχρι 3.6 λτ/100χλμ.
-
RE: Toyota Corolla 2019
Σήμερα μου πέρασαν την κρεμαγιέρα. Δεν πλήρωσα τίποτα ούτε για το ανταλλακτικό ούτε για την εργασία. Διανύω ήδη τον 6ο χρόνο χρήσης του αυτοκινήτου και έχω λίγο πάνω από 80.000 χλμ.
Συνολικά, είμαι το ίδιο ευχαριστημένος όσο και τις πρώτες ημέρες που το αγόρασα. -
RE: TOYOTA FORUM
Το ταξίδι είχε αφετηρία το Ηράκλειο και προορισμό κάποιο χωριό. Τα τελευταία είκοσι λεπτά είναι σε πιο χαλαρό ρυθμό, γιατί περνώ από χωριά και δρόμους στους οποίους κινούμαι πιο επιφυλακτικά.
Δυστυχώς, δεν έχω πληροφορίες για τη θερμοκρασία λαδιού. Μπορούμε, όμως, με βάση τη θερμοκρασία νερού να δούμε πως μεταβάλλεται στο χρόνο και η θερμοκρασία λαδιού, όχι σε απόλυτες τιμές, αλλά τη διακύμανση. Νομίζω πως δεν υπάρχουν πολλές ψυχρές εκκινήσεις. Νομίζω πως δεν υπάρχει παρά μόνο μία ψυχρή εκκίνηση, όπως και σε ένα θερμικό, αυτή στην αρχή. Η θερμοκρασία μεταβάλλεται περίπου 10%.Ακολουθεί διάγραμμα από μετακίνηση σε πόλη με χαμηλές ταχύτητες και πολύ συχνά ακινητοποίηση του οχήματος. Νομίζω πως δεν διαφοροποιείται σημαντικά η εικόνα. Οι θερμοκρασίες είναι πιο χαμηλές, η διακύμανση λίγο μεγαλύτερη, αλλά ψυχρές εκκινήσεις δεν βλέπω.
-
RE: Toyota Corolla 2019
Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς είχα μια δύσκολη ημέρα, αλλά θα περιοριστώ μόνο σε ό,τι αφορά το ερώτημα για την μπαταρία. Έμεινα στο πάρκιν του σούπερ-μάρκετ περιμένοντας τη σύζυγο να τελειώσει τα ψώνια της τελευταίας στιγμής. Αντίθετα απ' ό,τι συνηθίζω, αποφάσισα να κλείσω τον κινητήρα και να το αφήσω να παίρνει ρεύμα από την μπαταρία 12v (ACC/δύο πατήματα στο κουμπί εκκίνησης). Έμεινα αρκετή ώρα (ίσως πάνω από 30 λεπτά) με κλιματισμό και ραδιόφωνο απολαμβάνοντας την ησυχία μου. Κάπου εκεί ο διπλανός μου ξεπάρκαρε άτσαλα ακουμπώντας με στο πίσω φτερό και έκανε να φύγει σαν να μην τρέχει τίποτα. Βγήκα έξω και είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση , για την οποία δεν θα σας κουράσω. Καθώς βγήκα εκνευρισμένος δεν σκέφτηκα να κλείσω το ηλεκτρικό σύστημα και συνέχισε να λειτουργεί για αρκετή ακόμα ώρα (ίσως άλλα 30 λεπτά).
Μπαίνω στο αμάξι, αλλά αρνήθηκε να εκκινήσει. Έβγαζε μήνυμα σφάλματος για τα φρένα Βγήκα έξω, κοίταξα τα υγρά και ήταν εντάξει. Προσπάθησα αρκετές φορές να εκκινήσω, αλλά μάταια. Από ένα σημείο και έπειτα έβγαζε και διαφορετικά μηνύματα σφάλματος. Υποψιάστηκα πως ήταν η μπαταρία. Τηλεφώνησα στην αντιπροσωπεία και η εκτίμησή τους ήταν η ίδια. Κάλεσα την οδική και περίμενα περίπου 40 λεπτά. Στο ενδιάμεσο έπιασε βροχή και είχα τα παράθυρα οδηγού-συνοδηγού ελαφρώς κατεβασμένα !
