Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης
    • 1
    • 2
    • 49
    • 50
    • 51
    • 52
    • 53
    • 904
    • 905
    • 51 / 905
    Περί αυτοκίνησης
    162
    18091
    409904
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • fanis75
      fanis75 moderator @insanedriver last edited by

      Η επένδυση μια χαρά είναι.

      Όταν οι τράπεζες έδιναν 100% δάνειο, χωρίς ίδια συμμετοχή, χωρίς ύπαρξη κεφαλαίου κίνησης(για ΦΠΑ, ασφάλειες, φόρους, εισφορές κτλπ) δάνειο με 8-10-12% πως θα βγουν οι επενδύσεις αυτές όταν τους έκοψε το κράτος τις ταρίφες;

      Στην πραγματικότητα πρόβλημα είχαν οι ξεβράκωτοι και όχι οι σοβαροί επενδυτές.

      Ακόμα και τώρα είναι επενδύσεις με 12% irr. Ποιος νόμιμος τρόπος δίνει αυτά τα χρήματα τώρα; Και να δουλεύει χωρίς να είναι και από πάνω όπως μια επιχείρηση.

      Εγώ δεν μίλησα για την επένδυση, αλλά για τον επιχειρηματία. Που ενώ κάλυπτε όλο το ποσό της δόσης (με συμβόλαιο) από την επιδότηση και αυτή πλήρωνε κατευθείαν το δάνειο (είχαν εκχωρήσει στην τράπεζα τόσο την σύμβαση όσο και την επιδότηση), ξαφνικά το ποσό έπεσε στην μέση αλλά η δόση έμεινε ίδια. Άρα η τράπεζα ήταν ακάλυπτη, απλήρωτη και ο επιχειρηματίας έπρεπε να πληρώσει από την τσέπη του ή να το αφήσει ληξιπρόθεσμο, τόσο απλά. Με μια κίνηση το Ελλ. Δημόσιο άλλαξε όλο το τοπίο, αυτό θέλω να πω. Ποιος μου εγγυάται ότι δεν θα το κάνει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα?

      We are one, We are a universe. Forebears of what will be, Scions of the Devonian sea...

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • S
        super-t last edited by

        Θα το κάνει όταν η κρίσιμη μάζα έχει φτάσει και αρχίζει να χάνει σημαντικό ποσό από τους φόρους των υγρών καυσίμων.

        1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • bekiaris
          bekiaris @super-t last edited by

          Θα το κάνει όταν η κρίσιμη μάζα έχει φτάσει και αρχίζει να χάνει σημαντικό ποσό από τους φόρους των υγρών καυσίμων.

          Να είμαστε ρεαλιστές, στην Ελλάδα αργεί αυτή η μέρα με τα εισοδήματα που έχουμε. Αμφιβάλω αν θα πιαστεί κ ο στόχος του 30% το 2030. Αρα άμεσα δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα, από το 25 κ μετά το ξανασυζητάμε.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • L
            lap @fanis75 last edited by

            InsaneDriver wrote:

            Η επένδυση μια χαρά είναι.

            Όταν οι τράπεζες έδιναν 100% δάνειο, χωρίς ίδια συμμετοχή, χωρίς ύπαρξη κεφαλαίου κίνησης(για ΦΠΑ, ασφάλειες, φόρους, εισφορές κτλπ) δάνειο με 8-10-12% πως θα βγουν οι επενδύσεις αυτές όταν τους έκοψε το κράτος τις ταρίφες;

            Στην πραγματικότητα πρόβλημα είχαν οι ξεβράκωτοι και όχι οι σοβαροί επενδυτές.

            Ακόμα και τώρα είναι επενδύσεις με 12% irr. Ποιος νόμιμος τρόπος δίνει αυτά τα χρήματα τώρα; Και να δουλεύει χωρίς να είναι και από πάνω όπως μια επιχείρηση.

            Εγώ δεν μίλησα για την επένδυση, αλλά για τον επιχειρηματία. Που ενώ κάλυπτε όλο το ποσό της δόσης (με συμβόλαιο) από την επιδότηση και αυτή πλήρωνε κατευθείαν το δάνειο (είχαν εκχωρήσει στην τράπεζα τόσο την σύμβαση όσο και την επιδότηση), ξαφνικά το ποσό έπεσε στην μέση αλλά η δόση έμεινε ίδια. Άρα η τράπεζα ήταν ακάλυπτη, απλήρωτη και ο επιχειρηματίας έπρεπε να πληρώσει από την τσέπη του ή να το αφήσει ληξιπρόθεσμο, τόσο απλά. Με μια κίνηση το Ελλ. Δημόσιο άλλαξε όλο το τοπίο, αυτό θέλω να πω. Ποιος μου εγγυάται ότι δεν θα το κάνει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα?

            Εγώ πάλι δεν έχω καταλάβει,

            Υπολογίζετε το irr σε βάθος 10ετίας ως εμπροσθοβαρες λογω κλειδώματος της τιμής αγοράς από την ΔΕΗ;

            Διότι έτσι με τετοιον υπολογισμο ναι, ισως το irr ειναι αρκετα καλο και χαρακτηριζεται γενικά ως 'επένδυση προστιθεμενης αξιας'

            ΔΕΝ ΕΧΩ ΟΞΥΓΟΝΟ

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • gatoz
              gatoz @fanis75 last edited by

              InsaneDriver wrote:

              Η επένδυση μια χαρά είναι.

