-
Καλησπέρα σε όλους,
ψάχνω να αγοράσω κάποιο αυτοκίνητο απο Γερμανία (mobile.de), έχω βρει κάποιο από έμπορο και προσπαθώ να δω τι δασμούς (τέλος ταξινόμησης) θα έχω κατά την εισαγωγή.
Μετά από έρευνα κατέληξα ότι η λιανική τιμή προ φόρων (ΛΤΠΦ) μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας είναι περίπου 20.000 ευρώ.Ψάχνοντας λίγο στους σχετικούς πίνακες εδώ, οι οποίοι είναι ίδιοι με το υπουργείο εδώ υπολογίζω τέλος ταξινόμησης περίπου 1500 ευρώ.
Έχοντας επικοινωνήσει με 2-3 εκτελωνιστές όλοι λίγο πολύ μου αναφέρουν ένα κόστος 5000-6000 και κανείς δε μου εξηγεί πως προκύπτει αυτό το κόστος (το οποίο ΔΕΝ έχει ΦΠΑ μέσα).
Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς παίζει και προσπαθώ να δω αν κάποιος ξέρει τί συμβαίνει και μου αναφέρουν όλοι αυτό το κόστος. Υποτίθεται ότι ο εκτελωνιστής έχει μία αμοιβή περίπου 200 ευρώ. Τι ακριβώς χάνω εδώ;
Ευχαριστώ
-
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού:
Καλησπέρα σε όλους,
ψάχνω να αγοράσω κάποιο αυτοκίνητο απο Γερμανία (mobile.de), έχω βρει κάποιο από έμπορο και προσπαθώ να δω τι δασμούς θα έχω κατά την εισαγωγή.
Μετά από έρευνα κατέληξα ότι η λιανική τιμή προ φόρων (ΛΤΠΦ) μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας είναι περίπου 20.000 ευρώ.Ψάχνοντας λίγο στους σχετικούς πίνακες εδώ, οι οποίοι είναι ίδιοι με το υπουργείο εδώ υπολογίζω φόρο περίπου 1500 ευρώ.
Έχοντας επικοινωνήσει με 2-3 εκτελωνιστές όλοι λίγο πολύ μου αναφέρουν ένα κόστος 5000-6000 και κανείς δε μου εξηγεί πως προκύπτει αυτό το κόστος (το οποίο ΔΕΝ έχει ΦΠΑ μέσα).
Δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς παίζει και προσπαθώ να δω αν κάποιος ξέρει τί συμβαίνει και μου αναφέρουν όλοι αυτό το κόστος. Υποτίθεται ότι ο εκτελωνιστής έχει μία αμοιβή περίπου 200 ευρώ. Τι ακριβώς χάνω εδώ;
Ευχαριστώ
….το τέλος ταξινόμησης….
-
@kkostask said in [Περίεργο κόστος εκτελωνισμού]
….το τέλος ταξινόμησης….
Σε αυτό αναφέρομαι ακριβώς, τόσο φαίνεται να είναι από τους πίνακες στα link που παραθέτω (δηλαδή 1500 και όχι 6000)
-
Βοηθήσαμε μας λίγο, τι αυτοκίνητο είναι;
Μήπως κανείς κάποιο λάθος εσύ με την παλαιότητα και τρώει επιβάρυνση το αυτοκίνητο την οποία δεν υπολόγισες; τι στο καλό και οι δύο λάθος κάνουν;
-
to 1500 πως το υπολόγισες ?
-
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
Μετά από έρευνα κατέληξα ότι η λιανική τιμή προ φόρων (ΛΤΠΦ) μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας είναι περίπου 20.000 ευρώ.
Ψάχνοντας λίγο στους σχετικούς πίνακες εδώ, οι οποίοι είναι ίδιοι με το υπουργείο εδώ υπολογίζω τέλος ταξινόμησης περίπου 1500 ευρώ.
Αυτά που λές, αν και λογικά δεν μπορείς να τα ξέρεις και να τα υπολογίσεις εσύ, γιατί πολύ απλά δεν έχεις πρόσβαση στους πίνακες του τελωνείου. Ο μόνος ασφαλής τρόπος για να υπολογίσεις την ΛΤΠΦ και άρα το τέλος ταξινόμησης, ειναι με το VIN, ολα τα άλλα ειναι εικασίες. θα σου πω ένα απλό παράδειγμα για να καταλάβεις την παράνοια του Ελληνικού κράτους: ο κουμπάρος μου έφερε 2 ίδια Κασκάι, τουλάχιστον ίδια σε έκδοση. Αλλά με βάση το vin και τους πίνακες του τελωνειου στην Ελλάδα το ένα πλήρωσε €1.500 ΕΤΤ και το άλλο €3.800. Δεν υπάρχει λογική, μόνο οι πίνακες του τελωνείου, τίποτε άλλο!!