Τέλος πάντων, με έναν εκκινητή μπαταρίας η οδική ξεκίνησε το αυτοκίνητο αμέσως. Έκτοτε, χωρίς να αλλάξω μπαταρία, δεν έχω αντιμετωπίσει ξανά πρόβλημα. Εχθές έκανα και το 3ο σέρβις, στο οποίο μετρήθηκαν οι μπαταρίες και δεν εντόπισαν πρόβλημα. Έχω αποφασίσει να αγοράσω έναν εκκινητή (πιθανότα έναν noco gb40 ή gb20). Η διαδικασία ήταν πραγματικά υπόθεση δευτερολέπτων. -
RE: Toyota Corolla 2019
Πολύ άσχημο! Δυστυχώς, ο τόπος είναι γεμάτος από ανεύθυνους. Αντί να αφήσουν τα στοιχεία τους και να αναλάβει η ασφαλιστική προτιμούν να το σκάσουν σαν τον κλέφτη και να πληρώσει τη ζημιά τους ο άτυχος. Αν δεν έχουν ασφάλεια, ακόμα χειρότερα γι'αυτούς.
Στην περίπτωση μου ήταν γύρω στα 50-60 και από την όψη του θα περίμενες καλύτερη συμπεριφορά. Ήταν ψεύτης, αναιδής, ανεύθυνος και ηλίθιος. Τέλος πάντων, μεγαλύτερα προβλήματα να μην αντιμετωπίσουμε και καλή χρονιά να έχουμε! -
RE: Toyota Corolla 2019
@tkin73 said in Toyota Corolla 2019:
Το έχω οδηγήσει το αμάξι μιας είμαι και εγώ ένας από αυτούς που το είπα τάφο. Ναι είναι ψιλοταφος και την επιδυνωνει την αίσθηση αυτο το μονότονο της επιτάχυνσης που ξελιγωνει.... Και ναι υπάρχουν μοντέλα που κυκλοφορούν με τρέχουσες τιμές και είναι και πιο οικονομικά και πιο γρήγορα. Πχ το το τιπο 130 1.6 33 κιλά είναι το ίδιο οικονομικό σε τιμή κτήσης και πάει οικονομικότερα σε ταξίδι. Όπως φυσικά και το δικό μου scross σαφώς φθηνότερο (άλλες εποχές βέβαια) και σαφώς γρηγορότερο και οικονομικότερο επίσης στο ταξίδι.
Τώρα για το fl ναι αν η τιμή εκτοξευτεί από 26-27Κ μάλλον θα φάει άκυρο από υποψήφιους αγοραστές αλλά η Τογιότα δεν είναι ούτε psa ούτε χοντα. Ξέρουν να τιμολογουν σωστά ποντάροντας σε κτησιμο στόλου για αφτερ μάρκετ πελατεία και όχι να αρπάξουμε όσα περισσότερα μπορούμε από τους οπαδούς της μάρκας
Υπερβάλλεις.
https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-toyota-corolla-18-hybrid
https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-fiat-tipo-16-mtj-120-ps
Στις ρεπρίζ έχουν διαφορές περί το δευτερόλεπτο.https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-suzuki-sx4-s-cross-10-boosterjet
Με το scross 1.0 οι διαφορές είναι ακόμα μικρότερες.Με το S-Cross 1.6 DDiS 4WD οι διαφορές είναι της ίδιας τάξης, ενίοτε υπέρ του corolla.
https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/suzuki-sx4-s-cross-16-ddis-4wdΝομίζω πως ο χαρακτηρισμός "τάφος" είναι υπερβολικός και σίγουρα δεν ισχύει συγκρίνοντας τα αυτοκίνητα που πρότεινες.
-
RE: Toyota Corolla 2019
Τα βοηθήματα είναι αυτό ακριβώς, βοηθήματα και σε καμμιά περίπτωση δεν επιτρέπουν την αυτόνομη οδήγηση. Σε περίπτωση που αφήσεις το τιμόνι, σε ειδοποιεί να το ξαναπιάσεις και πως σύντομα θα απενεργοποιηθεί. Επιπλέον, στην οθόνη δείχνει αν εντοπίζει διαγράμμιση. Προσωπικά το έχω χρησιμοποιήσει για μερικές ώρες (10-20 ώρες) και είχε αποδώσει όπως έπρεπε. Στο euro ncap ελέγχουν και βαθμολογούν και αυτά τα βοηθήματα.
Τι μπορεί να έχει πάει στραβά στην περίπτωση του ατυχήματος; Πολλά και πραγματικά δεν ξέρω. Από προσωπική εμπειρία πάλι μπορώ να πω πως είναι εύκολο να το απενεργοποιήσεις. Ακόμα και αν είναι ενεργό το acc, αν απενεργοποιήσεις την αναγνώριση διαγράμμισης, δεν στρίβει αλλά κρατά σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το αυτόνομο φρενάρισμα αναγνωρίζει πεζούς, ποδηλάτες και οχήματα ημέρα και νύχτα. Ενδεχομένως δεν αναγνωρίζει κολώνες. Φυσικά πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο δυσλειτουργίας.
