Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Ιδανικο μεγεθος κυλινδρου?
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Ιδανικο μεγεθος κυλινδρου?
    • 1
    • 2
    • 3
    • 2 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    30
    56
    295
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • K
      krusenstern last edited by

      αυτό λέω βρε Γιάννη, ένας κύλονδρος με πολύ μεγάλη διαδρομή δεν μπορεί να γυρνάει πολύ γρήγορα.

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • G
        gvala last edited by

        Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
        αυτό λέω βρε Γιάννη, ένας κύλονδρος με πολύ μεγάλη διαδρομή **δεν μπορεί **να γυρνάει πολύ γρήγορα.

        Δεν είναι εύκολο, ή δεν συμφέρει!
        Ότι μπορεί, μπορεί!

        1 Reply Last reply Reply Quote 3
        • K
          krusenstern last edited by

          σύμφωνοι

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • C
            citastak last edited by

            Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
            Υπάρχει 3κύλινδρο χιλιάρι;
            1200 δεν είναι όλα;

            υπάρχει... corsa c 1000cc, 62 ίπποι...

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • J
              jimded last edited by

              εχω την εντυπωση οτι στα diesel το ιδανικο πρεπει να ειναι περισσοτερο απο οτι στους otto , τωρα το γιατι ομως.....

              1 Reply Last reply Reply Quote 6
              • N
                nass last edited by

                Ο χρήστης gvala έγραψε:

                αυτό λέω βρε Γιάννη, ένας κύλονδρος με πολύ μεγάλη διαδρομή **δεν μπορεί **να γυρνάει πολύ γρήγορα.

                Δεν είναι εύκολο, ή δεν συμφέρει!
                Ότι μπορεί, μπορεί!

                To μέγεθος που περιορίζει το ρυθμό περιστροφής είναι η γραμμική ταχύτητα εμβόλου η οποία είναι ανάλογη των στροφών και φυσικά και της διαδρομής του κινητήρα. Για να πας σε ταχύτητες > 20 m/sec θέλει αντίστοιχα μέταλλα στις μπιέλες, στα έδρανα και τα κουζινέτα, τα ρουλεμάν κοκ. (διότι κάθε φορά που αλλάζει φορά η μπιέλα αυτή η ταχύτητα αποσβένεται στο στρόφαλο).

                Η θερμοδυναμική απόδοση είναι κάτι διαφορετικό και υποθέτω πως δεν εξαρτάται μόνο από τη χωρητικότητα αλλά και από το σχεδιασμό εισαγωγής-εξαγωγής, τον τύπο του καυσίμου, τα χαρακτηριστικά του σπινθήρα κτλ.

                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • E
                  emmanoyhl last edited by

                  Τα κυβικά εκατοστά κάθε κυλίνδρου δεν λένε από μόνα τους τίποτα. Τι κινητήρα δηλαδή; Υποτετράγωνο, τετράγωνο ή υπερτετράγωνο; Με δυο, τρις τέσσερις ή παραπάνω βαλβίδες; Τι σχήμα θάλαμο καύσης και κεφαλής κυλίνδρων κλπ κλπ κλπ.
                  Να υποθέσω ότι μπορεί να βολεύει από άποψη όγκου γενικότερα του κινητήρα ώστε να γίνεται ένας καλός συμβιβασμός μεταξύ βάρους διαστάσεων και στιβαρότητας.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                  • T
                    techadmin admin last edited by

                    Τελικά μετα απο όλα αυτα τα ποστ καταλήγω στο συμπέρασμα του αρχικού ποστ, πως είναι ενα πρόχειρο 'rule of thumb' για συγκεκριμένο είδος θαλάμου καύσης, συγκεκριμένο ευρος στροφών λειτουργίας κλπ, αρα στην ουσία δεν μας λέει τίποτα το νούμερο αυτό.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • ?
                      A Former User last edited by

                      Ο χρήστης nass έγραψε:

                      To μέγεθος που περιορίζει το ρυθμό περιστροφής είναι η γραμμική ταχύτητα εμβόλου η οποία είναι ανάλογη των στροφών και φυσικά και της διαδρομής του κινητήρα. Για να πας σε ταχύτητες > 20 m/sec θέλει αντίστοιχα μέταλλα στις μπιέλες, στα έδρανα και τα κουζινέτα, τα ρουλεμάν κοκ. (διότι κάθε φορά που αλλάζει φορά η μπιέλα αυτή η ταχύτητα αποσβένεται στο στρόφαλο).

