-
-edit-
-
Ο χρήστης Nozomi έγραψε:
Πάντως όσο διαμάντι και να είναι το τουρμπομοτέρ, την άμεση απόκριση του ατμοσφαιρικού ποτέ δεν την έχει.Πάντα θα υπάρχει ένα μικρό lag.
Όλα αυτά από εμπειρίες (όχι μόνο δικές μου).
Φυσικά μιας και στα απλά-καθημερινά αυτοκίνητα δεν επιζητάς το απόλυτο, πολύ λογικά πέρασε στα turbo η BMW.
Αυτό που χάλασε πολύ κόσμο όμως είναι ότι το έκανε και στις Μ.
Εκεί έπρεπε να επιμείνει στην ατμόσφαιρα.
Άλλωστε το να τουρμπίσεις έναν κινητήρα είναι ο εύκολος δρόμος, ο δύσκολος είναι να βγάζεις ατμοσφαιρικά διαμάντια (V8-V10) που να στροφάρουν στον Θεό, σε συνδυασμό με μείωση του βάρους...Συμφωνώ σε όλα, ειδικά στην τελευταία φράση. Για το λαγκ επίσης είναι και ΘΑ είναι υπαρκτό. Ο δικός μου ο tfsi 200 (ο ορισμός της τούρμπο γραμμικότητας για χρόνια) είναι καταπληκτικός κινητήρας. Δεν ψοφάει ψηλά, δεν ξεσπάει, πολλές φορές ψάχνεις να δεις αν πράγματι βάλανε τούρμπο ή το ξεχάσανε αλλά αν σε βρει ελαφρά ανηφοριά κυψελιώτικη και είσαι με τρίτη και 2.000+- στροφές ή και ακόμη με δευτέρα με 1.500+- στροφές θα ΔΕΙΣ λαγκ και μάλιστα έντονο παρόλο που έχεις και 2.000 ατμοσφαιρικά κυβικά να παίζουν το ρόλο τους προτού μπει το τούρμπο στο παιχνίδι. Σε 1-2 δευτερόλεπτα θα έχει πάλι δύναμη πολλή αλλά το λαγκ το ένιωσες.
Εντωμεταξύ ψάχνοντας το σκληρό μου (1.5 τέρα, τον πουλάω 1.280 ευρώ για όποιον ενδιαφέρεται. Και δώρο 2.5άρης 200 γίγα που μου περίσσεψε από φορητό. ) έπεσα πάνω σε κάποιες banned διαφημίσεις που είχα φτιάξει πριν καιρό για την BMW.
-
από Κίκιζας Γρηγόρης » 09/11/11 22:56
VolvoZeus έγραψε:
Ενα ποστ κατω απο το δικο μου δες το λινκ του dstou και για το 11...μια χαρα τα πηγαινε και χωρις τουρμπο. fact!
Ειναι για το 2010. Xωρις να υπαρχει στην γκαμα, η αντικαταστατρια, νεα Μ5, που εμφανιστηκε φετος...Στο διαγραμμα, βλεπεις που βρισκεται η Bmw σε σχεση με το VAG Group?
Καταλαβαινεις για τι επιπεδα ανταγωνισμου μιλαμε?Ρε συ Κίκιζα, επικοινωνείς με το περιβάλλον ή όχι? Τρεις προτάσεις και οι τρεις λάθος. Φυσικά και είναι για το 2010, το '11 τρέχει ακόμη. Και φυσικά δεν υπάρχει η νέα τούρμπο Μ5. Αλλά και να υπήρχε τι νόημα θα είχε. Στο διάγραμμα απεικονίζονται οι σταθμισμένες εκπομπές απ΄όλα τα μοντέλα, η Μ5 έτσι κι αλλιώς μικρή επίδραση έχει στη διαμόρφωση του μέσου όρου αφού παράγεται σε λίγα σχετικά αντίτυπα σε σχέση με άλλα best seller.
Τι θέλεις τώρα τη σύγκριση της Μπεμβέ με τους Βαγκαίους? Το πιο αδύναμο Μπεμβέ είναι το Μίνι των 75 ίππων και 1150 κιλών που πουλάει απειροελάχιστα. Να πιάσουμε τώρα τον υπερόμιλο με τις χιλιάδες πωλήσεις του σε Φοξ, Πόλο, Ίμπιθα, Φάμπια, Α1, Γκόλφω μπλουλάιν κ.α. που του κατεβάζουν τον μέσο όρο κατά πολύ? Τι έχει η Μπεμβέ απέναντι σε όλα αυτά? Να αποδεσμευόταν η Άουντι ξεχωριστά από τους άλλοι το καταλαβαίνω, να την αντιπαραθέσω λοιπόν δίπλα στην Μπεμβέ-Μίνι, αλλιώς τι μιλάμε?
Και στο φινάλε σιγά τη διαφορά που έχουν ακόμα και σαν ολόκληροι Βαγκαίοι από την Μπεμβέ, για δες καλύτερα την απόσταση που έχουν από την γραμμή της νομοθεσίας λαμβάνοντας υπόψη τα κιλά τους και σύγκρινε.Συμπερασματικά : οι εκπομπές διοξειδίου της Μπεμβέ αν και ακόμη απέχουν από τα όρια, ήταν και είναι εντυπωσιακές. Διαβάστε καλά τα δελτία τύπου, μην σας διαβάζουν αυτά.
-
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
καθυστέρησε αρκετά...
δεν έβγαλε κάτι που να έχει τον σπορ χαρακτήρα του multiair ή την γραμμικότητα των tsi...Ναι καθυστέρησε. Αυτό πως προκύπτει πάλι? Μια χαρά σπορ και γραμμικό μοτέρ είναι....ίσως και καλύτερο από τα άλλα δύο.
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Για το λαγκ επίσης είναι και ΘΑ είναι υπαρκτό. Ο δικός μου ο tfsi 200 (ο ορισμός της τούρμπο γραμμικότητας για χρόνια) είναι καταπληκτικός κινητήρας. Δεν ψοφάει ψηλά, δεν ξεσπάει, πολλές φορές ψάχνεις να δεις αν πράγματι βάλανε τούρμπο ή το ξεχάσανε αλλά αν σε βρει ελαφρά ανηφοριά κυψελιώτικη και είσαι με τρίτη και 2.000+- στροφές ή και ακόμη με δευτέρα με 1.500+- στροφές θα ΔΕΙΣ λαγκ και μάλιστα έντονο παρόλο που έχεις και 2.000 ατμοσφαιρικά κυβικά να παίζουν το ρόλο τους προτού μπει το τούρμπο στο παιχνίδι. Σε 1-2 δευτερόλεπτα θα έχει πάλι δύναμη πολλή αλλά το λαγκ το ένιωσες.Δηλαδή αμά πας σε τέτοια ανηφόρα με τρίτη και 2000 στροφές με ατμοσφαιρικό δε θα κομπιάσει? Θα φύγει πύραυλος? Αυτό ίσως δεν είναι τόσο turbo lag, όσο γονάτισμα μοτέρ Επίσης δε ξέρω μήπως σου φαίνεται και η καθυστέρηση του ηλεκτρόγκαζου σαν τουρμπο lag. Γιατί όσο να'ναι δεν είναι ντιζάτα τα αυτοκίνητα πλέον και έχουν αρκετή διαφορά σε σχέση με τα παλιά στην απόκριση του γκαζιού.
-
ΚΑι το ατμο θα κομπιάσει σύμφωνοι. Αλλά δεν θα έχει σκαλοπάτι. Ότι έχει να σου δώσει (λίγο ή πολύ) θα στο δώσει γραμμικά. Αλλά δεν το λέω ως αρνητικό. Το λέω για να 'καταρρίψω' τον αστικό/δημοσιογραφικό μύθο ότι τα σύγχρονα τούρμπο δε λαγκάρουν. Άμα λαγκάρει ο δίλιτρος φαντάζομαι τι θα κάνουν τα 1.2/1.4 κλπ
Το ηλεκτρόγκαζο υφίσταται ως παράγοντας καθυστέρησης αλλά όχι τόσο όσο φημολογείται συν του ότι μετά από αρκετά χλμ μπορείς εύκολα να ξεχωρίσεις που λαγκάρει το γκάζι και που λαγκάρει το τούρμπο.
-
Επιτέλους ευκαίρισα σήμερα και πήγα να την δω , μόλις φτάνω τι να δω ; είχε αλλάξει αντιπροσωπία ο έμπορος και είχε μέσα seat και peugeuot λάθος έκθεση λέω και πάω να φύγω τι ήθελες να δεις μου λέει ; την νέα σειρά 1 λέω bmw τέλος
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
ΚΑι το ατμο θα κομπιάσει σύμφωνοι. Αλλά δεν θα έχει σκαλοπάτι. Ότι έχει να σου δώσει (λίγο ή πολύ) θα στο δώσει γραμμικά. Αλλά δεν το λέω ως αρνητικό. Το λέω για να 'καταρρίψω' τον αστικό/δημοσιογραφικό μύθο ότι τα σύγχρονα τούρμπο δε λαγκάρουν. Άμα λαγκάρει ο δίλιτρος φαντάζομαι τι θα κάνουν τα 1.2/1.4 κλπΤο ηλεκτρόγκαζο υφίσταται ως παράγοντας καθυστέρησης αλλά όχι τόσο όσο φημολογείται συν του ότι μετά από αρκετά χλμ μπορείς εύκολα να ξεχωρίσεις που λαγκάρει το γκάζι και που λαγκάρει το τούρμπο.
Πάντως παίζει επίσης μεγάλο ρόλο και η τουρμπίνα. Οι twin scroll τραβάνε σχεδόν από το ρελαντί. Εκεί μπορεί να δείς μεγάλη διαφορά. Ο tfsi είναι μεν δίλιτρος, αλλά με μια twin scroll θα έβλεπες μεγάλη διαφορά χαμηλά.
Επίσης τα 1.4 που αναφέρεις είναι και αυτά το πώς λειτουργούν. Τα tsi που μπαίνει ο compressor χαμηλά δε λαγκάρουν λόγω της μεγάλης τουρμπίνας και το έχουν λύσει το θεματάκι αυτό. Μπορεί να είναι και καλύτερα ακόμα σε σχέση με τον 2.0 tfsi από θέμα lag .
-
Ο χρήστης ironman02 έγραψε:
Γιατί όσο να'ναι δεν είναι ντιζάτα τα αυτοκίνητα πλέον και έχουν αρκετή διαφορά σε σχέση με τα παλιά στην απόκριση του γκαζιού.Δεν ισχύει σε όλα αυτό. Όπως είχαμε πει και στα Μελλοντικά Μοντέλα, μερικά έχουν ακόμα πιο άμεση απόκριση από ότι αν είχαν ντίζα. Απλά πολλοί κατασκευαστές κάνουν αυτό το τρικ για να μειώσουν κατανάλωση/εκπομπές.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Γιατί όσο να'ναι δεν είναι ντιζάτα τα αυτοκίνητα πλέον και έχουν αρκετή διαφορά σε σχέση με τα παλιά στην απόκριση του γκαζιού.
Δεν ισχύει σε όλα αυτό. Όπως είχαμε πει και στα Μελλοντικά Μοντέλα, μερικά έχουν ακόμα πιο άμεση απόκριση από ότι αν είχαν ντίζα. Απλά πολλοί κατασκευαστές κάνουν αυτό το τρικ για να μειώσουν κατανάλωση/εκπομπές.
Σωστό. Κυριώς γι'αυτό γίνεται. Συμφωνώ και εγώ
-
το λαγκ το καταλαβαίνεις όταν κάνεις αυτό που υποδηλώνει το ονομά του... όταν κοιμίζεις τον συμπιεστή...
όταν π.χ. πηγαίνεις με σταθερά 100 κμ/h στην εθνική και ξαφνικά το σανιδώσεις... -
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Το λέω για να 'καταρρίψω' τον αστικό/δημοσιογραφικό μύθο ότι τα σύγχρονα τούρμπο δε λαγκάρουν.Πες τα χρυσόστομε! Το χω πει και θα το λέω, ειδικά ο συνδυασμός:
TFSI (ή τουρμπάκι της αρεσκείας σας) + DSG (ή 2πλοσύμπλεκτο της αρεσκείας σας) + ηλεκτρόγκαζο = LAGχ3
Αρέσει δεν αρέσει, έτσι είναι.
-
Όπου Vag και lag, δηλαδής ?!?
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Όπου Vag και lag, δηλαδής ?!?Βλέπε παρενθέσεις!
Αλλά κατά βάση, ναι...
-
Ο χρήστης Nozomi έγραψε:
Πάντως όσο διαμάντι και να είναι το τουρμπομοτέρ, την άμεση απόκριση του ατμοσφαιρικού ποτέ δεν την έχει.Πάντα θα υπάρχει ένα μικρό lag.
Όλα αυτά από εμπειρίες (όχι μόνο δικές μου).
Φυσικά μιας και στα απλά-καθημερινά αυτοκίνητα δεν επιζητάς το απόλυτο, πολύ λογικά πέρασε στα turbo η BMW.
Αυτό που χάλασε πολύ κόσμο όμως είναι ότι το έκανε και στις Μ.
Εκεί έπρεπε να επιμείνει στην ατμόσφαιρα.Άλλωστε το να τουρμπίσεις έναν κινητήρα είναι ο εύκολος δρόμος, ο δύσκολος είναι να βγάζεις ατμοσφαιρικά διαμάντια (V8-V10) που να στροφάρουν στον Θεό, σε συνδυασμό με μείωση του βάρους...Οδηγησες μια Μ5 V10 Ε60, και εχεις οδηγησει και την νεα Μ5 biturbo, και απογοητευτηκες απο την γενικοτερη λειτουργια του κινητηρα?
Ο κοσμος που 'χαλαστηκε' κατα την ταπεινη μου αποψη, ειναι οι διαφοροι wannabee Bmw macho guys (my ass...)
που εχουν οδηγησει δυο τρεις ατμοσφαιρικες Βmw, ενδεχομενως και Μ, μετα καποιο ασχετο turbo υψηλου κυβισμου διαφορετικης φιλοσοφιας και μαρκας φυσικα, και μετα, με τον γνωστο ισωπεδοτικο -ασχετου- στυλ, οι καλες Bmw, ξαφνικα
'χαλασαν'...
Οσοι παντως σοβαροι/εγκριτοι ξενοι δοκιμαστες, την δοκιμασαν, ειδικα στο θεμα του κινητηρα, επαθαν την πλακα τους... -
Ο χρήστης ironman02 έγραψε:
ΚΑι το ατμο θα κομπιάσει σύμφωνοι. Αλλά δεν θα έχει σκαλοπάτι. Ότι έχει να σου δώσει (λίγο ή πολύ) θα στο δώσει γραμμικά. Αλλά δεν το λέω ως αρνητικό. Το λέω για να 'καταρρίψω' τον αστικό/δημοσιογραφικό μύθο ότι τα σύγχρονα τούρμπο δε λαγκάρουν. Άμα λαγκάρει ο δίλιτρος φαντάζομαι τι θα κάνουν τα 1.2/1.4 κλπ
Το ηλεκτρόγκαζο υφίσταται ως παράγοντας καθυστέρησης αλλά όχι τόσο όσο φημολογείται συν του ότι μετά από αρκετά χλμ μπορείς εύκολα να ξεχωρίσεις που λαγκάρει το γκάζι και που λαγκάρει το τούρμπο.
Πάντως παίζει επίσης μεγάλο ρόλο και η τουρμπίνα. Οι twin scroll τραβάνε σχεδόν από το ρελαντί. Εκεί μπορεί να δείς μεγάλη διαφορά. Ο tfsi είναι μεν δίλιτρος, αλλά με μια twin scroll θα έβλεπες μεγάλη διαφορά χαμηλά.
Επίσης τα 1.4 που αναφέρεις είναι και αυτά το πώς λειτουργούν. Τα tsi που μπαίνει ο compressor χαμηλά δε λαγκάρουν λόγω της μεγάλης τουρμπίνας και το έχουν λύσει το θεματάκι αυτό. Μπορεί να είναι και καλύτερα ακόμα σε σχέση με τον 2.0 tfsi από θέμα lag .
+1 σε ολα
Ο 1.8 Tfsi για παραδειγμα, ειναι πιο αμεσος, αρπαζει πιο γρηγορα στις χαμηλες στροφες απο τον 2λιτρο, στον οποιο βασιζεται κιολας. Απλα εχει μειωθει η διαμετρος και οχι η διαδρομη (αν δεν κανω λαθος) και νομιζω εχει διαφορετικη σχεδιαση η φτερωτη της ιδιας κατα τα αλλα τουρμπινας, στον 1.8, για μειωση του φαινομενου lag, και ταχυτερη κυκλοφορια καυσαεριων...
Τα ιδια ακριβως χαρακτηριστικα, εχει ο 136αρης 1600 της 116i. Απο χαμηλα αρπαζε αμεσα, και ειχε και καλυτερη ελαστικοτητα παραλληλα. Ο 118i που εχει ακριβως τον ιδιο κινητηρα-τουρμπινα, λογω διαφορετικης χαρτογραφησης, χαζευε περισσοτερο χαμηλα, και μετα τις 4,000σαλ περιπου εδειχνε λιγο πιο ζωντανος, ακομα και λιγο πριν τον κοφτη, οπου ο 136αρης συγκριτικα απλως εδειχνε πιο 'ατμοσφαιρικος', χωρις ομως να 'κρεμαει' επι της ουσιας οπως αλλα υπερτροφοδοτουμενα μοτερ...
Μεγαλο ρολο δηλαδη παιζουν, οι ρυθμισεις σε ηλεκτρογκαζο, χαρτογραφηση, διαστασεις τουρμπινας, σχεδιαση φτερωτης.
Ο αμεσος ψεκασμος σαφεστατα βοηθαει, αλλα η δουλεια του εχω την αισθηση οτι φαινεται περισσοτερο, στην σχετικη εξοικονομηση καυσιμων σε συγκριση με κινητηρες που δεν εχουν αμεσο ψεκασμο, αλλα και στο 'βαθος' της μεγαλυτερης συνολικα αποδοσης περισσοτερο.
Η τεχνολογια m-air επισης βοηθαει πολυ περισσοτερο στην ευστροφια του κινητηρα, και οχι στο αρπαγμα, αμεσοτητα, στο γκαζι.
Χαρακτηριστικο ειναι εξαλλου, οτι στις χαμηλες στροφες η 'μικρη' 120αρα t-jet χωρις m-air, αποδιδει καλυτερα σε αυτο τον τομεα. -
Γρηγόρη, σε 20 χρόνια από τώρα ποια πιστεύεις ότι θα έχει μεγαλύτερη 'αξία'? Και το γράφω και εγώ. Τα τούρμπο σημαίνουν 'εύκολα' άλογα. Εντάξει δεν είναι 'ευκολότερο' να κατασκευαστεί ή στο να σχεδιαστεί αλλά τα state of the art μοτέρ ήταν, είναι και ΘΑ είναι τα ατμοσφαιρικά. To έλεγε βέβαια (έχει χιλιοειπωθεί το ξέρω) και η ίδια η ///Μ για 30 περίπου χρόνια. Tώρα δλδ δεν ισχύει και εξ' αίφνης τα σαλιγκάρια γίνανε μονόδρομος?
(Βέβαια της βγάζω το καπέλο γιατί όσο και αν έψαξα το δίκτυο δεν μπόρεσα να βρω τις παλιές διαφημίσεις 'Η πραγματική δύναμη δεν συμπιέζεται'. Τις έχει εξαφανίσει!! Άριστα 10 στο προμόσιον και στο marketing)
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
από Κίκιζας Γρηγόρης » 09/11/11 22:56
VolvoZeus έγραψε:
Ενα ποστ κατω απο το δικο μου δες το λινκ του dstou και για το 11...μια χαρα τα πηγαινε και χωρις τουρμπο. fact!
Ειναι για το 2010. Xωρις να υπαρχει στην γκαμα, η αντικαταστατρια, νεα Μ5, που εμφανιστηκε φετος...Στο διαγραμμα, βλεπεις που βρισκεται η Bmw σε σχεση με το VAG Group?
Καταλαβαινεις για τι επιπεδα ανταγωνισμου μιλαμε?Ρε συ Κίκιζα, επικοινωνείς με το περιβάλλον ή όχι? Τρεις προτάσεις και οι τρεις λάθος. Φυσικά και είναι για το 2010, το '11 τρέχει ακόμη. Και φυσικά δεν υπάρχει η νέα τούρμπο Μ5. Αλλά και να υπήρχε τι νόημα θα είχε. Στο διάγραμμα απεικονίζονται οι σταθμισμένες εκπομπές απ΄όλα τα μοντέλα, η Μ5 έτσι κι αλλιώς μικρή επίδραση έχει στη διαμόρφωση του μέσου όρου αφού παράγεται σε λίγα σχετικά αντίτυπα σε σχέση με άλλα best seller.
Τι θέλεις τώρα τη σύγκριση της Μπεμβέ με τους Βαγκαίους? Το πιο αδύναμο Μπεμβέ είναι το Μίνι των 75 ίππων και 1150 κιλών που πουλάει απειροελάχιστα. Να πιάσουμε τώρα τον υπερόμιλο με τις χιλιάδες πωλήσεις του σε Φοξ, Πόλο, Ίμπιθα, Φάμπια, Α1, Γκόλφω μπλουλάιν κ.α. που του κατεβάζουν τον μέσο όρο κατά πολύ? Τι έχει η Μπεμβέ απέναντι σε όλα αυτά? Να αποδεσμευόταν η Άουντι ξεχωριστά από τους άλλοι το καταλαβαίνω, να την αντιπαραθέσω λοιπόν δίπλα στην Μπεμβέ-Μίνι, αλλιώς τι μιλάμε?
