Ο χρήστης sprsk έγραψε:
Δηλαδή όταν έχει -20 - 10 - 0 10 20 30 40 50 είναι ίδια η δυνατότητα ψύξης ?
Με τον ίδιο τρόπο ξεκινάει ένα moter και στην ίδια κατάσταση βρίσκεται το λάδι του όταν έχει -10 και +40 ?
Ίδια είναι η ψύξη του λαδιού Αυγουστιάτικα όταν είσαι στην κίνηση και από άσφαλτο και καυσαέρια του μπροστινού η θερμοκρασία αέρα είναι στους 40-50 ?
Δεν ξέρω ... ρωτάω ?
-
Η δυνατότητα ψύξης είναι ίδια, αλλιώς τα αυτοκίνητα δεν θα μπορούσαν να κινηθούν όταν έχει πολύ κρύο ή πολύ ζέστη.
-
ΟΧΙ, δεν ξεκινάει με τον ίδιο τρόπο ένα μοτέρ όταν έχει -10oC, για αυτό και έγραψα ότι το μόνο που έχει σημασία και σχέση με την εξωτερική θερμοκρασία είναι το ιξώδες του χειμώνα (W), αυτό έχει σημασία να είναι χαμηλό ώστε το λάδι να είναι όσο πιο λεπτόρρευστο γίνεται για να λιπανθεί όσο το δυνατόν ταχύτερα ο κινητήρας.
-
Ναι η ψύξη είναι ίδια (έχει ελάχιστε διαφορές, ανάξιες λόγου), γιατί η εσωτερική θερμοκρασία είναι πολύ μεγαλύτερη και από τους 40oC ή 50oC.
Γενικά, να διευκρινίσουμε ότι το ιξώδες μας δείχνει πόσο λεπτόρρευστο είναι ένα λάδι σε συγκεκριμένη θερμοκρασία. Δηλαδή το ιξώδες με την W μας δείχνει το ιξώδες για θερμοκρασία λαδιού (ΟΧΙ περιβάλλοντος) 0oC, ενώ η 2η τιμή μας δείχνει το ιξώδες σε θερμοκρασία λαδιού (ΟΧΙ περιβάλλοντος) 100oC.
Άρα (θεωρητικά, γιατί πρακτικά υπάρχουν μικρές διακυμάνσεις λόγο χημικών πρόσθετων για να επιτευχθεί το πολλαπλό ιξώδες), ένα λάδι με ιξώδες 0W-20 σε σχέση με ένα λάδι με ιξώδες 0W-30, έχουν το ίδιο ιξώδες (είναι το ίδιο λεπτόρρευστα) στους 0οC, ενώ στους 100oC, το 30αρι λάδι είναι πιο παχύρρευστο από το 20αρι. Αντίστοιχα ένα λάδι 5W-20, στους 100oC έχει το ίδιο ιξώδες με το 0W-20, αλλά στους 0οC το 0W-20 είναι πιο λεπτόρρευστο (άρα λιπαίνει γρηγορότερα κατά την κρύα εκκίνηση) από το 5W-20.