-
Καλημέρα σας, είμαι ένα βήμα πριν την απόκτηση ενός euro 5 diesel για χρήση εντός Αθηνών. Το αυτοκίνητο θα κάνει καθημερινά 80 χιλιόμετρα, για αυτό κατευθύνθηκα στην αγορά πετρελαίου.
Το αυτοκίνητο είναι διαμάντι, με μόλις 90.000 χιλιόμετρα ελεγμένο εξονυχιστικά και σε καλή τιμη.
Διαβάζω όμως διάφορα άρθρα περί απαγορευσης της πετρελαιοκίνησης εντός Αθηνών μέχρι το 2025. Είμαι σίγουρος οτι δεν ειναι δυνατόν να γίνει καθολική απαγόρευση το 2025, το 2030 ίσως. Το πρόβλημα είναι ότι αν θέλουν να περιορίσουν την κίνηση στα πετρέλαια, θα ξεκινήσουν από τα euro 5 φαντάζομαι.
Ποια είναι η άποψη σας?
-
Καλημέρα σας, είμαι ένα βήμα πριν την απόκτηση ενός euro 5 diesel για χρήση εντός Αθηνών. Το αυτοκίνητο θα κάνει καθημερινά 80 χιλιόμετρα, για αυτό κατευθύνθηκα στην αγορά πετρελαίου.
Το αυτοκίνητο είναι διαμάντι, με μόλις 90.000 χιλιόμετρα ελεγμένο εξονυχιστικά και σε καλή τιμη.
Διαβάζω όμως διάφορα άρθρα περί απαγορευσης της πετρελαιοκίνησης εντός Αθηνών μέχρι το 2025. Είμαι σίγουρος οτι δεν ειναι δυνατόν να γίνει καθολική απαγόρευση το 2025, το 2030 ίσως. Το πρόβλημα είναι ότι αν θέλουν να περιορίσουν την κίνηση στα πετρέλαια, θα ξεκινήσουν από τα euro 5 φαντάζομαι.
Ποια είναι η άποψη σας?
-
Όντως, από αυτά θα ξεκινήσει η απαγόρευση. Υπάρχουν κι άλλες εναλλακτικές, οι οποίες μάλιστα έχουν όλες ακόμα χαμηλότερο κόστος κίνησης σε σχέση με το πετρέλαιο. Υγραέριο, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός. Δώσε μας κι άλλες πληροφορίες για το προφίλ σου.
Θα το χρησιμοποιείς και σε ταξίδια ή έχεις άλλο αυτοκίνητο για αυτή τη δουλειά;
Έχεις πυλωτή ή κλειστό γκαράζ;
Σε ποιες περιοχές κινείσαι; Αυτό το ρωτάω για να δούμε αν σε βολεύουν τα πρατήρια φυσικού αερίου.
Πόσα χρήματα δίνεις;
-
Δεν έχω γκαράζ ή πυλωτή, θα κάνω 80 χιλιομετρα καθημερινα, είμαι 28 ετών και θέλω ένα αυτοκινητο με οριζοντα δεκατιας το οποιο θα χρησιμοποιηθει και για τα πρωτα χρόνια της οικογένειας.
Το volvo μου αρεσε γιατι ειναι ενα αρκετα vfm πακέτο. Είναι δυνατον να το απαγορέψουν τόσο σύντομα σε εμας, εφόσον μέχρι σήμερα θεωρούνται οικολογικα για τα δεδομένα της χώρας μας?
-
Άρα αποκλείουμε το ηλεκτρικό.
Δώσε πληροφορίες για τα χρήματα και το πού κινείσαι, για να δούμε αν σου ταιριάζει το φυσικό αέριο. Επίσης, πες μας σε ποιο Volvo αναφέρεσαι.
Πετρέλαιο κι οικολογία δε συμβαδίζουν.
-
Σε κάθε περίπτωση αν το αυτοκίνητο που κοιτάς είναι εισαγωγής, φύγε μακριά!
Κατά 99% θα λείπει ένα ψηφίο μπροστά από το νούμερο του χιλιομετρητή. 1 θα είναι; 2 θα είναι; Πάντως 90.000 Km δεν θα έχει κατά πάσα πιθανότητα...
-
Ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση!
Το αυτοκινητο ειναι ενα volvo v40 πρωτο χέρι ιδιώτη, ελεγμένο από επίσημη εταιρεία ελεγχου αυτοκινητων, σε αριστη κατασταση με 90.000 χιλιομετρα. Κινούμαι κοντά στα 11000 ευρώ. Είναι ελληνικης αντιπροσωπιας με αναλυτικο book service.
Tο μόνο που με κολλαει ειναι το ενδεχομενο να απαγορευτει στους Αθηναικους δρόμους.
-
Εγώ τέτοιο πήρα (Euro 5 εννοώ), αλλά δεν εμπίπτω στην 'κατηγορία' σου, αφού δεν κρατάω αυτοκίνητα για πάνω απο 1-2 χρόνια συνήθως. Πάντως είναι κάτι που δεν με προβληματίζει.
-
Λέτε δηλαδη να το τολμήσω? Δεν μας έχω σαν χώρα τοσο προοδευτικούς για να καταργηθούν τα euro 5 που σημερα θεωρουνται μη ρυπογονα. Αν παρολα αυτα συμβει κάποιου είδους απαγόρευση, το αμαξι θα χάσει μεταπωλητική αξία, ή θα μπορεί να πουληθεί σχετικά εύκολα επαρχία?
-
Εγώ τώρα, δεν θα έπαιρνα EURO5, θα προσπαθούσα για EURO6.
Φυσικά και θα χάσει μεταπωλητικη αξία, αλλά και τι αξία έχει τώρα; 10.000; θα το χρησιμοποιήσεις και 4-5 χρόνια, πόσο νομίζεις θα παρεις μετά;
-
Το να χάσω 4-5000 μετά απο 5 χρόνια δεν με ενοχλει. Αυτο που με ενοχλει ειναι μην το παρω σημερα και έχουμε πχ καμια απαγορευση για τα euro5 στην Αθηνα σε 2 χρόνια και χρειαστει να το σκοτωσω στην επαρχια.
-
Αυτό είναι μία πιθανότητα.
Έχω κ εγώ 1-2 EURO5, αλλά τα έχω πολλά χρόνια, αν έπαιρνα σήμερα θα κοίταγα για 6.
Σκέψου ότι κάποια στιγμή θα καταργηθούν όλες οι αγοραπωλησίες θερμικών (και υβριδικών και plug in hybrid), αυτό περίπου το 2035-2040, οπότε μέχρι τότε σταδιακά θα φύγουν τα υπόλοιπα.
Τώρα τα EURO4 θα κυνηγηθουν - ήδη δηλαδή στο εξωτερικό - λογικό δεν είναι το επόμενο βήμα να είναι τα 5; Όχι σε 1-2 χρόνια, αλλά κάπου στο άμεσο μέλλον. Μπορεί στα 2-3-4 χρόνια να σου κάνει τόσο τρελή απόσβεση που δεν θα σε νοιάζει ιδιαίτερα όμως..
Εγω θα περιμένω λίγο με τα EURO5 που έχω και μπορεί να αφήσω και κανένα επαρχία που πηγαινο-έρχομαι, είναι τρελά value for money για να τα 'ξεφορτωθώ'.
Γενικά γίνονται μεγάλες αλλαγές σε μικρό διάστημα και τίποτα δεν είναι γραμμένο σε πέτρα ακόμη.
-
Το κακο είναι οτι δεν βρισκω euro 6 σε τόσο καλο πακετο τιμής - αξεσουαρ - αληθινών χλμ. Έχω δει πάνω από 10 αυτοκίνητα και αυτό ξεχωρίζει σε όλους τους τομείς. Αν σκεφτούμε όμως οτι κυκλοφορούν ακόμα άπειρα euro 4 εδώ και τόσα χρόνια στην Αττική, τα euro 5 δεν θα πάρει πολλα χρόνια μέχρι να γίνει η πλήρης απαγόρευση τους? Γιατί αν πχ έχουν σκοπό να τα απαγορεύσουν μέσα στον δακτύλιο τις ώρες αιχμής, είναι κάτι που δεν με απασχολεί καθόλου, θα το αγόραζα χθες. Μεγάλες ευρωπαικες πόλεις έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ήδη το οποίο προβλέπει την απαγόρευση τους το 2024. Σε εμάς, δεν θα καθυστερήσουν 3-4 χρόνια ακόμα, αφού μέχρι σήμερα τα θεωρούν οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας?