Και στο φινάλε σιγά τη διαφορά που έχουν ακόμα και σαν ολόκληροι Βαγκαίοι από την Μπεμβέ, για δες καλύτερα την απόσταση που έχουν από την γραμμή της νομοθεσίας λαμβάνοντας υπόψη τα κιλά τους και σύγκρινε.Συμπερασματικά : οι εκπομπές διοξειδίου της Μπεμβέ αν και ακόμη απέχουν από τα όρια, ήταν και είναι εντυπωσιακές. Διαβάστε καλά τα δελτία τύπου, μην σας διαβάζουν αυτά.
Ξαναδιαβασε τι γραφω...Αλλα λεω εγω, αλλα λες εσυ. Καταρχας απαντησα στον volvozeus, περι 11' που ο ιδιος ανεφερε...
Φυσικα δεν υπαρχει η νεα Μ5, αλλα εαν αντι της Ε60, υπηρχε μια, και παλι ατμοσφαιρικη, πιο ισχυρη εκδοση, οπως μεχρι στιγμης συνηθιζουν σε αυτα τα μοντελα, οι εκπομπες θα ηταν στην καλυτερη περιπτωση ΙΔΙΕΣ, ή και ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ.
Ομως η Bmw στοχευει σε σταδιακη μειωση, οπως εξαλλου, και οι οδηγιες για μειωση ρυπων.
Η Bmw γενικως στα μεγαλα μοντελα της ανταγωνιζεται ΑΜΕΣΑ την AUDI, κομματι φυσικα της VAG.
Σαφεστατα την νοιαζει και την καιει, ΑΥΤΗ να εχει τα πρωτεια, και οχι η VAG, στο θεμα των ρυπων.
Ειναι ενας γενικοτερος εσωτερικος πολεμος, που λειτουργει μεταξυ τους εδω και χρονια, και πλεον ΚΑΙ στους ρυπους.
Η αποσταση που εσυ αναφερεσαι στο διαγραμμα, ειναι η μιση αληθεια, και μονοδιαστατη φυσικα. Δεν ειναι ΜΟΝΟ τους ρυπους που θελει να μειωσει αλλα και το μεγαλυτερο-συγκριτικα με τον ομιλο VAG μεσο βαρος που ετσι κι αλλιως πρεπει να μειωσει, και ηδη εχει ξεκινησει προσπαθειες, αλλα χρειαζεται ΠΑΡΑΠΑΝΩ προσπαθεια, με το μεγαλυτερο αυτο βαρος, για να 'ελθει πιο κοντα' ανταγωνιστικα στην Audi, και σε οτι αφορα το διαγραμμα. Αυτο φυσικα (μειωση Co2 και καταναλωση) επιτυγχανεται μεχρι ενα βαθμο και με την βελτιωση της αεροδυναμικης, αλλα κυριως με χρηση υπερτροφοδοτη.
Πιο λιανα να το κανω, δεν γινεται... -
Εντελώς αυθαίρετα εκτιμώ ότι μια 'νέα' Μ5 με τον V10 στα 540 άλογα (108 άλογα στο λίτρο, σιγά τα ωά) με άμεσο ψεκασμό (που θα έδινε άνετα αυτά τα +35 άλογα μαζί με βελτίωση στη ροπή) ΚΑΙ -250 κιλά στη ζυγαριά θα οδηγούσε σε σχεδόν ίδιες εκπομπές με της τωρινής υπερτροφοδοτούμενης υπέρβαρης Μ5, αν όχι και μικρότερες.
ΑΛΛΑ τα -250 κιλά θέλουν @@ σα
και χοντρά πακέτα από το τάμειο. Οπότε πάμε στην λύση των τούρμπο που ΔΕΝ είναι πιο οικολογικά απλά 'κοροιδεύουν' τις τωρινές νόρμες (κίνηση με διάφορες ταχύτητες μέχρι τα 120 χλμ/ώρα). Στην πραγματική ζωή ίσως να είναι και πιο 'βρώμικα' αν προσέξουμε τις real life καταναλώσεις που έχουν.
BMW 1 Series (F20) 2011