-
Έχει πλάκα που ακόμα ασχολείστε με ερασιτέχνες στην ηλεκτροκίνηση.
Πέρα από Tesla και Κινέζους οι περισσότεροι άλλοι έχουν ήδη χάσει το τραίνο για τον ανεπτυγμένο κόσμο. Ή θα σωθούν οριακά με κρατικά bail outs (δηλαδή με τα λεφτά μας). Πιο πιθανό φαίνεται να συνεχίσουν με πωλήσεις θερμικών στον τρίτο κόσμο.Κανείς, γράφω πάλι ΚΑΝΕΙΣ (εκτός αυτών που προανέφερα) δεν ξέρει να κατασκευάζει (αποδοτικά) ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ανταγωνιστικό κόστος.
Όλη η τεχνογνωσία των "παραδοσιακών" έχει μείνει στα θερμικά και δεν επένδυσαν όταν έπρεπε σε γραμμές παραγωγής ηλεκτρικών, σε efficient component packaging, σε παραγωγή μπαταριών και κυρίως σε λογισμικό.
Οπότε βλέπουμε καρικατούρες με μικρές μπαταρίες, μικρές τελικές ταχύτητες, αεροδυναμικά σχήματα από τα Lidl, υψηλές καταναλώσεις και όλα αυτά σε αστείες τιμές. -
Ένα μεγάλο βήμα θα γίνει όταν μειωθεί η εσωτερική αντίσταση των μπαταριών, αυτό θα σημαίνει υψηλότερα kw σε charging/discharging οπότε πρακτικά θα έχουμε μια "μικρή" μπαταρία, έστω 30kwh η οποία θα αποδίδει πολλά άλογα, +500 και θα μπορεί να φορτίζει σε -10 λεπτά. Δεν θα έχει μεγαλύτερο range αλλά λόγω της υψηλής ταχύτητας φόρτισης δεν θα είναι απαραίτητο.
-
-
@johnny-0 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
είναι σαν να βλέπεις την nokia να υποστηρίζει ότι τα κινητά χωρις πληκτρα δεν θα πιάσουν ποτέ
-
Έφτασαν στο λεγόμενο τεχνολογικό όριο μιας επένδυσης. Είναι το σημείο αυτό που η τεχνολογία πρέπει να εξυπηρετήσει τα υπόλοιπα κομμάτια της αγοράς και όχι μονάχα ένα μέρος της.
Δηλαδή
- Όσους θέλουν πολλη μεγάλη αυτονομια
- Όσους θέλουν πρακτικά μικρά αυτοκίνητα
- Όσους δεν έχουν ιδιωτική θέση στάθμευσης ( πρεπε να μπουν στην παραγωγή διάφορες προτάσεις που αναπτύσσονται εδώ και πολλά έτη)
Κτλ
Για αλλη μια φορά οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εμφανίζουν μια δυσκολία στο να αναγνώσουν το επόμενο στάδιο της αγοράς η καλύτερα εμφανίζουν μια δήθεν δυσκολία περιμένοντας κάποιον άλλον να κάνει το μεγάλο βήμα προς κάποια κατεύθυνση.
Και παλι θα γίνει ένα νέο ξεκαθάρισμα ανάμεσα σε όποιον έχει επενδύσει στην τεχνολογία και στους υπολοίπους που απλά αντιγράφουν την αγορά.
-
@bassstarlet said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Φαντάζεστε βραχυκύκλωμα με τόσες μπαταρίες;
edit:Διάβασα το άρθρο για το MX-30.
Τελική στα 140;
Είμαστε σοβαροί;Από τα χειρότερα ev που κυκλοφορούν .....πραγματικά είναι τελευταίο στους περισσότερους τομεις : χώρους , αυτονομία,κατανάλωση,τιμή,τεχνολογία μπαταρίας, μέγεθος μπαταρίας, ....
Το μόνο του προσόν made in japan -
... οπότε πρακτικά θα έχουμε μια "μικρή" μπαταρία, έστω 30kwh η οποία θα αποδίδει πολλά άλογα, +500 ...
...Πέρσι Βέλγιο που είχα νοικιάσει αυτοκίνητο, το όριο από 90 έως και 120χαω και γράφουν αβέρτα. Στα περισσότερα σημεία ήταν 110 το όριο και είχα βάλει το CC στα 110 μην το ξεπεράσω. Οπότε τι να λέμε, μόνο στην Ελλάδα (και στην Άουτομπαν) ακόμα ασχολούμαστε με ταχύτητες ταξιδίου 140-150χαω. ...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Ναι, κάπως έτσι.
-
Τα ηλεκτρικά θέλουν μεγάλες επενδυσεις. Πρέπει να πουλάς και μάλιστα σε πολύ καλές τιμές για να βγει η επένδυση.
Μην κοιτάτε την Tesla που ρουφήξε και επιδοτήσεις και κυρίως το τρελλο χρήμα της ποσοτικής χαλάρωσης του κοβιντ μέσω χρηματιστηρίου. Ούτε τους Κινέζους που είχαν την κυβέρνηση από πίσω να επιδοτεί. -
Γιατί οι άλλες βιομηχανίες λίγα ρουφηξαν.... Το 2009 θυμάστε τι γινόταν αλλά και πριν και αργότερα.
-
H Tesla έβγαλε και πολλά λεφτά πουλόντας δικαιώματα ρύπων, μην το ξεχνάμε και αυτό. Αλλιώς θα είχε φουντάρει χωρίς όλα αυτά.
-
@diego1960 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
H Tesla έβγαλε και πολλά λεφτά πουλόντας δικαιώματα ρύπων, μην το ξεχνάμε και αυτό. Αλλιώς θα είχε φουντάρει χωρίς όλα αυτά.
άλλο καραγκιοζιλίκι αυτό....
-
Ο μοναδικός λόγος που η tesla έχει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και είναι ανταγωνιστικά τα αυτοκίνητα της είναι η αποκλειστική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πλατφόρμες των οχημάτων της είναι σχεδιασμένες για αμιγώς ηλεκτρικά και υπάρχει μια παραγωγή, οπότε έχει κόψει από παντού.
Αντιθέτως, οι λοιπές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να πωλούν θερμικά ή υβριδικά αυτοκίνητα οπότε πρέπει να σχεδιάζουν περισσότερες των 1 πλατφόρμες και άλλη για τα ηλεκτρικά τους, οπότε έχουν δυο γραμμές παραγωγής.
Τα ηλεκτρικά είναι αποκλειστικά μπαταρίες, software και πλατφόρμα.
Συνεπώς, όσο οι λοιπές εταιρείες συνεχίσουν να παράγουν θερμικά και υβριδικά αναγκαστικά δεν θα μπορούν να διαθέτουν ανταγωνιστικά σε τιμή οχήματα έναντι εταιρειών που παράγουν μόνο ηλεκτρικά (βασικές αρχές του εμπορίου).
Μέχρι να γίνουν μαζικά τα ηλεκτρικά (δηλαδή μια δεκαετία τουλάχιστον), η tesla θα έχει το πλεονέκτημα λόγω των όσων ανέφερα, και θα αποκομίζει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, οι οποίες αναλογικά με τα θερμικά - υβριδικά παραμένουν πολύ χαμηλές παγκοσμίως. Η πίτα των ηλεκτρικών παραμένει μικρή για να συντηρήσει τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες διότι η ηλεκτροκίνηση ακόμη δεν είναι μαζική και ούτε πρόκειται σύντομα να γίνει. -
Έχω άλλη οπτική στο θέμα. Θα μπορούσαν να κάνουν joint ventures μεταξύ τους δημιουργώντας νέες εταιρίες που θα προσελκύσουν κεφαλαία μονάχα για την δημιουργία ev.
Δεν ήθελαν, παρουσίασαν μια δυσκολία στην προσαρμογή και ως ένα σημείο κάπως επιτηδευμένη , διότι όπως φαντάζομαι, θεώρησαν ότι θα πείσουν ξανά με τα λόμπυ τους για να απορροφήσουν τεράστια δημόσια κεφαλαία. Παρουσιάζονται ως χαμένοι της υπόθεσης ενώ μπορούσαν να κάνουν ότι ανέφερα πιο πάνω και τώρα εκβιάζουν την Ευρώπη.
Δεν φταίνε φυσικά οι ευρωπαϊκές εταιρίες, ως έννοια οι οποίες είναι και το καμάρι όλων εμάς, των Ευρωπαίων οδηγών, αλλά οι διοικήσεις τους.
-
Αυτή η είδηση που βλέπω εδώ και 2-3 μέρες, πως μένουν απούλητα ev και και και...είναι όντως έτσι ή ετοιμάζουν κάτι άλλο;
-
@bassstarlet said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αυτή η είδηση που βλέπω εδώ και 2-3 μέρες, πως μένουν απούλητα ev και και και...είναι όντως έτσι ή ετοιμάζουν κάτι άλλο;
Αυτή τη στιγμή πουλάνε VW id3 και opel moka e πιο ακριβά από Τέσλα 3 .... Και απορούν γιατί τους μένουν απουλητα
Μέχρι στιγμής για το 2023 το Τέσλα Υ είναι το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες ταξινομήσεις στην Ευρώπη , ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης (πετρέλαιο,βενζίνη,ηλεκτρισμός , lpg,cng, hybrid ....)
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe-2023
-
@bassstarlet said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αυτή η είδηση που βλέπω εδώ και 2-3 μέρες, πως μένουν απούλητα ev και και και...είναι όντως έτσι ή ετοιμάζουν κάτι άλλο;
Νομιζω προερχεται απο την αμερικη αυτη η ειδηση και αφορα την δικη τους αγορα, η οποια εχει ιδιομορφιες και ειναι αρκετα διαφορετικη απο την ευρωπαικη. Παρολο που εχουν πολλους περισσοτερους φορτιστες (ακομα και superchargers) σε σχεση με την ευρωπη, το καυσιμο τους ειναι αρκετα φτηνοτερο και εχουν συνηθισει στα φορτηγακια τους, ειδικα στις περιοχες του "κεντρου"
-
Το 2022 παγκοσμίως τα ev's αποτελούσαν το 14% των πωλήσεων (παγκοσμίως), λογικά το 2023 με δυσκολία θα φτάσει το 20% των πωλήσεων. Το 20% των παγκόσμιων πωλήσεων είναι αδύνατον να συντηρήσει μεγαθήρια όπως toyota, vag κλπ. Αλλά είναι καλό ποσοστό για την κερδοφορία της tesla, γιατί μόνο αυτό παράγει και ξέρει να παράγει δεν έχει άλλη τεχνογνωσία.
Αυτό που είχε προβλέψει η toyota επαληθεύεται, ότι δηλαδή μέχρι να εξελιχθούν οι μπαταρίες και το δίκτυο φόρτισης ευρέως η ηλεκτροκίνηση δεν θα γίνει μαζική και εκ του αποτελέσματος δεν θα μπορεί να την συντηρήσει οπότε δεν έχει κανένα νόημα ακόμη η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε βάρος υβριδικών ως ποσοστό επί της παραγωγής.
Όταν και αν παραχθούν μαζικά οι μπαταρίες τελευταίας γενιάς (2026 λένε) θα μετασχηματισθούν οι μονάδες παραγωγής, και εφόσον η αυτονομία της θα είναι 1200 χλμ κανείς δεν θα ασχολείται πλέον με λεπτομέρειες για να μπορέσει να βγάλει 50χλμ παραπάνω το αυτοκίνητο μέσω software κλπ -
Σε μια τέτοια προοπτική που είναι ρεαλιστική τι πιο απλό να φτιάξεις μια θυγατρική ή να συνεργαστείς με συγκεκριμένο στρατηγικό προσανατολισμό;
-
Μα δεν έχει νόημα ακόμη όσο οι πωλήσεις παραμένουν σε ποσοστό 15% σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι πολύ μικρές για να ρίξει τόσα κεφάλαια, όταν με πολύ λιγότερα, εφόσον εξελίξει τις μπαταρίες το 2026 θα μετασχηματίσει τις μονάδες παραγωγής της. Πολλά λεφτά για το τίποτα στην παρούσα φάση, διότι πρέπει να μοιραστεί τη πίτα με tesla, κίνα κλπ και ακόμη είναι μικρή η πίτα.
-
Μα υπάρχει και η τεχνολογία, η δεσπόζουσα θέση στην αγορά, οι αποσβέσεις σε μεγάλες εγκαταστάσεις κτλ Αυτά είναι αποτέλεσμα δεκαετιών.
ΘΑ! ξεκινήσουν σε λίγα έτη οταν η Τέσλα θα έχει τελειοποιήσει τα εργοστάσια της μηδενικών ρύπων και χαμηλού κόστους ενέργειας;
Όταν θα έχει κλείσει ως leader της αγοράς τις καλύτερες συμφωνίες στους προμηθευτές μπαταριών;;;;
Δεν νομίζω να τους βγει αν δεν ξοδέψουν τεράστια κεφάλαια, ή το κλασικό αν δεν ζητήσουν οικονομική στήριξη από τα κράτη εκβιάζοντας με απολύσεις.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης