-
Το hatchback Yaris έχει 0.31 συντελεστή, αρκετά καλύτερο από το 0.35 του Cross.
Και επειδή ο αεροδυναμικος συντελεστής είναι ακριβώς 'συντελεστής' και όχι σταθερή τιμή, αλλά συνδέεται με το εμβαδόν της μετωπικής επιφάνειας κάθε σχήματος/οχήματος, το Cross τελείως μπακάλικα και χωρίς να βρίσκω αριθμούς, φαίνεται να έχει μεγαλύτερη μετωπική επιφανεια λόγω σχήματος και ύψους σε σχέση με το hatchback.
Πείτε με ψείρα ή υπερβολικό, αλλά πιθανολογώ πως αυτο το αυτοκίνητο θα είναι για πόλη σχεδόν αποκλειστικά.
-
Το πιθανότερο είναι ο συντελεστής αυτός να είναι αντιπροσωπευτικός για τη συνολική γεωμετρία του οχήματος. Εμπεριέχει δηλ. και το εμβαδόν της μετωπικής επιφάνειας.
Ας μας πει κάποιος μηχανολόγος ή ας το googl-αρουμε.
-
-
Το πιθανότερο είναι ο συντελεστής αυτός να είναι αντιπροσωπευτικός για τη συνολική γεωμετρία του οχήματος. Εμπεριέχει δηλ. και το εμβαδόν της μετωπικής επιφάνειας.
Ας μας πει κάποιος μηχανολόγος ή ας το googl-αρουμε.
Είναι για τη γεωμετρία (το σχήμα) του οχήματος , αλλα όχι για τις διαστάσεις του.
Μια μπάλα με αεροδυναμικό συντελεστή 0.30 και διάμετρο 30 εκατοστά (τυχαίοι αριθμοί) δεν έχει την ίδια αντίσταση με μια μπάλα με ίδιο συντελεστή αλλα διπλάσια διάμετρο, κινούμενες στην ίδια ταχύτητα.
Η διπλάσια μπάλα έχει μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια, παρα το ίδιο σχήμα και πρέπει να υπερνικήσει κατα την κινηση της ΠΟΛΥ μεγαλύτερη δύναμη/αντίσταση.
Σκεφτείτε μικρά και μεγάλα πανιά πλοίων για να καταλάβετε τι εννοώ, με ένα μεγάλο πανί, μετακινείς τόνους στη θάλασσα. Ένα μικρό πανί κάνει για σημαία μόνο.
καπου είχα βρει τον μαθηματικό τύπο υπολογισμού αεροδυναμικής αντίστασης για ένα σχήμα σε δεδομένη ταχύτητα, αν τον ξαναβρώ θα τον αφήσω εδω.
Εδώ η wiki τα εξηγει όμορφα https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)
-
Έτσι είναι. Ψάχνοντας, κάπου διάβασα ότι τα αγωνιστικά της F1 έχουν πολύ υψηλό συντελεστή cd. Προφανώς ευνοούνται τελικά από τη μικρή τους μετωπική επιφάνεια.
-
Έτσι είναι. Ψάχνοντας, κάπου διάβασα ότι τα αγωνιστικά της F1 έχουν πολύ υψηλό συντελεστή cd. Προφανώς ευνοούνται τελικά από τη μικρή τους μετωπική επιφάνεια.
Σωστός, έτσι είναι. Τα F1 έχουν κάπου 0.7 ως 1 αεροδυναμικό συντελεστή, αλλα ευνοούνται από πολύ μικρή μετωπική επιφάνεια και επιπλέον σχεδόν όλη η αντίσταση είναι στην τεράστια (για το μέγεθος του οχήματος) αεροτομή τους, που τη χρειάζονται για downforce στα 300+ που πιάνουν.
ειναι άλλες οι προτεραιότητες εκεί.
Ξεφυγαμε από το θέμα όμως, το οποιο είναι το Yaris Cross και το οποιο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τογιότα έχει πολύ μέτρια ως κακή αεροδυναμική.
Καποιοι θα το θεωρήσουν αδιάφορο, αλλα θα το καταλάβουν (θεωρώ) στο πρώτο ταξίδι πάνω από 120.
-
Fanis75 wrote:
Μην ξεχνάς ότι είναι υβριδικό, οπότε και πολλά είναι τα 165, αφού μετά τα 120χαω το σύστημα δεν είναι αποδοτικό και μετά τα 140 καλό είναι να μην το πηγαίνεις πολύ ώρα γιατί δημιουργεί πρόβλημα στην μπαταρία. Η τελική επίτηδες περιορίζεται (μπορεί να πάει πολύ παραπάνω) για να προστατευτεί το σύστημα. Οπότε δεν ασθμαίνει στα 140, απλά καλό είναι να μην πηγαίνει για πολύ ώρα.
Δλδ τα υβριδικά είναι μέχρι τα 120? Το ξέρουν οι κάτοχοι τους;
Για αυτό οπότε ρωτούσα την κατανάλωση του κορολα με 130 εθνική σφύριζαν όλοι αδιάφορα;
Φυσικά και όχι! Δεν έγραψα αυτό. Είπα ότι μετά τα 120χαω δεν είναι το ίδιο αποδωτικά και ότι μετά τα 140χαω η μπαταρία φθείρεται και μπορεί να μην αντέξει πάνω από 11 χρόνια. Το εαν το ξέρουν οι κάτοχοι δεν το γνωρίζω και δεν έχει και καμία σημασία.
Κανείς δεν σφυρίζει αδιάφορα. Έχουν γραφτεί πολλές φορές καταναλώσεις, πρόσφατα έγραψε ο Τέρυ για το ταξίδι του.
-
Φάνη, που έχει γράψει ο Τέρυ για το ταξιδι του; Δεν παρακολουθώ πολλά θέματα και θα γλυτωνα πολύ ψάξιμο εάν μου έδινες 'συντεταγμένες'
-
Έχει γράψει ότι πήγαινες μέχρι 120 και έκαψε 4.7. Αυτό πάντως με την ταχύτητα ότι έχει θέμα η μπαταρία πάνω από 120-140 δεν το γνώριζα.
Υποτίθεται η μισή κοινωνία σε ταξιδι πηγαίνει εκεί λίγο πάνω από τα όρια 130-140 ....
-
Φάνη, που έχει γράψει ο Τέρυ για το ταξιδι του; Δεν παρακολουθώ πολλά θέματα και θα γλυτωνα πολύ ψάξιμο εάν μου έδινες 'συντεταγμένες'
Δες στο θέμα Toyota Corolla 2019...
https://forum.4troxoi.gr/node/91169?page=92#comment-2105826312
-
Το hatchback Yaris έχει 0.31 συντελεστή, αρκετά καλύτερο από το 0.35 του Cross.
Και επειδή ο αεροδυναμικος συντελεστής είναι ακριβώς 'συντελεστής' και όχι σταθερή τιμή, αλλά συνδέεται με το εμβαδόν της μετωπικής επιφάνειας κάθε σχήματος/οχήματος, το Cross τελείως μπακάλικα και χωρίς να βρίσκω αριθμούς, φαίνεται να έχει μεγαλύτερη μετωπική επιφανεια λόγω σχήματος και ύψους σε σχέση με το hatchback.
Πείτε με ψείρα ή υπερβολικό, αλλά πιθανολογώ πως αυτο το αυτοκίνητο θα είναι για πόλη σχεδόν αποκλειστικά.
Αυτό λένε και εδώ, αν δεν το έχεις δει..
-
Γιατι φθειρεται η μπαταρια μετα τα 140 και δεν φθειρεται με τις συνεχεις φορτισεις-αποφορτισεις μεσα στη πολη;
-
Φάνη, που έχει γράψει ο Τέρυ για το ταξιδι του; Δεν παρακολουθώ πολλά θέματα και θα γλυτωνα πολύ ψάξιμο εάν μου έδινες 'συντεταγμένες'
https://forum.4troxoi.gr/comment/2105826225#comment-2105826225
Εχει γράψει πολλές φορές, αυτό είναι το τελευταίο.
Υποτίθεται η μισή κοινωνία σε ταξιδι πηγαίνει εκεί λίγο πάνω από τα όρια 130-140 ....
Στην Ελλάδα, αλλά υπάρχουν και άλλες αγορές. Η μεγαλύτερη είναι των ΗΠΑ που το όριο είναι από 100 έως 130χαω (σε ελάχιστες πολιτείες) με το σύνηθες να είναι 110χαω. Στην Ελλάδα πας 130. Οπότε όλα είναι θέμα επιλογών και φυσικά συχνότητας. Εαν κάνεις 3 ταξίδια τον χρόνο, πήγαινε όσο θές. Εαν κάνεις ένα ταξίδι κάθε ΣΚ, ναι τότε έχει πρόωρη φθορά η μπαταρία εαν πηγαίνεις 140+χαω συνεχώς. Και με το πρόωρη φθορά εννοώ ότι δεν θα βγάλει πάνω από 11-12 χρόνια, ενώ αλλιώς χτυπάει 15+ άνετα.
Όταν δεν είχα παιδί πήγαινα 140-180χαω στα ταξίδια, σπάνια έπεφτα κάτω από τα 150. Τώρα σπάνια πάνω πάνω από 140χαω (συνήθως ο 'κόφτης' στον διπλανό κάθισμα ενεργοποιείται στα 130χαω....αχαχαχα!!!). Ο κουμπάρος μου ταξιδεύει πάντα πίτα, οπότε ανάλογα με το αυτοκίνητο μπορεί να πηγαίνει με 180χαω ή με 250χαω, δεν νοιώθει. Κάποτε είχαμε κάνει Αθήνα-Βόλο σε 1 ώρα και 50 λεπτά (πολύ πρωί όμως)!!!
Γιατι φθειρεται η μπαταρια μετα τα 140 και δεν φθειρεται με τις συνεχεις φορτισεις-αποφορτισεις μεσα στη πολη;
Η μπαταρία δεν παθαίνει κάτι όταν κάνει κύκλους φόρτισης. Παθαίνει ότι είναι συνεχώς ξελιγωμένη. Δεν μπορώ να στο πω τεχνκά (δεν είμαι τεχνικός), αλλά το εξηγεί ο Car Care Nut πάρα πολύ καλά. Έχει σχέση με το ότι το σύστημα ζητάει συνεχώς μέγιστο ρεύμα από την μπαταρία.
-
με σταθερο γκαζι στα 140 δεν βλεπω λογο να ζηταει μεγιστο ρευμα, αλλα ακομη και αν το ζηταει, η μπαταρια μπορει να το αρνηθει λογω πχ χαμηλης σταθμης. Μου φαινεται περιεργο.
-
με σταθερο γκαζι στα 140 δεν βλεπω λογο να ζηταει μεγιστο ρευμα, αλλα ακομη και αν το ζηταει, η μπαταρια μπορει να το αρνηθει λογω πχ χαμηλης σταθμης. Μου φαινεται περιεργο.
Τα εξηγεί πολύ κατανοητά σε αυτά το βίντεο. Τεχνικός δεν είμαι, ουσιαστικά λέει ότι όταν ζητάς να πάς πάνω από 140χαω (εκεί θέτει αυτός το όριο) συνεχόμενα, το ηλεκτρικό μοτέρ δουλεύει συνέχεια και αδειάζει συνεχώς την μπαταρία. Μιλάει ότι σε παλαιότερα (ίσω τώρα να λύθηκε) άδειαζε τόσο πολύ που έμπαινε σε safe mode!
-
Στην Ελλάδα, αλλά υπάρχουν και άλλες αγορές. Η μεγαλύτερη είναι των ΗΠΑ που το όριο είναι από 100 έως 130χαω (σε ελάχιστες πολιτείες) με το σύνηθες να είναι 110χαω.
Η μεγαλύτερη αγορά είναι η Κίνα. Στις ΗΠΑ πολλές πολιτείες έχουν όριο 130 πλέον και υπάρχει και όριο 137 (85 mph).
-
Η μεγαλύτερη αγορά είναι η Κίνα. Στις ΗΠΑ πολλές πολιτείες έχουν όριο 130 πλέον και υπάρχει και όριο 137 (85 mph).
Ναι, εννοώ για τα υβριδικά της Τουότα!
-
Πάντως θα μου έκανε αρνητική εντύπωση αν ακόμα στα υβριδικά της Τογιότα της τελευταίας γενιάς ίσχυε αυτό. Δεν μπορεί να υπάρχει δλδ μια δικλείδα που απλά θα απομονώνει τις μπαταρίες ώστε να μην εμπλέκονται πάνω από μια ταχύτητα? Το θεωρώ απλό για την υπόλοιπη τεχνολογία που έχουν αναπτύξει εκεί στην Τογιότα.
Αλλιώς αν σε ταξίδι φοβάσαι να μείνεις πχ σταθερά για πολλά χλμ εκεί στα 135-140 είναι πολύ αρνητικό...
-
Πάντως θα μου έκανε αρνητική εντύπωση αν ακόμα στα υβριδικά της Τογιότα της τελευταίας γενιάς ίσχυε αυτό. Δεν μπορεί να υπάρχει δλδ μια δικλείδα που απλά θα απομονώνει τις μπαταρίες ώστε να μην εμπλέκονται πάνω από μια ταχύτητα? Το θεωρώ απλό για την υπόλοιπη τεχνολογία που έχουν αναπτύξει εκεί στην Τογιότα.
Αλλιώς αν σε ταξίδι φοβάσαι να μείνεις πχ σταθερά για πολλά χλμ εκεί στα 135-140 είναι πολύ αρνητικό...
-
Δεν γίνεται αυτό που λές, γιατί το ηελκτρικό μοτέρ είναι μέρος του συστήματος μετάδοσης, δεν γίνεται να δουλέψει το σύστημα χωρίς την μπαταρία. Τεχνικά και δομικά δεν γίνεται.
-
Για όποιον είναι αρνητικό (προσωπικά μου είναι αδιάφορο), ίσως να το ξανασκεφτεί για να πάρει υβριδικό Τογιότα. Δεν είναι πανάκεια το σύστημα της Τογιότα, είναι φτιαγμένο και εξελιγμένο για συγκεκριμένη χρήση.
-
-
εδω να προσθέσω οτι δεν πρεπει ποτε στο υβριδικο να πατας τερμα γκαζι γιατι υπάρχει κίνδυνος να εκραγεί ο κινητήρας (και η μπαταρία) σκοτώνοντας σε ακτίνα 7 χιλιομέτρων όλες τις μορφές ζωής και αποσυντονίζοντας τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Χωρίς πλάκα, ισχύει, η toyota το ξερει αλλά δεν λένε τίποτα για αυτό.
ωραία, σοβαρά τώρα, επειδή στο net θα ακούσει κανείς ότι ππρλογια θέλει και επειδή ο τύπος του βίντεο δεν έχει ιδέα ή έχει και απλά πάει για views, ισχύουν τα παρακάτω:
Σε ταχύτητες πάνω από 120km/hr o ice είναι μόνιμα σε λειτουργία και τα 90κατι άλογα που βγάζει περνάνε στις ρόδες κυρίως μέσω του πλανητικού κιβωτίου. τα 189 κοντερίσια θα τα πιάσει πολύ εύκολα γιατί ενώ σε ένα συμβατικό έχεις τον περιορισμό από τις διακριτές σχέσεις του κιβωτίου εδώ ο κινητήρας μέσω του πλανητικού μπορεί να σπρώχνει συνεχώς με την μέγιστη ισχύ του. μπορεί να πάει και πιο γρήγορα αλλά για λόγους προστασίας της μετάδοσης υπάρχει κόφτης.
O mg1 ο οποίος είναι βιδωμένος πάνω στον κινητήρα περιστρέφεται και αυτός αναγκαστικά και η ενέργεια που παράγει αποθηκεύεται στην μπαταρία. Αυτό σημαίνει ότι σε υψηλές ταχύτητες κίνησης η μπαταρία δεν αποφορτίζεται αλλά φορτίζεται!
Αν βάλουμε λοιπόν cruise control έστω στα 140 πολύ γρήγορα θα φτάσουμε στο 80-90% φόρτισης της μπαταρίας και τότε η μετάδοση θα χρησιμοποιήσει την ενέργεια αυτή, για να σπρώξει το όχημα. Το ίδιο θα συμβεί αν πατήσουμε τέρμα γκάζι, η ενέργεια από την μπαταρία θα χρησιμοποιηθεί για την μέγιστη δυνατή επιτάχυνση. Όταν το αυτοκίνητο φτάσει την τελική του ταχύτητα, οι στροφές του κινητήρα θα μειωθούν καθώς το όχημα δεν επιταχύνει πλέον. Σε καμία περίπτωση η μπαταρία δεν φτάνει στο 0% πάντα ο κινητήρας θα φροντίζει να την φορτίζει, και στα περισσότερα υβρίδια το σύστημα είναι ρυθμισμένο να παραμένει με υψηλό ποσοστό φόρτισης(+40%).
Αυτό συμβαίνει σε όλα τα phev ή hev οχήματα από το I8 έως το Outlander έως το RAV4, δεν είναι ev για να ξεμείνουν, για αυτό και οι μπαταρίες τους αντέχουν περισσότερα χρόνια, ό,τι χρήση και να κάνεις δεν μπορείς να 'ταλαιπωρήσεις' την μπαταρία η οποία θα κάνει τους κύκλους της. Ο μόνος τρόπος είναι να μην μετακινήσεις το όχημα για μεγάλο διάστημα.
Toyota Yaris Cross