-
Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα το πότε θα γίνει το κυνηγητό. Αυτό που φαίνεται σίγουρο είναι ότι θα γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν λύσεις με χαμηλότερο κόστος κίνησης σε σχέση με το πετρέλαιο. Σε ρωτάω για τρίτη φορά, σε ποιους άξονες κινείσαι για να δούμε αν βολεύει το φυσικό αέριο (δηλαδή τα λιγοστά πρατήριά του).
Επίσης, υπάρχει και το υγραέριο. Αντί για το V40 diesel, αγοράζεις αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης. Έχεις την υψηλότερη ιπποδύναμη, την ανώτερη ποιότητα λειτουργίας της βενζίνης. Δίνεις κι ένα χιλιάρικο να βάλεις ένα επώνυμο σύστημα υγραερίου κι έχεις τα καλά των δύο κόσμων. Τρόπο λειτουργίας βενζίνης με οικονομία πετρελαίου. Μόνο αρνητικό η μειωμένη αυτονομία, θα γεμίζεις κάθε 350 χιλιόμετρα αντί για τα 700-900 του πετρελαίου. Και μια ρεζέρβα στο χώρο αποσκευών. Αυτά. Ούτε μελλοντικές απαγορεύσεις ούτε βρώμα από πίσω.
-
@dimsabas Και επίσης ξεχνάς το 'οικογενειακό' αυτοκίνητο, γιατί αν το παίρνεις για οικογένεια, ξεχνάς ουσιαστικά τον χώρο αποσκευών σου, οπότε γιατί να πάρεις Volvo και όχι ένα Swift/C3 μικρό βενζίνης καινούργιο για μέσα στην πόλη; Δηλαδή μετά πας τελείως αλλού, και σε φιλοσοφία, και κατηγορία, και όλα!
Επίσης το 'βρώμα από πίσω' το αφήνω ασχολίαστο, γιατί οι σύγχρονοι EURO5/6 diesel, ειδικά οι 6 με ουρία, μπορεί να είναι ποιο οικολογικοί από πολλούς βενζίνης (έχουμε ποστάρει στο αντίστοιχο thread) και επίσης οι απαγορεύσεις, όπως έγραψα, θα είναι συνολικές και ολικές, ακόμη και σε υβριδικά, ή Plug in. Οι ανακοινώσεις κατάργησης πωλήσεων θερμικών, αφορούν στο σύνολό τους, όλους τους θερμικούς, oτιδήποτε παράγει ενέργεια από ορυκτό καύσιμο.
@stack Προφανώς το πακέτο τιμής δεν θα είναι το ίδιο, αφού οι νόρμες δεν είναι τυχαίες, ένα EURO6 αυτοκίνητο έχει ποιο καινούργιο κινητήρα, με μικρότερη κατανάλωση/ρύπους και - ίσως - και καλύτερες επιδόσεις, επίσης το αυτοκίνητο που τους φοράει, δεν είναι 8 ετών αλλά 4 (τυχαίο παράδειγμα), οπότε παίρνεις και πολύ ποιο καινούργιο αυτοκίνητο, ενδεχομένως και με καλύτερα safety standards!
Συνήθως όπου υπάρχει μεγάλη ευκαιρία, κάτι παίζει από πίσω, δεν μπορείς να τα έχεις όλα.
Εγώ αφού κοίταξα και μεταχειρισμένα για έναν ολόκληρο χρόνο, και επειδή ήθελα αυστηρά πετρέλαιο, πήγα και πήρα καινούργιο τελικά!
Τα 'καλά' πετρέλαια που είδα έκαναν τουλάχιστον 18.000
Λόγισέ τα, και δες, μόνο εσύ ξέρεις τι ακριβώς θέλεις και τι σε βολεύει. Αν μας πεις και περισσότερες λεπτομέρειες μπορεί να μπορούμε να σε βοηθήσουμε περισσότερο, αλλά τη λύση κανείς δεν την ξέρει απόλυτα, εδώ συζητάνε το νομοσχέδιο αυτή τη στιγμή, και κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι θα ισχύσει, και πότε, Ελλάδα είναι εδώ, να είσαι έτοιμος για όλα, και να έχεις το θάρρος της απόφασής σου όταν συμβεί το οτιδήποτε!
-
Καλημέρα σας,
ευχαριστώ πολύ όλους για τα μηνύματα σας.
Το φυσικό αέριο δεν το προτιμώ γιατί βλέπω ότι δεν υπάρχει διάθεση για αναπτυξη νεων πρατηριων. Βλεπω ειδησεις απο το 2015 που ελεγαν οτι μεσα σε 3 χρονια θα εστηναν 40 πρατηρια στην Αθηνα, το οποιο δεν συνεβη ποτε.
Απλα εψαχνα ενα οχημα σε αυτο το ευρος τιμης, να ειναι πολυτελες - αξιοπιστο και οικονομικο σε καυσιμο. Για αυτο κατεληξα στο volvo. Εψαχνα αναμεσα σε 116 / α3 / v40 / golf. Με προβληματιζε οτι ειναι euro 5. Σκεφτηκα οτι μαλλον θα προχωρησω στην αγορα του γιατι βλεπω οτι υπαρχει αρκετη αβεβαιοτητα σχετικα με την απαγορευση στην Αθηνα κτλ, τουλαχιστον ειμαι βεβαιος οτι θα το χαρω για 5 χρονια. Αν τυχον αργοτερα υπαρχει προβλημα, και παλι το αμαξι θα πιασει τιμη στην επαρχια σαν καλοσυντηρημενο. Το θεωρω κριμα να δωσω 5000 ακομα μονο και μονο για να ειναι euro 6, ποσο μαλλον οταν τα περισσοτερα βρισκονται σε μαντρες απο leasing με αμφιβολλα χλμ.
-
Πλήρες και ολοκληρωμένο σκεπτικό. Το έχεις σκεφτεί και έχεις ψάξει αρκετά. Προχώρα.
-
Παίξε λίγο με την τιμή & πάρτο. Απόσβεση θα κάνεις -λόγω χιλιομέτρων- από τη διαφορά κόστους του καυσίμου & από τη χαμηλότερη κατανάλωση.
Μία απορία άσχετη με το αυτοκίνητο που θέλει να πάρει ο φίλος:
Σε περίπτωση τρακαρίσματος ένα πετρελαιοκίνητο δεν είναι πιο ασφαλές από ένα βενζινοκίνητο λόγω καυσίμου;
-
Όχι. Η πιθανότητα να αναφλεγούν οι ατμοί της βενζίνης είναι αμελητέα. Αυτά που δείχνουν οι ταινίες δεν γίνονται στην πραγματικότητα. Γνωστός μου τράκαρε σοβαρά, τόσο σοβαρά ώστε άρχισε να στάζει το ρεζερβουάρ μέσα στο τουμπαρισμένο αυτοκίνητο. Φωτιά πάντως δεν πήρε.
-
Επαναφέρω κι εγώ αυτό το θέμα με τα euro5, μετά από αρκετό ψάξιμο έχω καταλήξει σχεδόν σε ένα diesel Opel Corsa του 2013 , ecoflex (έκδοση με μηδενικά τέλη). Σε σχέση ποιότητας τιμής είναι ο,τι καλύτερο έχω δει. Με προβληματίζει το θέμα με τα euro5 γιατί κι εγώ διαβάζω διάφορα γενικά σχετικά με την απαγόρευση τους στην Ευρώπη. Πιστεύετε αξίζει η αγορά; Αν ειναι να απογορευτει θα γίνει μόνο σε δακτύλιο ή γενικότερα στην Αττική; Να πω ότι για κέντρο δεν με ενδιαφέρει καθόλου, κατοικώ σε προάστιο και το αμάξι θα κάνει το 90% των χιλιομέτρων του σε Αττική οδό ή αργότερα σε Δυτική Αττική λόγω πιθανής αλλαγής εργασίας.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Αγορά euro 5 diesel για Αθήνα