              Όταν οι τράπεζες έδιναν 100% δάνειο, χωρίς ίδια συμμετοχή, χωρίς ύπαρξη κεφαλαίου κίνησης(για ΦΠΑ, ασφάλειες, φόρους, εισφορές κτλπ) δάνειο με 8-10-12% πως θα βγουν οι επενδύσεις αυτές όταν τους έκοψε το κράτος τις ταρίφες;

              Στην πραγματικότητα πρόβλημα είχαν οι ξεβράκωτοι και όχι οι σοβαροί επενδυτές.

              Ακόμα και τώρα είναι επενδύσεις με 12% irr. Ποιος νόμιμος τρόπος δίνει αυτά τα χρήματα τώρα; Και να δουλεύει χωρίς να είναι και από πάνω όπως μια επιχείρηση.

              Εγώ δεν μίλησα για την επένδυση, αλλά για τον επιχειρηματία. Που ενώ κάλυπτε όλο το ποσό της δόσης (με συμβόλαιο) από την επιδότηση και αυτή πλήρωνε κατευθείαν το δάνειο (είχαν εκχωρήσει στην τράπεζα τόσο την σύμβαση όσο και την επιδότηση), ξαφνικά το ποσό έπεσε στην μέση αλλά η δόση έμεινε ίδια. Άρα η τράπεζα ήταν ακάλυπτη, απλήρωτη και ο επιχειρηματίας έπρεπε να πληρώσει από την τσέπη του ή να το αφήσει ληξιπρόθεσμο, τόσο απλά. Με μια κίνηση το Ελλ. Δημόσιο άλλαξε όλο το τοπίο, αυτό θέλω να πω. Ποιος μου εγγυάται ότι δεν θα το κάνει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα?

              φαν, αυτο λεγεται αδερς  πήπολ μάνευ. και γεννηκανε επιχειρηματιες οσοι ειχαν πατζανακη λογιστη. οποτε τι ειχανε τι χασανε και αν χασανε αυτο ειναι το επιχειρω, οπως στο λαικο λαχειο κερδαει ο ενας στους δυο, αυτοι ειναι ο αλλος. οπως πηρανε με φιλικο κρατος τα γιουρα να τα κανουν τζαμια, ετσι το κρατος δεν ητανε μετα φιλικο. οι σοβαροι επιχειρηματιες κανουν σοβαρες επενδυσεις και δανειζονται με μετρο ή καθολου.

              στα ηλεχτρικα τωρα. λεω στα σίνιορ τα παιδια εδωθε, γκάις ποιος θελει ηλεχτρικο να μην εχει και εφορια στο κεφαλι να κανω και εγω εξοδα? κανεις, σου λεει ο αλλος θα παω λουτρακι και στο γυρισμο θα μεινω εξω απο τον καραντανη να περιμενω να ξανανοιξει. μη ωριμη κατασταση λεγεται και τελος. στα εξοδα ενος χουβερ-ολα-τα-σαρωνει πρεπει να βαζεις και ενα κανονικο που θα σε πηγαινει για μπανιο και θα σε γυρναει κιολας. βεβαια μπορεις και να γινεις ηρωας να βοηθησεις να ωριμασει η κατασταση, οι αυτοκινητοβιομηχανιες θα σε θυμηθουν να σου χαρισουν την ηλεχτρικη φεραρι που παντα ηθελες.

              #milf-a-man

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • D
                dimsabas last edited by

                Σχετικά με τη σύγκριση των δύο Up, κάποιες σκέψεις που θα φωτίσουν το ζήτημα:

                1. το θερμικό Up πρέπει να είναι αυτόματο, ώστε να πλησιάσει κάπως τα ευεργετήματα και την ποιότητα οδήγησης που προσφέρει το ηλεκτρικό. Ως εκ τούτου, η τιμή θα ανέβει κάμποσο. Δε γνωρίζω πόσο. 1.000; 1.500 ευρώ; Επίσης, η τιμή του ηλεκτρικού Up δεν είναι 20 χιλιάρικα αλλά οριακά κάτω από τα 19 χιλιάρικα (https://www.skai.gr/news/finance/ayta-einai-ta-ilektrika-aytokinita-pou-kykloforoun-stin-ellada). Μήπως λοιπόν δεν είναι 8 χιλιάρικα η διαφορά αλλά 5-6;

                2. ο εξοπλισμός θα πρέπει να είναι παραπλήσιος, καθώς είθισται τα ηλεκτρικά να έρχονται φορτωμένα, αφού έτσι κι αλλιώς απευθύνονται σε κατέχοντες. Κι αυτό πρέπει να συνυπολογιστεί.

                3. αν κάποιος υπολογίζει ότι θα κάνει μόνο τα αστικά του χιλιόμετρα με το ηλεκτρικό, σύντομα θα δει ότι αυτό δεν ισχύει. Θα γλυκαθεί από το μηδενικό κόστος κίνησης και θα αρχίσουν οι μονοήμερες εξορμήσεις. Στην αρχή οι μικρές, όπου τα 260 χιλιόμετρα θεωρητικής αυτονομίας θα υπεπεραρκούν. Στην πορεία, θα αρχίσουν κι οι πιο μακρινές, όπου θα χρειάζεται και μια ενδιάμεση φόρτιση. Ενδέχεται, καθώς μάλιστα θα επεκτείνεται το δίκτυο φορτιστών, οι αποστάσεις όλο και να μεγαλώνουν και τα διανυθέντα χιλιόμετρα όλο να υποσκελίζουν τη χρήση του δεύτερου θερμικού οχήματος της οικογένειας.

                4. η σύγκριση με καθαρά οικονομικούς όρους είναι παντελώς άδικη, γιατί τα δύο προϊόντα ΔΕΝ είναι ίδια. Η ποιότητα κύλισης, η απόλυτη ησυχία και χαλάρωση κι η υπερδιπλάσια άμεση ροπή του ηλεκτρικού δεν έχουν αντίπαλο από τα οδικά χαρακτηριστικά του θερμικού. Ακόμα κι αν επιλεγεί το αυτόματο. Οπότε, ας έχουμε στο μυαλό μας ότι αν μοναδικό μας κριτήριο είναι η οικονομία, εθελοτυφλούμε υπέρ του θερμικού.

                5. διαφωνώ κάθετα στο ότι θα πουληθούν αμφότερα στα τρία χιλιάρικα μετά από 10 χρόνια. Το πιθανό σενάριο είναι ότι το θερμικό δε θα πιάνει τίποτα, σε αντιστοιχία με τα σημερινά δίλιτρα-τρίλιτρα, που ήταν πολύ in πριν την κρίση αλλά σήμερα αντιμετωπίζονται ως δεινόσαυροι. Όταν όλοι γύρω σου θα κινούνται οικολογικά, αθόρυβα και τσάμπα, ποιος θα πάρει τη βενζινούλα σου; Δεκαετίας κιόλας. Αν μάλιστα έχει σκαρφαλώσει κι άλλο η τιμή της βενζίνης, που είναι το αναμενόμενο όσο εξαντλείται σε βάθος χρόνου, τότε η διαφορά στα κόστη κίνησης θα είναι χαώδης.

                6. αντιθέτως, το ηλεκτρικό θα είναι ακόμα ένα φυσιολογικό (για τα τότε δεδομένα) μοντέλο κι όχι ένα παλαιολιθικό απολίθωμα. Βλέποντας μάλιστα την πτώση απόδοσης της μπαταρίας στα ηλεκτρικά Up, τα 120.000 χιλιόμετρα που υπολόγισες ότι θα σκοτώσουν την μπαταρία, ίσως να έχουν περιορίσει λίγο την αυτονομία της αλλά όχι κάτι τραγικό. Δηλαδή τα 260 χιλιόμετρα ίσως είναι 220-225. Σε καμία περίπτωση δε λες ότι το αυτοκίνητο είναι σκοτωμένο με τέτοια αυτονομία κι ασφαλώς, ούτε σκέψη για αντικατάσταση της μπαταρίας. Αν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, ευχής έργον είναι να έχει αλλαχθεί μες στην οκταετή εγγύηση της VW.

                7. 'μα θα έχουν βγει ηλεκτρικά που θα κάνουν παπάδες'. Σε αυτή την περίπτωση, το θερμικό δε θα πιάσει ούτε 500 ευρώ, τόσο απλά. Το ηλεκτρικό θα βρίσκεται σε σαφώς καλύτερη μοίρα και θα πιάσει κάτι, από εμάς τους λίγουρες που θα θέλουμε το 'καλό, το καινούριο, αυτό που κάνει ιερωμένους ντε' αλλά δε θα έχουμε την άνεση.

                8. προφανώς κανείς δε γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί το μέλλον και πού θα κάτσει η μπίλια. Υπάρχει όμως ρεαλιστικά η περίπτωση να τριπλασιαστεί το ρεύμα και τα ηλεκτρικά να κινούνται με κόστος diesel και ταυτόχρονα να έχουν μείνει ίδιες οι τιμές των καυσίμων; Θεωρώ πως όχι γιατί είναι το ρεύμα είναι το βασικότερο αγαθό. Θα βουλιάξει η οικονομία, θα γίνει επανάσταση, θα επέλθει τρομερή καθίζηση του βιοτικού επιπέδου. Αλλά και πάλι, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το μέλλον. Σύμφωνα όμως με τα σημερινά δεδομένα, η ηλεκτροκίνηση προωθείται κι όλα δείχνουν να λειτουργούν υπέρ της. Το λογικό είναι να κρίνουμε τα πάντα με αυτό κατά νου, όχι με το χαντάκωμά της. Ακόμα όμως κι αν συμβεί, η αύξηση του ρεύματος θα παρασύρει προς τα πάνω και την τιμή των υγρών καυσίμων, δεν πρόκειται να μείνουν στα σημερινά δεδομένα.

