-
H Σουμπαρού είναι πρωτοπόρος στα CVT, πριν από 30 χρόνια είχε το Τζάστι με αυτή την μετάδοση, είχε εξελίξει το κιβώτιο με μια ολλανδική εταιρεία που έφτιαχνε παλιά ένα πρωτόγονο αλλά πρωτοποριακό CVT για ένα μικρό ιχ Νταφ, το Νταφ Βαριομάτικ στα φίφτυς. Αφού αναβίωσε την εν λόγω ξεχασμένη μετάδοση στα έιτις, έκανε και συνεργασίες με Λάντσια, Φίατ και Φορντ, Νισσάν, Τουότα και άλλους με βάση τα κιβώτια αυτά και συνεχίζει να τα εξελίσσει ακόμη και σήμερα.
Το κόνσεπτ είναι το εξής: Αυτόματη μετάδοση χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, απλότητα, αξιοπιστία και κοστολόγια ίδια με τη χειροκίνητη ή και ακόμη χαμηλότερα όπως υποστηρίζουν πλέον οι σαμουράιδες.
Δεν προσφέρεται όμως για πολύ μεγάλη ισχύ ή τεράστια ροπή, σε αντιδιαστολή με τη χειροκίνητη ή την κλασσική αυτόματη ή τη διπλοσύμπλεκτη που πρακτικά δεν έχουν όρια και επίσης δεν ιδρώνει το αυτί τους σε ζόρια (π.χ. κίνηση με L και πολύ φορτίο για πολύ ώρα).
Από την άλλη είναι μανούλα για υβριδικά, τα κλασσικά αυτόματα κιβώτια δεν χρησιμοποιούνταν στην αρχική φάση της υβριδικής τεχνολογίας, μέχρι το 8ΗΡ της Τσεντέφ που έλυσε ένα πρόβλημα, αυτό του να κρατάει σταθερή και ψηλά την πίεση όταν σβήνει ο κινητήρας (το πέτυχε με μία διάταξη με έξτρα υδραυλικές βαλβίδες), και είναι ο λόγος γιατί ακόμη και σήμερα αυτά τα κιβώτια μπαίνουν σε υβρίδια.
Επίσης, όταν βγήκε το Τζάστυ με cvt, το στάνταρντ αυτόματο ήταν το 3άρι με μετατροπέα ροπής, με ρεπρίζ στα τάρταρα και κατανάλωση στα ύψη. Τώρα βέβαια που υπάρχουν 10άρια, και έχουν προαναγγελθεί 11άρια, δεν υπάρχει θέμα ρεπρίζ, κατανάλωσης, συμβατότητας με υβρίδια κ.α., αλλά το κόστος και η πολυπλοκότητά τους έχουν πάει σε άλλη διάσταση, ένα cvt σε σχέση με αυτά είναι οικονομικότερη επιλογή και από μερικά και πιο αξιόπιστη.
Το κάθε πράμα έχει τα συν και τα πλην του και δεν κάνει για όλα τα πεδία εφαρμογής. -
Πολύ ωραία ανάλυση και ιστορική αναδρομή.
Η ουσία όμως είναι ότι στην πράξη η βασική 'αυτόματη' λειτουργία του CVT είναι δυσάρεστη όταν πιεστεί έστω και ελάχιστα, με μια συνεχή αίσθηση πατιναρίσματος και υψηλά επίπεδα θορύβου από τον κινητήρα. Γι' αυτό και πλέον αρκετές υλοποιήσεις (της Subaru συμπεριλαμβανομένης) δίνουν τη δυνατότητα επιλογής συγκεκριμένων σχέσεων. Αυτή όμως η προσομοίωση συμβατικών αυτόματων κιβωτίων αναιρεί τη φύση της βασικής λειτουργίας των CVT (κιβώτια διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης) και στην ουσία καταργεί και οποιοδήποτε συγκριτικό πλεονέκτημα των CVT για το χρήστη. Ακόμη και το προαναφερθέν πλεονέκτημα του χαμηλότερου κόστους δε φαίνεται στην πράξη να μεταφέρεται στον χρήστη, αλλά μάλλον παραμένει στην τσέπη των κατασκευαστών...
