-
Ναι, δεκτό, αυτή με τα εταιρικά πρατήρια, είναι μια πολύ καλή πρακτική για αποφυγή κινδύνων. Ωστόσο δεν είναι πάντα εφικτή όταν ταξιδεύει κανείς. Όπως και να έχει, είμαστε στην Ελλάδα πιο εκτεθειμένοι στα καύσιμα, λόγω προβληματικού ελεγκτικού μηχανισμού.
Αν κάποιον δεν τον προβληματίζει αυτό, ας το βγάλουμε από την εξίσωση, για να μη μπερδευόμαστε στο παρόν θέμα.
Ας μείνουμε στη στρατηγική ανάλυση, γιατί η Kia έχει επιλέξει να ταιριάξει την υβριδικότητα με τον πετρέλαιο, στις νέες λύσεις που φέρνει, όταν οι περισσότεροι - και εξίσου αξιόπιστοι - κατασκευαστές, μένουν στην υβριδικότητα με βενζίνη.
Δεν το λέω για να «χώσω». Μού δημιουργούνται ερωτηματικά. Μού αρέσει το Sportage και θα το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά σε επιλογή υβριδικού με βενζίνη, αλλά με αυτή την επιλογή υβριδικό με πετρέλαιο, δεν το σκέφτομαι καν.
-
@ futurist : Που βλέπουμε προσβλητικά πράγματα;
Εκεί που γράφεις: 'Δέχομαι ότι δεν είναι κατανοητή πλήρως σε όλους η έννοια των failure points, γιατί είναι μια έννοια που αναφέρεται κυρίως σε system design και πολυπλοκότητα.'
Σιγά την δυσκολη έννοια που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, όπως σου γράψαμε κι εγώ και ο Tkin73 πιο πάνω.
Κατά τ' αλλά, σαφώς και στην Ελλάδα ο ιδιοκτήτης diesel πρέπει να προσέχει δίπλα από που ανεφοδιάζεται. Προσωπικά βάζω μόνο σε εταιρικό πρατήριο Shell, μόνο Πέμπτες (λόγω προσφοράς) και μόνο V-Power diesel. Τα τελευταία 80.000 Km τα έχω κάνει με αυτό τον τρόπο, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Βέβαια, όπως σωστά λες, η προσωπική εμπειρία του καθενός δε συνιστά στατιστικό δείγμα, αλλά από την άλλη είναι το μόνο που μετράει για πάρτη μας, με την έννοια ότι μας είναι αδιάφορη η γενική αξιοπιστία του μοντέλου που έχουμε και μας απασχολεί μόνο η συγκεκριμένη αξιοπιστία του αυτοκινήτου που κατέχουμε. Η χρησιμότητα των στατιστικών τελειώνει όταν ληφθεί η απόφαση αγοράς. Μετά μετράει μόνο η αξιοπιστία του αυτοκινήτου που αγόρασαμε.
Κατά τ' άλλα, προσωπικά πιστεύω ότι η όλη ιστορία με τα DPF, τις αντλίες καυσίμου κτλ. έχει διογκωθεί σε υπέρμετρο βαθμό στην Ελλάδα για διάφορους λόγους:
α) Η μικρή σχετικά ποσοστιαία και σε χρονική διάρκεια διάδοση του diesel, με αποτέλεσμα την ελλειπή γνώση τόσο του καταναλωτικού κοινού όσο και των συνεργείων.
β) Η διάδοση ιστοριών από ταξιτζήδες, οι οποίοι έχουν μια τελείως διαφορετική οπτική από το μέσο ιδιώτη. Ο επαγγελματίας μπορεί να θεωρήσει τεράστιο θέμα την αντικατάσταση του ακριβού DPF στα 300.000 Km, αλλά για το μέσο ιδιώτη είναι σχεδόν αδιάφορο, καθώς είναι ζήτημα αν το 5% θα κρατήσει το αυτοκίνητο του για 300.000 Km.
γ) Η πληθώρα των εισαγόμενων diesel, τα οποία σε συντριπτικό ποσοστό είναι με γυρισμένα χιλιόμετρα. Αγοράζει ο άλλος το ντιζελάκι με 80.000 Km, ενώ έχει 300.000 πραγματικά. Στο μήνα πάνω τα παίζει το DPF ή η αντλία καυσίμου και αυτός χαλάει τον κόσμο. Και βεβαίως επειδή ένας δυσαρεστημένος πελάτης πάντα ακούγεται περισσότερο από δέκα ευχαριστημένους, δημιουργείται και το αντίστοιχο κλίμα...
Και τέλος, για να επανέλθουμε στο θέμα μας, εμένα δεν με παραξενεύει καθόλου η επιλογή του συνδυασμού υβριδικού με diesel. Ο ντιζελοκινητήρας υπήρχε διαθέσιμος και ο συνδυασμός του με τον ηλεκτροκινητήρα μπορεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο το ενεργειακό αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Για ποιο λόγο να μην επιλέξει τη λύση αυτή η ΚΙΑ, σε μια εποχή που το κυνήγι των ρύπων και της ενεργειακής απόδοσης έχει ενταθεί;
-
Το αξιολογώ με 2 κριτήρια το ερώτημα και δεν έχω απάντηση, απλά ρωτάω.
(α) Γιατί δεν το κάνουν και οι άλλοι κατασκευαστές; (και με μεγαλύτερα νούμερα από την Kia/Hyundai)
(β) Το diesel όπως και να έχει πάρει την αντίστροφη μέτρηση μέχρι την πλήρη εξαφάνιση στα επιβατικά.
Ακόμα και με υβριδικότητα, κάποιες πόλεις ετοιμάζουν να κάνουν ban εντελώς από τα περίχωρά τους, οποιοδήποτε επιβατικό βγάζει καυσαέρια πετρελαίου από πίσω.
-
Είχε παρουσιάσει και η Citroen υβδιδικό με diesel και πάντα είχα την απορία γιατί δεν συνδυάζεται το υβριδικό με diesel αντί για βενζίνη, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Η μόνη 'σοβαρή' απάντηση που είχα διαβάσει κάποια στιγμή (νομίζω από Toyota) ήταν ότι α) αυξάνει ακόμα περισσότερο το βάρος και β) ήταν πιο επιζήμιο (τότε, πρίν 15 χρόνια) για τον diesel το συνεχές αναβόσμημα του κινητήρα.
Η δικιά μου εικασία είναι ότι η ΚΙΑ το έκανε για να μειώσει όσο πειρσσότερο γίνεται τις εκπομπές CO2.
-
Σιγά την υβριδικότητα του Kia με το mild hybrid.
Πιο εξελιγμένο Suzuki Swift hybrid είναι, παρά Toyota Prius.
-
Ένας άλλος λόγος είναι ότι οι βενζινοκινητήρες είναι πιο 'καθαροί'.
-
Άρα, μάλλον ας αναμένουμε και ας προσπεράσουμε τα «διακοσμητικά» mild hybrid, και ας περιμένουμε να δούμε τις υλοποιήσεις Full Hybrid.
Εκεί έχω περίεργεια τί θα φορέσει η KIA στο Sportage.
-
Σχετικα με αυτο που αναφερθηκε για το οτι δεν εχουν ολοι προσβαση σε 'καλα' πρατηρια και σε ταξιδια αναγκαζονται να βαζουν από όπου να είναι, ουτε αυτο φυσικα ισχυει.
Ενα ντιζελ βγαζει απο 750 μεχρι 1100 χλμ με ενα γεμισμα! που θα πας δλδ εντος της επικρατειας και θα αναγκαστεις να βάλεις καυσιμο σε ενα κουκουρουκου πρατηριο?!!
Ακραιο παραδειγμα απο Ορεστιαδα πας ...καλαματα. Δεν θα βρεις σε αυτα τα 1200 χλμ ενα 'καλο' πρατηριο? τι συζηταμε τωρα?
-
Βγάζει το Sportage diesel με οικογενειακά φορτωμένο ταξίδι τόσα χιλιόμετρα; Δεν γνωρίζω, ρωτάω.
-
Τι τιμή σου έδωσαν για τΚαλο 115 υβριδικο;
Καλησπέρα και συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση.
Με έκπτωση (μεταλλικό χρώμα) το upgrade από 23800 μέχρι 23300 σε διάφορες αντιπροσωπείες (και λόγω γνωστού η καλύτερη τιμή).