ΥΓ: υπάρχει και μια μικρή περίπτωση να θέλει να βγάλει έξτρα χρήματα ο εκτελωνιστής, αλλά και οι 3?? Δύσκολο.
-
@k-m said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
to 1500 πως το υπολόγισες ?
Να δώσω μερικές πληροφορίες παραπάνω.
Είναι hatchback του 2020 με ΛΤΠΦ περίπου 28500 και με την απομείωση 32% βγαίνει φορολογητέα αξία περίπου 19500. Με εκπομές 180γρ εχει τέλος ταξινόμησης:
14000 % 5,20% + 3000 Χ 11,20% + 2500 Χ 22,40% = 728 + 336 + 560 = 1624.
Κοιτάω τον πίνακα εδω σελίδα 5η, στην κατηγορία Euro6 στήλη 161-180.Εφόσον είναι 3ετίας δεν υπάρχει άλλη επιβάρυνση λόγω παλαιότητας. Ακόμα και αν τα νούμερα δεν είναι 100% ακριβή, η διαφορά (1623 με 6000) είναι τεράστια.
Ας το δούμε αλλιώς στο περίπου : για να έχει δασμού 6000 ένα αμάξι με ΛΤΠΦ 20000 σημαίνει ότι ο συντελεστής είναι 30% σε όλο το ποσό (6000/20000*100). Από τους πίνακες του υπουργείου δεν βλέπω τίποτα που να πλησιάζει σε αυτό το νούμερο, πόσο μαλλον που οι συντελεστές είναι προοδευτικοί.
Τι λέτε;
-
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
Να δώσω μερικές πληροφορίες παραπάνω.
Είναι hatchback του 2020 με ΛΤΠΦ περίπου 28500Την ΛΤΠΦ που την βρήκες? Το πιθανότερο είναι ότι είναι αρκετά μεγαλύτερη. Αλλά ό,τι και να λέμε εμείς, μπορείς απλά να ρωτήσεις τον εκτελωνιστή να σου πει πως υπολόγισε τις 6.000€.
-
@fanis75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
Να δώσω μερικές πληροφορίες παραπάνω.
Είναι hatchback του 2020 με ΛΤΠΦ περίπου 28500Την ΛΤΠΦ που την βρήκες? Το πιθανότερο είναι ότι είναι αρκετά μεγαλύτερη. Αλλά ό,τι και να λέμε εμείς, μπορείς απλά να ρωτήσεις τον εκτελωνιστή να σου πει πως υπολόγισε τις 6.000€.
Την βρήκα από τους επίσημους πίνακες της ΑΑΔΕ εδώ. Ακόμα και αν η ΛΤΠΦ είναι μεγαλύτερη (π.χ. 35000), με την απομείωση 32% και όλους τους υπολογισμού άντε να ανέβει 500 ευρώ. Εδώ μιλάμε για 3 φορές επάνω, δεν είναι θέμα αξίας. Να σημειώσω ότι οι εκτελωνιστές που μίλησα μου ειπαν κόστος βαση της ΛΤΠΦ που εγώ τους ανέφερα, χωρίς να μπούνε στη διαδικασία να βρουν το ακριβές. Άρα τα νούμερα που αναφέρω αντιστοιχούν σε αυτή την ΛΤΠΦ.
Το ερώτημα λοιπόν μπορεί τα τεθεί ως εξής: με ΛΤΠΦ περίπου 20000 ποιά είναι τα τέλη; Δεν προκύπτουν από τους πινακες που παρέθεσα;
-
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@fanis75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
Να δώσω μερικές πληροφορίες παραπάνω.
Είναι hatchback του 2020 με ΛΤΠΦ περίπου 28500Την ΛΤΠΦ που την βρήκες? Το πιθανότερο είναι ότι είναι αρκετά μεγαλύτερη. Αλλά ό,τι και να λέμε εμείς, μπορείς απλά να ρωτήσεις τον εκτελωνιστή να σου πει πως υπολόγισε τις 6.000€.
Την βρήκα από τους επίσημους πίνακες της ΑΑΔΕ εδώ. Ακόμα και αν η ΛΤΠΦ είναι μεγαλύτερη (π.χ. 35000), με την απομείωση 32% και όλους τους υπολογισμού άντε να ανέβει 500 ευρώ. Εδώ μιλάμε για 3 φορές επάνω, δεν είναι θέμα αξίας. Να σημειώσω ότι οι εκτελωνιστές που μίλησα μου ειπαν κόστος βαση της ΛΤΠΦ που εγώ τους ανέφερα, χωρίς να μπούνε στη διαδικασία να βρουν το ακριβές. Άρα τα νούμερα που αναφέρω αντιστοιχούν σε αυτή την ΛΤΠΦ.
Το ερώτημα λοιπόν μπορεί τα τεθεί ως εξής: με ΛΤΠΦ περίπου 20000 ποιά είναι τα τέλη; Δεν προκύπτουν από τους πινακες που παρέθεσα;
το 5.20 που το βρισκεις ?
eyro6 (B/C) ειναι ?
γιατι βλεπω στο 17000-2000 -> 20,80 ?
και αν ειναι 20.001 -> 31,20
-
@k-m said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@fanis75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
Να δώσω μερικές πληροφορίες παραπάνω.
Είναι hatchback του 2020 με ΛΤΠΦ περίπου 28500Την ΛΤΠΦ που την βρήκες? Το πιθανότερο είναι ότι είναι αρκετά μεγαλύτερη. Αλλά ό,τι και να λέμε εμείς, μπορείς απλά να ρωτήσεις τον εκτελωνιστή να σου πει πως υπολόγισε τις 6.000€.
Την βρήκα από τους επίσημους πίνακες της ΑΑΔΕ εδώ. Ακόμα και αν η ΛΤΠΦ είναι μεγαλύτερη (π.χ. 35000), με την απομείωση 32% και όλους τους υπολογισμού άντε να ανέβει 500 ευρώ. Εδώ μιλάμε για 3 φορές επάνω, δεν είναι θέμα αξίας. Να σημειώσω ότι οι εκτελωνιστές που μίλησα μου ειπαν κόστος βαση της ΛΤΠΦ που εγώ τους ανέφερα, χωρίς να μπούνε στη διαδικασία να βρουν το ακριβές. Άρα τα νούμερα που αναφέρω αντιστοιχούν σε αυτή την ΛΤΠΦ.
Το ερώτημα λοιπόν μπορεί τα τεθεί ως εξής: με ΛΤΠΦ περίπου 20000 ποιά είναι τα τέλη; Δεν προκύπτουν από τους πινακες που παρέθεσα;
το 5.20 που το βρισκεις ?
eyro6 (b/C) ειναι ?
γιατι βλεπω στο 17000-2000 -> 20,80 ?
και αν ειναι 20.001 -> 31,20
εχεις σπασει το ποσο στους συντελεστες. Ισχυει αυτό ή ειναι ολο το ποσο με τον μεγιστο συντελεστη ?
-
20,000* 31,2% = 6240 (αν το περιπου παει λιγο πανω απο 20.000)
-
@k-m said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@fanis75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
@csterg75 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
Να δώσω μερικές πληροφορίες παραπάνω.
Είναι hatchback του 2020 με ΛΤΠΦ περίπου 28500Την ΛΤΠΦ που την βρήκες? Το πιθανότερο είναι ότι είναι αρκετά μεγαλύτερη. Αλλά ό,τι και να λέμε εμείς, μπορείς απλά να ρωτήσεις τον εκτελωνιστή να σου πει πως υπολόγισε τις 6.000€.
Την βρήκα από τους επίσημους πίνακες της ΑΑΔΕ εδώ. Ακόμα και αν η ΛΤΠΦ είναι μεγαλύτερη (π.χ. 35000), με την απομείωση 32% και όλους τους υπολογισμού άντε να ανέβει 500 ευρώ. Εδώ μιλάμε για 3 φορές επάνω, δεν είναι θέμα αξίας. Να σημειώσω ότι οι εκτελωνιστές που μίλησα μου ειπαν κόστος βαση της ΛΤΠΦ που εγώ τους ανέφερα, χωρίς να μπούνε στη διαδικασία να βρουν το ακριβές. Άρα τα νούμερα που αναφέρω αντιστοιχούν σε αυτή την ΛΤΠΦ.
Το ερώτημα λοιπόν μπορεί τα τεθεί ως εξής: με ΛΤΠΦ περίπου 20000 ποιά είναι τα τέλη; Δεν προκύπτουν από τους πινακες που παρέθεσα;
το 5.20 που το βρισκεις ?
eyro6 ειναι ?
γιατι βλεπω στο 17000-2000 -> 20,80 ?
και αν ειναι 20.001 -> 31,20
Οι συνετελεστές είναι προοδευτικοί, δεν αφορούν όλο το ποσό. Τα πρώτα 14000 είναι με 5,20. Είναι ξεκάθαρο αυτό και απο τα παραδείγματα που δίνονται.
-
-
θα το ειχε σπασει αν ήταν
-
@k-m said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
θα το ειχε σπασει αν ήταν
Έχεις δίκιο, αυτό έψαχνα και εγώ. Σύμφωνα με αυτό το παράδειγμα ΔΕΝ είναι προοδευτικοί αλλά απόλυτοι. Το ψάχνω λίγο ακόμα και επανέρχομαι
-
@k-m said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
θα το ειχε σπασει αν ήταν
Δες αυτό το άρθρο, μιλάει καθαρά για προοδευτική φορολογία.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
Για τα καινούργια αυτοκίνητα, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός τους θα γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος προοδευτικά. Για αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής παραμένει στο 4%. Πάνω από τις 14.001 ευρώ, οι συντελεστές αλλάζουν και φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων που ισχύει σήμερα.Επίσης google-άρε την ακόλουθη φράση: "τέλη ταξινόμησης υπουργείο" και δες το snippet που εμφανίζει στην αρχή
-
Κάνεις ένα λάθος, η προοδευτικότητα πάει στα καινούργια. Θα ρωτήσω για σιγουριά, αλλά πιθανότατα έτσι πάει.
Στα μεταχειρισμένα είναι λτπφ -0,45*λτπφ , ενδεικτικός συντελεστής, προκύπτει από το είδος οχήματος και την παλαιότητα και όλο αυτό επί το συντελεστή για τους ρύπους και όλο αυτό επί έναν ακόμα συντελεστή επειδή οι ρύποι σου είναι αρκετά πάνω από 100.
Σου βγαίνει σχετικά ακριβά μάλλον γιατί είναι σχετικά πρόσφατο και μάλλον είναι ακριβή έκδοση.
-
@civil357 said in Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία:
Κάνεις ένα λάθος, η προοδευτικότητα πάει στα καινούργια. Θα ρωτήσω για σιγουριά, αλλά πιθανότατα έτσι πάει.
Στα μεταχειρισμένα είναι λτπφ -0,45*λτπφ , ενδεικτικός συντελεστής, προκύπτει από το είδος οχήματος και την παλαιότητα και όλο αυτό επί το συντελεστή για τους ρύπους και όλο αυτό επί έναν ακόμα συντελεστή επειδή οι ρύποι σου είναι αρκετά πάνω από 100.
Σου βγαίνει σχετικά ακριβά μάλλον γιατί είναι σχετικά πρόσφατο και μάλλον είναι ακριβή έκδοση.
Για την προοδευτικότητα δεν είμαι σίγουρος, θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω με κάποια αρμόδια αρχή (υπουργείο).
Για τους συντελεστές όμως είμαι σίγουρος, αν δεις το link αναφέρεται σε απομείωση άρα δεν αφορά μόνο καινούργια. Πάντως τα νούμερα πάλι δεν βγαίνουν, ακόμα και αν οι συντελεστές δεν είναι προοδευτικοί, μιλάμε για 2000-4000 διαφορά. -
Εδώ τα περιγράφει αρκετά αναλυτικά https://www.gocar.gr/news/feed/2601,Eisagwgh_metaxeirismenoy_aytokinhtoy_apo.html
Ενδεικτικά και από παραδείγματα πρόσφατα bmw x1 διλιτρη του 18 έβγαλε κάπου στα 5500- 6000 και gla 180 του 19 έβγαλε λίγο κάτω από τα 3000 επειδή ήταν η executive έκδοση, έφαγε ένα χιλιάρικο έξτρα φόρο.
Η εξίσωση να βρεις ένα αποδεκτό πόσο, έχει να κάνει με την παλαιότητα και τους ρύπους.
Περίεργο κόστος εκτελωνισμού για εισαγωγή από Γερμανία