Γιατί τα μπερδεύετε; Από την εκπομπή προέκυψαν αρκετά χρήσιμα συμπεράσματα, σχετικά με την όλη κατάσταση: Διόδια - συμβάσεις κατασκευής των νέων οδών (5 τον αριθμό συνολικού κόστους περίπου 8δις €!!!)
1ον έγινε διαχωρισμός σχετικά με το ποιους επιβαρύνουν άδικα τα διόδια, που όπως είναι προφανές, αφορά τους κατοίκους των γύρο περιοχών, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούν όλο το μήκος της εθνικής οδού και το χρησιμοποιούν καθημερινά. Το κακό είναι ότι η σύμβαση δεν έκανε κάποιου είδους πρόβλεψη σχετικά, αν και αναφέρθηκε ότι με πρωτοβουλία του παραχωρησιούχου δόθηκαν κάρτες διέλευσης σε κάποιους. Το πρόβλημα επιδεινώνεται επίσης λόγο του ότι δεν ολοκληρώθηκαν και έμειναν επικίνδυνα ημιτελείς, οι παράπλευροι-βοηθητικοί οδοί, που ήταν στις υποχρεώσεις του δημοσίου
2ον όσοι συνέταξαν τις συμβάσεις έπεσαν τραγικά έξω στους υπολογισμούς και τις προβλέψεις. Ενώ υπολόγιζαν ότι θα είχαν εισπράξεις 100εκ € ετησίως (το κακό σενάριο), έχουν μόνο 70κάτι εκ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχουν μπλοκάρει οι τράπεζες τις εκταμιεύσεις των δόσεων των δανείων, προς τις κατασκευάστριες. Έτσι είναι αμφίβολο αν θα ολοκληρωθούν οι καινούριοι δρόμοι (ανατολικός & δυτικός άξονας Πελοποννήσου, Ιόνια οδός, Κεντρικός άξονας και νέα οδός). Στα προβλήματα κατασκευής των νέων δρόμων, συμπεριλαμβάνονται καθυστερήσεις με απαλλοτριώσεις και αποζημιώσεις του κράτους προς του πολίτες, αρχαιολογικές ανασκαφές κ.α.
3ον το μεγαλύτερο μέρος των κομίστρων των διοδίων πάει στο κράτος, και αν κατάλαβα καλά είναι και η συμμετοχή του κράτους για την κατασκευή των νέων οδών. Δηλαδή τα χρήματα που μαζεύει από τα διόδια πάνε για τους νέους δρόμους. Γι' αυτό και τα διόδια είναι πυκνά. Αν έχω λάθος να με συγχωρέσετε.
4ον φάνηκε ότι μερίδιο ευθύνης έχουν και οι εταιρίες και το δημόσιο. Έπεσαν όπως είπα νωρίτερα έξω σε όλες τους τις προβλέψεις.
5ον δεν γίνεται να έχουμε και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Θέλουμε ή δεν θέλουμε να έχουμε καινούριους, γρήγορους, ασφαλείς δρόμους; Θέλουμε ή δεν θέλουμε οι δρόμοι αυτοί να συντηρούνται και να μην είναι χάρβαλο σε μια 10ετία; Αν πούμε ναι, από κάπου πρέπει να βρεθούν τα λεφτά. Οι προηγούμενοι αποφάσισαν ότι θα τα βρουν από τα διόδια. Δεν μας αρέσει; Οκ! Πόσο εύκολο είναι να αλλάξεις μια σύμβαση; Από την άλλη σε καμιά εταιρία δεν αρέσει να συμφωνεί άλλα και να βρίσκει άλλα μπροστά της, και λογικό μου ακούγεται να διεκδικήσει ότι θεωρεί προς το συμφέρον της. Μας κοστίζουν ακριβότερα οι αυτοκινητόδρομοι σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες; Έτσι φαίνεται. Υπάρχουν ευθύνες; Σαφέστατα και ναι. Και είναι όπως πάντα πολιτικές. Θα πληρώσει κανείς; Μάλλον όχι βάσει των έως τώρα δεδομένων. Τι γίνεται από δω και πέρα; Ο καθένας κάνει ότι γουστάρει! Άλλωστε πάντα έτσι δεν ήμασταν;
Ηθικό δίδαγμα; Ένας ωραιότατος τέλειος φαύλος κύκλος ή όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός τι 'χες Γιάννη μ'; τι 'χα πάντα...
ΥΓ Σταματήστε να τα βλέπετε όλα άσπρα ή μαύρα, υπάρχει και το γκρι, γιατί ως συνήθως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση και με συγχωρείτε αν σας κούρασα