Πολύ ωραία, με αφορμή τα λαστιχάκια, αναφέρθηκαν και άλλες τεχνολογίες! Επίσης, να αναφέρουμε ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και κάμερες σε αυτή τη 'μάχη', με ειδικό λογισμικό από πίσω στο κέντρο. Βέβαια στην Ελλάδα, πέρα από το κόστος, υπάρχουν κι άλλα προβλήματα... όπως το ότι τις σπάνε
phaethon
@phaethon
Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc
EMΠ, University of Virginia - Formula1, ποδόσφαιρο, ταξίδια
Latest posts made by phaethon
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Λογικά δεν ήταν 'σύρματα', αλλά λαστιχένια σωληνάκια. Είναι μετρητές κυκλοφορίας, δεν χρειάζεται να φοβάστε κάτι από αυτά οι... γρήγοροι. Μπαίνουν σε εισόδους, σε εξόδους και ενδιάμεσα.
Είναι συνδεδεμένα με ειδικό μηχάνημα στην άκρη, που δέχεται τον παλμό (διαφορά στην πίεση του αέρα) και μετράει το όχημα που περνά. Τα διπλά σωληνάκια (λάστιχα, στην καθμιλουμένη των συγκοινωνιολόγων) μετράνε και ταχύτητες (καλά, με ειδικό λογισμικό μετράνε και τύπο οχήματος, αλλά πάμε βαθειά μετά), αλλά είναι για λόγους στατιστικής και βοηθάνε στα μοντέλα κυκλοφορίας που στήνονται μετά. Άμεσα δεν γίνεται κάτι αν τρέχεις πολύ πάνω από αυτά, αλλά δεν είναι απίθανο να υποδείξουν γενικά περιοχές υψηλών ταχυτήτων. -
RE: KARTING :-)))....... ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Πάρα πολύ ωραία στο PICK για άλλη μια φορά. Υπήρχαν κάποια οργανωτικά θέματα που πρέπει να συζητηθούν, πράγματι, ειδικά το ζήτημα της οργάνωσης των κατηγοριών σε sessions. Ο κόσμος πολύς, χάρηκε θέαμα, είχαμε γενικά πολύ ενδιαφέροντες αγώνες, με καλές μάχες. Πολλές οι εκπλήξεις, πολλές οι εναλλαγές στην κορυφή από το Σάββατο μέχρι την καρό σημαία της Κυριακής.
@Hannibal Εχμ δεν ξέρω από ποιό σημείο έδειξε η τηλεόραση αγώνες, αλλά όσον αφορά στο γλίστρημα, έπρεπε να δεις την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών να γελάσεις -
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Δεν είναι όλος άσφαλτος, ούτε θα τον διάλεγες για να γλιτώσεις χρόνο, εκτός και αν ξέρεις ότι το χωριό έχει τρελό πήξιμο και γουστάρεις λάσπες. Ουσιαστικά η Αράχοβα δεν έχει παρακαμπτήριο δρόμο.Χαχα, και να σημειώσουμε ότι υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα ότι ο δρόμος είναι αγροτικός, δεν συντηρείται... ενδεχομένως κυκλοφορούν ληστές από τις σπηλιές και πνεύματα του κακού από την εποχή του Ηρακλή που κυνηγούσε το γουρούνι στο βουνό και γενικά θα πεθάνεις με αργό και βασανιστικό θανατο. Βασικά είναι πολύ αστείο... έχει τοποθετηθεί πινακίδα για να σου λέει να μην πας
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
- Το κομμάτι Σκάρφεια - Λαμία έτσι κι αλλιώς έπρεπε να γίνει αφού σύμφωνα με το σχεδιασμό από εκεί ξεκινάει ο Ε65 που συνδέει την Αθήνα με Καρδίτσα, Τρίκαλα, Εγνατία.
Κάτσε, το κρατάω για ιστορικούς λόγους να το γιορτάσουμε μαζί όταν ξεκολλήσει
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Συμφωνώ σε όλα όσα λες και δεν έχω καμία αμφιβολία για το ότι τα πάντα είναι υπέρ εργολάβων. Όπως είπες, αν δουλεύεις στον χώρο, δεν 'υποθέτεις' μόνο... γνωρίζεις κιόλας.
Συγκεκριμένα για τον Μορέα, επειδή έχει όντως γίνει καλή δουλειά, δεν πιστεύω ότι η 'έκταση' του θέματος είναι ανάλογη με άλλες περιπτώσεις. Π.χ. για Ολυμπία Οδό και Αυτ/δρομο Αιγαίου, τα πράγματα είναι εξόχως πιό εξοργιστικά.
Επειδή έχουμε δει και κακοτεχνίες από την πρώτη μέρα του έργου, ελλείψεις, εμφανείς 'εκπτώσεις' στην ποιότητα κτλ, θέλω γενικά όταν βλέπουμε μια καλή δουλειά (λαμόγικη, ξε-λαμόγικη) να αναγνωρίζεται το τεχνικό της κομμάτι. Πραγματικά, μόνο εκεί θέλω να εστιάσω, δεν έχω καμία διάθεση υπεράσπισης των οικονομικών συμφερόντων. -
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Ναι όμως για όλα αυτά που είπα και παραπάνω, δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο 'δικαιολογείται' η παραχώρηση, το διόδιο σαν κόστος κτλ.
Σαν πολίτης τώρα? Ε, ναι, πιστεύω ότι οι αμφιβολίες στις συμβάσεις έχουν πάει... υπέρ του εργολάβου Αλλά αυτό προκύπτει περισσότερο λόγω... πρότερου 'ανέντιμου' βίου εργολάβων/πολιτικών, παρά με την ανάλυση του συγκεκριμένου έργου.
