-
Παρόλο που στην Ελλάδα η μεγαλοστομία καταντάει πολλές φορές κουραστική η βινιέτα του περιοδικού 4τροχοι, «Κομμάτι του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού», ήταν ακριβής. Το περιοδικό του Κώστα Καβαθά και των δημοσιογράφων που πέρασαν από αυτό διαμόρφωσε αυτό που αντιλαμβανόμαστε σήμερα ως αυτοκίνηση, ή τουλάχιστον αυτό που αντιλαμβανόμαστε όσοι από εμάς είναι πάνω από 20 χρονών.
Οι 4τροχοί και γενικότερα οι Τεχνικές Εκδόσεις άλλαξαν τα δημοσιογραφικά στάνταρ στον χώρο. Όχι ότι τα έκαναν πάντα όλα σωστά, ίσα-ίσα, οι φανατικοί του χώρου ξέρουν πόσες φορές διαφωνήσαμε αλλά τώρα δεν είναι η ώρα για τέτοια. Το σοβαρό ενδεχόμενο αναστολής της έκδοσης του Νο. 1 περιοδικού για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι το χειρότερο δυνατό νέο για όλους μας.
Οι 4τροχοί πληρώνουν φυσικά την αβάσταχτη οικονομική κρίση, τη φούσκα του Λυμπέρη και πιθανώς και τα λάθη του ιδρυτή τους. Σκέφτομαι όμως ότι δεν υπάρχει πιο τίμιος τρόπος να αντιμετωπίσεις τα λάθη σου από το να δεχτείς τις συνέπειες τους (κάτι σπάνιο στη χώρα μας) και ο Κώστας Καβαθάς, αν μη τι άλλο, δεν βγαίνει αλώβητος από αυτήν την ιστορία. Κάθε άλλο.
Το ms|free ξεκίνησε από ένα διαδικτυακό καβγά στο forum των 4τροχών. Ιδρύθηκε βγάζοντας τη γλώσσα του στο «κατεστημένο» των τεχνικών εκδόσεων και κήρυττε την έλλειψη σεβασμού ως λύση για κάτι νέο. Σήμερα, 8 χρόνια μετά, νιώθω την ανάγκη να υποβάλλω τα σέβη μου. Μπορεί να φταίει που γερνάω εγώ αλλά το σίγουρο είναι ότι μαζί με τους 4τροχους χάνουμε στα αλήθεια ένα κομμάτι του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού.
Αν υπάρχει οποιοσδήποτε τρόπος προκειμένου η αναστολή έκδοσης των 4τροχών να είναι μόνο προσωρινή η BitsnBytes και τα ms|free, auto|free, auto-mag είναι έτοιμα να βοηθήσουν.
Κώστας Εφήμερος
-
http://kasdaglis.wordpress.com/2013/04/ ... %BF%CE%B9/
-
Από επικήδειους -με ή χωρίς εισαγωγικά- πήξαμε.
Δεν το λέω για εσάς που τα ποστάρετε... -
Ο χρήστης Joe Bar Team έγραψε:
στην περίπτωση που για τον Α-Β-Ω λόγο τελικά παρα τις προσφορές των πιστών πέσει το φορουμ, θα θελα να δω πώς θα το αντιμετωπίσετε αυτοί που το προτείνετε...Τι ακριβως θες να πεις? Αμα δε μπορουμε να κανουμε κατι, δε θα κανουμε τιποτα.
-
Ειλικρινα θλιβομαι για τις εξελιξεις...
Δεν μπορω να πιστεψω πως γινεται να καταρρευσει ετσι ενα τετοιο περιοδικο. Ασχετα απο τα οποια (αναγκαστικα πιστευω επι τω πλειστον) λαθη του ΚΚ, δεν χωνευεται το γεγονος για τον πιστο αναγνωστη. Στο φιναλε ειτε αρεσει ειτε οχι, οι 4Τ περασαν στο DNA πολλων ανθρωπων και οχι μονο οδηγικα. Δεν ασπαζομαι την -ακραια- αντιληψη οτι 'μας εμαθαν πολιτισμο', ομως σιγουρα βοηθησαν πολλους απο εμας. Ειναι πολυ ωραιο να εχεις ενα περιοδικο που σε εκφραζει και εννοειται οτι αυτο δεν μπορει να γινει στο 100%, αλλα σιγουρα πλησιαζε. Πιστευω οτι αυτο και το power techniques (για τους 'βελτιωμενους') ειναι τα καλυτερα. Θελω να ελπιζω οτι ο τιτλος '4τροχοι' μπορει να συνεχισει να υπαρχει. Παραμενει εξαλλου με διαφορα μπροστα σε επιπεδο πωλησεων κατι που δειχνει πως ασχετως συνθηκων, αυτοι που συνεχιζουν να ασχολουνται με το αυτοκινητο θα τους προτιμησουν και πιστευω πως αυτο απο μονο του αρκει για τη συνεχεια, εστω και με αλλη ιδιοκτησια, παντα βεβαια με το ιδιο υφος. Δεν ξερω αν το ιδιο θα γινει βεβαια με τον 'ΗΧΟ' και την 'ΠΤΗΣΗ', που και αυτα ειναι αξιολογοτατα στους τομεις τους αλλα με ακομη μικροτερο κοινο δυστυχως...
