-
Πραγματικό σενάριο:
ξάδερφος, τριμελής οικογένεια (δηλαδή δεν υπάρχει ανάγκη για τρελούς χώρους), μου θέτει το πραγματικό ερώτημα: 'με τι να αλλάξω το Vitara, πριν απαξιωθεί τελείως;'
Να δώσω λίγα δεδομένα: μέχρι προ πενταετίας, ο ξάδερφος κυκλοφορούσε με Honda CRV δεύτερης γενιάς. Το πούλησε με 220Κ χιλιόμετρα κι αέριο, γιατί αγόρασε βάρκα και τρέιλερ και το CRV ζοριζόταν σε κάποιες γλίστρες. Αργούσε να δώσει κίνηση πίσω και δραματοποιούσε λίγο την όλη διαδικασία. Αγόρασε Grand Vitara του 2007-2008 (δε θυμάμαι ακριβώς) με 40Κ χιλιόμετρα. Ήταν σε άψογη κατάσταση από ηλικιωμένο που το είχε μονίμως στο γκαράζ, με ελάχιστη χρήση.
Τώρα, σκέφτεται ότι είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για να πιάσει το κατιτίς του. Θεωρεί ότι λόγω λίγων χιλιομέτρων (90Κ), άριστης κατάστασης, πλούσιου εξοπλισμού (δέρματα, οθόνες στα προσκέφαλα) και των έξτρα που έχει βάλει αυτός (αέριο, κοτσαδόρο) θα πουληθεί καλά. Δηλαδή μιλάμε για το εύρος 8-11 χιλιάρικα. Με την επέλαση των ηλεκτρικών, εικάζει ότι σε 3-4-5 χρόνια, το αμάξι του δε θα πιάνει μία.
Έρχεται λοιπόν και μου θέτει τα εξής ερωτήματα:
-θέλω να πάρω κάτι που θα είναι το μεταβατικό στάδιο μέχρι το ηλεκτρικό σε 4-5-10 χρόνια.
-καλό θα ήταν να είναι αυτόματο, γιατί είναι πολύ πιο ξεκούραστα κι άνετα στην οδήγηση.
-καλό θα ήταν να είναι τετρακίνητο, αλλά δεν είναι απαραίτητη συνθήκη, γιατί πλέον μεγάλωσε και δεν πάει σε δύσκολες γλίστρες. Κι αν κάποτε τύχει κάτι τέτοιο, δίνει ένα ευτελές ποσό και του το βαζοβγάζουν με τα διπλοκάμπινα τέρατα που έχουν εκεί. Δηλαδή μη φορτωθεί αμάξι που δε χρειάζεται για τόσο σπάνια περίπτωση.
Η συζήτηση εκτιλήχθηκε ως εξής:
-
Η πρότασή μου ήταν να κρατήσει το GV για αυτά τα 4-5 χρόνια και να πάει κατευθείαν στο ηλεκτρικό. Από τη στιγμή που δεν έχει χιλιόμετρα, δεν έχει βλάβες, δεν έχει υπερβολικό κόστος κίνησης ένεκα υγραερίου, η απαξίωση δε θα είναι έντονη. Αν υποθέσουμε ότι τώρα πιάνει 9 χιλιάρικα και σε 5 χρόνια θα πιάνει 4, τότε μιλάμε για ένα χιλιάρικο το χρόνο. Αν πάρει κάποιο καινούριο, θα έχει πολλαπλάσια απαξίωση ανά έτος. Βέβαια, σε αυτό το ποσό πρέπει να συνυπολογιστούν και τα τέλη κυκλοφορίας. Οπότε, το χιλιάρικο γίνεται αυτομάτως 1.500-1.600 ετήσιο κουστουμάκι.
-
Ο εξάδελφος είχε δελεαστεί από το υβριδικό καινούριο Vitara. Του είπα ότι το υβριδικό σύστημα είναι μια μούφα και μισή (είχε μπερδευτεί λίγο με την πληθώρα υβριδικών επιλογών, από τα μπριζάτα μέχρι τα παλιάς κοπής όπως το Lexus RX400 του πατέρα του), ότι στην πράξη θα δίνει περισσότερα σε κόστος κίνησης σε σχέση με το μοντέλο που έχει κι ότι μόνο από τα τέλη θα δει διαφορά. Ότι η μεγάλη αλλαγή που έχει συντελεστεί στα αυτοκίνητα είναι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας κι άνεσης. Ότι οι διαφορές σε κατανάλωση, αξιοπιστία, παθητική ασφάλεια είναι μικρές σε σχέση με μια γενιά πίσω. Τα ACC, τα full led, τα αυτόματα φρεναρίσματα, αυτά είναι που κάνουν τη διαφορά, οπότε είναι άκυρο να πάρεις καινούριο αυτοκίνητο που ΔΕ θα τα έχει αυτά.
