-
Οδηγώ μια Toyota Corolla του '94 και ο κατασκευαστής προτείνει 36/33 psi εμπρός/πίσω σε κανονικές συνθήκες, και 38/38 για A/C ή πλήρες φορτίο.
Όλα αυτά τα χρόνια, ακούω από (μη εξουσιοδοτημένο) συνεργείο, από βενζινάδικα και από βουλκανιζατέρ, ότι η πίεση πρέπει να είναι 32/30 - κάτι το οποίο το εφαρμόζουν αδιακρίτως σε όλα τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, κάποιος μου είπε ότι 'το αυτοκόλλητο αυτό με τις πιέσεις ισχύει μόνο για Ιαπωνία, εδώ που είναι πιο θερμό το κλίμα πρέπει να έχεις χαμηλότερη πίεση' - κάτι που μου φάνηκε πολύ μπακαλίστικο
Όσες φορές έχω οδηγήσει με τέτοιες πιέσεις (32/30), το τιμόνι βαραίνει και το οικονόμετρο βαράει κόκκινα με το παραμικρό, κάτι που με κάνει να υποθέσω ότι είναι χαμηλή. Επίσης, τόσα χρόνια από τους 4Τ μάθαινα να τηρώ πιστά τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής.
Παρ 'όλ' αυτά, μου έχει δημιουργηθεί μια ανασφάλεια μετά από όλα αυτά, και γι' αυτό ήθελα να ζητήσω και τη γνώμη κάποιου που με υπευθυνότητα μπορεί να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα (αν δηλαδή είναι πανάκεια το 32/30 ή πρέπει να ακολουθούμε τον κατασκευαστή)
-
Οδηγώ μια Toyota Corolla του '94 και ο κατασκευαστής προτείνει 36/33 psi εμπρός/πίσω σε κανονικές συνθήκες, και 38/38 για A/C ή πλήρες φορτίο.
Όλα αυτά τα χρόνια, ακούω από (μη εξουσιοδοτημένο) συνεργείο, από βενζινάδικα και από βουλκανιζατέρ, ότι η πίεση πρέπει να είναι 32/30 - κάτι το οποίο το εφαρμόζουν αδιακρίτως σε όλα τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, κάποιος μου είπε ότι 'το αυτοκόλλητο αυτό με τις πιέσεις ισχύει μόνο για Ιαπωνία, εδώ που είναι πιο θερμό το κλίμα πρέπει να έχεις χαμηλότερη πίεση' - κάτι που μου φάνηκε πολύ μπακαλίστικο
Όσες φορές έχω οδηγήσει με τέτοιες πιέσεις (32/30), το τιμόνι βαραίνει και το οικονόμετρο βαράει κόκκινα με το παραμικρό, κάτι που με κάνει να υποθέσω ότι είναι χαμηλή. Επίσης, τόσα χρόνια από τους 4Τ μάθαινα να τηρώ πιστά τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής.
Παρ 'όλ' αυτά, μου έχει δημιουργηθεί μια ανασφάλεια μετά από όλα αυτά, και γι' αυτό ήθελα να ζητήσω και τη γνώμη κάποιου που με υπευθυνότητα μπορεί να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα (αν δηλαδή είναι πανάκεια το 32/30 ή πρέπει να ακολουθούμε τον κατασκευαστή)
-
Οδηγώ μια Toyota Corolla του '94 και ο κατασκευαστής προτείνει 36/33 psi εμπρός/πίσω σε κανονικές συνθήκες, και 38/38 για A/C ή πλήρες φορτίο.
Όλα αυτά τα χρόνια, ακούω από (μη εξουσιοδοτημένο) συνεργείο, από βενζινάδικα και από βουλκανιζατέρ, ότι η πίεση πρέπει να είναι 32/30 - κάτι το οποίο το εφαρμόζουν αδιακρίτως σε όλα τα αυτοκίνητα. Μάλιστα, κάποιος μου είπε ότι 'το αυτοκόλλητο αυτό με τις πιέσεις ισχύει μόνο για Ιαπωνία, εδώ που είναι πιο θερμό το κλίμα πρέπει να έχεις χαμηλότερη πίεση' - κάτι που μου φάνηκε πολύ μπακαλίστικο
Όσες φορές έχω οδηγήσει με τέτοιες πιέσεις (32/30), το τιμόνι βαραίνει και το οικονόμετρο βαράει κόκκινα με το παραμικρό, κάτι που με κάνει να υποθέσω ότι είναι χαμηλή. Επίσης, τόσα χρόνια από τους 4Τ μάθαινα να τηρώ πιστά τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής.
Παρ 'όλ' αυτά, μου έχει δημιουργηθεί μια ανασφάλεια μετά από όλα αυτά, και γι' αυτό ήθελα να ζητήσω και τη γνώμη κάποιου που με υπευθυνότητα μπορεί να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα (αν δηλαδή είναι πανάκεια το 32/30 ή πρέπει να ακολουθούμε τον κατασκευαστή)
-
Αν ήταν πανάκεια δεν θα έβαζαν αυτοκόλλητα οι κατασκευαστές. Αλλά ξέχασα οι λαστιχάδες και οι διάφοροι κατ' όνομα tuners ξέρουν καλύτερα...
Οι πιέσεις του κατασκευαστή είναι ιδανικές για τις μέσες καθημερινές συνθήκες οδήσησης προστατεύουν τα λάστιχα από ανομοιόμορφη και υπερβολική φθορά και δεν αυξάνουν την κατανάλωση. Οπότε καλό είναι να ακολουθούνται και άσε τους άλλους να λένε.
Άλλωστε και η προσωπική σου εμπειρία μάλλον αυτό λέει σωστά? -
Οι πιέσεις του κατασκευαστή δεν έχουν προκύψει τυχαία...ενώ του κάθε λαστιχά έχουν προκύψει τυχαία.
Εαν χρησιμοποιείς τις διαστάσεις ελαστικών του κατασκευαστή πρέπει να οπωσδήποτε να χρησιμοποιείς και τις πιέσεις του. Αν χρησιμοποιήσεις άλλες πιέσεις τότε μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε....
Σε περίπτωση διαφορετικών διαστάσεων χρειάζεται ψάξιμο... -
Προσωπικά εμπιστεύομαι την άποψη του κατασκευαστή και όχι του Ελληνάρα πολύξερου βενζινά και άλλων άσχετων ειδικοτήτων!
Κάαατι παραπάνω θα ξέρουν και αυτοί (οι κατασκευαστές ε? )!!
-
Δυστυχώς οι μόνος που μπορεί να αποδείξει αν οι πιέσεις που χρησιμοποιείς είναι οι σωστές, είναι μόνο ο χρόνος. Αναφέρομαι φυσικά στην ανομοιόμορφη φθορά που θα έχουν τα ελαστικά αν οι πιέσεις είναι μικρότερες ή μεγαλύτερες από το κανονικό. Σαν βάση καλό είναι πάντως να εμπιστευόμαστε τον κατασκευαστή.
Εδώ θα ήθελα να κάνω και μια ερώτηση σε απορία που μου δημιουργήθηκε από άλλο θέμα, όπου αναφέρθηκε ότι σε πίστα οι πιέσεις πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που έχουμε στο δρόμο για να μην έχουμε μεγάλη φθορά στα ελαστικά.
Η σωστή πίεση έχει σαν σκοπό να έρχεται σε επαφή όλο το πέλμα με το δρόμο, γιατί στην πίστα να χρειάζεται αύξηση της; Θα είναι τα ελαστικά σαν μπαλόνια και το πρόβλημα πιθανόν να οξυνθεί με την μεγαλύτερη αύξηση της θερμοκρασίας τους λόγο της μεγαλύτερης τριβής με την ποιο τραχιά άσφαλτο. Άσε που θα μειωθεί και η πρόσφυση ή μήπως κάνω λάθος; Ας μας απαντήσει κάποιος με πείρα. Εγώ δυστυχώς δεν έχω εμπειρία από πίστα. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Εδώ θα ήθελα να κάνω και μια ερώτηση σε απορία που μου δημιουργήθηκε από άλλο θέμα, όπου αναφέρθηκε ότι σε πίστα οι πιέσεις πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που έχουμε στο δρόμο για να μην έχουμε μεγάλη φθορά στα ελαστικά.
Η σωστή πίεση έχει σαν σκοπό να έρχεται σε επαφή όλο το πέλμα με το δρόμο, γιατί στην πίστα να χρειάζεται αύξηση της; Θα είναι τα ελαστικά σαν μπαλόνια και το πρόβλημα πιθανόν να οξυνθεί με την μεγαλύτερη αύξηση της θερμοκρασίας τους λόγο της μεγαλύτερης τριβής με την ποιο τραχιά άσφαλτο. Άσε που θα μειωθεί και η πρόσφυση ή μήπως κάνω λάθος; Ας μας απαντήσει κάποιος με πείρα. Εγώ δυστυχώς δεν έχω εμπειρία από πίστα.Η αύξηση της πίεσης ΜΕΤΑ από κάποιο όριο, που είναι πιό πάνω από αυτό του κατασκευαστή, κάνει τα λάστιχα σαν μπαλόνια.
Επειδή στην πίστα ζορίζουμε πιό πολύ το αυτοκίνητο στις στροφές απ' ότι στον δρόμο, και επειδή στην πίστα η άσφαλτος είναι καλή (δεν γλιστράει το ελαστικό), αν δεν αυξήσουμε την πίεση θα έχουμε μεγάλη φθορά των άκρων του πέλματος ή των πλαϊνών του ελαστικού. Θα 'διπλώνει' δηλαδή το ελαστικό στις στροφές. -
Η αύξηση της πίεσης σε μια πίστα γίνεται επειδή σκληραίνει πολύ ο σκελετός του ελαστικού (κυρίως τα πλαϊνά) και άρα κρατάει καλύτερα, δεν διπλώνει και δεν υπερθερμαίνεται. Ωστόσο στο δρόμο μια τέτοια πίεση έχει ως αποτέλεσμα πολύ πιο 'απόλυτη' συμπεριφορά, τραγική άνεση και μικρή δυνατότητα απορρόφησης (και με την έννοια της άνεσης και με την έννοια του κρατήματος) λακουβών, σαμαρακίων και άλλων αντικειμένων που δεν υπάρχουν σε πίστα.
Στην αρχική ερώτηση: πάλι καλά που οι Ελληνες βενζινάδες έχουν εξελιχθεί. Παλιά έβαζαν '28 παντού' Εννοείται πως πιστεύουμε τον κατασκευαστή για την αρχική ρύθμιση και από εκεί και πέρα δοκιμάζουμε μικρές δικές μας διαφοροποιήσεις, στην κατεύθυνση του: η αύξηση της πίεσης σε κάποιο άξονα, μέχρι κάποιου σημείου βέβαια, αυξάνει την πρόσφυση του άξονα αυτού. Ετσι παίζουμε λιγάκι και με υπερστροφή-υποστροφή κτλ.
Και αν ο βενζινάς λέει 'αυτές οι πιέσεις είναι για την Ιαπωνία εδώ στην Ελλάδα έχει ζέστη/νέφος/κίνηση/ΠΑΣΟΚ/ΝΔ/ΚΚΕ' του απαντάμε 'ναι αλλά στην Ιαπωνία η άσφαλτος είναι σαν γυαλόχαρτο'. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην μπερδευτεί
-
Η αλήθεια είναι ότι αφετηρία είναι ότι προτείνει ο κατασκευαστής αλλά
επειδή πχ με το 36 psi ξεχνάμε την άνεση ή γλυστραμε πιό πολύ λόγω της φοβερής Ελληνικής ασφάλτου οπότε δοκιμάζουμε 34 ή 33 psi ανάλογα και με το ελαστικό που φοράμε αλλά και την εποχή (πχ 32-33 τον χειμώνα και 34-35 το καλοκαίρι).Επίσης μπορεί το YOKOHAMA A539 ή το Continental Premium Contact να θέλει περισσότερο αέρα από το Bridgestone RE720 για να αποδίδει καλά εκεί χρειάζεται ψάξιμο και δοκιμές για να είσαι ευχαριστημένος απο τα λάστιχα σου και το αμάξι σου.
Τώρα αν φοράς άλλη ανάρτηση και είσαι και χαμηλωμένος τα δεδομένα αλλάζουν ... Καλό ψάξιμο
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Και αν ο βενζινάς λέει 'αυτές οι πιέσεις είναι για την Ιαπωνία εδώ στην Ελλάδα έχει ζέστη/νέφος/κίνηση/ΠΑΣΟΚ/ΝΔ/ΚΚΕ' του απαντάμε 'ναι αλλά στην Ιαπωνία η άσφαλτος είναι σαν γυαλόχαρτο'. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην μπερδευτείΜπορείς επίσης να του πεις 'ναι αλλά στην Ιαπωνία έχουν αυτοκράτορα, εμείς εδώ δεν έχουμε ούτε καν βασιλιά'. Λογικά θα αποσυντονιστεί.
38/35 για εμένα, μου φαίνεται το καλύτερο από όσα έχω δοκιμάσει.
-
Kαι τι είναι οι πιέσεις δηλαδή; Φέτα;...
Bάλε τόσο...
850 γραμμάρια, να το αφήσω;...
Άστο μεγάλε και κάποιος θα τη φάει...
Συνforumίστες. Oι πιέσεις ελαστικών δεν είναι παίξε/γέλασε. Tα λάστιχα είναι οι συνδετήριοι κρίκοι αυτοκινήτου-δρόμου και κατ'επέκταση επιβατών/δρόμου. Eπιπλέον το αυτοκίνητο πλέον είναι ένα σύνθετο «προιόν» μετετημένο και εξελιγμένο μέσα από υπερυπολογιστές τους οποίους χειρίζονται εξειδικευμένοι επιστήμονες. Nα είστε σχεδόν βέβαιοι ότι η πίεση των ελαστικών μπορεί να συνδυάζεται ακόμα και με τη -π.χ.- στρεπτική ακαμψία του πλαισίου. Aκόμα περισσότερο το κάθε αυτοκίνητο δοκιμάζεται σε όλες τις συνθήκες για κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και μετά παράγεται υο owners manual, το οποίο φυσικά αναγράφει και τις πιέσεις ελαστικών τις οποίες κάποιοι έχουν διάθεση να αμφισβητήσουν.
Kαι ρωτάω εγώ ο τυχαίος χρήστης όποιου αυτοκινήτου. Aν είναι να έχω σε κάποιον εμπιστοσύνη για τις σωστές πιέσεις ελαστικών του αυτοκινήτου μου, υπάρχει πιθανότητα αυτός να είναι άλλος από το συγγραφέα -τον κατασκευαστή δηλαδή- του βιβλίου χρήσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου;
Aν είναι να τους το πούμε τότε (των επιστημόνων και των κομπιούτερς) ωστέ να μην παιδεύονται άδικα για να ανακαλύψουν και οριοθετήσουν όσα εμείς αμφισβητούμε...
Φυσικά μιλάμε για αυτοκίνητα καθημερινής χρήσης και όχι για αγωνιστικά, εκεί όπου το πρώτο ζητούμενο είναι η ταχύτητα κάλυψης των αποστάσεων.