-
RE: Toyota Corolla 2019
@bill_hsd said in Toyota Corolla 2019:
@sabas_thess said in Toyota Corolla 2019:
Τέλος επειδή επίσης αναφέρθηκε παραπάνω νομίζω πλέον ότι πρέπει να είναι προφανές σε όλους πως αυτός που κάνει συχνά ταξίδια και μάλιστα θέλει υψηλές μέσες ταχύτητες αν μη τι άλλο ΔΕΝ παίρνει full hybrid. Τουλάχιστον όχι το 1.8 της Toyota, ακόμα και μετά το f/l. Τώρα για δύο μεγάλα ταξίδια τον χρόνο και όλα τα υπόλοιπα χιλιόμετρα αστικά/περιαστικά το 1.8 hybrid πλέον θα αποτελεί ιδανική λύση στα 140ps.
Πάντως και το 1.8 Hybrid δεν έχει πρόβλημα να διατηρήσει υψηλές μέσες ταχύτητες σε ταξίδι και μάλιστα, με το full εξελιγμένο ACC, το κάνει ανετότατα με ένα απλό αγγιγμα του τιμονιού, εξασφαλίζοντας ημιαυτονομη οδήγηση, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες σήμανσης του δρόμου, με αυτόματη ρύθμιση απόστασης από τον προπορευόμενο και αυτόματη διατήρηση στο κέντρο της λωρίδας, και με ένα όφελος στην κατανάλωση και σε αυτές τις συνθηκες, τουλάχιστον 1,5-2 lt/100 km σε σχέση με ένα συμβατικό θερμικό βενζίνης (με τα diesel δεν ασχολουμαι καν, αφού για πολλους και διαφορους λόγους ποτέ δεν τα συμπάθησα), δεδομενου οτι, ως προανέφερα, ο ηλεκτροκινητήρας και σε αυτές τις ταχύτητες συμμετέχει ενεργά (παρακολουθώ real time τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος μέσω Hybrid assistant app).
Σίγουρα σε (περι)αστικές διαδρομές ένα αυτοφορτιζομενο full hybrid Toyota δεν έχει αντίπαλο στην κατανάλωση, όσο και αν κάποιοι κατασκευαστές τώρα τελευταία το προσπαθούν με τις (ακριβές) υβριδικές υλοποιησεις τους (Honda,Renault,Nissan κλπ.), αλλά αυτό δεν λειτουργεί περιοριστικά ως προς τη χρήση τους και σε συνθήκες ταξιδιού, όπως συμβαίνει (τουλαχιστον προς το παρόν) με τα full ηλεκτρικά (BEV).
Θεωρώ ότι τα παραπάνω δεν αποτελούν προσωπικες απόψεις μου, αλλά μπορούν να τα επιβεβαιώσουν και άλλοι ιδιοκτήτες υβριδικών Toyota - μέλη του forum.Προσυπογράφω.
-
RE: Toyota C-HR 2016
@tkin73 said in Toyota C-HR 2016:
Αν έκαιγαν όσο τα ντίζελ με σταθερή νόμιμη ταχύτητα θα έβλεπες chr να κινούνται στην αριστερή λωρίδα με αυτά τα χλμ.
Χρόνια που κυκλοφορώ πάνω κάτω εο δεν θυμάμαι ούτε ένα!
Όλοι είστε μεσαία λωρίδα με 100-105. Εκεί καίτε σαν ντίζελ. Στα 130 χαλάτε τον μο ....
Αυτά που καίτε στα 100-105 τα καίει ένα οικονομικό ντίζελ που σας προσπερνά με 130....όταν θα δεις φορτωμενος με κοσμο και μπαγκαζια 5.1-5.2 με μο 125-130 σε εο Αθήνα Θεσσαλονίκη, δεν εννοώ μο στο κοντέρ τόσο γιατί υπάρχουν τα διόδια που πέφτει , αλλά όταν φεύγεις να κουμπώνει σταθερά στα +120 χλμ και όχι στα 100 το συζητάμε....θα κάνω το Αθήνα Θεσσαλονίκη 6 ώρες με ταχύτητα ΚΤΕΛ (και ούτε) με χώρο αποσκευών 360λτ ,όταν ο ανταγωνισμός έχει 440, για να μην χαλάσω το αφήγημα της οικονομίας....Σε παρακαλώ, δείξε μας την ετήσια μέση κατανάλωσή σου. Σε παρακαλώ, δείξε μας μια μέση κατανάλωση και μέση ταχύτητα σε ταξιδιού στην εθνική οδό. Δεν είναι πως δεν σε πιστεύω, αλλά οι μετρήσεις είναι πιο πειστικές από μια απλή εκτίμηση.
Υποθετείς πως οδηγώ όπως περιγράφεις, αλλά απλά κανείς λάθος. Ο μ.ο. σε ταξίδι 324χλμ με στάσεις στα διόδια είναι 106χλμ/ώρα. Καταλαβαίνεις πως δεν πήγαινα με 100 ή 105 χλμ/ώρα. Στην πραγματικότητα πήγαινα λίγο πάνω από τα όρια φορτωμένος με μπαγκάζια, οικογένεια (διόρθωση: στο συγκεκριμένο ταξίδι ήμασταν χωρίς τα παιδιά) και φυσικά κλιματισμό.
Προσθέτω και την διαδρομή :
-
RE: Toyota Corolla 2019
@skyrider1981 said in Toyota Corolla 2019:
[...]
Σημειώνω, πως όταν αγοράσαμε το corolla είχαμε τρία παιδιά, τώρα έχουμε τέσσερα.Συγχαρητήρια! Να είναι γερά, καλότυχα και να τα καμαρώσετε όπως επιθυμείτε!
-
RE: Toyota Corolla 2019
Είχα ανεμοθραύστες και μετά από δυόμισι χρόνια τους έβγαλα. Δεν έχει νόημα να μην έχεις ενεργοποιημένο τον κλιματισμό στο υβριδικό, γιατί η διαφορά στην κατανάλωση είναι ελάχιστη. Αντίθετα, αυξάνοντας τη θερμοκρασία στην καμπίνα, αυξάνεις τη θερμοκρασία στην μπαταρία του υβριδικού και αυτό είναι κάτι που θες να αποφύγεις. Επιπλέον, αφήνοντας ανοιχτά τα παράθυρα αυξάνεις και το επίπεδο θορύβου. Ακόμα και με κλειστά παράθυρα, οι ανεμοθραύστες παράγουν λίγο θόρυβο, που εμένα με ενοχλούσε. Ο μόνος λόγος που βρίσκω να θέλει κανείς ανεμοθραύστες είναι η περίπτωση του καπνιστή. Αν δεν καπνίζεις στο αυτοκίνητο, νομίζω πως δεν τους χρειάζεσαι.
-
RE: Toyota Corolla 2019
Λίγο ο καιρός που ζέστανε, λίγο τα Michelin e.primacy, λίγο τα (σχεδόν) σωστά λάδια και μάλλον ο κινητήρας που άνοιξε (40.000 χλμ, αλλά από αυτά ο θερμικός έχει λιγότερα από τα μισά) και η κατανάλωση στην διαδρομή σπίτι- δουλειά έπεσε αρκετά κάτω από τα 3 λίτρα ανά 100χλμ. Φυσικά ο κλιματισμός είναι ανοιχτός.
-
RE: Toyota Corolla 2019
@sabas_thess said in Toyota Corolla 2019:
@agpr said in Toyota Corolla 2019:
Τα έχω βάλει εγώ και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
Προφανώς εννοείς τα "e". Τι σε έστρεψε σε αυτά και όχι στα primacy 4 ενώ αν θυμάσαι ή είχες ρωτήσει τι διαφορά τιμής είχαν;
Τα e-primacy ήταν λίγο ακριβότερα (περίπου 50€ η τετράδα, αν θυμάμαι καλά). Θα μπορούσα να είχα πάρει και τα 4, αλλά επειδή τα είχα στο προηγούμενο αυτοκίνητό μου (και ήμουν πολύ ευχαριστημένος), επειδή τα e-primacy είναι πιο καινούργια, ήταν ετοιμοπαράδοτα και μειώνουν την κατανάλωση, είπα να τα δοκιμάσω. Νομίζω πως όποια και από τα δύο να αγοράσει κανείς, ευχαριστημένος θα μείνει. Νομίζω πως στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και στον τρόπο που οδηγώ πλέον, τα e-primacy ταιριάζουν λίγο περισσότερο.
-
RE: Toyota Corolla 2019
Προφανώς υπάρχουν διαφορετικοί λόγοι ανάλογα με τον οδηγό και την περίσταση. Πέρα από όσα ισχύουν για κάθε αυτοκίνητο-οδηγό (π.χ. βραδινές ώρες και δυσκολίες στην όραση, κακός οδηγός, κουρασμένος ή τήρηση ορίων ταχύτητας κλπ) υπάρχουν και ένας-δύο πιθανοί λόγοι σχετιζόμενοι με το υβριδικό σύστημα. Με το προηγούμενο αυτοκίνητό μου πλησίαζα στο φανάρι και με ένα σύντομο και αρκετά δυνατό πάτημα του φρένου σταματούσα. Με το υβριδικό βλέποντας πως θα πρέπει να ακινητοποιηθώ αφήνω το γκάζι και το αφήνω να ρολλάρει ή πατώ απαλά (ώστε να μην πιάνουν τα τακάκια, αλλά μόνο η γεννήτρια) το φρένο προκειμένου να ανακτήσω περισσότερη ενέργεια.