-
Έχει ιδιαίτερο τεχνικό ενδιαφέρον όλη αυτή η συζήτηση των λεπτομερειών της ηλεκτροκίνησης.
Η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμαστε κάποια πολύτιμα μέταλλα για τις μπαταρίες μέχρι να γίνει το disruption που περιμένουμε με τις solid-state.
Από την άλλη, στο θέμα του eco footprint της κάθε λύσης, παραβλέψαμε να αναφέρουμε κάτι πολύ σημαντικό.
Στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή (δεν ξέρουμε μελλοντικά), έχει τεράστια διαφορά στο πώς έχεις παράξει το ρεύμα. Για παράδειγμα αν το ρεύμα φόρτισης έχει προέρθει από το ελληνικό δημόσιο δίκτυο με τη μεγάλη κατανομή σε λιγνιτικά, τότε το οικολογικό αποτύπωμα του ηλεκτρικού είναι μεγαλύτερο από ένα τυπικό βενζινοκίνητο. Και σίγουρα το CNG έχει ακόμα μικρότερο αποτύπωμα.
Από την άλλη, όμως, ΕΧΟΝΤΑΣ την ευελιξία, που δεν έχεις στο καύσιμο στο ντεπόζιτο, ένας έξυπνος καταναλωτής αποφασίζει και βάζει net metering στο σπίτι και με μια καλή διαστασιολόγηση του συστήματος, μπορεί να πετύχει να φορτίζει σχεδόν πάντα στο σπίτι από φωτοβολταϊκό. Τότε, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, το ηλεκτρικό ΔΕΝ έχει αντίπαλο σε θέμα οικολογικού αποτυπώματος.
Εν ολίγοις, έχει σημασία να μιλήσουμε για τον τρόπο παραγωγής ρεύματος και το προφίλ ΑΠΕ στην κάθε χώρα και στον κάθε καταναλωτή.
-
Χοντρικά πάντως, η ετήσια παραγωγή ρεύματος πρέπει να αυξηθεί κατά 20%.
Επειδή υπάρχουν διακυμάνσεις ζήτησεις και όλες οι φορτίσεις δεν θα είναι από βραδείας λειτουργίας φορτιστή, το 20% δεν είναι αρκετό. Επίσης υπάρχουν τα φορτηγά, και οι μοτοσυκλέττες. Κάτι σε 35% θα ήταν ρεαλιστικότερο, τόσο νομίζω έχει υπολογιστεί στις ΟΎΣΑ.
*200 χλμ αυτονομια σημαινει οτι στα 140-150 χλμ *
Σημαντικό! Όταν ακούς για Χ αυτονομία, υπολόγισε χαλαρά 30% μικρότερη στην πράξη.
Για παράδειγμα αν το ρεύμα φόρτισης έχει προέρθει από το ελληνικό δημόσιο δίκτυο με τη μεγάλη κατανομή σε λιγνιτικά, τότε το οικολογικό αποτύπωμα του ηλεκτρικού είναι μεγαλύτερο από ένα τυπικό βενζινοκίνητο.
*Έχει απαντηθεί και αυτό το ερώτημα. Το ενεργειακό αποτύπωμα του ηλεκτρικού ιχ είναι μικρότερο από ένα συμβατικό από ένα σημείο και μετά. Παρεμπιμτό, ο λιγνίτης έχει συμμετοχή κάτω από 50% στο ενεργειακό μείγμα αυτή τη στιγμή. *
*Το υπογραμμισμένο έχει όμως μεγάλη σημασία διότι για την παραγωγή των μπαταριών ενός ηλεκτρικού έχουν εκλυθεί τεράστιες ποσότητες διοξειδίου στην ατμόσφαιρα, πολύ περισσότερες από ένα υμβατικό ιχ. Είναι ο λόγος που τα νέα εργοστάσια ηλεκτρικών προσπαθούν να τα κάνουν 'πράσινα' , μηδενικών εκπομπών δηλαδής, για να μπορούν να λένε ότι δεν επιβάρυναν το περιβάλλον με διοξείδιο κατά την κατασκευή τους. Μπούρδες, το αυτό μπορεί να γίνει και για τα συμβατικά, πρόκειται, έστω και εν μέρει, για στουρθοκαμηλισμό. *
Όλοι εσείς εδώ φαίνεται κάνετε πολύ συχνά μεγάλα ταξίδια. Το 500+ χλμ πρέπει να το έχετε τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα.
Χμ, η απάντηση έχει δύο σκέλη.
Το ένα το απάντησαν ήδη. Όταν θέλω να ταξιδέψω θέλω να είμαι ήρεμος και άνετος.+_
Το δεύτερο έχει και αυτό μεγάλο ενδιαφέρον. Η πλειοψηφία του κοζμάκη στη χώρα μας έχει μόνο ένα τουτού. Με αυτό θέλει να πηγαίνει στη δουλειά και στο σούπερ κάθε μέρα, στο τζιμ δυο φορές τη βδομάδα, στην ταβέρνα στα Καλύβια μια φορά το μήνα και στο χωριό δυό φορές το χρόνο. Με ένα ηλεκτρικό αυτή τη στιγμή δε γίνονται όλα αυτά χωρίς ταλαιπωρία της αρκούδας. Θα χρειαστεί και δεύτερο ιχ, συμβατικό αυτή τη φορά. Το συνολικό κόστος θα πάει στα ουράνια, η οικολογία στα σκουπίδια, η εθνική οικονομία στα βράχια αφού όλα αυτά είναι 100% εισαγόμενα, και οι θέσεις πάρκινγκ θα βγαίνουν πλέον στο λόττο.
-
Όλοι εσείς εδώ φαίνεται κάνετε πολύ συχνά μεγάλα ταξίδια. Το 500+ χλμ πρέπει να το έχετε τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα.
Η αλήθεια είναι ότι η ειρωνεία (όταν τελειώνουν τα επιχειρήματα) βοηθάει πολύ στην συνέχιση και ανάοτυξη του διαλόγου.
-
«Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Το κόστος των μπαταριών συνεχίζει να πέφτει»
https://www.drive.gr/news/kosmos/ilektriko-aytokinito-kostos-ton-mpatarion-synehizei-na-peftei
-
Αν η λατινική Αμερική γίνει ολόκληρη μια δικτατορία και παράγονται όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον τρίτο κόσμο, και για να σταματήσουμε την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων, εξορύξουμε και φέρουμε στην επιφάνεια όλα τα βαρέα μέταλλα που υπάρχουν στον προσβάσιμο φλοιό του πλανήτη, θα έχουμε 'φθηνά' ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα 200 εκατομμύρια καταναλωτών παγκοσμίως που θα μπορούν να τα αγοράσουν...
-
Χοντρικά πάντως, η ετήσια παραγωγή ρεύματος πρέπει να αυξηθεί κατά 20%.
Επειδή υπάρχουν διακυμάνσεις ζήτησεις και όλες οι φορτίσεις δεν θα είναι από βραδείας λειτουργίας φορτιστή, το 20% δεν είναι αρκετό. Επίσης υπάρχουν τα φορτηγά, και οι μοτοσυκλέττες. Κάτι σε 35% θα ήταν ρεαλιστικότερο, τόσο νομίζω έχει υπολογιστεί στις ΟΎΣΑ.
Προτίμησα να κάνω τους τις στρογγυλοποιήσεις υπέρ της ηλεκτροκίνησης για να μην μετατεθεί το θέμα της συζήτησης σε λεπτομέρειες όσον αφορά το πλήθος των αυτοκινήτων, την κατανάλωση των φορτηγών, κλπ
Άσε το και στο 20%. Είναι αδύνατον να παράγουν τόση ηλεκτρική ενέργεια χωρίς πυρηνικά εργοστάσια. -
Η εξόρυξη μεγάλων ποσοτήτων λιθίου,νικελίου,κοβαλτίου κ.τ.λ. που θα απαιτούνται για την παρασκευή εκατομμυρίων μπαταριών πως θα γίνεται; Δε θα είναι εξίσου επώδυνη για το περιβάλλον όπως αυτή των υδρογονανθράκων; Η κατασκευή τους τι είδους ενέργεια θα απαιτεί; Και με το πέρας της ζωής των μπαταριών που και πως θα καταστρέφονται, από που και πως θα απορροφούνται; Από το υπέδαφος,από τη θάλασσα;
Αυτά είναι είναι ένα από τα βασικότερα επιχειρήματα των πολέμιων της ηλεκτροκίνησης. Πως δηλαδή στην ουσία πρόκειται να κάνει πολύ μεγαλύτερη ζημιά σε σχέση με το να συνεχίσουμε να κινούμαστε με ορυκτά καύσιμα. Δεν τα έχω σχολιάσει ακόμη, γιατί μετά από τόσες φορές που έχουν καταρριφθεί ήλπιζα πως τέτοια επιχειρήματα θα άρχισαν σιγά-σιγά να φθίνουν, αλλά φευ!
Για να δούμε λοιπόν...
Αυτό το πλέον πρόσφατο άρθρο μας λέει πως για την κατασκευή των μπαταριών εγκλείονται τελικά πολύ μικρότερες ποσότητες απ' ότι μέχρι πρόσφατα νόμιζε η επιστημονική κοινότητα.
Αυτό το επίσης πολύ πρόσφατο άρθρο μας λέει πως τα 'επικίνδυνα', βαρέα 'μέταλα' που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των μπαταριών δεν είναι μάλλον και τόσο σπάνια, ενώ για την παραγωγή του λιθίου που απαιτείται για την μπαταρία ενός αυτοκινήτου εμβέλειας 400χλμ απαιτεί νερό όσο για μισό παντελόν τζιν.
Το μόνο υλικό που θεωρείται 'ζόρικο' ακόμη είναι το κοβάλτιο, του οποίου η συγκέντρωση στις μπαταρίες (της Tesla τουλάχιστον) έχει πέσει στο 3%, ενώ τα επόμενα χρόνια θα μηδενιστεί.Να σημειώσω τέλος σαν απάντηση στα FUD της αντιοικολογικής ταυτότητας των μπαταριών, πως σχεδόν το 100% των μετάλλων που χρησιμοποιούνται σε μια μπαταρία είναι ανακτήσιμα μετά από διαδικασίες ανακύκλωσης, ενώ το πιο πιθανό είναι να μην καταλήξουν για ανακύκλωση μέσα στα επόμενα 100 χρόνια, καθώς η αγορά second-life για αποθήκευση ενέργειας είναι σε συνεχή άνοδο.
-
Για να μην είμαστε και τελείως αρνητικοί το μέλλον θα είναι οι ηλεκτρικές μπαταρίες ( η ίσως αλλά φαίνεται πιο χλωμό οι κυψέλες υδρογόνου), ωστόσο δεν βλέπω τον λόγο να πρέπει εμείς ως ιδιώτες καταναλωτές να κάνουμε το β testing πληρώνοντας κιολας.
-
Αυτά είναι είναι ένα από τα βασικότερα επιχειρήματα των πολέμιων της ηλεκτροκίνησης...
Δεν είναι κανένας μας νομίζω, πολέμιος της ηλεκτροκίνησης. Δεν παντρευτήκαμε τους κινητήρες υγρών καυσίμων, ούτε κουμπαριάσαμε μαζί τους. Αυτό που λέμε, είναι αυτό που βλέπουμε.
Δυστυχώς, οι φίλοι της ηλεκτροκίνησης έχετε έναν οπαδικό φανατισμό που σας ωθεί να βλέπετε τα πράγματα με υπέρμετρη αισιοδοξία, και αφήνετε μια αίσθηση αλαζονείας απέναντι στους λοιπούς κοινούς θνητούς που μολύνουν και ξοδεύουν άσκοπα λεφτά στην βενζίνη. Καλό λοιπόν θα ήταν να είσαι λίγο πιο αντικειμενικός για να προχωρήσει η συζήτηση και να μάθουμε κι εμείς τα πραγματικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης από πρώτο χέρι, αντί να κοντραριζόμαστε για το ποιανού ο κινητήρας είναι καλύτερος.
-
Αυτά είναι είναι ένα από τα βασικότερα επιχειρήματα των πολέμιων της ηλεκτροκίνησης...
Δεν είναι κανένας μας νομίζω, πολέμιος της ηλεκτροκίνησης. Δεν παντρευτήκαμε τους κινητήρες υγρών καυσίμων, ούτε κουμπαριάσαμε μαζί τους. Αυτό που λέμε, είναι αυτό που βλέπουμε.
Δυστυχώς, οι φίλοι της ηλεκτροκίνησης έχετε έναν οπαδικό φανατισμό που σας ωθεί να βλέπετε τα πράγματα με υπέρμετρη αισιοδοξία, και αφήνετε μια αίσθηση αλαζονείας απέναντι στους λοιπούς κοινούς θνητούς που μολύνουν και ξοδεύουν άσκοπα λεφτά στην βενζίνη. Καλό λοιπόν θα ήταν να είσαι λίγο πιο αντικειμενικός για να προχωρήσει η συζήτηση και να μάθουμε κι εμείς τα πραγματικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης από πρώτο χέρι, αντί να κοντραριζόμαστε για το ποιανού ο κινητήρας είναι καλύτερος.