                9. υπάρχει λόγος που το 95+% των Δυτικών κατόχων EV δηλώνουν ότι δεν ξαναγυρίζουν με τίποτα σε θερμικά μοντέλα. Προφανώς κάτι βλέπουν οι άνθρωποι, απολαμβάνουν ένα πολύ ανώτερο προϊόν. Και τώρα θα πέσετε να με φάτε: Μήπως ένα ηλεκτρικό Up προσφέρει τέτοια ποιότητα στην καθημερινότητά σου που το σωστό είναι να συγκρίνεται με οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών; Δηλαδή αντί για το θερμικό Up, μήπως ο αστικός ανταγωνισμός του είναι ένα αυτόματο 208 ή Clio; Που η τιμή τους είναι σχεδόν παραπλήσια στα 19 χιλιάρικα του Up, οπότε εξανεμίζεται κάθε οικονομικό πλεονέκτημα των θερμικών;

                https://cartalk.gr/

                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                • fanis75
                  fanis75 moderator @gatoz last edited by

                  φαν, αυτο λεγεται αδερς  πήπολ μάνευ. και γεννηκανε επιχειρηματιες οσοι ειχαν πατζανακη λογιστη. οποτε τι ειχανε τι χασανε και αν χασανε αυτο ειναι το επιχειρω, οπως στο λαικο λαχειο κερδαει ο ενας στους δυο, αυτοι ειναι ο αλλος. οπως πηρανε με φιλικο κρατος τα γιουρα να τα κανουν τζαμια, ετσι το κρατος δεν ητανε μετα φιλικο. οι σοβαροι επιχειρηματιες κανουν σοβαρες επενδυσεις και δανειζονται με μετρο ή καθολου.

                  Μα δεν διαφωνώ σε κάτι από αυτά που λές. Δεν έφερα το παράδειγμα για να εκθειάσω το Ελληνικό επιχειρήν, αλλά για να δείξω πώς το Ελληνικό κράτος αλλάζει νόμους κατά το δοκούν και από εκεί που κάτι σήμερα φαίνεται ευκαιρία ή τουλάχιστον συμφέρον, κυριολεκτικά σε μερικούς μήνες μπορεί να γυρίσει τούμπα. Για να πω ότι κανείς μας δεν ξέρει έαν το φτηνό ρεύμα σήμερα, έχει 5πλάσια τιμή σε 5 χρόνια ειδικά για τα ηλεκτρικά, γιατί κατάλαβαν πόσους φόρους χάνουν.

                  We are one, We are a universe. Forebears of what will be, Scions of the Devonian sea...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • D
                    dstou last edited by

                    Ωραίος Ντιμσάμπας, πάμε

                    1+2. Εννοείται πρέπει να είναι ίδιος εξοπλισμός και αυτόματη μετάδοση σε αυτά που συγκρίνεις, αν και δεν είναι πάντα εφικτό αυτό, έστω το προσεγγίζεις.

                    3.Στην πράξη αυτό δεν θα ισχύσει με αυτόν τον κουβά. Έχει 130 χαω τελική, όταν είναι ούριος ο άνεμος, ίσιος ο δρόμος, αφάγωτος ο οδηγός, χωρίς να δουλεύει το ερκοντίσιο ή τη θέρμανση, με την μπαταρία τσίτα, και έναν τσιμεντόλιθο στο γκάζι για να μην κόψει. Πρακτικά δεν βγαίνεις εθνική με αυτό το πράγμα, είναι μόνο για την καθημερινή λάντζα της πόλης.

                    4.Κοίτα, αν ανέβεις κατηγορία, συγκρίνεις π.χ. Mercedes EQC με GLC, δεν τίθεται και πολύ θέμα άνεσης, ησυχίας κ.α. Ας κάνει κάποιος μια τέτοια σύγκριση.

                    5+7.Βασικά δεν γνωρίζουμε στο μέλλον πόσο θα πιάνουν και τα μεν και τα δε, ούτε αν θα υπάρχει καν αγοραστικό ενδιαφέρον, απλά υποθέτουμε. Για τούτο υπέθεσα τιμή 3.000 ευρώ για το συμβατικό όταν π.χ. τα εξίσου κουβάδες Aygo του 2010 πωλούνται αυτή τη στιγμή στο καρ στα 4.650 μέση τιμή, και τα ίδια 3 χιλιάρικα για το άλλο, το οποίο αν κρίνουμε από τη σφαγή των ιδιοκτητών των Nissan Leaf , Mitsubishi ion που βλέπουμε τώρα, είναι αναμενόμενο.

                    6.Κάνεις ένα συστηματικό λάθος με τις αυτονομίες, όταν λέει έως 260 χλμ., καλά είναι να υπολογίζεις λιγότερα. Πτώση απόδοσης υπάρχει συν το χρόνο και τους κύκλους φόρτισης, η ίδια η εταιρεία έδινε για το Απ 20% στα 10 χρόνια αν θυμάμαι καλά.

                    8.Οι υπολογισμοί γίνονται πάντα με τις ισχύουσες χρεώσεις, κάνε με μάγο να σου δώσω τα μισά για το μέλλον.

                    9.Ότι υπάρχουν κάποιοι που βολεύονται δεν λέει κάτι για τους λοιποί. Μια άλλη σύγκριση θα ήταν ακόμη πιο ενδιαφέρουσα Πεζώ 208 απλούν έναντι ηλεκτρικού 208. Και τα δύο αυτόματα, και τα δύο στο αυτό επίπεδο εξοπλισμού, και τα δύο ικανά να βγουν και εθνική. Γκόου φορ ιτ.

                    Υπάρχουν και αυτά βέβαια που πρέπει να συνυπολογιστούν :

                    ΥΓ1. Έβαλα 6,2 λίτρα / 100 χλμ. κατανάλωση στο συμβατικό Απ, όταν το σπριντμόνιτορ δίνει 5,4. Αντίθετα στο ηλεκτρικό έβαλα ακριβώς αυτή του σιτε. Κάτι άλλο, όταν λέει ένα ηλεκτρικό ότι 'καίει' π.χ. 30Kwh/100χλμ. στην πράξη έχεις τραβήξει από το δίκτυο κάτι σε 33Kwh (=10% μεγαλύτερο για πλάκα) και αυτό θα πληρώσεις στη ΔΕΗ. Διότι τα power electronics που έχουν οι φορτιστές, οι μετασχηματιστές, η μετατροπή από εναλλασόμενο σε συνεχές, τα καλώδια κ.α. , έχουν απώλειες). Επίσης η φόρτιση πέφτει και στην καθισιά. Αν έχεις π.χ. φορτίσει το ηλεκτρικό σου στο π.χ. 80% και το έχεις στο γκαράζ 1 βδομάδα ακούνητο και το ανάψεις, θα δεις το ποσοστό να έχει πάει π.χ. 75%, το 5% έκανε φτερά και συνυπολογίζεται στο κόστος. Είναι ψιλά γράμματα αυτά, αλλά μπαίνουν στον τελικό λογαριασμό εις βάρος του ιδιοκτήτη.

                    ΥΓ.2 Ανεβαίνουν τα χλμ.? Ωραία, μπορούμε πάντα να συγκρίνουμε π.χ. ένα ντίζελ 208 με ένα ηλεκτρικό 208, ένα cng UP με το ηλεκτρικό του ανάλογο, ένα πετρέλαιο GLC 250 auto full extra με ένα EQC αντίστοιχο, κ.ο.κ. Γιατί να μείνουμε στην βενζίνη, και στο φινάλε αν ντε και καλά θέλουμε βενζίνη μπορούμε να πάμε σε υβρίδιο βενζίνης.

                    ΥΓ3. Την βγάζεις με ένα ιχ και μάλιστα ηλεκτρικό? Γιατί αλλιώς πρέπει να συνυπολογίσεις και το κόστος του δεύτερου, συμβατικού ιχ που χρειάζεσαι για να καλύψεις τις ανάγκες σου.

                    ΥΓ.4 Έχεις εταιρεία? Ωραία, μπορείς να περάσεις το λήζινγκ στα έξοδα και να μειώσεις τον τελικό λογαριασμό.

                    ΥΓ5. Πρέπει να προνοήσεις για μπρίζα σούκο στο γκαράζ σου, καθώς και για νυκτερινή χρέωση στο τιμολόγιο, είναι κάποιο κοστολόγιο και αυτά, έστω μικρό.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 2
                    • bekiaris
                      bekiaris @dimsabas last edited by

                      1. η σύγκριση με καθαρά οικονομικούς όρους είναι παντελώς άδικη, γιατί τα δύο προϊόντα ΔΕΝ είναι ίδια. Η ποιότητα κύλισης, η απόλυτη ησυχία και χαλάρωση κι η υπερδιπλάσια άμεση ροπή του ηλεκτρικού δεν έχουν αντίπαλο από τα οδικά χαρακτηριστικά του θερμικού. Ακόμα κι αν επιλεγεί το αυτόματο. Οπότε, ας έχουμε στο μυαλό μας ότι αν μοναδικό μας κριτήριο είναι η οικονομία, εθελοτυφλούμε υπέρ του θερμικού.

                      Εγραψες, πολύ σωστή προσέγγιση!!! έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο? φαίνεται οτι το κατέχεις το θέμα. Κακώς βέβαια μπήκες στην λογική να γράψεις όλα αυτά (θα αλλάξεις άποψη στους αμετανόητους???), οποιος έχει οδηγήσει ηλεκτιρκό γνωρίζει. Οταν με νυχτερινό σου βγαίνει λιγότερο απο 2 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα, τι να λέμε... κ σε τι ποιότητα κύλισης!!!

                      Ωραίος Ντιμσάμπας, πάμε

                      Βασικά κ από τα χιλιόμετρα που κάνει ο καθένας, από αυτό εξαρτάται πότε κάνεις απόσβεση. Αρα κάνεις απόσβεση ναι ή όχι?

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • D
                        dstou last edited by

                        Προφανώς και κάνεις, το έγραψα στο πράδειγμα με το Απ, προφανώς και εξαρτάται από τα χιλιόμετρα. Όλα αυτά βέβαια υπό την προυπόθεση ότι δεν θα τα φτύσει νωρίς η μπαταρία και βέβαια εξαρτάται από το κόστος αντικατάστασής της. Άμα κρατήσεις το ηλεκτρικό π.χ. 20 χρόνια, όπως κάνει συνήθως ο κοζμάκης με τα κανονικά ιχ, εξ' όσων ότι γνωρίζουμε μέχρι τώρα δεν θα την βγάλεις μέχρι τέλους με τη μαμίσια μπαταρία, και προφανώς το κόστος αλλαγής της αφαιρείται τελικά από την όποια οικονομία σου έχει κάνει.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • bekiaris
                          bekiaris @dstou last edited by

                          δεν θα την βγάλεις μέχρι τέλους με τη μαμίσια μπαταρία, και προφανώς το κόστος αλλαγής της αφαιρείται τελικά από την όποια οικονομία σου έχει κάνει.

                          Αυτό ειναι πολύ σωστό που λες. Τεσπα, εγώ γενικά έχω δρομολογήσει τα πάντα μεσω leasing οπότε το έχω εξετάσει από αυτή την σκοπιά (οπότε δνε με ενδιαφέρει η κατάσταση της μπαταρίας ή ή μεταπώληση). Αυτό που σου λέει όμως ο φίλος πιο πάνω ειναι οτι πρέπει να συγκρίνουμε δύο όμοια προιόντα για να βγει ένα κόστος κ η δυνατότητα απόσβεσης της διαφοράς στην τιμή αγοράς. Τέλος, παρακαλουθώ συνέχεια τα βιντεάκια του Γιώργου (https://www.youtube.com/user/MarketNetgr) , ένα παλικάρι από την Πάτρα που γουστάρει να ανεβάζει τα πάντα για το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο, ο οποίος έχει VW e-up, ο ίδιος δεν έχει μετανιώσει καθόλου για την αγορά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Μπορείς ελέυθερα να τον ρωτήσεις κιόλας είτε στο youtube είτε στο fb για να σου μεταφέρει την εμπειρία του κ αν συμφέρει ή όχι.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 2
                          • I
                            insanedriver @gatoz last edited by

                            Fanis75 wrote:

                            InsaneDriver wrote:

                            Η επένδυση μια χαρά είναι.

                            Όταν οι τράπεζες έδιναν 100% δάνειο, χωρίς ίδια συμμετοχή, χωρίς ύπαρξη κεφαλαίου κίνησης(για ΦΠΑ, ασφάλειες, φόρους, εισφορές κτλπ) δάνειο με 8-10-12% πως θα βγουν οι επενδύσεις αυτές όταν τους έκοψε το κράτος τις ταρίφες;

                            Στην πραγματικότητα πρόβλημα είχαν οι ξεβράκωτοι και όχι οι σοβαροί επενδυτές.

                            Ακόμα και τώρα είναι επενδύσεις με 12% irr. Ποιος νόμιμος τρόπος δίνει αυτά τα χρήματα τώρα; Και να δουλεύει χωρίς να είναι και από πάνω όπως μια επιχείρηση.

                            Εγώ δεν μίλησα για την επένδυση, αλλά για τον επιχειρηματία. Που ενώ κάλυπτε όλο το ποσό της δόσης (με συμβόλαιο) από την επιδότηση και αυτή πλήρωνε κατευθείαν το δάνειο (είχαν εκχωρήσει στην τράπεζα τόσο την σύμβαση όσο και την επιδότηση), ξαφνικά το ποσό έπεσε στην μέση αλλά η δόση έμεινε ίδια. Άρα η τράπεζα ήταν ακάλυπτη, απλήρωτη και ο επιχειρηματίας έπρεπε να πληρώσει από την τσέπη του ή να το αφήσει ληξιπρόθεσμο, τόσο απλά. Με μια κίνηση το Ελλ. Δημόσιο άλλαξε όλο το τοπίο, αυτό θέλω να πω. Ποιος μου εγγυάται ότι δεν θα το κάνει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα?

                            φαν, αυτο λεγεται αδερς  πήπολ μάνευ. και γεννηκανε επιχειρηματιες οσοι ειχαν πατζανακη λογιστη. οποτε τι ειχανε τι χασανε και αν χασανε αυτο ειναι το επιχειρω, οπως στο λαικο λαχειο κερδαει ο ενας στους δυο, αυτοι ειναι ο αλλος. οπως πηρανε με φιλικο κρατος τα γιουρα να τα κανουν τζαμια, ετσι το κρατος δεν ητανε μετα φιλικο. οι σοβαροι επιχειρηματιες κανουν σοβαρες επενδυσεις και δανειζονται με μετρο ή καθολου.

                            στα ηλεχτρικα τωρα. λεω στα σίνιορ τα παιδια εδωθε, γκάις ποιος θελει ηλεχτρικο να μην εχει και εφορια στο κεφαλι να κανω και εγω εξοδα? κανεις, σου λεει ο αλλος θα παω λουτρακι και στο γυρισμο θα μεινω εξω απο τον καραντανη να περιμενω να ξανανοιξει. μη ωριμη κατασταση λεγεται και τελος. στα εξοδα ενος χουβερ-ολα-τα-σαρωνει πρεπει να βαζεις και ενα κανονικο που θα σε πηγαινει για μπανιο και θα σε γυρναει κιολας. βεβαια μπορεις και να γινεις ηρωας να βοηθησεις να ωριμασει η κατασταση, οι αυτοκινητοβιομηχανιες θα σε θυμηθουν να σου χαρισουν την ηλεχτρικη φεραρι που παντα ηθελες.

                            Γνωρίζω άνθρωπο φάντασμα στην Ελλάδα αφού είχε πτωχεύσει 2 φορές και την τρίτη έφτιαξε εταιρεία στο όνομα συνεταίρου με επωνυμία W.O.PE.M

                            WithOtherPeoplesMoney

                            Kαι την τρίτη φυσικά συνέχισε την επιτυχημένη συνταγή(τρώω τις επιδοτήσεις, τρώω τον ΦΠΑ κτλπ κτλπ)

                            Φάνη δεν είσαι επιχειρηματίας αν δεν προετοιμαστείς για το χειρότερο σενάριο.

                            Τι σημαίνει αυτό; Βάζεις κάτω τα νούμερα που ισχύουν τώρα και σου υπόσχονται. Οκ βγαίζει και είσαι ο γ@μ@ω.

                            Τρέξε τα νούμερα και με 25% κάτω στα έσοδα. Τρέχτο και με 50%. Να δεις τι σε περιμένει και μέχρι που βγαίνει η επένδυση.

                            Αυτοί νόμιζαν ότι θα έχουν εγγυημένη επένδυση και απόσβεση σε 3 χρόνια...

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • fanis75
                              fanis75 moderator @insanedriver last edited by

                              Φάνη δεν είσαι επιχειρηματίας αν δεν προετοιμαστείς για το χειρότερο σενάριο.

                              Δεν διαφωνώ σε κάτι, το ξαναέγραψα! Δεν έδωσα το παράδειγμα για το τι έκαναν οι τράπεζες και οι επιχειρηματίες, αλλά για να δείξω ότι δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στο Ελληνικό κράτος για το οτιδήποτε γιατί μπορεί να αλλάξει σε μια μέρα. Άρα το ότι σήμερα συμφέρει το ηελκτρικό αυτοκίνητο δεν σημαίνει ότι αθ συμφέρει και αυριο, αυτό προσπαθώ να πω!

                              We are one, We are a universe. Forebears of what will be, Scions of the Devonian sea...

                              1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • bekiaris
                                bekiaris @fanis75 last edited by

                                Άρα το ότι σήμερα συμφέρει το ηελκτρικό αυτοκίνητο δεν σημαίνει ότι αθ συμφέρει και αυριο, αυτό προσπαθώ να πω!

                                Καλά αυτό δεδομένο, αλλά ο κύριος αστάθμητος παράγοντας ειναι το κόστος του ρεύματος (το οποίό όμως συγκεκριμένες περιπτώσεις μπορείς να το μειώσεις οπως πχ το net meetering) κ τα τέλη. Για το ρεύμα συμφωνώ με την άποψη πιο πάνω, αν αυξηθεί θα καταρρεύσουν οικονομίες, για τα τέλη/φόρους κτλ, θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των ηλεκτρικών σε μεγάλο ποσοστό ίσως κ πάνω από το 30% για να περάσουν φόρους, πράγμα που δεν προβλέπεται για τα επόμενα 4 με 5 χρόνια. Κοινώς, να το πω απλά, όποιος σήμερα μπορεί να αγοράσει ηλεκτρικό κ θεωρεί οτι τον συμφέρει η συγκεκριμένη αγορά, για ορίζονται πενταετίας, δεν υπάρχει πρόβλημα. Ο συσχετισμός με τα φωτοβολταικά δεν ειναι απόλυτα πετυχημένος, διότι εκεί απλά ονειρεύτηκαν τζάμπα εισοδήματα, αρκετοί, κ έπεσαν έξω, κυρίως αυτοί που μπήκαν αργά κ δανείστηκαν. Ενώ στο αυτοκίνητο δεν κάνεις επένδυση, ενώ δεν πάς με 100% κεφαλαίου από τράπεζα, γιατί πολύ απλά δεν συμφέρει....

                                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                • piliourits
                                  piliourits last edited by

                                  Εφόσον η συζήτηση έγινε άκρως θεωρητική και φτάσαμε να λέμε πως συμφέρει το ηλεκτρικό με τα 250 χλμ εγγυημένα στις μπαταρίες (δηλαδή απ το Βόλο να πάω στη Λάρισα και πίσω εφόσον το πρωί δεν πήγαμε μάρκετ- δουλειά- σχολείο κλπ  αλλά το είχαμε να φορτίζει από βραδις, γιατί από Τρίκαλα ή Λαμία δεν μπορώ να γυρίσω με τίποτα) επειδή υπάρχει το λίζινγκ, αυτόματα λύθηκαν και όλα τα άλλα προβλήματα που θα προκύψουν στο μέλλον και πρέπει να πληρώσουμε 2-3 φορές το κόστος ενός συμβατικού για να κάνουμε τη δουλειά μας φθηνά, κι ας είναι ένα κινητό αγαθό που αύριο μπορεί να γίνει βίδες λόγω μιας απροσεξίας...

                                  Έχει πάρει κανείς προσφορά για λίζινγκ ηλεκτρικού να μας ενημερώσει;

                                  Mountains all around me, reaching out to heaven...

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                  • bekiaris
                                    bekiaris @piliourits last edited by

                                    Εφόσον η συζήτηση έγινε άκρως θεωρητική ...Έχει πάρει κανείς προσφορά για λίζινγκ ηλεκτρικού να μας ενημερώσει;

                                    Πρακτική κουβέντα δεν γίνετια να γίνει, γιατί υπάρχουν παράγοντες που δεν μπορείς να υπολογίσεις (τσέκαρε τα βιντεάκια του Γιώργου που έχει άπειρη πληροφορία για τα ηλεκτρικά για να βγάλεις πρακτικά συμπεράσματα), εκτός φυσικά αν μπορείς να το κάνεις εσύ κ να μας τους μεταφέρεις. Η προσφορά που ζήτησες https://www.leaseplan.com/el-gr/leasing/prosfores-leasing-ta-autokinhta-mas/393/nissan-leaf/, οι τιμές θα αναπροσαρμοστούν παρακάτω μόλις βγει το νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά.( στο leasing δεν πληρώνεις τέλη, ασφάλεια (μικτή υποχρεωτικά), λάστιχα, service, κ οποιαδήποτε βλάβη βγάλει το αυτοκίνητο).

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • gatoz
                                      gatoz @bekiaris last edited by

                                      piliourits wrote:

                                      Εφόσον η συζήτηση έγινε άκρως θεωρητική ...Έχει πάρει κανείς προσφορά για λίζινγκ ηλεκτρικού να μας ενημερώσει;

                                      Πρακτική κουβέντα δεν γίνετια να γίνει, γιατί υπάρχουν παράγοντες που δεν μπορείς να υπολογίσεις (τσέκαρε τα βιντεάκια του Γιώργου που έχει άπειρη πληροφορία για τα ηλεκτρικά για να βγάλεις πρακτικά συμπεράσματα), εκτός φυσικά αν μπορείς να το κάνεις εσύ κ να μας τους μεταφέρεις. Η προσφορά που ζήτησες https://www.leaseplan.com/el-gr/leasing/prosfores-leasing-ta-autokinhta-mas/393/nissan-leaf/, οι τιμές θα αναπροσαρμοστούν παρακάτω μόλις βγει το νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά.( στο leasing δεν πληρώνεις τέλη, ασφάλεια (μικτή υποχρεωτικά), λάστιχα, service, κ οποιαδήποτε βλάβη βγάλει το αυτοκίνητο).

                                      αυτη εδειχνα στα παλλικαρια μου, 6600 μπροστα, 333 το μηνα ΚΑΙ 300 απαλλαγη.  θυμιζω το φπα ειναι μη εκπιπτωμενο. και 4 χρονια = πολλα δεσμευση, συνηθως παιρνω 2.5 και 20κ το χρονο με ψηλο το ανα km μετα.

                                      ουτε για αστειο. κανενας ομως.

                                      #milf-a-man

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • S
                                        super-t last edited by

                                        Τα

                                        Προϋπολογισμένα χιλιόμετρα

                                        είναι ανά χρόνο ή συνολικά;

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • bekiaris
                                          bekiaris @gatoz last edited by

                                          αυτη εδειχνα στα παλλικαρια μου, 6600 μπροστα, 333 το μηνα ΚΑΙ 300 απαλλαγη.  θυμιζω το φπα ειναι μη εκπιπτωμενο. και 4 χρονια = πολλα δεσμευση, συνηθως παιρνω 2.5 και 20κ το χρονο με ψηλο το ανα km μετα.

                                          ουτε για αστειο. κανενας ομως.

                                          ένα πολύ ωραίο άρθρο για το leaf από το tracktion https://traction.gr/dokimi-nissan-leaf-150-ps-40kwh/ . Λίγα δεν τα λές, εχεις υπολογίσει όμως τώρα πόσα χαλάς? βάλε μέσα κ ασφάλειες κ συντήρηση (αντιπροσωπείας που κάνουν στα leasing) κ αλλαγή ελαστικών κ βενζίνες.... ΤΟ αυτοκίνητο μου κοστίζει περίπου όσο η προκαταβολή, κ μετά θα δίνω όσα δίνω τώρα για βενζίνη κ 133+ 50 ευρώ (ρευμα) - που πρακτικά σε μένα θα βγαίνει λιγότερο. Κ δν θα ξαναασχοληθώ με τίποτα, ούτε με ασφάλεια ούτε με λάστιχα ούτε με service.... κ θα έχω καινουργίλα κ electric για να γουστάρουν τα γκομενάκια μήπως μπει κανένα όμορφο θυληκό μέσα... Δεν το βλέπω κ τόσο άσχημο!!! Αν έχεις πληρώσει 2χιλιάρικα στην 8ετία για λάστιχα, φθορές κ 2 μπεκ αλλαγή, κ 700 ευρώ το χρόνο μεικτή + 280 ευρώ τέλη, δεν το βλέπω καθόλου άσχημο...κ το κεφάλι σου ήσυχο αν σκάσει καμία θίτσα κ στο κάνει καλοκαιρινό!!! υπολογισε κ αυτό κ πόσο πέφτει το κόστος μετάπώλησης!!!

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                          • bekiaris
                                            bekiaris @super-t last edited by

                                            Τα

                                            Προϋπολογισμένα χιλιόμετρα

                                            είναι ανά χρόνο ή συνολικά;

                                            Εχω μιλήσει με τον αντιπρόσωπο, το παραδίδεις με 80.000 χιλιόμετρα στα 4 χρόνια αλλιώς πληρώνεις κάποια διαφορά βάσει σύμβασης, μπορεί στον χρόνο να κάνεις 30 κ τον επόμενο 10 κ να το καλύψεις δηλαδή, η 4ετία τους νοιάζει. Επίσης στις τιμές δεν έχει βγει η αναπροσαρμογή που θα γίνει λόγω του 5κ από την κυβέρνηση, εκεί θα μιλάμε με άλλα δεδομένα.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 49
                                            • 50
                                            • 51
                                            • 52
                                            • 53
                                            • 904
                                            • 905
                                            • 51 / 905
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr