-
Εννοείται μια φορά τον χρόνο. Το λάδι είναι το αίμα του κινητήρα
-
Στα περισσότερα owners manuals έχει αυτό:



Ο νοών νοείτω.
-
@npapanik said in Περι λιπαντικών γενικώς [#2]:
Στα περισσότερα owners manuals έχει αυτό:
Ο νοών νοείτω.
Πάρα πολύ σωστά.
Επίσης σε πολλά αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης που δίνουν αλλαγή των μπουζί Ιριδίου στις 100.000χλμ(!), σε συνθήκες πόλης δίνουν αλλαγή στις 60.000 ή και στις 30.000χλμ.
Αρα για χρήση στην αθήνα ξεχάστε τις αλλαγές λαδιών ανα 15 ως 20.000χλμ που λένε αρχικά. -
@sarantism said in Περι λιπαντικών γενικώς [#2]:
Tα λάδια για τον κινητήρα έχουν τις παρακάτω προδιαγραφές
Engine oil specifications
Viscosity: SAE 5W-30 or SAE 0W-30.
ACEA: ACEA C3 is recommended.
API: API SN is a common recommendation.
Manufacturer approvals:
GM Dexos 2
GM-LL-A-025/B-025
BMW Longlife-04
MB 229.51
Απορία πρώτη: Αν είναι ACEA C3 αλλά δεν είναι οι υπόλοιπες προδιαγραφές σε API και Manifacturer approvals θα έχω θέμα;
Απορία δεύτερη: Αν είναι API SN PLUS RC θα έχω θέμα;
Thnx
Βρήκα αυτό το άρθρο που εξηγεί για τα λάδια και τις προδιαγραφές τους.
https://www.coxmotorparts.co.uk/understanding-engine-oil-specifications-acea-vw-504-507-and-more/Tελικά λύθηκε το μυστήριο σχετικά με το αν το Acea από μόνο του είναι αρκετό για επιλογή λαδιού.
When to be cautious or check your manual:
Fuel Economy vs. Protection: C3 has a higher minimum High Temperature/High Shear (HT/HS) viscosity (≥ 3.5 cP) than C2/C5 oils, meaning better film strength but slightly less fuel economy.
Petrol vs. Diesel Focus: C3 oils are formulated for both, but if your petrol car doesn't have emissions systems, an A3/B4 might offer different (sometimes better) performance characteristics, while C3 is often preferred for diesels with DPFs.
Manufacturer Approvals: Always prioritize oils with specific manufacturer approvals (e.g., GM DEXOS 2, MB 229.51, BMW LL-04, VW 504 00/507 00 or newer) as they are tailored for your engine's unique needs.
In short: Check your owner's manual for the specific ACEA and manufacturer approvals required for your engine. If it calls for C3, it's perfect; if it calls for A3/B4 or other grades, C3 might be acceptable for a single change but you should switch to the specified oil for long-term health.
Δεν αρκεί από μόνο του. Για μία αλλαγή ίσως κάνει αλλά το σωστό είναι να πληρεί και τα Manufacture Approvals για μακροχρόνια υγεία του κινητήρα. -
Τη μεγαλύτερη φθορά ο κινητήρας την παθαίνει μέσα στην πόλη. Είναι δυνατόν βάση της κοινής λογικής να ξεφύγουν τα λάδια από αυτόν τον κανόνα;
Για το Motorkote Hyper Lubricant Πρόσθετο Λαδιού υπάρχει κάποια γνώμη; Για 5 λίτρα πόσο να πάρω αν είναι καλό και από ποιο μαγαζί;
https://www.skroutz.gr/s/13615557/Motorkote-Hyper-Lubricant-Prostheto-Ladiou-473ml.html#sofos-entrypoint -
@sarantism said in Περι λιπαντικών γενικώς [#2]:
Τη μεγαλύτερη φθορά ο κινητήρας την παθαίνει μέσα στην πόλη. Είναι δυνατόν βάση της κοινής λογικής να ξεφύγουν τα λάδια από αυτόν τον κανόνα;
Για το Motorkote Hyper Lubricant Πρόσθετο Λαδιού υπάρχει κάποια γνώμη; Για 5 λίτρα πόσο να πάρω αν είναι καλό και από ποιο μαγαζί;
https://www.skroutz.gr/s/13615557/Motorkote-Hyper-Lubricant-Prostheto-Ladiou-473ml.html#sofos-entrypointΓια χρονια επινα νερο στο ονομα του ,και μετα απο παρενεση του κουαντρα . Ειχα ακουσει για χλωριο μεσα , και ρωτησα ΑΙ , οι απαντησεις ηταν απογοητευτηκες . σταματησα να βαζω και πρεπει να μου εχουν μεινει κανα 2 λιτρα , γιατι εβαζα απο μοτοσακο μεχρι τρακτερ. Ρωτησε το ΑΙ να μην τα γραφω εγω ,
-
@otso said in Περι λιπαντικών γενικώς [#2]:
@sarantism said in Περι λιπαντικών γενικώς [#2]:
Τη μεγαλύτερη φθορά ο κινητήρας την παθαίνει μέσα στην πόλη. Είναι δυνατόν βάση της κοινής λογικής να ξεφύγουν τα λάδια από αυτόν τον κανόνα;
Για το Motorkote Hyper Lubricant Πρόσθετο Λαδιού υπάρχει κάποια γνώμη; Για 5 λίτρα πόσο να πάρω αν είναι καλό και από ποιο μαγαζί;
https://www.skroutz.gr/s/13615557/Motorkote-Hyper-Lubricant-Prostheto-Ladiou-473ml.html#sofos-entrypointΓια χρονια επινα νερο στο ονομα του ,και μετα απο παρενεση του κουαντρα . Ειχα ακουσει για χλωριο μεσα , και ρωτησα ΑΙ , οι απαντησεις ηταν απογοητευτηκες . σταματησα να βαζω και πρεπει να μου εχουν μεινει κανα 2 λιτρα , γιατι εβαζα απο μοτοσακο μεχρι τρακτερ. Ρωτησε το ΑΙ να μην τα γραφω εγω ,
Μαγικα ζουμια δεν υπαρχουν, αν μειωνε με ασφαλεια τις τριβες αρα και την καταναλωση θα το ειχαν αφησει οι εταιρειες? Πως την ειχε "πατησει" ο Παναγιωτης δε μπορω να το καταλαβω.
-
Το motorkote κάνει δουλειά. Σε κινητήρα ίσως όχι ορατή. Έχει ο πατέρας μου ένα φθηνό πιστόλι βαφής απλό με έμβολο ....δεκαετιών . Το έμβολο έχει φθορά και κολλάει συνέχεια στον κύλινδρο... άσχημα. Λάδια γρασσα μικρό αποτέλεσμα 1 λεπτού μέχρι να ξεπλυθούν από τη μπογιά. Motorkote έφτανε 5-10 λεπτά για να κολλήσει και πάλι πολύ πιο ήπια......
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]