-
Όταν αλλάζουν οι τεχνολογίες αλλάζουν και οι ισορροπίες, τα μονοπώλια καταρρέουν μέχρι να δημιουργηθούν νέα. Το έχουμε δει στο παρελθόν με Philips, TDK, Sony, θα βάλω την NSU και την Studebaker.
Αύριο λοιπόν στον χώρο της αυτοκίνησης θα έχουμε, με σειρά μεγέθους, Tesla, BYD, Hyundai/Kia. Έχουν μπει στον χορό των νέων τεχνολογιών, έχουν νέες γραμμές παραγωγής, προμηθευτές, προϊόντα και χαμηλές τιμές. Μαζί με αυτούς πολλές μικρότερες αμερικάνικες και κινέζικες, rivian, geely, κλπ
Ποιοι κλείνουν/εξαγοράζονται; Πρώτα οι μικρές Ιαπωνικές Subaru, Mazda, Isuzu, κλπ. Μετά οι μεγαλύτερες Nissan, Honda, τέλος η Toyota. Δεν έχουν επενδύσει καθόλου εκεί που πρέπει.
Στην Ευρώπη κλείνουν όλοι εκτός από την Merc, αυτό συμβαίνει γιατί πουλάνε σήμα και πολυτέλεια, δεν έχει βγει κάποιος να τους κουνήσει. Από Αμερική κλείνουν όλοι με την σκυτάλη η cadillac να την περνάει στην lucid.Η Honda e-motorcycles θα πουλάει κάνα ηλεκτρικό παπί και καμιά εξωλέμβιο η stellantis κάνα 500αρακι.
Στα γρήγορα επιβιώνει μόνο η Ferrari.
-
Δεν είναι έτσι.
Για τους κινέζους θα πω κάτι που μου είχε πει πριν 5-10 χρόνια ένα φίλος μηχανολόγος για τα κινέζικα μηχανήματα :
Οι κινέζοι δεν βγάζουν μόνο φτηνιάρικα. Μπορούν να βγάλουν και εξαιρετικά πράγματα αν τα πληρώσεις ανάλογα.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι σήμερα ένα εργοστάσιο βγάζει αντλίες θερμότητας και όταν σε 5 χρόνια χρειαστείς ανταλλακτικά το ίδιο εργοστάσιο μπορεί να βγάζει φωτογραφικές μηχανές.
Ας πάμε στις εταιρείες.
Νισσάν είναι μαζί με την Ρενώ που είναι κρατική και έχει και την Ντάτσια που έχει πιάσει το νόημα και πάει σφαίρα.
Μικρές όμως γιαπωνέζικες θα μπουν κάτω από την Τογιότα και την Νισσάν έστω και αν κρατήσουν το όνομα τους.
Οι γερμανικές είναι το γερμανικό όνειρο και δεν μπορούν να κλείσουν.
Η στελλάντις είναι το γαλλο-ιταλικό και έχει προοπτικές.
Τέλος οι Κινέζοι μέχρι τώρα δεν ήταν απειλητικοί στους ισχυρούς οι οποίοι πίστευαν ότι θα ήταν πωλητές στην αγορά τους.
Τώρα που θα φοβούνται για το αντίστροφο θα πάρουν τα μέτρα τους.
-
Όλοι για να λειτουργήσουν χρειάζονται όγκο πωλήσεων, οι ευρωπαϊκές εταιρείες στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στις εγχώριες πωλήσεις. Ακόμα και οι premium βγάζουν budget μοντέλα για να έχουν ρευστότητα.
Όταν τα περισσότερα προς πώληση θα είναι ηλεκτρικά η tesla θα έχει στην Ευρώπη γραμμές παραγωγής για το model 2. Με τις τιμές που μπορούν να πετύχουν θα πάρουν πάνω από το 50% της αγοράς των ev που μελλοντικά θα είναι στο 90% του συνόλου των πωλήσεων. Αυτό θα τους γονατίσει όλους. -
Οι Κινέζοι θσ μπουν στην Ευρωπαική αγορά μόνο αν κάνουν μεγάλες επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής.
Ότι ανάγκασαν και τους Ευρωπαίους να κάνουν στην Κίνα. Οπότε και το πλεονέκτημα του κόστους θα πάει περίπατο. Και έχουμε και πολύ δρόμο ακόμα μέχρι εκεί.
Μέχρι τότε έχει ο καιρός γυρίσματα. Άλλο να είσαι ανερχόμενη δύναμη, άλλο να στσθεροποιηθείς στην αγορά.
Άσε που στις ΗΠΑ δεν προβλέπεται να πατήσουν για τον τρέχοντα αιώνα.
-
Θυμάμαι πριν 20 χρόνια που πήγαινα στις εκθέσεις αυτοκινήτου στο Ελληνικό και έβλεπα ένα χρέπι China Motors Benni. Διθυραμβικά τότε τα σχόλια του ειδικού τύπου.