-
Για το πως θα φορτίζεται το ηλεκτρικό ακόμα και αν φτάσει να έχει 500 ή και 1000 χλμ αυτονομία στις σημερινές συνθήκες μέσα στις πόλεις (και σε περιοχές όπως Κυψέλη Παγκράτι Πατήσια κλπ κλπ) με τον κύριο πληθυσμό να έχει τα αυτοκίνητά του παρκαρισμένα μέχρι και 500 μέτρα μακριά από το σπίτι του, απάντηση δεν έχω πάρει.
Τα 100€(μπορεί να λέω και μαλακίες γιατί δεν ξέρω που είναι οι τιμές στα πάρκινγκ) + ρεύμα σε ιδιωτικό πάρκινγκ, αν υπάρχει κοντά στο σπίτι (500 μέτρα από το δικό μου πχ δεν υπάρχει), ανεβάζουν το κόστος χρήσης και επίσης το αν το πάρκινγκ χωράει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα θέλουν να φορτίσουν κλπ βάζουν αντικειμενικές δυσκολίες στην επικράτηση της πλήρους ηλεκτροκίνησης.
Το ότι βάζουμε κυρίως αντικειμενικές δυσκολίες μας κάνει πολέμιους της ηλεκτροκίνησης, so be it.
-
Για το πως θα φορτίζεται το ηλεκτρικό ακόμα και αν φτάσει να έχει 500 ή και 1000 χλμ αυτονομία στις σημερινές συνθήκες μέσα στις πόλεις (και σε περιοχές όπως Κυψέλη Παγκράτι Πατήσια κλπ κλπ) με τον κύριο πληθυσμό να έχει τα αυτοκίνητά του παρκαρισμένα μέχρι και 500 μέτρα μακριά από το σπίτι του, απάντηση δεν έχω πάρει.
Σε αυτές τις περιπτώσεις προφανώς και το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι απαγορευτικό. Οι μόνες λύσεις είναι:
-
Πρίζες φόρτισης σε κάθε θέση στον δρόμο (όπως παλιά τα παρκόμετρα), γίνεται αλλά έχει τεράστιο κόστος και θέλουν συντήρηση και προφανώς να μην βανδαλίζονται.
-
Σταθμοί φόρτισης σε ΟΛΑ τα πάρκγινκ των εταιριών, ώστε να φορτίζει όταν πας στην δουλειά σου.
Προφανώς όλα τα παραπάνω μόνο με νόμο και στην Ελλάδα ΄στην καλύτερη σε 10-20 χρόνια ή και ποτέ!
-
-
Σε αυτές τις περιπτώσεις προφανώς και το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι απαγορευτικό. Οι μόνες λύσεις είναι:
- Πρίζες φόρτισης σε κάθε θέση στον δρόμο (όπως παλιά τα παρκόμετρα), γίνεται αλλά έχει τεράστιο κόστος και θέλουν συντήρηση και προφανώς να μην βανδαλίζονται.
Τεράστιο το κόστος να τοποθετηθούν, να συντηρούνται και να χρησιμοποιούνται. Τρώει άκυρο ακόμα και σαν ιδέα.
- Σταθμοί φόρτισης σε ΟΛΑ τα πάρκγινκ των εταιριών, ώστε να φορτίζει όταν πας στην δουλειά σου.
Προφανώς όλα τα παραπάνω μόνο με νόμο και στην Ελλάδα ΄στην καλύτερη σε 10-20 χρόνια ή και ποτέ!
Προϋποθέτει ότι έχεις πάρκινγκ στη δουλειά και δεν κινείσαι με το αυτοκίνητο κατά το ωράριο εργασίας, Εδώ μπαίνει το 'στην καλύτερη σε 10-20 χρόνια ή και ποτέ!'
-
Να επαναλάβω πρώτα πως ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ως όχημα καθεαυτό, όταν η τεχνολογία ωριμάσει, θα είναι κάτι σαν supercar συγκρινόμενο με τα τωρινά μας αυτοκίνητα. Και όχι μόνο ως προς τις σπορ επιδόσεις, σε κάθε τομέα. Σκεφτείτε π.χ. οχήματα με παραπάνω από ένα κινητήρα, σε κάθε άξονα ή ακόμη και κάθε τροχό με συνδυασμένο έλεγχο...
Τα πρακτικά προβλήματα όμως πρέπει να βρουν και λύση, αλλιώς αυτό θα παραμείνει όνειρο.
Να δούμε και άλλο ένα πρόβλημα νεο-ελληνικό; Στα πιο ανεπτυγμένα και πλούσια κράτη, γίνονται σοβαρές επιδοτήσεις πολλών χιλιάδων ευρώ ανά όχημα, για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Στο δικό μας κράτος, με τη στρεβλή φορολόγηση των οχημάτων, από που θα βρεθούν χρήματα για την όποια επιδότηση και πως θα αναπληρωθούν τα κρατικά έσοδα από τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων, όταν στην τιμή τους το 80% τουλάχιστον είναι φόρος; Δηλαδή, πέρα από τα τέλη κυκλοφορίας, την επιπλέον φορολόγηση στο εισόδημα κλπ. ανά ι.χ. όχημα ξοδεύονται τουλάχιστον 1000-3000 ευρώ σε καύσιμα κάθε χρόνο. Το 80% της τιμής είναι φόροι που εισπράττει το κράτος. Ποιο θα είναι το ισοδύναμο έσοδο που θα αναπληρώσει την απώλεια, σε ορίζοντα 2-5-10 ετών, ώστε να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση απ' τη πλευρά του Ελληνικού κράτους;
-
Να επαναλάβω πρώτα πως ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ως όχημα καθεαυτό, όταν η τεχνολογία ωριμάσει, θα είναι κάτι σαν supercar συγκρινόμενο με τα τωρινά μας αυτοκίνητα. Και όχι μόνο ως προς τις σπορ επιδόσεις, σε κάθε τομέα. Σκεφτείτε π.χ. οχήματα με παραπάνω από ένα κινητήρα, σε κάθε άξονα ή ακόμη και κάθε τροχό με συνδυασμένο έλεγχο...
Τα πρακτικά προβλήματα όμως πρέπει να βρουν και λύση, αλλιώς αυτό θα παραμείνει όνειρο.
Να δούμε και άλλο ένα πρόβλημα νεο-ελληνικό; Στα πιο ανεπτυγμένα και πλούσια κράτη, γίνονται σοβαρές επιδοτήσεις πολλών χιλιάδων ευρώ ανά όχημα, για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Στο δικό μας κράτος, με τη στρεβλή φορολόγηση των οχημάτων, από που θα βρεθούν χρήματα για την όποια επιδότηση και πως θα αναπληρωθούν τα κρατικά έσοδα από τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων, όταν στην τιμή τους το 80% τουλάχιστον είναι φόρος; Δηλαδή, πέρα από τα τέλη κυκλοφορίας, την επιπλέον φορολόγηση στο εισόδημα κλπ. ανά ι.χ. όχημα ξοδεύονται τουλάχιστον 1000-3000 ευρώ σε καύσιμα κάθε χρόνο. Το 80% της τιμής είναι φόροι που εισπράττει το κράτος. Ποιο θα είναι το ισοδύναμο έσοδο που θα αναπληρώσει την απώλεια, σε ορίζοντα 2-5-10 ετών, ώστε να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση απ' τη πλευρά του Ελληνικού κράτους;
-
Τεράστιο το κόστος να τοποθετηθούν, να συντηρούνται και να χρησιμοποιούνται. Τρώει άκυρο ακόμα και σαν ιδέα.
Προϋποθέτει ότι έχεις πάρκινγκ στη δουλειά και δεν κινείσαι με το αυτοκίνητο κατά το ωράριο εργασίας, Εδώ μπαίνει το 'στην καλύτερη σε 10-20 χρόνια ή και ποτέ!'
-
Προφανώς είναι τεράστιο το κόστος. Μιλάω για την περίπτωση που απαγορευτούν τελείως τα θερμικά, οπότε τι θα γίνει? ή θα γίνει κάτι τέτοιο ή πάρα πολλοί άνθρωποι δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους (άρα δεν θα αγοράσουν και έτσι σε ποιους θα πουλάνε οι εταιρείες?). Εκτός εαν έχει αναπτυχθεί η επαγωγική φόρτιση κατά την κίνηση και λυθούν όλα τα προβλήματα.
-
Ναι σαφώς και προϋποθέτει πάρκινγκ (έστω ανοιχτό). Το είχα δεί στο Λουξεμβούργο σε κάποιες εταιρείες.
-
-
Να επαναλάβω πρώτα πως ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ως όχημα καθεαυτό, όταν η τεχνολογία ωριμάσει, θα είναι κάτι σαν supercar συγκρινόμενο με τα τωρινά μας αυτοκίνητα. Και όχι μόνο ως προς τις σπορ επιδόσεις, σε κάθε τομέα. Σκεφτείτε π.χ. οχήματα με παραπάνω από ένα κινητήρα, σε κάθε άξονα ή ακόμη και κάθε τροχό με συνδυασμένο έλεγχο...
Τα πρακτικά προβλήματα όμως πρέπει να βρουν και λύση, αλλιώς αυτό θα παραμείνει όνειρο.
Να δούμε και άλλο ένα πρόβλημα νεο-ελληνικό; Στα πιο ανεπτυγμένα και πλούσια κράτη, γίνονται σοβαρές επιδοτήσεις πολλών χιλιάδων ευρώ ανά όχημα, για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Στο δικό μας κράτος, με τη στρεβλή φορολόγηση των οχημάτων, από που θα βρεθούν χρήματα για την όποια επιδότηση και πως θα αναπληρωθούν τα κρατικά έσοδα από τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμων, όταν στην τιμή τους το 80% τουλάχιστον είναι φόρος; Δηλαδή, πέρα από τα τέλη κυκλοφορίας, την επιπλέον φορολόγηση στο εισόδημα κλπ. ανά ι.χ. όχημα ξοδεύονται τουλάχιστον 1000-3000 ευρώ σε καύσιμα κάθε χρόνο. Το 80% της τιμής είναι φόροι που εισπράττει το κράτος. Ποιο θα είναι το ισοδύναμο έσοδο που θα αναπληρώσει την απώλεια, σε ορίζοντα 2-5-10 ετών, ώστε να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση απ' τη πλευρά του Ελληνικού κράτους;
Καλά, αυτό είναι απλό για το ελληνικό κράτος. Θα μπει ένας επιπλέον φόρος σε οοοοοοοοοοοοοολη την κατανάλωση ρεύματος και νάτα τα πρόσθετα έσοδα.
-
Έχει να πέσει τέτοια απαξίωση στα μεταχειρισμένα ιχ με συμβατικό κινητήρα από το 2025 και μετά, μπορεί και νωρίτερα, που θα αγοράζεις ότι παλιά δόξα θέλεις κυριολεκτικά έναντι πινακίου φακής. Η χαρά του μεταχειρολάγνου, του χρεπολάτρη. Άμα ζεις και κινείσαι και σε καμιά επαρχία, όπου εκεί τα πετρέλαια αλλά και οι βενζίνες το πιο πιθανό να μην απαγορευτούν ποτέ, θα δούμε μέχρι και γιδοβοσκούς να πηγαίνουν στη στρούγκα για άρμεγμα με κανα 530ι.
-
θα δούμε μέχρι και γιδοβοσκούς να πηγαίνουν στη στρούγκα για άρμεγμα με κανα 530ι.
Αυτό το λες για να γίνω βοσκός;
(προτιμώ να πηγαίνω με 530i στην στάνη, από το να με πηγαίνει βόλτα το ηλεκτρικό στο γραφείο) -
Έχει να πέσει τέτοια απαξίωση στα μεταχειρισμένα ιχ με συμβατικό κινητήρα από το 2025 και μετά, μπορεί και νωρίτερα, που θα αγοράζεις ότι παλιά δόξα θέλεις κυριολεκτικά έναντι πινακίου φακής. Η χαρά του μεταχειρολάγνου, του χρεπολάτρη. Άμα ζεις και κινείσαι και σε καμιά επαρχία, όπου εκεί τα πετρέλαια αλλά και οι βενζίνες το πιο πιθανό να μην απαγορευτούν ποτέ, θα δούμε μέχρι και γιδοβοσκούς να πηγαίνουν στη στρούγκα για άρμεγμα με κανα 530ι.
Κάτι μου λέει πως ο γιδοβοσκός το 2025 θα δουλεύει μέσα στη φύση, με τεχνολογία να βοηθάει στα δύσκολα της δουλειάς, μέ ή χωρίς BMW, με πολλαπλάσιο εισόδημα και καλύτερη ζωή απ' τον trendy υπάλληλο που θα πηγαίνει με ηλεκτροκίνητο στο cubicle της δουλειάς και θα ψάχνει φορτιστή για να γυρίσει στο κουτί που κατοικεί μέχρι τα 85 που θα πάρει σύνταξη αν ζήσει αρκετά...
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης