-
Το ίδιο ακριβώς έπαθε ένας γνωστός μου με το ίδιο μοντέλο! Μάλιστα, ενώ σίγουρα έφταιγε κι αυτός, κανείς δεν του είπε στο εξουσιοδοτημένο, όταν πήγε στα 55000 χλμ για σέρβις, πως πρέπει να αλλάξει ιμάντα σύντομα.
Το ζήτημα είναι πως επισκεύασε τη ζημιά με κόστος γύρω στα 400 ευρώ νομίζω (αν θυμάμαι καλά- βέβαια είχαμε δραχμές τότε), σε έναν τύπο κάπου στον Πειραιά, ο οποίος προέβη σε μεταλλουργικές εργασίες (δεν ξέρω τι ακριβώς εννοώ με αυτό(!), κάτι μου είχαν πει για τόρνους κτλ).
Θέλω να πιστεύω πως τα 450 ευρώ μπορεί να αποδειχτούν αρκετά, μιας και δε νομίζω πως θα ξόδευε ουδείς 2000Ε για κάτι τέτοιο...
-
Η θεία μου αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα σε Peugeot 106 1.4 του 92 και πλήρωσε ~1000 ευρώ για την επισκευή σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Η πλάκα είναι ότι το αυτοκίνητο το πηγαίνει πάντα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ο ιμάντας όμως δεν είχε αλλαχτεί γιατί το αυτοκίνητο είχε διανύσει πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τα 60.000 που αντέχει, παρότι ήταν τουλάχιστον 6ετίας. Η αντιπροσωπεία λοιπόν δεν το δέχτηκε ως δική της παράλειψη μιας και υποστήριξε ότι είναι υπεύθυνη του να προβαίνει μόνο στις αντικαταστάσεις ανταλλακτικών που προβλέπονται από τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί και όχι βάση του χρόνου ζωής τους.
-
Μάλλον επιβεβαιώνεται μια ατάκα συνεργειατζή του Group VW, που μου ανέφερε (χωρίς συμφέρον, μια και δεν έχω 1.4 16V) ότι 'τα 60Κ είναι πολλά για τον ιμάντα τους. Τα περισσότερα έρχονται στα 60Κ και οι ιμάντες είναι στα τελευταία τους'.
-
Μην ανησυχεις, κλασικο φαινομενο, ο αδερφος μου με το 'γρηγορο' Polo αλλα μοντελο 2000 δυο φορες εκοψε ιμαντα, τη δευτερη μαλιστα ας ηταν με λιγοτερα απο 50000χλμ δηλαδη εντος προδιαγραφων κατασκευαστη και φυσικα την δευτερη εστειλε αδιαβαστες οχι μονο τις βαλβιδες αλλα και αναγκαστηκε σε αλλαγη short block!
Γερμανικη αξιοπιστια σου λεει κι υστερα παραπονιομαστε εμεις με τα Ιαπωνικα 'αγροτικα' που παροτι τα εχουμε κολοπειραγμενα στο 99% των περιπτωσεων και με περισσοτερα του προβλεπομενου χλμ σε αντιξοες Ελληνικες συνθηκες (ζεστη-σκονη) οι ιμαντες μας αντεχουν εκτος απο πολυ μα παρα πολυ σπανιων περιπτωσεων που το παρακαναν! -
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Η θεία μου αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα σε Peugeot 106 1.4 του 92 και πλήρωσε ~1000 ευρώ για την επισκευή σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Η πλάκα είναι ότι το αυτοκίνητο το πηγαίνει πάντα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ο ιμάντας όμως δεν είχε αλλαχτεί γιατί το αυτοκίνητο είχε διανύσει πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τα 60.000 που αντέχει, παρότι ήταν τουλάχιστον 6ετίας. Η αντιπροσωπεία λοιπόν δεν το δέχτηκε ως δική της παράλειψη μιας και υποστήριξε ότι είναι υπεύθυνη του να προβαίνει μόνο στις αντικαταστάσεις ανταλλακτικών που προβλέπονται από τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί και όχι βάση του χρόνου ζωής τους.Ο ιμάντας εκτός του ορίου χιλιομέτρων έχει και όριο χρονικό. Συνήθως είναι τα 4 χρόνια. Κρίμα να μην το έχουμε συζητήσει τότε. Θα μπορούσε να αντιδράσει καλύτερα και να μην επωμισθεί το κόστος.
Τι αλήτες όμως!!! -
Σκεφτείτε οτι στο εξωτερικό η κάθε τοπική αντιπροσωπεία 'επιβάλλει' τα δικά της χλμ. για σέρβις, λάδια, ιμάντες κ.λ.π.
Π.χ. στην Αγγλία, τον ιμάντα στο Megane II τυπικά τον αλλάζουν στα 90.000 χλμ (Ελλάδα στα 60,000χλμ) και φυσικά ήδη έχουν σπάσει αρκετοί κινητήρες λόγω αυτού...
Αλήθεια, ξέρουμε ποια μοντέλα εχουν non interference κινητήρες; Δηλαδή άν γίνει η στραβή λόγω σχεδιασμού του κινητήρα τα πιστόνια δεν μπορούν να έρθουν σε επαφή με τις βαλβίδες;
-
Καλά, εγώ το ξέρω ότι κάθε 3-4 χρόνια περίπου πρέπει να αλλάζει ο ιμάντας, το θέμα είναι ότι το έμαθα καθυστερημένα το συμβάν.
Προσωπικά οδηγώ ένα Fiat Tipo 14,5 ετών με 68000 χλμ και έχω αλλάξει ιμάντα 4 φορές μέχρι τώρα. Την τελευταία μάλιστα τον άλλαξα μέσα σε 2 χρόνια και 10.000 χλμ το πολύ γιατί ήταν μόλις είχα μάθει τι έπαθε η θεία μου και έφαγα μια Χ φρίκη. -
Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
Σκεφτείτε οτι στο εξωτερικό η κάθε τοπική αντιπροσωπεία 'επιβάλλει' τα δικά της χλμ. για σέρβις, λάδια, ιμάντες κ.λ.π.Π.χ. στην Αγγλία, τον ιμάντα στο Megane II τυπικά τον αλλάζουν στα 90.000 χλμ (Ελλάδα στα 60,000χλμ) και φυσικά ήδη έχουν σπάσει αρκετοί κινητήρες λόγω αυτού...
Αλήθεια, ξέρουμε ποια μοντέλα εχουν non interference κινητήρες; Δηλαδή άν γίνει η στραβή λόγω σχεδιασμού του κινητήρα τα πιστόνια δεν μπορούν να έρθουν σε επαφή με τις βαλβίδες;
Η διαφορά αυτή το πιο πιθανό είναι να οφείλεται στις διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες. Όταν όμως λες για τοπικές αντιπροσωπείες τι εννοείς; Ότι η αντιπροσωπεία σε μια πόλη της Αγγλίας μπορεί να λέει στα 90.000χλμ ενώ σε μια άλλη πόλη στις 80.000χλμ; Εκτός αν εννοείς την Αγγλική με την Ελληνική αντιπροσωπεία που δεν έχουν να κάνουν με τοπικές αντιπροσωπείες αλλά με αντιπροσωπείες διαφορετικών κρατών.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Η θεία μου αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα σε Peugeot 106 1.4 του 92 και πλήρωσε ~1000 ευρώ για την επισκευή σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Η πλάκα είναι ότι το αυτοκίνητο το πηγαίνει πάντα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ο ιμάντας όμως δεν είχε αλλαχτεί γιατί το αυτοκίνητο είχε διανύσει πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τα 60.000 που αντέχει, παρότι ήταν τουλάχιστον 6ετίας. Η αντιπροσωπεία λοιπόν δεν το δέχτηκε ως δική της παράλειψη μιας και υποστήριξε ότι είναι υπεύθυνη του να προβαίνει μόνο στις αντικαταστάσεις ανταλλακτικών που προβλέπονται από τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί και όχι βάση του χρόνου ζωής τους.Eφόσον όμως ο ιμάντας δεν άντεξε, ως ώφειλε, 60Κ χιλιόμετρα...δεν αποτελεί αυτό αιτία για κάποιου είδους αποζημίωση?
-
Ο κολλητός μου έχει ένα πόλο 1,4 8βάλβιδο του 99. Το πήγε για σέρβις και τους είπε για ιμάντα. Από εκεί του είπανε πως αλλάζει στα 90000 χλμ. Ο φίλος μου έχει ~70000. 7 χρόνια όμως χωρίς αλλαγή. Στο βιβλιαράκι δεν λέει τίποτα. Τι παίζει τελικα;
-
Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
Αλήθεια, ξέρουμε ποια μοντέλα εχουν non interference κινητήρες; Δηλαδή άν γίνει η στραβή λόγω σχεδιασμού του κινητήρα τα πιστόνια δεν μπορούν να έρθουν σε επαφή με τις βαλβίδες;Δείτε αυτό το PDF: http://www.pvgarage.com/sitebuildercont ... testbr.pdf
Η συντριπτική πλειοψηφία των κινητήρων είναι interference.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Δείτε αυτό το PDF: http://www.pvgarage.com/sitebuildercont ... testbr.pdfΗ συντριπτική πλειοψηφία των κινητήρων είναι interference.
Πολύ ωραίο! Μήπως όμως υπάρχουν κάπου συγκεντρωμένες πληροφορίες για μικρότερους κινητήρες που δεν πωλούνται στην Αμερική;
-
Υπ'όψην , είναι σε μίλια και τα VW τα δίνει κάθε 100.000χλμ από σκαραβαίο έως passat του 01'....
-
Νοέμβριο του 99 όμως, δεν πρέπει να τον αλλάξει;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Ο κολλητός μου έχει ένα πόλο 1,4 8βάλβιδο του 99. Το πήγε για σέρβις και τους είπε για ιμάντα. Από εκεί του είπανε πως αλλάζει στα 90000 χλμ. Ο φίλος μου έχει ~70000. 7 χρόνια όμως χωρίς αλλαγή. Στο βιβλιαράκι δεν λέει τίποτα. Τι παίζει τελικα;90 000km αλλαγη.
Το εργοστασιο λεει 120 κΚαι κατι ακομα.Οσα σπασανε νωριτερα ειτε seat ειτε vw προκειτε για εργοστασιακο ελλατωμα κι οφειλαν οι αντιπροσωπειες να ενημερωσουν τους ιδιοκτητες τους κι οχι να αλλαζουν στα 60κ ιμαντες ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Αλλα ειπαμε,εδω ειναι μπανανια.Επισης οταν αλλαζετε ιμαντες αλλαζετε ΟΛΑ τα παρελκομενα (κι αντλιες νερου σε οσα τη φορανε μεσα) η αλλαζετε μονο τον ιμαντα?
Γιατι αν συμβαινει το δευτερο και ειδικα με δικη σας εντολη τη στιγμη που σας ενημερωνει το συνεργειο (βλεπετε μερικοι το θεωρουν καχυψοψια) το φταιξιμο ειναιο καθαρα του οδηγουΓιατι οταν γινει η ζημια ποτε δεν φταιει ο οδηγος,παντα φταιει το συνεργειο η ο κατασκευαστης,αφου εξω λεμε τη μιση αληθεια
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
Ο κολλητός μου έχει ένα πόλο 1,4 8βάλβιδο του 99. Το πήγε για σέρβις και τους είπε για ιμάντα. Από εκεί του είπανε πως αλλάζει στα 90000 χλμ. Ο φίλος μου έχει ~70000. 7 χρόνια όμως χωρίς αλλαγή. Στο βιβλιαράκι δεν λέει τίποτα. Τι παίζει τελικα;
90 000km αλλαγη.
Το εργοστασιο λεει 120 κΚαι κατι ακομα.Οσα σπασανε νωριτερα ειτε seat ειτε vw προκειτε για εργοστασιακο ελλατωμα κι οφειλαν οι αντιπροσωπειες να ενημερωσουν τους ιδιοκτητες τους κι οχι να αλλαζουν στα 60κ ιμαντες ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Αλλα ειπαμε,εδω ειναι μπανανια.Επισης οταν αλλαζετε ιμαντες αλλαζετε ΟΛΑ τα παρελκομενα (κι αντλιες νερου σε οσα τη φορανε μεσα) η αλλαζετε μονο τον ιμαντα?
Γιατι αν συμβαινει το δευτερο και ειδικα με δικη σας εντολη τη στιγμη που σας ενημερωνει το συνεργειο (βλεπετε μερικοι το θεωρουν καχυψοψια) το φταιξιμο ειναιο καθαρα του οδηγουΓιατι οταν γινει η ζημια ποτε δεν φταιει ο οδηγος,παντα φταιει το συνεργειο η ο κατασκευαστης,αφου εξω λεμε τη μιση αληθεια
Καλημέρα.
Ο ιμάντας πρέπει να αλλάζεται κάποια στιγμή ασχέτως χιλιομέτρων -λόγω ηλικίας?
Το λάστιχο (καουτσούκ?) από το οποίο είναι φτιαγμένος δεν φθείρεται θεωρητικά με τη ζέστη και το χρόνο? Εάν ένα αυτοκίνητο κάνει λίγα μεν σχετικά χιλιόμετρα αλλά είναι κάποιας ηλικίας (ας πούμε για παράδειγμα έχει κάνει 50.000χλμ και είναι 5 χρόνων) τότε μήπως ο ιμάντας θα πρέπει να αλλαχτεί κάποια στιγμή -πριν να συμπληρωθούν τα χλμ που δίνει ο κατασκευαστής (πχ 120.000χλμ)?
Και τέλος αν χρειαστεί να αλλαχτεί η τρόμπα του νερού (που παίρνει κίνηση από τον ιμάντα αυτόν) είναι καλή ιδέα να αλλαχτεί και ο εν λόγω ιμάντας?
Ευχαριστώ. -
G60POWER, δηλαδή δεν έχει σημασία αν το πόλο δεν έχει αλλάξει ιμάντα εδώ και 7 περίπου χρόνια;
-
Να αλλάξετε και όλα τα παρελκόμενα και ειδικά τον τεντοτήρα του ιμάντα
-
Ο χρήστης cliff έγραψε:
Καλημέρα.
Ο ιμάντας πρέπει να αλλάζεται κάποια στιγμή ασχέτως χιλιομέτρων -λόγω ηλικίας?Ενας μεσος οδηγος στην ελλαδα κανει περιπου απο 15 000 εως 25 000km το χρονο.Με βαση αυτα τα χρονικα δεδομενα ειναι καλυμενος καποιος αν προβει σε αλλαγη ιμαντα με βαση τα χιλιομετρα,κι ας περασει χρονικα το οριο.>Το λάστιχο (καουτσούκ?) από το οποίο είναι φτιαγμένος δεν φθείρεται θεωρητικά με τη ζέστη και το χρόνο?Εάν ένα αυτοκίνητο κάνει λίγα μεν σχετικά χιλιόμετρα αλλά είναι κάποιας ηλικίας (ας πούμε για παράδειγμα έχει κάνει 50.000χλμ και είναι 5 χρόνων) τότε μήπως ο ιμάντας θα πρέπει να αλλαχτεί κάποια στιγμή -πριν να συμπληρωθούν τα χλμ που δίνει ο κατασκευαστής (πχ 120.000χλμ)?
Σε εναν ιμαντα χρονισμου εκτος απ τον χρονο παιζει σημαντικο ρολο και ο τροπος οδηγησης.
Εαν ενα αυτοκινητο ειναι σχεδον στασιμο για 5 χρονια ακομα και με παρα πολυ λιγα χιλιομετρα εκει ναι θελει αλλαγμα καθως η ακινησια φθειρει ποιο γρηγορα καποια εξαρτηματα,αλλα αυτες ειναι ελαχιστες περιπτωσεις.Εαν ομως ενα αμαξι κινειτε σχεδον καθημερινα ακομα στα 5 χρονια και 50 000km δεν εχει προβλημα.Ο τροπος οδηγησης τωρα καταπονει πολυ περισσοτερο εναν ιμαντα απ οτι ο χρονος.Οι κατασκευαστες λαμβανουν πολυ σοβαρα υπ οψιν τους και αυτον τον παραγοντα και οταν ενας κατασκευαστης λεει αντικατασταση στα 120κ και εμεις εδω τον αλλαζουμε στα 90κ τοτε ειναι υπερκαλυμενος και με το παραπανω ο οδηγος.
Και μεγαλυτερες καταπονησεις υφισταται ο ιμαντας σε σπορτιφ οδηγηση με αποτομα κατεβασμα=ακαριαια φορτιση του ιμαντα λογω αδρανειας .Εδω παιζει ρολο ποσο 'μαγκας' ειναι ο οδηγος για να συγχρονισει συμπλεκτη και γκαζι ωστε στα αποτομα κατεβασματα να μην προλαβαινει να παρασυρετε ο κινητηρας απ το κιβωτιο αλλα συγχρονισουμε εμεις με το γκαζι τις στροφες πρωτα.Εδω φυσικα καταπονουνται κιβωτιο συμπλεκτης και ημιαξονια,γι αυτο και καποιοες βλαβες ειναι καθαρα θεμα χειρισμου αλλα δεν το λεμε ποτε ως οδηγοι.Αυτο επισης το παθαινει ο ιμαντας (και τα υπολοιμα μερη που ανεφερα) και απο αρχαριους οδηγους οπου εκει δεν εχει σημασια το αν τρεχεις αλλα ποσο γλυκα χειριζεσαι το αυτοκινητο
Θεωριες του στυλ εγω δεν το τρεχω αρα δεν το καταπονω ειναι π@π@ριες καθως το αυτοκινητο θελει γκαζια-στο μετρο του φυσιολογικου παντα- (μη νομιζετε οτι κανετε καλο στα μοτερια και στα υπολοιπα μερη δουλευντας τα αυτοκινητα μεχρι τις 2500rpm)αφου ενα αυτοκινητο θελει σωστο χειρισμο κατι το οποιο δεν εχει καμια σχεση με τη συντηριτηκουρα.
Εγω οσα αμαξια ειχα τα μοτερ και ο χιλιομετρητης δουλευαν σε ολο τους το φασμα και δεν ειχα ποτε προβληματα ουτε με σασμαν ουτε με σπασμενα μοτερ ουτε φλαντζες και λοιπα που βλεπω καθημερινα.
Απορω πως μερικοι που φοβουνται να πανε πανω απο 100 βγαζουν κατι ζημιες που σε πιστα να το πηγαιναν δε θα ρημαζαν τοσο.
Τεσπα εχει ξεφυγει λιγο η κουβεντα.....>Και τέλος αν χρειαστεί να αλλαχτεί η τρόμπα του νερού (που παίρνει κίνηση από τον ιμάντα αυτόν) είναι καλή ιδέα να αλλαχτεί και ο εν λόγω ιμάντας?Ευχαριστώ.
Αν η τρομπα νερου αλλαζετε στις αλλαγες του ιμαντα κατα πλειοψηφειθα δεν παθαινει ενδιαμεσα ζημια.Αν ομως χαλασει και χρειστει αλλαγμα ασχετα ποσα χλμ εχει κανει ο ιμαντας πρεπει να αντικαταστθει κι αυτος.Ο κανονισμος αναφερει οτι ενας ιμαντας ο οποιος δουλεψε και για οποιονδηποτε λογο ξεμονταριστει πρεπει υποχρεωτικα να αλλαχτει,κι αυτο γιατι να πλω τελειως χωριατικα,ξεφορμαρεται απ την αρχικη του τανιση στην οποια εχει ρυθμιστει.
-
Οκ, ευχαριστώ για την απάντηση. Έχω δει ιμάντες (χρονισμού) από αυτοκίνητα 4ετίας-5ετίας με γύρω στα 50.000-70.000 χλμ που ήταν σε κακή κατάσταση. Προφανώς είναι και θέμα οδήγησης και γενικότερων συνθηκών χρήσης του αυτοκινήτου.
Εμεινα απο υμαντα εκκεντρωφόρου Polo 16V