-
Οι στατιστικές είναι σαν τα μαγιό μπικίνι, δείχνουν πολλά, αλλά κρύβουν τα καλύτερα.
Ναι, έχουμε 487 ιχ ανά 1.000 κατοίκους, αλλά αν βάλετε στην εξίσωση και κάποιους άλλους παράγοντες, τότες το πράμα χλωμαίνει:
α. Τι αμάξια έχουμε? -> κυρίως 'μπρίκια' είναι η μόνη σωστή απάντηση. Ποιός δυτικοευρωπαίος αγοράζει για οικογενειακό το Γιάρις ή ένα Κόρσα? οέο? Έχετε δει τι αμάξι κυκλοφορεί αλλού? ΕΕ15 εννοώ, άντε και ΕΕ27.
βου. Πόσων Μαίων είναι το μέσο ιχ στη χώρα μας? -> 19 σύμφωνα με τη Statista, το διπλό περίπου από τη Γερμανία
γου. Πόσα μηνιάτικα ενός μέσου εργαζόμενου κοστίζει το μέσο ιχ στη χώρα μας, π.χ. ένα Γιάρις 1.5, ένα 2008, ένα i30, και πόσο αλλού?
https://troxoikaitir.gr/article/381/ypergiros-o-stolos-tis-elladas
προσπαθούμε πάρα πολύ να γίνουμε Βουλγαρία και Μπαγκλαντές, αλλά δεν έχουμε γίνει ακόμη.
Αν συγκρινόμαστε με την Γερμανία είμαστε πολύ πίσω, αλλά πριν 2-3 χρόνια η Γερμανία ήταν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας - γενικότερα, όχι μόνο σε αυτοκίνητα, στον κόσμο, όχι μία απλή χώρα, αν μας συγκρίνεις με Γερμανία, οκ, απλά υπάρχουν τουλάχιστον άλλες 170 χώρες που είμαστ -ε/αν σε καλύτερη μοίρα, το ότι χάσαμε το στοίχημα, δεν αμφιβάλει κανείς, απλά δεν χρειάζεται να κλαιγόμαστε συνέχεια, ΔΕΝ είμαστε οι χειρότεροι, έχει πολύ πάτο το βαρέλι ακόμη.
Αυτά αγοράζει περίπου η Ευρώπη.
Κάπου, είχα ποστάρει και ένα ωραίο που έλεγε τα 3 τοπ αυτοκίνητα σε κάθε αγορά. Σε πολλές το Yaris ηταν 3άδα, Ρουμανία και τα 3 ήταν Dacia, αν το βρω αργότερα μπορεί να το ποστάρω. Προφανώς η Γερμανία προηγείται γιατί έχει ΚΑΙ την μεγαλύτερη εσωτερική αγορά (2η Αγγλία).
- Nissan Qashqai
9. Ford Focus
-
Peugeot 208
-
Ford Fiesta
-
Citroen C3
-
Dacia Sandero
-
Volkswagen Tiguan
-
Volkswagen Polo
-
Renault Clio
-
VW Golf
Δεν νομίζω ότι είναι τίποτα τρελό αυτή η λίστα.
Εγώ φταίω για τον μέσο όρο της Ελλάδας, έχω ακόμη το Saxo, και ένα 206, επίσης ένα του 2012, ένα του 2015 και ένα του 2018, άμα τα αποσύρω εκείνα τα 2, αμέσως είμαστε στον Μ.Ο των Γερμανών!
-
Πολα καλα αμαξια απο Ελλαδα πηγαν Γερμανια στην αρχη της κρισης ή κατεθεσαν πινακιδες. Η Ελλαδα εχει οντως πολλα αυτοκινητα νομιζω 6 εκατ ειναι ειναι στα 90ς πρεπει να ηταν 2 εκατ. Φαινεται εξαλλου παντου αυτοκινητα βλεπεις και παρα πολλα παρατημενα (και πολλα σε πυλωτες σε αποθηκευση). Βεβαια πια ο μεσος ορος ηλικιας ειναι μεγαλος και κυκλοφορουν αμαξια απο τα 70ς, 80, 90ς παρα πολλα απο αυτα προφανως γιατι εχουν φθηνη συντηρηση. Πιστευω οτι αυτο δεν θα αλλαξει, θελει πολλα χρηματα να αλλαχτουν τα αυτοκινητα και τωρα με το κορονα θα υπαρχουν ακομα λιγοτερα.
Τι τα θελεις τοσα αμαξια?
-
Ναι, τίποτα τρελλό δεν έχει σε πρώτη ανάγνωση. Αλλά η διαφορά είναι στις λεπτομέρειες. Π.χ. μια οικογένεια στη δυτική Ευρώπη επιλέγει με λήζινγ 5ετίας ένα Τιγκουάν 2.000 πετρέλαιο, αυτόματο, φουλ εξτρά. Στο πέρας της πενταετίας το αλλάζει με κάτι αντίστοιχο. Παράλληλα, παίρνει και ένα π.χ. 208 για να μοιράζει η γυναίκα τα παιδιά στο σχολείο και στο κολυμβητήριο, και να πηγαίνει μετά και για ψώνια στο σούπερ. Στην 8ετία, το 208 θα φάει κλωτσιά και θα αντικατασταθεί με κάποιο άλλο, αντίστοιχο. Ο επόμενος κάτοχός του, π.χ. ένα φοιτητάριο, θα το κρατήσει π.χ. μια 5ετία και μετά θα φάει το σουτ βολέ το οριστικό που θα το στείλει ή σε κάποια πρώην Σοβιετία, ή για σκραπ.
Η ίδια οικογένεια στην Ελλάδα, δηλαδή μια οικογένεια με την ίδια σύνθεση και αντίστοιχες ονομαστικά εργασίες για τους γονείς, θα λειτουργήσει ως εξής:
Θα κοιτάξει να την βγάλει με 1 μόνο αυτοκίνητο, π.χ. ένα χειροκίνητο Τιγκουάν 1.4 μεσαίου εξοπλισμού που θα κρατηθεί μέχρι Δευτέρας Παρουσίας. Στην περίπτωση που θα χρειαστεί και δεύτερο, θα κρατήσει π.χ. το παλιό Κόρσα 1.2 του 2000 που είχε η σύζυγος σαν δώρο αποφοίτησης από την οικογένειά της, παρόλο που είναι δίπορτο και έχουν ήδη δύο παιδιά. Αν χρειαστεί να το ανανεώσει, θα ψάξει 'για κανά Κόρσα 5ετίας το πολύ', γιατί το έχει συνηθίσει. Αν παρόλα αυτά πάρει καινούργιο, αυτό θα είναι 'κανα Κόρσα 1.2 με 75 άτια (208 είναι και αυτό)' με μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού, ανταλλαγή με το παλιό που θα τους το πάρουν για 1.500 ευρώ (=1,5 μισθός της συζύγου) και 180 μηνιαίες δόσεις. Το νέο Κόρσα θα κρατηθεί αρκετά χρόνια και θα μεταβιβαστεί στην 5χρονη τώρα κόρη/γιο όταν μπει στο πανεπιστήμιο, γιατί 'μπήκε επαρχία και δεν έχει καλές συγκοινωνίες', για να κρατηθεί για όλο το διάστημα των σπουδών, του μεταπτυχιακού, αλλά και των πρώτων 2 ετών που είτε θα ψάχνει για δουλειά, είτε θα αλλάζει τη μία δουλειά των 500 ευρώ μετά την άλλη.
Και κάπως έτσι εξηγούνται όλα που παρέθεσα στο προηγούμενο ποστ μου, ο ορυμαγδός των 'μπρικιών' που κυκλοφορεί στη χώρα μας, τα 30ετίας σαπάκια που ζουν ανάμεσά μας, οι ενδοοικογενειακές μεταβιβάσεις των ιχ μετά από 1-2 δεκαετίες στα τέκνα, και οι 180 δόσεις για κάθε νέα αγορά με ταυτόχρονη ανταλλαγή του υπέργηρου παλιού.
Έχουμε κάποιες διαφορές, πως να το κάνουμε. Ζήσαμε πάντως και χειρότερες εποχές, οι παλιοί θα το θυμούνται. Π.χ. έιτις, όπου ο κατέχων 1.300 Κορόλλα θεωρείτο οικονομικός παράγων του τόπου, και άμα πήγαινες σε κανένα σοβαρό κράτος έβλεπες όχι μόνο μοντέλα που δεν ήξερες, αλλά ακόμη και μάρκες τέτοιες.
-
Τι τα θελεις τοσα αμαξια?
Μένω ουσιαστικά σε 2 επαρχιακές πόλεις, αλλά εργάζομαι Αθήνα κυρίως, οπότε είμαι περίπου 40% Αθήνα, 40% επαρχία, και 20% άλλη επαρχία (όπου είναι και η έδρα της εταιρίας!), οπότε διάγω ολίγον πολύπλοκο βίο.
