-
Ο χρήστης ignantios έγραψε:
22250 που λες ειναι ο 1,6 βενζίνη ΑΛΛΑ δεν υπάρχει αντιστοιχο sx41,6 βενζίνη να μιλήσουμε. Μονο dieesel 1,6 και boosterjet.
Για μένα ο 1.6 βενζίνη της suzuki,υπολείπεται του 1.4 boosterjet,σε σημείο που να τον κάνει ασύμφορο.
1600 κυβικά(επομένως υψηλότερο τεκμήριο),υψηλότερη κατανάλωση (άρα και πιο ακριβά τέλη),χαμηλότερη ροπή και 20 άλογα λιγότερη ιπποδύναμη.Το μόνο που υπερτερεί -ως ατμοσφαιρικός-είναι η αξιοπιστία,που για τον 1.4 μένει να επιβεβαιωθεί,(αν κι ως τώρα δεν έχω ακούσει κάτι,με σχεδόν 3 χρόνια κυκλοφορίας). -
Φάνη επειδή είσαι άσχετος με τον χώρο , καλό είναι να βλέπεις πριν μιλάς . Το πρόβλημα με τα υπόγεια γκαράζ και τις ράμπες , είναι πολύ δύσκολο και σύνθετο , όταν σχεδιάζουμε σπίτια .
Αρχικά έχουμε το πρόβλημα ότι η θέση των υποστυλωμάτων , καθορίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να βολεύει στατικά και να μην ενοχλεί στην αρχιτεκτονική λύση που εφαρμόζεται στην ανωδομή στους ορόφους . Ετσι η θέση τους στο υπόγειο μπορεί να δημιουργεί προβλήματα που συχνά συνεπάγονται μεγάλες δυσκολίες στην δημιουργία των θέσεων στάθμευσης .
Από την άλλη η νομοθεσία ορίζει ως διαστάσεις της θέσης στάθμευσης 2,25 Χ 4,50 , εκτός κάποιων ειδικών περιπτώσεων που δύσκολα βρίσκουμε σε κατοικίες και που απλά αυξομειώνουν τις δύο διαστάσεις , χωρίς όμως να αυξάνουν το εμβαδόν .
Οπως καταλαβαίνεται αυτό το εμβαδόν που ορίστηκε στις αρχές του 80 , σήμερα καλύπτει οριακά τα μικρομεσαία .
Από την άλλη άλλα αυτοκίνητα κόβουν πολύ , άλλα κόβουν λίγο , άλλα είναι ψηλά , άλλα χαμηλά .
Πάμε τώρα στις ράμπες . Εκεί έχουμε δύο προβλήματα . Το ένα είναι το σχήμα και το μέγεθος του οικοπέδου και η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο . Ετσι υπάρχουν περιπτώσεις που απλά πρέπει να κάνεις μαγικά για να κατέβεις σε μικρό χώρο , με στροφές κλπ . Το άλλο το οποίο ελάχιστοι σκέφτονται , είναι ότι οι δρόμοι μας πολύ συχνά σε μπόρες , γίνονται μικρά ή μεγάλα ποτάμια .
Ετσι αν κάνεις το λάθος , για να είσαι αρεστός στους άσχετους οδηγούς και ξεκινήσεις να κατεβαίνεις από την αρχή του πεζοδρομίου , τότε εύκολα το υπόγειο θα γίνει δεξαμενή με την πρώτη δυνατή βροχή . Τι πρέπει να κάνεις ? Να μην πειράξεις το πεζοδρόμιο , να ανέβεις με απότομη ραμπίτσα σε αυτό , να έχεις τουλάχιστον για 1 μ. κλίση του πεζοδρομίου προς τον δρόμο και να αρχίσεις μετά να κατεβαίνεις , με όσο το δυνατόν πιό ομαλή κλίση προς το υπόγειο . Αυτό βέβαια σημαίνει ότι όσο μικρότερο βάθος έχει το οικόπεδο και όσο μικρότερη είναι η απόσταση μέχρι την είσοδο του γκαράζ , τόσο μεγαλύτερη κλίση θα έχει η ράμπα . Εκεί μάλιστα που έχουμε την αλλαγή κλίσης στο πεζοδρόμιο όπου το αμάξι θα έχει τις μπροστινές ρόδες στην ράμπα και τις πίσω στον δρόμο , αν είναι χαμηλό θα βρίσκει κάτω .
Οπότε Φάνη καθόλου ηλίθιος δεν ήταν ο μηχανικός . Απλά πήρες το λάθος αμάξι για το πάρκινγκ που είχες
Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας και συναδελφική αλληλεγγύη....
-
Για τα σουζούκι , επειδή μιλάμε για τζιπάκια και επειδή στην αεροδυναμική περιπτέρου ,η κατανάλωση αυξάνεται , κοιτάμε ντίζελ και εκεί το ωραιότερο και πιο άνετο βιτάρα κάνει τα ίδια λεφτά .
Τώρα σε ειδικές εκδόσεις που δεν έχουν αντίστοιχο , κάνουμε άτοπες συγκρίσεις .
Σαν να κρίνεις μια C με μία Ε , χρησιμοποιώντας κινητήρες που δεν φοράνε και τα δύο αμάξια...
Από την άλλη περιμένουμε το C3 Aircross που λένε καλά λόγια και οι 4Τ και που παραδοσιακά θα δίνει τα πάντα σε καλή τιμή , ενώ μπορείς να το πεις από ιδιαίτερο μέχρι όμορφο . Ασχημο όμως ποτέ .
Εκτός αν έχεις εμμονές με την εταιρεία και βαφτιστήρια.......
-
Ο χρήστης criuser έγραψε:
Από την άλλη περιμένουμε το C3 Aircross που λένε καλά λόγια και οι 4Τ και που παραδοσιακά θα δίνει τα πάντα σε καλή τιμή , ενώ μπορείς να το πεις από ιδιαίτερο μέχρι όμορφο . Ασχημο όμως ποτέ...Να σου πω ότι και εγώ το περιμένω ...αν στραβώσει εντελώς η φάση με Kuga και Kodiaq/Karoq, και αν δεν γυρίσω σε κανά CX7 και καθώς προφανώς δεν υπάρχουν τα μπικικίνια για κανά DS7, το Aircross θα είναι μια κάποια λύσις....
In other news, κοιτώντας διαστάσεις οχημάτων για να έχω μια γενικότερη ιδέα τι χωράει και τι όχι στο garage, είδα ότι το Kodiaq έχει σχεδόν α-κρι-βώς τις ίδιες διαστάσεις με το CX7, 468χ187χ166. Άρα τελικά δεν είναι και τόοοοοσο τεράστιο όσο νόμιζα, το CX7 το θεωρούσα εώς και 'μαζεμένο' σε διαστάσεις....
-
αλήθεια τώρα σου αρέσει το aircross?
-
Αν λάβεις υπόψη σου ότι, υπό συνθήκες και συγκεκριμένους χρωματικούς συνδυασμούς, δεν θεωρώ ούτε το Cactus 'άσχημο' θα έλεγα το ίδιο και για το Aircross. Δεν το έχω δει από κοντά, αλλά βλέπω σχεδόν καθημερινά τα C3 που είναι στην Ωμέγα, και θα έλεγα ότι δεν μου κάθονται τελικά και τόοοοοσο άσχημα. Προφανώς είναι μια αρχική αντίδραση, αυτό θα είναι συζήτηση για το μέλλον (περίπου ίδια εποχή με του Karoq), αν και εφόσον φτάσουμε μέχρι εκεί....