-
Στη συνέχεια είδαμε τι λύσεις υπάρχουν ώστε να μη χρειάζεται να ξαναλλάξει αμάξι σε 4-5 χρόνια και καταλήξαμε στα μπριζάτα υβριδικά. Καθημερινή οδήγηση με ηλεκτρισμό, απολαμβάνεις όλα τα προνόμια ενός τέτοιου οχήματος (ησυχία, άνεση στην οδήγηση, άμεση ροπή, μηδενικοί ρύποι, μηδενικό κόστος κίνησης) χωρίς τα άγχη τής φόρτισης στο ταξίδι. Καταλήξαμε στο Leon, το οποίο θυμόμουν ότι ξεκινούσε από τα 31 χιλιάρικα, αλλά μάλλον έπεσα 2.5 χιλιάρικα έξω.
Προέκυψε το ερώτημα αν θα μπορεί να ρυμουλκήσει το σκάφος. Του διευκρίνησα ότι με 35 κιλά ροπής, απλώς θα ξεμπαζώνει. Τόνισα την μπροστινή κίνηση, μπήκαμε στην Γκούγκλη κι είδαμε ότι το όριο ρυμούλκησης είναι αρκετά πάνω από τις δικές του ανάγκες.
- Στη συνέχεια είδαμε τι υπάρχει στα μεταχειρισμένα. Απέρριψε αβλεπή το Volvo V60 D6 που πρότεινα (πετρέλαιο 2.4 και μπρίζα, τετρακίνητο με 290 άλογα και 64 !!!!! κιλά ροπής) γιατί είναι πετρέλαιο και δε θέλει να βρεθεί κυνηγημένος ωσάν το σκυλί εις την άμπελον. Κοιτώντας τι άλλες επιλογές υπάρχουν, καταλήξαμε στην 225 xe. 1.5 λίτρα, μπενζίνα, 225 άλογα, άνετη ροπή, μπαταρία μικρότερη από του Leon αλλά και τετρακίνηση και κάνα δεκάρικο χαμηλότερη τιμή αγοράς. Βέβαια, μοντέλο μεταχειρισμένο 4-5 ετών, όχι καινουργίλα όπως ο Λέοντας.
Αυτή είναι η φθηνότερη και με πολύ λίγα χιλιόμετρα, συνδυασμός που προκαλεί απορία για το τι κρύβεται από κάτω:
https://www.car.gr/classifieds/cars/view/32501312-bmw-225-active-tourer
-
Η κουβέντα πήγε και στο Skoda Enyaq, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό που λέγεται ότι πλησιάζει σε τιμή αγοράς τα αντίστοιχα θερμικά μοντέλα. Και βέβαια, έχοντας επίγνωση της επιδότησης στη μία περίπτωση και τη φορολογική επιβάρυνση στις θερμικές υλοποιήσεις. Όχι όμως για τη βασική έκδοση αλλά για τον συνδυασμό της πιο αδύναμης επιλογής με τη μεγάλη μπαταρία, κάπου στα 204 άλογα και 510 χιλιόμετρα αυτονομίας. Αυτό πάει στα 40 χιλιάρικα, αλλά είναι κι ολόκληρο θωρηκτό.
-
Καταλήξαμε ότι ο ξάδερφος έχει homework για αύριο. Καταρχάς, προγραμματίζει test drive τού Leon. Δεύτερον, πάει να δει την 225, αρχικά στο κατάστημα της Auto Marin στη Βούλα. Είναι Γλυφαδιώτης και βολεύει για να δει το μοντέλο, όχι για να αγοράσει αναγκαστικά από εκεί.
Πώς κρίνετε τον συλλογισμό μας μέχρις στιγμής; Τι προτάσεις έχετε να κάνετε; Κάθε λύση θα εξεταστεί, θα μεταβιβαστεί και θα σας είμαστε υπόχρεοι για τον χρόνο που θα μας αφιερώσετε. Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τη βοήθεια που θα παράσχετε στο σόι μου.
ΥΓ. Ίσως να τον βόλευε και το Ampera, ξέχασα να του το προτείνω. https://www.ahellas.gr/opel-ampera-11-11-p-5311.html?products_id=5311&language=en
-
-
Πραγματικό σενάριο:
ξάδερφος, τριμελής οικογένεια (δηλαδή δεν υπάρχει ανάγκη για τρελούς χώρους), μου θέτει το πραγματικό ερώτημα: 'με τι να αλλάξω το Vitara, πριν απαξιωθεί τελείως;'
Να δώσω λίγα δεδομένα: μέχρι προ πενταετίας, ο ξάδερφος κυκλοφορούσε με Honda CRV δεύτερης γενιάς. Το πούλησε με 220Κ χιλιόμετρα κι αέριο, γιατί αγόρασε βάρκα και τρέιλερ και το CRV ζοριζόταν σε κάποιες γλίστρες. Αργούσε να δώσει κίνηση πίσω και δραματοποιούσε λίγο την όλη διαδικασία. Αγόρασε Grand Vitara του 2007-2008 (δε θυμάμαι ακριβώς) με 40Κ χιλιόμετρα. Ήταν σε άψογη κατάσταση από ηλικιωμένο που το είχε μονίμως στο γκαράζ, με ελάχιστη χρήση.
Τώρα, σκέφτεται ότι είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για να πιάσει το κατιτίς του. Θεωρεί ότι λόγω λίγων χιλιομέτρων (90Κ), άριστης κατάστασης, πλούσιου εξοπλισμού (δέρματα, οθόνες στα προσκέφαλα) και των έξτρα που έχει βάλει αυτός (αέριο, κοτσαδόρο) θα πουληθεί καλά. Δηλαδή μιλάμε για το εύρος 8-11 χιλιάρικα. Με την επέλαση των ηλεκτρικών, εικάζει ότι σε 3-4-5 χρόνια, το αμάξι του δε θα πιάνει μία.
Έρχεται λοιπόν και μου θέτει τα εξής ερωτήματα:
-θέλω να πάρω κάτι που θα είναι το μεταβατικό στάδιο μέχρι το ηλεκτρικό σε 4-5-10 χρόνια.
-καλό θα ήταν να είναι αυτόματο, γιατί είναι πολύ πιο ξεκούραστα κι άνετα στην οδήγηση.
-καλό θα ήταν να είναι τετρακίνητο, αλλά δεν είναι απαραίτητη συνθήκη, γιατί πλέον μεγάλωσε και δεν πάει σε δύσκολες γλίστρες. Κι αν κάποτε τύχει κάτι τέτοιο, δίνει ένα ευτελές ποσό και του το βαζοβγάζουν με τα διπλοκάμπινα τέρατα που έχουν εκεί. Δηλαδή μη φορτωθεί αμάξι που δε χρειάζεται για τόσο σπάνια περίπτωση.
Η συζήτηση εκτιλήχθηκε ως εξής:
-
Η πρότασή μου ήταν να κρατήσει το GV για αυτά τα 4-5 χρόνια και να πάει κατευθείαν στο ηλεκτρικό. Από τη στιγμή που δεν έχει χιλιόμετρα, δεν έχει βλάβες, δεν έχει υπερβολικό κόστος κίνησης ένεκα υγραερίου, η απαξίωση δε θα είναι έντονη. Αν υποθέσουμε ότι τώρα πιάνει 9 χιλιάρικα και σε 5 χρόνια θα πιάνει 4, τότε μιλάμε για ένα χιλιάρικο το χρόνο. Αν πάρει κάποιο καινούριο, θα έχει πολλαπλάσια απαξίωση ανά έτος. Βέβαια, σε αυτό το ποσό πρέπει να συνυπολογιστούν και τα τέλη κυκλοφορίας. Οπότε, το χιλιάρικο γίνεται αυτομάτως 1.500-1.600 ετήσιο κουστουμάκι.
-
Ο εξάδελφος είχε δελεαστεί από το υβριδικό καινούριο Vitara. Του είπα ότι το υβριδικό σύστημα είναι μια μούφα και μισή (είχε μπερδευτεί λίγο με την πληθώρα υβριδικών επιλογών, από τα μπριζάτα μέχρι τα παλιάς κοπής όπως το Lexus RX400 του πατέρα του), ότι στην πράξη θα δίνει περισσότερα σε κόστος κίνησης σε σχέση με το μοντέλο που έχει κι ότι μόνο από τα τέλη θα δει διαφορά. Ότι η μεγάλη αλλαγή που έχει συντελεστεί στα αυτοκίνητα είναι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας κι άνεσης. Ότι οι διαφορές σε κατανάλωση, αξιοπιστία, παθητική ασφάλεια είναι μικρές σε σχέση με μια γενιά πίσω. Τα ACC, τα full led, τα αυτόματα φρεναρίσματα, αυτά είναι που κάνουν τη διαφορά, οπότε είναι άκυρο να πάρεις καινούριο αυτοκίνητο που ΔΕ θα τα έχει αυτά.
-
Στη συνέχεια είδαμε τι λύσεις υπάρχουν ώστε να μη χρειάζεται να ξαναλλάξει αμάξι σε 4-5 χρόνια και καταλήξαμε στα μπριζάτα υβριδικά. Καθημερινή οδήγηση με ηλεκτρισμό, απολαμβάνεις όλα τα προνόμια ενός τέτοιου οχήματος (ησυχία, άνεση στην οδήγηση, άμεση ροπή, μηδενικοί ρύποι, μηδενικό κόστος κίνησης) χωρίς τα άγχη τής φόρτισης στο ταξίδι. Καταλήξαμε στο Leon, το οποίο θυμόμουν ότι ξεκινούσε από τα 31 χιλιάρικα, αλλά μάλλον έπεσα 2.5 χιλιάρικα έξω.
Προέκυψε το ερώτημα αν θα μπορεί να ρυμουλκήσει το σκάφος. Του διευκρίνησα ότι με 35 κιλά ροπής, απλώς θα ξεμπαζώνει. Τόνισα την μπροστινή κίνηση, μπήκαμε στην Γκούγκλη κι είδαμε ότι το όριο ρυμούλκησης είναι αρκετά πάνω από τις δικές του ανάγκες.
