Ο χρήστης harisma23 έγραψε:
Πολύ ωραίο το ταξίδι του Γρηγόρη με το Tiguan του. Ακριβώς στο στυλ των ταξιδιών που μου αρέσει κι έχω κάνει (αν και μικρότερα σε διάρκεια). Και βεβαίως, η μισή χαρά είναι το ψάξιμο πριν το ταξίδι και ο σχεδιασμός του.
Μοναδική διαφοροποίηση που κατά τη γνώμη μου αξίζει είναι να πας με το αεροπλάνο και να νοικιάσεις αυτοκίνητο. Γλιτώνεις δύο μέρες στο πηγαινέλα και σου έρχεται και πιο οικονομικά. Ο Γρηγόρης πλήρωσε για το καράβι 810 Ευρώ (με έκπτωση μάλιστα) συν βενζίνες και διόδια για Αθήνα - Πάτρα Χ2 συν φαγητό κλπ καραβίσιο συν βενζίνες διόδια από Ανκόνα ως το πρώτο σημείο ενδιαφέροντος Χ2 συν συντήρηση και φθορές του αυτοκινήτου του. 1000-1200 Ευρώ εύκολα. Ενώ αλλιώς θα του είχε κοστίσει 2 αεροπορικά ας πούμε 400 Ευρώ και 2+ εβδομάδες ενοικίασης αυτοκινήτου άλλα 300-400 Ευρώ.
Αναγνωρίζω ότι το 'ορθόδοξο' road trip είναι αυτό που ξεκινάς από το σπίτι σου και τελειώνεις στο σπίτι σου με το αυτοκίνητο σου. Και βεβαίως αυτό έχει τη χάρη του και την αξία του! Αλλά από την άλλη με το νοικιάρικο έχεις λιγότερα άγχη, κέρδος σε χρήμα και χρόνο, μικρότερη ταλαιπωρία σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα και πιθανώς και καλύτερο αυτοκίνητο. Στη ζυγαριά τη δική μου αυτά βαραίνουν πολύ πιο πολύ. Και γι' αυτό παρόλο που πάντα είχα αρκετά καλά αυτοκίνητα (για τα δικά μου δεδομένα) ποτέ δεν έκανα road trip στην Ευρώπη με δικό μου αυτοκίνητο. Κι έχω κάνει καμία 20αριά χιλιάδες χιλιόμετρα σε διάφορα ταξίδια...
Σχετικά με το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, η δίκλινη εξωτερική καμπίνα ήταν, που το έφτασε στο ποσό των 809 €. Το αυτοκίνητο στη διαδρομή Patra – Ancona στοίχισε μόνο 89 €, ενώ η καμπίνα 384 €. Στη δε επιστροφή Ancona – Patra, το κόστος μεταφοράς του αυτοκινήτου ήταν μόνο 64 €, ενώ η καμπίνα στοίχισε 272 €. Έχεις λοιπόν επιλογές, για να μειώσεις το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Σχετικά με το κόστος ενοικίασης αυτοκινήτου στο εξωτερικό. Εγώ δεν βρήκα πουθενά, αυτοκίνητο κατηγορίας SUV, φθηνότερο από 55 €/ημέρα. Δηλαδή για 15 ημέρες θα χρειαζόμουν 825 €.
Τέλος, περισσότερο άγχος έχω για το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, παρά για το δικό μου. Διότι για παράδειγμα, εάν σ’ ένα χώρο στάθμευσης βρεις το αυτοκίνητο χτυπημένο, στο ενοικιαζόμενο είναι πολύ πιθανό να σου κρατήσουν όλο το ποσό της ευθύνης σου, που σε πολλές περιπτώσεις φθάνει τα 750 €. Στο δικό σου, το πολύ πολύ να τα βάλεις με την τύχη σου, έχοντας βέβαια το χρόνο να αποφασίσεις το πότε και το πώς θα το επισκευάσεις.
Στην περίπτωση δε, που εμπλακείς σε σοβαρό ατύχημα, είτε με ενοικιαζόμενο, είτε με το δικό σου, να εύχεσαι να είσαι υγιής και ας τερματιστούν οι διακοπές σου.
Τέλος, έχω την άποψη ότι το αυτοκίνητό μας πρέπει να το χρησιμοποιούμε σ’ όλα τις εκφράσεις της ζωής μας, όσο μπορούμε περισσότερο, να μας συντροφεύει σ’ όλες μας τις δραστηριότητές μας, να γίνεται ο συμμέτοχός και σύντροφός μας στην φυγή από την καθημερινότητα. Τι αξία μπορεί να έχει ένα καλογυαλισμένο αυτοκίνητο, το οποίο το έχουμε χρησιμοποιήσει ελάχιστα, δεν μας έχει συντροφεύσει στα ταξίδια μας, δεν το έχουμε ευχαριστηθεί εν τέλει, υπό τον φόβο μην δούμε κάποια αμυχή στο αμάξωμά του.
Άλλωστε όλοι εμείς που γράφουμε σ’ αυτό το forum, μας διακατέχει η αγάπη για την αυτοκίνηση και δηλώνουμε λάτρεις του αυτοκινήτου μας και της οδήγησής του.
Ας δοκιμάσουμε να κάνουμε πράξεις τα γραφόμενά μας, αποβάλλοντας τις φοβίες μας και τότε θα είμαστε σίγουροι ότι όλα θα συνηγορήσουν υπέρ μας, ώστε να περάσουμε τέλεια.