Ο χρήστης SPI_duster έγραψε:
Ένα μειονέκτημα του 1.6 άτμο είναι ότι τον συνδυάζουν μόνο με 5άρι σαζμάν, πράγμα αναχρονιστικό.
Πραγματικά πολύ σωστή παρατήρηση και είναι αυτό ακριβώς το μεγάλο μειονέκτημα που επιβαρύνει και την κατανάλωση. Τώρα αν είναι αδύναμος ή όχι, αυτό ειναι κατι σχετικό για κάθε κινητήρα. Τα 110 άλογα ακόμη και σήμερα δεν είναι λίγα για να καλύψουν τις ανάγκες των περισσοτέρων. Επίσης η ατμόσφαιρα για πολλούς είναι προτιμητέα καθώς το τούρμπο βγάζει κάποτες και κάποια παρατράγουδα. Ατμόσφαιρα νομίζω έχει ακόμη σε οχήματά της ακόμη και η subaru ή η mazda. Πάντως για κάποιον που κινείται σε ορεινούς δρόμους, γουστάρει οικονομικό offroading δίχως ιδιαίτερους συμβιβασμούς και όλα αυτά συνδυασμένα με ανάγκες μεγάλων χώρων, μεταφοράς σκάφους ή τρέιλερ το duster 1.6 βενζίνης μπορεί να αποδειχθεί άριστη επιλογή. Εν κατακλείδι το duster 1.6 βενζίνης 4Χ4 θα μπορούσε να είναι μια πολύ καλή επιλογή ακόμη και για εκείνον που περίμενε το τελευταίο jimny καθώς παρέχει εξίσου με δαυτο αλλά όταν χρειαστεί θα ταξιδέψει και αξιοπρεπώς μεταφέροντας ακόμη και μια 5μελή οικογένεια. Επίσης ο κινητήρας είναι φιλικός στο LPG και μπορεί ακόμη και το μειονέκτημα του της κατανάλωσης με μια μικρή επένδυση να γίνει μεγάλο του (+).
Αυτό που πραγματικά θα είναι πάντα το αδύνατο του σημείο είναι το 5άρι.
Σπύρο, διαφωνούμε σχεδόν στα πάντα, πλην του 5αριού κιβωτίου.
Τα 110 άλογα σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά πολύ πιο σημαντικά είναι η μέγιστη ροπή και η καμπύλη κατανομής της ροπής, όπου οποιοδήποτε υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη είναι ΠΟΛΥ καλύτερο!
Τα turbo βεβαίως κάποια στιγμή μπορούν και να χαλάσουν, αλλά το μόνο εξάρτημα που δεν χαλάει είναι αυτό που δεν υπάρχει! Με αυτή τη λογική είναι προτιμητέο να μην έχουμε π.χ. και ηλεκτρικά παράθυρα ή air condition. Όπως καταλαβαίνεις δεν στέκει ως επιχείρημα...
Τα περί LPG επιχειρήματα τα θεωρώ απλώς άστοχα. Πρέπει να είναι ανεγκέφαλος κάποιος αν αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο για να του βάλει LPG, χαιρετώντας εγγύηση και πιθανώς αξιοπιστία.
Τέλος η επιλογή του 5αρίου κιβωτίου είναι αντίστοιχης λογικής με την επιλογή του ξεπερασμένου 1.6. Δηλαδή δικαιολογείται μόνο υπό το πρίσμα του περιορισμού του κόστους. Κατά την άποψη μου θα ήταν λάθος υπό αυτή τη λογική να έβαζε η Renault ένα ακριβό 6άρι κιβώτιο σε αυτόν τον κινητήρα. Αν ήταν να ρίξει κάποια λεφτά στη βασική έκδοση, καλύτερα θα πήγαιναν σε έναν σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με 5άρι κιβώτιο πάρα στον 1.6 με 6άρι κιβώτιο.