- Στη συνέχεια είδαμε τι υπάρχει στα μεταχειρισμένα. Απέρριψε αβλεπή το Volvo V60 D6 που πρότεινα (πετρέλαιο 2.4 και μπρίζα, τετρακίνητο με 290 άλογα και 64 !!!!! κιλά ροπής) γιατί είναι πετρέλαιο και δε θέλει να βρεθεί κυνηγημένος ωσάν το σκυλί εις την άμπελον. Κοιτώντας τι άλλες επιλογές υπάρχουν, καταλήξαμε στην 225 xe. 1.5 λίτρα, μπενζίνα, 225 άλογα, άνετη ροπή, μπαταρία μικρότερη από του Leon αλλά και τετρακίνηση και κάνα δεκάρικο χαμηλότερη τιμή αγοράς. Βέβαια, μοντέλο μεταχειρισμένο 4-5 ετών, όχι καινουργίλα όπως ο Λέοντας.
Αυτή είναι η φθηνότερη και με πολύ λίγα χιλιόμετρα, συνδυασμός που προκαλεί απορία για το τι κρύβεται από κάτω:
https://www.car.gr/classifieds/cars/view/32501312-bmw-225-active-tourer
-
Η κουβέντα πήγε και στο Skoda Enyaq, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό που λέγεται ότι πλησιάζει σε τιμή αγοράς τα αντίστοιχα θερμικά μοντέλα. Και βέβαια, έχοντας επίγνωση της επιδότησης στη μία περίπτωση και τη φορολογική επιβάρυνση στις θερμικές υλοποιήσεις. Όχι όμως για τη βασική έκδοση αλλά για τον συνδυασμό της πιο αδύναμης επιλογής με τη μεγάλη μπαταρία, κάπου στα 204 άλογα και 510 χιλιόμετρα αυτονομίας. Αυτό πάει στα 40 χιλιάρικα, αλλά είναι κι ολόκληρο θωρηκτό.
-
Καταλήξαμε ότι ο ξάδερφος έχει homework για αύριο. Καταρχάς, προγραμματίζει test drive τού Leon. Δεύτερον, πάει να δει την 225, αρχικά στο κατάστημα της Auto Marin στη Βούλα. Είναι Γλυφαδιώτης και βολεύει για να δει το μοντέλο, όχι για να αγοράσει αναγκαστικά από εκεί.
Πώς κρίνετε τον συλλογισμό μας μέχρις στιγμής; Τι προτάσεις έχετε να κάνετε; Κάθε λύση θα εξεταστεί, θα μεταβιβαστεί και θα σας είμαστε υπόχρεοι για τον χρόνο που θα μας αφιερώσετε. Σας ευχαριστώ προκαταβολικά για τη βοήθεια που θα παράσχετε στο σόι μου.
ΥΓ. Ίσως να τον βόλευε και το Ampera, ξέχασα να του το προτείνω. https://www.ahellas.gr/opel-ampera-11-11-p-5311.html?products_id=5311&language=en
-
-
ρε συ τα μπεμπε μου φανηκαν εντελως γτπ σε ελληνικο υπεχωδε. ουτε απο παρκιν δεν βγαινουνε. για καποιο λογο εχουν κατεβασει το πατωμα. πριν την επιλογη μεζουρα, πρεπει να ειναι μικροτερη η αποσταση και απο πουλι ταυλανδεζου.
τον κοβω ομως και φραγκατονε. γιατι οχι καινουργιο φευ εταιρικο με καποιου ειδους τετρα? εχει εδω και κανενα διμηνο ο συνεταιρος μου το v60 με το διλιτρο και τετρα. χτηνος ειναι απο τραβηγματα και τοτις πιγιοτις. δεν εχει ομως σχεδον καθολου βοηθητικους χωρους, τους εχουν φαει οι μπαταριες. καπου 57 χιλιαρικα πηγε με δερματινα και κολοκυθια διαφορα.
εχεις και αδικο στο βιτ το νεο, τα εχει απο το 2015 που ηταν το δικο μου τα συστηματα με το acc και τον πουστη που παταει το φρενο και τον αλλονε με τα δυνατα τα φωτα. και κραταει πολυ μεταπουληση. που θα τη κραταει για χρονια αφου τα πριζατα για ελλαντα υπολογιζετε μετα απο χρονια πολλα. ομως εγω θα γραταγα το τζιβι και θα του εβαζα και ενα-δυο πραματακια απο old man emu. και δεν θα το πουλαγα ποτες, ακομη και μετα απο χρονια μπορει να του πλερω τελη με το μηνα να γουσταρει βουνο χωρις πριζατες αυνανιες
ΑρΕς
για να μη λεμε παπαρεις, ενα φακτ πραγματικοτις. το βολβο βγαζει μονο με ρευμα με τον ηρεμο συνεταιρο μου, μολις 35-38 χιλιομετρα. με εμενα που ας πουμε οτι εψαχνα τις ραφες στο δερματα, εβγαλε κατι κατω απο 20.
-
Εγώ απλά θα αναφέρω αυτό που είχα διαβάσει στη Φαμπιατου όταν έκανε τεστ το Outlander που είναι και η προσωπική μου άποψη για το θέμα PHEV, για όποιον ΔΕΝ πάρει leasing (δηλαδή το δώσει σε 3-4 χρόνια).
'Αυτό συμβαίνει γιατί όταν κινείται με βενζίνη ο κινητήρας έχει να υπερνικήσει το επιπλέον βάρος των μπαταριών, ενώ όταν κινείται με ηλεκτρικό ρεύμα ο ηλεκτροκινητήρας επιβαρύνεται με το επιπλέον βάρος του αδρανούς βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, που συνδυαστικά υπερβαίνουν τα 350 κιλά.
Ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα είχε το βάρος του κινητήρα, ενώ ένα βενζινοκίνητο δεν θα είχε το βάρος των μπαταριών.'
..και για αυτό πιστεύω ότι σε 5-10 χρόνια από τώρα τα PHEV θα είναι ασχετοτερα από ότι τα απλά και κατανοητά diesel-ακια.
Άσε που όταν καταργηθούν οι πωλήσεις Μ.Ε.Κ, τα PHEV καταργούνται επίσης, γιατί, ξέρετε, έχουν μία και αυτά.
-
Γνωμη μου οτι σε 3-4-5 χρονια αποκλειεται η Ελλαδα να εχει γεμισει ηλεκτρικα. Η κραταει αυτο που εχει η το δινει τωρα για να γλυτωσει την απαξιωση και να πιασει καποια λεφτα και παιρνει παλι vitara καινουργιο mild hybrid 4x4 και αυτοματο το οποιο απο οτι φαινεται θα εχει ζητηση και θα κρατησει τιμη. Ετσι γλυτωνει τελη κυκλοφοριας και εχει υβριδικο 4χ4 αυτοματο για να κανει και την δουλεια του.
-
Ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα είχε το βάρος του κινητήρα, ενώ ένα βενζινοκίνητο δεν θα είχε το βάρος των μπαταριών.'
Με τη βασική λεπτομέρεια οτι το αμιγώς ηλεκτρικό θα είχε πολύ μεγαλύτερη μπαταρία απο το PHEV και προφανώς θα ζύγιζε παραπάνω ή στη καλύτερη το ίδιο.Ασε που μάλλον θα είχε και μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοτερ απο το PHEV.
-
Να μην αλλάξει το βιτάρα του γιατί φοβάται ότι θα απαξιωθεί τελείως. Έχει ήδη απαξιωθεί αρκετά. Να το κρατήσει μέχρι να αφήσει τα κόκαλά του, και μετά να πάρει ένα άλλο. Μπορεί και ηλεκτρικό σε μερικά χρονάκια. Ενδιάμεση λύση αυτή τη στιγμή = περεταίρω εξανεμισμός των όποιων χρημάτων του.
-
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις γνώμες. Η Ελλάδα μπορεί να μην έχει γεμίσει ηλεκτρικά σε μια πενταετία, αλλά η τάση θα είναι ξεκάθαρα τέτοια. Ένα GV δίλιτρο, τότε 17-18 ετών, με τέλη κυκλοφορίας μάλλον υψηλότερα από τα σημερινά 600+, λογικά δε θα πιάνει τίποτα. Το θέμα είναι πως ό,τι κι αν επιλέξει, θα χάσει περισσότερα. Δηλαδή μια 225 ή ένα Outlander PHEV θα έχουν μεγαλύτερη χασούρα από τα 4-5-6-7 χιλιάρικα που θα χάσει το GV.
Βέβαια, δεν είναι όλα φράγκα στη ζωή. Ο ξάδερφος είναι 46 ετών, έχει πολύ ικανοποιητικές απολαβές (οδοντρίατρος, παιδί σε ιδιωτικό σχολείο), οπότε δεν είναι παράλογο να επενδύσει λίγο και στην ποιότητα ζωής. Αν η διαφορά σε κόστος κίνησης και τέλη κυκλοφορίας αποσβέσει την επιπλέον χασούρα στη μεταπώληση, τότε σε βάθος πενταετίας μένει ένα πιο καινούριο, πιο ξεκούραστο στην καθημερινότητα και πιο ασφαλές όχημα. Καθόλου κακό deal, όπως το βλέπω. Είτε είναι μπριζάτο είτε ένα καινούριο μπενζίνα (που μπορεί να το μετατρέψει σε υγραέριο. Τώρα έχει και τα δύο του οχήματα με γκάζι. Το έτερο είναι ένα C1 11-12 ετών, επίσης τον πρήζω να το δώσει 4-4,5 χιλιάρικα και να βάλει άλλα 3-3,5 για ηλεκτρικό C-Zero/iOn/Mitsu κουβαδάκι. Το καθημερινό του κομιούτ περιλαμβάνει 40 χιλιόμετρα, όλα στον αστικό κύκλο, έχει πρίζα ΚΑΙ στο σπίτι ΚΑΙ στο ιατρείο.)
Σε επιμέρους επισημάνσεις, Γάτε μου, όχι, δεν επιθυμεί να διαθέσει το ποσό που λες. Ούτε μπορεί να πάρει leasing σε οδοντριατρείο. Αν ήθελε να δώσει 50τόσα χιλιάρικα, πήγαινε καρφί σε Model Y Long Range και το παρών θέμα ΔΕ θα άνοιγε ποτέ. Αλλά δε θέλει να δώσει τόσα. Από την άλλη, όπως το βλέπω, τα 25-26 για Outllander πενταετίας με 100+ χιλιόμετρα είναι τρελή χασούρα.
https://www.car.gr/classifieds/cars/view/35498737-mitsubishi-outlander
Μήπως το ιδανικό είναι καινούριο VItara τετρακίνητο αυτόματο στα 24 κάτι κι ένα χιλιάρικο ακόμα για υγραέριο; Τι πραγματική κατανάλωση έχει δαύτο; Γιατί η Suzuki έχει δύο εκδόσεις στον τιμοκατάλογο; Το σκέτο με 140 άλογα και το νέο με 129; Το παλιό έχει υψηλότερα τέλη λόγω ρύπων;
-
Με συγχωρείτε αλλά σοβαρά το γράφω.
Αν κάποιος βασιζόμενος σε ΕΙΚΑΣΙΕΣ πως σε 5 χρόνια η Ελλάδα θα είναι τόσο γεμάτη ηλεκτρικά που ούτε για μεταχειρισμένα δεν θα τα παίρνουν τα υπόλοιπα και θα έχει απαγόρευση και το plugin diesel hybrid, για όλους τους λόγους που έγραψες κρατάει αυτό που έχει και ΕΦΟΣΟΝ ΣΤΗΡΊΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΙΚΑΣΊΕΣ βάζει και 2 χιλιάρικα σε Bitcoin. Είναι πιο πιθανό τα δύο χιλιάρικα να έχουν γίνει 10 στη πενταετία και να αποσβεσει την όποια χασούρα του μεταχειρισμένου, παρά να επιβεβαιωθεί η ΕΙΚΑΣΙΑ περί ηλεκτρικών σε 5 χρόνια. Κι αν βάλει 10 χιλιάρικα στο wallet (όσο η διαφορά σήμερα με ένα νέο βιταρα) σε 5 χρόνια θα αγοράσει ηλεκτρικό τζάμπα...
Έχουμε γίνει οι άντρες ως προς την αγορά αυτοκινήτου, χειρότεροι απ τις γυναίκες που 'δεν έχουν τι να φορέσουν' και είναι κάθε βδομάδα στα μαγαζιά...
-
Με το σκεπτικό να περιμένει κάποιος 5 χρόνια που θα έχουμε γεμίσει ηλεκτρικά (μακάρι κάποιοι τολμηροί να αγοράσουν μπας και πέσουν οι τιμές και για μας τους υπόλοιπους) δεν αγοράζεις ποτέ αυτοκίνητο.
Γιατί τότε να μην περιμένεις άλλα 5 χρόνια που σίγουρα θα έχουν βγει ακόμα καλύτερα και με διπλάσια αυτονομία;
Ας πάρει ο φίλος σήμερα λοιπόν ένα vitara awd auto να το ευχαριστηθεί όσο θέλει αφού είναι και άπλας και δε μετράει φραγκοδίφραγκα και ας δώσει το αρχαίο βιτ που έχει τώρα που πιάνει το κάτιτίς του.
Όσο για υγραέριο σε τέτοιο αμάξι ούτε κατά διάνοια.
-
Εγώ έχω να πω μόνο, ότι τα καινούργια δεν έχουν μόνο ενεργητική ασφάλεια αλλά και παθητική. Μην το ξεχνάμε αυτό. Το Vitara του 2007 σε σχέση με το Vitara του 2020 είναι μέρα με τη νύχτα σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Λέμε για αυτόματα φρεναρίσματα και φώτα, αλλά πέρα από αυτά να κοιτάμε και λίγο τα βασικά, δλδ τη συμπεριφορά σε ένα ατύχημα (ζώνες παραμόρφωσης, πλευρικοί αερόσακοι κτλ)
-
Η υπόθεση με τον ξάδερφο μπάζει από παντού.. Επειδή είναι απλας και το φυσάει γιαυτό έχει κάνει αέριο τα αμάξια που έχει τώρα..
Τέλος πάντων ας ορίσει budget για αρχή αν όντως θέλει να αλλάξει αυτοκίνητο και τα ξαναλέμε. Το να τραβήξεις το budget σου προς τα πάνω για οποιοδήποτε ηλεκτρικό στην παρούσα φάση είναι οικονομικό ατόπημα ειδικά αν δεν έχεις εταιρεία..
Όσο για τις υποθέσεις στην επόμενη πενταετία τι να πεις και τι να σχολιασεις..
-
Άπλα τον χαρακτήρισε ο Γάτος, όχι εγώ. Το δικό μου ψυχογράφημα λέει ότι είναι ένας άνθρωπος με πολύ καλές απολαβές για τα ελληνικά δεδομένα, ο οποίος δε δίνει ιδιαίτερη αξία στα οχήματά του. Κάθε του κίνηση είναι πολύ μελετημένη πριν γίνει, προφανώς και κάνει τα αμάξια του αέριο για να μη νιώθει κορόιδο (περισσότερο αυτό είναι παρά ότι του λείπουν τα 100 ευρώ το μήνα ξέρω-γω). Προφανώς και θέλει μια άλφα ποιότητα ζωής, λατρεύει τα αυτόματα κιβώτια για την ευκολία τους και το να δώσει 10-15 χιλιάρικα πάνω από το GV για να πάρει μπριζάτο 4-5 ετών δεν είναι τόσο κακή επιλογή. Σε βάθος δεκαετίας θα βγει κερδισμένος οικονομικά (διαφορά καυσίμου, τελών κυκλοφορίας ΚΙ απαξίωσης), θα έχει απολαύσει ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο στην καθημερινότητά του (δεν έχει καμία σχέση μια 225 με ένα GV 12 ετών), που θα είναι κι ασφαλέστερο για την οικογένειά του.
Το θέμα είναι αν συνολικά είναι καλύτερο να περιμένει λίγο για να πάρει μια και καλή το σούπερ ντούπερ ηλεκτρικό. Συμφωνώ ότι σε 10 χρόνια θα είναι ακόμα καλύτερα σε σχέση με 5 χρόνια, αλλά μάλλον όχι τόσο πολύ καλύτερα. Η πενταετία που μας έρχεται θα έχουν τη μεγάλη βελτίωση, μετά θα μειώνεται ο βαθμός προόδου. Και στο κάτω-κάτω, είναι ήδη 46, δεν έχει και τόσα καλά χρόνια μπροστά του για να φεύγουν οι πενταετίες αναίμακτα.
-
Άσχετα από το εισόδημα του καθενός μερικοί άνθρωποι δε θέλουν να έχουν πολλά λεφτά 'στο δρόμο'. Προσωπικά τους ζηλεύω και μακάρι να ήμουν σαν αυτούς.
Ο ξάδερφος έχει 'μάθει' να πληρώνει λίγα σε κόστος μετακίνησης με το αέριο και δε θέλει να πάει σε πετρέλαιο. Θα του κακοφανεί να πάει σε βενζίνη και LPG εργοστασιακό αυτόματο δεν υπάρχει στην αγορά. Επίσης για καινούργιο Phev όταν δεί τιμές θα λιποθυμήσει και τα εισάγωμενα σαπάκια από τους εμπόρους που προαναφέρθηκαν δε θα τα ευχόμουν ούτε σε οχτρό!
Για μένα η μόνη του viable επιλογή είναι ένα υβριδικό Toyota(Chr ?) ως μεταβατικό όχημα μέχρι τον εξηλεκτρισμό.
-
Τα phev άποψη μου είναι κάτι σαν το dieselgate αν σκεφτείτε πόσους ρύπους θα βγάζουν τα 2 τόνων αυτοκίνητα όταν θα δουλεύουν αποκλειστικά με τον βενζινοκινητηρα. Ήδη έχουν αναφερθεί στο θέμα αυτό της ρύπανσης σε άρθρα.
Οπως είπε και ο Γάτος το πολύ 30 χιλιόμετρα πας ηλεκτρικά.
-
Ναι, αλλά εφόσον μπορεί να φορτίζει ανά 20 χιλιόμετρα, πολύ σπάνια θα βρεθεί να καίει βενζίνα. Στα όσα ταξίδια τον χρόνο, το ότι θα καίει υγρό καύσιμο τον απαλλάσσει από σκοτούρες φόρτισης, ειδικά όταν σέρνει από πίσω τόσο βάρος. Ακόμα και το Enyaq των 510 θεωρητικών χιλιομέτρων αυτονομίας, δε νομίζω να βγάζει πάνω από 300 με το σκάφος από πίσω.
Το ερώτημα είναι:
-
κρατάει το GV καμιά πενταετία ακόμα. Που είναι από τις λίγες ευχάριστες πενταετίες που του απομένουν, για να μην οδηγάει κάτι πραγματικά ωραία. Υπόψιν Γάτου, δεν κάνει χρήση εκτός δρόμου.
-
πηγαίνει σε άλλο όχημα. (Εν τω μεταξύ, θεωρεί ότι θα πιάσει καλά λεφτά από το μεταχειρισμένο. Αν δει ότι δεν μπορεί να το πουλήσει παρά ψίχουλα, μπορεί να αλλάξει γνώμη). Νέο Vitara ή 225 πενταετίας ή να ανέβει ένα χιλιάρικο πάνω για καινούριο Leon; Ιδού η απορία. Αλλά ευτυχώς δε χρειάζεται να αποφασίσω εγώ. Το εσπέρας θα επικοινωνήσω μαζί του, για να δω αν έκανε κάνα homework.
-
-
Duster LPG αλλά με αμφίβολη αξία μεταπώλησης. Και ο δικός μου οδοντίατρος κολυμπάει στο χρήμα (τα δουλεύει βέβαια) αλλά για καθημερινό αυτοκίνητο σπίτι-δουλειά οδηγάει Fiat Seicento. Το Evoque είναι για τα ταξίδια και τις διακοπές.
-
Το Duster LPG (όπως και το ομόσταυλο Captur) προσφέρει εξαιρετικό value for money, αλλά δε συνδυάζεται ούτε με αυτόματο κιβώτιο ούτε με τετρακίνηση ούτε έχει τόση ροπή (17 κιλά) ώστε να πεις ότι είναι άνετο στη ρυμούλκηση. Οι μπριζάτες λύσεις έχουν από 35 κιλά (225) μέχρι 64 (Volvo).
Η άλλη λύση είναι να πάρεις ένα αυτόματο τετρακίνητο βενζίνης και να του βάλεις υγραέριο από την πρώτη μέρα, καταργώντας την εγγύηση. Είναι μια γενναία απόφαση, μα τον Πηλιουρίτη! Βέβαια, αν πρόκειται για δοκιμασμένο κι αξιόπιστο σύνολο, χωρίς μπαταρίες στη μέση (όπως τα υβριδικά), δεν είναι τόσο ρίσκο.
Seicento κι Evoque είναι άθλιος συνδυασμός, να με συμπαθάει ο οδοντογιατρός σου. Αν έχεις οικονομική άνεση, δεν κυκλοφορείς με τέτοιο κονσερβοκούτι όπως το Sei. Ακόμα και το C1 του ξαδέρφου είναι S-Class μπροστά του.
Συνεχίζω να σας ευγνωμονώ όλους που ασχολείστε με το ζήτημά μας!
-
Μήπως το ιδανικό είναι καινούριο VItara τετρακίνητο αυτόματο στα 24 κάτι κι ένα χιλιάρικο ακόμα για υγραέριο; Τι πραγματική κατανάλωση έχει δαύτο; Γιατί η Suzuki έχει δύο εκδόσεις στον τιμοκατάλογο; Το σκέτο με 140 άλογα και το νέο με 129; Το παλιό έχει υψηλότερα τέλη λόγω ρύπων;
ερωτησεις σου απαντησω αφου πρωρα σημειωσω οτι η βολβαρα χωρις ρευμα, σε ταξιδοπολη, εχει 11 λιτρα μεση. αρκετα...
το βιτ λοιπον το 140 θα το επαιρνα εγω. ειδικα σε εκδοση s. τρελα τραβηγματα παντου. το αυτοματο, ρηαλ γουρλντ καταναλωσις, καπου στα 6.5-7 σε πολη και 8 σε εο με έι σι σι στα 140-150. φυσικα αν βαλεις χωματινα ή/και το σκιζεις μπορει να βλεπεις και 8.5 μεση και ειδικα σε εο και 10+ οταν το φραπε ειχε πολυ γαλα και πρεπει να καθεσαι στο ενα κωλομερι μην γινει η εκρηξη πανω στα αλκανταρα. την ιδια ακριβως ομως, με το χειροκουνητο. δεν αξιζει με τετοια καταναλωση να ασχοληθει καποιος με αεριο. αν το παει βολτιτσα ο ξαδεφος δεν θα πιστευει γκαζια και καταναλωση. μονο που μετα απο λιγες μερες γουσταρεις τα γκαζια και ανεβαζεις τη καταναλωση. τωρα τελη, ψιλοπραγματα η διαφορα. το 129 που το εχω παει μια-δυο φορες, ειναι αργοτερο απο το 140αρι και ζητημα να καει μισο λιτρο παρακατω. βασικα ειναι αυτοκινητο με σωστο προφάιλ: επιλογη χρηστικοτητας που βγαζει και καλα γουστα. απροσμενα καλα. και δεν το βαριεσαι. και με απιστευτη μεταπωληση, πουλησα 5ετιας απο 26000 αγορα,17000 σε 20 λεπτα απο την αγγελια. και δεν υπαρχουν καν διαθεσιμα. παντα θα υπαρχει η αγορα των προσιτων τετρακουνητων.
-
Εσύ κι ο Λιάπης πρέπει να παίρνετε χαρτζιλίκι από τη Σουζούκι, δεν εξηγείται τόσο αβάντο. Αστειεύομαι βέβαια και χαίρομαι που το Vitara είναι τόσο αξιόλογο. Μακάρι να χαιρόμουν αντίστοιχα το δικό μου.
Κάνε ξάδερφο να δεις καλό!