-
Σχετικα με αυτο που αναφερθηκε για το οτι δεν εχουν ολοι προσβαση σε 'καλα' πρατηρια και σε ταξιδια αναγκαζονται να βαζουν από όπου να είναι, ουτε αυτο φυσικα ισχυει.
Ενα ντιζελ βγαζει απο 750 μεχρι 1100 χλμ με ενα γεμισμα! που θα πας δλδ εντος της επικρατειας και θα αναγκαστεις να βάλεις καυσιμο σε ενα κουκουρουκου πρατηριο?!!
Ακραιο παραδειγμα απο Ορεστιαδα πας ...καλαματα. Δεν θα βρεις σε αυτα τα 1200 χλμ ενα 'καλο' πρατηριο? τι συζηταμε τωρα?
Και με το ενα γέμισμα στα 10 δεν παθαίνει τίποτα ρε φιλε > Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει (προφανώς) και μηχανισμό εκκαθαρισης... Συζητηση για χαζους θα πιασουμε τωρα ?
-
62 λτ ντεπόζιτο με 6.5 λτ/100 σε ταξίδι πας Ορεστιάδα Αθήνα! Λες σε αυτά τα χλμ να μην μπορέσεις να βρεις καλό βενζινάδικο; ....αν δεν βρίσκεις ....άλλαξε χώρα....
-
Μού φαίνεται μικρή η αναφερόμενη κατανάλωση 6.5 λτ/100 για τέτοιο όχημα φορτωμένο.
-
6.5 θα ειναι γιατί μιλάμε για ταξίδι με cc εντός ορίων ταχύτητας. Θες 7? Θα βγάλει 880 χλμ . Βάλε καύσιμο στην Λαμία! Πάντως να αιφνιδιαστει ο οδηγός και να βάλει όπου ναναι καύσιμο δεν παίζει εκτός αν μιλάμε για εντελώς στα@#€στη οδηγό που οδηγεί μέχρι να ανάψει η βελόνα...
-
Το αξιολογώ με 2 κριτήρια το ερώτημα και δεν έχω απάντηση, απλά ρωτάω.
(α) Γιατί δεν το κάνουν και οι άλλοι κατασκευαστές; (και με μεγαλύτερα νούμερα από την Kia/Hyundai)
(β) Το diesel όπως και να έχει πάρει την αντίστροφη μέτρηση μέχρι την πλήρη εξαφάνιση στα επιβατικά.
Ακόμα και με υβριδικότητα, κάποιες πόλεις ετοιμάζουν να κάνουν ban εντελώς από τα περίχωρά τους, οποιοδήποτε επιβατικό βγάζει καυσαέρια πετρελαίου από πίσω.
Kαι η Mercedes εχει και μόλις έβγαλε και η Volvo το XC60 και το ονομάζει Β5.
Μην είσαι τόσο σίγουρος για το diesel....
-
Είμαι και εγώ εδώ και ένα μήνα κάτοχος του υβριδικού sportage με τους 116hp.
Μετα από 1600km όλα σε ταξίδια μπορώ να πω πως το αυτοκίνητο είναι πραγματικά πολυ καλό.
Πατάει πολυ καλά στο δρόμο και εμπνέει σιγουρια στον οδηγό χωρις βέβαια μέχρι τωρα να ψαξω να βρω τα οδηγικα του ορια.Σε κάποιες κλειστες στροφές η μεταφορά βαρους ομως ειναι έντονη και νιωθεις την ουρά του λίγο να φεύγει.Η ποιότητα κύλισης είναι αψεγάδιαστη και η ηχομόνωση εξαιρετική.Η οδήγηση του μεχρι τωρα ηταν ήρεμη σε ηπιους ρυθμούς,μια φορα ομως που χρειάστηκε να κανω μια γρήγορη προσπέραση στις ανηφορικες στροφες της Λαμίας με αλλους 3 συναδέλφους μου και 5 σχέση το αυτοκίνητο έφυγε γρηγορα και δεν με προβλημάτισε.
Οι χώροι για τους επιβάτες και ειδικά για τους πίσω είναι τεράστιοι.
Στα αρνητικά του θα ελεγα πως ειναι το πορτ μπαγκαζ,σε σχεση με την κατηγορια, ελέω υβριδικού συστήματος, αλλά μπορείς να κερδίσεις αυτο που χανεις από εκεί αν μαζέψεις την εταζερα.
Επίσης ενα ακόμη αρνητικό σημείο ως προς την εργονομία είναι ότι το χειρόφρενο ειναι πολυ πίσω και η χρηση του δυσκολεύει λόγω του τεμπελη, καθως και το ολομαυρο σαλόνι του.
Ο χειρισμός της οθόνης ειναι πολυ ευκολος και λειτουργικός τα κουμπια για τν χειρισμο του κλιματιστικου και του ραδιοφωνου αρκετα βολικα.
Στο θεμα της κατανάλωσης να πω πως ο γενικοτερος μέσος ορος μου μεχρι τωρα ειναι στα 6.2lit. Ενα νούμερο που μου φαίνεται φυσιολογικό αφου ειναι ακόμη πολυ καινουργιος ο κινητήρας και το βαρος του αυτοκινητου είναι 2 τόνοι.
Με το cc ενεργοποιημένο στα 130 km πηγαίνοντας αθηνα απο Λάρισα η κατανάλωση ηταν 6.5lit ενα στην επιστροφή παλι με cc και 115km ηταν 1 λιτρο λιγότερο.
Στα υπόλοιπα ταξιδια μου με ήπια οδήγηση και δουλεύοντας μεταξυ 2000 με 2500 στροφες η κατανάλωση ηταν μεταξύ 5.7 και 6.3.
Το υβριδικό σύστημα δεν πιστεύω οτι βοηθάει τοσο πολύ στην κατανάλωση όσο στο να μειώσει τους παραγομενους ρύπους, δεν καταλαβαίνω ομως γιατί κάποιοι το θεωρουν τοσο ασυμβίβαστο να ταιριάξει ο πετρελαιοκινητηρας με εναν ηλεκτροκινητήρα τη στιγμή που η Peugeot 10 χρονια πριν το είχε δοκιμάσει ,και μάλιστα με επιτυχία στο 3008 προηγούμενης γενιάς
Ενω πλέον ακολουθούν αυτην την τάση και άλλοι πλέον κατασκευαστές.
Υ.Γ επειδή ημουν από τους άτυχους και παρέλαβα το αυτοκίνητο λίγο πριν η kia αρχίσει να το πουλάει με led φωτα ημέρας,ξέρει κάποιος να μου πει τι λαμπες να διαλέξω ή τί να κάνω ωστε να μην βγαζει ασυμβατότητα?
Γιατι ενα ζευγάρι λαμπτηρων Samsung που δοκίμασα δεν το δέχτηκε το αυτοκίνητο και άναβε η λυχνια του εγκεφαλου.
-
Να το χαίρεσαι φίλε! Επιβεβαιώνεις στην πράξη τα νούμερα κατανάλωσης που ανέφερα πιο πανω
-
Εξαιρετική κατανάλωση για τέτοιο βάρος αυτοκινήτου.
Αν τυχόν το δοκιμάσεις και σε αυτοκινητόδρομους που διασχίζουν μεγάλα ορεινά κομμάτια, βλ. Εγνατία προς Πίνδο και Ιόνια πρός Ήπειρο, αν μπορείς πες μας σε τί καταναλώσεις θα κινηθείς.
-
Σε ευχαριστώ πολύ Tkin73!ελπίζω στο μέλλον να δω και κατανάλωση λιγο κάτω απο το 6 αλλα με νορμαλ οδήγηση και όχι ταξιτζιδικη!!!
Futurist και λόγω των ημερων που έρχονται αλλα και λόγω διάθεσης το αυτοκίνητο θα κινηθεί και σε επαρχιακό δίκτυο αρκετα οπότε θα σας ενημερωσω σχετικα.
Χτες παρήγγειλα τις autosock 695.
Στο προηγούμενο αυτοκίνητο ειχα αλυσίδες και ειπα τωρα να δοκιμάσω τις χιονοκουβερτες.
Εχεις κάποιος εμπειρία μεταξυ των 2?
-
Είμαι και εγώ εδώ και ένα μήνα κάτοχος του υβριδικού sportage με τους 116hp.
Μετα από 1600km όλα σε ταξίδια μπορώ να πω πως το αυτοκίνητο είναι πραγματικά πολυ καλό.
Πατάει πολυ καλά στο δρόμο και εμπνέει σιγουρια στον οδηγό χωρις βέβαια μέχρι τωρα να ψαξω να βρω τα οδηγικα του ορια.Σε κάποιες κλειστες στροφές η μεταφορά βαρους ομως ειναι έντονη και νιωθεις την ουρά του λίγο να φεύγει.Η ποιότητα κύλισης είναι αψεγάδιαστη και η ηχομόνωση εξαιρετική.Η οδήγηση του μεχρι τωρα ηταν ήρεμη σε ηπιους ρυθμούς,μια φορα ομως που χρειάστηκε να κανω μια γρήγορη προσπέραση στις ανηφορικες στροφες της Λαμίας με αλλους 3 συναδέλφους μου και 5 σχέση το αυτοκίνητο έφυγε γρηγορα και δεν με προβλημάτισε.
Οι χώροι για τους επιβάτες και ειδικά για τους πίσω είναι τεράστιοι.
Στα αρνητικά του θα ελεγα πως ειναι το πορτ μπαγκαζ,σε σχεση με την κατηγορια, ελέω υβριδικού συστήματος, αλλά μπορείς να κερδίσεις αυτο που χανεις από εκεί αν μαζέψεις την εταζερα.
Επίσης ενα ακόμη αρνητικό σημείο ως προς την εργονομία είναι ότι το χειρόφρενο ειναι πολυ πίσω και η χρηση του δυσκολεύει λόγω του τεμπελη, καθως και το ολομαυρο σαλόνι του.
Ο χειρισμός της οθόνης ειναι πολυ ευκολος και λειτουργικός τα κουμπια για τν χειρισμο του κλιματιστικου και του ραδιοφωνου αρκετα βολικα.
Στο θεμα της κατανάλωσης να πω πως ο γενικοτερος μέσος ορος μου μεχρι τωρα ειναι στα 6.2lit. Ενα νούμερο που μου φαίνεται φυσιολογικό αφου ειναι ακόμη πολυ καινουργιος ο κινητήρας και το βαρος του αυτοκινητου είναι 2 τόνοι.
Με το cc ενεργοποιημένο στα 130 km πηγαίνοντας αθηνα απο Λάρισα η κατανάλωση ηταν 6.5lit ενα στην επιστροφή παλι με cc και 115km ηταν 1 λιτρο λιγότερο.
Στα υπόλοιπα ταξιδια μου με ήπια οδήγηση και δουλεύοντας μεταξυ 2000 με 2500 στροφες η κατανάλωση ηταν μεταξύ 5.7 και 6.3.
Το υβριδικό σύστημα δεν πιστεύω οτι βοηθάει τοσο πολύ στην κατανάλωση όσο στο να μειώσει τους παραγομενους ρύπους, δεν καταλαβαίνω ομως γιατί κάποιοι το θεωρουν τοσο ασυμβίβαστο να ταιριάξει ο πετρελαιοκινητηρας με εναν ηλεκτροκινητήρα τη στιγμή που η Peugeot 10 χρονια πριν το είχε δοκιμάσει ,και μάλιστα με επιτυχία στο 3008 προηγούμενης γενιάς
Ενω πλέον ακολουθούν αυτην την τάση και άλλοι πλέον κατασκευαστές.
Υ.Γ επειδή ημουν από τους άτυχους και παρέλαβα το αυτοκίνητο λίγο πριν η kia αρχίσει να το πουλάει με led φωτα ημέρας,ξέρει κάποιος να μου πει τι λαμπες να διαλέξω ή τί να κάνω ωστε να μην βγαζει ασυμβατότητα?
Γιατι ενα ζευγάρι λαμπτηρων Samsung που δοκίμασα δεν το δέχτηκε το αυτοκίνητο και άναβε η λυχνια του εγκεφαλου.
Παρήγγειλα το ίδιο κατά τα τέλη Νοέμβρη. Μήπως ξέρεις πότε άρχισε η ΚΙΑ να το δίνει με led?
Kia Sportage IV