-
Διαδεδομένες αντιλήψεις και κοινοτοπίες που όμως είναι αναληθείς υπάρχουν παντού. Το βιβλίο «Αναμασήματα» του Ν. Δήμου είναι αρκούντως διαφωτιστικό.
Τι γίνεται όμως στον χώρο του αυτοκινήτου; Υπάρχουν αντιλήψεις που θεωρούνται ευρέως σωστές, αλλά είναι λάθος ή τουλάχιστον δεν ισχύουν 100%; Νομίζω ότι αυτό είναι ο κανόνας για πολλούς χρήστες αυτοκινήτων.
Μπορούμε να βρούμε που σταματάει ο μύθος και αρχίζει η πραγματικότητα;
Ας κάνω την αρχή...
Λαθεμένη αντίληψη: Αυτοκίνητα με «γερή», αλύγιστη λαμαρίνα (π.χ. το παλιό αυτοκίνητο του μπαμπά) έχουν μεγάλη παθητική ασφάλεια.
Η αλήθεια: Τέτοια αυτοκίνητα δεν έχουν την δυνατότητα παραμόρφωσης σε περίπτωση σύγκρουσης και συνεπώς έχουν μικρή παθητική ασφάλεια.
Συνφορουμίστες, κάντε παιχνίδι...
Υ.Γ. Δεν μιλάω για ψέματα ή υπερβολές που ίσως λένε κάποιοι, αλλά για πράγματα που λαθεμένα πιστεύουμε ότι ισχύουν.
Jacob - Τ3
-
Διαδεδομένες αντιλήψεις και κοινοτοπίες που όμως είναι αναληθείς υπάρχουν παντού. Το βιβλίο «Αναμασήματα» του Ν. Δήμου είναι αρκούντως διαφωτιστικό.
Τι γίνεται όμως στον χώρο του αυτοκινήτου; Υπάρχουν αντιλήψεις που θεωρούνται ευρέως σωστές, αλλά είναι λάθος ή τουλάχιστον δεν ισχύουν 100%; Νομίζω ότι αυτό είναι ο κανόνας για πολλούς χρήστες αυτοκινήτων.
Μπορούμε να βρούμε που σταματάει ο μύθος και αρχίζει η πραγματικότητα;
Ας κάνω την αρχή...
Λαθεμένη αντίληψη: Αυτοκίνητα με «γερή», αλύγιστη λαμαρίνα (π.χ. το παλιό αυτοκίνητο του μπαμπά) έχουν μεγάλη παθητική ασφάλεια.
Η αλήθεια: Τέτοια αυτοκίνητα δεν έχουν την δυνατότητα παραμόρφωσης σε περίπτωση σύγκρουσης και συνεπώς έχουν μικρή παθητική ασφάλεια.
Συνφορουμίστες, κάντε παιχνίδι...
Υ.Γ. Δεν μιλάω για ψέματα ή υπερβολές που ίσως λένε κάποιοι, αλλά για πράγματα που λαθεμένα πιστεύουμε ότι ισχύουν.
Jacob - Τ3
-
Διαδεδομένες αντιλήψεις και κοινοτοπίες που όμως είναι αναληθείς υπάρχουν παντού. Το βιβλίο «Αναμασήματα» του Ν. Δήμου είναι αρκούντως διαφωτιστικό.
Τι γίνεται όμως στον χώρο του αυτοκινήτου; Υπάρχουν αντιλήψεις που θεωρούνται ευρέως σωστές, αλλά είναι λάθος ή τουλάχιστον δεν ισχύουν 100%; Νομίζω ότι αυτό είναι ο κανόνας για πολλούς χρήστες αυτοκινήτων.
Μπορούμε να βρούμε που σταματάει ο μύθος και αρχίζει η πραγματικότητα;
Ας κάνω την αρχή...
Λαθεμένη αντίληψη: Αυτοκίνητα με «γερή», αλύγιστη λαμαρίνα (π.χ. το παλιό αυτοκίνητο του μπαμπά) έχουν μεγάλη παθητική ασφάλεια.
Η αλήθεια: Τέτοια αυτοκίνητα δεν έχουν την δυνατότητα παραμόρφωσης σε περίπτωση σύγκρουσης και συνεπώς έχουν μικρή παθητική ασφάλεια.
Συνφορουμίστες, κάντε παιχνίδι...
Υ.Γ. Δεν μιλάω για ψέματα ή υπερβολές που ίσως λένε κάποιοι, αλλά για πράγματα που λαθεμένα πιστεύουμε ότι ισχύουν.
Jacob - Τ3
-
Ας σκεφτούμε μερικά:
Τα βαριά αυτοκίνητα πατάνε γερά στο δρόμο και στις στροφές και δεν εκτρέπονται του δρόμου, άσχετα με την ανάρτηση που έχουν.
Για να σταματήσει γρήγορα το αμάξι πρέπει να κοκαλώσεις τα φρένα, πατώντας τα με όλη σου τη δύναμη, άσχετα ότι τότε δεν υπήρχαν συστήματα αντιμπλοκαρίσματος.
Καλός οδηγός είναι αυτός που μπορεί να ισορροπήσει ένα αυτοκίνητο στην ανηφόρα με γκάζι και συμπλέκτη, άσχετα αν τον δίσκο τον έπαιρνε ό διά...λος.
Και μη χειρότερα.
-
[list:1pvhsijq]Η μεγαλυτερη ΑΝΑΛΗΘΕΙΑ[/list:u:1pvhsijq][list:1pvhsijq]Τα ιαπωνικα αυτοκινητα ειναι τα καλυτερα απ τα γερμανικα [/list:u:1pvhsijq]
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
[list:35vq9ve9]Η μεγαλυτερη ΑΝΑΛΗΘΕΙΑ[/list:u:35vq9ve9][list:35vq9ve9]Τα ιαπωνικα αυτοκινητα ειναι τα καλυτερα απ τα γερμανικα [/list:u:35vq9ve9]Και δε μου λές , τι θα απογίνει με ΄σένα ???
Δεν πρόκειται να ...βάλεις μυαλό ?
Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Αποστόλης.Υ.Γ. Σε βλέπω να αλλάζεις το logo , και από VW-Audi να το κάνεις .....
Toyota - Dayhatsu
ΚΑΙ ΤΩΡΑ .... ΦΕΥΓΩ , έφυγα, χάθηκα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
[list:b9dhfait]Η μεγαλυτερη ΑΝΑΛΗΘΕΙΑ[/list:u:b9dhfait][list:b9dhfait]Τα ιαπωνικα αυτοκινητα ειναι τα καλυτερα απ τα γερμανικα [/list:u:b9dhfait]Καλύτερα σε τί? Σε κράτημα? Οχι! Σε Κινητήρες...εξαρτάται! Σε ποιότητα και σχεδίαση εσωτερικού? Όχι! Σε Αξιοπιστία? Ναι!
-
Ο αντιπρόσωπος της Nissan, σε show των αυτοκινήτων της στην Αμαλιάδα, επέμενε ότι
Ο καλός οδηγός καταλαβαίνει με τι αυτοκίνητο έχει να κάνει στα πρώτα 20 μέτρα. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο.
Και ας πάνε να πνιγούν οι δημοσιογράφοι, δοκιμαστές κλπ. Το χειρότερο είναι ότι την ίδια άποψη έχω ακούσει πολλές φορές (αυτό εξηγεί, έστω και εν μέρει, τα μαλλιά που έχω χάσει). -
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
[list:3grd6hzt]Η μεγαλυτερη ΑΝΑΛΗΘΕΙΑ[/list:u:3grd6hzt][list:3grd6hzt]Τα ιαπωνικα αυτοκινητα ειναι τα καλυτερα απ τα γερμανικα [/list:u:3grd6hzt]lol. O geros skulos den ma8enh kainourgia kolpa re.
Anyway. Allh mia analh8eia. AWD stribh kalutera apo RWD. Not true. Se ekkinish einai kalh fash. Se klisth pista kamia diafora.
-
Μύθος: Δεν κάνει να ανεβάζουμε πάνω από 4.000σαλ γιατί κάνουμε κακό στον κινητήρα...Ακούγεται εξ'άλλου να ζορίζεται...βουίζει...
