-
Ο χρήστης adensa έγραψε:
Αγαπητέ όταν τραβάς θερμότητα από το μοτέρ δεν υπάρχει 'φυσιολογικό'. Η θερμοκρασία ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να πέσει και στο minimum.
Επίσης το σχόλιό μου ήταν γενικό και δεν αφορούσε συγκεκριμένα εσένα. Ο λόγος είναι ότι πολλοί διαβάζουν και μπορεί να βγάλουν λάθος συμπεράσματα για το δικό τους αυτοκίνητο.
Στα σύγχρονα λοιπόν μοτέρ όπου μεταξύ άλλων η ποσότητα του ψυκτικού που χρησιμοποιούν είναι μικρότερη από ότι παλαιότερα, ρολλάροντας σε κατηφόρα με ανοικτό καλοριφέρ είναι απόλυτα φυσιολογικό να πέφτει η θερμοκρασία του ψυκτικού... ακόμα και στο minimum!
Και αυτη την δουλειά την κάνει ο θερμοστάτης,να μην πέφτει η θερμοκρασία του κινητήρα.
Έτσι ακριβώς, ακόμα και στην κατηφόρα από τη στιγμή που ο κινητήρας δουλεύει το νερό ζεσταίνεται και ο θερμοστάτης κανονίζει πότε θα ανοίξει ή θα κλείσει για να διατηρήσει την θερμοκρασία εκεί που πρέπει. Τουλάχιστον έτσι δουλεύει σε ότι αυτοκίνητο έχω οδηγήσει σε κατηφόρα....
Μόνον στους αερόψυκτους κινητήρες στην κατηφόρα η θερμοκρασία του κινητήρα πέφτει.... -
Παιδιά, όπως έγραψα και στην αρχή, το έχω δει και εγώ με τα μάτια μου σε καινούριο αυτοκίνητο να συμβαίνει αυτό (να πέφτει η θερμοκρασία ρολάροντας στη κατηφόρα) και συγκεκριμένα κατεβαίνοντας χειμώνα από Τρίκαλα Κορινθίας. Άρα δεν είχε πρόβλημα ο θερμοστάτης, ούτε το αυτοκίνητο γενικότερα, αλλά είναι πιθανό -αλλά σπάνιο- να συμβεί. Και μάλιστα όταν φτάσαμε στη πρώτη, ας πούμε, πεδιάδα και ξαναπάτησα γκάζι, ο κινητήρας ξαναμπήκε στο warm-up cycle, αφού είχε πέσει η θερμοκρασία του
-
Ο χρήστης AMarinos έγραψε:
Παιδιά, όπως έγραψα και στην αρχή, το έχω δει και εγώ με τα μάτια μου σε καινούριο αυτοκίνητο να συμβαίνει αυτό (να πέφτει η θερμοκρασία ρολάροντας στη κατηφόρα) και συγκεκριμένα κατεβαίνοντας χειμώνα από Τρίκαλα Κορινθίας. Άρα δεν είχε πρόβλημα ο θερμοστάτης, ούτε το αυτοκίνητο γενικότερα, αλλά είναι πιθανό -αλλά σπάνιο- να συμβεί. Και μάλιστα όταν φτάσαμε στη πρώτη, ας πούμε, πεδιάδα και ξαναπάτησα γκάζι, ο κινητήρας ξαναμπήκε στο warm-up cycle, αφού είχε πέσει η θερμοκρασία τουΤο αν θα συμβεί εξαρτάται αρκετά από το μοντέλο και ιδιαίτερα από τον όγκο του ψυκτικού που υπάρχει στο κύκλωμα. Στα πιο καινούργια μεταξύ άλλων το κύκλωμα ψύξης είναι πιο αποτελεσματικό και μικρότερο με λιγότερα λίτρα ψυκτικού και άρα θερμοχωρητικότητα. Εκεί είναι πιο εύκολο να συμβεί παρά σε παλαιότερο μοντέλο με πολλά λίτρα ψυκτικό.
Από την άλλη παίζει και το πόσο αναίσθητος έχει ρυθμιστεί να είναι ο δείκτης της θερμοκρασίας νερού. Σε κάποιες περιπτώσεις η μεταβολή πρέπει να είναι τύπου 20C για να δείξει μεταβολή, ακριβώς για να αποφύγουν αχρείαστες επισκέψεις και ερωτήσεις. Που και πάλι κατεβαίνοντας ένα βουνό σε συνθήκες παγετού και με καλοριφέρ μπορεί εύκολα να συμβεί.
Στην Ελλάδα είναι κάτι που δε σου συμβαίνει κάθε μέρα... ξέρω άτομα που έχουν αλλάξει τουλάχιστον 2 φορές θερμοστάτη, άδικα!!
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ναι ρε παίδες αλλά λέμε** με ανοικτό το καλοριφέρ**.
Που συνήθως έτσι είναι κανείς το χειμώνα.Εκεί θα πρέπει να δώσει ζέστη μοτέρ ενώ δεν κάνει καύση (εφόσον ρολάρει κανείς σε κατηφόρα). Οι τριβές εντός του μοτέρ είναι πολύ λίγες για να δώσουν αξιόλογη θερμότητα (αλίμονο!) και στα μοντέρνα που μεταξύ άλλων έχουν λίγο ψυκτικό υγρό, σταδιακά η θερμοκρασία του πέφτει.
Δεν είπα ότι γενικά είναι φυσιολογικό να πέφτει η θερμοκρασία του μοτέρ στην κατηφόρα...
Το τονίζω αυτό γιατί έχουν αλλαχτεί θερμοστάτες τσάμπα σε σχετικά καινούργια αυτοκίνητα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πάντα αλλάζονται τσάμπα, αλλά προτού αρχίσει το ράβε ξήλωνε κανείς θα πρέπει να το σκεφτεί λίγο.Ανοιχτός ο ανεμιστήρας εννοείς ή την επιλογή στο ζεστό;
Καυση δεν κάνει το μοτέρ μόνο όταν είναι σβηστό. -
Συγνώμη, αλλά όταν έχει κολλήσει ανοιχτός ο θερμοστάτης, ο δείκτης κατεβαίνει αισθητά μόλις διανύσει το αυτ/το μερικές 100δες μέτρα, και βλέπεις την κανονική θερμοκρασία 85-90 μόνο όταν πέσει σε μπουκαλιάρισμα.
Δεν χρειάζεται δηλαδή, να κατέβεις κατηφόρα με καλοριφέρ, για να εντοπισθεί η βλάβη. -
Ο χρήστης adensa έγραψε:
Ανοιχτός ο ανεμιστήρας εννοείς ή την επιλογή στο ζεστό;
Καυση δεν κάνει το μοτέρ μόνο όταν είναι σβηστό.Ανοιχτό ανεμιστήρα στο ζεστό.
Καύση κάνει το μοτέρ όταν πατάμε γκάζι και όταν οι στροφές είναι πολύ χαμηλά για να κρατήσει ρελαντί. Αν κάποιος ρολλάρει με 2500σαλ. για παράδειγμα, δεν υπάρχει καύση, απλά γυρίζει από τους τροχούς το μοτέρ. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ανοιχτός ο ανεμιστήρας εννοείς ή την επιλογή στο ζεστό;
Καυση δεν κάνει το μοτέρ μόνο όταν είναι σβηστό.Ανοιχτό ανεμιστήρα στο ζεστό.
Καύση κάνει το μοτέρ όταν πατάμε γκάζι και όταν οι στροφές είναι πολύ χαμηλά για να κρατήσει ρελαντί. Αν κάποιος ρολλάρει με 2500σαλ. για παράδειγμα, δεν υπάρχει καύση, απλά γυρίζει από τους τροχούς το μοτέρ.Πόσο σίγουρος είσαι για αυτό;;
Βλεπω και εγω στο trip την στιγμιαια καταναλωση να μηδενίζεται αλλά μετά από λίγο ξανανεβαίνειΘεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει μια ελάχιστη κατανάλωση καθώς έχω μείνει από βενζίνη και όταν σβήσει το μοτερ φρενάρει πολύ άσχημα...
Κατα τα άλλα , προφανώς το καλοριφερ είναι ένας ακόμα εναλλάκτης -ψυγείο οπότε μπορεί να μειώσει την θερμοκρασία κάτω από την λειτουργία του θερμοστάτη αφού πέρνει νερό πριν από αυτόν .
-
Οι περισσοτεροι κινητηρες μπαινουν σε διαδικασια Cutoff στο ρολαρισμα με ταχυτητα, τοτε σταματαει ο συνεχης ψεκασμος καυσιμου ανα κυκλο λειτουργιας και η βενζινη ψεκαζετε ανα καποιους κυκλους λειτουργιας 7 ή 8 συνηθως.
Υπαρχουν ομως και κινητηρες που δε μπαινουν στη διαδικασια Cutoff, παραδειγμα αρκετοι της nissan, micra, qashqai κλπ μαλλον και οι κινητηρες της renault ακολουθουν τον ιδιο δρομο. -
Αμα κολησει ο θερμοστατης ανοιχτος το καταλαβαινεις στο πρωινο ξεκινημα που αργει να σηκωσει θεροκρασια.
Το δικο μου ειχε τςροιο προβλημα και οταν κατεβαινα απο το τουνελ της τριπολης χειμωνα με 5η χωρις γκαζι, η θερμοκρασια επεσε στο μηδεν και μου αναψε το λαμπακι της βενζινης και του ψεκασμου.
Μαλιστα εκεινη την ωρα μιλαγα στο κινητο και το ειδα ξαφνικα.
Μολις επιασα ευθεια και πατησα γκαζι μετα απο λιγοεσβησαν και η θερμοκρασια ανεβηκε λιγο πανω. -
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
...
Υπαρχουν ομως και κινητηρες που δε μπαινουν στη διαδικασια Cutoff, παραδειγμα αρκετοι της nissan, micra, qashqai κλπ μαλλον και οι κινητηρες της renault ακολουθουν τον ιδιο δρομο.Ηλία για ποιο λόγο το κάνουν αυτό; Υπάρχει κάποιο όφελος;
-
Κωστα μου δυστυχως οι γνωσεις μου δεν επαρκουν για να σου δωσω μια αξιοπιστη απαντηση σε αυτο.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Υπαρχουν ομως και κινητηρες που δε μπαινουν στη διαδικασια Cutoff, παραδειγμα αρκετοι της nissan, micra, qashqai κλπ μαλλον και οι κινητηρες της renault ακολουθουν τον ιδιο δρομο.
Είσαι σίγουρος για αυτό που λες?
Υπό συνθήκες ένας κινητήρας δεν κάνει εύκολα cut off, νομίζω αν έχει πολύ υψηλή θερμοκρασία ο καταλύτης για παράδειγμα. Αλλά επί της αρχής, όλα τα μοτέρ από ότι ξέρω κάνουν cut off. ...και συνήθως δεν ψεκάζουν καθόλου καύσιμο.Αυτό είναι κάτι που νιώθεις αλλά και όποιος έχει στιγμιαία μέτρηση κατανάλωσης μπορεί να δει. Η κατανάλωση είναι 0.0 έως ότου ενεργοποιηθεί το ρελαντί οπότε και παύεις να νιώθεις τον κινητήρα να σε φρενάρει.
-
Εγώ στο αουρις όταν μπαίνει σε cut off δεν το νιώθω να με φρενάρει. Όταν δουλεύει πάλι, νιώθω φρενάρισμα.
Βέβαια το γκάζι το αφήνω μόνο για να πατήσω φρένο.Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
Ειναι δεδομενο Νικο, μαλιστα για τα nissan που σου γραφω λογο αυτης της συνθηκης που δεν κανουν cut off (βεβαια ο χρονος ψεκασμου βενζινης στο ρολαρισμα ειναι αρκετα μικροτερος απο το ρελαντι 1,8ms στο ρελαντι ζεστο 85-90 βαθμους θερμοκρασια κινητηρα χωρις φορτια, 0,8ms στο υποτιθεμενο cut off) ειχαν σοβαρο θεμα καποιοι εγκαταστατες υγραεριου στις αρχες, οταν μετα το ρολαρισμα δεν εβαζες νεκρα για να σταματησεις αλλα ξαναπαταγες το γκαζι για να συνεχισεις την πορεια σου.
Ευκολος τροπος να το δεις και μονος σου ειναι αν μπορεις με καποιο τροπο να δεις ζωντανα την ταση που δινει ο 1ος λαμδα, στο ρολαρισμα θα βλεπεις 0 volt και καπου-καπου 0,125-0,250 περιπου. -
Ο χρήστης nickthetrib έγραψε:
Εγώ στο αουρις όταν μπαίνει σε cut off δεν το νιώθω να με φρενάρει. Όταν δουλεύει πάλι, νιώθω φρενάρισμα.
Βέβαια το γκάζι το αφήνω μόνο για να πατήσω φρένο.Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Μήπως τα λες ανάποδα? fuel cut off έχεις σε υψηλότερες στροφές ας πούμε 1500σαλ και πάνω. Πιο κάτω ενεργοποιείται το ρελαντί και παύει να σε φρενάρει.
Ειναι δεδομενο Νικο, μαλιστα για τα nissan που σου γραφω λογο αυτης της συνθηκης που δεν κανουν cut off (βεβαια ο χρονος ψεκασμου βενζινης στο ρολαρισμα ειναι αρκετα μικροτερος απο το ρελαντι 1,8ms στο ρελαντι ζεστο 85-90 βαθμους θερμοκρασια κινητηρα χωρις φορτια, 0,8ms στο υποτιθεμενο cut off) ειχαν σοβαρο θεμα καποιοι εγκαταστατες υγραεριου στις αρχες, οταν μετα το ρολαρισμα δεν εβαζες νεκρα για να σταματησεις αλλα ξαναπαταγες το γκαζι για να συνεχισεις την πορεια σου.
Ευκολος τροπος να το δεις και μονος σου ειναι αν μπορεις με καποιο τροπο να δεις ζωντανα την ταση που δινει ο 1ος λαμδα, στο ρολαρισμα θα βλεπεις 0 volt και καπου-καπου 0,125-0,250 περιπου.Οκ, δέχομαι αυτό που λες. Δεν ξέρω κάτι για Nissan και προφανώς ο κάθε κατασκευστής μπορεί να έχει τις ιδιαιτερότητές του. Αλλά και πάλι από ότι καταλαβαίνω πρόκειται για ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου. Είπες ανά 8 κύκλους και μάλιστα τη μισή ποσότητα από ότι στο ρελαντί? Αν είναι έτσι είναι κάτι ελάχιστο για να δώσει αξιόλογη θερμότητα.
-
Ερώτηση εδώ για να μην ανοίγω νέο θέμα, σε συνέχεια του θέματος με την ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής που έθεσα σε άλλο topic. Μπορεί να σχετίζεται η ύπαρξη ρήγματος στην πολλαπλή εξαγωγής με χαμηλές θερμοκρασίες ψυκτικού σε ανοιχτό δρόμο, υπό συνθήκες; Τι εννοώ: Ενώ παλιότερα με λειτουργία του μοτέρ για καμιά ώρα και θερμοκρασίες περιβάλλοντος 12-17 βαθμούς, σε χαλαρή πορεία (80-110χαω) σε κατηφορικές διαδρομές που άφηνα γκάζι είχα θερμοκρασίες περί τους 83-86 βαθμούς, και με νορμάλ πίεση 88-90, τα τελευταία 2-3000 χλμ (που συμπτωματικά κάπου εκεί πρωτοπαρατήρησα ήχο κροταλίσματος του μοτέρ σε κρύα εκκίνηση που δεν είχα αρχικά δώσει σημασία) είχα παρατηρήσει ότι στην πρώτη περίπτωση (σε 2 ταξίδια που έκανα στην ίδια διαδρομή με τις ίδιες περίπου συνθήκες) η θερμοκρασία ψυκτικού έπεφτε (για λίγο βέβαια) ακόμα και στους 75-77 βαθμούς, δηλαδή 7-8 βαθμούς κάτω από το σύνηθες, και μετά από γκαζιές, ανηφόρες κλπ, ανέβαινε στους 85-87 βαθμούς. Θέμα θερμοστάτη σίγουρα δεν παίζει, πρώτον γιατί τον άλλαξα με γνήσιο πριν 3 χρόνια, και δεύτερον και κύριο, η θερμοκρασία ψυκτικού ανεβαίνει ωραιότατα και στους 99 βαθμούς σε κίνηση πόλης (μετά αναλαμβάνει το βεντιλατέρ να την ρίξει στους 90-92). Η επιτήρηση θερμοκρασιών γίνεται από το κρυφό μενού που έχουν τα Opel Astra. Ενδέχεται αυτές οι χαμηλές θερμοκρασίες να είναι λόγω της μερικής διαφυγής καυσαερίων από την πολλαπλή στις προαναφερόμενες συνθήκες;
-
Αυτα τα 2-3000km δουλευεις το καλοριφερ?
-
Καλημέρα. Το αυτοκίνητο έχει ηλεκτρονικό κλιματισμό και το καλοριφέρ ενεργοποιείται συναρτήσει της διαφοράς εξωτερικής με επιθυμητή εσωτερική θερμοκρασία. Με τις θερμοκρασίες που έχω συνήθως το χειμώνα σαν επιθυμητές στην καμπίνα (23-24) και τις αντίστοιχες εξωτερικές (12-16) το καλοριφέρ είναι ON και έτσι ήταν και σε αυτά τα χλμ που ανέφερα.
-
Μαλλον αυτη ειναι η αιτια που αργει λιγο να ανεβασει θερμοκρασια.
-
Μα και τις προηγούμενες φορές που παρατηρούσα υψηλότερες κατά 7-8 βαθμούς θερμοκρασίες από ότι πρόσφατα, ήταν σε λειτουργία το καλοριφέρ...εξ ου και ο προβληματισμός μου.
Θερμοκρασία στην κατηφόρα με Honda Civic