                      Η θερμοδυναμική απόδοση είναι κάτι διαφορετικό και υποθέτω πως δεν εξαρτάται μόνο από τη χωρητικότητα αλλά και από το σχεδιασμό εισαγωγής-εξαγωγής, τον τύπο του καυσίμου, τα χαρακτηριστικά του σπινθήρα κτλ.

                      Αυτό που έγραψε ο nass είναι το σωστό.
                      Η γραμμική ταχύτητα του εμβόλου καθορίζει βασικά και το ανώτερο όριο περιστροφής.

                      Η θερμοδυναμική απόδοση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.
                      _ Ογκομετρική απόδοση (από μέγεθος /χρονισμό βαλβίδων - ταχύτητα εισαγωγής)
                      _ Θερμοκρασία καύσης
                      _ Ογκο κυλίνδρου / ταχύτητα περιστροφής

                      Για τους κινητήρες που χρησιμοποιούμε (για χρήση δρόμου - φάσμα στροφών κλπ.)
                      ένας κύλινδρος κοντά στα 500 κ.εκ. θεωρείται ιδανικός.
                      Οσο ανεβαίνει το όριο στροφών το ιδανικό πλησιάζει τα 300 κ.εκ. (πχ. F1 )

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • ?
                        A Former User last edited by

                        Νομίζω ότι τα περί 330κε σαν θεωρητικά σωστά είχαν σχέση με την θερμοδυναμική απόδοση άρα σίγουρα παίζει ρόλο και η συμπίεση (που τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί καθώς το επιτρέπει η πρόοδος και που δικαιολογεί τη διαφορά σε πετρελαιοκίνητα που από παλιά είχαν πολύ υψηλότερη συμπίεση) αλλά νομίζω και ο λόγος χωρητικότητας με την επιφάνεια του κυλίνδρου που είναι σχετικό με τα ποσοστά και την ταχύτητα αποβολής θερμότητας κλπ Επίσης λογικά και το εύρος στροφών λειτουργίας θα πρέπει να επηρεάζει τα θερμικά πάρε δώσε και να διαφοροποιεί τις απαιτήσεις σε κινητήρες που πρέπει να γυρίζουν πιο γρήγορα.
                        Τα άλλα για το αν μπορούν και ποιοι μπορούν να γυρίζουν πιο γρήγορα είναι άλλη ιστορία κατασκευαστική....
                        Τελικά κι εγώ αναμένω την εξήγηση για το πως δικαιολογούνται τα 330κε και γιατί δεν ισχύουν στην πραγματικότητα ή γιατί δεν ισχύουν πια!

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • T
                          techadmin admin last edited by

                          Το θεμα είναι αν ποτέ ήταν δικαιολογημένα ως ιδανικά.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • D
                            delinho last edited by

                            Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
                            στο παλιό τόπικ, κάποιος έγραψε για 1000άρι, ότι το καλύτερο είναι 3κίλυνδρο, άρα ~330 κυβικά στον κύλινδρο.

                            Όπως στις μηχανές της Triumph...

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • S
                              servmx last edited by

                              Για τη γραμμική ταχύτητα εμβόλου έχει γράψει ένα απίστευτο άρθρο ο συνήθης ύποπτος L. Sertright στους 4Τ πρίν αρκετό καιρό.

                              Γιάννης
                              ΥΓ. Δε θυμάμαι τεύχος θα προσπαθήσω να το βρω στην προσωπική βιβλιοθήκη

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • T
                                techadmin admin last edited by

                                To άρθρο δεν έλεγε και τίποτα φοβερό, απλώς είχε εντοπίσει ενα νούμερο που άτυπα οι κατασκευαστές θεωρούν ως άνω όριο χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος (σαν τα 330 μου μοιάζει αυτό).

                                Ανέφερε σαν παράδειγμα τον 1800 του Integra Που αν και ανεβάζει σχεδόν 9000 στροφές είναι υποτετράγωνος και η γραμμική ταχύτητα του εμβόλου υπεραίβενε το νούμερο αυτό.

                                Οπως και να έχει η γραμμική ταχύτητα του εμβόλου είναι άσχετη με τα 330 ή σωστότερα τόσο άσχετη όσο αλλοι 1297613975 παράγοντες.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • S
                                  stratospuma last edited by

                                  να συμπληρώσω και το μοτέρ του σμάρταρου: 3 κύλινδροι με τούρμπο,82'ιπποι, 698κε/3=232,66 ....πάλι δεν βγαίνει το 330....

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • M
                                    msamaro last edited by

                                    Όπως είχα υποσχεθεί έψαξα και βρήκα το άρθρο που μίλαγε για την ιδανική χωρητικότητα σε κάθε κύλινδρο. Μόνο που ως συμπέρασμα βγάζει ότι το ιδανικό μέγεθος είναι περίπου στα 500κ.εκ.
                                    Το άρθρο έγραφε:
                                    ' Καθώς ο κυβισμός ενός κυλίνδρου μειώνεται, η επιφάνεια του κυλίνδρου δεν μειώνεται τόσο γρήγορα όσο ο όγκος του. Αυτό σημαίνει ότι η περισσότερη από τη διαθέσιμη θερμότητα της καύσης χάνεται δια μέσου των τοιχωμάτων του κυλίνδρου προς το σύστημα ψύξης, αντί να βοηθήσει για τη διόγκωση των αερίων της καύσης και να τα κάνει να σπρώξουν δυνατά το πιστόνι. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων συμφωνούν ότι οι κύλινδροι 200 κυβικών εκατοστών είναι οι μικρότεροι που μπορύν να χρησιμοποηθούν και να πετύχουν μία καλούτσική απόδοση και ότι οι κύλινδροι γύρω στα 300 κυβικά εκατοστά ή και πάνω είναι πολύ σωστότεροι. Από την άλλη πλευρά πάλι, ένας μεγάλος κύλινδρος μπορεί να μη δώσει στο καύσιμο τον απαιτούμενο χρόνο να καεί σε όλο τον όγκο του θαλάμου καύσης του. Μετά το σπινθηρισμό του μπουζί, το μέτωπο της φωτιάς διατρέχει τη μάζα του μίγματος με συγκεκριμένη ταχύτητα. Αν ο κύλινδρος έχει μία διάμετρο γύρω στα 100 χιλιοστά, το μέτωπο της φωτιάς μπορεί να μην προλάβει να φτάσει ως τα πλευρικά τοιχώματα του κυλίνδρου στον λίγο χρόνο δίνεται γαι τη φάση ανάφλεξης. Έτσι, μένει καποια ποσότητα άκαυτου μίγματος που πετιέται από την εξάτμιση. Για την αποφυγή αυτού του φαινομένου, οι σχεδιαστές επιλέγουν να παραμείνουν κάτω απ’το όριο των 800 κυβικών εκατοστών για κάθε ξεχωριστό κύλινδρο. Με αυτά τα σχεδιαστικά δεδομένα, που θέτουν όρια στον μέγιστο και τον ελάχιστο κυβισμό κάθε κυλίνδρου, καταλαβαίνει κανείς γιατί στους κινητήες κάτω 1.000 κ.εκ. μπορεί να προτιμηθούν δικύλινδρες ή τρικύλινδρες εκδοχές αντί του τετρακύλινδρου. Επίσης, για κινητήρες άνω των 4.000 κ.εκ. θα προτιμούσαμε μία τουλάχιστον εξακύλινδρη μηχανή.'

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • S
                                      svlach last edited by

                                      Ο χρήστης citastak έγραψε:

                                      Υπάρχει 3κύλινδρο χιλιάρι;
                                      1200 δεν είναι όλα;

                                      υπάρχει... corsa c 1000cc, 62 ίπποι...

                                      Daihatsu: 1000 κυβικά 3κύλινδροι εδώ και 25 χρόνια σταθερά

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • L
                                        leonp last edited by

                                        Στο τελευταίο τεύχος οι 4Τ παρουσιάζουν μια Yamaha 1670 κ.ε. δικύλινδρη με τερατώδη ροπή.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • S
                                          slivi last edited by

                                          Υπήρχε και ο μπίγκουλας 800cc μονοκύλινδρος. Το μεγαλύτερο μονοκύλινδρο σε κυκλοφορία στα χρόνια του...

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • mesastou
                                            mesastou last edited by

                                            Ενδιαφέρον. Πως όλα αυτά επηρεάζουν την κατανάλωση; Πόσο π.χ % καλύτερη κατανάλωση έχει ένα 3κυλινδρο χιλιάρι (π.χ Aygo) από ένα τετρακύλινδρο (π.χ. i10) ;

                                            mouths are for eating, noses for breathing.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 2 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr