Δεύτερος αγαπημενος παρουσιαστής
Ποιος είναι ο πρώτος;
Δεύτερος αγαπημενος παρουσιαστής
Ποιος είναι ο πρώτος;
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-removes-diesel-engines-all-models-except-megane
Λογικό και αναμενόμενο με τις ανακοινώσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς και το πόσο χάλια είναι σε θέμα μη-CO2 ρύπων.
Mhtsos, ρίχνεις αχταρμά τόσα πολλά 'επιχειρήματα' που δεν στέκουν, που είναι πρακτικά αδύνατον να κάτσω να απαντήσω ένα ένα σε αυτά.. και το κερασάκι έρχεται στο τέλος, που 'δεν βλέπεις να γίνεται τίποτα στη 5ετία'... στη 5ετία η γιγαντιαία πλειοψηφία από μάς θα οδηγεί ακόμη τα euro 4 & 5 & 6 ντηζελάκια και βενζίνες και λίγοι πιο τυχεροί τα λίγα αερίου και θα πωλούνται και κανα-δυο χιλιάδες (υπερβολικό νούμερο) ηλεκτρικά το χρόνο στην Ελλάδα...
Εντάξει, εγώ είμαι κυριολεκτικά ένας τυχαίος μαστρομήτσος με κάποια σχέση μόνο με την βιομηχανία, αλλά μάλλον συμφωνώ με αυτούς π.χ., που φαίνεται ότι κάτι παραπάνω ξέρουν:
Dr. Frank Welsch, Member of the Board of Management of the Volkswagen Passenger Cars brand with responsibility for Technical Development said:
„If we want to take the mobility turnaround and the environmental goals seriously, we must focus on the battery-electric drive. Everything else is a waste of the limited regenerative energy.'
The current facts prove Volkswagen*** right. Prof. Maximilian Fichtner, Dep. Director of the Helmholtz Institute Ulm for Electrochemical Energy Storage and designated expert in hydrogen research, ***lately told the “Wirtschaftswoche”, the “very poor energy efficiency well-to-wheel” of the fuel cell car make sure that battery-powered e-cars “order a multiple of more efficient”. Fichtner continues: “I'm not against hydrogen as an energy storage medium at all. We just should make use of it where it makes sense – and that's not in the car, but in the stationary area.”
https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery--that-is-the-question.html
Όσον αφορά την 5ετια, όπως έγραψα είναι προσωπικές εκτιμήσεις με βάση αυτά που ξέρω, βλέπω από μέσα και διαβάζω.
Δεν έχω τα πλήρη report και κυρίως τι λεπτομέρειες έχουν πάρει ως 'δεδομένα' ή εκτιμήσεις για να τα βγάλουν. Ούτε φυσικά τις αποφάσεις των boards που βασίζονται σε πλάγιες πληροφορίες για να βγάλω συμπεράσματα για πιο μεγάλα διαστήματα.
Εάν εσύ ή κάποιος άλλος μπορούν να δουν σε ορίζοντα 10ετιας+, τότε μπράβο σας.
Τελικά έχω μπερδευτεί για το ποιο είναι το scope που αναφέρεσαι, το ξεκινάς από Ευρωπαϊκή πραγματικότητα μετά αλλού αναφέρεσαι σε ολική μετατροπή σε μπαταρίες και τώρα στην μελλοντική Ελληνική πραγματικότητα.
Τέλος πάντων, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία.
Όπως έγραψα πριν ο χρόνος θα ορίσει, μέχρι τώρα τα fuel cells και το H2 είναι κυριολεκτικά πάρεργο στα χερσαία οχήματα, εάν αλλάξει αυτό στο μέλλον θα δείξει.
Είμαστε σε αυτοκινητιστικό φόρουμ, αλλά τα αυτοκίνητα δεν είναι ξεκομένα από την υπόλοιπη τεχνολογία για όλες τις άλλες εφαρμογές του πλανήτη. Κάθε τεχνολογία έχει τα υπέρ και τα κατά... το πρόβλημα με τα υπάρχοντα Τέσλα και τα υπόλοιπα παρόμοια οχήματα, είναι ότι στηρίζονται σε μια τεχνολογία όπου κυριαρχούν οι μπαταρίες. Βάρος, ταχύτητα φόρτισης αλλά πάνω από όλα, διαθέσιμα υλικά και μόλυνση. Και δεν είναι μόνο τα 'αυτοκινητάκια μας' να 'πηγαίνουμε στη δουλίτσα μας', δείτε λίγο γενικότερα την τεχνολογία... μιλάμε γενικά για παραγωγή, αποθήκευση και διανομή ενέργειας, με τη λιγότερη δυνατή ρύπανση. Εδώ κουμπώνει αυτό που λένε οικονομία υδρογόνου. Από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μόνο τα υδροηλεκτρικά μπορούν να αποθηκεύσουν ενέργεια, κι αυτά μέχρι ενός σημείου. Τί γίνεται με τα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά; Μια νυχτώνει, μια ξημερώνει, μια φυσάει μια έχει μπουνάτσα... το μέγα πρόβλημα δηλαδή είναι η αποθήκευση και ομαλή διανομή ενέργειας η οποία είναι αδύνατον να γίνει με μπαταρίες. Δεν μπορείς να παράξεις ΤΟΣΕΣ μπαταρίες που θα αποθηκεύσουν τα μποφόρια πολλών αιολικών πάρκων, ούτε τις 12 ώρες ημέρας για να έχεις ρεύμα άλλες τόσες ώρες τη νύχτα. Για όλες τις εφαρμογές, μεταφορές, βιομηχανία, οικιακή ηλεκτροδότηση κλπ. Απλά ΔΕΝ υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα υλικά στον πλανήτη, δεν είναι οικολογικά και οικονομικά βιώσιμο...
Μπορείς όμως να ηλεκτρολύσεις νερό και να αποθηκεύσεις Υδρογόνο, το οποίο θα καταναλωθεί χωρίς καύση, μετατρεπόμενο απλά ξανά σε νερό, αποδίδοντας όλα τα αναγκαία ποσά ενέργειας. Απλά αντί να έχεις δεξαμενές, αγωγούς, δεξαμενόπλοια κλπ. ντήζελ, βενζίνης και Φ.Α., θα είναι αποθήκευσης και διανομής Υδρογόνου! Είναι πιο απαιτητικό, αλλά είναι εφικτό με τη μοντέρνα τεχνολογία. Με μπαταρίες είναι απλά ΑΔΥΝΑΤΟΝ να τροφοδοτήσεις οτιδήποτε άλλο εκτός από μερικά οχήματα, όσο εξωτικές και να γίνουν οι τεχνολογίες τους, γραφένιο κλπ.
Επίσης, και εκεί κάνεις λάθος και μιλάς για ειρωνεία, τώρα μικρό μέρος online παραγωγής των ΑΠΕ μπορεί να ηλεκτροδοτήσει δίκτυο ρεύματος (και να φορτίσουν τα Τεσλα τις μπαταρίες τους) αλλά για να ισορροπήσει το δίκτυο πρέπει να καίγονται 100% φυσικό αέριο ή άλλοι υδρογονάνθρακες εκπέμποντας ΠΟΛΛΑ αέρια θερμοκηπίου.
Οι τεχνολογίες μετατροπής των υδρογονανθράκων σε υδρογόνο υπάρχουν για 10ετίες με ευρεία εφαρμογή. Μαζί με την Ηλεκτρόλυση νερού μέσω ΑΠΕ, το παραγόμενο Υδρογόνο είναι Είναι το 'καύσιμο' του μέλοντος, το οποίο είτε οξειδωθεί καιόμενο, είτε σε κυψέλες καυσίμου παράγει νερό ως 'καυσαέριο' κι όχι αέρια θερμοκηπιου. Το μόνο που μένει είναι να αντικατασταθούν τα υπάρχοντα δίκτυα διανομής βενζίνης,ντήζελ, φυσικού αερίου, από αντίστοιχα δίκτυα Υδρογόνου για πλήρη μετατροπή της αγοράς ενέργειας.
Το πρώτο και κυριότερο είναι ότι ποτέ και πουθενά δεν ανέφερα ότι θα δούμε 100% αντικατάσταση όλων των μορφών ενεργειακής αποθήκευσης με μπαταρίες στο άμεσο μέλλον ή γενικά.
Κάτι που είναι παραπάνω από γελοίο ως σκέψη.
Ήμουν και είμαι ξεκάθαρος ότι τα fuel cell μάλλον θα έχουν εφαρμογή σε καταστάσεις που τα μειονεκτήματα των μπαταριών γίνονται πολύ μεγάλα σε σχέση με το τι προσφέρουν. Για αυτό και η πολύ πρόσφατη συνεργασία Daimler-Volvo trucks για οχήματα τέτοιου τύπο. Με αμφότερες όμως να έχουν το βάρος στα ηλεκτρικά.
Όπως έγραψα είναι ειρωνεία μεγάλη που γράφεις για μόλυνση όταν φέρνεις σαν παράδειγμα τις κυψέλες καυσίμου.
Α) Το 95% προέρχεται από ορυκτά καύσιμα. Δηλαδή καταναλώνεις το ορυκτόζουμο με έξτρα βήματα και θεωρείς ότι είναι οικολογικό. Το ηλεκτρικό αντίθετα στην ΕΕ προέρχεται ~40% από ΑΠΕ & 15-20% από πυρηνικά κατά μέσο όρο το τελευταίο έτος.
Β) Ακόμη και εάν πας στην υδρόλυση, θα πρέπει να αυξήσεις κατακόρυφα την ενέργεια που 'βάζεις' για να βγάλεις υδρογόνο. Δηλαδή θα χειροτερέψει ακόμη περισσότερο το ισοζύγιο για το πόσο αποτελεσματικό είναι να κινείς το όχημα σου.
Γ) Ως διαδικασία πολλαπλών σταδίων, τα οχήματα κυψελών καυσίμου έχουν πολύ μεγαλύτερες απώλειες από τα ηλεκτρικά.
https://insideevs.com/news/406676/battery-electric-hydrogen-fuel-cell-efficiency-comparison/
The hydrogen fuel cell requires 2-3 times more energy to drive the same distance, as the overall Well-to-Wheel efficiency is from 25-35%.
According to studies, all-electric cars can achieve an outstanding overall Well-to-Wheel efficiency of 70-90%, depending on a particular example.
'The conclusion is clear: in the case of the passenger car, everything speaks in favor of the battery and practically nothing speaks in favor of hydrogen. “No sustainable economy can afford to use twice the amount of renewable energy to drive with fuel cell passenger cars rather than battery-powered vehicles,” says study leader Dietmar Voggenreiter. This is also the view of customers: In Germany there are already more than 130,000 battery cars on the road – but only 507 hydrogen cars...'
Όπως έγραψα και πάνω, τα ηλεκτρικά βλέπουν επενδύσεις πολλαπλών δις από την βιομηχανία, τα fuel cell όχι και τόσο.
Οι μπαταρίες ανακυκλώνονται, με νέες εγκαταστάσεις να είναι έτοιμες Σουηδία με την ευλογία της ΕΕ. Με αφαίρεση του κοβαλτίου με τα τελευταία της tesla και ελαχιστοποίηση των στρατηγικών γαιών.
Μια δεύτερη ειρωνεία είναι ότι γράφεις ότι το υδρογόνο θα έρθει από ΑΠΕ δίχως άλλο πρόβλημα μόλυνσης. Δηλαδή:
I) Θα αυξήσουμε πολύ τις υπαρκτές μονάδες ΑΠΕ - πολύ περισσότερο εάν πάμε για EV μπαταριών- για να καλύψουν το πολύ ενεργειακά ακριβό πράσινο Η2, δίχως καμία περιβαντολλογική συνέπεια
II) Ta logistics του Η2 θα έχει μηδενική ή αρνητική συνεισφορά στο CO2 φορτίο με κάποιο μαγικό τρόπο,
ΙΙΙ) Τίποτα από την αναγκαία τεράστια αύξηση των εγκαταστάσεων αποθήκευσης και τελικής διανομής και φυσικά τίποτα από τα οχήματα που πρέπει να πάνε διαλυτήριο.
Όλα αυτά από ένα αέριο που είναι κακόφημο στο πόσο μουρντάρικο είναι στην αποθήκευση και διανομή.
Πήρε το μάτι επίσης κάτι ποστ για το πόσο ανασφαλή είναι τα οχήματα με μπαταρίες. Δηλαδή φαντάζομαι ότι θα νιώθεις ασφαλής σε ατύχημα όταν κάθεσαι σε μια δεξαμενή με πεπιεσμένο Η2 και την ικανότητα ανάφλεξης του περίπου 10 φορές ευκολότερα από την βενζίνη;
Δεν ξέρω που διάβασες αυτά που γράφεις ή είναι δικές σου ιδέες, αλλά ουδεμία σχέση έχουν με τα πεπραγμένα και σχέδια της βιομηχανίας.
Εδώ θα είμαστε και θα δούμε ποιος έχει δίκιο.
Προσωπικά πάντως, δεν θα πόνταρα ότι στην επόμενη πενταετία ότι το 'μεσσιανικό' Η2 θα κάνει και πολλά στο θέμα χερσαία μετακίνηση. Μερικές εφαρμογές εδώ και εκεί κι τα λοιπά EV. Πιο μετά ποιος ξέρει.
bekiaris wrote:
piliourits wrote:
Η κεφαλαιοποίηση είναι ένα πράγμα, η κερδοφορία είναι άλλο. Μπορεί οι αγοραπωλησίες των μετοχών να συνεχίζουν ακάθεκτες και να έχει μεγαλύτερη σχέση αυτό με τα επιτόκια της κεντρικής τράπεζας ή όπως λες με τις προσδοκίες των επενδυτών που είναι πολύ μεγάλες και για τους οποίους η κερδοφορία είναι αμελητέα.
Στο τέλος θα μας πεις οτι κ η άνοδος της Tesla είναι προιον συνομοσιολογίας...Φίλε, κανένας δεν ποντάρει τα χρήματα του σε κάτι που δεν πιστεύει, σωστά το λες πως λειτουργεί η χρηματιστηριακή αγορά, αλλά υπάρχει κ μία βάση από πίσω... Για να μην το κουράζω, υπάρχουν επίσημες δηλώσεις (νομίζω το έχω ξανα αναφέρει) ενός μεγαλο στελέχους της Toyota, που λεει οτι δεν μπορούν να φτιάξουν κάτι τέτοιο, κ η τεχνολογία της tesla είναι τουλάχιστον 6 χρόνια μπροστά. Κ αυτο για μένα...τα λέει ολα.
Στο 'κάτι τέτοιο' αναφέρεσαι στην αυτόνομη οδήγηση της Tesla που μετράει κι αρκετούς νεκρούς μέχρι τώρα, ή στην ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες; Στην αυτόνομη οδήγηση, όταν λυθούν όλα τα προβλήματα, πιθανόν να παραμείνει η επικεφαλής εταιρεία στον πλανήτη (αν και είναι απλά λογισμικό, σε κάποια χρόνια θα έχουν υπερκαλυφθεί οι διαφορές από τους ανταγωνιστές, ειδικά όσο προοδεύει το Α.Ι.)
Σε κυψέλες καυσίμου (fuel cells) πόσα χρόνια μπροστά είναι η Tesla?
Πρέπει εφόσον είσαι λάτρης της προηγμένης τεχνολογίας να κοιτάς αρκετά μπροστά. Και μπροστά βρίσκεται 1 πηγή ενέργειας, το Υδρογόνο. Μέχρι να γίνει δυνατή η Πυρηνική Σύντηξη υδρογόνου, το υδρογόνο θα είναι η Καθαρή λύση για αποθήκευση και απόδοση ενέργειας με τεχνολογίες κυψελών καυσίμου. Είναι η πιο ουσιαστική λύση για αποθήκευση ενέργειας από τις ΑΠΕ και είναι και μια πιο καθαρή μορφή ενέργειας που μπορεί να προκύψει τώρα από τα ήδη υπάρχοντα αποθέματα υδρογονανθράκων.
Οι μπαταρίες είναι μια πεπερασμένη τεχνολογία, είναι πρακτικά αδύνατον να καλύφθούν οι συνέχεια αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες σε όλο τον πλανήτη με μπαταρίες, ακόμη και αν η τεράστια οικολογική καταστροφή γίνει ανεκτή. Οι μπαταρίες δεν επαρκούν για να αποθηκεύσουν ενέργια από ΑΠΕ. Απλά μεταφέρουν την καύση έξω από το όχημα και στηρίζονται κυρίως σε καύση υδρογονανθράκων για παραγωγή ενέργειας.
Ενώ μια Οικονομία Υδρογόνου είναι το προσεχές μέλλον.
και μια κι αναφέρθηκε η ΤΟΥΟΤΑ... https://www.toyota.com/mirai/fuel.html
https://medium.com/swlh/toyota-hydrogen-fuel-cell-strategy-f54ff2afcb47
Μέχρι τώρα πάντως οι περισσότεροι πάνε ηλεκτρικά, μιλάμε για δις επενδύσεων και ανάλογου μεγέθους πρότζεκτ. Ι.Χ και επαγγελματικά εντός και εκτός δρόμου.
Οι κυψέλες καυσίμου έχουν κυρίως ένα θετικό, την γρήγορη φόρτιση και ίσως το βάρος, εάν καταφέρουν να μειώσουν αρκετά τις διαστάσεις/βάρος των δεξαμενών (με ότι συνεπάγεται με την πτητικότητα).
Οι κυψέλες ίσως έχουν μέλλον στο niche των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων ή/και σε κατασκευαστικά σάιτ εκτός δικτύου, εάν φυσικά δεν καταφέρουν οι κινέζοι να βρουν τρόπο για γρήγορη αλλαγή μπαταριών που από ότι είδα έχουν ρίξει μεγάλο βάρος.
Η αναλογία ρεύματος ορυκτών καυσίμων/ΑΠΕ είναι 100% θέμα περιοχής. Σε Β.Ευρώπη το ποσοστό είναι πολύ μεγάλο υπέρ των ΑΕΠ.
Είναι ειρωνία για αυτά που γράφεις για το υδρογόνο και ΑΠΕ, εφόσον η συντριπτική πλειοψηφία του παράγεται από φυσικό αέριο και άλλα ορυκτά καύσιμα.
Όταν διαβάζω να 'νεκρούς' της tesla, είναι σαν να αναφέρεστε στον τερμινέητορ.
Τα οχήματα της είναι Ι.Χ στο δρόμο και η αυτόνομη οδήγηση είναι βάση νόμου και σχεδιασμού τελείως υπό την εποπτεία του οδηγού. Προσωπικά βλέπω ότι το πρόβλημα για τους νεκρούς είναι ανάμεσα στο τιμόνι και το κάθισμα. Δυστυχώς δεν είναι idiot proof ακόμη το σύστημα.
Κακά μαντάτα για τη Tesla, απόλυτα αναμενόμενα για μένα (είχα γράψει σχετικά παλαιότερα):
Δεν ξέρω τι σημαίνει για την tesla, αλλά σίγουρα εάν ο Jimακος έγραφε σε φόρουμ έτσι, θα έτρωγε μπαν για flamming.
Ο τύπος πρέπει να έχει ρίξει πολλά σε αντίπαλο στοκ για να βγάζει τέτοια υστερία.
Τα αυτοκίνητα του '80 ήταν πολύ πιο αξιόπιστα, λκόγω κατασκευής και τενχολογίας...δεν υπήρχε τίποτα, πολύ απλά. Και ο πατέρας μου έχει ακόμα την Κόρόλα του 1970, δεν έβγαλε ΠΟΤΕ πρόβλημα, κιχ δεν έχει κάνει 50 χρόνια τώρα. Δεν είναι όμως συγκρίσιμη με μια καινούργια Τογιότα.
Αυτό πες το στον πατέρα μου με το 127 και άλλους τυχερούς με τα fiat-Yugo. Κυριολεκτικά το 127 έμεινε στο ταξίδι από την αντιπροσωπία στο χωριό...
Επίσης κάτι γαλλικά στα τέλη 80s αρχές 90s σε βοηθούσαν πολύ στα μαθήματα ηλεκτρολογίας.
Έπειτα είναι άλλο, 'βγάζει πρόβλημα και το φτιάχνω εύκολα μόνος' και στο 'δεν βγάζει τίποτα'.
Γιατί το πρώτο ίσχυε 100%, αλλά το δεύτερο όχι και τόσο.
Όλοι οι γνωστοί είχαν τουότα τα τέλη 80s-90s, και όλα χρειαζόντουσαν πολύ περισσότερη δουλειά από τα σύγχρονα. Όχι μεγάλα σέρβις, αλλά συνέχεια μικρά και συχνότερα.
Είχα δει μια έρευνα πριν κάποιους μήνες για το θέμα αξιοπιστία, από ότι φαίνεται το κύριο θέμα λειτουργικότητα είναι τα προβλήματα με τα μη-κρίσιμα ηλεκτρονικά. Από μηχανολογικής άποψης είναι καλύτερα/φτηνότερα στην επισκευή λόγω ανώτερης μεταλλουργίας και διαγνωστικών.
Την ηλεκτροκίνηση την παρακολουθώ καθώς είμαι εραστής της αυτοκίνησης πάνω από 40 χρόνια. Πρώτο αμάξι χωρίς υδρ. τιμόνι, χωρίς a/c, χωρίς ABS, χωρίς χωρίς ... και τώρα έχουμε ηλεκτρικίνηση, αυτόνομη οδήγηση κλπ
Οι δικοί μου προβληματισμοί έχουν να κάνουν με το χρόνο φόρτισης, τη δυνατότητα χώρου φόρτισης ( στο σπίτι, σε δημόσιο χώρο, στη δουλειά ?/?? ), το κόστος που πρέπει να δαπανηθεί για το σπίτι (αν μπορώ εκεί) για να μη θέλω 15-20 ώρες για τη φόρτιση, επίσης μου αρέσει η ταχύτητα και ειδικά σε 'δύσκολους' δρόμους, οπότε δε ξέρω πόσο γρήγορα θα αδειάσει η μπαταρία σε μια ζόρικη ορεινή διαδρομή ( έχει πολλές η χώρα μας, ορεινή γαρ ), σε θερμοκρασίες με 40άρια ή με 0c πως τα πάει η μπαταρία ??? (έχουμε απ’ όλα στην Ελλάδα), για να μην πω πως ως κάτοχος SUV 4χ4, βρεθώ σε δύσκολες συνθήκες, όπως λάσπη, χιόνι κλπ και κολλήσω, η μπαταρία θα πάει για βρούβες ...
Απ την άλλη σκέφτομαι ότι σήμερα εισάγουμε ρεύμα, πολλές φορές με καύσωνα έχουμε τα θεματάκια μας τί θα γίνει με τις αυξημένες ανάγκες για ρεύμα ?
Στη Γερμανία που ζω έχει πάρα πάρα πολλά φορτηγά όλων των ειδών που εκτελούν μεταφορές. Αυτά καίνε πετρέλαιο, εκεί τί θα γίνει ?Δεν αναφέρομαι καθόλου στο κόστος απόκτησης του αυτοκινήτου, στο κόστος του ρεύματος αν και σ' αυτό φαντάζομαι θα δούμε δυσάρεστες εκπλήξεις, οψόμεθα, στο τι θα γίνει με τις μπαταρίες στο τέλος της ζωής τους, ή το πόσο οικολογικά επιβαρυντικό είναι για την κατασκευή τους.
Όλα αυτά με προβλημάτιζαν στην Ελλάδα που όσο να 'ναι είμαστε και πίσω αρκετά.
Προς το παρόν έχω σωθεί με το Euro 6 diesel και βλέπουμε .
Σε όλα σχεδόν τα ερωτήματα σου έχουν δοθεί απαντήσεις εδώ και σε άρθρα του ειδικού τύπου.
Θα πρέπει να περιμένεις αλλαγές τουλάχιστον τώρα, αλλά όχι τόσο δραματικά όσο τα γράφεις.
Σε 2-3 χρόνια οι τιμές και η τεχνολογία θα έχει αλλάξει πάρα πολύ το τοπίο προς το καλύτερο. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναλύσεις, η ισοτιμία τιμής θερμικών-ηλεκτρικών αναμένεται στην επόμενη διετία.
Εάν ζεις Γερμανία δεν έχεις δει σίγουρα πολλά ηλεκτρικά. Τι λένε για αυτά οι ιδιοκτήτες;
Για τα φορτηγά είναι 100% σίγουρο ότι θα πάνε για ηλεκτρικά. Είτε EV είτε κάποια ανάλογη τεχνολογία κυψελών καυσίμου, όπως αυτή που ετοιμάζουν Daimler-Volvo. Με την δεύτερη ήδη να βγάζει ηλεκτρικά από το '21, όπως έκανε λινκ κάποιος φίλος σε προηγούμενη σελίδα.
Γενικά υπάρχει μεγάλη αντίδραση, ιδίως από τους Έλληνες, για πολλούς λόγους.
Το πατροπαράδοτο 'οι κουτόφραγκοι πάλι χαζομάρες κάνουν, εμείς κσέρουμε ότι η μπετζίνα θα είναι καλύτερη'. Ιδιαίτερα προφανές από μπαρμπάδες με κάτι opel από το 1978. Τεχνοφοβία γενικά.
'Θέλουν να μας επιβάλουν να αγοράσουμε κάτι νέο'. Οι 'εγώ θα πληρώσω τα ηλεκτρικά', ενώ το πρόβλημα δεν είναι ο εξηλεκτρισμός, αλλά ποιον ψήφισαν εδώ και 40 χρόνια.
Μηχανικοί και λοιποί που έχουν μαγαζί σε κάθε γωνία.
<li>Ιδίως μαστρομήτσοι και παραγιοί που βγάζουν το ψωμί τους κοροϊδεύοντας τον κόσμο με φο ανταλλακτικά και ψευτοεπισκευές που χρεώνουν στο θεό
</li>
Μαντράδες και υπάλληλοι που φέρνουν τα γυρισμένα ντίζελ και λοιπά σαπάκια
Βενζινάδες και υπάλληλοι που πουλάν μαυρόζουμο ως βενζίνη
petrolheads που βλέπουν τα 'geeks-φλώρικα ηλεκτρικά' να πατάν τα τίμια χώματα τους
<li>Ιδιαίτερη μνεία σε γκάγκουρες που εξισώνουν το ιδιαίτερα ενοχλητικό-θορυβώδες σαπάκι τους με τον ... τους.
</li>
Αυτοί που νομίζουν ηλεκτρικό==αυτόνομο και γράφουν για τα μπλιμπλίκια που δεν θα αφήνουν τον οδηγό να απολαύσει την οδήγηση
Τέλος οι 'να πσοφήσει η κατσίκα του γείτονα' τύποι που απλά δεν μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικά και πάνε από σάπιο μεταχειρισμένο σε σάπιο μεταχειρισμένα
Στο εξωτερικό υπάρχει πολύ λιγότερη αντίδραση σε αυτά, λόγω νοοτροπίας απέναντι στην τεχνολογία, σωστού πολιτικού κλίματος και φυσικά ανώτερης παιδείας και κοινωνίας.
BTW: Από ότι είδα πολλοί επαγγελματίες που θα χάσουν πολλά με τον εξηλεκτρισμό γυρνάνε και στα γιουτούμπια-φόρουμ για να κράξουν.
Όσο αναφέρονται οι υποδομές ως αρνητικό, θυμάμαι που διάβαζα κάτι ανάλογα ιστορικά άρθρα από το 1890-1900 για το πως απλά ταΐζεις τα άλογα και οι άμαξες δίχως άλογα χρειάζονται να κουβαλάς κουβάδες με παραφίνη-βενζίνη μαζί σου και δεν είναι βολικές επειδή δεν μπορείς απλά να βρεις τα κατάλληλα καύσιμα εκτός των μεγάλων βιομηχανικών πόλεων.
Φυσικά και όταν αυξηθεί κατακόρυφα η χρήση ηλεκτρικών θα δούμε και αύξηση των υποδομών. Λογικό δεν είναι;
Τουλάχιστον σε χώρες που υπάρχει σχεδιασμός.
Από την άλλη θα δούμε πτώση σε ενεργειακές ανάγκες από επιχειρήσεις/μεταφορές συμβατικών καυσίμων. Από τα βενζινάδικα έως τα διυλιστήρια, θα έχουν όλα πτώση στις ανάγκες επειδή οι ιδιώτες και οι επιχειρήσεις θα πάνε στα ηλεκτρικά.
Το τελικό ενεργειακό ισοζύγιο θα είναι πολύ μικρότερο ή ακόμη και θετικό λόγω του πόσο περισσότερο αποδοτικά είναι τέτοια οχήματα.