*Εχω φωτογραφια μου στο...καροτσακι με ηλικια 2-3 ετων με το περιοδικο ανα χειρας. Αλλα 30 χρονια αργοτερα ηλπιζα να γινει το ιδιο με τα δικα μου παιδια. Κριμα...Παντως διχως ρομαντισμο να ξερουν καποιοι οτι η επιτυχια στον οποιο τομεα δεν εχει το ιδιο νοημα...
ΥΓ: Ναι, αν χρειαστει, θα παμε παρακατω (με βαρια καρδια) γιατι αγαπαμε την αυτοκινηση και χρειαζομαστε το 'περιοδικο μας'. Ομως ειναι σαν να χανεις τη γυναικα που αγαπας, το παιδι σου, τον καλο σου φιλο (ΟΚ, υπερβολικα) ή ενα απο τα αμαξια που λατρευες. Αν λοιπον εχεις κλαψει εστω για ενα αμαξι που επρεπε να αποχωριστεις γιατι περασαν τα χρονια, το ιδιο γινεται και γι'αυτο. Δεν θελω να παρω drive τη Δευτερα ή καποιο αλλο περιοδικο την πρωτομαγια. Αλλα θα μου πεις, εδω τη χωρα μας χασαμε στην ουσια. Αλλο ενα 'τελος εποχης'...
Ας ελπισουμε για το καλυτερο, μονο που αυτη τη φορα δεν το βλεπω. Δεν μπορει να κανεις...restart και στα καπακια τελος. Οσοι μαλιστα διαβαζατε και τον 'ΗΧΟ', εκει η αισιοδοξια για επιβιωση στα τελευταια Editorials ηταν ακομα μεγαλυτερη.
Κριμα... -
Ο χρήστης johanndelta έγραψε:
Δεν μπορει να κανεις...restart και στα καπακια τελος.Αυτό ακριβώς παραξένεψε κι εμένα.
-
Ο χρήστης vice246 έγραψε:
μπορει οι συνθηκες και η διαθεση να ηταν οι αιτιες για να μην αγοραζω πλεον το περιοδικο...εκεινη ομως η επιπεδου παρανοιας προσμονη για το επομενο τευχος και το διαβασμα καθε τυπωμενης κουκιδας ειναι κατι που δεν θα ξεχαστει...
ετσι ακριβως φιλε vice & συνφορουμιτες...εθισμος και για μενα (και για παρα πολλους,τελικα!) οι Τροχοι,τουλαχιστον για μια 20ετια ('85-'08),ατελειωτες οι στιβες με το περιοδικο στην αρχη στο δωματιο μου,και μετ'επειτα στο παταρι,μεχρι που πριν κανα 2χρονια πηραν το δρομο της ανακυκλωσης (λογω μετακομισης... )
οπως κ πολλα απο τα ονειρα της παιδικης μας ηλικιας,με την κατασταση που βιωνουμε σημερα,παρεα εκει,στην ανακυκλωση...
που καιρος για ονειρα στην συγχρονη 'Ελλαδα'.
ευχομαι ολοψυχα να μην τελειωσει ετσι αδοξα αυτο το 40χρονο (και πλεον) οραμα του Κωστα Καββαθα.
ειδωμεν!... -
Με 4Τροχούς μεγάλωσα. Εμ, στο πατρικό μου είχαμε μπιντέ. Ναι, αυτό φταίει. Όποτε έκανες την ανάγκη σου, είχες ένα μπιντέ στο μισό μέτρο δεξιά σου. Το οποίο ήταν τίγκα στα περιοδικά, το είχε καταντήσει δανειστική βιβλιοθήκη ο φάδερ. Ως εκ Τοτό, από την 3η Δημοτικού είχα αρχίσει να ξεφυλλίζω τους 4Τ και από την 5η ήμουν πλέον τακτικός αναγνώστης. Όταν πλησίαζε η αλλαγή του μήνα, έπρηζα τον πατέρα μου να τους φέρει εγκαίρως. Από τις 28 ξεκινούσε το ψηστήρι. Πώς στενοχωριόμουν όταν μου έλεγε πως τους είχε ξεχάσει στο μαγαζί και θα έπρεπε να περιμένω μια μέρα ακόμα...
Αλλά όταν οι 4Τ ξέπεσαν κι εγώ μεγάλωσα, δεν ένιωσα κανένα συναισθηματικό δέσιμο για να τους απορρίψω και να στραφώ αλλού. Είτε αυτό ήταν το Drive, είτε περιοδικά βελτίωσης, είτε (την τελευταία 5ετία) στο internet. Για το μόνο που στενοχωριέμαι είναι για τους ταλαίπωρους συντάκτες που έμειναν στο δρόμο. Ο ΣΧ θα πρέπει να έχει τις καβάτζες του. Σκεφτείτε ότι το 2002, εκείνος ήταν ήδη στα 5 χιλιάρικα. Και δεν είχαν έρθει καν οι πραγματικά καλές εποχές, τότε που πουλούσε το βελτιωμένο διτούρμπινο 350Ζ του γιατί το βαρέθηκε και γιατί ήδη είχε αγοράσει μια 911 Carrera S. Οπότε, θεωρώ ότι ΣΧ και ΚΚ έχουν κάνει την καλή και δε θα χρειαστεί να ξαναεργαστούν ποτέ. Εδώ ο Τσάδαρης, σιγά την προσωπικότητα ή τα άρθρα που έγραφε δηλαδή, και το 2002 ήταν στο τριχίλιαρο. Το θέμα είναι οι υπόλοιποι συντάκτες, που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Σκέφτομαι πού έχει καταλήξει ο Τσιγκρής... Ποιος θα μου το έλεγε ότι ο πιο περιζήτητος Έλληνας συντάκτης θα είναι στα αζήτητα και μάλιστα χωρίς καμία προοπτική αποκατάστασης. -
Και κάτι ακόμα. Οι 4Τ ως τίτλος, μπορεί να λείψουν σε πολλούς. Δεν έγινε και κάτι τόσο σπουδαίο όμως αν εκλείψουν. Πιο σημαντική ήταν η αγάπη για το αυτοκίνητο και την τεχνολογία, η σωστή νοοτροπία και συμπεριφορά που καλλιεργούσαν (όχι αποκλειστικά ως προς την αυτοκίνηση). Αυτά είναι που πραγματικά θα λείψουν. Αυτά λείπουν στους παλιούς αναγνώστες, αλλά και στα τεύχη των τελευταίων ετών.
Αν η ιστορία συνεχιστεί από το περιοδικό 4Ρ (4 ρόδες), το κακό είναι μικρό. Αν οι 4Τ συνεχίσουν να εκδίδονται, αλλά το ύφος τους γίνει lifestyle, για παράδειγμα δείτε τον τάδε τραγουδιστή δίπλα στη νέα Ferrari, τότε το κακό είναι μεγάλο. Ξεφτιλίζεται η ιστορία 40 και πλέον ετών. -
Οτι και να γραφεται η εποχη των εκτυπομενων περιοδικων εχει περασει εδω και πολλα χρονια. Συνδεση στο ιντερνετ και utube εκλεισε ολα αυτα τα περιοδικα σε τελικη αναλυση και οχι τα οποια λαθη του καθε εκδοτη.
-
Ο χρήστης wantone έγραψε:
Οτι και να γραφεται η εποχη των εκτυπομενων περιοδικων εχει περασει εδω και πολλα χρονια. Συνδεση στο ιντερνετ και utube εκλεισε ολα αυτα τα περιοδικα σε τελικη αναλυση και οχι τα οποια λαθη του καθε εκδοτη.Δεν συμφωνώ. Το ιντερνετικό περιοδικό μπορεί εν δυνάμει να έχει ίδια ποιότητα, βάθος και έκταση με το έντυπο περιοδικό και έχει επιπλέον και ήχο και βίντεο. Το ίντερνετ όμως δεν σε ακολουθεί παντού. Επίσης τα περισσότερα ακραιφνώς ιντερνετικά περιοδικά είναι για γέλια ποιοτικώς. Μόνα όσα έχουν και έντυπη έκδοση διασώζονται καθώς παίρνουν το online υλικό τους από εκεί. Αυτό γίνεται γιατί μιλάμε για παλιά έντυπα με ιστορία και τεχνογνωσία στο αντικείμενο. Δεν φτάνεις έτσι εύκολα σε ποιότητα ένα Quattroruote, ένα CAR κι ένα R&T επειδή άνοιξες μια σελίδα στα ίντερνετς...
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Οπότε, θεωρώ ότι ΣΧ και ΚΚ έχουν κάνει την καλή και δε θα χρειαστεί να ξαναεργαστούν ποτέ.Πριν το μπαμ,
http://www.autoblogger.gr/blog/?p=727&cat=21
κείμενο : Στράτης Χατζηπαναγιώτου
Τρίτη 19 Μαρτίου 2013 -
Δε λέει κάτι αυτό. Μπορεί να έχει ακόμα δάνειο για το σπίτι, αλλά και 2 εκατομμύρια στην τράπεζα. Που δε θεωρώ λογικό να έχει κάτι πολύ λιγότερο από το ποσό που λέω, έστω και αν το λέω τελείως στην τύχη.
-
....δηλαδή για να καταλάβω, έχει σημασία στην παρούσα φάση πόσο μεγάλος η μη είναι ο προσωπικός τραπεζικός λογαριασμός του Κ.Κ.;
Είναι τραγικό ν' αναφερόμαστε στα περιουσιακά του στοιχεία ως κάτι που 'πρέπει' να εκποιηθεί για το καλό των 4Τ ή αν τα απέκτησε ορθά ή αν αυτά υπάρχουν σε τελική ανάλυση!Εμένα δεν με νοιάζει λοιπόν τι έχει ο άνθρωπος ως περιουσιακό στοιχείο! Δεν τα πήρε από μένα ούτε υπήρξε τεμπέλης στα νιάτα του!
Με νοιάζει ότι έκλεισε το αγαπημένο μου περιοδικό, μια συνήθεια 25 ετών! -
Δηλαδή με άλλα λόγια μας λέει ο ΣΧ πως ο λόγος του ΚΚ είναι συμβόλαιο και μάλιστα βρετανικών προδιαγραφών.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Δε λέει κάτι αυτό. Μπορεί να έχει ακόμα δάνειο για το σπίτι, αλλά και 2 εκατομμύρια στην τράπεζα. Που δε θεωρώ λογικό να έχει κάτι πολύ λιγότερο από το ποσό που λέω, έστω και αν το λέω τελείως στην τύχη.Ο ίδιος στο blog του αναφέρει (ίσως μεταξύ σοβαρού κι αστείου) ότι αντιμετωπίζει πλέον προσωπικές οικονομικές δυσκολίες και μάλιστα προσφέρεται να εργαστεί part time σαν δημοσιογράφος σε κάποιο άλλο έντυπο...
-
Μπορεί να ζητήσει βοήθεια από τον Κώστα Απέργη, με τον οποίο ο ΣΧ διατηρεί πολύχρονη φιλία και όπως έχει δηλώσει ο λόγως του Κώστα του Απέργη* αποδεδειγμένα ισοδυναμεί με συμβόλαιο αγγλικών προδιαγραφών*.
Μία άλλη λύση θα ήτανε να βρισκότανε ως εκ θαύματος μία απλή πατέντα που θα μείωνε την κατανάλωση 20% με κόστος ~500 ευρώ. Αν σκεφτεί κανείς πως οι εταιρίες χαλάνε τρις ευρώ για κλάσμα της μείωσης αυτής μιλάμε για σίγουρη εξασφάλιση.
Επίσης αν όντως έχει χρέη ο ΚΚ μπορεί να πει στους πιστωτές τους πως 'δε ξέρει από αυτά' και είναι συμβολική η παρουσία του στον πλανήτη Γή, οπότε να κόψουν το λαιμό τους.
Πως σας φαίνονται οι ιδέες μου?
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Μπορεί να ζητήσει βοήθεια από τον Κώστα Απέργη, με τον οποίο ο ΣΧ διατηρεί πολύχρονη φιλία και όπως έχει δηλώσει ο λόγως του Κώστα του Απέργη* αποδεδειγμένα ισοδυναμεί με συμβόλαιο αγγλικών προδιαγραφών*.Μία άλλη λύση θα ήτανε να βρισκότανε ως εκ θαύματος μία απλή πατέντα που θα μείωνε την κατανάλωση 20% με κόστος ~500 ευρώ. Αν σκεφτεί κανείς πως οι εταιρίες χαλάνε τρις ευρώ για κλάσμα της μείωσης αυτής μιλάμε για σίγουρη εξασφάλιση.
Επίσης αν όντως έχει χρέη ο ΚΚ μπορεί να πει στους πιστωτές τους πως 'δε ξέρει από αυτά' και είναι συμβολική η παρουσία του στον πλανήτη Γή, οπότε να κόψουν το λαιμό τους.
Πως σας φαίνονται οι ιδέες μου?
Σαν τις αγγελιες σου..............
-
Γαμάτες και τίμιες
Εγώ άλλωστε δεν κορόιδεψα κανέναν με την αγγελία μου
ΥΓ. Η οποία ισχύει ακόμα, ΠΡΟΛΑΒΕΤΕ
-
Τωρα που το περιοδικό σταματησε πάντως, παλαιοτερα τευχη (ειδικά το πρώτο) εχουν μεγαλυτερη αξια.
Η αληθεια να λέγεται.
Σχολιασμός της ύλης των 4Τ και προτάσεις προς το Περιοδικό