Μερικές πρώτες εντυπώσεις. Έχω κάνει 700χλμ, τα 100 εντός πόλης και τα άλλα 600χλμ σε ταξίδι αστραπή (Σάββατο βράδυ με Δευτέρα πρωί) στην Αμαλιάπολη (google it εάν δεν ξέρετε που είναι).
Για την πόλη τι να πώ, το φυσικό της περιβάλλον. Άνετη, αγχολυτική και πολιτισμένη. Σου δίνει μεγάλη γεύση από το ηλεκτρικό μέλλον (χωρίς τις επιδόσεις όμως των ηλεκτρικών). Είναι για τον φίλο μου τον Saba, που τόσο του αρέσουν τα ηλεκτρικά. Έκανα μια βόλτα Κηφισιά Παρασκευή βράδυ που παρέλαβα και Σάββατο πρωί Αγ. Παρασκευή – Π. Ράφτη – Αγ. Παρασκευή. Σύνολο πόλης 102 χλμ με 77% κίνηση ηλεκτρικά και κατανάλωση 3.6λτ/100χλμ.
Το ταξίδι επίσης πολύ άνετο. Στο πήγαινε το ACC (για τον Λαπ αυτό!!) στα 120χαω (με μερικά ανοίγματα μέχρι τα 140χαω) και στην επιστροφή στα 130χαω με μερικά ανοίγματα μέχρι τα 150χαω (στρώσιμο γαρ). Μέση κατανάλωση 5.4λτ/100χλμ. Δηλαδή ναι στο ταξίδι καίει αρκετά παραπάνω από την πόλη και το ξέρουμε. Όμως όχι κάτι τραγικό, σε επίπεδα diesel (5.6 το ίδιο ταξίδι με την Μιτο και ίδια ταχύτητα) και σαφώς κάτω από τα αμιγώς βενζίνης.
Εδώ να πω – αν και αντίθετος αρχικά – ότι τα γκάτζετ δουλεύουν και δουλεύουν καλά! Ειδικά το ACC με το LTA σε ξεκουράζει πολύ (αν και το LTA με φοβίζει λίγο και το χρησιμοποίησα περίπου στο 20% της διαδρομής). Βάζεις το ACC στα 130χαω και δεν ασχολείσαι ξανά. Βγαίνει ο παππούς με το Αβένσις να προσπεράσει το φορτηγό που πάει με 80χαω και ο παππούς επιταχύνει στα 90χαω, το σύστημα επιβραδύνει να μην πέσεις πάνω του και μετά μόλις φύγει ο παππούς από την μέση, επιταχύνει πάλι. Το ίδιο και με τον επαγγελματία με το Astra Diesel Combi που κάνει προσπέραση σε ανηφόρα με το αριστερό χέρι έξω από το παράθυρο (άρα δεν κατέβασε ταχύτητα μάλλον) και το αυτοκίνητο πέφτει στα φρένα να γλυτώσουμε το πολύνεκρο.
Ο θόρυβος δεν υπάρχει, απλά επειδή κινείσαι με ελάχιστο θόρυβο (1-3.000σαλ.), μόλις πάει 4.000σαλ για να επιταχύνει σε ξαφνιάζει, γιατί χαλάει την ησυχία. Στην πράξη δεν κάνει περισσότερο θόρυβο από ένα κανονικό αυτοκίνητο που κατεβάζει σχέση (στο αυτόματο) για να επιταχύνει.
Εξαιρετικό κράτημα και ποιότητα κύλισης, καμία σχέση με τα αυτοκίνητα κατηγορίας B που κοίταζα εναλλακτικά. Γενικά πρώτες εντυπώσεις είμαι ενθουσιασμένος, καλύτερο από ότι το περίμενα στο ταξίδι. Πολιτισμός με μια λέξη. Ειδικά στην κίνηση που έφαγα στα διόδια για να μπω Α.Ο στην επιστροφή, απλά το αυτοκίνητο ξεκίναγε και σταμάταγε μόνο του, ηλεκτρικά φυσικά όλη η απόσταση γιατί πηγαίναμε με 10-30χαω. Πρώτη φορά δεν με ενόχλησε καθόλου το μποτιλιάρισμα (όταν μόνος στο αυτοκίνητο!). Όσο για το ύψος που διάβαζα ότι είναι χαμηλή, όλα είναι σχετικά. Περνάει άνετα από εκεί που η ΜιΤο έβρισκε μπροστά, οπότε για εμένα είναι ΟΚ. Σε σύγκριση με ένα Crossover/SUV προφανώς και είναι χαμηλή.
Ποιότητα πολύ καλή, μαλακούλια πλαστικά για όσους αρέσκονται σε αυτά. Εργονομία εξαιρετική (για εμένα), όλα στην θέση τους και φυσικά πλήκτρα για οθόνη, κλιματισμό κλπ. Τα φώτα πολύ καλά (LED μεσαία και μεγάλα) και το AHB κάνει δουλειά στους επαρχιακούς δρόμους. Ελληνικά στο μενού και στις φωνητικές εντολές, δεν το περίμενα.
Πιστεύω ότι στα €21.500 που μου στοίχισε ότι είναι εξαιρετικό VFM για αυτά που προσφέρει και για τις δικές μου ανάγκες.
Τι αρνητικά έχω εντοπίσει?
-
Τα λάστιχα (Bridgestone Ecopia 150) είναι επιεικώς μέτρια…αλλά τι να κάνουμε, δεν τα αλλάζω τώρα.
-
Μόνο μια θύρα USB (εάν έχει 2η δεν την έχω βρει)
-
Τα φώτα δεν έχουν ρύθμιση “off”, μόνο Auto, θέσεως και κανονικά.
-
Με το υποβραχιόνιο (συρόμενο) τελείως μπροστά χάνεται η μια ποτηροθήκη
-
Θα ήθελα να έχει αισθητήρες παρκαρίσματος, αλλά μπαίνουν μόνο εδώ και δεν το τόλμησα.
Ότι άλλο θέλετε, με ρωτάτε.