Γενικά με το θέμα, επειδή έχω καλή μνήμη, οι Έλληνες κράταγαν αυτοκίνητα για δεκαετίες, μέχρι την πρώτη τότε απόσυρση, και μετά πλουτίσαμε για κάνα 3άρι δεκαετίες. Κύκλος είναι και γυρίζει!
Πάντως με 2 μισθούς σε μία οικογένεια βγαίνει πολύ καλό αυτοκίνητο. Δεν είναι ουτοπικό.
-
Σιγά το αυτοκίνητο που βγαίνει σε ένα σπίτι, με δύο παιδιά και ενοίκιο, και μάλιστα να ειναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Εκτός αν καλό εννοούμε ένα Hyundai i30
-
Σιγά το αυτοκίνητο που βγαίνει σε ένα σπίτι, με δύο παιδιά και ενοίκιο, και μάλιστα να ειναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Εκτός αν καλό εννοούμε ένα Hyundai i30
Εγώ πληρώνω ενοίκιο, και μαγαζί/εδρα σε αλλη πόλη, κ 2 παιδιά, κ η σύζυγος λογω παιδιών δεν δούλεψε για 3-4 χρονια, και αυτή ελεύθερη επαγγελματίας, κ λεω οτι βγαίνει.
Εσύ πόσα παιδιά έχεις που διαφωνείς;
-
Αν μετράς με τα δικά σου ή δικά μου εισοδήματα ως αναφορά για όλους, βγαίνει. Πλέον όμως δύο βασικοί μισθοί δεν φτάνουν ούτε 2 χιλιάρικα καθαρά. Αρκετές φορές λίγο πάνω από 1 χιλιάρικο. Τί να πρωτοπληρωθεί; Στην Ελλάδα έχω οικογένειες γύρω μου που έχουν εγκαταλείψει και το 3ο χέρι 1.300αρι που είχαν και δουλεύουν μόνο σαραβαλάκι σκούτερ και πόδια. Στη μέση λαϊκή γειτονιά, 7 αυτοκίνητα στα 10 είναι πάνω από 10-12 ετών. Και στις 'καλές' γειτονιές πλέον, είναι δύο μοντέλα πίσω.
-
Δεν βγαινει ρε dublin, εκτος αν υπάρχουν μαύρα ή υπερφόρτωση έμμεσων εξοδων....μη ξυνεσαι τώρα...άκου που σου λέω.
Καλό αυτοκίνητο τι θεωρείς όμως εσύ;, αυτό δεν μου απάντησες.
Να σου πω ενα καλο οικογενειακο.....χμ.... σειρα 4 αντε 3αρα. ....αντε σειρά 2 sedan ή Χ1
Και εγώ έχω πολλά πάγια, περισσοτερα απο τον βασικο μισθο, δεν είσαι ο μόνος.
-
Πάντως με 2 μισθούς σε μία οικογένεια βγαίνει πολύ καλό αυτοκίνητο. Δεν είναι ουτοπικό.
Εξαρτάται από:
-
Τι θεωρείς καλό αυτοκίνητο? Για εμένα π.χ. καλό οικογενειακό αυτοκίνητο = €50.000+
-
Για τι ύψους μισθούς μιλάς?
-
Τι άλλα πάγια έξοδα έχουν?
Γιατί π.χ. στην δικιά μου οικογένεια με 2 αρκετά καλούς μισθούς, βγαίνει μέτριο αυτοκίνητο και χωρίς ενοίκιο.
-
-
18-24.000 θεωρώ ότι μπορείς να πάρεις ένα καλό αυτοκίνητο τη σήμερον ημέρα.
50.000 νομίζω είναι υπερβολή! καλύτερα πάρε καμιά γκαρσονιέρα για τα παιδιά σου, να παίρνουν και ένα ενοίκιο! Βέβαια γνωρίζω πολύ κόσμο που για πλάκα δίνει 50.000 για αυτοκίνητο, αλλά είναι πολύ μικρό ποσοστό.
Η κρίση σίγουρα έχει προκαλέσει πολλά άσχημα θέματα, και εμένα κολλητοί μου έχουν μείνει στο 2006 από αυτοκίνητο, άλλοι ακόμη και ποιο πριν, απλά βλέπω και τι κυκλοφορεί γύρω μου, και έτσι βγαίνει κάποιος μέσος όρος. Όλα τα B suv και C segment και πάνω ποιός τα αγοράζει; προφανώς η πλειονότητα παίρνει B hatch, γιατί βολεύουν κι' όλας, και έχουν ανέβει και επίπεδο αλλά πέρισυ 17.5% πήρε C suv, και βλέπετε ότι η B suv κατηγορία ζεστάθηκε για τα καλά, δεν είναι μικρά τα ποσοστά αυτά, αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο ποσοστό, αν βάλεις και όλα τα από πάνω (η Α και Β είναι 50% στην Ελλάδα, υπάρχει δηλαδή και ένα άλλο 50% που παίρνει από B suv μέχρι XC90 ας πούμε) πάμε στο 50-50.
Εγώ είμαι πολύ πιεσμένος οικονομικά, ειδικά με τον καραντίνα και τον ιό ουσιαστικά καταστράφηκα, απλά 22 χρόνια σχεδόν ελεύθερος επαγγελματίας και με πολλές αλλαγές, στην ζωή μου έχω συνηθίσει να ξεκινάω συνέχεια από την αρχή και πιστεύω κάτι θα γίνει και τώρα. Επίσης έχω μάθει να ζω σαν 'παλαιο-Έλληνας' και όχι νεο-Έλληνας, δεν ανοίγομαι περισσότερο από όσο με παίρνει, οπότε δεν μπαίνω μέσα μεγάλα ποσά και προσπαθώ να μην χρωστάω ποτέ. Τώρα η ρευστότητά μου στέρεψε, αλλά ευελπιστώ να ξανα ανέβω σε κάνα χρόνο μέσα. Τώρα αν συνεχιστεί η καταστροφή, τι να πω, θα δώσω κάνα αυτοκίνητο!
Η υγεία νομίζω είναι πολύ ποιο σημαντική από κάθε υλικό αγαθό, και οι φίλοι μου στο εξωτερικό δεινοπαθούν ακόμη με τον ιό, δεν έχει περάσει το πράγμα ακόμη, θα δούμε και άλλα επεισόδια.
-
50 χιλιάρικα για ρόδα είναι πολλά λεφτά για τον περισσότερο κόζμο. Μια 4μελή οικογένεια 35-40άρηδων με δύο μισθούς βγάζει καθαρά περί τα 25Κ το χρόνο. Κάποιοι προνομιούχοι περισσότερα και κάποιοι νέοι με λιγότερα προσόντα ή τύχη, ακόμη λιγότερα και θεωρώ ότι είτε θα έχουν ενοίκιο, είτε στεγαστικό.
Αν πάρεις για μέσο εισόδημα τα 25 καφέ, τότε δε δίνεις 50 για ρόδα. Θα δώσεις π.χ. 20, μπορεί 25, μπορεί και 30, δραχμή παραπάνω. Και αν χρειάζεσαι και δεύτερο, θα λουστείς για μερικά χρόνια το δίπορτο Κόρσα της αποφοίτησης που λέγαμε. Κάποιοι προνομιούχοι έχουν παροχή ιχ από την εργασία τους, είναι αβαντάζ αυτό. Αλλά και με αυτό το αβαντάζ, 50 καφετιά για ρόδα δεν δίνουν ούτε αυτοί.
Δείτε γύρω σας, πόσα ΄καλά' αμάξια βλέπετε? Και μετά παρατηρείστε πόσα σαπάκια. Τι να λέμε τώρα, χωριό που φαίνεται κολαούζο δε θέλει.
-
18-24.000 θεωρώ ότι μπορείς να πάρεις ένα καλό αυτοκίνητο τη σήμερον ημέρα.
Η υγεία νομίζω είναι πολύ ποιο σημαντική από κάθε υλικό αγαθό, και οι φίλοι μου στο εξωτερικό δεινοπαθούν ακόμη με τον ιό, δεν έχει περάσει το πράγμα ακόμη, θα δούμε και άλλα επεισόδια.
Με €25.000 παίρνεις ένα απλά καλό αυτοκίνητο (έγραψες πολύ καλό, για αυτό ανέφερα αυτό το ποσό) σε μια μέτρια έκδοση εξοπλισμού. Μιλάως για οικογενειακό. Εδώ ένα 208 πας να πάρεις και εαν θές μια καλή έκδοση (όχι φουλ απλά καλή) σου ζητάνε €25.000....αχαχα!!
Για το θέμα της Υγείας συμφωνώ 100% μαζί σου!!! Χωρίς υγεία όλα τα υλικά αγαθά είναι άχρηστα.
-
Leasing ειναι τα περισσότερα, αυξάνουν τα έξοδα τους όσο τους συμφέρει.
Αν πειςντους ιδιους να πάρουν δικό τους ιδιόκτητο, Αχ κούλα θα αγοραζαν.
Και Εγώ αν παρω leasing μαι με συμφέρει, θα σας πουλάω μούρη, αλλά Αχ κούλα θα ήθελα πραγματικά. Φθηνό.και απλό, να χαίρομαι μεχρινκαι το τελευταίο ευρώ που εδωσα.
Ά, ρε Toyota yaris τι εξομολογησεις έχεις επιφέρει.
Moooooooods;;;
-
Leasing ειναι τα περισσότερα, αυξάνουν τα έξοδα τους όσο τους συμφέρει.
Αν πειςντους ιδιους να πάρουν δικό τους ιδιόκτητο, Αχ κούλα θα αγοραζαν.
Και Εγώ αν παρω leasing μαι με συμφέρει, θα σας πουλάω μούρη, αλλά Αχ κούλα θα ήθελα πραγματικά. Φθηνό.και απλό, να χαίρομαι μεχρινκαι το τελευταίο ευρώ που εδωσα.
Ά, ρε Toyota yaris τι εξομολογησεις έχεις επιφέρει.
Moooooooods;;;
χαχα! ρε συ, και τα leasing τα πληρώνεις, δεν στα χαρίζουν!
-
Έξοδα είναι οχι καθαρο κέρδος που παει στην τσεπη, καφαλαιουχικό αγαθο, ενα μέρος αυτών και μέχρι συγκεκριμένα κυβικά.
-
Έξοδα είναι οχι καθαρο κέρδος που παει στην τσεπη, καφαλαιουχικό αγαθο, ενα μέρος αυτών και μέχρι συγκεκριμένα κυβικά.
τι εννοείς; στο leasing πληρώνεις κάθε μήνα δόση, και/ή και προκαταβολή, και ανάλογα με το συμβόλαιο το δίνεις πίσω μετά από προκαθορισμένη συμφωνία.
Λόγω γνωριμιών μου έδωσαν συγκλονιστική προσφορά για 2008 και 3008, αλλά θεωρήσαμε ότι θα το κρατήσουμε παραπάνω από 4 χρόνια, οπότε μετά απλά το αγοράσαμε.
Πρέπει να βγάζεις πολλά σαν ελεύθερος επαγγελματίας, φίλοι μου γιατροί και μηχανικοί μόνο παίρνουν με leasing και τους συμφέρει, για εμάς τους απλούς θνητούς είναι 50-50%, πώς θα την δεις τη φάση.
-
Αν είχες τζίρο ικανο, γιατί δεν μπήκες σε πρόγραμμα με εξαγορά;
Το έχεις ψάξει το θέμα, μπορεί να εχασες;
-
Αν είχες τζίρο ικανο, γιατί δεν μπήκες σε πρόγραμμα με εξαγορά;
Το έχεις ψάξει το θέμα, μπορεί να εχασες;
Δεν θα είχα ικανό τζίρο μάλλον. Το είχα συζητήσει και με τους λογιστές και με τη Peugeot ποιο συγκεκριμένα.
Σου είπα, σχετικό είναι, ούτε ΦΠΑ γλίτωνα ούτε κάτι παραπάνω, αλλά δεν είμαι αρνητικός στο leasing.
Πρώτα απ'όλα σου προσφέρει ρευστότητα γιατί δεν δίνεις από το κεφάλαιό σου.
Ίσως το επόμενο, σε αυτό δεν ήταν γραφτό του!
-
Ά, ρε Toyota yaris τι εξομολογησεις έχεις επιφέρει.
Moooooooods;;;
6 χρόνια και 105000 χλμ με το ντίζελ και δεν το βαρέθηκα ακόμα ...
-
Φαίνεται να έχει καλό χώρο για δύο άτομα πίσω (βέβαια ο τύπος μπορεί να είναι κανένας γιαπωνέζος 1.65-1.70).
Μ'αρέσει κι η διχρωμία στο ταμπλό με το κάτω χρώμα ανοιχτό γκρι,φωτίζει λίγο το εσωτερικό. Στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων η θέση 'Β' τι είναι;
2020 Toyota Yaris