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Προφανώς υπάρχουν και 'νέες' χαράξεις. Δεν είμαι εδώ πάντως για να κάνουμε τη συζήτηση δημόσιοι VS ιδιωτικοί, συμβάσεων ΣΔΙΤ κτλ, μπαίνουμε και σε νομικά θέματα, που δεν κατέχω.
Κοίτα, η 'αίσθηση' που μου ζητάς είναι πολύ γενική έννοια. Αυτό που έχω δει σίγουρα είναι ότι το τελικό προϊόν είναι πολύ καλή δουλειά και επειδή έχω κάνει πολλές φορές τον συγκεκριμένο δρόμο (χωριό Μεσσηνία) παρατηρώ συνέχεια τις λεπτομέρειες. Σε πολλά σημεία έχω σταματήσει να δω κιόλας τί έχουν κάνει από κάτω. Δεν είναι προχειροδουλειά, το επίπεδο είναι όντως πολύ υψηλό και αν επρόκειτο για 'κλασική' αρπαχτή, δεν θα έμπαιναν στον κόπο. Επιπλέον, πρέπει να γίνει ανάλυση του υφιστάμενου σε χωματουργικά, υλικά κτλ για να ξέρεις τί θα κρατήσεις, τί όχι, τί θα ενισχύσεις κτλ. Ταυτόχρονα, πρέπει να εξασφαλίζεις κυκλοφορία κατά την κατασκευή.
Η 'βελτίωση' είναι συχνά σπαζοκεφαλιά τρομερή, γιατί έχεις πολλές δεσμεύσεις, άσε που έχει μεγάλες απαιτήσεις στην ακρίβεια της δουλειάς (δεν νοείται 'λάθος' μερικά cm π.χ. στα υψόμετρα...). Επιπλέον, αποξηλώσεις, αναδιατάξεις, μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας (ΟΚΩ) και διάφορα τέτοια, δεν είναι πάντα απλή υπόθεση και κοστίζει αρκετά. Γενικά ναι, οι βελτιώσεις είναι φτηνότερες από νέες χαράξεις κατασκευαστικά, αλλά μπαίνουν τόσα άλλα στη μέση, που το τελικό ποσό μιας νέας χάραξης μπορεί να υπερβεί κιόλας μια αντίστοιχη βελτίωση (π.χ. απαλλοτριώσεις, που σε βελτιώσεις είναι λιγότερες ενώ σε νέες χαράξεις σπάνε νεύρα, χρόνια, χρήμα).Τα λέω όλα αυτά όχι για να σου πω ότι 'είναι γαμάτος ο δρόμος, μη μιλάς', αλλά για να τονίσω ότι υπάρχει ένας σκασμός θέματα που 'δεν ξέρουμε' ώστε να μπορέσουμε να κρίνουμε σωστά.
Για τα διόδια σου είπα και πριν, διαφωνώ 1000% όπως είναι στημένα και είναι καθαρά θέμα των παραχωρησιούχων. Στις συμβάσεις έπρεπε να προβλεφθεί αλλιώς, γιατί τώρα κάνουν ό,τι γουστάρουν.
-
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Οι περισσότεροι δρόμοι βασίζονται σε υφιστάμενους. Οι βελτιώσεις δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε πάντα πόση δουλειά χρειάστηκαν. Είναι πολύ απλουστευτικό να λέμε 'σιγά, βελτιώσεις έγιναν, ο δρόμος υπήρχε'. Επιπλέον, στον Μορέα έχουν γίνει εξαιρετικές δουλειές σε θέματα που δεν είναι εύκολα αντιληπτά (ούτε εκτιμώνται) από τον κοινό χρήστη, όπως υδραυλικά, ασφάλιση, χωματουργικά, προστασία κτλ.
Το αν θα αντέξει το έργο δεν μπορούμε να το ξέρουμε. Θα βοηθούσε αν γνωρίζαμε με λεπτομέρεια τις μελέτες και τα της κατασκευής, αλλά νομίζω κανείς εδώ δεν τα ξέρει, εκτός αν δούλευε σε κάποια από τις εταιρείες που ασχολήθηκαν. Επί του συγκεκριμένου, ο χρόνος θα δείξει.
Όσο για τα μετωπικά διόδια, τα θεωρώ απαράδεκτα, αλλά προφανώς δεν έχουν θελήσει να μπουν στον κόπο (κόστος, οργάνωση, ευθύνη κτλ κτλ) οι εταιρείες. Το δίκτυο είναι περιορισμένο, οι ενδιάμεσες αποστάσεις μικρές, άρα τα μετωπικά είναι εκνευριστικό να τοποθετούνται τόσο πυκνά. Είσοδο-έξοδο και τέλος. (Πιθανότατα χρειάζονταν μετωπικά στην αρχή και το τέλος ή κάπου στη μέση, ανάλογα με τις εκτιμώμενες ροές, αλλά αυτό είναι τελείως θεωρητική κουβέντα και θέλει μελέτη). -
RE: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ...
Οι δρόμοι και η σήμανση-ασφάλιση, πάντως, σχεδιάζονται λαμβάνοντας υπόψη τον κακό οδηγό, το λάθος κτλ, δηλαδή είναι 'συγχωρητικοί' ('forgiving' που λέμε στην Ελλάδα ). Αυτό δεν αναιρεί, βέβαια, την ευθύνη του οδηγού, είναι εντελώς διαφορετική κουβέντα.