-
Έχω αρχίσει να πιστεύω ότι αυτή η παραγγελία που έχω κάνει έχει όλη τη γκαντεμιά!! Ακόμα περιμένω το καράβι!! Έχουν παγώσει τα πάντα και μετά βίας μένουν ανοικτές οι εκθέσεις!! Ξέρει κάποιος τη διαδικασία όταν φτάνει το καράβι Πειραιά ή τι θα γίνεται με τις εισαγωγές αυτές τις μέρες; η ενημέρωση από τη Ford τραγική!! Από Δευτέρα έχω ρωτήσει που είναι και δεν έχουν στείλει τπτ!!
-
...από αξιοπιστία δεν έβγαλε κάτι αλλά δεν με ένοιαζε με τα 8 χρόνια εγγύηση, ας έβγαζε ό,τι ήθελε!!
Φάνη νομίζω πως δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Προσωπικά θα προτιμούσα ένα αξιόπιστο αυτοκινητό με ένα χρόνο εγγύηση παρά ένα αναξιόπιστο με οκτώ χρόνια εγγύηση, όσο καλή αντιπροσωπεία και να είχε. Ακόμη και αν σε καλύπτει η εγγύηση της αντιπροσωπείας, σκέψου τις εργατοώρες που χάνεις κάθε φορά που βγάζει πρόβλημα το αμάξι, τα νεύρα και ότι στο τέλος πρακτικά δεν το εμπιστεύεσαι για να κάνεις την δουλειά σου.
Και φυσικά, καλύτερα να μην μιλήσουμε για τις αντιπροσωπείες στην Ελλάδα...
Όπως είχα αναφέρει και παλιότερα, είχα πάει για έλεγχο το αυτοκίνητο στον κεντρικό αντιπρόσωπο της Θεσσαλονίκης και μου βρήκε ότι θέλει αλλαγή η κρεμαγιέρα και ο συμπλέκτης. Το αυτοκίνητο ήταν 4 ετών, είχε 70.000Km και ευτυχώς ήταν εκτός εγγύησης. Αλλά και εντός εγγύησης να ήταν ο συμπλέκτης θεωρείται αναλώσιμο και μου είχε υπολογίσει κόστος που μπορεί να έφτανε τα 1500€! Φυσικά γέλασα και απλά σηκώθηκα και έφυγα, μιας και έτσι και αλλιώς το πηγαίνω σε δικό μου μάστορα. Αν όμως είχε ακόμη εγγύηση, θα σκεφτόμουν να επισκευάσω ότι μου λένε, για να μην την χάσω! Να σημειώσω πως από τότε το αυτοκίνητο έχει κάνει άλλα 35.000Km χωρίς φυσικά να χρειαστεί τίποτα από τα δύο αλλαγή. Άλλα τόσα χιλιόμετρα και αυτοί θα μου ζητούσαν άλλα 2,5 χιλιάρικα!!!
Για εμένα η εγγύηση θα μετρούσε, μόνο αν θεωρούσα έστω και μετρίως αξιόπιστο το αμάξι, αλλά κυρίως αν γνώριζα ότι ο τοπικός αντιπρόσωπος που με εξυπηρετεί, είναι αξιόπιστος και σέβεται πράγματι τον πελάτη. Και το αναφέρω γιατί διαφορές δεν υπάρχουν μόνο μεταξύ κεντρικών αντιπροσώπων, αλλά και μεταξύ αντιπροσώπων του ίδιου κατασκευαστή.
-
τι αυτοκινητο;;;;
-
τι αυτοκινητο;;;;
Να μαντέψω ' Αυτοκίνητο του Λαού' !?
Αυτό το 'ευτυχώς που δεν είχε εγγύηση' και η αντιμετώπιση, προς τα κει σπρώχνει... Ή κάτι κεντροευρωπαϊκό τέλος πάντων. Θα πέσω έξω;
-
Nissan Qasqai! Σε αυτοκίνητο αξίας 20.000€ μου είχαν βγάλει στα 4 χρόνια μπιλιετάκι 2.500€ και το θεωρούσαν και φυσιολογικό μάλιστα!
Το αυτοκίνητο του λαού, είχε ευτυχώς ακόμη μικρότερη εγγύηση και έχω βρει καλό και φτηνό μάστορα!
-
Αυτά τα 'ευτυχώς δεν είχε εγγύηση' δε βγάζουν νόημα.
Δεν χάνεις εγγύηση κάνοντας σέρβις ή κάποια επισκευή σε άλλο συνεργείο. Αρκεί να χρησιμοποιούνται original ανταλλακτικά ή ισάξιας ποιότητας. Κρατώντας τα τιμολόγια και σφραγίζοντας και συμπληρώνοντας το βιβλίο συντήρησης, μπορεί ο καθένας να διαλέξει όποιον τεχνικό εμπιστεύεται.
Στο UK που ζούσα, ο κόσμος έβγαζε μέχρι και δικές του σφραγίδες (που ανέφεραν self serviced as per the manufacturer's standards) και κάνανε την απλή συντήρηση μόνοι τους, με τα σωστά ανταλλακτικά/αναλώσιμα.
Ποιός ο λόγος να ΜΗ θέλουμε μεγαλύτερη εγγύηση, πραγματικά;
-
What what?!! Τι διαβάζω Θεέ μου!
-
Αυτά τα 'ευτυχώς δεν είχε εγγύηση' δε βγάζουν νόημα.
Δεν χάνεις εγγύηση κάνοντας σέρβις ή κάποια επισκευή σε άλλο συνεργείο. Αρκεί να χρησιμοποιούνται original ανταλλακτικά ή ισάξιας ποιότητας. Κρατώντας τα τιμολόγια και σφραγίζοντας και συμπληρώνοντας το βιβλίο συντήρησης, μπορεί ο καθένας να διαλέξει όποιον τεχνικό εμπιστεύεται.
Στο UK που ζούσα, ο κόσμος έβγαζε μέχρι και δικές του σφραγίδες (που ανέφεραν self serviced as per the manufacturer's standards) και κάνανε την απλή συντήρηση μόνοι τους, με τα σωστά ανταλλακτικά/αναλώσιμα.
Ποιός ο λόγος να ΜΗ θέλουμε μεγαλύτερη εγγύηση, πραγματικά;
αν εχεις πολυ φθηνα μαστορια ή θειο μαστορι δεν χρειαζεσαι εγγυηση γιατι ολα στα αμαξια ειναι βιδωτα στο πλαισιο. αγοραζεις το σωστο ανταλλακτικο και το βιδωνεις. οποιοςδηποτε το κανει αν μπορεις να σηκωσεις το αμαξι,
Τα εργατικα ειναι που ανεβαζουν τα κοστολογιο, Αγγλια, Γερμανια, Ελβετια ειναι πολυ ακριβα τα εργατικα.
ανταλλακτικα βρισκονται φθηνα εκτος απο τα μεγαλα πραγματα οπως η μηχανη και το κιβωτιο. αλλα και αυτα μπορεις να τα ανοιξεις και να τα επισκευασεις αν βρεις καταλληλα μαστορια.
στην ελλαδα τα μαστορια ειναι μαυρο χαλι, κατι θα φτιαξουν κατι θα χαλασουν και εγω εχω ασχημες εμπηρειες. μου εχουν καταστρεψει αμαξια οποτε αποφευγω να πηγαινω.
αν ομως εχεις καποιον που τον εμπιστευεσαι δεν χρειαζεσαι εγγυηση. και τα μαστορια στις αντιπροσωπειες δεν ειναι καλα, κανουν πολλες ζημιες.
-
Η τοποθέτηση οριτζιναλ ανταλακτικών/αναλώσιμων εκτός αντιπροσωπείας και μετά σε περίπτωση άσχετης βλάβης να έπεται η επίκληση της εγγύησης στη αντιπροσωπεία είναι συνταγή για γερά νεύρα. Aσχέτως ύπαρξης block exemption...Στην Ελληνική πραγματικότητα θα πρέπει να είσαι δικηγόρος ή να έχεις άπλετο χρόνο/χρήμα για να το καταφέρεις.
-
Η τοποθέτηση οριτζιναλ ανταλακτικών/αναλώσιμων εκτός αντιπροσωπείας και μετά σε περίπτωση άσχετης βλάβης να έπεται η επίκληση της εγγύησης στη αντιπροσωπεία είναι συνταγή για γερά νεύρα. Aσχέτως ύπαρξης block exemption...Στην Ελληνική πραγματικότητα θα πρέπει να είσαι δικηγόρος ή να έχεις άπλετο χρόνο/χρήμα για να το καταφέρεις.
Εννοειται οσο εχεις εγγυηση πας στην αντιπροσωπεια.
Αλλα οπως ειπα αν εχεις θειο μαστορι μπορεις να αγορασεις ενα καλο μεταχειρο ή ενα αμαξι με λιγη εγγυηση και να σου στοιχησει συνολικα λιγοτερα με τυχον επισκευες.
-
Πλάκα έχετε όταν λέτε ότι προτιμάτε να πληρώνετε εσείς τα ανταλλακτικά από το να τα πληρώσει ο κατασκευαστής εντός εγγύησης. Και εννοείται ότι δεν υποχρεούστε να κάνετε σέρβις σε αντιπροσωπεία, αν και οι τιμές της Ford είναι πολύ λογικές έτσι κι αλλιώς.
-
Μα το θέμα είναι κατά πόσο η αντιπροσωπεία έχει την διάθεση να υποστηρίξει την εγγύηση που προσφέρει και κατά πόσο σέβεται τον πελάτη της. Γιατί αν είναι να μαλώνω κάθε φορά για να αποδείξω ότι έχω δίκιο και να μου καλύψουν το κόστος εντός εγγύησης, δεν ξέρω κατά πόσο έχει αξία.
Και φυσικά, αν έχεις πάει το αυτοκίνητο σε εξωτερικό συνεργείο, μπορούν να σου βρουν χίλια πατήματα για να μην σε καλύψουν και να πετάει διαρκώς ο ένας το μπαλάκι στον άλλο.
Φυσικά, αν έχεις μια αντιπροσωπεία που την γνωρίζεις και την εμπιστεύεσαι και ξέρεις ότι θα νοιαστούν για τον πελάτη και όχι την μαμά εταιρεία, τότε εννοείται πως όσα περισσότερα χρόνια της εγγύησης τόσο το καλύτερο!
-
Φάνη νομίζω πως δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Προσωπικά θα προτιμούσα ένα αξιόπιστο αυτοκινητό με ένα χρόνο εγγύηση παρά ένα αναξιόπιστο με οκτώ χρόνια εγγύηση, όσο καλή αντιπροσωπεία και να είχε. Ακόμη και αν σε καλύπτει η εγγύηση της αντιπροσωπείας, σκέψου τις εργατοώρες που χάνεις κάθε φορά που βγάζει πρόβλημα το αμάξι, τα νεύρα και ότι στο τέλος πρακτικά δεν το εμπιστεύεσαι για να κάνεις την δουλειά σου.
Για εμένα απλά είναι! Δεν μιλάω φυσικά να έχεις το πιο ζημιάρικο αυτοκίνητο του κόσμου, αλλά έναν μέσο όρο. Τα Ford είναι στον Μ.Ο οπότε με την εγγύηση μια χαρά είσαι για 8 χρόνια. Η BMW μου είχε βγάλει πιο πολλά από το Ford στην 3ετια. Οπότε σαφώς προτιμώ την μεγαλύτερη εγγύηση όταν μιλάμε για αυτοκίνητα του μέσου όρου. Ο πατέρας μου π.χ. έαν είχε 8 χρόνια εγγύηση στην BMW θα είχε γλυτώσει πάνω από €5.000!!
-
Εννοείται ότι αν παρουσιαστεί πρόβλημα και έχεις κάνει τα σέρβις και την συντήρηση αλλού θα χρειαστεί να τρέξεις περισσότερο.
Νομικά πάντως είσαι καλυμμένος. Όποιος δεν έχει όρεξη και διάθεση να τρέχει, ας πάει στην αντιπροσωπεία. Και εγώ αυτό κάνω.
Δεν γίνεται να έχουμε και την πίτα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο. Η κάθε επιλογή έχει και συγκεκριμένες παραδοχές.
Σε κάθε περίπτωση πάντως εγώ σημείωσα πως είναι άκυρο να λέμε ότι δεν θέλω εγγύηση γιατί θα κάνω σέρβις αλλού και θα την χάσω! Δεν υφίσταται κάτι τέτοιο. Μπορείς να κάνεις ΣΩΣΤΑ (το τονίζω) συντήρηση όπου θέλεις, κρατώντας τα τιμολόγια, συμπληρώνοντας το βιβλίο σέρβις και αν παρουσιαστεί πρόβλημα εργοστασιακό, η αντιπροσωπεία πρέπει να σε καλύψει. Για να μη σε καλύψει θα πρέπει να αποδείξει πως όποιος έκανε την συντήρηση έκανε κάτι λάθος - πέρα τον προδιαγραφών του κατασκευαστή.
Αυτό είναι το νομικό πλαίσιο. Όποιος δε θέλει ζόρια και ψάξιμο, πληρώνει στην αντιπροσωπεία παραπάνω και έχει το κεφάλι του ήσυχο. Και εγώ αυτό κάνω στο καινούριο μου αμάξι (προς το παρόν).
Η δική μου εμπειρία στην ford μέχρι στιγμής, σε δύο φορές που χρειάστηκε για μικροπράγματα, ήταν απόλυτα θετική.
Την πρώτη φορά είχε φύγει η ντίζα που ρίχνει το πίσω κάθισμα από το πορτ μπαγκάζ και δεν δούλευε ο μοχλός και την δεύτερη είχε ξεκολλήσει ένα κλιψάκι στο τριμ από μέσα της πόρτας του πορτ μπαγκάζ.
Και στις δύο περιπτώσεις μου τα έφτιαξαν χωρίς μα και μου. Εντάξει μικροπράγματα ήταν αλλά θέλω να πιστεύω πως και σε κάτι πιο σημαντικό η μεταχείριση θα είναι ανάλογη. Ελπίζω να μη χρειαστεί να το τεστάρω.
-
Δεν γίνεται να έχουμε και την πίτα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο. Η κάθε επιλογή έχει και συγκεκριμένες παραδοχές.
Μπορείς να κάνεις ΣΩΣΤΑ (το τονίζω) συντήρηση όπου θέλεις, κρατώντας τα τιμολόγια, συμπληρώνοντας το βιβλίο σέρβις και αν παρουσιαστεί πρόβλημα εργοστασιακό, η αντιπροσωπεία πρέπει να σε καλύψει. Για να μη σε καλύψει θα πρέπει να αποδείξει πως όποιος έκανε την συντήρηση έκανε κάτι λάθος - πέρα τον προδιαγραφών του κατασκευαστή.
Αυτό είναι το νομικό πλαίσιο. Όποιος δε θέλει ζόρια και ψάξιμο, πληρώνει στην αντιπροσωπεία παραπάνω και έχει το κεφάλι του ήσυχο. Και εγώ αυτό κάνω στο καινούριο μου αμάξι (προς το παρόν).
Έτσι ακριβώς.
-
What what?!! Τι διαβάζω Θεέ μου!
Ορίστε μερικές πηγές για τα παραπάνω γι αυτούς που ξαφνικά προσγειώθηκαν στο 2020
Αμερική:
Ευρώπη:
https://www.thecarexpert.co.uk/new-car-warranty-servicing/
https://pagid.com/wp-content/uploads/2017/06/TMD1331-Block-Exemption-Sheet.pdfΓια περισσότερες πληροφορίες ψάξτε το EU Block Exemption Legislation
-
Αν θεωρούμε σέρβις, λάδια, φίλτρα, τακάκια, μπουζί, κλπ. αναλώσιμα, εντάξει είναι και τα περιφερειακά συνεργεία που εμπιστευόμαστε, αλλά όποιος αγοράζει αυτοκίνητο από δω και πέρα, με υβριδικά συστήματα, οθόνες με όλες τις λειτουργίες, δεκάδες αισθητήρες, αυτόματη οδήγηση (έστω τα βασικά) κλπ τέτοια, θα εμπιστευτεί ένα καλό μάστορα όπως παλιά;
Δε νομίζω το μέσο συνεργείο, που αγόραζε ένα κινέζικο διαγνωστικό για όλες τις μάρκες και στηρίζονταν στην εμπειρία δύο τριών συνεργαζόμενων τεχνιτών (Ηλεκτρολογικά, φρένα κλπ) να μπορεί να παρέχει υπηρεσίες ίδιου επιπέδου (ή καλύτερες) σε σύγκριση με την αντιπροσωπεία, όπως γινόταν μέχρι τώρα.
Αν ένας ανεξάρτητος αγοράσει γνήσιο λογισμικό κι όργανα και παρακολουθήσει εκπαίδευση (θα είναι διαθέσιμη σε αυτόν? ) και στην ουσία στήσει ένα συνεργείο επιπεδου 'αντιπροσωπείας', ενω θα προμηθεύεται και 'γνήσια' ανταλλακτικά, το κόστος του μπορεί να ξεπεράσει το επίσημο, λόγω λιγότερης πελατείας... Δυστυχώς οι επιλογές θα περιοριστούν, αν έχεις τιμόνι που 'ελέγχει' κι ο εγκέφαλος κλπ. και βάζεις την οικογένεια μέσα, και υβριδικό κινητήρα, και αυτόματο κιβώτιο κλπ... ελπίζω καταλαβαίνετε τι λέω...
-
Αυτά τα 'ευτυχώς δεν είχε εγγύηση' δε βγάζουν νόημα.
Δεν χάνεις εγγύηση κάνοντας σέρβις ή κάποια επισκευή σε άλλο συνεργείο. Αρκεί να χρησιμοποιούνται original ανταλλακτικά ή ισάξιας ποιότητας. Κρατώντας τα τιμολόγια και σφραγίζοντας και συμπληρώνοντας το βιβλίο συντήρησης, μπορεί ο καθένας να διαλέξει όποιον τεχνικό εμπιστεύεται.
Στο UK που ζούσα, ο κόσμος έβγαζε μέχρι και δικές του σφραγίδες (που ανέφεραν self serviced as per the manufacturer's standards) και κάνανε την απλή συντήρηση μόνοι τους, με τα σωστά ανταλλακτικά/αναλώσιμα.
Ποιός ο λόγος να ΜΗ θέλουμε μεγαλύτερη εγγύηση, πραγματικά;
Στο uk που ζούσες δεν ξέρω τι ισχύε πιθανότητα όπως τα λες, στο ελαντα πάλι αν κάνεις ένα σέρβις εκτός αντιπροσωπεία ς έχουν δικαίωμα να σου κόψουν την εγγύηση! Καρατσεκαρισμενο από προσωπική εμπειρία και δεν με δικαίωσε ότι ο συνήγορος του πολίτη που απευθύνθηκα.
-
H Ελλάδα είναι μέλος της ευρωπαϊκής ένωσης και ισχύει ότι και στην υπόλοιπη ένωση. Για το νομικό πλαίσιο δες τα λινκ τα οποία παρέθεσα νωρίτερα.
Η αντιπροσωπεία ΔΕΝ έχει δικαίωμα να σου κόψει την εγγύηση. Μόνο εάν μπορούν να αποδείξουν πως είτε έβαλες κατώτερης ποιότητας ανταλλακτικό ή έκανε λάθος ο τεχνικός που χρησιμοποίησες.
Όλες οι λεπτομέρειες αναγράφονται στο συμβόλαιο της εγγύησης και η νομοθεσία υπάρχει ονλάιν.
Είχες ενημερωμένο βιβλίο σέρβις και τιμολόγια όλων των ανταλλακτικών και αναλώσιμων που χρησιμοποιήθηκαν; Που πάτησε η αντιπροσωπεία για να μη δεχτεί την εγγύηση;
-
Εντάξει φίλε η θεωρία είναι θεωρία και η πράξη πράξη.
Αν στους όρους εγγύησης που έχεις υπογράψει αναφέρει ότι η εγγύηση χάνεται αν πας σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία την χάνεις ότι και να επικαλεστεί ς. Και παλιότερα αυτά που λες εσύ έλεγα ότι οι όροι της ΕΕ υπερισχύουν και μπλα μπλα μπλα αλλά όταν το βίωσα είδα αλλά πράγματα.
Τώρα αν αρχίσουμε την θεωρία αν πήγαινα σε δικηγόρους θα τους ξέσκισε και λοιπά αυτοί που τα λένε αυτά καλό να αφήνουν και τα στοιχεία τους από κάτω ώστε όταν τους χρειαστούμε να βάζουν πλάτη φέρνοντας δικηγόρους πληρωμένους γιατί αν είναι για να γλιτώσω 500 ευρώ συνεργείο πληρώσω 600 ευρώ δικηγορικά ε ε μαλλον δεν πολύ συμφέρει...
Είχα μια χαρά ενημερωμένο και σφραγισμένο στην ώρα του βιβλίο σέρβις με μόλις ένα σέρβις εκτός δικτύου σε αδειοδοτημένο φυσικά νόμιμο συνεργείο. Απλά τα αποδεικτικά πήγαν στην ασφαλιστική που είχα περάσει τότε την εγγύηση καθώς ήταν 3 έτη αντιπροσωπεία συν 2 ασφαλιστική και η ασφαλιστική επικαλούμενη τους όρους που μιλούσαν για κάλυψη μόνο εντός τους δίκτου με έκοψε.
Μη επιμένεις έχουν το δικαίωμα αστο.
Και ο συνήγορος του πολίτη μου απάντησε γραπτά μετά από ένα μήνα και δικαίωσε την αντιπροσωπεία!
Ford Focus MK4