-
Όσοι οδηγοί έχουν εμπειρία από ασυγχρόνιστα σαζμάν που απαιτούν ειδική διαδικασία για συγχρονισμό των στροφών ώστε να γίνουν ομαλά οι αλλαγές και χωρίς πιθανότητα κουρέματος γραναζιών μπορούν ιδίως στο κατέβασμα ταχύτητας, πιο εύκολα να ακολουθήσουν μια τέτοια διαδικασία. Όλοι οι υπόλοιποι πολύ δύσκολα θα μπουν στον κόπο έστω και να δοκιμάσουν κακά τα ψέματα.
-
Πρώτα άφημα γκαζιού, πέφτουν λίγο τα χιλιόμετρα με μέτριο φρένο, κατέβασμα σε 3η ή 2α και...περιμέεεενουμε!!! Αυτά για μη αγχωτικές καταστάσεις. Για πιο δυνατά φρεναρίσματα, σκάω τα φρένα και στο καπάκι, αν προλαβαίνω, κατεβάζω και ταχύτητα (ες). Συγχρονισμό κάνω πολυ συχνά, κυρίως όμως για δοκιμές σε ομαλή οδήγηση, δεν νομίζω να τα καταφέρω σε κατάσταση πανικού. Πάντως, τις στροφές τις πετυχαίνω πολύ. Το καλό του να είσαι number-freak!
-
α ρε Ν(ικο)umberfreak! σε βοηθαει και ο συμπλεκτης που κραταει στροφες! ή μονο οταν ανεβαζεις ταχ συμβαινει; anyway ψηφισα ταχυτητες αλλα στην πραξη ειναι και τα δυο πρακτικα! σε κατασταση πανικου δυσκολα προλαβαινεις να αγγιξεις καν το λεβιε! σε ηρεμη οδηγηση πρωτα φρενακι και μετα ταχ. σε γρηγορη οδηγηση ομως το κατεβασμα και οι στροφες να ανεβαινουν μαλλον πιο χρησιμο γιατι συνηθως ακολουθει στροφη και την θελεις την ισχυ στους τροχους!!!
-
Έχει αναρωτηθεί κανένας πως επιβραδύνουν τα μεγάλα οχήματα; Εάν χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί των φορτηγών αυτοκινήτων μόνο τα φρένα δεν πρόκειται να σταματήσουν ποτέ εκεί που θέλουν.
Φανταστείται λοιπόν πόσο βοηθάει το κατέβασμα ταχυτήτων σε οχήματα με μικρό βαρός. -
Mono frena.
To katebasma taxytitas gia epibradynsi einai la8os (to opoio to ekana kai ego palia pou eixa to Clio to opoio me ta dika tou frena den stamatage).
-
Ο χρήστης luck έγραψε:
Έχει αναρωτηθεί κανένας πως επιβραδύνουν τα μεγάλα οχήματα; Εάν χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί των φορτηγών αυτοκινήτων μόνο τα φρένα δεν πρόκειται να σταματήσουν ποτέ εκεί που θέλουν.
Φανταστείται λοιπόν πόσο βοηθάει το κατέβασμα ταχυτήτων σε οχήματα με μικρό βαρός.Τα παλιά φορτηγά είχανε το λεγόμενο 'κλαπέτο'. Ήταν μια πεταλούδα που στραγγάλιζε την ροή στην εξάτμιση. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας μετρέπονταν σε 'κοφλέρ', αφού τα καυσαέρια δυσκολεύονταν πάρα πολύ να διαφύγουν. Συνεπώς ο κινητήρας κατανάλωνε έργο, 'κλέβοντας' κινητική ενέργεια από το όχημα, προκειμένου να συμπιέσει τα καυσαέρια. Αυτό ήταν μια σημαντική αρωγή στα φρένα.
Στις μέρες μας υπάρχει ένα άλλο σύστημα, το 'Jacobs Engine Brake'. Στηρίζεται στην μείωση του βυθίσματος των βαλβίδων εξαγωγής (η βαλβίδα εξαγωγής σε ρόλο κλαπέτου) και στην διακοπή παροχής καυσίμου, όταν χρειάζεται, ώστε ο κινητήρας να συμπιέζει αέρα, ο οποίος θα δυσκολεύεται πολύ να διαφύγει μέσω της μισάνοικτης βαλβίδας εξαγωγής. Αυτό γίνεται μέχρι ένα σημείο, αφού μετά ανοίγει για λίγο η βαλβίδα, ώστε να διαφεύγει ο αέρας με την ενέργεια που έχει αποθηκεύσει.
Σε ό,τι αφορά το φρενάρισμα πανικού (και οποιαδήποτε κατάσταση πανικού), εννοείται ότι πολύ δύσκολα θα προβεί κάποιος σε κατέβασμα και μάλιστα με συγχρονισμό!!! Αυτά που περιέγραψα αφορούν την καθημερινή και την σπορ οδήγηση..
Εξάλλου, σε κατάσταση πανικού σπάνια χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε μόνο τα φρένα μας. Σεχδόν πάντα πρέπει να χρησιμοποιούμε κυρίως το τιμόνι... -
.....όπως επίσης και το retarder, που αν δεν κάνω λάθος 'φρενάρει' το κιβώτιο ή το διαφορικό
πήγα πρόσφατα Καρπενήσι συνοδηγός σε πούλμαν, ελάχιστες φορές ο οδηγός πάτησε φρένο. Πάντα retarder.
Σπύρος
-
Νομιζω σε καθε περιπτωση μολις οι στροφες πεσουν κατω απο 3000 περιπου (δεν ειναι απολυτο το νουμερο, εξαρταται κ απο την ροπη του καθε κινητηρα) πρεπει να γινεται κατεβασμα. Φανταστειτε πχ να πηγαινετε σε λεωφορο φρεναριστοι με 4η, περιπου 50-60χλμ/ω κ 2000 στροφες ή λιγοτερο κ να χρειαστει να κανετε ενα γρηγορο ελιγμο... Οπως κ να εχει νομιζω ενας δισκος ειναι φθηνοτερος απο ενα προφυλακτηρα+φαναρια+μετωπη+καπω+ψαλιδια+....
-
Συμφωνώ απόλυτα!
-
Δεν μπορώ να απαντήσω με τις δύο μόνο αυτές επιλογές.
Πρακτικά, αυτο που κάνω είναι να μειώνω την ταχύτητά μου κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο, όταν έχω την ευχέρεια να 'διαβάζω' τον δρομο μπροστά σε κάποια απόσταση.
Φυσικά και επιβραδύνω με ταχύτητα σε παρατεταμένη κατηφόρα - π.χ. σε βουνό. Και μπαίνω σε στροφή 'μία κάτω'.
Αλλά σε φρενάρισμα 'πανικού' - έστωμ ημι-'πανικού' - πατάω φρένο - μόνο.
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Έχει αναρωτηθεί κανένας πως επιβραδύνουν τα μεγάλα οχήματα; Εάν χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί των φορτηγών αυτοκινήτων μόνο τα φρένα δεν πρόκειται να σταματήσουν ποτέ εκεί που θέλουν.
Φανταστείται λοιπόν πόσο βοηθάει το κατέβασμα ταχυτήτων σε οχήματα με μικρό βαρός.Τα παλιά φορτηγά είχανε το λεγόμενο 'κλαπέτο'. Ήταν μια πεταλούδα που στραγγάλιζε την ροή στην εξάτμιση. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας μετρέπονταν σε 'κοφλέρ', αφού τα καυσαέρια δυσκολεύονταν πάρα πολύ να διαφύγουν. Συνεπώς ο κινητήρας κατανάλωνε έργο, 'κλέβοντας' κινητική ενέργεια από το όχημα, προκειμένου να συμπιέσει τα καυσαέρια. Αυτό ήταν μια σημαντική αρωγή στα φρένα.
Στις μέρες μας υπάρχει ένα άλλο σύστημα, το 'Jacobs Engine Brake'. Στηρίζεται στην μείωση του βυθίσματος των βαλβίδων εξαγωγής (η βαλβίδα εξαγωγής σε ρόλο κλαπέτου) και στην διακοπή παροχής καυσίμου, όταν χρειάζεται, ώστε ο κινητήρας να συμπιέζει αέρα, ο οποίος θα δυσκολεύεται πολύ να διαφύγει μέσω της μισάνοικτης βαλβίδας εξαγωγής. Αυτό γίνεται μέχρι ένα σημείο, αφού μετά ανοίγει για λίγο η βαλβίδα, ώστε να διαφεύγει ο αέρας με την ενέργεια που έχει αποθηκεύσει.
Σε ό,τι αφορά το φρενάρισμα πανικού (και οποιαδήποτε κατάσταση πανικού), εννοείται ότι πολύ δύσκολα θα προβεί κάποιος σε κατέβασμα και μάλιστα με συγχρονισμό!!! Αυτά που περιέγραψα αφορούν την καθημερινή και την σπορ οδήγηση..
Εξάλλου, σε κατάσταση πανικού σπάνια χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε μόνο τα φρένα μας. Σεχδόν πάντα πρέπει να χρησιμοποιούμε κυρίως το τιμόνι...Αυτο νομίζω οτι στην Αγγλική λέγεται Engine Restrictor. Οταν μία νταλίκα φρενάρει με την μηχανή ακούγεται αυτό το χαρακτηριστικό 'ΜΠΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ'. Τουλάχιτον πριν απο 10 περιπού χρόνια όλλες οι νταλίκες στης ΗΠΑ που εισερχόντουσαν σε κατοικημένες περιοχές έπρεπε να έχουν σιγαστήρα (Silencer)
-
[>quote='ebotonakis']
Επίσης το μύτη-τακούνι είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει σωστά σε συνηθισμένα πολιτικά αυτοκίνητα χωρίς μετατροπές στα πετάλια, εκτός και αν κάποιος έχει πολύ ευέλικτες ή μεγάλες πατούσες
Στις μοτοσυκλετες γινεται σχεδον απο ολους στα κατεβασματα...... στα αυτοκινητα ειναι λιγο δυσκολο
Στο φρεναρισμα πανικου ....αλλα καλου οχι αστεια, το αυτοκινητο θα σβισει σιγουρα αλλα... τι σε νοιαζει αρκει να εχεις γλυτωσει!!
Εγω παντως ρολαρει μεχρι λιγο πριν αρχισει να σκορτσαρει μετα βγαιζω ταχυτητα και πατω φρενο...
-
Γενικά, σε κατάσταση πανικού, προκειμένου να μειώσουμε την απόσταση φρεναρίσματος, καλό είναι να φρενάρουμε με την σχέση που είχαμε στο σαζμάν πριν το φρενάρισμα, δηλαδή να μην πατήσουμε συμπλέκτη (και ούτε μύτη-τακούνι ούτε τίποτα, γιατί που καιρός για τέτοια σε κατάσταση πανικού).
Βέβαια πρέπει να έχουμε την ψυχραιμία να πατήσουμε τόσο το φρένο ώστε να μην μπλοκάρουν οι τροχοί (αν δεν έχουμε ABS) και να χρησιμοποιήσουμε το τιμόνι! -
Εγω προτιμω το φρεναρισμα με κατεβασμα ταχυτηταs κυριωs επειδη νιωθω πιο ασφαληs. Αν και το αυτοκινητο μου διαθετει ABS και παλι θα αποφυγω το τσαρουχωμα γιατι και το ABS επηρεαζεται πολυ απο την κατασταση τηs ασφαλτου,των ελαστικων κτλ. Οσο για το αν 'κουραζεται' ο κινητηραs αρκει την ωρα τηs αποσυμπλεξηs να τσιμπησειs λιγο το γκαζι για να εξισσοροπηθουν οι στροφεs που εχειs με αυτεs που προκυπτουν μετα το κατεβασμα.
-
Η καλυτερη λυση ειναι συνδιασμος των δυο. Εαν χρησομοποιουμε αποκλειστικα τα φρενα μας θα αλλαζουμε τακακια συχνα, και αν χρησιμοποιουμε ταχυτητες θα τα 'παιξει' το κιβωτιο πολυ νωριτερα απο την ωρα του!
Γιαυτο το κιβωτιο με μετρο, ειδικα οταν η διαδρομη μας ειναι πολυ γνωστη. Επισης π.χ. οταν ξερουμε ποτε θα αναψει πρασινο στο επομενο φαναρι δε χρειαζεται να παμε πλακωμενοι και να πατησουμε φρενο, αλλα επιλεγουμε την ταχυτητα που θα μας παει στο φαναρι το οποιο θα αναψει πριν πατησουμε φρενο. Τωρα εαν ο πισω ειναι 'μοσχαρι' και κορναρει δε πειραζει στο τελος θα βγει κερδισμενος και αυτος αφου ουτε αυτοε θα χρειαστει να σταματησει στο φαναρι. -
Έστω και καθυστερημένα λόγω αποχής από το φόρουμ το θέμα πάει στα 'Τεχνικά Θέματα', όπου και ανήκει.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
.....όπως επίσης και το retarder, που αν δεν κάνω λάθος 'φρενάρει' το κιβώτιο ή το διαφορικόπήγα πρόσφατα Καρπενήσι συνοδηγός σε πούλμαν, ελάχιστες φορές ο οδηγός πάτησε φρένο. Πάντα retarder.
Σπύρος
Ναι. Το Retarder ουσιαστικά είναι ένα κουτί, το οποίο περιέχει μια προπέλα. Μέσα στο δοχείο επίσης υπάρχει ένα υγρό με μεγάλο ιξώδες. Μόλις ο οδηγός θέσει σε κίνηση (μέσω κιβωτίου ταχυτήτων) την άτρακτο με την προπέλα, αυτή καταναλώνει έργο, κλέβοντας κινητική από το όχημα και μετατρέποντάς το σε έργο τριβών (τριβές μεταξύ προπέλας και υγρού) μέσα στο κουτί.
Αν το δεις θερμοδυναμικά το θέμα, έχουμε ένα κλειστό σύστημα, μέσα στο οποίο σκεδάζουμε έργο ατράκτου. Αυτό μετουσιώνεται αύξηση της εσωτερικής ενέργειας του υγρού και σε θερμορροή προς το περιβάλλον (πρώτο θερμοδυναμικό αξίωμα για κλειστά συστήματα).
-
Μιας και η κουβέντα πήγε στα Retarder, νομίζω πως είναι χρήσιμη μια ματιά:
http://svr16.ehostpros.com/~zafr16/truc ... tarder.htmΓιάννης
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
[>quote='ebotonakis']Επίσης το μύτη-τακούνι είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει σωστά σε συνηθισμένα πολιτικά αυτοκίνητα χωρίς μετατροπές στα πετάλια, εκτός και αν κάποιος έχει πολύ ευέλικτες ή μεγάλες πατούσες
Στις μοτοσυκλετες γινεται σχεδον απο ολους στα κατεβασματα...... στα αυτοκινητα ειναι λιγο δυσκολο
Σωστός στις μηχανές δεν νοείται φρενάρισμα χωρίς κατέβασμα γιατι αποσταθεροποιείται περισσότερο η μοτοσυκλέτα ,εγώ επειδή έμαθα να οδηγώ πρώτα μηχανή και μετά αυτοκίνητο το χρησιμοποιω συνέχεια το κατέβασμα γιατί βοηθάει και στο να μην κρεμάσει ο κινητήρας κυρίως όταν οδηγώ σε επαρχιακό δίκτυο
Επιβράδινση αυκ/του με φρένα ή με κατέβασμα ταχύτητας..??