-
Καλό και αυτό και το 2008 και το Captur , μοντέρνα και νεανικά αλλά ρε παιδιά όταν παίζει ένα πολύ καλά εξοπλισμένο Vitara στα 22.000 , και για εμένα εκείνη η SUVαρα το eclipse cross στα 22.800 - το έχετε δει από κοντά; Απλά εντυπωσιακό εκτός από το πίσω μέρος το οποίο χωνεύεται εύκολα όμως , δεν ξέρω όμως αν έχει κάποιο αδύνατο σημείο - θεωρώ πως δεν είναι λογικη επιλογή ένα τέτοιο B SUV με αυτές τις τιμές αλλά καθαρά συναισθηματική.
Μην πως και για το Duster με τους νέους κινητήρες σε 2wd ή 4wd το οποίο είναι πολύ αξιόλογο οικογενειακό αυτοκίνητο αλλά με λίγο παρωχημένο εξοπλισμό και λογικά με καλύτερους χώρους.
Το συναισθημα παιζει πολυ σημαντικο ρολο στις ζωες μας. Ουσιαστικα ειναι η ανθρωπια μας και προέρχεται απο τα θηλαστικά όπου ειμαστε η εξέλιξή τους.
Οταν ομως το συναισθημα συνδυάζεται με την τεχνολογία, την ομορφια, την ασφάλεια, την οικονομία σε καυσιμα και οικολογικη συνείδηση, τοτε και η λογικη ειναι σύμφωνη με το συναισθημα.
Το Duster ειναι εξαιρετικη επιλογή. Πηγε πολυ ψηλα στη λιστα μου εως το τελος, αλλα πραγματικά το εσωτερικο του θυμίζει περισσότερο 1995 παρα 2020. Στην εκθεση που το ειδαμε, το πλαστικο που εχει μπροστα απο τη θεση του συνοδηγου ωστε να ακουμπας πράγματα ειχε ξεκολλησει τελειως(!) και ειχε παντου εκπτωσεις, απο τα καθισματα, τις μοκετες, τους διακόπτες, το τιμονι, κ.λ.π. Νομιζω απο ολες τις φθηνες επιλογές θα επελεγα αυτο γιατι οι χώροι αν δεν υπαρχουν δεν βρισκονται, και επειδή εχει καλους πετρελαιοκινητήρες.
Το Vitara απλα ειναι μικροτερο σε χωρους κ αποσκευές, δεν μας κάλυπτε, και εσωτερικα ειναι ενα-δυο σκαλια ανωτερο απο το Duster, αλλα και ενα-δυο κατω απο τα καινουργια. Κατήργησαν και το πετρέλαιο που έψαχνα. Κ τα 2 αυτα αξιζουν αν θες φθηνά 4Χ4, απλα στη φαση που ειμαι ηθελα κατι ποιο 'ταξιδιάρικο', με πιθανη χρηση του 4Χ4 1-2-3 φορες το χρονο για λιγα λεπτα ίσως.
Το Mitsubishi μας αρεσε παρα πολυ, μαλιστα η γυναικα μου το ειχε νοικιασει κι'ολας για ενα επαγγελματικό ταξιδι στο εξωτερικο, αλλα η καταναλωση και οι ρυποι το πέταξαν εξω απο το τοπ 5.
Το Kadjar που αναφέρθηκε παραπάνω ειναι επισης μια ενδιαφερουσα περίπτωση, απλα ειναι λιγο υπερβολικά 2015, με αυτο το χαζο εσωτερικο που ειχαν ολα τα προηγουμενα Renault (τελειως ανεπνευστος σχεδιασμός) και κοντα στο QQ με οτι συνεπαγεται αυτο σε πλεονεκτηματα ή μειονεκτηματα.
Ολα καλες επιλογες για κάποιους, οπως επισης και τα Puma, 2008, Captur. Ο πλουραλισμός ειναι ωραιο πράγμα.
-
Διαφωνώ
- Το εσωτερικό του vitara ειναι σαφώς ανώτερο από του duster, Έχει μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, έχει βελούδινσς ταπετσαρίες (Σουεντ ή όπως λέγονται...Δεν τα ξερω καλά αυτα) και οι χώροι επιβατων είναι ίσοι με του duster εκτός όμως από αυτού του πορτπσγκαζ*.Δεν είναι κορυφαίο αλλά δεν είναι χειρότερο του duster σε καμία περίπτωση.
Χανει ποντους λόγω απλης σχεδίασης καθώς είναι πολύ απλό. Αλλά σε ποιότητα είναι σαφώς ανώτερο.
- Τι σημαίνει ασφάλεια;;
Μεγάλο θέμα διότι με τόσα λεφτά αγοράζεις αυτοκίνητο που δεν έχει προστασία small overlap απλά επειδή μέχρι την εξέταση της έγκρισης τύπου δεν υπολογιζε ο ncap κάτι που δειχνει έναν μη σεβασμο στους πελάτες της εταιριας...Που σημαίνει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις συγκρουσης απλά δεν μπορεί να φτάσει (τουλάχιστον θεωρητικα) τα επίπεδα ασφαλείας με αυτοκίνητα που το έχουν. Όπως, Honda civic , cr-v, hr-v, jazz mazda3, Cx-30, Ford focus, όλα τα volvos, δεν θυμάμαι κάποιο άλλο.
*Θεωρώ πως ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα όπως τα τετράγωνα SUV δεν παίζει ρολο το τεραστιο πορτπσγκαζ μέχρι το ύψος της εταζερας, διότι τα 350-400 λίτρα σπανίως τα φορτώνεις μέσα στην πόλη. Ενώ όταν κανεις ταξιδι βαζεις μεγαλες βαλιτσες καθετα μαιντην εταζερα την κρυβεις στο κατω μερος του πορτπαγκαζ. Οπότε αυτο που μετράει περισσοτερο είναι το μικρό μήκος τους που βοηθά την κίνηση στους ελληνικούς δρόμους. Δηλαδη καποιοι συμφορουμιτες κρινετε τον χωρο αποσκευων των αυτομινητων με βαση τον σχεδιασμό των hatchbacks και οχι των τετραγων suv
Εδώ οι χώροι του vitara
https://babydrive.com.au/reviews/suvs/2018-suzuki-vitara-gl/
Δείτε πως πίσω από τα καθίσματα υπάρχει τόσος όγκος χώρου που δεν το ν συναντάς στα hatchbacks Για αυτό η κρίση των λίτρων του χωρου αποσκευω μέχρι την εταζερα είναι λάθος σκεπτικό για τα suv
-
Διαφωνείς για να διαφωνείς νομίζω. Λεω αυτολεξεί
'εσωτερικα ειναι ενα-δυο σκαλια ανωτερο απο το Duster, αλλα και ενα-δυο κατω απο τα καινουργια.'
Δεν ειπα πουθενα οτι ειναι σαν το Duster. Μαλιστα γραφω - με λέξεις - οτι ειναι 1-2 σκαλια (κατηγορίες) ανωτερο απο το Duster, αλλα επίσης και 1-2 κατηγοριες κατω απο τα ποιο σύγχρονα Β suv.
Τα υπολοιπα που αναφέρεις ειναι παραφιλολογιες που δεν αναφέρθηκαν πουθενά και δεν μιλησε κανεις γι'αυτά.
-
Σωστά, δεν διάβασα το 'απο' και κατάλαβα ότι έλεγες τι αντίθετο.
Στα άλλα μια χαρά μίλησες για χωρους αποσκευων και για οικογενειακούς χώρους,
Λες αυτολεξεί:
'Το Vitara απλα ειναι μικροτερο σε χωρους κ αποσκευές'
για αυτό και απάντησα στο θέμα που συζητάμε, και ανεφερα πως σε τέτοιου είδους οχήματα είναι λάθος να κρίνετε του χώρους αποσκευών μέχρι την εταζερα όπως στα άλλα hatchbacks λόγω σχεδιασης του τρίτου όγκου και της προσφοράς όγκου ως χώρου αποσκευών ανω της εταζερας. Ειναι στην ουσία σαν μικρά station wagons.
Απλή λογική δηλαδή.
Λες επίσης αυτολεξεί:
'Οταν ομως το συναισθημα συνδυάζεται με την τεχνολογία, την ομορφια, την ασφάλεια, την οικονομία σε καυσιμα και οικολογικη συνείδηση, τοτε και η λογικη ειναι σύμφωνη με το συναισθημα.'
Μίλησες για ασφάλεια με επίκληση στην λογικη, και απάντησα ότι όλα είναι σχετικά. Πώς δηλαδή με τα δεδομένα του 2019 ενα αυτοκινητο έχει 5 αστέρια, χωρίς να έχει προστασία για small overlap και χωρίς να εξεταζεται κατι τέτοιο κατά τα crash tests μέχρι σήμερα. Το 2020 που πλέον θα μετράται και θα εξεταζεται, ίσως εαν ξανα εκανε το τεστ, τα 5 αστερια γίνουν 4 αστέρια διότι σε μια πάρα πολυ δυσκολη δοκιμασία, τουλάχιστον θεωρητικά, θα πατωσει. Κάποιοι κατασκευαστές το έχουν προβλεψει κάποιοι άλλοι όχι ανεξάρτητως του ποτέ πήραν έγκριση τύπου. Εμας μας ενδιαφερει ομως ως πελατες να το εχουν προσεξει το θέμα αυτο, όχι αν πήραν αστεράκια σαν υπέρ ατου σε κάποιο τεστ μιας χρονιάς.
Υπάρχουν αυτοκίνητα στην αγορα που από το 2016 προσφέρουν τέτοιου είδους προστασία που θα εξετάζεται από το 2020 και μετά. Αυτό όντως είναι σεβασμός στους πελάτες τους.
Τα υπολοιπα που ανέφερα ειναι παραφιλολογια;;; Ξέρεις τι σημαίνει ο όρος παραφιλολογία;;
-
@lap στην αγωνία σου να πεις αυτό που θες, δεν διαβάζεις σωστά αυτά που γράφονται. Ποιος μίλησε για hatchback; Όλα τα αυτοκίνητα που αναφέρονται από εμένα είναι SUV, και συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρησή σου για το ύψος του χώρου αποσκευών, επίσης και στο πρώτο συμφωνήσαμε όπως είπες που δεν διάβασες σωστά. Υπάρχει μία μέτρηση που γίνεται σε όλους και σου δείχνει μία τάξη μεγέθους. Συνολικός χώρος αποσκευών με ριγμένα καθίσματα είναι 1120λίτρα στο Vitara και 1470λίτρα στο 2008 (τα νούμερα μπορεί να διαφέρουν γιατί είναι από το μυαλό μου). Καταλαβαίνεις τι εννοώ με το 'χώρους' που αναφέρω συχνά - πυκνά, πορτ μπαγκάζ και χώρος πίσω επιβατών πολύ μεγαλύτερος στο Peugeot (ένα παράδειγμα είναι αυτό, αλλά το έκανα, γιατί ξέρεις ότι είμαι φιλο-Suzukiστής!)/
Το τρίτο τώρα που λες είναι ένα θέμα που δεν υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία για να διατυπώσω ξεκάθαρη άποψη και σίγουρα είναι κάτι που δεν μπορούσα να βάλω σαν κριτήριο αγοράς, καθώς κανένα από αυτά τα αυτοκίνητα που ανέφερες δεν με ενδιέφεραν πραγματικά, πόσο μάλλον αν δεν ήταν SUV, και δεν με κάλυπταν από χώρους.
Επίσης είναι ένα θέμα που δεν αναφέρθηκε πουθενά και δεν συζητήθηκε από κανέναν, οπότε δεν μπορούσες να διαφωνήσεις μαζί μου για κάτι που δεν τέθηκε ποτέ.
Γεγονός είναι ότι απέκλεισα κάθε αυτοκίνητο που :
-
δεν προσέφερε τα βασικά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (στα Κορεάτικα και πολλές φθηνές εκδόσεις γενικότερα)
-
στηρίζονται σε παλαιότερες πλατφόρμες (C3 Aircross/Crossland κυρίως, γιατί μου άρεσαν πολύ αυτά, και είναι και πολύ οικονομικά) ,
Τώρα, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που βγαίνουν το 2020 είναι πάρα πολύ ασφαλή. Τώρα το πόσο παίζει ρόλο το 1-2% σε κάποια επιμέρους κατηγορία σε κάποια πραγματική σύγκρουση, δεν μπορώ να το γνωρίζω και φαντάζομαι ούτε ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες, αφού σε κάθε ατύχημα λογικά οι παράμετροι πρέπει να αγγίζουν το άπειρο.
Επίσης έκανα ένα γενικό σχόλιο, πάνω στα αυτοκίνητα που ανέφερε ο άνθρωπος, γιατί πραγματικά είναι value for money, αλλά επειδή έχουν κλείσει πολλά χρόνια σε παραγωγή ήδη, και με σχετικά παλιές πλατφόρμες (οι πλατφόρμες αλλάζουν κάθε πολλά χρόνια, είναι πολύ σοβαρό πλεονέκτημα να έχεις την τελευταία κάθε ομίλου), αλλά οποιοδήποτε γενικό σχόλιο αν αποδομηθεί λέξη - λέξη μπορεί να δημιουργήσει τεράστιες διαφωνίες, και μετά αν το πάμε λέξη - λέξη, αρχίζουν οι παρα-φιλολογίες, γιατί έχει χαθεί παντελώς το νόημα και η υπόσταση της αρχικής πρότασης σαν γενικό σχόλιο.
-
-
Απάντησα, περί hatchback και ότι θεωρώ πως ετσι κρινεις τον χωρο αποσκευων, με αυτα τα κριτήρια, διότι όπως και εσύ συμφωνείς στα SUV τα θεωρητικά 350/ 400 λίτρα είναι στην πράξη πολύ παραπάνω λόγω τρίτου όγκου.
Απλά γράψε στον Γκούγκλη small overlap διάβασε κάποια αρθρα, δες και κάποια ενημερωτικα βιντεακια στο YouTube και θα καταλάβεις τι εννοώ.
Δεν μιλάμε απλά για πραγματικοτητα vs τεστς, όπου έχεις δίκιο σε αυτο που λες, αλλά μιλάμε για μια ειδική μελέτη προστασίας που επηρεαζει ολη την σχεδιαση της προστασιας του οχηματος μπροστά από τους εμπροσθιους τροχους και μεχρι το 2020 δεν ελέγχοταν στα crash tests.
Ετσι, πολύ απλά επειδή δεν εξετάζουν το θέμα δεν πρόσθεσαν αυτήν τη λεπτομέρεια στα αυτοκίνητα κάποιοι κατασκευαστές, κάποιοι άλλοι όμως το έκαναν από σεβασμό στους πελάτες τους παρά το αυξημένο κόστος κατασκευής.
Και δυστηχως δεν είναι απλά για 1 με 2% λιγοτερη προστασια υπο καποια τεστς. Οι δυναμεις που ασκουνται σε μια τετοια συγκρουση είναι υψηλές και θέλει ειδική μελέτη της πλατφόρμας για αν τις δεχτεί.
Για αυτό και η ένσταση μου δεν ειναι απλα φιλολογικη, επισημαίνω ότι πρέπει να το ψάχνετε καλύτερα πριν την αγορά. Ψάξε, διάβασε και θα το δεις και μόνος σου.
Όπως λες δεν είσαι ενημερωμένος αρκετά καλα στο θεμα.
Αναφέρεις γενικά τις νέες πλατφόρμες ως υπέρ ατου σε μια αγορά αυτοκινήτου.
Η νεα λοιπόν πλατφόρμα που επιλεγει κάποιος στο νεο του αυτοκινητο, ανεξαρτητως κατασκευαστή μπορεί να ειναι στον τομέα της ασφάλειας χειρότερη από την προηγούμενη πλατφόρμα του όποιου ανταγωνιστή. Τρανταχτό παράδειγμα το θέμα που αναλύουμε σε αρκετά αυτοκίνητα της αγοράς.
Άλλωστε πολλές φορές οι πλατφόρμες γίνονται για οίκονομικους λόγους μείωσης του οριακου κόστους και δεν σημαινει πως καθε νεα πλατφρομα ειναι απαραιτητα η καλυτερη της αγορας, όχι μο ο στην ασφάλεια αλλά και σε άλλες μεταβλητές.
Ξανά λέω έχεις λάθος ερμήνια του όρου παραφιλολογια.
Υ.γ Έκανα λαθος όχι να απαντήσω σε εσένα, (δεν έχω τέτοιες αγωνίες, πίστεψε με) αλλά επειδή το διάβασα από κινητό που στενεύει το κείμενο και το 'απο' ήταν σε άλλη σειρά. Αλλά έχεις δίκιο, λάθος μου.
Υγ.1 Εσυ καλά έκανες και επέλεξες ότι επέλεξες, και εγώ ίσως το αγόραζα, μ αρεσεινπαρα πολύ. Άλλωστε ειναι το ομορφότερο αυτοκίνητο στην κατηγορία και μη σε ξαφνιασει αν τελικα σας πω οτινπηρα ενα και εγω. Εγώ είπα την άποψή μου ότι γενικά ο όρος ασφάλεια είναι κάτι σχετικό ανάλογα με τα κριτήρια που εξετάζεις.
-
Λαπ, ναι μεν για τα τετράγωνα suvοειδή και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά μόνο αν τα δεις σαν βανάκια που δεν θα έχεις καθόλου ορατότητα πίσω και τα φορτώσεις μέχρι τον ουρανό (κακή πρακτική και δεν ξέρω κατά πόσο σύμφωνη με τον κώδικα, αλλά πάλι, στα καινούρια μοντέρνα σχέδια πολλά suvοειδή έχουν υποτυπώδη ορατότητα πίσω έτσι κι αλλιώς).
Πάντως την τελευταία μου φορά σε αεροδρόμιο πήρα ένα μικρό, ένα Fabia, και έβαλα πίσω 3 βαλίτσες λίγο μεγαλύτερες απ' ότι φαίνεται στη φωτογραφία που παρέθεσες. Για να τις χωρέσει τις έβαλα όλες όρθιες και μόλις που ανασηκώθηκε η εταζέρα, την οποία δεν αφαίρεσα καν, μόνο τη ξεκούμπωσα. Το συμπέρασμά μου είναι πως υπάρχουν αυτοκίνητα με βολικής σχεδίασης χώρο αποσκευών κι άλλα όχι, ανεξαρτήτως κατηγορίας και εξωτερικού μεγέθους. Μάλιστα τα περισσότερα SUV που έχω δει, δεν μου φαίνεται να έχουν καλή αναλογία συνολικού όγκου αυτοκινήτου με τον πραγματικά εκμεταλλεύσιμο χώρο. Μόνο τα SW αυτοκίνητα έχουν πραγματικά πολύ και καλό χώρο πλήρως επαρκή για κάθε ανάγκη, ότι κόλλημα κι αν έχουν αρκετοί στην Ελλάδα για το πόσο πουλάει μούρη το μικρομεσαίο αυτοκίνητο που θα αγοράσουν οι ίδιοι κι άλλα μερικά εκατομμύρια οδηγοί στην Ευρώπη...
-
Σωστή παρατήρηση αυτή με τον καθρέφτη. Αλλά εντάξει δεν χρειάζεται να το φτάσεις στον oυρανο του αυτοκινητου αλλά 25 εκ να εξέχει από την εταζερα σε ένα b- SUV αυτό είναι σχεδόν αλλά επιπλέον 100 λίτρα χώρου χοντρικά υπολογιζοντας.
Όσο περνούν τα έτη και η τεχνολογία με τις κάμερες αντί για καθρέφτη θα λύσει και αυτό το πρόβλημα. Για παραδειγμα το νεο jazz τουλαχιστον στην ιαπωνικη αγορα στην μεσαια εκδοση εχει κεντρικο καθρέπτη με καμερα οπου δεν κοιτας μεσα απο το αυτοκινητο αλλα απο καμερα στο πισω μερος του αυτοκινητου, προβάλλοντας μαλιστα ολες τις κρυφες γωνιες που ως τώρα δεν μπορούσες να δεις.
-
LAP νομίζω πως και σε forum μαγειρικής να έγραφες, κάπου θα πετούσες και το small overlap! Θα αρχίσω να πιστεύω πως το nickname σου προέρχεται απο την κατάληξη του small overLAP!
Ο λόγος που το Euro NCAP δεν είχε εισαγάγει τόσα χρόνια την δοκιμή small overlap στις δοκιμές του, είναι το γεγονός πως το ποσοστό τέτοιου τύπου ατυχημάτων είναι σχετικά χαμηλό στην Ευρώπη, οπότε θεωρούσαν πως η εισαγωγή του τεστ, θα είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το βάρος των αυτοκινήτων χωρίς λόγο, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του.
Σύμφωνα με το Euro NCAP τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα συμβαίνουν όταν αποσπάται η προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει σταδιακά της πορείας του. Για τον λόγο αυτό το Euro NCAP εστίασε την προσοχή του στην ενεργητικη ασφάλεια των αυτοκινήτων (συστήματα Lane Keeping Assist,κλπ), ώστε να μειωθεί περαιτέρω το ποσοστό αυτών των ατυχημάτων, παρά στην αύξηση της παθητικής ασφάλειας.
Σχετικά με τους κατασκευαστές που σέβονται τους πελάτες τους, αμφιβάλω αν ισχύει κάτι τέτοιο. Το πιο πιθανό είναι πως με εξαίρεση ελάχιστες περιπτώσεις, τα αυτοκίνητα που παράγουν απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά (π.χ. Honda Jazz/Fit) οπότε φροντίζουν να καλύπτουν παράλληλα την Ευρωπαική αλλά και την Αμερικάνικη νομοθεσία.
Ας μην ξεχνάμε πως ακόμη και στην Αμερική που εξετάζουν την αντοχή των αυτοκινήτων σε small overlap συγκρούσεις, είχε διαπιστωθεί πως αρκετοί κατασκευαστές ενίσχυαν μόνο την πλευρά του οδηγού, μιας και αυτή είναι που ελέγχεται στα τεστ. Όταν σε κάποια φάση τα είχαν δοκιμάσει από την πλευρά του συνοδηγού, οι περισσότεροι τα είχαν πάει χάλια.
Οπότε ενδιαφέρον για τον πελάτη μηδέν. Τα τεστ να περνάμε!
-
LAP νομίζω πως και σε forum μαγειρικής να έγραφες, κάπου θα πετούσες και το small overlap! Θα αρχίσω να πιστεύω πως το nickname σου προέρχεται απο την κατάληξη του small overLAP!
Χεχε, ο όρος 25% offset δεν είναι εύηχος, μ'αρέσει αυτός με το όρο λαπ μέσα. Γεμίζει το στόμα σου όταν το λες.
Ο λόγος που το Euro NCAP δεν είχε εισαγάγει τόσα χρόνια την δοκιμή small overlap στις δοκιμές του, είναι το γεγονός πως το ποσοστό τέτοιου τύπου ατυχημάτων είναι σχετικά χαμηλό στην Ευρώπη, οπότε θεωρούσαν πως η εισαγωγή του τεστ, θα είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το βάρος των αυτοκινήτων χωρίς λόγο, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του.
**Έχεις στοιχεία περί τουτου; **
Στην άλλη πλευρά της θάλασσας λένε πως το 1/4 των συγκρούσεων είναι σε μετωπιες επιφάνειες του 25%.
Αυτο με το βάρος που το βρήκες;
** Ίσα ίσα θα μπορούσε κανείς να πει ετσι φιλολογικα πως μια καλύτερη διαχείριση των δυνάμεων γυρω απο τον εμπροσθιο τροχο, μπορεί να επιφέρει την επιλογή χάλυβα υψηλής αντοχής κάτι που σημαίνει λεπτότερα φύλλα στο υπολοιπο συστημα και ως εκ τούτου μικρότερο βάρος. Παράδειγμα τα ελαφρύτερα και ασφαλεστερα νεοτερα αυτοκινητα.**
Σύμφωνα με το Euro NCAP τα περισσότερα από αυτά τα ατυχήματα συμβαίνουν όταν αποσπάται η προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει σταδιακά της πορείας του. Για τον λόγο αυτό το Euro NCAP εστίασε την προσοχή του στην ενεργητικη ασφάλεια των αυτοκινήτων (συστήματα Lane Keeping Assist,κλπ), ώστε να μειωθεί περαιτέρω το ποσοστό αυτών των ατυχημάτων, παρά στην αύξηση της παθητικής ασφάλειας.
Καλά έκανε και εστίασε εκεί την προσοχη του. Λάθος ομως η μη παράλληλη αύξηση της παθητικής ασφάλειας, από την στιγμή που τα συστηματα αυτα δεν λειτουργουν παντα αποδοτικα ή εχουν την δυνατοτηα απενεργοποιησης. Επισης η προστασία αυτή, βοηθά σε συγκρούσεις με δέντρα, κολώνες, ή έξοδο του αυτοκινήτου από τον δρόμο.
Σχετικά με τους κατασκευαστές που σέβονται τους πελάτες τους, αμφιβάλω αν ισχύει κάτι τέτοιο. Το πιο πιθανό είναι πως με εξαίρεση ελάχιστες περιπτώσεις, τα αυτοκίνητα που παράγουν απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά (π.χ. Honda Jazz/Fit) οπότε φροντίζουν να καλύπτουν παράλληλα την Ευρωπαική αλλά και την Αμερικάνικη νομοθεσία.
**Πολλά από τα οχήματα που είναι παγκόσμια αυτοκίνητα κατασκευάζονται σε διάφορα εργοστάσια ανά τον πλανήτη. Οπότε στην περίπτωση του ευρωπαϊκού jazz, αυτό κατασκευάζεται στην Ιαπωνία για τις αγορές της Ευρώπης ενώ στην αλλη πλευρα της θάλασσας κατασκευάζεται σε δικά τους τοπικά εργοστάσια για την δική τους εσωτερική αγορά και συνεπώς τις δικές τους απαιτήσεις. Τώρα, ενώ στην Ιαπωνική και την Ευρωπαϊκή αγορά δεν αξιολογηται το 25% offset, παρολα αυτα το προσφέρουν. Το ιδιο και τα volvo και το νεο focus κτλ. **
Ας μην ξεχνάμε πως ακόμη και στην Αμερική που εξετάζουν την αντοχή των αυτοκινήτων σε small overlap συγκρούσεις, είχε διαπιστωθεί πως αρκετοί κατασκευαστές ενίσχυαν μόνο την πλευρά του οδηγού, μιας και αυτή είναι που ελέγχεται στα τεστ. Όταν σε κάποια φάση τα είχαν δοκιμάσει από την πλευρά του συνοδηγού, οι περισσότεροι τα είχαν πάει χάλια.
Οπότε ενδιαφέρον για τον πελάτη μηδέν. Τα τεστ να περνάμε!
Κακώς, αλλά από το link που παρέθεσες είναι εμφανές πως δεν είναι δα και τόσο φοβερο προσθετο που δεν γινεται να μην το τοποθετησουν. Ειναι καθαρα θεμα οριακού κόστους και ελαστικοτητων που οι ιδιοι θετουν και δεν θέλουν να απορροφήσουν, ενώ κάποιες άλλες εταιρίες παίρνουν την απόφαση να το πράξουν. Πολύ λίγες βέβαια, αλλά αυτό σημαίνει σέβασμος.
Να πω εδώ πως τα ίδια έλεγα και για το clio4 που είχε 5 αστέρια αλλά δεν είχε 6 αερόσακους που προστατεύουν το κεφάλι των πίσω επιβατών. Όταν το έλεγα μου απαντούσαν ότι έχει 5 αστέρια και κάτι θα ξέρουν καλύτερα αυτοί που τα βάζουν. Οπότε αντιλαμβανεσαι ότι δεν μπορείς να τοποθέτησε πάντα με την λογική σε συζητήσεις περί αυτοκινήτων που αρέσουν λόγω σχεδιασης κτλ.
-
axel12p wrote:
Ο λόγος που το Euro NCAP δεν είχε εισαγάγει τόσα χρόνια την δοκιμή small overlap στις δοκιμές του, είναι το γεγονός πως το ποσοστό τέτοιου τύπου ατυχημάτων είναι σχετικά χαμηλό στην Ευρώπη, οπότε θεωρούσαν πως η εισαγωγή του τεστ, θα είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το βάρος των αυτοκινήτων χωρίς λόγο, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του.
**Έχεις στοιχεία περί τουτου; **
Στην άλλη πλευρά της θάλασσας λένε πως το 1/4 των συγκρούσεων είναι σε μετωπιες επιφάνειες του 25%.
Αυτο με το βάρος που το βρήκες;
Frontal collisions with a small overlap account for around 15 percent of all car accidents and 25 percent of all car accidents involving a frontal collision (German Insurance Association, 2013). This amounts to approximately 10 percent of KSI (Killed Seriously Injured) in small overlap crashes.
Το αναφέρει στο Euro NCAP 2025 Roadmap.
Και το παρακάτω, από post του Euro NCAP στο Facebook (αν και όχι πρόσφατο)
A* small overlap crash test in Europe? No, Euro NCAP does not plan to carry out this type of test in the immediate future.
The small overlap crash that the IIHS conducts is against a solid, fixed object. This is a severe test but actually not a very common crash type in Europe. Based on research and accident statistics, significantly more large overlap car-to-car occur than small overlap crashes on European roads. Euro NCAP has announced updated crash tests for 2015 and is planning more changes in the years to come based on crashes involving current European vehicles.*The immediate countermeasures introduced in the US fleet are additional structural elements to deflect the narrow impact. These countermeasures add extra weight to the vehicle which will increase fuel consumption and emissions. Small overlap crashes are often a result of unintended lane departures. To effectively avoid these types of crashes in the first place, Euro NCAP is promoting (and will soon require) technologies such as Lane Departure Warning, Lane Keep Assist and auto-braking for head-on traffic and road departures.
People should remember that safety ratings are adapted to each region and focus on what is important for local car buyers.
-
Αυτα τα 3 'Lane Departure Warning, Lane Keep Assist and auto-braking' θα περιορίσουν τα ατυχήματα κατα πολυ.
Ενω στην αρχή δεν τα ειχα στα 'πρεπει' για το αυτοκίνητο που θα επέλεγα, τελικά παρατήρησα οτι ηταν must have, και απέκλεισα οποιο αυτοκίνητο δεν τα είχε. Το lane warning/assist μου εχει χρησιμεύσει αμετρητες φορες απο τοτε.
-
Δηλαδή axel το 1/4 των τρακαρισματων με την μούρη των αυτοκινήτων γίνεται σε αυτήν την μικρή περιοχή όπου δεν υπάρχει προστασία.
Στην ουσία δεν υπάρχει ζώνη παραμορφωσης στο σημείο αυτο παρά μόνο κουφια πλαστικα, τα φωτα, η ρόδα και μετά σκάει όλο στο a pillar του οδηγού.
Άρα, τι θες να πεις;;;;
Ότι είναι μικρό το ποσοστο;;;
Τεράστιο είναι το ποσοστό, που κάνουν πως δεν το βλέπουν και κάνουν την πάπια οι κατασλευαστες, ενώ ξοδεύουν σε οθόνες, ηλεκτρικά χειρόφρενα και αλλες τετοιες μ@@@ς
Το βάρος που αναφέρουν ότι αυξάνει τι λόγο ωφέλειας έχει μπροστά στην παθητική ασφάλεια όταν αυτή είναι σε ποσοστό 25% των περιπτώσεων εμπροσθιας σύγκρουσης....Τι συζητάμε δηλαδή..
Ε μη βγάλεις με 150 άλογα αυτοκίνητο βγάλε με 135 άλογα και ρίξε τα Co2. Μη βάλεις τεράστιες ζάντες και βάλε μικροτερες.
Μην αγοράσεις SUV όταν δεν βγαίνεις εκτός δρόμου ποτέ.
Η απάντηση είναι όπως είπα και πριν στην καλύτερη διαχείριση και σχεδίαση (δες τις νέες καλύτερα σχεδιασμένες πλατφόρμες που είναι έως και 100 κιλά ελαφρύτερες απλά μόνο και μόνο από το γεγονός που άλλαξαν την σχεδίαση των ζωνών παραμορφωσης) Εννοείται ότι προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Ψάχνουν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα αρχίζω να πιστεύω. Τα φράγκα σκεφτονται και όχι την ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των αναγκών.
Να προτείνω κάτι για την μείωση του βάρους;; Να μας βάζουν να τρέχουμε ώστε να χάσουμε κιλά και να είναι ελαφρύτερα τα οχήματα.
Άκου λέει είναι βαρύ, άρα δεν προσφέρω προστασία.... Αχ θεέ μου.
Συνεχίζουμε εδώ όποιος θέλει
https://forum.4troxoi.gr/περί-αυτοκίνησης/crash-tests-αποτελεσματα-euroncap?page=22
-
Καλημέρα, έφτασα αισίως την 3η εβδομάδα με το puma - 1350 χλμ.
Το εχω χρησιμοποιήσει σε καθημερινές μετακινήσεις της οικογένειας εντός πόλης, σε μονοήμερη εκδρομή αλλά και σε πιο μακρινό ταξίδι 400χλμ, φουλ φορτωμένος για 7ημερη διαμονή (προ καραντίνας), το γράφω για να καταλάβετε πόσα πράγματα είχαμε.
Μέχρι τώρα τα μόνα παράπονα που έχω είναι η σχετικά μειωμένη ορατότητα στο σημείο του δεξιού καθρέπτη, η θέση του υποβραχιόνιου η οποία είναι λίγο πιο πίσω από εκεί που θα με βόλευε, καθώς και η θέση της εμπρός ποτηροθήκης στην κονσόλα που με το ζόρι δέχεται τη μεγάλη συσκευασια του πλαστικο που δίνουν στον καφέ λόγο του ότι το καπάκι είναι τεράστιο και βρίσκει στο χειρόφρενο. Αυτά τα λίγα μέχρι τωρα.
Στα καλά τώρα, χωρίς να μπω σε λεπτομέρειες:
1.Χωράμε άνετα. Είμαι 1.70 και πίσω έχω 2 παιδικά καθίσματα σε isofix, από τα όποια το ένα κοιτάει μπροστά και το άλλο πίσω και ανάμεσα μπορεί και κάθεται οριακά η μαμά για να νταντευει το μωρο.
2. Στο πορτ παγκαζ χωράνε τα πάντα (που πριν τα βάζαμε σε μπαγκαζιερα), αυτό το megabox είναι πραγματικά πολύ βολικο. Βάζω όρθιο το καρότσι του μωρού και έχω αρκετό χώρο διαθέσιμο ακόμα.
3. Ο κινητήρας είναι υπερ αρκετός σε όλες τις περιπτώσεις.
4. Έχω μειωμένη κατανάλωση περίπου κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο αμάξι (Renault megane 5d-1,4 του 2003). Με χαλαρούς ρυθμούς είχα 5,5-6 σε ταξίδι και 6,5-7 μέσα στην πόλη.
5. Πολύ καλή αίσθηση οδήγησης, άνετο στο ταξίδι και στην πόλη, χωρίς πολλά τρανταγματα σε λακκούβες-σαμαρακια.Εξακολουθώ να θεωρώ ότι το puma titanium 125hp αυτή τη στιγμή είναι μακραν το πιο VFΜ αυτοκίνητο της κατηγορίας του σε σχέση με τον ανταγωνισμό, γιατι με 20-21χιλ περίπου, παίρνεις: καλο εξοπλισμό, καλό κινητήρα με υβριδικό σύστημα έστω και mild, 8 χρόνια εγγύηση, τεράστιο πορτ παγκάζ και καλή χρηματοδότηση. Τώρα αν θες να ανέβεις σε χρήματα εννοείται ότι η κουβέντα αλλάζει...
Αυτό το λέω γιατί όλη αυτή η αντιπαράθεση που υπάρχει, ότι τα hatchback σου δίνουν πολλα περισότερα για τα λεφτά τους σε σχέση με τα cross-suv ή ότι τα suv είναι για το βουνό, δεν έχουν νόημα. Δεν έχουν όλοι τις ίδιες ανάγκες ή τα χρήματα, ούτε τις ίδιες εμπειριες για να κρίνουν τα παντα. Είμαστε πολυ τυχεροί που υπάρχουν οχι μονο ένα, αλλα αρκετά αυτοκίνητα για να επιλέξουμε αυτο που θα μας καλύπτει. Δεν μπορούμε να λέμε απλά ότι τα suv είναι ΜΟΝΟ για το βουνό, ότι τα hatchback καλύτερα στο δρόμο και αν θες μεγάλο πορτ παγκαζ πρέπει να πάρεις σενταν. Μακάρι να ήταν όλα τόσο εύκολα.
Όπως και να έχει εδω υποτίθεται ότι θα μιλάγαμε για το puma (έτσι λέει ο τίτλος) αλλά τελικά αν κάποιος μπει τώρα και διαβάσει τα τελευταία ποστ πιο πολύ θα μπερδευτεί παρά θα πάρει πληροφορίες για το puma.
Αν κάποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες για το αυτοκίνητο ας μου στείλει μήνυμα.
-
@napgin: Πολύ ωραίο review και τις ίδιες εντυπώσεις αποκόμισα και εγώ στα 30' περίπου που το οδήγησα. Να το χαρείς με Υγεία και την οικογένειά σου, είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του και πανέμορφο.
-
@napgin νομιζω το αυτοκίνητο εχει γίνει για σένα!
Να το χαρείτε και πολλά και ανετα χιλιόμετρα.
-
Και εκεί που έλεγα να ρωτήσω αν το έχει αγοράσει κάποιος ώστε να μας δώσει πληροφορίες από την καθημερινή συμβίωση μαζί του . Εγώ είμαι πλέον σε δίλημμα ενώ ήμουν ξεκάθαρα προς το st line x, αλλά λόγω του ότι είμαι 1.84 βρίσκω τους χώρους πίσω λίγο μμμ έτσι και έτσι σε σχέση με το 2008 allure που ενώ στην αρχή δεν μου άρεσε, πλέον έχει κερδίσει πόντους.
Τελικά το mild hybrid αξίζει αν κάνεις περισσότερα χλμ στην πόλη? Σε διαδρομές εκτός πόλης βοηθαει στην κατανάλωση?
Σκέφτομαι και για το νέο golf life mild hybrid αλλά νομίζω πως με αυτά τα λεφτά (25700) υπάρχουν καλύτερες επιλογές.
-
Χωρίς να θέλω να φανώ αναίσθητος σε μερικούς, λόγω των τελευταίων γεγονότων με τον ιό κλπ., ωστόσο επειδή κάπως πρέπει και μας να ξεφεύγει λίγο το μυαλό με αυτά που διαβάζουμε καθημερινά, ξέρουμε τι παίζει με τις αντιπροσωπείες όσον αφορά την ενημέρωση για τιμές/προσφορές και γνκ τις παραγγελίες κλπ και το αν είναι ανοιχτά?
Πως και πως περίμενα φέτος να αγοράσω το 1ο μου καινούριο αυτοκίνητο και κόντεψε να καταστραφεί ο κόσμος όλος ρε παιδιά!!
Κοιτούσα το Puma ST Line X (1.0 - 125PS) χρώμα ήμουν ανάμεσα σε Magnetic, Desert Island Blue και Metropolis White και ήθελα να προσθέσω και τον συναγερμό Thatcham.Επίσης με ενδιέφεραν πολύ και τα καινούρια Seat Leon, Hyundai i30 N Line (facelift 2020), καθώς και το καινούριο i20 και περίμενα πως και πως την έκθεση της Γενεύης ώστε να τα δω αναλυτικά για να με βοηθήσουν κάπως να τα συγκρίνω, δυστυχώς όμως με τα νέα δεδομένα και το κλείσιμο των εργοστασίων πιστεύω θα πάνε καλό 2021.
-
Και εκεί που έλεγα να ρωτήσω αν το έχει αγοράσει κάποιος ώστε να μας δώσει πληροφορίες από την καθημερινή συμβίωση μαζί του . Εγώ είμαι πλέον σε δίλημμα ενώ ήμουν ξεκάθαρα προς το st line x, αλλά λόγω του ότι είμαι 1.84 βρίσκω τους χώρους πίσω λίγο μμμ έτσι και έτσι σε σχέση με το 2008 allure που ενώ στην αρχή δεν μου άρεσε, πλέον έχει κερδίσει πόντους.
Τελικά το mild hybrid αξίζει αν κάνεις περισσότερα χλμ στην πόλη? Σε διαδρομές εκτός πόλης βοηθαει στην κατανάλωση?
Σκέφτομαι και για το νέο golf life mild hybrid αλλά νομίζω πως με αυτά τα λεφτά (25700) υπάρχουν καλύτερες επιλογές.
Πιθανον μεση στην πολη να βοηθαει αφου καθε φορα που θα ξεκιναει το αμαξι θα καιει λιγοτερη βενζινη. Αλλα δεν εχει δυνατοτητα να κινησει το αμαξι οταν ερπει πχ προς τα εμπρος σε πολυ κινηση οπως το συστημα της Τογιοτα. Οποτε εκει θα καιει αρκετη βενζινη.
Εκτος πολης τα υβριδικα συστηματα ειναι περιττο βαρος, το πιθανοτερο δεν βοηθαει αλλα δεν ξερω πως ειναι σεταρισμενο. Πιθανον να βελτιωνει τις επιδοσεις σε καποιο προσπερασμα αν δουλευει σαν KERS. Απο την παρουσιαση του Πουμα ελεγαν οτι ο ηλεκτροκινητηρας δινει +50ΝΜ ροπη στην επιταχυνση. Σιγουρα αν τον χρησιμποιησουν σαν KERS θα βελτιωσει τις ρεπριζ σημαντικα οποτε συνολικα θα ειναι ωραιο να εχεις αυτο το συστημα.
-
Γνωριζει καποιος αν το puma θα κυκλοφορισει σε diesel ??
Ford Puma 2019