Αλήθεια: Επειδή σχεδόν όλοι στην Ελλάδα οδηγούν τετρακύλινδρα, δεν σημαίνει ότι οι κινητήρες έχουν κανένα πρόβλημα με τις υψηλές στροφές... Ακόμα κι αν ακούγονται λίγο παραπάνω. Εντάξει, δεν λέω να είμαστε μονίμως με 6.000+σαλ (Vtec εξαιρουμένων ), αλλά μερικές επισκέψεις στον κόφτη δεν βλάφτουν... Προσπέρασμα με 5η και 3.000σαλ (γιατί με 4η θα ανεβάσει πολλές στροφές - 4.000 παρά κάτι... ) σας λέει τίποτα;
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Προσπέρασμα με 5η και 3.000σαλ (γιατί με 4η θα ανεβάσει πολλές στροφές - 4.000 παρά κάτι... ) σας λέει τίποτα;Ναι... πιθανή μετωπική
Από τις καλύτερες που ακούγονται: 'Μ’ ένα ποτηράκι οδηγώ καλύτερα'
Απορώ πως και δεν το κάνουν τόσοι οδηγοί πριν τους αγώνες
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Τα βαριά αυτοκίνητα πατάνε γερά στο δρόμο και στις στροφές και δεν εκτρέπονται του δρόμου, άσχετα με την ανάρτηση που έχουν.
δεν θα ημουν τοσο απολυτως διοτι εχει χρειαστει πολλες φορες να εξηγησω σε καποιον γιατι δεν ισχυει αυτο και παντα η επομενη ερωτηση ειναι 'ε, τοτε γιατι με το ταδε βαρυ αμαξι παω καλυτερα απο το δινα ελαφρύ ??'
λοιπον
τα βαρια/μεγαλα αμαξια εχουν καποια πλεονεκτηματα
- μεγαλυτερο μεταξονιο και μετατροχιο αναλογως του υψους κεντρου βαρους
- μικροτερη μη αναρτομενη μαζα σε σχεση με αναρτωμενη
- μικροτερη επιρροη απο αρνητικα αεροδυναμικα φαινομενα
και εγω ειμαι 100% fun των μικρων αυτοκινητων που τα 'φορας' αλλα δεν ειναι και τελεια...
-
Αυτος που αφησε 30 μετρα γραμμες στην ασφαλτο δεν φταιει.(Και ας πηγαινε το αυτοκινητο ακυβερνητο).
Φταιει ο αλλος που δεν αφησε γραμμες (γιατι ειχε ABS). -
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Μύθος: Δεν κάνει να ανεβάζουμε πάνω από 4.000σαλ γιατί κάνουμε κακό στον κινητήρα...Ακούγεται εξ'άλλου να ζορίζεται...βουίζει...Επίσης: Τα 'πολύστροφα' αυτοκίνητα (δηλαδή εκείνα που αποδίδουν καλύτερα στις μεσαιοψηλές στροφές) είναι ζημιάρικα ενώ τα 'αργόστροφα' είναι αξιόπιστα.
Άλλοι δημοφιλείς μύθοι:
- Τα 4x4 δεν χρειάζονται αλυσίδες στο χιόνι.
- Η ζώνη ασφαλείας δεν χρειάζεται μέσα στην πόλη.
- Μπορώ να αλλάξω λωρίδα ανά πάσα στιγμή και ο άλλος είναι υποχρεωμένος να με αφήσει, αρκεί να βγάλω φλας.
-
Mύθος: Η φίλη μου η Μαρία πιστεύει ότι ξέρει να οδηγεί. Έχει και δίπλωμα. Με την πρώτη το πήρε...
Πραγματικότητα: α) Η καλή μου φίλη ξέρει να τρομοκρατεί όσους έχουν την ατυχία να είναι συνεπιβάτες της. Για παράδειγμα τον φίλο της τον Στέλιο που είχε την εμπειρία πολλαπλών τουμπών με την Xsara (οδηγούμενη από την εν λόγω οδηγό) μετά από μια στροφή ένα βροχερό βράδυ στον δρόμο Αντιρρίου-Ιτέας.
β) Οι δρόμοι της Αχαίας ποτέ δεν θα είναι οι ίδιοι από τότε που η Μαρία πήρε δίπλωμα και αυτοκίνητο.
