Κανείς δεν αμφισβητεί ότι κινητήρας diesel του SX4 είναι καλύτερος αυτού της βενζίνης.
Περί ροπής.
Ας συγκρίνουμε λοιπόν έναν TSi των 150 αλόγων με 1.4 λίτρα με τον turbo diesel των 140 και 170 αλόγων στο ίδιο αυτοκίνητο (ήτοι Tiguan).
http://www.volkswagen.gr/media/country/ ... an__4_.pdf
Μέση κατανάλωση (140 diesel / 150 βενζίνη / 170 diesel) 6.4 / 8.0 / 6.6 λίτρα ζωμού...
Μέση κατανάλωση (140 diesel / 150 βενζίνη / 170 diesel) 6.4 / 8.0 / 6.6 λίτρα ζωμού...
0-100: 10.5 / 9.6 / 8.9
Τελική: 186 / 192 / 201
Ρεπρίζ: Με 240 Nm ο βενζίνης έναντι 320 και 350 οι diesel στις ίδιες στροφές (1750) μας δίνετε μία σπάνια ευκαιρία να δούμε το μέγεθος της ροπής στο τροχό ανά σχέση με ποσοστό απωλείων 15% σε κάθε περίπτωση.
Θεωρώντας (χωρίς ιδιαίτερη απώλεια της γενικότητας) ότι με τη τελική σχέση κάπου στις στροφές της μέγιστης ιπποδύναμης έχουμε την τελική ταχύτητα εκτιμούμε ότι οι σχέσεις των κιβωτίων έχουν ως:
140 diesel 186/4.2 = 44,28 km/1000 σαλ
150 gas 192/5.8 = 33,10 km/1000 σαλ
170 diesel 201/4.4 = 45,68 km/1000 σαλ
Διαιρώντας τη σχέση μετάδοσης με τη ροπή έχω ένα μέγεθος που μου δίνει την αναλογία ροπής στο τρόχο και αυτός είναι:
320/44.28 = 7.22
240/33.10 = 7,25
340/45.68 = 7,44
Άρα η εκτίμηση μου είναι ότι το 140 diesel έχει τις χειρότερες ρεπριζ μετά το βενζινοκίνητο και μετά το 170 diesel. Αυτό χωρίς να λάβω υπόψη ότι το απόβαρο των οχημάτων είναι με διαφορά υπέρ του βενζινοκίνητου καθώς 2.0 λίτρα diesel σε σχέση με έναν 1.4 βενζίνη παίζει το μπλοκ να είναι βαρύτερο στη 2η περίπτωση κατά 15 κιλά.
Οπότε αν τα περί επιδόσεων δεν έχουν μόνον σχέση με το 0-100 και την τελική αλλά και με τις ρεπρίζ τότε πρέπει λογικά να συγκρίνουμε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες καθώς δεν μπορείς να βάλεις έναν αθλητή ερασιτέχνη και έναν που είναι σε στεροειδή να κερδίσει ο 2ος και να λες ότι είναι καλύτερος.
Περί τιμών δεν το συζητώ γιατί θα μαλώσουμε. Αν δεν λάβω υπόψη το χαράτσι σε τέλη και ασφάλεια που έχουν οι δίλιτροι σε σχέση με τον 1.4 και με 4 λίτρα παραπάνω ο βενζίνης στα 100 km και τιμή στα 1.50 ευρώ το λίτρο ενώ το diesel στα 1.20 ευρώ και με κατανάλωση στα 10 για τον βενζίνης μιλάμε για μία επιβάρυνση ίση με 7,2 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα. Με διαφορά τιμής αγοράς που φτάνει τα 10,000 ευρώ στην ακριβή έκδοση sport (32,690 έναντι 42,320 για το 170) και τα 8000 ευρώ για το 140άρι μιλάμε για (40,700 η τιμή) μιλάμε ότι χρειάζεται να διανύσω πρώτα 139,000 χιλιόμετρα για το 170 και 111,000 χιλιόμετρα για το 140άρι (που είναι και πιο αργό). Αν τώρα λάβω υπόψη τα τέλη και μόνον κυκλοφορίας με τη διαφορά στο 400άρι ευρώ για έναν που θα κρατήσει το όχημα 8 έτη πρέπει να υπολογίσω άλλα 3200 ευρώ διαφορά. Περί service μπορεί οι diesel να μην έχουν μπουζί αλλά έχουν και ένα κάρτερ που θέλει 2 λίτρα παραπάνω παχύ ζουμί και αυτό μετρά.