-
Οταν φτανετε σε διασταυρωση με δρομο προτερεοτητας ποτε μη φρεναρετε την τελευτεα στιγμη αλλα μειωστε την ταχυτητα σας ομαλα διαφορετικα αναγκαζετε τους αλους που εχουν προτεραιοτητα να φρεναρουν γιατι υποψιαζονται οτι μπορει να βγειτε μπροστα τους
ποτε μην πιεζετε τον μπροστινο σας ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ κυριος οταν περνατε απο δυσκολα σημεια
Μην υπερβενετε περισοτερο απο 10-15 χιλιομετρα το οριο των 110 η 120 οσο καλο αυτοκινητο κι αν εχετε κυριος οταν ο δρομος εχει κινηση
Οταν κινειστε σε στενα περασματα με παρκαρισμενα αυτοκινητα και αλλα εμποδια και πρεπει να σταματησετε για να περασει ο απεναντι μην του κλεινετε τον χωρο ετσι που να χωραει με δυσκολια αλλα αφηστε του οσο γινετε περισσοτερο χωρο σταματωντας σε καποια αποσταση απο το εμποδιο και οχι μπροστα σε αυτο. Ετσι και ο αλλος θα περασει γρηγοροτερα και εσεις θα μπορεσετε να ξεκινησετε παλι γρηγοροτερα
Γενικα μην κανετε στους αλλους οτι δε θα θελατε να σας κανουν αυτοι. -
Πολυ καλο θεμα.
Οδηγω περιπου εναμιση χρονο οποτε δεν νομιζω οτι μπορω να βοηθησω ιδιαιτερα αλλα δεν εχω τρακαρει ακομα και αυτοι ειναι οι 4 βασικοι κανονες που χρησιμοποιω :-
Παντα αφηνω αποσταση απο τον μπροστινο μου αρκετη ωστε ακομα και σε περιπτωση που εχω κακη αντιδραση (1 δευτερολεπτο+) σε καποιο αποτομο φρεναρισμα του να προλαβω να σταματησω εγκαιρως.
-
Κατα τη διαρκεια οποιασδηποτε διαδρομης κοιταζω συνεχεια εκτοος απο μπροστα, και στον κεντρικο καθρεπτη και λιγοτερο συχνα στους πλαινους ωστε να εχω διαρκη εικονα του τι γινεται γυρω μου και να διαγνωσω πιθανο κινδυνο πριν αυτος συμβει. Ειδικα ο κεντρικος καθρεπτης δινει πολυ καλη εικονα και του τι γινεται ακριβως πισω σου αλλα και στις 2 διπλανες σου λωριδες σε καλο βαθμο...Οποτε αν τυχον παρατηρησω κανεναν 'γκαζιαρη' με σφηνες κλπ εντεινω την προσοχη μου...
-
Οταν προκειται να αλλαξω κατευθυνση, ειτε ειναι αλλαγη λωριδας, ειτε στριψιμο κλπ, παντα διπλοτσεκαρω τους διπλανους μεσω του καταλληλου καθρεπτη αλλα και γυρνωντας το σωμα μου (για τη νεκρη γωνια) και μονο αν ειμαι σιγουρος θα το κανω...
-
Τελος, παντα οδηγω σκεφτομενος μπροστα....εγω το ονομαζω προοδευτικη οδηγηση, δηλαδη δεν κανω κινησεις την τελευταια στιγμη, αλλα εχω υποψην μου οτι ας πουμε σε 500 μετρα πρεπει να στριψω δεξια και αρα σιγα σιγα αρχιζω να αλλαζω λωριδες πηγαινωντας στην δεξια λωριδα εγκαιρως και οχι τελευταια στιγμη...Αλλο ενα παραδειγμα ειναι, οτι εχω δει οδηγους που σκεφτονται μνο τι θα κανουν στα επομενα 50 μετρα....και γκαζωνουν στο τερμα για να διαπιστωσουν μετα οτι σε αλλα 30 μετρα εχει κοκκινο φαναρι (ή κινηση) και να φρεναρουν αποτομα...ειναι πολυ χαζο αυτο....αφου βλεπεις οτι θα χρειαστει να σταματησεις σε λιγο μην επιταχυνεις καν και πηγαινε χαλαρα...
Ειδικα τα πρωτα 2 πιστευω μπορουν να βοηθησουν παρα πολυ....τα θεωρω τα πιο σημαντικα.
Just my 2 cents...
ΥΓ: Ειπα να βαλω και κατι του στυλ 'Μην κανετε ριψοκινδυνες και αχρειαστες κινησεις μονο και μονο για φιγουρα' αλλα το παρελειψα γιατι ξερω πως θα στενοχωρησω αρκετους εδω περα...
-
-
Δεν θα στενοχωρήσεις κανέναν φίλε OSFP. Πές το γιατί είναι σωστό. Η φιγούρα δεν είναι για τους δημόσιους δρόμους και όποιος την κάνει είναι πρώτον κατακριτέος και δεύτερον αναλαμβάνει την ευθύνη των αποτελεσμάτων αν θέλει να λέγεται άνθρωπος.
Η συμβουλή μου: Όλα όσα γράφτηκαν ήδη, ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, αλλά και να αφήνουμε τον εγωισμό μας έξω από το αυτοκίνητο. Όπως έχω ξαναγράψει, μάθε να προβλέπεις και να αντιδράς σωστά. Μάθε να σκέφτεσαι γρήγορα πριν αντιδράσεις. Μάθε να αντιδράς σωστά ακόμα κι αν δεν προλάβεις να σκεφτείς. Μείνε όσο μπορείς μακριά από επικίνδυνες καταστάσεις. Άσε τον ασυνήδητο να φύγει μακριά σου ακόμα κι αν έχει πιο αργό αυτοκίνητο και ασ' τον να νομίζει ότι είναι 'γλήγορος'. ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ!!! Μην ξεχνάς ότι ο νόμος είναι ίδιος για όλους. Κάνε αυτοκριτική, δέξου, ζήτα συγγνώμη και προσπάθησε να βελτιώσεις τις αδυναμίες σου.
Απ' ό,τι είδα έχουν γραφτεί σωστά πράγματα απ' όλους. Ας τα τηρήσουμε ΟΛΟΙ ΟΛΑ!!!Φιλικά
Γιώργος -
-Ποτέ μην έχετε την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο κινείται πάνω σε ράγιες. Η στροφή που πήρατε εύκολα με πχ 60 χλμ πολλές φορές, δεν θα είναι η ίδια πάντα. Μερικά νερά, μερικά λάδια, κάποιος ηλικιωμένος/αφηρημένος πεζός, κάποιος παρατημένος κάδος ή διπλοπαρκαρισμένο αυτοκίνητο μπορούν να βρεθούν ξαφνικά μπροστά σας και να σας κάνουν να χάσετε τον έλεγχο του οχήματος.
-Μεγάλη προσοχή με το ABS. Προσπαθήστε να το μάθετε πριν χρειαστεί να ενεργοποιηθεί σε κατάσταση ανάγκης.
-
Όταν κάποιος θέλει να αλλάξει λωρίδα τον αφήνουμε να αλλάξει, του παραχωρούμε τη θέση μας. Η μεγαλύτερη καθυστέρηση που μπορεί να μας επιφέρει στο ταξίδι μας θα είναι το πολύ μισό λεπτο...
Αντίθετα ο άλλος μπορεί να χάσει την έξοδο για τον προορισμό του ή ακόμα να πέσει σε κάποιον σταματημένο ή έστω εμπόδιο μπροστά του.
Μου το έχουν κάνει άπειρες φορές και είναι τουλάχιστον ΜΑΛΑΚΙΑ.Ο εγωισμός δεν έχει θέση στην οδήγηση, σεβασμός στον άλλον, δεν πρόκειται να μας φάει ούτε το φαϊ ούτε την γκόμενα.
Μαθαίνουμε να λειτουργούμε σαν ομάδα... -
Πηγαίνετε να παρακολουθήσετε το Safetrack.
Μόνο τότε θα μάθετε μερικά βασικά/απαραίτητα πράγματα, και ταυτόχρονα θα καταλάβετε πόσα λίγα πραγματικά ξέρετε ... -
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Πηγαίνετε να παρακολουθήσετε το Safetrack.
Μόνο τότε θα μάθετε μερικά βασικά/απαραίτητα πράγματα, και ταυτόχρονα θα καταλάβετε πόσα λίγα πραγματικά ξέρετε ...σωστός! (αν και δεν έχω πάει)
αλλά να πω κι εγώ την πίκρα μου: όταν αλλάζουμε λωρίδα, ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΓΚΑΖΙ ΟΧΙ ΜΕ ΦΡΕΝΟ γαμώ $%@!$#(&(@%@#%@&(
(καμμένος...)
Σπύρος
-
Μην ανάβετε τα φώτα ομίχλης (εμπρός και πίσω) εάν δεν έχει ομίχλη.
Θα το θεωρήσω προσωπική χάρη και υποχρέωση. -
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Μην ανάβετε τα φώτα ομίχλης (εμπρός και πίσω) εάν δεν έχει ομίχλη.
Θα το θεωρήσω προσωπική χάρη και υποχρέωση.Σωστότατος. Δικαιολογίες του τύπου 'Μα έτσι είναι πιο όμορφο...' δε νομίζω πως στέκουν. Και τυφλώνουν τους απέναντι όταν οι προβολείς είναι κακορυθμισμένοι (τις περισσότερες φορές) και δε τους αντιλαμβάνονται αμέσως όταν είναι κοντά και πίσω από άλλο αυτοκίνητο. Για τα πίσω φώτα ομίχλης δε θέλω καν να το συζητήσω...
-
Από την Τρίτη 12 έως και την Πέμπτη 14 Οκτωβρίου το 4tsafetrack «μετακομίζει» στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών για 2η φορά. Όσοι ενδιαφέρονται για μαθήματα ασφαλούς οδήγησης να επικοινωνήσουν με το 210 9792625. Περισσότερες πληροφορίες στην ηλεκτρονική σελίδα: http://www.4tsafetrack.gr
-
Μια γενικότερη συμβουλή που προσπαθώ να την εφαρμόζω πάντα.
Σύνεση στα πάντα. Στην προσπέραση, στο φανάρι, στο ξεκίνημα, στο φανάρι, στις διαβάσεις των πεζών, με τις σχέσεις με τους άλλους οδηγούς...... -
Νομίζω μια 'χριστιανική' συμβουλή αρκεί για να βελτιώσει θεαματικά τον πολιτισμό των δρόμων μας (την τηρώ πάντα με ευλάβεια):
Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δεν θα ήθελες να κάνουν σε εσένα
-
Προς όλους τους οδηγούς,έμπειρους ή μη:
Ρυθμίστε ΣΩΣΤΑ το κάθισμα σας.το κάθισμα δεν πρέπει να είναι σε θέση 'ξάπλα',αλλά σχεδόν σε ορθή γωνία.Επίσης τα χέρια στις θέσεις 9 και 3 στο τιμόνι,καθώς και οι αγκώνες σε γωνία για καλύτερο έλεγχο του τιμονιού.
-
Ο χρήστης StAz έγραψε:
Προς όλους τους οδηγούς,έμπειρους ή μη:Ρυθμίστε ΣΩΣΤΑ το κάθισμα σας.το κάθισμα δεν πρέπει να είναι σε θέση 'ξάπλα',αλλά σχεδόν σε ορθή γωνία.Επίσης τα χέρια στις θέσεις 9 και 3 στο τιμόνι,καθώς και οι αγκώνες σε γωνία για καλύτερο έλεγχο του τιμονιού.
Και 10 και 10....10 και 15...πάλι ΟΚ είναι Στάθη!!(δεν τα κατάφερες για Πάπιγκο,κρίμα!!)
Το θέμα είναι να μην ακουμπάμε το χέρι πάνω στο τιμόνι (σαν ξερό) ή να κρατάμε το τιμόνι σαν να πρόκειται να σπάσει!!Πάντα προσοχή!!!
-
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΕΙΤΕ!
Μην εξαρτάτε τη ζωή σας από την ευσυνειδησία και την ικανότητα των άλλων.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΕΙΤΕ!...και μάθετε να μοιράζετε το βλέμα σας 70-80% μπροστά και 20-30% στους καθρέφτες! Είναι πολύ σημαντικό να ξέρετε ανά πάσα στιγμή τι γίνετε πίσω σας!
Ρυθμίστε τους καθρέφτες έτσι ώστε να έχετε όσο το δυνατόν καλύτερη ορατότητα και να τους έχετε πάντα καθαρούς, ειδικά το χειμώνα! Η διάθλαση του φωτός πάνω σε ακάθαρτους καθρέφτες αλιώνει την ορατότητα.
Μη βάζετε κουρτινάκια πίσω. Εκτός του ότι είναι γελοίο σας εμποδίζει να έχετε καλή ορατότητα. Το ίδιο ισχύει και για τα κουκλάκια. Ένα λούτρινο παπάκι στο δεξί πίσω τζάμι έχει (λόγω απόστασης) το ίδιο μέγεθος με ένα Honda παπάκι που έρχετε από δεξιά σας.
Όταν κινήστε σε άσχημους δρόμους (πχ πέταλο Μαλιακού) και έχετε μπροστά σας φορτηγά ΜΗΝ στέκεστε σαν χάνος δίπλα τους ή λίγο πίσω τους και πάνω στη διαχωριστική! Ή πάρτε το απόφαση, χτυπήστε κόκκινο στο στροφόμετρο και περάστε, ή καθήστε πίσω από το φορτηγό, σε ικανή απόσταση και πάντα δεξιά του! Θεωρήστε το φορτηγό που είναι μπροστά σας ασπίδα!
Μην βάζετε αυτά τα ηλίθια και γελοία μπλε φωτάκια και λοιπές παπαριές που τις εφεύρεσαν για να σας τα πάρουν! Πέρα από το ότι δεν εξυπηρετούν σε τίποτα, μπορεί να τα προσέξει ο απέναντι που κουβαλά το ίδιο μυαλό με σας, να στρέψει εκεί την προσοχή του και να πέσει πάνω σας!
Πάντα καθαρά τζάμια, ειδικά τη νύχτα! Ακόμη και ένας λεκές από ένα μυγάκι μπορεί να κάνει να χάσετε την ορατότητα αν χτυπήσουν πάνω του ισχυρά φώτα από απεναντι. Γεμίστε πάντα το δοχείο με απέσταγμένο νερό (για να μην καταστρέψετε τις σωληνώσεις από τα άλατα) και καθαριστικό τζαμιών και έχετε πάντα μαζί σας και εφεδρικό. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι μην ανοίγετε τους καθαριστήρες αν πρώτα δεν ρίξετε αρκετό νερό στο τζάμι! Λόγω της υξηλής θερμοκρασίας θα καταστρέψετε τους καθαριστήρες και θα κάνετε πιο βρώμικο το τζάμι. Επίσης το χειμώνα απαραίτητα στο ντουλαπάκι αυτά τα ειδικά σφουγκαράκια για το θόλομα των τζαμιών και ένα καθαρό πανάκι. Ποτέ μην καθαρίζετε εσωτερικά τα τζάμια με το χέρι, το κάνετε χειρότερο και πιο επικύνδινο! -
Θα μου επιτρέψετε να μην δώσω κάποια συμβουλή (δεν θεωρώ ότι είμαι και οδηγάρα,εξάλλου οι συμβουλές θα έπιαναν πραγματικά τόπο όχι σε αυτούς που ενδιαφέρονται για την οδήγηση αλλά σε αυτούς που δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη του forum αλλά και των 4Τροχών) αλλά μία προτροπή
Να πάτε οπωσδήποτε σε μία σχολή ασφαλούς οδήγησης (κι ας σας φαίνονται πολλά τα λεφτά) για να καταλάβετε πόσο άσχετοι είμαστε ακόμα και εμείς οι 'σχετικοί'.Καλύτερα να θυσιάσετε τις επόμενες διακοπές σας για να κάνετε ένα πραγματικό δώρο στον εαυτό σας!
-
Σε δρομους τυπου Κορινθος -Πατρα παντα να καθεστε δεξια.
Μην καθεστε στην κυρια και για να μην την φατε απο προσπεραση στο αντιθετο αλλα και για να μην την φατε απο αλλον που θελει να περασει με οσα και αν πηγαινει. Οταν καποιος θελει να τρεξει δεν θα τον σταματησεις εσυ.Υπαρχουν αλλοι γι αυτο (λεμε τωρα).Με βροχη παντα στο οριο και ΚΑΤΩ. Ειδικα σε δρομους τυπου 'Αντιρριο-Δελφοι'.
Και παντα χρηση φλας... Ενα πραγμα που μου την δινει ειναι οι αλλαγες λωριδων χωρις φλας... Οσο και γρηγορος να εισαι δεν ξερεις τι μπορει να κανει ο αλλος μπροστα σου...
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Νομίζω μια 'χριστιανική' συμβουλή αρκεί για να βελτιώσει θεαματικά τον πολιτισμό των δρόμων μας (την τηρώ πάντα με ευλάβεια):Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δεν θα ήθελες να κάνουν σε εσένα
Συγγνώμη αλλά αυτό δεν το είπε πρώτος ο Κομφούκιος;
-
Επίσης κάνετε και τεκτικό έλεγχο στην πίεση των ελαστικών σας οταν γίνονται πολλά χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση.........
Με τους δρόμους που έχουμε είναι ένας λόγος παραπάνω.......
Συμβουλές για ΝΕΟΥΣ οδηγούς!!!