-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Άραγε αν ξανατοποθετήσω την παλιά βίδα-ροδέλα, θα έχω πρόβλημα;
Όχι, αρκεί να μην έχει γίνει 'φλούδα' εντελώς το ροδελάκι, είναι ζήτημα αν αλλάζει ροδέλα κάθε φορά ένας στους πέντε. Πολλούς είπα. Για βίδα μάλιστα δεν έχω ακούσει κανένα να αλλάζει.
ροδέλα σε κάθε αλλαγή.........βίδα κάθε 2η!!!!
γιατι αυτο, παλευει κανεις μαζι της;
-
Ροδελα προσωπικα σε καθε αλλαγη, βιδα ποτε. Το μαλακο μεταλλο στεγανοποιησης στην υποθεση ειναι η ροδελα, αυτη φθειτεται.
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Άραγε αν ξανατοποθετήσω την παλιά βίδα-ροδέλα, θα έχω πρόβλημα;
Όχι, αρκεί να μην έχει γίνει 'φλούδα' εντελώς το ροδελάκι, είναι ζήτημα αν αλλάζει ροδέλα κάθε φορά ένας στους πέντε. Πολλούς είπα. Για βίδα μάλιστα δεν έχω ακούσει κανένα να αλλάζει.
ροδέλα σε κάθε αλλαγή.........βίδα κάθε 2η!!!!
Γιατί και βίδα;Την ξεβιδώνεις με πένσα;Την στραβοβιδώνεις και χαλάνε τα πάσα;
-
Πρόσφατα αγόρασα λάδι TOTAL από τον Λαμπριανίδη και παρατήρησα το εξής:
Στο κάτω μέρος της συσκευασίας υπάρχει ένας ανάγλυφος κύκλος στον οποίο υπάρχουν περιφερειακά οι αριθμοί 1 ως 12. Στο κέντρο του κύκλου υπάρχει ο αριθμός 09 και ένα βελάκι που δείχνει περιφερειακά το 12.
Αυτό σημαίνει ότι η ημερομηνία παραγωγής του λαδιού είναι ο Δεκέμβριος του 2009;
Αν ναι, είναι δυνατό να κρατάνε σε στοκ και να πουλάνε τόσο παλιό λάδι;
Από την άλλη, υπάρχει σφραγίδα στο πλάι του δοχείου που αναφέρει αριθμό παρτίδας (LOT) και ημερομηνία παραγωγής 4/8/2014.
Τελικά ποια είναι η ημερομηνία παραγωγής του λαδιού; -
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Πρόσφατα αγόρασα λάδι TOTAL από τον Λαμπριανίδη και παρατήρησα το εξής:
Στο κάτω μέρος της συσκευασίας υπάρχει ένας ανάγλυφος κύκλος στον οποίο υπάρχουν περιφερειακά οι αριθμοί 1 ως 12. Στο κέντρο του κύκλου υπάρχει ο αριθμός 09 και ένα βελάκι που δείχνει περιφερειακά το 12.
Αυτό σημαίνει ότι η ημερομηνία παραγωγής του λαδιού είναι ο Δεκέμβριος του 2009;
Αν ναι, είναι δυνατό να κρατάνε σε στοκ και να πουλάνε τόσο παλιό λάδι;
Από την άλλη, υπάρχει σφραγίδα στο πλάι του δοχείου που αναφέρει αριθμό παρτίδας (LOT) και ημερομηνία παραγωγής 4/8/2014.
Τελικά ποια είναι η ημερομηνία παραγωγής του λαδιού;Το πρώτο που είπες είναι ημερομηνία παραγωγής του δοχείου.
-
χα. βρηκα μισο λιτρο συνθετικα που ειχα παρει πριν 3 χρονια. ειναι καλα η πανε για πεταμα;
-
Ο χρήστης Sbr έγραψε:
χα. βρηκα μισο λιτρο συνθετικα που ειχα παρει πριν 3 χρονια. ειναι καλα η πανε για πεταμα;Ουσιαστικά ρωτάς αν τα λάδια έχουν ημερομηνία λήξης.
Έχω δει σε επίσημη ιστοσελίδα να λέει πως τα λάδια δεν έχουν ημερομηνία λήξης.
Έχω ρωτήσει σε εισαγωγέα και έχω πάρει την απάντηση πως δεν υφίσταται ημερομηνία λήξης.Από την άλλη έχω διαβάσει-ακούσει πως από ένα σημείο και μετά, καλό είναι να μη χρησιμοποιούμε αχρησιμοποίητα λάδια κάποιας ηλικίας.
Λάδια ας πούμε ηλικίας 3 ετών προσωπικά δε μου ακούγονται ακραία παλιά.Φαντάζομαι όμως πως σημασία έχει και πώς έχουν φυλαχθεί τα παλιά λάδια.
Ας πούμε σφραγισμένο δοχείο ή όχι;Να κάνω κι εγώ ένα ερώτημα σχετικό:
ένα σφραγισμένο δοχείο λάδι που το κρατάω για συμπλήρωμα
κατά πόσο 'χαλάει' ή διατηρεί αμετάβλητες τις ιδιότητές του, αν το αποθηκεύσει κάποιος σε μια γωνιά μέσα στο χώρο της μηχανής;
Ρωτάω λόγω θερμοκρασίας, λόγω ανακινήσεων κλπ κλπ.(Προσπερνώ το πως για λόγους ασφαλείας, δεν είναι ό,τι καλύτερο υγρή μάζα καύσιμης ύλης να παραμένει εκεί.
Αν και σε παλιά οχήματα θυμάμαι είχαν μέχρι και θυρίδα για φύλαξη δοχείων λαδιών σε χώρο πλάι στη μηχανή.) -
τη συσκευασία 1lt την ανοιξα πριν 3 χρονια και εβαλα μισο λιτρο. το αλλο μισο ειναι κλειστο σε σκιερο και δροσερο μερος. αυτο με απασχολει και εμενα. δλδ αν εχουν ημ ληξης...
-
Ο χρήστης Sbr έγραψε:
τη συσκευασία 1lt την ανοιξα πριν 3 χρονια και εβαλα μισο λιτρο. το αλλο μισο ειναι κλειστο σε σκιερο και δροσερο μερος. αυτο με απασχολει και εμενα. δλδ αν εχουν ημ ληξης...Κανένα πρόβλημα.
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
τη συσκευασία 1lt την ανοιξα πριν 3 χρονια και εβαλα μισο λιτρο. το αλλο μισο ειναι κλειστο σε σκιερο και δροσερο μερος. αυτο με απασχολει και εμενα. δλδ αν εχουν ημ ληξης...
Κανένα πρόβλημα.
ευχαριστω kpsig
-
Να ρωτήσω τους γνώστες, τα elf evolution τί λένε ;
-
Ο χρήστης dim63 έγραψε:
τα comma 5/30 χ tech τα εβαλα στο altaki μου και ΑΝΑΣΑΝΕ πολυ μεγαλη διαφορα , βεβαια ειναι πολυ φρεσκια η αλλαγη αλλα ακουγεται και ανεβαζει πιο ομαλα και με λιγοτερους κραδασμους. ,βλεπουμε σε χρονο και πιθανη καταναλωση λιπαντικου σαν πρωτη αλλαγη με τα comma.εχοντας περασει 3 μηνες και 2000χλμ με http://www.commaoil.com/passenger-vehic ... s/view/171 αυτα τα λαδια , εχω να πω οτι
εξακολουθει το μοτερ να δουλευει πολυ απαλοτερα , ανεβαζει στροφες χωρις την παλια τραχυτητα σε ηχο , η θερμοκρασια ειναι ενα παχος δεικτη πιο χαμηλα, και πολυ καλιτερο ρολαρισμα με κρυο μοτερ.
Δεν εχει τσιμπησει καθολου λαδι (συμφωνα με τον δεικτη) εγω περιμενα να ετρωγε κατι τις μιας και απο σαε 10 πηγα σε 5 ,αλλα μεχρι στιγμης ολα οκ.αυτα.
πληροφ. το αλτακι ειναι 15 ετων 1000cc με 107,000 χλμ -
Μια ερώτηση :
αλλαγή λαδιών με βάση τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν ;
ή
αλλαγή λαδιών με βάση το χρόνο που πέρασε ;Ας πούμε ένα αυτοκίνητο που κάθεται χωρίς να διανύει χιλιόμετρα,
κατά πόσον φοράει λάδια που με το πέρασμα του χρόνου γίνονται μη κατάλληλα; -
Οποιο ερθει πρωτο. Χρονικα δεν πρεπει να ξεπερνας το 1 ετος το αργοτερο διοτι θα πιασει μουργα ο κινητηρας μακροπροθεσμα, αν ενδιαφερεσαι να κρατησεις το αμαξι.
-
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Μια ερώτηση :αλλαγή λαδιών με βάση τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν ;
ή
αλλαγή λαδιών με βάση το χρόνο που πέρασε ;Ας πούμε ένα αυτοκίνητο που κάθεται χωρίς να διανύει χιλιόμετρα,
κατά πόσον φοράει λάδια που με το πέρασμα του χρόνου γίνονται μη κατάλληλα;Μια φορα τον χρονο η το πολυ μια φορα καθε 7.000χλ ειναι αυτο που προτεινω παντα σε οσους θελουν να κρατησουν ενα αυτοκινητο καιρο.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Οποιο ερθει πρωτο. Χρονικα δεν πρεπει να ξεπερνας το 1 ετος το αργοτερο διοτι θα πιασει μουργα ο κινητηρας μακροπροθεσμα, αν ενδιαφερεσαι να κρατησεις το αμαξι.Αν υποθέσουμε ότι δουλεύεις τον κινητήρα λίγο πριν αλλάξεις τα λάδια,
δε βοηθά αυτό κάπως να ρευστοποιηθεί και να τρέξει μέρος της όσης μούργας
όταν θα ανοίξει η τάπα του κάρτερ;Και η ποσότητα με την οποία τα καινούρια λάδια θα γεμίσουν στα κανονικά επίπεδα τον κινητήρα
δεν είναι μια ένδειξη της ωφέλιμης χωρητικότητας
άρα και της όποιας ποσότητας μούργας στον κινητήρα; -
Το κάθε αυτοκίνητο έχει βιβλίο οδηγιών. Ανοίξτε το το ρημάδι. Λέει τι λάδι να βάλετε, πόσο θέλει για να γεμίσει και κάθε πότε να το αλλάζετε.
Long life λάδι σε αμάξι που κάνει λίγα χιλιόμετρα, ας πούμε 2500χλμ/χρόνο δε θα γίνει τίποτα και αν αλλαχτεί στην 3ετία, εκτός αν οι διαδρομές είναι σπίτι-περίπτερο. Αλλά για σιγουριά ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή και όχι τι γράφω εγώ ή ο όποιος τυχόντας ξερόλας στο forum.
-
Ο χρήστης inertia έγραψε:
Οποιο ερθει πρωτο. Χρονικα δεν πρεπει να ξεπερνας το 1 ετος το αργοτερο διοτι θα πιασει μουργα ο κινητηρας μακροπροθεσμα, αν ενδιαφερεσαι να κρατησεις το αμαξι.
Αν υποθέσουμε ότι δουλεύεις τον κινητήρα λίγο πριν αλλάξεις τα λάδια,
δε βοηθά αυτό κάπως να ρευστοποιηθεί και να τρέξει μέρος της όσης μούργας
όταν θα ανοίξει η τάπα του κάρτερ;Και η ποσότητα με την οποία τα καινούρια λάδια θα γεμίσουν στα κανονικά επίπεδα τον κινητήρα
δεν είναι μια ένδειξη της ωφέλιμης χωρητικότητας
άρα και της όποιας ποσότητας μούργας στον κινητήρα;Αμα ο κινητηρας πιασει μουργα οπως το εχεις φανταστει εσυ, δηλαδη καποιο παχος στο καρτερ, τοτε παει περιπατο ο κινητηρας. Εχεις φτασει μακρυα. Γυρνα πισω. Σε ακινητο αμαξι βαζε λιγο φθηνοτερο λαδι(να ειναι και αυτο εντος προδιαγραφων,οποτε διαβασε το βιβλιο) και αλλαζε το μια φορα το χρονο.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Το κάθε αυτοκίνητο έχει βιβλίο οδηγιών. Ανοίξτε το το ρημάδι. Λέει τι λάδι να βάλετε, πόσο θέλει για να γεμίσει και κάθε πότε να το αλλάζετε.Long life λάδι σε αμάξι που κάνει λίγα χιλιόμετρα, ας πούμε 2500χλμ/χρόνο δε θα γίνει τίποτα και αν αλλαχτεί στην 3ετία, εκτός αν οι διαδρομές είναι σπίτι-περίπτερο. Αλλά για σιγουριά ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή και όχι τι γράφω εγώ ή ο όποιος τυχόντας ξερόλας στο forum.
Δε χρειάζεται να είμαστε απότομοι, γιατί ενώ είναι μια ερώτηση, δεν ξέρεις το σκεπτικό.
Το τόπικ άλλωστε δεν αφορά τη συντήρηση καθεαυτή ως αυτοσκοπό και μόνον, αλλά τα λιπαντικά - γενικώς.
Λεπτή διαφορά το ξέρω.Αλήθεια οι ερωτήσεις είναι προκλητικές για να βγουν μερικά συμπεράσματα.
Στην πιθανότητα να υπάρχει κάποιος που να έχει ειδική γνώση και γνώμη.(Ενημερωτικά το παλιοβιβλίο του αυτοκινήτου, το ρημάδι τα λέει κάπως.
Η πλάκα είναι πως το ρημάδι μεταφρασμένο σε άλλη γλώσσα τα λέει αλλιώς - πολύ αλλιώς.
Όχι μικρές διαφορές, ούτε εξηγήσιμες.
Δε γίνεται ας πούμε η συντήρηση του ίδιου μοντέλου ίδιας χρονολογίας ίδιου κινητήρα σε μια χώρα να γίνεται στα διπλάσια χλμ από μια άλλη αντίστοιχου κλίματος, μιλώντας και στις δυο περιπτώσεις για σταθερό βήμα χλμ και όχι μεταβλητό (longlife).
Δεν εξηγείται καλόπιστα, όταν με καθυστέρηση χρόνων η αντιπροσωπεία εναρμονίζεται κάποτε με τα μαμά βιβλία από το εξωτερικό και 'διορθώνει' τις οδηγίες service στα δικά της βιβλία.
Αυτά περί συντήρησης.) -
Διαφορές μεταξύ 'ίδιων' χωρών αφορούν συνήθως τα καύσιμα και ιδιαίτερα την περιεκτικότητά τους σε θείο που περιορίζει τη διάρκεια ζωής των λαδιών. Κατά τα άλλα συχνα οι εδώ εισαγωγείς, ακολουθούν το 'severe service' χωρίς πρακτικά λόγο. Αλλά το βιβλίο οδηγιών συνήθως είναι ακριβής μετάφραση και λέει για τα λάδια.
Η θερμοκρασία περιβάλλοντος, σε σύγχρονο μοτέρ και λάδι δεν παίζει πλέον ρόλο.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]