-
Κανουν και κατι αλλο, σε καποια ανεβοκατεβαζουν στροφες ψηλα και ετσι εχεις την ψευδαισθηση οτι αλλαζει συνεχως ταχυτητες σαν σε διπλου συμπλεκτη.
Δηλαδη δεν ακουγεται το μονιμο πατιναρισμα αλλα ανεβοκατεβασματα ακομα και αν εχεις το γκαζι στο πατωμα.
Εγω εχω απορια λενε οτι ειναι φθηνο, παντου το διαβαζω αυτο.
Μιας και απο παντα τρελαινομαι για νεες τεχνολογιες και καθως την πολυψαχνω επιλεγω τις παλαιοτερες ,
ετσι εψαχνα να δω στην περιπτωση βλαβης ποσο παει το μαλλι.Επισημα αντιπροσωπειες λενε για αλλαγη αν η καδενα ή το ολο συστημα παρουσιασει προβληματα, ενω σιγουρα μπορει να φτιαχτει πολυ πιο φθηνα.
Οταν τους ρωτας ποσο παει για αλλαγη με ενα καινουργιο κιβωτιο τα νουμερα ειναι σχεδον οσο η υπολειματικη αξια του αυτοκινητου μετα απο καποια χρονια χρησης. Σιγα το φθηνο δηλαδη. -
Φθηνό για τον κατασκευαστή ,σε κατασκευή και εξέλιξη και μάλιστα σε σχέση με τα DCT & τα νεότερα συμβατικά αυτόματα ,που μόνο συμβατικά δεν είναι πλέον...
Κατα τα λοιπά και εμένα δε μπυ αρέσουν σε λειτουργία.Είχα οδηγήσει το Lexus NXh και δε το άντεχα με τίποτα.
Αντίθετα το Forester diesel που οδήγησα τελευταία ήταν πολύ καλό,αλλά με τη προσομοίωση των σχέσεων. -
Οι διαφορές είναι μικρές, αν και είναι φθηνότερο από ένα διπλοσύμπλεκτο αλλά και από ένα κλασσικό πολλών σχέσεων. Ψιλοδιαφορές, αλλά στα μεσαία και χαμηλά βαλάντια και για μικρά αμαξάκια π.χ. κέι, πόλης, μικρά επαγγελματικά κ.α., κάτι είναι. Όσο μεγαλώνει το συνολικό κοστολόγιο του αυτοκινήτου, αυτό το πλεονέκτημα φυσικά εξαλείφεται.
Αυτό με τις αλλαγές ταχυτήτων είναι χρήσιμο σε διάφορες περιπτώσεις, π.χ. έχεις να κάνεις έλξη με χαμηλές ταχύτητες, ή γενικά θες για κάποιο λόγο να μην αλλάξεις σχέση μετάδοσης, ή και ζμπορ οδήγηση με συγκεκριμένες σχέσεις στο κιβώτιο. Δεν αναιρεί την αυτόματη λειτουργία, και τα κλασσικά αυτόματα το έχουν ανέκαθεν π.χ. L. Και η αλλαγή δεν γίνεται με συμπλέκτη, αλλά είτε από το λεβιέ, είτε από τα αυτιά στο τιμόνι.Βοηθάει και τον περιστασιακό χρήστη να εξοικοιωθεί καλύτερα μαζί του (νοικιάρικα, αραιή χρήση δεύτερου αυτοκινήτου,κ.α.).
Ένα άλλο στοιχείο είναι οι απώλειες της μετάδοσης, εκεί τα πράγματα είναι συγκεκχυμένα. Είναι περίπου το ίδιο αποδοτικό με ένα κλασσικό και λιγότερο από ένα διπλοσύμπλεκτο, ιδιαίτερα σε μεγάλο φορτίο. Είναι όμως πιο αποδοτικό από το τελευταίο στα χαμηλά φορτία. Επίσης κάνει και κάτι άλλο, κρατάει τις σαλ του κινητήρα στην βέλτιστη περιοχή τους, και κερδίζει από εκεί στη συνολική αποτελεσματικότητα και στους ρύπους.
Τώρα έχουν βγάλει και διπλό κιβώτιο, όπου είναι κατά βάση CVT αλλά έχει και ένα κανονικό γρανάζι πρώτης ταχύτητας για να ξεκινάει ανετότερα και να μην ζορίζει το cvt σε πολύ φορτίο ροπής.
Γενικά, για καθημερινό και για στρωτή , ομαλή οδήγηση, είναι καλό. -
Ο χρήστης harisma23 έγραψε:
Η ουσία όμως είναι ότι στην πράξη η βασική 'αυτόματη' λειτουργία του CVT είναι δυσάρεστη όταν πιεστεί έστω και ελάχιστα, με μια συνεχή αίσθηση πατιναρίσματος και υψηλά επίπεδα θορύβου από τον κινητήρα. Γι' αυτό και πλέον αρκετές υλοποιήσεις (της Subaru συμπεριλαμβανομένης) δίνουν τη δυνατότητα επιλογής συγκεκριμένων σχέσεων. Αυτή όμως η προσομοίωση συμβατικών αυτόματων κιβωτίων αναιρεί τη φύση της βασικής λειτουργίας των CVT (κιβώτια διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης) και στην ουσία καταργεί και οποιοδήποτε συγκριτικό πλεονέκτημα των CVT για το χρήστη. Ακόμη και το προαναφερθέν πλεονέκτημα του χαμηλότερου κόστους δε φαίνεται στην πράξη να μεταφέρεται στον χρήστη, αλλά μάλλον παραμένει στην τσέπη των κατασκευαστών...
To Subaru δεν κάνει θόρυβο και με kick down δουλεύει ως συμβατικό (δηλαδή ανεβάζει στροφές και 'αλλάζει' σχέση) ενώ σε χαλαρή οδήγηση δουλεύει ως CVT χωρίς να κουράζει. Πραγματικά εγώ εντυπωσιάστηκα από την λειτουργία του κιβωτίου (το οποίο βοηθάει πάρα πολύ τον αναιμικό κινητήρα) και έχω αρκετά μεγάλη εμπειρία από αυτόματα. Από τα 8 αυτοκίνητα που έχω αλλάξει, τα 4 ήταν με αυτόματο κιβώτιο (4αρι, 6αρι, 6αρι και 8αρι) και το 80% των χιλιομέτρων που έχω οδηγήσει τα έχω κάνει με αυτόματο κιβώτιο.
-
Μη λες τέτοια ρε Φάνη, πάνω που το'χα βγάλει απ' τη wish list λόγω κιβωτίου
Πάντως αν θυμάμαι καλά το Forester 2ης γενιάς (απ' τα πιο επιτυχημένα) έβγαινε με κλασικό (4τάχυτο) αυτόματο.
-
Ο χρήστης TimDeLAY έγραψε:
Μη λες τέτοια ρε Φάνη, πάνω που το'χα βγάλει απ' τη wish list λόγω κιβωτίουΠάντως αν θυμάμαι καλά το Forester 2ης γενιάς (απ' τα πιο επιτυχημένα) έβγαινε με κλασικό (4τάχυτο) αυτόματο.
Οδήγησέ το πρώτα για να κρίνεις και μόνος σου...ίσως σε εκπλήξει ευχάριστα και εσένα. Εμένα μου άρεσε τόσο πολύ το κιβώτιο (ο κινητήρας όχι!) στο XV, που θα ήταν 1η άντε 2η επιλογή σε αυτά τα χρήματα. Το αυτοκίνητο περίμενα να έχει μειονέκτημα τον κινητήρα και το κιβώτιο και τελικά είχε μόνο τον κινητήρα.
Για το Forester σωστά θυμάσαι!
-
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Μη λες τέτοια ρε Φάνη, πάνω που το'χα βγάλει απ' τη wish list λόγω κιβωτίου
Πάντως αν θυμάμαι καλά το Forester 2ης γενιάς (απ' τα πιο επιτυχημένα) έβγαινε με κλασικό (4τάχυτο) αυτόματο.
Οδήγησέ το πρώτα για να κρίνεις και μόνος σου...ίσως σε εκπλήξει ευχάριστα και εσένα. Εμένα μου άρεσε τόσο πολύ το κιβώτιο (ο κινητήρας όχι!) στο XV, που θα ήταν 1η άντε 2η επιλογή σε αυτά τα χρήματα. Το αυτοκίνητο περίμενα να έχει μειονέκτημα τον κινητήρα και το κιβώτιο και τελικά είχε μόνο τον κινητήρα.
Για το Forester σωστά θυμάσαι!
Ίσως να είναι αυτό το σωστό...
https://www.autoblog.com/2018/11/19/sub ... to00000016Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
-
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Ίσως να είναι αυτό το σωστό...
https://www.autoblog.com/2018/11/19/sub ... to00000016Αυτό θα είναι λογικά πολύ καλό αλλά και πανάκριβο!
Μου είπε ο πωλητής (παλιός στην Subaru και γνώστης) ότι αναμένονται μέσα το 2019 τα πρώτα υβριδικά Subaru για αυτό και δεν έχει τοποθετηθεί (ένας από τους λόγους δηλαδή) άλλος κινητήρας. Πλέον η Subaru θα το γυρίσει στα υβριδικά για να μπορέσει να ρίξει τον Μ.Ο ρύπων του στόλου της.
-
Αν κρινουμε απο τις αλλες τεχνικες εφαρμογες της εταιριας, πιθανον να εχει εξαιρετικα αποτελεσματα.
Σοβαρη εταιρια η σουμπα. Παντα την γλυκοκοιταζα.
-
Δε ξέρω τι λέτε για τα CVT , πάντως μπηκα στο νεο Φορεστερ σαν επιβάτης σε ταξί στη Ταϊβαν πριν 1 μήνα για διαδρομή 15-20 λεπτών μέσα σε δρόμους και λίγο αυτοκινητόδρομο, δε κατάλαβα ουτε θόρυβο ούτε κομπιασματα ούτε τίποτα, σε αυτή την εκδοχή του. Μια χαρά μου φάνηκε. Πολύ ευρύχωρο, φωτεινό εσωτερικό λόγω κάθετων επιφανειων και μεγάλων παραθύρων.
Πρωτη φορά ήμουν μεσα σε Σουμπαρού και μου άρεσε. -
Γραφω εδω για να ειμαι εντος θεματος.
Πολυ ωραιο το βιντεακι στο θεμα του 3008 για την τετρακινηση της σουμπαρου, απλα να αναφερω πως το ενεργο τορκ βεκτορινγκ και οχι παθητικο προσφερεται σχεδον σε ολη τη γκαμα της σουμπαρου ειτε ως στανταρντ ειτε ως εξτρα.
Επισης τα εξτρα πλανητικα διαφορικα στις γρηγορες εκδοσεις εχουν στοχο την κατανομη της κινησης με σκοπο τις απολυτες επιδοσεις σε πιστες και σε ευκινησια του μπροστινου μερους που εχει εναν πολυ βαρυ κινητηρα..
Ακομα και τα απλα σουμπαρου εχουν πολυ εξελιγμενα ηλεκτρονικα συγκριτικα με τον ανταγωνισμο ως αλγορυθμοι και αισθητηρες και αυτο ως συμπερασμα λογω των απειρων τεστ στο ιντερνετ που τα βγαζουν πρωτα, επισης ειναι μονιμα τετρακινητα.Αυτο με το φτωχο μου μυαλο το βλεπω ως μια τετρακινηση με αμεσοτερη αντιδραση παντα και παντου συγκριτικα με τα αλλα συστηματα που περιμενεις να ενεργοποιηθει η τετρακινηση και εχει για λιγα χιλιοστα το αυτοκινητο χασει την σταθεροτητα του, και επειτα προσπαθει να μαζεψει οτι μπορει.
-
Eνεργό torque Vectoring χωρίς ενεργά διαφορικά πώς γίνετε ?Και τι εννοείς σε όλη τη γκάμα της Subaru?Το σύστημα με το συμπλέκτη σιλικόνης πώς έχει ενεργό torque vectoring?
Από τη στιγμή που λειτουργεί με τα φρένα μιλάμε για παθητικό σύστημα και υπάρχει σχεδόν σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Επίσης υπάρχουν πάρα πολλά συστήματα που δίνουν μόνιμα κίνηση μπροστά και πίσω δεν είναι μοναδικότητα της Subaru.Όλα τα συστήματα με τρία διαφορικά αλλά και συστήματα με συμπλέκτη όπως το Xdrive της BMW έχουν μόνιμη τετρακίνηση ,που δεν υστερεί.
Η Subaru,όπως έγραψα και στο προηγούμενο post μου, έχει γενικότερα πιο επιθετικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά των φρένων. Έχει πιο μεγάλες μηχανικές αντοχές στα ημιαξόνια και στα διαφορικά πχ ώστε να μπορούν τα φρένα να μπλοκάρουν τους τροχούς χωρίς να κινδυνεύουν να σπάσουν.Είναι γενικότερα πιο εκτός δρόμου προσανατολισμένη.Η Jeep για παραδειγμα που τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιεί απλά σχετικά συστήματα στα βασικά της μοντέλα,με έναν απλο πολυδισκο συμπλέκτη ,είναι ακόμα καλύτερη εκτός δρόμου.Όλα είναι θέμα ρυθμίσεων ,μηχανικών αντοχών και διαδρομών αναρτήσεων στα συμβατικότερα μοντέλα.Υπάρχουν και πιο Hard core λύσεις βέβαια με διαφορικά που κλειδώνουν κτλ αλλά το κόστος ανεβαίνει πολύ. -
Καλησπέρα παιδιά, έχω βάλει στο μάτι το forester. Διαπίστωσα όμως οτι θα βγει η υβριδική έκδοση και δεν ξέρω αν αξίζει να περιμένω.
Η πιο φθηνή έκδοση που με ενδιαφέρει (free) κάνει 28.950 ευρώ με φπα. Έχουμε καμία ιδέα αν το πιο οικονομικό υβριδικό θα είναι ακριβότερο ή φθηνότερο;
Επίσης φαντάζομαι το σήμα του θα είναι πολύ οικονομικότερο; Τώρα είναι στα 411 αν δεν απατώμαι.
Για το CVT που διάβασα όλες τις απόψεις, δε νομίζω οτι θα με ενοχλήσει γιατι πλέον νεγάλωσε και έχω σοβαρευτεί και πάω σιγά-σιγά.
Βέβαια μια βασική ανησυχία που έχω είναι για τις μπαταρίες και γενικά την κατασκευή του υβριδικού. Επειδή το θέλω για αρκετες off-road εξορμήσεις, πιστεύετε θα αντέξει τις καταπονήσεις και τα απότομα σκαμπανεβάσματα, ή θα μας μείνει καμία μπαταρία στο χέρι;Ευχαριστώ πολύ παιδιά...
-
Αν κρίνω από το XV σίγουρα το υβριδικό θα είναι ακριβότερο.Δυστυχώς το XV είναι βαρύτερο και οι μπαταρίες έχουν μπει ψιλοπρόχειρα στο χώρο αποσκευών...
To οff-road δε θα επηρεαστεί γιατι η μεταδοση και η τετρακίνηση παραμένουν ως έχουν.
Υπάρχουν ακόμα forester με τα 28Κ? -
Έχει κάνει κάποιος από εδώ test drive το και ουργιο υβριδικό forester;
Για ουργιο, ναι πάει σε κάποιον το μυαλό μου.
-
konstantinosnov wrote:
Έχει κάνει κάποιος από εδώ test drive το και ουργιο υβριδικό forester;
Για ουργιο, ναι πάει σε κάποιον το μυαλό μου.
Ρε κοίτα ποιος την λέει σε άλλον για λάθη στο γράψιμο, θα τρελαθώ!!!! ΕΕΕΕΕΕ lap, ντροπή!!!!
-
Έχει κάνει κάποιος από εδώ test drive το καινουργιο υβριδικό forester;
(Έγινε η διόρθωση)
-
Που είναι εκείνα τα φοβερά diesel! Το τέλειο οικογενειακό SUV ήταν πριν 10-15 χρόνια.
Subaru Forester SK (2019) Forum