Eυχαριστώ & out -
Παιδιά καλή η πίστη κατασκευαστές αλλά μην είστε απόλυτοι. Θα έλεγα οι πιέσεις που δίνει ο κατασκευαστής είναι απλά συμβουλευτικές και όχι 'υποχρεωτικές'. Με άλλα λόγια τις χρησιμοποιώ ως αφετηρία και πειραματιζόμενος καταλήγω σε αυτό που με βολεύει. Θα σας πω 2 παραδείγματα. Στην 147 η 'μαμά' προτείνει 32-32 χωρίς φορτίο.Στην πόλη με αυτές τις πιέσεις και τα λάστιχα που έχω το αυτοκίνητο κοπανάει. Σε 10.000χλμ θα πάρεις τις αναρτήσεις στο χέρι και θα περάσεις και μια βόλτα από τον ορθοπεδικό σου. Μετά από δοκιμές κατέληξα στο 30-29 (σε ταξίδι βέβαια το 32-32 παραμένει η επιλογή μου) που και μια καλή άνεση έχει και καλά φρενάρει και καλά στρίβει.Στο συνεργείο της αντιπροσωπείας μάλιστα 30-30 βάζουν σε κάθε σέρβις... Στο Vitara η Suzuki δίνει πίεση 22-24 (αν θυμάμαι καλά-το έχουμε πουλήσει εδώ και καιρό το αμάξι).Με αυτή την πίεση είναι άστα να πάνε στην άσφαλτο.Δε στρίβει (ούτε στοιχειωδώς), δε φρενάρει καλά και έχει πολύ βαρύ τιμόνι. Με 28-28 μεταμορφώνεται.Άλλο αυτοκίνητο -προς το καλύτερο φυσικά- γίνεται.Τι θέλω να πω; Η πίεση που προτείνει εδώ ο κατασκευστής είναι για all-around χρήση του αυτοκινήτου. Αφού ειναι τετρακίνητο και χιόνι θα πάει και λάσπη και χώμα και παραλία και σε βραχώδη εδάφη θα πατήσει.Δε μπορεί να σου δίνει ολόκληρο φύλλο του Excel για να δείς ποια είναι η σωστή πίεση για εκεί που κινείσαι σε μια δεδομένη χρονική στιγμή. Οπότε σου προτείνει μια μέση λύση για να έχεις και εσύ και αυτός το κεφάλι σου ήσυχο. Το ίδιο πιστεύω ισχύει και για όλα τα αυτοκίνητα.Η προτεινόμενη πίεση είναι μια μέση λύση (όχι η χρυσή τομή) και από εκεί και πέρα όπως βολεύεται ο καθένας.
Τώρα για βενζινάδες και λαστιχάδες να μη σχολιάσω. Στον κόσμο τους...
-
το πηρα καινουριο.λαστιχα 195-60-15 michelin energy μαμα.
ξεκινησα με 31Μ,30Π.
εχω 33,000km.εκπληκτικο λαστιχο παρολο που εχω δοκιμασει αρκετα competition.............
σημερα παιζω με 28Μ-29Π.
ρε παιδια δεν μπορει να εχουμε τις ιδιες πιεσεις οταν το λαστιχο ειναι καινουριο και οταν το πελμα εχει 30.000km.
παιξτε λιγο με τις πιεσεις,η υποστροφη δεν κανει κακο σε ενα ορεινο δρομο οπου αμα σου φυγει ο κολος ακολουθει γκρεμος.............
καποιος ειπε για 38-35 πιο πανω.εγω με μαμα αναρτηση αν βαλω μπροστα τωρα που εχει σκληρυνει η αναρτηση 32 συντονιζομαι με τις ανωμαλιες του δρομου καθε 30 ποντους..............
στη πιεση παιζει ρολο το σασι,η αναρτηση,η σκληροτητα της,πλατος ελαστικου,οδηγηκο στιλ,δρομος και χιλιοι ακομα παραγοντες.
πανω απο ολα η εξοικιωση με το αυτοκινητο μας και η γνηση του,των οριων μας.
φιλε εσυ που ξεκινησες το topic διαβεσε τις γνωμες μας,και πειραματισου....
-
Σας ευχαριστώ όλους για την κατάθεση των απόψεων! Έχω δοκιμάσει 3 σετ πιέσεων μέχρι στιγμής αλλά πέρα από την αίσθηση του τιμονού και την επιτάχυνση, δεν έχω τη δυνατότητα να βγάλω παραπάνω συμπεράσματα. Θα συνεχίσω τα πειράματα πάντως, μετά απο τα posts σας νιώθω πιο σίγουρος για παιχνίδι
-
Ο χρήστης ivan έγραψε:
Kαι ρωτάω εγώ ο τυχαίος χρήστης όποιου αυτοκινήτου. Aν είναι να έχω σε κάποιον εμπιστοσύνη για τις σωστές πιέσεις ελαστικών του αυτοκινήτου μου, υπάρχει πιθανότητα αυτός να είναι άλλος από το συγγραφέα -τον κατασκευαστή δηλαδή- του βιβλίου χρήσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου;
Πολύ καλή η συνολική τοποθέτηση!
Έχω μια απορία για το παραπάνω quote: όταν δοκιμάζετε αυτοκίνητα στο περιοδικό, να υποθέσουμε ότι τα δοκιμάζετε με τις πιέσεις που ορίζει ο κατασκευαστής? Επίσης στις δοκιμές στην πίστα, αυτές οι πιέσεις ισχύουν ή εκεί τις αλλάζετε?
Ρωτάω γιατί έχει προκύψει και στο παρελθόν θέμα για το αν, για παράδειγμα, το Χ αυτοκίνητο είναι υποστροφικό ή όχι, με κάποιους να προτείνουν διαφορετικές πιέσεις από τις στάνταρ για να λυθεί το όποιο πρόβλημα συμπεριφοράς.
Ευχαριστώ.
-
Tόσο εντός όσο και εκτός πίστας, αλλά και στις μετρήσεις, οι δοκιμές -μην το μπλέκεις με «αγώνες» αντοχής- γίνονται με βάση τις οδηγίες του κατασκευαστή.
-
Ο χρήστης ivan έγραψε:
Tόσο εντός όσο και εκτός πίστας, αλλά και στις μετρήσεις, οι δοκιμές -μην το μπλέκεις με «αγώνες» αντοχής- γίνονται με βάση τις οδηγίες του κατασκευαστή.Δεν θα μπορούσατε στις δοκιμές να 'παίξετε' λίγο με τις πιέσεις εμπρός-πίσω (1-2psi, όχι τίποτα φοβερό) μήπως αλλάξει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου προς το καλύτερο (=λιγότερες μούρες ); Μάλλον όταν οι κατασκευαστές στήνουν τα αυτοκίνητα δεν έχουν κατά νου τις ελληνικές πίστες πατινάζ, οπότε ίσως με λίγο διαφορετικές πιέσεις (π.χ. λίγο περισσότερη πίεση εμπρός) ίσως κάποια αυτοκίνητα να συμπεριφέρονται καλύτερα (ή και χειρότερα, οπότε οι κάτοχοί τους να ξέρουν ότι πρέπει να ελέγχουν πιο τακτικά τις πιέσεις).
-
Ο χρήστης stefanos147 έγραψε:
Παιδιά καλή η πίστη κατασκευαστές αλλά μην είστε απόλυτοι. Θα έλεγα οι πιέσεις που δίνει ο κατασκευαστής είναι απλά συμβουλευτικές και όχι 'υποχρεωτικές'.Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος! Είναι υποχρεωτικές!
Όταν βέβαια φτάνει η στιγμή που χάνουμε τον έλεγχο και γίνεται το κακό, κάτι τέτοιες 'προαιρετικές λεπτομέρειες' τις περνάμε πάντα στα ψιλά ενώ μας φταίνε οι δρόμοι, οι άσχετοι που τολμάνε και οδηγούν αυτοκίνητα κλπ...
Συμφωνώ απόλυτα με την αρχική τοποθέτηση του ivan.
Η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου καθορίζεται από ένα υπερπολύπλοκο σύστημα διαφορικών εξισώσεων για την επίλυση του οποίου χρησιμοποιούνται οι ισχυρότεροι υπολογιστές που υπάρχουν ανά πάσα στιγμή στον πλανήτη. Όσο αυξάνεται η υπολογιστική ισχύς άλλωστε τόσο πιο άκριβές μαθηματικό μοντέλο μπορεί να δημιουργηθεί...
Οι πιέσεις των ελαστικών (και για να είμαστε περισσότερο ακριβείς, η στροφική δυσκαμψία του ελαστικού) αποτελούν βασικότατους συντελεστές στις παραπάνω εξισώσεις....
Η επίλυση όλων αυτών και σε συνδιασμό με πειραματικές δοκιμές -τηλεμετρίες κλπ δίνουν τα δεδομένα του κατασκευαστή...τα οποία δεν είναι καθόλου συμβουλευτικά.
Αντιπαρέρχομαι τα 'άμεσα' πλεονεκτήματα που μπορεί κάποιος να προβάλλει από κάποιες διαφορετικές πιέσεις που βρήκε, γιατί όπως και να το κάνεις, έχεις αλλάξει τη δυναμική συμπεριφορά και ΔΕΝ ξέρεις τι θα γίνει εκείνη τη μια και μοναδική στιγμή που θα χρειαστεί το σύστημά σου να είναι ευσταθές.... -
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Παιδιά καλή η πίστη κατασκευαστές αλλά μην είστε απόλυτοι. Θα έλεγα οι πιέσεις που δίνει ο κατασκευαστής είναι απλά συμβουλευτικές και όχι 'υποχρεωτικές'.
Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος! Είναι υποχρεωτικές!
Όταν βέβαια φτάνει η στιγμή που χάνουμε τον έλεγχο και γίνεται το κακό, κάτι τέτοιες 'προαιρετικές λεπτομέρειες' τις περνάμε πάντα στα ψιλά ενώ μας φταίνε οι δρόμοι, οι άσχετοι που τολμάνε και οδηγούν αυτοκίνητα κλπ...
Συμφωνώ απόλυτα με την αρχική τοποθέτηση του ivan.
Η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου καθορίζεται από ένα υπερπολύπλοκο σύστημα διαφορικών εξισώσεων για την επίλυση του οποίου χρησιμοποιούνται οι ισχυρότεροι υπολογιστές που υπάρχουν ανά πάσα στιγμή στον πλανήτη. Όσο αυξάνεται η υπολογιστική ισχύς άλλωστε τόσο πιο άκριβές μαθηματικό μοντέλο μπορεί να δημιουργηθεί...
Οι πιέσεις των ελαστικών (και για να είμαστε περισσότερο ακριβείς, η στροφική δυσκαμψία του ελαστικού) αποτελούν βασικότατους συντελεστές στις παραπάνω εξισώσεις....
Η επίλυση όλων αυτών και σε συνδιασμό με πειραματικές δοκιμές -τηλεμετρίες κλπ δίνουν τα δεδομένα του κατασκευαστή...τα οποία δεν είναι καθόλου συμβουλευτικά.
Αντιπαρέρχομαι τα 'άμεσα' πλεονεκτήματα που μπορεί κάποιος να προβάλλει από κάποιες διαφορετικές πιέσεις που βρήκε, γιατί όπως και να το κάνεις, έχεις αλλάξει τη δυναμική συμπεριφορά και ΔΕΝ ξέρεις τι θα γίνει εκείνη τη μια και μοναδική στιγμή που θα χρειαστεί το σύστημά σου να είναι ευσταθές....Φίλε μου νομίζω ότι είσαι τυπολάτρης. Για να το ξεκαθαρίσουμε, η εμπειρία μου από 2-3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Alfa Romeo δείχνει ότι ούτε αυτά ακολουθούν το εργοστασιακό 32/32 αλλά το 30/30. Δεν ξέρω αν είναι τυχαίο αλλά σίγουρα δεν το νομίζω.
Για να σε ξεμπερδέψω από τις πολύπλοκες εξισώσεις δυναμικής της συμπεριφοράς του οχήματος με τις οποίες έχεις μπλέξει θα σου πω απλά να κοιτάξεις τις διαστάσεις ελαστικών ας πούμε μιας 147. 195/60/15 με 205/55/16. Παρατηρείς πόσο αυξάνεται η διάμετρος με το συνδυασμό 16άρας και 55αριου προφίλ; Ειδικός δεν είμαι αλλά η λογική λέει πως αν όλα ήταν υπολογισμένα από τους υπερσύγχρονους υπολογιστές με τόση ακρίβεια, όπως αναφέρεις, μια 147 με 16άρια θα έπρεπε να οργώνει χωράφια.
Άλλο λοιπόν ιδανικό στήσιμο, κι άλλο επιλογές του κατασκευαστή. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το 80άρι προφίλ στο λάστιχο σε ένα golf έχει τοποθετηθεί ύστερα από τρομερή μελέτη η οποία έδειξε ότι το συγκεκριμένο λάστιχο είναι το ιδανικό για να σε βγάλει από την κρίσιμη εκείνη ώρα!
Μην τρελαθούμε κιόλας! Για την ιστορία εγώ ακολουθώ το εργοστασιακό 32/32.
Πιέσεις ελαστικών: 32/30?