Jacob
-
Το κλασικό: 'Μεγαλύτερες ζάντες και φαρδύτερα λάστιχα ίσον καλύτερο κράτημα, φρενάρισμα, κλπ - παντού και πάντα...'
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Το κλασικό: 'Μεγαλύτερες ζάντες και φαρδύτερα λάστιχα ίσον καλύτερο κράτημα, φρενάρισμα, κλπ - παντού και πάντα...'ama den ebazes to pantou kai panta sto telos 8a diafonousa.
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
τα βαρια/μεγαλα αμαξια εχουν καποια πλεονεκτηματα- μεγαλυτερο μεταξονιο και μετατροχιο αναλογως του υψους κεντρου βαρους
Αυτο είναι το συνηθισμένο αλλά δέν είναι κανόνας
- μικροτερη μη αναρτομενη μαζα σε σχεση με αναρτωμενη
- μικροτερη επιρροη απο αρνητικα αεροδυναμικα φαινομενα και εγω ειμαι 100% fun των μικρων αυτοκινητων που τα 'φορας' αλλα δεν ειναι και τελεια..
Όλα αυτά είναι πταίσματα μπροστά στο μεγάλο αρνητικό που λέγεται αδράνει, παντού και πάντα!
-
Ο χρήστης geko έγραψε:
Όλα αυτά είναι πταίσματα μπροστά στο μεγάλο αρνητικό που λέγεται αδράνει, παντού και πάντα!
αλλος ενας μυθος...
η αδρανεια ειναι αρνητικο
και μαλιστα χωρις συγκεκριμενα κριτηρια
δηλαδη, για να ξεφυγουμε απο το χωρο του αυτοκινητου οπου υπαρχουν αμφιβολιες, τα ελαφρυα πλοια ειναι πιο σταθερα απο τα βαρια και τα ελαφρυα αεροπλανα πιο ανετα απο τα βαρια
επισης τα ελαφρυα δυναμομετρα ειναι καλυτερα απο τα βαρια αφου αλλιωνεται περισσοτερο ετσι το αποτελεσμα απο την σχετικα μεγαλη αδρανεια των μηχανικων μερων του αυτοκινητου
επιπλεον οι ελαφροι αθλητες του σουμο ειναι καλυτεροι απο τους βαριους διοτι κανουν καλυτερες πτησεις εκτος ριγκ
ακομα τα θεμελια των κτιριων πρεπει να ειναι ελαφρυα ωστε να τα διαπερνανε οι διαφοροι κραδασμοι απο και προς το κτιριο
ξεχασα τα γεοτριτικα μηχανηματα τα οποια πρεπει να εχουν μικρη αδρανεια ωστε να παρατεινεται η ευχαριστη αυτη εργασια
και τις σφαιρες απο απεμπλουτισμενο ουρανιο οι οποιες ειναι τοσο βαριες μονο και μονο διοτι ετσι ειναι πιο φθηνο το υλικο και η κατασκευηας μην επεκταθω αλλο
πληροφοριακα η αδρανεια ως ιδιοτητα εχει δυο σοβαρα και αναντικαταστατα καλα παντου και παντα- αποθηκευει κινητικη ενεργεια
- 'αποσβενει/απορροφα' συχνοτητες συγκεκριμενου πεδιου οπου η ελαστικοτητα και η διαχυση σηκωνουν τα χερια
και για να μην παρεξηγηθω η δικη μου φιλοσοφια λεει μικρα και ελαφρυα αυτοκινητα αλλα μονο για μενα και με τα δικα μου κριτηρια
για αλλους και με τα δικα τους κριτηρια μπορει ο νικητης να ειναι μαουνακαλο σας απογευμα
-
'Αλλος μύθος, που βαρέθηκα να τον ακούω από τον πατέρα μου:
'Έπρεπε να πάρεις το 1400άρι 307 (που ζυγίζει 1200+ κιλά) κι όχι το Clio που ζυγίζει έναν τόνο... Βαρύ αυτοκίνητο, στιβαρό, γερό, ασφαλές'.
Γμτ, πώς κόλλησαν αυτές οι ηλίθιες ιδέες στον άνθρωπο που εξαιτίας του άρχισα από τρυφερή ηλικία να διαβάζω 4Τροχούς;
Αναληθείς αυτοκινητικές αντιλήψεις