Οι Κινέζοι έρχονται, οι Κινέζοι αποβιβάζονται, τα φτηνά Κινέζικα έρχονται.
Πέρασαν 20 χρόνια και ακόμη έρχονται τα Κινέζικα. Θα έχασαν το δρόμο...ή μάλλον τη θάλασσα.
-
Τα benni, που τα θυμήθηκες!
Οι Κινέζοι έχουν μπει για τα καλά σε ένα σωρό προϊόντα, φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, τηλεοράσεις κλπ. Στον χώρο του αυτοκινήτου δεν έχουν φτάσει ακόμα, όμως τα επόμενα χρόνια που οι τεχνολογίες θα έχουν αλλάξει αρκετά θα μπουκαρουν ακριβώς όπως έγινε και στο χώρο της κινητής, όπου έχουμε κυρίως iphone, xiaomi, samsung. Το επόμενο κάστρο είναι ο χώρος του αυτοκινήτου που θα γίνει κάτι αντίστοιχο. -
Το ξαναγράφω από οικονομικής απόψεως. Για να πάρουν λεφτά οι Κινέζοι από την Ευρώπη πρέπει να δώσουν πρώτα. Να κάνουν μεγάλες επενδύσεις και να τις διατηρούν κιόλας και να τις πληρώνουν.
Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όταν ξεκίνησαν στην Κίνα επένδυσαν τεράστια ποσά, σε δισ €. Τους έβαλαν να φτιάξουν εργοστάσια, να προσλάβουν χιλιάδες ίσως και εκατομύρια. Να μεταφέρουν τεχνογνωσία. Και τους ανάγκασαν να μπουν σε μεικτές εταιρείες με Κινέζους, με την πλειοψηφία και τον έλεγχο σε Κινέζικα χέρια.
Δεν τους είπαν οι Κινέζοι ελάτε εδω να πουλήσετε μόνο και να πάρετε τα λεφτά μας.Έχουν πολύ δρόμο ακόμα μπροστά τους οι Κινέζοι, έχουν βουνά και ποτάμια να διασχίσουν για να φτάσουν να πουλάνε στην Ευρώπη.
-
Δες cosco για το πώς μπουκαρουν στην (πτωχευμένη) Ευρώπη.
-
Τίποτα από όλα αυτά δεν θα γίνει.
-
Μέχρι να δοκιμάσει να μπει στην Ταιβαν η Κίνα και να αρχίσει το πανηγύρι.
-
Διάβαζα ένα οικονομικό αναλυτή που έλεγε ότι στην υπάρχουσα φάση μόνο Tesla/Toyota βλέπει να επιβιώνουν. Οι υπόλοιποι εμφανίζουν προβλήματα με την απόδοση των μετοχών/ομολόγων, δείγμα ότι οι επενδυτές δεν βλέπουν μέλλον.
Προφανώς, δεν αποκλείεται να εμφανίσουν κάποιο άσσο από το μανίκι.
-
Την Vinfast την ξέρετε? Έχει έδρα τη Σιγκαπούρη, παράγει ιχ στο ...Βιετνάμ, άνοιξε ήδη 6 αντιπροσωπείες στην Καλιφόρνια, την προηγούμενη βδομάδα μπήκε στο Νασντακ και για λίγο είχε την μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση πίσω μόνο από την Τέζλα.
Παραγωγή ηλεκτρικών για τη Δύση? Ναι, οσονούπω. Κάτι πρωτότυπα γυροφέρνει. Φτιάχνει ένα εργοστάσιο στην Καρολίνα, αλλά θα αρχίσει να παράγει από το 2024, μέχρι τώρα είναι στα μπετά.
ΕπειδήΣ η μπούρδα πάει σύννεφο, θα περιμένω να δω τι γίνεται ΌΤΑΝ κάτσει η σκόνη. -
Αυτοί που στήθηκαν από το 0 να φτιάχνουν ηλεκτρικά, προφανώς έχουν προβάδισμα σε σχέση με τους παλιούς που μοιράζουν τους πόρους τους στα θερμικά.
Τώρα ποιος μπορεί να καλύψει τις υποσχέσεις του, θα δείξει. -
αταιμ, με αρέσει που προδικάζεις ότι θα κλείσουν όλοι οι Ιάπωνες. Γράφεις και τη σειρά τους κιόλας. Συμπεριλαμβάνεις και την Νισσάν μέσα που είναι στα ηλεκτρικά από το 2010 με το Ληφ, και έκτοτε βγάζει κάμποσα μοντέλα.
Εν τω μεταξύ δεν έχεις λάβει υπόψη ότι οι περισσότεροι σαμουράιδες έχουν προσκολληθεί στο άρμα της τουότα, τον νυν πρωταθλητή πωλήσεων και κερδών.
Επίσης λες ότι κλείνουν όλοι σε Ευρώπη και αμερική, πλην μερσεντέ και φερράρι.Κάνω μια λίστα λοιπόν με τους παλιούς που θα υπάρχουν κατ' εσέ σε λίγα χρόνια :
Μερσεντέ
Φερράρι
Τεζλα
BYD
Ρίβιαν
Γκήλη
Χιουντάι/ΚΙΛ, και
Vinfast (αυτή την προσθέτω εγώ, δεν μπορεί, τόση κεφαλαιοποίηση έχει, θα επιβιώσει, και θα της ανοίξω και νήμα) -
Έτσι! Βάλε και την lucid μέσα.
Το μόνο που δεν συνάδει με αυτά που γράφω είναι το ότι η μετοχή της Honda έχει πάρει την ανιούσα και δεν σταματάει. Τι παίζει;Προφανώς δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον, θα επανέλθουμε σε λίγα χρόνια στο thread αφού έχει κλείσει η Nissan.
-
Εδώ ακόμα δεν είναι σίγουρο πότε θα καταργηθούν τα θερμικά... ρίσκο και για τους υφιστάμενους κατασκευαστές.
Υπομονή να έχουμε και θα δούμε εξελίξεις. -
Μετοχές της Lordstown Motors μην ξεχάσετε να πάρετε.
-
Η συνεργασία κινεζικών με δυτικές εταιρείες αφορούσε αρχικά τη κλοπή της τεχνογνωσιας καμία κινεζική δεν έχει εξελίξει σοβαρό θερμικό κινητήρα, για υβριδικό ούτε συζήτηση κ για τον λόγο αυτό ποτέ δεν κατάφεραν να πουλήσουν εκτός Κίνας τα ρημάδια που κατασκεύαζαν. Τα πράγματα άλλαξαν πλέον, έκλεψαν τη τεχνογνωσία μέσω της υποχρέωσης πρόσληψης Κινέζων σε δυτικές εταιρείες εγκατεστημένες στη Κίνα κ με το πλεονέκτημα των πρώτων υλών προσπαθούν να επιβάλλουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους λόγω μειωμένου κόστους παραγωγής. Όσο οι υποδομές δεν επιτρέπουν μαζική ηλεκτροκίνηση θα παραμείνει όνειρο η κινεζική επικράτηση. Αντέχουν λόγω κρατικής χρηματοδότησης, εάν η κινεζική οικονομία μπει σε ύφεση κ κοπει το κρατικό χρήμα θα ναυαγήσει η κινεζική ηλεκτροκίνηση δεδομένου ότι η ανάπτυξη υποδομών για ηλεκτρικά απαιτεί χρόνια αρκετά ακομη
-
Ωραία όλα αυτά, αλλά ξεχνάτε μερικά σοβαρά θεματάκια:
Το γεγονός ότι η Κίνα έχει κοιτάσματα σπάνιων γαιών, τα οποία έχει χαρακτηρίσει στρατηγικής σημασίας εδώ και χρόνια,
ότι η Κίνα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο του πλανήτη,
και ότι είναι πλέον εδώ και χρόνια, η μεγαλύτερη ενιαία αγορά αυτοκινήτου στον κόζμο και με διαφορά.
Του μπιγκ του φέιλ δηλαδήΣ.Αλλά το ίδιο είναι και μερικοί άλλοι. Κάποια Τουότα, κάποιο Λαικό, οι αμερικάνοι, κτλ.
Και όταν έχεις το χρήμα, την κυρίαρχη θέση στην αγορά σε επίπεδο αριθμών, το εργαλείο της νομοθεσίας, την κλειστή αγορά (τουλάχιστον η ΝΑFTA γιατί η ΕΕ έχει αλωθεί έστω και εν μέρει), και την πολιτική στήριξη, τότε είναι δύσκολο να καταρρεύσεις.Σαφώς και θα κλείσουν μαγαζιά, και μερικά θα συγχωνευτούν, αλλά αυτό θα γίνει και για διάφορους επίδοξους κινέζοι και βιετναμέζοι και όποιον άλλο επίδοξο σταρτάπερ εμφανιστεί.
-
Για να ανταγωνιστείς κρατικά επιχορηγουμενη εταιρεία δηλαδή κινεζικηβαπαιτεί κρατικό χρήμα. Το κάνουν πλέον κ οι Αμερικάνοι, μόνο η Ευρώπη αντιστέκεται άτυπα αλλά θα ακολουθήσει την ίδια πολιτική κ θα επιστρέψουμε στα ένδοξα 80s όπου η ιδιωτική οικονομία ζούσε με το boost των κρατικών ενισχύσεων. Οπότε οι πιο ισχυρές οικονομίες θα διασώσουν τις εταιρείες τους
Ποιά μαγαζιά θα μείνουν ποιά θα κλείσουν;