Κάποιες πρώτες σκέψεις βλέποντας φωτογραφίες και χαρακτηριστικά της νέας A-class.
Εμφάνιση
Νομίζω ότι είναι πιο όμορφη εξωτερικά από την απερχόμενη, κυρίως εμπρός. Δεν θα έλεγα το ίδιο για το πίσω μέρος.
Ο αεροδυναμικός συντελεστής (0,25) είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας.
Το ταμπλό μ' αρέσει περισσότερο από πριν, αλλά χρειάζεται χρόνος για να συνηθίσω το τάμπλετ στη θέση του πίνακα οργάνων.
Το μήκος (4,42 m) είναι στο πάνω άκρο της κατηγορίας και 12 cm μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο.
Αν και hatchback της κατηγορίας C, το μήκος της είναι όσο ενός sedan 20-ετίας της μεγαλύτερης κατηγορίας.
Ποτέ δεν κατάλαβα για ποιο λόγο κάθε νέο μοντέλο πρέπει να είναι από λίγο έως πολύ μακρύτερο του απερχόμενου.
Και αναγνωρίζω στο Golf, παρότι δεν αποτελεί συμπάθειά μου, το γεγονός ότι παραμένει compact (4,25 m) χωρίς να υστερεί σε χώρους.
Ανάρτηση
Η αντικατάσταση των πολλαπλών συνδέσμων με ημιάκαμπτο πίσω στις πιο αδύναμες εκδόσεις αποτελεί φάουλ για μένα.
Κατά πάσα πιθανότητα δεν υπάρχει πρόβλημα επί της ουσίας. Μπορεί η ανάρτηση να δουλεύει μια χαρά, άλλωστε υπάρχουν αρκετά παραδείγματα ακόμα και σπορ μοντέλων με ημιάκαμπτο άξονα και πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Όμως εδώ έχουμε ένα premium μοντέλο που θα κοστίζει πολύ παραπάνω από τα υπόλοιπα της κατηγορίας.
Αν έχει εμπρός κίνηση και ημιάκαπτο πίσω, όπως οι περισσότεροι, τότε ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που θα κάνει κάποιον να παραβλέψει την υψηλή τιμή;
Κινητήρες
Ο μικρός diesel παραμένει ο 1.5 της Renault, δηλ. ένα παλιό μοτέρ που όμως εξελίσσεται συνεχώς.
Αυτό έχει το θετικό ότι τυχόν προβλήματα αξιοπιστίας λογικά θα έχουν λυθεί.
Το θέμα είναι αν μπορεί να ανταγωνιστεί τα καινούρια μοτέρ, που παρουσιάζει συνεχώς ο ανταγωνισμός, σε ισχύ, ροπή, κατανάλωση, ομαλότητα λειτουργίας.
Στους βενζινοκινητήρες, ο 1.6Τ της Mercedes αντικαθίσταται πλέον από έναν 1.3T που προέρχεται από τον 1.2T της Renault.
Κατ' αρχήν δεν καταλαβαίνω γιατί η M-B δεν βελτίωσε τον 1.6 που ήταν δικός της κινητήρας και -αν δεν κάνω λάθος- αρκετά νεότερος σχεδιαστικά από τον 1.2 της Renault. Αν ήθελε μικρότερο κυβισμό, δεν θα μπορούσε να μικρύνει τον 1.6;
Πάντως η ισχύς του 1.3 (163 PS) είναι αρκετά ανταγωνιστική και η ειδική ισχύς του (122 PS/lit) ακόμα περισσότερο.
Βέβαια, για να πω την αλήθεια, προσωπικά είμαι λίγο επιφυλακτικός όταν βλέπω τόσο πουσαρισμένα μικρά μοτέρ, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για Renault, για την αξιοπιστία της οποίας έχω κακή γνώμη λόγω εμπειρίας.
Ποιος ξέρει, ίσως μελλοντικά να υπάρξει και κάποια λιγότερο ισχυρή έκδοση (πχ A160), για να ικανοποιηθούν και παράξενοι σαν εμένα.
Σας συμπέρασμα και μέχρι να διαβάσουμε τις πρώτες δοκιμές, βάσει προδιαγραφών δεν βλέπω για ποιο λόγο να προτιμήσει κανείς τη νέα A-class.
Έχει ένα συμπαθές παρουσιαστικό, αλλά υπερβολικά μεγάλες διαστάσεις, ένα αμφιλεγόμενης σχεδίασης ταμπλό, ανάρτηση που σε προδιαγραφές τουλάχιστον υστερεί του ανταγωνισμού, κινητήρες που προέρχονται από έναν μαζικό κατασκευαστή ο οποίος δεν φημίζεται στον τομέα αυτό. Και όλα αυτά με μια -αναμενόμενα- πολύ υψηλή τιμή.
Προς το παρόν το μόνο που την κάνει να ξεχωρίζει είναι το αστέρι στη μάσκα. Αλλά φτάνει αυτό;