-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Το θέμα είναι ότι εάν το χαμήλωμα των αεροτομών ΔΕΝ έχει να κάνει με κάμψη τους, αλλά με κατέβασμα ολόκληρου του συστήματος (από τις βάσεις στήριξης? από το ρύγχος?) αυτό το τεστ δεν πρόκειται να βρει τίποτα μεμπτό.
Δεν είναι δυνατόν να ισχύει αυτό που λες. Ακόμα και από καουτσούκ να ήταν οι αεροτομές αν το βάρος εφαρμοζόταν όπως περιγράφεις θα πέρναγε το τεστ.
Όπως αναφέρεται και πιο πάνω από το λινκ του autosport: 'At the moment the endplates on the front wing are allowed to flex by a maximum of 10mm when a load of 50 kilogrammes (500 Newtons) is applied to them.' Το βάρος δηλαδή εφαρμόζεται στα άκρα της πτέρυγας.
Το ζήτημα αυτό με τις αεροτομές (τουλάχιστον ετσι όπως το βλέπω εγώ) δεν έχει να κάνει με κάποια καινούρια ιδέα, όλες οι αεροτομές είναι ελαστικές και (έστω και λίγο) παραμορφόνονται ευνοϊκά από την πίεση του αέρα. Η διαφορά στις Red Bull / Ferrari είναι στην κατασκευαστική μέθοδο (που επί της ουσίας δεν είναι κάτι πολύ διαφορετικό) αλλά κυρίως στην αεροελαστική ανάλυση ώστε να μην υπάρχουν ταλαντώσεις και συντονισμοί από την -πιο- έντονη παραμόρφωση που θα οδηγήσουν σε αστοχίες.
Η διαφορά της αεροτομής αυτής από τις 'απλές' πιστεύω είναι ποσοτική (μεγαλύτερη αεροελαστική παραμόρφωση) και όχι ποιοτική.
Επισης, δεν χαμηλωνει ολοκληρη η αεροτομη αλλα μονο τα endplates. Αν προσεξεις Phaethon (Αντρεα σε λενε?) το κεντρικο κομματι μενει ακινητο.
-
Ο χρήστης VassilisAl έγραψε:
Επισης, δεν χαμηλωνει ολοκληρη η αεροτομη αλλα μονο τα endplates. Αν προσεξεις Phaethon (Αντρεα σε λενε?) το κεντρικο κομματι μενει ακινητο.
@ndreas είναι ο mika_hakkinen. Εμένα με λένε Κωστή
Ναι, όπως παρατήρησα τις πτέρυγες, όμως, κι έχω σχολιάσει και σε αντίστοιχο αρθράκι, βλέπω να κατεβαίνει ολόκληρη η αεροτομή σε μεγάλο βαθμό. Ναι μεν τα άκρα κατεβαίνουν περισσότερο (όπως θα αναμενόταν, αφού η ανάρτηση είναι στο κέντρο της πτέρυγας), αλλά και το κεντρικό κομμάτι κατεβαίνει αρκετά χαμηλά στο έδαφος.
-
Γκουχ γκουχ
Τα υλικά με τα οποία έχουμε συνηθίσει να εργαζόμαστε λειτουργούν ως επί το πλείστον γραμμικά. Δηλαδή Α δύναμη β μετατόπιση, 2Α δύναμη 2β μετατόπιση. Όμως η αλήθεια δεν είναι καθόλου έτσι.
Μέσα λοιπόν στο θαυμαστό κόσμο της μη γραμμικότητας ξεχωρίζουν υλικά όπως το φυσικό ελαστικό και βέβαια τα πλαστικά. Ο λόγος έχει να κάνει με το τρόπο με τον οποίο αντιστέκονται τα υλικά αυτά σε μεταβολές της εντατικής τους κατάστασης.
Το κόλπο όπως τεκμαίρεται για την ώρα (έτσι δεν είναι Κωστή...) βρίσκεται μάλλον στο γεγονός ότι τόσο η RB όσο και η Ferrari εκμεταλλεύονται ένα παραθυράκι που τους δίνει ο κανονισμός. Το παραθυράκι αυτό το έχουμε δει λίγο ως πολύ και στην 458 Italia δεν θα ήταν και τόσο δύσκολο να το δούμε και στην Φ1. Κοινώς μιλάμε για εξόχως μη γραμμική συμπεριφορά έτσι όμως διαμορφωμένη ώστε να πετύχουν την ενδοτικότητα που ζητά ο κανονισμός για τη φορτίο του κανονισμού.
Με την αύξηση τώρα η FIA ζητά να ελέγξει το κατά πόσον είναι γραμμική η συμπεριφορά των πτερύγων σε κάμψη για φορτία ανώτερα του κανονισμού. Φυσικά αυτό σημαίνει ότι το θέμα μάλλον κλείνει στο Spa ή απλά ανοίγει περισσότερο μετά από αυτό και εξηγούμε.
Θεωρητικά έχουμε υποχρεωτικές διακοπές. Αυτό σημαίνει ότι οι πτέρυγες και όλα τα εξαρτήματα για το Spa είναι ήδη στους φούρνους και ψήνονται. Αυτό σημαίνει ότι οι πτέρυγες που θα δοκιμαστούν θα είναι προ των κανονισμών και πιθανώς να μην καλύπτουν τους νέους κανόνες. Αν λοιπόν στο testing στο SPA δεν βρεθεί τίποτα τότε παίζει πολύ να έχει δίκιο ο Κώστας (phaeton) ότι όλη η δουλειά σχετίζεται με κάποιον έξυπνο μηχανισμό ανάρτησης της αεροτομής (οι μηχανισμοί μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα τμήματα από CFRP δύσκολα φτιάχνονται). Φυσικά τίποτα δεν αποκλείει η όλη ενδοτικότητα να οφείλεται καθαρά στο τρόπο ροής του αέρα στις πτέρυγες (και ειδικότερα της ποσότητας που κατευθύνεται κάτω από το μονοθέσιο) που μπορεί να είναι διαφορετικός στις RB, Ferrari από ότι στις McLaren.
Τα πάντα θα κριθούν εκ των αποτελεσμάτων όχι τόσο στο Spa & Monza όπου οι McLaren θα είναι δυνατές αλλά πιο κάτω στο πρωτάθλημα όταν θα φύγουμε από την Ευρώπη.
Για την ώρα περιμένουμε με φραπεδάκι στο χέρι.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Θεωρητικά έχουμε υποχρεωτικές διακοπές. Αυτό σημαίνει ότι οι πτέρυγες και όλα τα εξαρτήματα για το Spa είναι ήδη στους φούρνους και ψήνονται. Αυτό σημαίνει ότι οι πτέρυγες που θα δοκιμαστούν θα είναι προ των κανονισμών και πιθανώς να μην καλύπτουν τους νέους κανόνες. Αν λοιπόν στο testing στο SPA δεν βρεθεί τίποτα τότε παίζει πολύ να έχει δίκιο ο Κώστας (phaeton) ότι όλη η δουλειά σχετίζεται με κάποιον έξυπνο μηχανισμό ανάρτησης της αεροτομής (οι μηχανισμοί μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα τμήματα από CFRP δύσκολα φτιάχνονται).
Πιστεύω ότι είναι από τα πιό συναρπαστικά φετεινά τεχνολογικά θέματα, ειδικά αν αποδειχθεί ότι η τρύπα του λαγού πάει πολύ βαθειά... Τη θεωρία μου για τα επιπλέον έξυπνα συστήματα στη στήριξη του εμπρός μέρους (πάντα σαν υπόθεση) έδειξε να ασπάζεται (προφανώς χωρίς να έχει διαβάσει τί έχω γράψει στο F1Grip, μην τρελλαθούμε, χαχα!) και ο James Allen σήμερα στο blog του.
Χρήστο, έχεις προφανώς απόλυτο δίκιο για το πόσο εύκολα μπορούν τα νέα τεστ να κάνουν τρύπα στο νερό, ειδικά εφόσον έχουμε παρατηρήσει πως οι μεγάλες παραμορφώσεις στη Red Bull (και λιγότερο στη Ferrari) επέρχονται σε ταχύτητες άνω των 200km/h.
Το πρόβλημα με το εναλλακτικό σενάριο είναι το τί τεστ θα αναγκαστεί να εφεύρει η FIA για να έχει επιστημονικά ατράνταχτα αποτελέσματα. Όταν απαιτεί 'rigid' ένωση της πτέρυγας με το κυρίως σώμα, ποιά είναι αυτά τα όρια ενδοτικότητας στους συνδέσμους? (μηδέν δεν γίνεται). Η εξέταση θα πρέπει να γίνει μετά με βάση τα ύψη από το έδαφος και τις αποστάσεις που ορίζουν οι κανονισμοί και μεταξύ των τμημάτων, όπως περιγράφονται π.χ. στην παράγραφο 3.7.1 (δείτε αντίστοιχο άρθρο στο F1Grip).
Γενικά, εφόσον δίνεται η δυνατότητα στη FIA να σιγουρέψει με οποιονδήποτε τρόπο ότι το μονοθέσιο είναι σύννομο και εν κινήσει, θεωρώ αρκετά πιθανή την απαγόρευση των συγκεκριμένων συστημάτων και μάλιστα -κατά τη γνώμη μου, πλέον- πολύ σωστά. -
...ε και κακά τα ψέματα, όταν ένα θέμα πάει από επανεξέταση σε επανεξέταση, συνήθως γίνεται για να βρεθεί ένας τρόπος να απαγορευτεί...
-
Ο χρήστης sparticle έγραψε:
...ε και κακά τα ψέματα, όταν ένα θέμα πάει από επανεξέταση σε επανεξέταση, συνήθως γίνεται για να βρεθεί ένας τρόπος να απαγορευτεί....... από του χρόνου ( εάν κρίνω από την προσφιλή - φετινή - τακτική της )
-
ότι και να λέμε πάντως η λύση θα ήταν για τη FIA να ασκούσε φορτίο κατανεμημένο στην πτέρυγα που θα ήταν ήδη αναρτημένη στο μονοθέσιο με φορτίο ίσο με 85% του αεροδυναμικού φορτίου σε κάθε πίστα. Η κατανομή θα έπρεπε να ακολουθεί την αεροδυναμική κατανομή των φορτίων που είναι διαφορετική σε κάθε πτέρυγα.
Νομίζω ότι όλοι κατανοείτε το πόσο δύσκολο είναι να γίνει αυτό (ανεδαφικό είναι).
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Το πρόβλημα με το εναλλακτικό σενάριο είναι το τί τεστ θα αναγκαστεί να εφεύρει η FIA για να έχει επιστημονικά ατράνταχτα αποτελέσματα. Όταν απαιτεί 'rigid' ένωση της πτέρυγας με το κυρίως σώμα, ποιά είναι αυτά τα όρια ενδοτικότητας στους συνδέσμους? (μηδέν δεν γίνεται). Η εξέταση θα πρέπει να γίνει μετά με βάση τα ύψη από το έδαφος και τις αποστάσεις που ορίζουν οι κανονισμοί και μεταξύ των τμημάτων, όπως περιγράφονται π.χ. στην παράγραφο 3.7.1 (δείτε αντίστοιχο άρθρο στο F1Grip).
Γενικά, εφόσον δίνεται η δυνατότητα στη FIA να σιγουρέψει με οποιονδήποτε τρόπο ότι το μονοθέσιο είναι σύννομο και εν κινήσει, θεωρώ αρκετά πιθανή την απαγόρευση των συγκεκριμένων συστημάτων και μάλιστα -κατά τη γνώμη μου, πλέον- πολύ σωστά.Doctor Watson
Δεν είναι ο μηχανισμός ανάρτησης αλλά όλο το ρύγχος...... Δες τα στιγμιότυπα και στη συνέχεια συνέκρινε τη κλίση του ρύγχους του μονοθεσίου με αντίστοιχη εικόνα όταν αυτό είναι ακίνητο.
Καλοκαίρι λέμε ότι θέλουμε....
Εγώ προσωπικά δεν έχω δει σε κανένα στιγμιότυπο να υπάρχει κάποια σχετική μετατόπιση της βάσης της αεροτομής με το ρύγχος με αποτέλεσμα τα περί ελαστικού συνδέσμου ΙΜΗΟ να πάνε στον κάλαθο των αχρήστων... (στα σοβαρά αυτό). Όποτε όλα είναι στην αεροτομή....
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Το πρόβλημα με το εναλλακτικό σενάριο είναι το τί τεστ θα αναγκαστεί να εφεύρει η FIA για να έχει επιστημονικά ατράνταχτα αποτελέσματα. Όταν απαιτεί 'rigid' ένωση της πτέρυγας με το κυρίως σώμα, ποιά είναι αυτά τα όρια ενδοτικότητας στους συνδέσμους? (μηδέν δεν γίνεται). Η εξέταση θα πρέπει να γίνει μετά με βάση τα ύψη από το έδαφος και τις αποστάσεις που ορίζουν οι κανονισμοί και μεταξύ των τμημάτων, όπως περιγράφονται π.χ. στην παράγραφο 3.7.1 (δείτε αντίστοιχο άρθρο στο F1Grip).
Γενικά, εφόσον δίνεται η δυνατότητα στη FIA να σιγουρέψει με οποιονδήποτε τρόπο ότι το μονοθέσιο είναι σύννομο και εν κινήσει, θεωρώ αρκετά πιθανή την απαγόρευση των συγκεκριμένων συστημάτων και μάλιστα -κατά τη γνώμη μου, πλέον- πολύ σωστά.Doctor Watson
Δεν είναι ο μηχανισμός ανάρτησης αλλά όλο το ρύγχος...... Δες τα στιγμιότυπα και στη συνέχεια συνέκρινε τη κλίση του ρύγχους του μονοθεσίου με αντίστοιχη εικόνα όταν αυτό είναι ακίνητο.
Καλοκαίρι λέμε ότι θέλουμε....
Εγώ προσωπικά δεν έχω δει σε κανένα στιγμιότυπο να υπάρχει κάποια σχετική μετατόπιση της βάσης της αεροτομής με το ρύγχος με αποτέλεσμα τα περί ελαστικού συνδέσμου ΙΜΗΟ να πάνε στον κάλαθο των αχρήστων... (στα σοβαρά αυτό). Όποτε όλα είναι στην αεροτομή....
Τα υλικά υπάρχουν εδώ και περίπου 10 χρόνια. Δοκιμάστηκαν στις περίφημες αεροελαστικές πτέρυγες και σήμερα βλέπουμε τα αποτελέσματα τους στις πτέρυγες των Α380, Β787 κλπ.
-
Η ερώτηση του άσχετου λουόμενου:
Δεν μπορούν να τοποθετήσουν αισθητήρες στα άκρα και το κέντρο της αεροτομής, να τους πουν τρέχα με 300 και να μετρήσουν την απόσταση από το έδαφος εν κινήση;
Αν είπα μπαρούφα μη βαράτε.
-
Ο χρήστης ripper έγραψε:
Η ερώτηση του άσχετου λουόμενου:Δεν μπορούν να τοποθετήσουν αισθητήρες στα άκρα και το κέντρο της αεροτομής, να τους πουν τρέχα με 300 και να μετρήσουν την απόσταση από το έδαφος εν κινήση;
Αν είπα μπαρούφα μη βαράτε.
Συνέχισε τις μαργαρίτες σου
Το βλέπω από απίθανο έως πανάκριβο...
-
Ο χρήστης Nikos120i έγραψε:
Η ερώτηση του άσχετου λουόμενου:
Δεν μπορούν να τοποθετήσουν αισθητήρες στα άκρα και το κέντρο της αεροτομής, να τους πουν τρέχα με 300 και να μετρήσουν την απόσταση από το έδαφος εν κινήση;
Αν είπα μπαρούφα μη βαράτε.
Συνέχισε τις μαργαρίτες σου
Το βλέπω από απίθανο έως πανάκριβο...
απιθανο ναι πανακριβο οχι μια τροποποιηση στο συστημα επιταχυνσης που εχουν μερικα περιοδικα με laser(παλιας τεχνολογιας αλλα ακριβεσταση) και voila
-
Στο κάτω κάτω δεν είναι και τόσο κακό να υπάρχουν ελαστικά αεροδυναμικά βοηθήματα, το αντίστροφο θα έλεγα.
-
και ρωταω εγω τωρα σαν απλος οπαδος......τι θα γινει με την FIA θα κανει τεστ στις αεροτομες μεχρι να τις βρουν παρανομες απ τις ενστασεις των αλλων ομαδων για του Χ - Ψ λογους????
η μεχρι να ανακαλυψουν πως δουλευουν για να μπορουν να τις αντιγραψουν και οι αλλες ομαδες????
ΑΠΟΡΙΑ μεγαλη την εχω γιατι δεν θεωρω σωστη την αλλαγη των μετρησεων μεσα στην χρονια οταν η ιδια η FIA την εχει κανει τεστ 2 φορες συμφωνα με τους κανονισμους της και τιε βρηκε νομιμες.Τοτε αν γινει ετσι που θα γινει οπως ειπαν καθε φορα καποια ομαδα θα ζηταει συνεχεια ενστασεις σε κατι που δεν μπορει να βρει τον τροπο λειτουργειας του μεχρι να ακυρωθει η να αντιγραφει!!!http://www.youtube.com/watch?v=c5Foh6Kw ... re=related
-
Πρωτη φορα ειναι? Αυτο εχει γινει παρα πολλες φορες! Ελπιζω αν οι αεροτομες περασουν αυτα τα test να σταματησει και τ ολο θεμα. Αν οχι... σιγουρα θα σταματησει
-
Το κομμάτι των ενστάσεων είναι μέσα στο παιγνίδι της Φ1. Άλλες φορές η ΦΙΑ ακούει άλλες φορές κωφεύει (όπως πέρυσι με την Brawn).
Προσωπικά αν ήμουν ο Horner ή ο Domenicalli θα έμπαινα στα γραφεία της FIA και θα τα έκανα λίμπα ειδικά μετά το περυσινό με τους double diffusers και το έγκυρο βάσει των κανονισμών αλλά άκυρο βάσει φιλοσοφίας. Αυτό γιατί δεν μπορείς να αλλάζεις τους κανονισμούς κατά το δοκούν εντός του έτους και ειδικά για εξαρτήματα τα οποία δεν μπορούν να αλλάξουν αυθημερόν.
Βέβαια κάπως έτσι δικαιολογούν και οι Βρεταννοί το γιατί δεν έχουν Βρετανική ομάδα στο Podium τους τελευταίους 2 αγώνες και κάτι κωλόπαιδα από Αυστρία μεριά τους έχουν στριμώξει. Το θέμα απλά θα ξεχαστεί όταν στο Spa η McLaren θα εμφανιστεί και πάλι ανταγωνιστική.
-
ααααα καλα ναι εχεις πολυ δικιο σε αυτο με την brawn gp περισυ απιστευτη και απολαυστικη παλι η FIA
συμφωνω απολυτα σε ολα μαζι σου και με τον VassilisAl!!!
αλλα βλεπω να τις βγαζουν παρανομες και μετα οι αλλοι να κανουν ενστασεις να αφαιρεθουν οι βαθμοι απο red-ferrari με τις τοσες μαλακιες τις FIA φετος ικανη την εχω -
Εγω θα ρωτησω το αλλο,τυχαια η mclaren δεν εχει αντιγραψει τοσο καιρο τις πτερυγες?Μηπως πονταρουν καπου σε ολη αυτη την ιστορια οι βρετανοι και ελπιζουν απο την FIA κατι? Γιατι το να βγαινουν απο τη mclaren κ να λενε οτι ντεμεκ δεν μπορουν να κατανοησουν τις πτερυγες των ferrari & red bull δεν μου κολαει.
-
Τοσο ανταγωνιστικη που ειναι η F1 δεν την παιρνει την McLaren να χανει βαθμους ελπιζοντας σε αποφασεις της FIA. Πιστευω πως αν οντως μπορουσε θα τις ειχε αντιγραψει και δεν θα παραπονιοταν καν στην FIA. Συνηθως αυτο το κανουν οσοι δεν μπορουν να υιοθετησουν αυτες τις λυσεις.
-
θελουν χρονο να τις αντιγραψουν και να τις κατασκευασουν.
τωρα τα και τα παλι η FIA κλπ ελπιζω οχι αναλογα με το πως συμφερει την ομαδουλα μας. γιατι καθε χρονο μια γινεται το ενα και μια το αλλο οποτε μια ευννοουνται καποιες ομαδες και την αλλη καποιες αλλες.
καλα αυτο με τους diffusers μερικοι ποτε δεν το καταλαβαν. NON ISSUE μαγκες , το φουσκωσαν οι bad loser καραγκιοζοπαιχτες και ποτε δεν ιδρωσε το αυτι καποιου απο τις ομαδες που το ειχαν οτι μπορει να καταργηθει.οσον αφορα τις ευκαμπτες πτερυγες , δεν νομιζω οτι εχουν ζητησει διευκρινηση απο την FIA αυτοι που τις εχουν για το αν επιτρεπονται , αρα η FIA που δεν ειναι ηλιθιοι να επιτρεψουν ευκαμπτες πτερυγες με τα ζητηματα ασφαλειας που προκυπτουν αλλαζει τον τροπο των δοκιμων. δικαιο ? ειναι υποκειμενικο, το θεμα ειναι οτι οταν κανεις κατι τοσο χοντρο ξερεις οτι σε μερικους αγωνες θα καταργηθει , εν γνωση το κανεις και ελπιζεις να το εκμεταλευτεις για οσο περισσοτερους αγωνες θα σε αφησουν.
καλα υπαρχουν και πολλοι εδω μεσα που απο παλια πιστευουν οτι επειδη εχει ευκαμπτες πτερυγες η ομαδουλα τους πρεπει να επιτρεπονται.
Διάφορα νέα - Aυγουστος 2010