-
Ο χρήστης The Ace έγραψε:
Αν λάβεις υπόψη σου ότι, υπό συνθήκες και συγκεκριμένους χρωματικούς συνδυασμούς, δεν θεωρώ ούτε το Cactus 'άσχημο' θα έλεγα το ίδιο και για το Aircross. Δεν το έχω δει από κοντά, αλλά βλέπω σχεδόν καθημερινά τα C3 που είναι στην Ωμέγα, και θα έλεγα ότι δεν μου κάθονται τελικά και τόοοοοσο άσχημα. Προφανώς είναι μια αρχική αντίδραση, αυτό θα είναι συζήτηση για το μέλλον (περίπου ίδια εποχή με του Karoq), αν και εφόσον φτάσουμε μέχρι εκεί....το c3 ομολογώ ότι το συνηθίζω και εγώ όσο το βλέπω...
Μάλλον για το aircross θα χρειαστεί πολύ περισσότερος χρόνος.... -
Καλά προφανώς, υποθέτω ότι στην έκθεση θα μπορέσω να το δω από κοντά (αν δεν έχω καταλήξει ακόμα μέχρι τότε). Ένα θεματάκι θα είναι η τιμή του, καθώς από το γαλλικό site βλέπω ότι με το καλό μοτέρ (130) και σε έκδοση με καλό εξοπλισμό φτάνει σχεδόν τα 23Κ€...
-
cruiser μόνο ως αστείο μπορώ να εκλάβω την απάντησή σου.
-
Γιατί Φάνη ως αστείο . Εβρισες έναν επαγγελματία για κάτι που είναι πολύ πιθανό να μην είναι λάθος . Τι ήθελες να σε αφήσω στην πλάνη σου ? Δηλαδή αν έχεις ένα πολύ χαμηλό αμάξι με προφυλακτήρα που σκουπίζει την άσφαλτο , νομίζεις ότι θα μπορούσες να ανέβεις πεζοδρόμιο για να μπείς σε ισόγειο γκαράζ ? Η θα απαιτούσες μια ράμπα με κλίση 1-2 % , οπότε για να ανέβεις τους 17 πόντους θα ήθελες ράμπα 8,5 μ. δηλαδή περισσότερο από το πλάτος του δρόμου ? Η θα ήθελες να σπάσει το πεζοδρόμιο ?
Συγνώμη αλλά τέτοιες λογικές με ενοχλούν και μου θυμίζουν γριές στο χωριό που τα ξέρουν όλα...
-
Το aircross κάνοντας σύγκριση με της γαλλικές και ελληνικές τιμές του C3 και του cactus , μάλλον θα είναι κοντά στο τελευταίο . Αλλά επειδή βλέπω ότι έχει πολλές τεχνολογίες πάνω του , οι τιμές του θα είναι λογικές και γύρω στα 1000-1500 πάνω από το 3 .
http://www.citroen.gr/car/new-citroen-c ... mpact-suv/ -
Αυτο απευθυνεται στον τρεντουλα νεαρο , που σε λιγα χρονια που θα ωριμασει, θα το βαρεθει και θα ψαξει κατι πιο σοβαρο.
Στάλθηκε από το SM-A520F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης criuser έγραψε:
Γιατί Φάνη ως αστείο . Εβρισες έναν επαγγελματία για κάτι που είναι πολύ πιθανό να μην είναι λάθος .Να σου εξηγήσω λοιπόν:
-
Ως καταναλωτή δεν με ενδιαφέρουν οι τεχνικές λεπτομέρειες, δυσκολίες κλπ, αλλά το αποτέλεσμα. Εαν δεν μπορεί να φτιάξει κάτι, ας μην το κάνει. Για παράδειγμα εάν ένα αυτοκίνητο όταν τρίβω το τιμόνι αριστερά αυτό πάει δεξιά γιατί ο σχεδιαστής είχε κάποια τεχνική δυσκολία, μου είναι αδιάφορος ο λόγος, το αποτέλεσμα μετράει και ότι κινδυνεύω!
-
Εφόσον υπάρχουν ράμπες που τα αυτοκίνητα που είχα ΔΕΝ έβρισκαν πουθενά και σε κάποιες άλλε βρίσκουν, τότε δεν είναι πρόβλημα του αυτοκινήτου μου, αλλά σχεδιασμού της συγκεκριμένης ράμπας.
-
Προφανώς και δεν είναι εφικτό, ούτε πρακτικό να δοκιμάζω κάθε αυτοκίνητο που πιθανόν αγοράσω στην ράμπα του εκάστοτε γκαράζ. Ούτε μπορώ να γνωρίζω που θα μένω σε 5 χρόνια, ώστε να προγραμματίσω το τι αυτοκίνητο θα αγοράσω, αυτό είναι αστείο.
-
Δεν μιλάω για καγκουριασμένα αυτοκίνητα, αλλά για κανονικά καθημερινά αυτοκίνητα τα οποία έχουν 10-13cm (συνήθως) απόσταση από το έδαφος. Για τέτοιες προδιαγραφές μιλάω και κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να κατασκευάζει γκαράζ και ράμπες που μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν τέτοια αυτοκίνητα. Εάν δεν μπορεί (γιατί είναι ανίκανος, γιατί βαριέται ή γιατί υπάρχει συγκεκριμένη τεχνική δυσκολία στο οικόπεδο), οφείλει για εμένα να βρεί λύση, γιατί αυτό έχει σπουδάσει. Αλλιώς, θα έφτιαχνε ράμπα ο κάθε μαστρο-μήτσος.
-
-
Ο χρήστης criuser έγραψε:
Γιατί Φάνη ως αστείο . Εβρισες έναν επαγγελματία για κάτι που είναι πολύ πιθανό να μην είναι λάθος . Τι ήθελες να σε αφήσω στην πλάνη σου ? Δηλαδή αν έχεις ένα πολύ χαμηλό αμάξι με προφυλακτήρα που σκουπίζει την άσφαλτο , νομίζεις ότι θα μπορούσες να ανέβεις πεζοδρόμιο για να μπείς σε ισόγειο γκαράζ ? Η θα απαιτούσες μια ράμπα με κλίση 1-2 % , οπότε για να ανέβεις τους 17 πόντους θα ήθελες ράμπα 8,5 μ. δηλαδή περισσότερο από το πλάτος του δρόμου ? Η θα ήθελες να σπάσει το πεζοδρόμιο ?Συγνώμη αλλά τέτοιες λογικές με ενοχλούν και μου θυμίζουν γριές στο χωριό που τα ξέρουν όλα...
Πολλα υπογεια γκαραζ και παρκινγκ σε πολυκατοικιες εχουν φτιαχτει μονο για να πουληθουν παρκινγκ και οχι για να παρκαρουν αμαξια (αν πχ εχεις πλατος 2 μ και χωρανε μονο μικρα αμαξια τοτε τι παρκινγκ πουλας...ή ραμπα μεγαλης κλισης που μονο υπερυψωμενα κατεβαινουν)...βεβαια και στην Αγγλια πουλαζε σπιτια με γκαραζ και μονο μηχανακι μπορεις να βαλεις μεσα..
-
Φάνη δεν ξέρω τι δουλειά κάνεις αλλά μάλλον θα είσαι της θεωρίας .
στην πράξη λοιπόν όταν τα κράσπεδα κατεβάζουν νερά , ύψους 5-10 εκ σε καταιγίδες , αν η ράμπα σου είναι για να περνάει η Ζ4 αέρα , τότε και το νερό αέρα θα μπεί μέσα .........
Λύσεις βέβαια υπάρχουν , άμα έχεις περίεργο αμάξι . Αγοράζεις διπλό πάρκινγκ , ή βάζεις ασανσέρ και κατεβαίνεις ...
Αμα όμως πρέπει να τα πληρώσεις επί πλέον , η κριτική αφ΄ υψηλού είναι τζάμπα... -
Γκαράζ είναι χώρος στάθμευσης αυτοκινήτου. Εάν στον χώρο στάθμευσης δεν μπορεί να μπει αυτοκίνητο, τότε αυτός ο χώρος δεν έχει λόγο ύπαρξης. Ο μηχανικός πρέπει να βρει τρόπο να τον φτιάξει έτσι ώστε να μπαίνει μέσα ένα συμβατικό αμάξι, διαφορετικά είτε να μην φτιάξει καθόλου γκαράζ είτε να αφήσει να το κάνει κάποιος που μπορεί!
ΥΓ: Όταν αγόρασα σπίτι με γκαράζ και ο μηχανικός δεν είχε φτιάξει σωστά ράμπα για να μπαίνει μέσα το αμάξι μου, τον πήρα τηλέφωνο και του είπα: Αν αύριο δεν είναι φτιαγμένη σωστή ράμπα, θα αρχίσεις να μιλάς με τον δικηγόρο μου (είπα να μην του πω από την πρώτη μέρα ότι θα του γαμ@@σα ό,τι είχε και δεν είχε..).
Μαντέψτε σε πόσες ώρες φτιάχτηκε η ράμπα... -
Και μετά για σπάσιμο πήγες και πήρες την Χ1 που έτσι και αλλιώς θα περνούσε αέρα
-
Ο χρήστης axel12p έγραψε:
Και μετά για σπάσιμο πήγες και πήρες την Χ1 που έτσι και αλλιώς θα περνούσε αέραχαχα!
Αυτό έγινε αρκετά χρόνια μετά!
Η corollίτσα πάντως έβρισκε προτού διορθώσει την παπαριά που είχε βάλει αρχικά.
Και ενώ όλοι οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες (μπήκα από τους τελευταίους στην πολυκατοικία...) του γκρίνιαζαν χωρίς αποτέλεσμα, μόλις άκουσε τα παραπάνω από μένα το έφτιαξε σε λιγότερο από μια μέρα... -
Ο χρήστης The_Emperor έγραψε:
...τον πήρα τηλέφωνο και του είπα: Αν αύριο δεν είναι φτιαγμένη σωστή ράμπα, θα αρχίσεις να μιλάς με τον δικηγόρο μου (είπα να μην του πω από την πρώτη μέρα ότι θα του γαμ@@σα ό,τι είχε και δεν είχε..).
Μαντέψτε σε πόσες ώρες φτιάχτηκε η ράμπα...Ποιον ? Τον iceman ?
Καθότι και εγώ μηχανικός είμαι, πρέπει να σημειώσω ότι πολλές φορές, η πραγματικότητα ή οι επιθυμίες του ιδιοκτήτη δεν επιτρέπει σωστές και λειτουργικές ράμπες, και μερικές φορές όντως είναι οριακές οι θέσεις στάθμευσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι 'ο μηχανικός δεν ξέρει να κάνει τη δουλειά του', αλλά ότι πρέπει να συνδυάσει και συμψηφίσει δεδομένα που μερικές φορές είναι αντικρουόμενα. Ως εκ τούτου, κάνει -ή προσπαθεί να υλοποιήσει- το best-fit scenario, αυτό δηλαδή που καλύπτει στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό τις περισσότερες δυνατές προϋποθέσεις και συνθήκες. Και αυτό μερικές φορές καταλήγει σε ράμπες με οριακές καμπύλες/γωνίες, σε θέσεις που είναι απολύτως τυπικές (και πρακτικά χωράνε μόνο super-mini) κλπ κλπ...
-
Ο χρήστης criuser έγραψε:
Φάνη επειδή είσαι άσχετος με τον χώρο , καλό είναι να βλέπεις πριν μιλάς . Το πρόβλημα με τα υπόγεια γκαράζ και τις ράμπες , είναι πολύ δύσκολο και σύνθετο , όταν σχεδιάζουμε σπίτια .Αρχικά έχουμε το πρόβλημα ότι η θέση των υποστυλωμάτων , καθορίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να βολεύει στατικά και να μην ενοχλεί στην αρχιτεκτονική λύση που εφαρμόζεται στην ανωδομή στους ορόφους . Ετσι η θέση τους στο υπόγειο μπορεί να δημιουργεί προβλήματα που συχνά συνεπάγονται μεγάλες δυσκολίες στην δημιουργία των θέσεων στάθμευσης .
Από την άλλη η νομοθεσία ορίζει ως διαστάσεις της θέσης στάθμευσης 2,25 Χ 4,50 , εκτός κάποιων ειδικών περιπτώσεων που δύσκολα βρίσκουμε σε κατοικίες και που απλά αυξομειώνουν τις δύο διαστάσεις , χωρίς όμως να αυξάνουν το εμβαδόν .
Οπως καταλαβαίνεται αυτό το εμβαδόν που ορίστηκε στις αρχές του 80 , σήμερα καλύπτει οριακά τα μικρομεσαία .
Από την άλλη άλλα αυτοκίνητα κόβουν πολύ , άλλα κόβουν λίγο , άλλα είναι ψηλά , άλλα χαμηλά .
Πάμε τώρα στις ράμπες . Εκεί έχουμε δύο προβλήματα . Το ένα είναι το σχήμα και το μέγεθος του οικοπέδου και η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο . Ετσι υπάρχουν περιπτώσεις που απλά πρέπει να κάνεις μαγικά για να κατέβεις σε μικρό χώρο , με στροφές κλπ . Το άλλο το οποίο ελάχιστοι σκέφτονται , είναι ότι οι δρόμοι μας πολύ συχνά σε μπόρες , γίνονται μικρά ή μεγάλα ποτάμια .
Ετσι αν κάνεις το λάθος , για να είσαι αρεστός στους άσχετους οδηγούς και ξεκινήσεις να κατεβαίνεις από την αρχή του πεζοδρομίου , τότε εύκολα το υπόγειο θα γίνει δεξαμενή με την πρώτη δυνατή βροχή . Τι πρέπει να κάνεις ? Να μην πειράξεις το πεζοδρόμιο , να ανέβεις με απότομη ραμπίτσα σε αυτό , να έχεις τουλάχιστον για 1 μ. κλίση του πεζοδρομίου προς τον δρόμο και να αρχίσεις μετά να κατεβαίνεις , με όσο το δυνατόν πιό ομαλή κλίση προς το υπόγειο . Αυτό βέβαια σημαίνει ότι όσο μικρότερο βάθος έχει το οικόπεδο και όσο μικρότερη είναι η απόσταση μέχρι την είσοδο του γκαράζ , τόσο μεγαλύτερη κλίση θα έχει η ράμπα . Εκεί μάλιστα που έχουμε την αλλαγή κλίσης στο πεζοδρόμιο όπου το αμάξι θα έχει τις μπροστινές ρόδες στην ράμπα και τις πίσω στον δρόμο , αν είναι χαμηλό θα βρίσκει κάτω .
Οπότε Φάνη καθόλου ηλίθιος δεν ήταν ο μηχανικός . Απλά πήρες το λάθος αμάξι για το πάρκινγκ που είχες
Αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας και συναδελφική αλληλεγγύη....
Αγαπητέ cruiser,
δεν ταιριάζει σε κάποιον που έχει την τεχνογνωσία και την επιστημονική κατάρτιση, να αναφέρεται υποτιμητικά στους συνομιλητές του, έστω και στην περίπτωση που σφάλουν.
Επίσης τα λεγόμενά σου, εάν είσαι μηχανικός, θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένα, βασιζόμενα στην ελληνική νομοθεσία και όχι στην κακή εφαρμογή της ή την καταστρατήγησή της.Σου θυμίζω λοιπόν τα κάτωθι:
- Οι διατάξεις για τις θέσεις στάθμευσης καθορίζονται, από το Ν.Δ 960/79 (ΦΕΚ 194 Α/25-8-79), το Π.Δ 111/2004 (ΦΕΚ 76Α/5-3-2004), την Υ.Α 98728/7722/93 (ΦΕΚ 167Δ/2-3-93) και διευκρινιστικές εγκυκλίους που δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν.
Σύμφωνα με την ανωτέρω νομοθεσία, οι ελάχιστες διαστάσεις μίας θέσης στάθμευσης εξαρτώνται από τα παρακάτω βασικά στοιχεία:
i. τη γωνία στάθμευσης του αυτοκινήτου και
ii. το πλάτος του διαδρόμου κίνησης του αυτοκινήτου.
Δες λοιπόν τα κάτωθι σχήματα, που αποτελούν τις ελάχιστες διατάξεις για τους χώρους στάθμευσης:
- Βάσει των ανωτέρω, πράγματι οι ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπει η νομοθεσία επαρκούν για αυτοκίνητα των οποίων το μήκος είναι μικρότερο των 4,50 μ.
Προκειμένου να εξασφαλίσουμε θέσεις για μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ο σχεδιασμός των θέσεων στάθμευσης θα πρέπει να γίνει με μεγαλύτερες διαστάσεις. - Τα πλάτη των διαδρόμων που ορίζονται ανωτέρω είναι υπεραρκετά για στάθμευση υπό γωνία και δεν έχει ουδεμία σχέση το πόσο κόβει το κάθε αυτοκίνητο.
- Στους χώρους στάθμευσης πρέπει να δημιουργείται επαρκής χώρος ελιγμών, προκειμένου η κίνηση για την έξοδο από τον κλειστό χώρο στάθμευσης να γίνεται με πρόσθια κίνηση και όχι όπισθεν. (σημείωση: για χώρους στάθμευσης άνω των δύο (2) θέσεων).
Πάμε τώρα στις ράμπες και στα πεζοδρόμια:
-
Σχετικά με τα πεζοδρόμια:
Απαγορεύεται να υποβιβάσεις τη στάθμη του πεζοδρομίου, προκειμένου να το χρησιμοποιήσεις ως τμήμα του κεκλιμένου διαδρόμου (ράμπας). Τα πεζοδρόμια σύμφωνα με το άρθρο 24 του κτιριοδομικού Κανονισμού (ΦΕΚ 59Δ/3-2-89), πρέπει να εξασφαλίζουν τη συνεχή, ασφαλή και ανεμπόδιστη κυκλοφορία των πεζών σ’ όλη την επιφάνειά τους και να εξασφαλίζουν τη χρήση των από τα ΑΜΕΑ.
Σε διαφορετική περίπτωση, πέραν των προβλημάτων με τα όμβρια, θα βλάψεις την ασφάλεια και τη δυνατότητα πρόσβασης ατόμων που τα έχουν απολύτως ανάγκη. -
Σχετικά με τις ράμπες:
Το πλάτος των καμπύλων κεκλιμένων επιπέδων εξαρτάται από την εσωτερική ακτίνα στροφής:
Έτσι για:
i. εσωτερική ακτίνα στροφής 3,00 μ το ελαχ. πλάτος του διαδρόμου είναι:3,50 μ.
ii. εσωτερική ακτίνα στροφής 4,00 μ το ελαχ. πλάτος του διαδρόμου είναι:3,40 μ.
iii. εσωτερική ακτίνα στροφής 5,00 μ το ελαχ. πλάτος του διαδρόμου είναι:3,30 μ.
κ.λπ. -
Η κλίση των κεκλιμένων διαδρόμων δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη του 20% για χώρους στάθμευσης μεγαλύτερους των τεσσάρων (4) αυτοκινήτων, ενώ για μικρότερους χώρους επιτρέπεται να είναι 25%.
Συνεπώς προκειμένου να κατέβεις σ’ ένα υπόγειο χώρο στάθμευσης, υπερυψωμένο κατά 1,50 μ από τη στάθμη του πεζοδρομίου και έχοντας να κατέβεις περίπου 1,30 μ για συνολικό ύψος υπογείου 2,80 μ, απαιτείται ανάπτυγμα ράμπας 5,20 μ και 6,50 μ, με κλίση ράμπας 25% και 20% αντίστοιχα.
- Η μετάβαση από το οριζόντιο επίπεδο του πεζοδρομίου στο κεκλιμένο επίπεδο της ράμπας, αλλά και από το κεκλιμένο επίπεδο της ράμπας στο οριζόντιο επίπεδο του υπογείου, πρέπει να γίνεται με τμήμα προσαρμογής των κλίσεων με ελάχιστη ακτίνα καμπυλότητας μεταξύ των δύο τμημάτων R=12,00 μ.
Προφανώς όταν δεν ακολουθούνται οι προαναφερόμενες διατάξεις, είναι αδύνατη η πρόσβαση στο χώρο στάθμευσης χαμηλών αυτοκινήτων, αλλά επίσης καθίσταται προβληματική η στάθμευση ακόμα και αυτοκινήτων μικρού μήκους.
Το πρόβλημα είναι η μη εφαρμογή της νομοθεσίας. Και εδώ θα ήθελα να επισημάνω ότι ο νομοθέτης έχει δώσει εξαιρετικά κίνητρα για τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης.
Αναφέρω ενδεικτικά:
i. Την πυλωτή, η οποία δεν προσμετράται ούτε στην επιτρεπόμενη δόμηση, ούτε στον επιτρεπόμενο όγκο.
ii. Την μέχρι τον ισχύοντα ΝΟΚ 4067/2012 (ΦΕΚ 79 Α/9-4-2012), δυνατότητα ισόγειων κλειστών χώρων στάθμευσης, οι οποίοι δεν προσμετρούνταν στην επιτρεπόμενη δόμηση. (Σημ. Αυτοί κατά κόρον, μετατράπηκαν σε χώρους κατοικιών).
iii. Τη δυνατότητα κατασκευής στεγασμένου ανελκυστήρα με τον ισχύοντα ΝΟΚ 4067/2012 (ΦΕΚ 79 Α/9-4-2012), προκειμένου να εξυπηρετηθούν υπόγειοι χώροι στάθμευσης με αδυναμία δημιουργίας κεκλιμένων επιπέδων πρόσβασης (π.χ μικρά οικόπεδα). Μάλιστα ο στεγασμένος χώρος του ανελκυστήρα μπορεί να κατασκευαστεί ακόμα και στον υποχρεωτικό ακάλυπτο χώρο, με επιφάνεια μέχρι 25 μ2 και επιπλέον χωρίς να προσμετράται στην επιτρεπόμενη δόμηση.Εν κατακλείδι, λύσεις για τη δημιουργία λειτουργικών χώρων στάθμευσης, υπάρχουν πολλές. Ωστόσο, πρέπει ο σχεδιασμός των κτιρίων να γίνεται με τις παραμέτρους που ορίζει η νομοθεσία και βέβαια οι χώροι στάθμευσης να παραμένουν με τη χρήση που προδιαγράφονται, διότι πολλές φορές άλλα σχεδιάζουμε, άλλα αδειοδοτούμε και άλλα κατασκευάζουμε!
Τώρα, σε σχέση με τη συναδελφική αλληλεγγύη αυτή δεν μπορεί να θεμελιώνεται σε λαθεμένη εφαρμογή της νομοθεσίας, γιατί τότε μεταξύ ημών, δεν αναγνωρίζεται ο αμοιβαίος σεβασμός των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων μας απέναντι στο νόμο.
- Οι διατάξεις για τις θέσεις στάθμευσης καθορίζονται, από το Ν.Δ 960/79 (ΦΕΚ 194 Α/25-8-79), το Π.Δ 111/2004 (ΦΕΚ 76Α/5-3-2004), την Υ.Α 98728/7722/93 (ΦΕΚ 167Δ/2-3-93) και διευκρινιστικές εγκυκλίους που δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν.
SUV/Crossovers Forum