-
Χίλια, λίγα λες, θα φτάσει κάνα 10% σε 4-5 χρόνια, θα παίρνει ο κόσμος μικροσκοπικά πόλης όπως έπαιρνε τα Smart τα χρόνια της Αφθονίας.
Θα βγουν πολλά φθηνά μοντέλα κοντά στα 10-15.000
Η εξίσωση τιμών δεν έχει και μεγάλη σχέση, η χρήση και η πληθώρα μοντέλων είναι το σημαντικό καθώς και οι υποδομές.
Τι να το κάνω ένα e-2008 όταν το πήρα για μεγάλη αυτονομια/ταξίδια και δεν έχω κλειστό πάρκινγκ/ή καθόλου πάρκινγκ στα σπίτια που μένω Αθήνα και επαρχία;
Το μεγάλο μπαμ θα γίνει με τα παμφθηνα που θα πάρουμε για 2α και 3α και 4α. Αν πάρουμε και όσοι πάρουμε.
-
Mhtsos, ρίχνεις αχταρμά τόσα πολλά 'επιχειρήματα' που δεν στέκουν, που είναι πρακτικά αδύνατον να κάτσω να απαντήσω ένα ένα σε αυτά.. και το κερασάκι έρχεται στο τέλος, που 'δεν βλέπεις να γίνεται τίποτα στη 5ετία'... στη 5ετία η γιγαντιαία πλειοψηφία από μάς θα οδηγεί ακόμη τα euro 4 & 5 & 6 ντηζελάκια και βενζίνες και λίγοι πιο τυχεροί τα λίγα αερίου και θα πωλούνται και κανα-δυο χιλιάδες (υπερβολικό νούμερο) ηλεκτρικά το χρόνο στην Ελλάδα...
Εντάξει, εγώ είμαι κυριολεκτικά ένας τυχαίος μαστρομήτσος με κάποια σχέση μόνο με την βιομηχανία, αλλά μάλλον συμφωνώ με αυτούς π.χ., που φαίνεται ότι κάτι παραπάνω ξέρουν:
Dr. Frank Welsch, Member of the Board of Management of the Volkswagen Passenger Cars brand with responsibility for Technical Development said:
„If we want to take the mobility turnaround and the environmental goals seriously, we must focus on the battery-electric drive. Everything else is a waste of the limited regenerative energy.'
The current facts prove Volkswagen*** right. Prof. Maximilian Fichtner, Dep. Director of the Helmholtz Institute Ulm for Electrochemical Energy Storage and designated expert in hydrogen research, ***lately told the “Wirtschaftswoche”, the “very poor energy efficiency well-to-wheel” of the fuel cell car make sure that battery-powered e-cars “order a multiple of more efficient”. Fichtner continues: “I'm not against hydrogen as an energy storage medium at all. We just should make use of it where it makes sense – and that's not in the car, but in the stationary area.”
https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery--that-is-the-question.html
Όσον αφορά την 5ετια, όπως έγραψα είναι προσωπικές εκτιμήσεις με βάση αυτά που ξέρω, βλέπω από μέσα και διαβάζω.
Δεν έχω τα πλήρη report και κυρίως τι λεπτομέρειες έχουν πάρει ως 'δεδομένα' ή εκτιμήσεις για να τα βγάλουν. Ούτε φυσικά τις αποφάσεις των boards που βασίζονται σε πλάγιες πληροφορίες για να βγάλω συμπεράσματα για πιο μεγάλα διαστήματα.
Εάν εσύ ή κάποιος άλλος μπορούν να δουν σε ορίζοντα 10ετιας+, τότε μπράβο σας.Τελικά έχω μπερδευτεί για το ποιο είναι το scope που αναφέρεσαι, το ξεκινάς από Ευρωπαϊκή πραγματικότητα μετά αλλού αναφέρεσαι σε ολική μετατροπή σε μπαταρίες και τώρα στην μελλοντική Ελληνική πραγματικότητα.
Τέλος πάντων, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία.
Όπως έγραψα πριν ο χρόνος θα ορίσει, μέχρι τώρα τα fuel cells και το H2 είναι κυριολεκτικά πάρεργο στα χερσαία οχήματα, εάν αλλάξει αυτό στο μέλλον θα δείξει. -
Mhtsos, έχεις δικό σου ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
-
Δεύτερος αγαπημενος παρουσιαστής
-
Δεύτερος αγαπημενος παρουσιαστής
Ποιος είναι ο πρώτος;
-
Στεφου
-
25 από τις 26 η Tesla. Ακομα και η VW και η Mini είναι από πάνω!
-
Να διευκρινίσουμε βέβαια ότι αυτό ΔΕΝ αφορά την αξιοπιστία αλλά τα προβλήματα που βγάζουν τα αυτοκίνητα κατά τα πρώτα τους χρόνια. Τα Tesla πατώνουν γιατί βγαίνουν από το εργοστάσιο με θέματα, μείζονος σημασίας βέβαια αλλά σίγουρα σπαστικά. Πόρτες που είναι λίγο κρεμασμένες και θέλουν σήκωμα οι μεντεσέδες, αρμούς του καπό που έχουν διαφορετικό πάχος. Τέτοια ζητήματα γενικώς. Από την άλλη, αξιολογώντας καθαρά τα μηχανικά τους μέρη, είναι εξαιρετικά αξιόπιστα, οπότε η ελλιπής επεξήγηση παραπληροφορεί. Δεν είναι έρευνα αξιοπιστίας, είναι έρευνα ικανοποίησης πελατών για troublefree εμπειρία. Θέλετε Tesla λοιπόν; Θα βγάλει μικροβλακειούλες στην αρχή. Αυτό μπορεί να είναι από αδιάφορο (για κάποιους) ή να το αντιμετωπίσουν ως χαρακτηριστικό της μάρκας (ναι, θα χρειαστεί να πάω και 2-3 φορές στα κεντρικά μέχρι να σουλουπώσουν τις χαζομάρες τους) μέχρι και λόγος απόρριψης. Όλα δεκτά!
Επειδή όμως αυτά έχουν εξηγηθεί πολλάκις εδώ μέσα, θα ήταν καλό να αποφεύγονται τέτοια άρθρα για πολλοστή φορά.
Σε άλλα νέα, κινέζικη Taycan, γιατί όχι;
-
δεν κατάλαβα, δηλαδή να λογοκρίνουμε τις εκθέσεις και έρευνες που γίνονται;
το να είναι μία εταιρία στον πάτο δεν είναι καλό από οποιαδήποτε μεριά και να το δει κανείς.
Και 150euro για κινητό να έχεις δώσει, περιμένεις να είναι σε άψογη κατάσταση όταν το βγάζεις από το κουτί του, πόσο μάλλον σε αυτοκίνητα πολλών δεκάδων χιλιάδων euro, και Dacia να πάρεις, ξέρεις ότι παίρνεις 'φτωχό' εσωτερικό και όχι τρελά σχεδιαστικά πράγματα, αλλά οι μεντεσέδες και όλα θες να λειτουργούν άψοξα.
-
Live and let live....
Μικρε μου χιπστερα.
ΜΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
-
Απορία για τα ηλεκτρικά.
Έστω παίρνεις τώρα ηλεκτρικό με μια μπαταρία πχ 50kwh, και μετά από μια οχταετία θέλει άλλαγμα γιατι έχει χάσει σε απόδοση.
Θα μπορείς να βάλεις μπαταρία της εξελιγμένης τεχνολογίας που θα υπάρχει τότε και θα στοιχίζει λογικά και λιγότερο?
Η θα πρέπει να το αντικαταστήσεις με την ίδια μπαταρία που έχεις πάρει το αυτοκίνητο?
Και γενικά αξίζει να περιμένεις ένα δυο χρόνια για ηλεκτρικό ή θα αργήσουν να εξελιχθούν οι μπαταρίες όσον αφορά την φόρτιση και την αυτονομία?
-
Δεν παρακολουθώ το θέμα ιδιαίτερα , αλλά έγραψα κάτι στο άλλο θέμα για τα διάφορα καύσιμα , αλλά ταιριάζει εδώ καλύτερα με αυτά που γράφετε .
Επειδή πέρα από τα αυτοκίνητα , μου αρέσουν τα πλοία και τα τρένα , διαβάζω σε σχετικά με τα τραίνα σάιτ , ότι προχωράει πολύ γρήγορα η τεχνολογία του υδρογόνου σε αυτά .
Μάλιστα και ο ΔΣ της Τραινοσέ είπε ότι οι Ιταλοί σκέφτονται να επενδύσουν σε τέτοια τρένα .
Τώρα διάβασα ότι από το 2023 η Τάλγκο που φτιάχνει τρένα ετοιμάζει νέες γενιές με υδρογόνο .
https://www.railway-technology.com/news/talgo-plans-to-roll-out-hydrogen-train-by-2023/
Επειδή λοιπόν μιλάμε για πολύ σύντομο χρόνο σε εμπορική λειτουργία τέτοιων τρένων , είναι προφανές ότι εύκολα τέτοια τεχνολογία θα περάσει σε φορτηγά , λεωφορεία και ακόμα σε μικρά επαγγελματικά οχήματα .
Αν αυτό συμβεί τότε σίγουρα οι θερμικοί κινητήρες θα έχουν μικρό μέλλον , αλλά και τα ηλεκτρικά θα πάνε κυρίως στα μικρά επιβατικά . Εκεί όμως έχουμε τεράστια θέματα .
Αν είσαι υπάλληλος κάπου με το 8ωρο σου και έχεις θέση κλειστή στο σπίτι , θέση στο γκαράζ της δουλειάς σου και δυνατότητα φόρτισης εκεί , τότε μια χαρά μπορείς να κινηθείς με ηλεκτρικό αμάξι . Για τα χλμ της ημέρας , προς και από την δουλειά και τα λίγα χλμ για μέσα στην πόλη , όλα είναι μια χαρά .
Αν όμως είσαι επαγγελματίας που χρειάζεται να κάνεις κάποια χλμ την ημέρα και κάποιο κοντινό ταξίδι , τότε το ηλεκτρικό δεν δουλεύει .
Εγώ πιο εύκολα θα έβλεπα να έπαιρνα ένα ΑΜΙ για την καθημερινή πόλη και ένα θερμικό για τα κύριο .
Αλλά ήδη στο εξωτερικό νοικιάζεις ηλεκτρικά αμάξια που είναι σε διάφορα πάρκινγκ , οπότε γιατί να αγοράσεις .
Τα ηλεκτρικά λοιπόν θα είναι μέρος της ζωής μας , αλλά δύσκολα ως ατομικά μας αυτοκίνητα .
-
Ακόμα θα πάρει καιρό για να υπάρχει σεβαστό ποσοστό πωλήσεων των ηλεκτρικών.
Υποδομές, δίκτυα , σημεία φόρτισης, αυτονομία, κόστος κτλ.
Αναφέρθηκε πάνω δεκάλεπτη φόρτιση . Αναλογιστείτε πόσο ρεύμα πρέπει να τραβάει για να φορτίζει σε δέκα λεπτά . Φορτιστές ?? Πάχος καλωδίων ??? Παραγωγή ενέργειας ?? Όρια μπαταριών και πάει λέγοντας.
-
Δεν είναι ούτε θέμα αισιοδοξίας ούτε καν θέμα οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα. Τα ηλεκτρικά είναι μια πραγματικότητα, είτε μας αρέσουν είτε όχι, είτε έχουν κουσούρια είτε όχι. Οι εταιρείες το τελευταίο διάστημα αναπροσαρμόζουν τις πωλήσεις τους και το σχεδιασμό τους και πλέον προωθούν ηλεκτρικά και πάσης φύσεως υβριδικά για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ε.Ε. Τόσο απλά.
Ό,τι αυτοκίνητα αποφασίσουν να παράγουν και να προωθήσουν αυτά τα αυτοκίνητα θα έρθουν και στην Ελλάδα. Σε λίγα χρόνια είναι απολύτως βέβαιο ότι ακόμα και στην Ελλάδα οι πωλήσεις ηλεκτρικών θα ξεπεράσουν τα συμβατικά διότι αυτά τα αυτοκίνητα θα μας πωλούν πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι η άποψή μου, είναι η δηλωμένη από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματικότητα. Κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια απλώς είτε δε θα υπάρχουν καινούργια αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες για να αγοράσει (και) ο Έλληνας είτε θα υπάρχουν αλλά η αγορά τους θα γίνει ασύμφορη. Μη φανταστείτε ότι μιλάμε για το απώτερο μέλλον, το πιο πιθανό είναι όλα αυτά να γίνουν εντός της τρέχουσας δεκαετίας...
Όλα αυτά ακόμα και αν στην Ελλάδα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ουσιαστική υποδομή για να τα υποστηρίξει.
Αν μιλάς και για υβριδικά θα συμφωνήσω. Για αμιγώς ηλεκτρικά, έχουμε ακόμα μπροστά μας δεκαετίες...
-
Θα μπορείς να βάλεις μπαταρία της εξελιγμένης τεχνολογίας που θα υπάρχει τότε και θα στοιχίζει λογικά και λιγότερο?
Η θα πρέπει να το αντικαταστήσεις με την ίδια μπαταρία που έχεις πάρει το αυτοκίνητο?
Μέχρι στιγμής η νέα μπαταρία που τοποθετείται επίσημα είναι η ίδια με την παλιά, και η τιμή της ΤΣΟΥΖΕΙ, άρα δεν επωφελείσαι. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι σε Νισσάν Ληφ ΜΚ1 η εδώ αντιπροσωπεία, αν και δεν το έφερε ποτέ, αναλαμβάνει την αντικατάσταση της μπαταρίας με την ίδια και με κόστος ...25.000 ευρώ.
Υπάρχουν όμως και καλά νέα. Εξωτερικό συνεργείο εδώ στη χώρα μας αναλαμβάνει την αντικατάσταση των στοιχείων της μπαταρίας με άλλα, από την LG CHEM, (παρόλο που η ορίτζιναλ μπαταρία δεν έχει την παραμικρή σχέση με τους Κορεάτες αφού τη φτιάχνει η ίδια η Νισσάν), με κόστος 8.000 ευρώ. Αλλάζει και ένα σωρό άλλα πράγματα όπως καλωδιώσεις, τροφοδοτικό κ.α. έτσι ώστε να ταιριάζει. Τώρα ποιός εμπιστεύεται αυτή τη μετατροπή και θα βάλει και τα παιδιά του μέσα, είναι άλλο θέμα, η διαφορά είναι μεγάλο δέλεαρ.
Βαγγέλης4, περίμενε μερικά χρονάκια να κάτσει η (χρυσο)σκόνη.
-
Μέχρι στιγμής η νέα μπαταρία που τοποθετείται επίσημα είναι η ίδια με την παλιά, και η τιμή της ΤΣΟΥΖΕΙ, άρα δεν επωφελείσαι. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι σε Νισσάν Ληφ ΜΚ1 η εδώ αντιπροσωπεία, αν και δεν το έφερε ποτέ, αναλαμβάνει την αντικατάσταση της μπαταρίας με την ίδια και με κόστος ...25.000 ευρώ.
Φίλε, είσαι σίγουρος για αυτό που αναφέρεις? ποιος στο είπε? 25 δεν θυμάμαι αν έκαν το Leaf 1 καινούργιο... μου φαίνεται πολύ τραβηγμένο να θέλουν τόσα χρήματα...
-
Ότι γράφω. Την τιμή για την αντικατάσταση μπαταρίας στα κεντρικά στον Θεοχαράκη μου την έδωσε το ίδιο το τμήμα ηλεκτροκίνησης της αντιπροσωπείας, και αφορά το μοντελάκι των 24kwh.
-
Ότι γράφω. Την τιμή για την αντικατάσταση μπαταρίας στα κεντρικά στον Θεοχαράκη μου την έδωσε το ίδιο το τμήμα ηλεκτροκίνησης της αντιπροσωπείας, και αφορά το μοντελάκι των 24kwh.
Πραγματικά θέλω να το ακούσω αυτό, θα το ψάξω.
-
Μπορείς και αύριο, μετά τις 9 έρχεται ο αρμόδιος.Να έχεις πρόχειρο και το ΒΙΝ του αμαξιού, να ρωτήσεις σκέτη η μπαταρία πόσο κάνει σαν ανταλλακτικό. Τιπ : να κάθεσαι σε καρέκλα.
-
μάλιστα.. άρα δύσκολα τα πράγματα προς το παρόν για τα ηλεκτρικά
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης