-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το αυτοκίνητο είναι από το μέλλον. Ένα οικογενειακό πολυτελείας με €3-4/100χλμ μπορεί να μοιράσει πόνο σε ότι κινείται.
Mου θυμιζεις καποιους καγκουρες με κατι evo 1000 αλογων που περνουσαν φερραρι και λαμποργκινι σε καμια ευθεια και νομιζαν οτι εχουν κι εφαμιλλο αυτοκινητο.
Εσυ το πηγες ακομα πιο περα, συγκρινεις τεσλα 3 με hypercars σαν τη bugatti επειδη σε μια ευθεια και για λιγα μετρα πανε κοπιο.
Τελικα πρεπει να'σαι μεγαλος θαυμαστης του fast and furious γιατι απο εκει που η βασικη σου εμφανη ηταν οι ρυποι, τωρα ξαφνικα σε μαραναν οι κοντρες (παντα σε ευθεια και για συγκεκριμενα μετρα γιατι σε κανα nurburgring δεν το κοβω το 3αρι να βγαζει πανω απο 3-4 γυρους). Λες κι αυτος ειναι ο σκοπος ενος μεσαιου sedan.
Αντε σε επομενο συγκριτικο βαλε μας και ποιο παρκαρει γρηγοροτερα, να βγει πρωτο παλι το 3αρι να νιωσεις τονους συγκινησης για το απολυτο αυτο εργαλειο της αυτοκινησης. -
Έλα νιώθω ότι κλέβω εκκλησία και αγαπώ πολύ την εκκλησία και το έργο της.
Ξέρεις τι χρόνο έκανε αυτό το αυτοκίνητο στο δαχτυλίδι;
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Έλα νιώθω ότι κλέβω εκκλησία και αγαπώ πολύ την εκκλησία και το έργο της.
Ξέρεις τι χρόνο έκανε αυτό το αυτοκίνητο στο δαχτυλίδι;
Και ξαναγραφω, ο σκοπος ενος sedan ειναι οι επιταχυνσεις και οι χρονοι στην πιστα (εστω και για τους 4 το πολυ γυρους που θα βγαζεις στο ring) ?
Επισης, αν μπουμε στο τριπακι αυτο, τοτε το πιο βασικο ειναι η οδηγικη αισθηση. Πιστευεις πως οποιοδηποτε τεσλα μπορει να συγκριθει με bugatti? Η εστω ακομα και με την πιο φτηνη πορσε?
-
Το Τέσλα plaid, είναι μια μελετημένη εργοστασιακη οικογενειακή ηλεκτρική λιμουζίνα και οχι καγκουρικο φτιαγμένο Έβο όπως λανθασμένα φαντάζεσαι, που ρεζιλευει, βασικά εκμηδενίζει μια θερμική Bugatti σε επιταγχυνση ενώ κοστίζει 12 φορές λιγότερο από αυτήν και παράλληλα γράφει χρόνο στο δαχτυλίδι ίσο με θερμικό supercar της mercedes που κοστίζει 3 φορές το κόστος ενός plaid.
Οι δε δοκιμαστές του λένε πολλά θετικά σχόλια για την οδηγική του αίσθηση τηρουμένων των αναλογιών ότι είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευών.
Παράλληλα αν δεν θες να ρεζιλευεις σούπερκαρς μπορείς να κάνεις ένα άνετο ταξίδι με χώρους αλά s class, σχετική άνεση της αεραανάρτησης είναι η αλήθεια όπως λένε και οι οδηγοί του, ενώ η αεροδυναμική του που είναι η καλύτερη σε αυτοκίνητο παραγωγής ever, 0,20cx , του δίνει μια αυτονομία γύρω στα 450 χλμ με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. (Τοσα δηλώνουν καποιες δοκιμές). Το κόστος δε αν το φορτίζεις σπίτι σου είναι 3-4 ευρώ /100 χλμ και αν πεις να εκμεταλλευτείς το vfm χαρακτήρα του και εξοικονομείς χρήματα από την αγορά του, τότε με 10Κ βάζεις φωτοβολταϊκά και κινείσαι τζάμπα. Δηλαδή κάνεις κόντρες σαν καγκουρας με μηδέν κόστος.
Όχι σαν τους άλλους που ψάχνουν κανα 20ρίκο για βενζίνη.Μάλιστα μπορείς να σταματήσεις στο ταξίδι σου σε κάποιο ΣΕΑ με ταχυφορτιστη της Τέσλα και να φορτίσεις από το 20-80% μέσα σε 25 λεπτά περίπου. Ίσα ίσα να πάρεις εναν καφέ, να πας τουαλέτα και να φύγεις ξανά. Εάν πεις να κάτσεις λίγο παραπάνω φτάνεις στο 90% και φεύγεις με την ηλεκτρική λιμουζίνα σου και αυτονομία αλλα 400χλμ. Όπου ανα φτάσεις στο τέλος του ταξιδιού σου σε πόλη τότε αυτα τα 400 χλμ που γέμισες στο μέσο του ταξιδιού σου λογικά αυξάνονται, ίσως γίνονται 450-470 χλμ αυτονομίας.
Φυσικά δεν κάνει για καθημερινά μεγάλα ταξίδια, υπάρχουν και άλλα tesla με μεγαλύτερη αυτονομία, ή και γιατί όχι τα diesel, αλλά μια στο τόσο αν κάνεις ταξίδια δεν σε ενοχλεί. Άλλωστε είναι ένα αυτοκίνητο ειδικό σκοπού. Σκοπός του είναι να είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο.
Ειδάλλως ποιος από εμάς κάνει 600 χλμ (σε μικτη διαδρομή) κάθε ημέρα για να τον δυσκολέψει η αυτονομία του. Σχεδόν κανείς.Και αυτό πάντα με την σημερινή τεχνολογία των μπαταριών. Έρχονται σταδιακά νέες τεχνολογίες με αισθητά μεγαλύτερη αυτονομία.
Δηλαδή τα έχεις όλα σε ένα αυτοκίνητο.
Εντάξει σαν την bmw του κάθε μπάρμπα δεν είναι.....αλλά κάτι κάνει το καημένο το Τεσλακι.
-
Κάνε και μια βολτιτσα να ζηλέψεις. Σκέψου να οδηγείς ένα τόσο δυνατό και καλοστημένη όχημα έτσι για να ξεσκασεις....εντάξει μάλλον πρέπει να ζεις στη Γερμανία για να έχει autobhn χωρίς όριο ταχύτητας.
Δες τις ρεπριζ σε αστραπιαίο χρόνο από τα 100 στα 260 χλμ και την σταθερότητα του.
Υ.γ στις ρεπριζ σπινιαρει έως τα 150-160χλμ/ώρα και είναι και awd!
Υ.γ.1 εξαιρετική αεροδυναμική που στα 260 δεν αλλάζει αισθητά ο θόρυβος του αέρα από τις χαμηλότερες ταχύτητες !!!
-
Από τα όσα θυμάμαι από τα μαθήματα 'ηλεκτρικές μηχανές 1 και 2' , δεν παίζει ένας ηλεκτροκινητήρας 450 αλόγων να είναι ίδιος με έναν των 550. Δεν μπορεί πχ ο άξονας, τα εφέδρανα ή ρουλεμάν έδρασης, τα τυλίγματα, ο στάτορας, ο ρότορας, Ο πυκνωτής εκκίνησης ή άλλες διατάξεις γι' αυτό το σκοπό, το μέγεθος, ο όγκος, το βάρος, κ.ο.κ. να ταυτίζονται. Είναι θεμελιωδώς διαφορετικά. Και αν πιάσουμε και ινβέρτερς, διατομές καλωδίων, τροφοδοτικά το πράμα χορταίνει κι άλλο.
Πράγμα το οποίο με οδηγεί στην εξής σκέψη: Ότι ο κινητήρας των 450 αλόγων είναι ένας κινητήρας των 550 από την αρχή, όπως επίσης και όλες οι διατάξεις υποστήριξής του. Αλλά, μέσω λογισμικού , είναι συγκρατημένος, στην αρχή τουλάχιστον. Και στην πορεία, ανάλογα με το πλάνο μάρκετινγκ που έχει η εταιρεία, ή τις λισάνς αναβάθμισης, ή συνδρομές και λοιπές χρεώσεις που πληρώνει ο πελάτης, του απελευθερώνει κάποια επιπλέον ισχύ. Και αυτό στην περίπτωσή μας γίνεται από τον αέρα, όβερ δη ερ που λέμε στα βλάχικα.
Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για κάτι το καινοφανές και το επαναστατικό, αν και ουχί κάτι το αμιγώς θετικό. Πχ, ιτς νάις του χεβ 100 έξτρα χόρσα, αλλά κατά τον ίδιο τρόπο μπορεί αύριο να σου βάλει το μαχαίρι στο λαιμό και να σου πει ή μου δίνεις τόσα το μήνα, ή στο κλειδώνω και δεν μπορείς να πας πουθενά.
Του μπι κοντίνιου. -
Αντίστοιχα και με τις μπαταρίες. Δεν γίνεται μια μπαταρία α kwh από τη μία στιγμή στην άλλη να δίνει β kwh, όπου β μεγαλύτερο του α, και άρα να σου βγάζει περισσότερα χλμ. Πως στα βγάζει όμως; εδώ τα πράγματα είναι περισσότερο πολύπλοκα:
υποθέτω, καταρχήν, ότι η μπαταρία ευθύς εξαρχής ήταν και εδώ συγκρατημένη στην βσθμονόμησή της και στα όρια λειτουργίας της. Είναι λογικό, είμαστε στην αρχή, δεν υπάρχει ακόμη πλήρης εμπειρία στο θέμα αυτό, σου λέει να μην ρισκάρουμε πολύ.
Με τον καιρό όμως,πχ αναλύοντας τα ντέιτα από τους εκατοντάδες χιλιάδες μπέτα τέστερς είδαν ότι πχ μπορούν να χαμηλώσουν το κατώφλι λειτουργίας της, πχ από το να την αφήνουν να κατεβαίνει μόνο μέχρι το 20%, λέμε τώρα, της επιτρέπουν να πάει μέχρι το 16%. Ή να είδαν ότι το σύστημα ψύξης είναι υπερβολικό στη λογική του, και να 'σηκώνει' και πιο ήπια λειτουργία. Τσουπ, βγήκαν άλλα 30 χλμ. αυτονομίας με την ίδια μπαταρία!
Σενάριο είναι, αλλά το βλέπω ρεαλιστικό επί της αρχής του. Παράλληλα, έκαναν και όσες αλλαγές απαιτούνται στο λογισμικό ελέγχου, πιθανόν να χρέωσαν και κάτι, ή μπορεί και όχι, στη λογική ότι τα πρώτα ποτά να είναι δωρεάν, και όλοι είναι προς ώρας χαρούμενοι.
Και πάλι μιλάμε βέβαια για κάτι το ρηξικέλευθο. Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στα συμβατικά ιχ. Πχ ένα Πεμβέ 320 να έχει το μοτέρ του 340. Και ανάλογα τις ορέξεις της οικογένειας Κουάντ ή το ποσό συνδρομής που πληρώνεις ή τις προσφορές που αγοράζεις κατά καιρούς να στο κάνει 320, 330 ή και 340. Και αν είσαι κακοπληρωτής να στο γυρίζει ξανά σε 320.
Όμως γενικά, ας έχετε στο νου σας ότι τίποτα δεν είναι τζάμπα
Όλα εδώ πληρώνονται. -
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Όλα εδώ πληρώνονται.
Οτι πληρώσεις παίρνεις
Αυτή την στιγμή κυκλοφορούν 3Μ Μodel3/Y τα οποία εχουν επάνω 1000$ σε hardwear ,εξελιγμένο μικρο επεξεργαστή 5 χρόνια μπροστά, χωρίς όμως να είναι πληρωμένο και επομένως ξεκλειδωμένο το FSD.
3B$ στον δρόμο επεξεργαστικής ισχύος που κοιμάται!
και η tesla εχει το μεγαλύτερο κέρδος ανα αυτοκίνητο πλην ferrari!Συμβαίνει και σε αλλα τμήματα του αυτοκινήτου
ηλεκτρομοτέρ με μεγάλα περιθώρια
μπαταρίες με ακόμα μεγαλύτερα
όλα πάνω στο αυτοκίνητο είναι υπερ-διαστασιολογημένα (over-engineering) με κορυφαίο το heat management system.
https://forum.4troxoi.gr/topic/85859/tesla-forum/489Μαζί με τις ΟΤΑ αναβαθμίσεις του λογισμικού εξασφαλίζουν αυτό που γράφτηκε παραπάνω ελάχιστη απαξίωση της τιμής τους σαν μεταχειρισμένα όσος χρόνος και αν περάσει.
Αν πληρώσεις κάτι είναι δικό σου κανείς δεν σου το παίρνει πίσω , θα ήθελα να δω ενα παράδειγμα που έγινε κάτι τέτοιο , εγω ξέρω μόνο ενα...
-
Ωραία, όλα είναι όβερεντζινίαρντ, όπως άλλωστε έγραψα πριν. Αυτό έχει διπλή ανάγνωση όμως. Τη μία που μόλις είδαμε, και την άλλη που κρύβεται από κάτω.
Και που είναι η κάτωθι: ότι αν ήταν σωστά διαστασιολογημένο το Τέσλα των 450 αλόγων θα έκανε πχ 30.000ντόλλαρς , ενώ τώρα κάνει πχ 40000 γιατί στο μέλλον ΜΠΟΡΕΙ (πιθανολογούμε, αλλά δεν το ξέραμε όταν το αγοράζαμε, ούτε το εγγυάται κάποιος ότι θα ξανασυμβεί στο μέλλον) να αναβαθμιστεί σε ορισμένες ( αλλά όχι όλες) παραμέτρους λειτουργίας.
Καινοφανές και αυτό. Όχι σε απόλυτο βαθμό βέβαια, το είχαμε ξαναδεί σε μικρότερη κλίμακα και θα αναφέρω ένα παράδειγμα που το έζησα εκ των έσω. Το vw βέντο 1400 και 1800 των νάιντις είχαν τις ίδιες αναρτήσεις και φρένα παρά το γεγονός ότι το πρώτο είχε 60 άλογα και το δεύτερο κάτι σε 100 και 60-80 περισσότερα κιλά. Τώρα το τέζλα το πήγε σε άλλη πίστα βέβαια με μεγαλύτερες και πιο πιεστικές διαφορές μεταξύ των μοντέλων
και αναβαθμίσεις απ τον αέρα. -
@dstou said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Από τα όσα θυμάμαι από τα μαθήματα 'ηλεκτρικές μηχανές 1 και 2' , δεν παίζει ένας ηλεκτροκινητήρας 450 αλόγων να είναι ίδιος με έναν των 550. Δεν μπορεί πχ ο άξονας, τα εφέδρανα ή ρουλεμάν έδρασης, τα τυλίγματα, ο στάτορας, ο ρότορας, Ο πυκνωτής εκκίνησης ή άλλες διατάξεις γι' αυτό το σκοπό, το μέγεθος, ο όγκος, το βάρος, κ.ο.κ. να ταυτίζονται. Είναι θεμελιωδώς διαφορετικά. Και αν πιάσουμε και ινβέρτερς, διατομές καλωδίων, τροφοδοτικά το πράμα χορταίνει κι άλλο.
Πράγμα το οποίο με οδηγεί στην εξής σκέψη: Ότι ο κινητήρας των 450 αλόγων είναι ένας κινητήρας των 550 από την αρχή, όπως επίσης και όλες οι διατάξεις υποστήριξής του. Αλλά, μέσω λογισμικού , είναι συγκρατημένος, στην αρχή τουλάχιστον. Και στην πορεία, ανάλογα με το πλάνο μάρκετινγκ που έχει η εταιρεία, ή τις λισάνς αναβάθμισης, ή συνδρομές και λοιπές χρεώσεις που πληρώνει ο πελάτης, του απελευθερώνει κάποια επιπλέον ισχύ. Και αυτό στην περίπτωσή μας γίνεται από τον αέρα, όβερ δη ερ που λέμε στα βλάχικα.
Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για κάτι το καινοφανές και το επαναστατικό, αν και ουχί κάτι το αμιγώς θετικό. Πχ, ιτς νάις του χεβ 100 έξτρα χόρσα, αλλά κατά τον ίδιο τρόπο μπορεί αύριο να σου βάλει το μαχαίρι στο λαιμό και να σου πει ή μου δίνεις τόσα το μήνα, ή στο κλειδώνω και δεν μπορείς να πας πουθενά.
Του μπι κοντίνιου.Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα. Αγοραζεςι το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ με το ακριβότερο κατά 4-8-10-15Κ μοντέλο. Εάν στο μέλλον θελήσεις να κάνεις την αναβάθμιση, την κάνεις, μάλιστα είναι και φθηνότερη καθώς περνούν τα έτη, αλλάζουν τα μοντέλα και εσύ έχεις ακόμα το παλαιότερο και πιο αδύναμο. Σου λέει κάνε την αναβάθμιση φθηνότερα πλέον ώστε να παραμείνεις στο ίδιο επίπεδο με τα σημερινά Τέσλα. Εάν θέλει να την κάνει ο επόμενος ιδιοκτήτης, την κάνει. Εάν φοβάσαι τα πολλά γκάζια δεν την κανεις και τα λεφτά τα τρως σε γύρους από χαρτόνι και βιγκαν μιλκσεϊκ.
Όσο για το δυστοπικό σενάριο ένα θα σου πω. Σήμερα που μιλάμε, τώρα, έμαθα πως σε αυτοκίνητα 16--17 ετών ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ανταλλακτικά. Δεν τα παράγουν οι προμηθευτές και δεν τα παράγουν ούτε ως universal. Πολλά παλαιά αυτοκίνητα γινονται mad max οχήματα από μεταχειρισμένα.
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Μαζί με τις ΟΤΑ αναβαθμίσεις του λογισμικού εξασφαλίζουν αυτό που γράφτηκε παραπάνω ελάχιστη απαξίωση της τιμής τους σαν μεταχειρισμένα όσος χρόνος και αν περάσει.
Ακριβώς αυτό!
-
H δική μου αναγνωση είναι οτι το κόστος αυτών των hardware έχει ΗΔΗ πληρωθεί από τον καταναλωτή στην αγορά του αυτοκινήτου γιατί αλλιώς δε θα έβγαινε σε παραγωγή έτσι στο τσαμπέ, και το πληρώνεις μετά ΕΞΤΡΑ καπέλο με συνδρομή. Αλλιώς δε θα μπορούσε η εταιρεία να υπολογίσει αν και πόσοι θα έκαναν συνδρομή για πχ. θερμαινόμενα καθίσματα ή για το full self crash ή οτιδήποτε τέτοιο. Και πάει για όλες τις εταιρείες που έχουν πάρει αυτό το γελοίο και ταυτόχρονα χυδαίο δρόμο, και τη BMW, και τη Merc και φυσικά την Τεσ-λολ.
-
Πριν δεις συνωμοσίες γύρω σου, πάρε μια βαθιά ανάσα και κάτσε λιγο και βάλε το μυαλό σου να σκεφτεί.
Το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Το δικό σου όχημα έχει ένα πάτωμα και κάποια δομικά στοιχεία. Κοστίζει ας πουμε 28Κ, τα ίδια δομικά στοιχεία έχει και η δυνατότερη έκδοση του που κοστίζει 40Κ
Οπότε ναι εσύ αγόρασες ένα σασί που ταιριάζει και σε πιο πλούσιες και δυνατές εκδόσεις αλλά δεν το φτάνεις στα όρια του ή στο 100% αυτού που μπορεί να προσφέρει η δυνατότερη έκδοση του.
Το θέμα με τα νέα ηλεκτρικά οχήματα είναι πως θα μπορείς να αναβαθμίσεις το όχημα οπότε θέλεις διότι όπως και τώρα με το πάτωμα σου, έτσι και με αυτά θα αγοράζεις τα ίδια μηχανικά μέρη (hardware) αλλά δεν θα τα χρησιμοποιείς στο 100% των δυνατοτήτων τους.
Πέραν του γεγονότος, πως μια τέτοια πολιτική θα επιφέρει τεράστια μείωση στο κόστος κατασκευής λόγω οικονομίας κλίμακας κάτι που σαφέστατα συμφέρει τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα των αγοραστών
-
@diego1960 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
....για όλες τις εταιρείες που έχουν πάρει αυτό το γελοίο και ταυτόχρονα χυδαίο δρόμο, και τη BMW, και τη Merc και φυσικά την Τεσ-λολ.
Στην Tesla αγοράζεις εφάπαξ δεν πληρώνεις συνδρομή.
Στην περίπτωση της οτι όλο το hardwear υπάρχει έτοιμο και επιλέγεις αν θα πληρώσεις να το ενεργοποιήσεις .Το "μαγικό " είναι οτι κάποιος κάθισε τα υπολόγισε και βρήκε οτι είναι πιο οικονομικό να τα βάζεις όλα επάνω ,πιο φιλικό στο περιβάλλον πιο βιώσιμο για τις πρώτες ύλες γιατί πχ το ηλεκτρο-μοτερ που αντέχει 1.000.000 μίλια θα βρεθεί πάλι στο δρόμο του αντί να γίνεται σκραπ σε μια μάντρα μετα απο ενα ατύχημα.
Οι άλλοι κατασκευαστές γιατί κατασπαταλούσαν πόρους τόσα χρόνια τι σχεδίαζαν; τι υπολόγιζαν ;
Ααα θυμήθηκα
«planned obsolescence» Σχεδιασμένη , υπολογισμένη με ακρίβεια απαξίωση
θυμάμαι χαρακτηριστικά κάτι αντλίες νερού που χάλαγαν ακριβώς σε συγκεκριμένα χλμ
να που χρησιμοποιούσαν τους μηχανικούς λογισμικού και τους υπερ υπολογιστές τους και για να κάνουν σκασίματα οι εξατμίσεις μην το ξεχνάμε αυτό
τους αξίζει ΧΡΕΩΚΟΠΕΙΑ αλλα θα είναι κρίμα για τους εργαζόμενους οπότε θα την πληρώσουν πάλι οι φορολογούμενοι .Για πείτε τώρα για golden boys ...
-
Kαι εφάπαξ να το αγοράσεις, αν υπάρχει ηδη το hardware στο αυτοκίνητο απλά δεν είναι ενεργοποιημένο, σημαίνει οτι έχουν κάνει έρευνα οτι δεν χάνουν έτσι αλλά κερδίζουν. Για μένα αν έχεις το hardware πάνω ήδη εγκατεστημένο, να μην πληρώσεις καμία ενεργοποίηση, το κόστος το εχεις ήδη φάει. Ή το πληρώνεις πριν την αγορά ή καθόλου δλδ. Μου φαίνεται χυδαίο να πληρώνω για κάτι 2 φορές, γιατί σίγουρα μα σίγουρα έχει υπολογιστεί η περίπτωση για το Χ/Ψ λόγο να μην ενεργοποιήσουν τα όψιον οι περισσότεροι αρα έχει ήδη υπολογιστεί το κόστος εγκατάστασης στην αρχική τιμή αγοράς του αυτοκινήτου. Εδω η χυδαιότητα στη Mercedes έχει φτάσει να πληρώνεις σε κάποιο ηλεκτρικό (ίσως EQS;) μια συνδρομή για να ξεκλειδώνεις ίππους και να ρίχνεις το 0-100 κατα κάτι δέκατα. Τι μ@λακίες είναι αυτές;
Φυσικά τώρα στo late capitalism, απλά κάνουν όλοι αρπαχτές από όπου μπορούν πριν λήξει το πάρτι, αλλά εξακολουθώ να είμαι old school στη λογική γιατί ήμουν απόλυτα ικανοποιημένος με την επιλογή να πληρώσω ή μη κάτι από την αρχή πριν την παραγγελία.
Για το planned obsolescence εννοείται οτι συμφωνώ, και δεν το βλέπεις μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και στα κινητά, στις μπαταρίες τους, στις ηλεκτρικές συσκευές, στα ρούχα ακόμα κτλ. Όταν το σύστημα βασίζεται σε growth κάθε χρόνο λογικό είναι να βρίσκουν τρόπους να μας παίρνουν λεφτά όσο πιο συχνά γίνεται. Λογικό μέσα σε ένα παράλογο σύστημα για να μην παρεξηγηθώ. Και εγώ το σιχαίνομαι αυτό.
-
Για να καταλάβεις αυτές τις "μαλακίες" πρέπει να κάνεις βασικά μαθήματα κοστους παραγωγής, 5-10 σελίδες είναι οι βασικές έννοιες και κάποιες ασκήσεις και αμέσως θα το αντιληφθείς γιατί συμφέρει να υπάρχει αυτή η δυνατότητα ενός κοινού μηχανικού hardware και μιας κοινής γραμμής παραγωγής. Είναι γελοία απλό και εύκολο.
Δεν υπάρχουν συνομωσίες σε ότι δεν καταλαβαίνεις. Απλά το πιθανότερο είναι να μην το γνωρίζεις και να μην έχεις ασχοληθεί.Αυτό που όλοι οι πολέμιοι του συστήματος κάνουν τη ζωή ανώτερων και προνομιούχων στρωμάτων του συστήματος, είναι εντυπωσιακό.
Δεν λέω αν έχουν δίκιο ή όχι στην ρητορική τους. Απλά κρίνω τις επιλογές τους που είναι αποτέλεσμα του συστήματος.
Πήγε ο άλλος πιτσιρικάς, ακόμα δεν έχει για να ζήσει μόνος του και πήρε σπορ αυτοκίνητο με 30Κ και μιλάει για το σύστημα που στηρίζεται στην κατανάλωση υπεραξίας και τη δυσκολία του να ζουν οι νεοι σε αυτό. Παράλληλα βρίζει όσους κάνουν το ίδιο με αυτόν ενώ έχουν εξασφαλίσει τουλάχιστον τα βασικά της διαβίωσης τους.
Απίστευτοι Έλληνες.
Υ.γ Υπαρχει emoticon που να κάνει το σταυρό του;
-
Σας διαβάζω και απορώ γιατί λογομαχειτε... η κατεύθυνση προς την ηλεκτροκινηση έχει αποφασισθεί... τέλος. Ότι και να λέμε δεν αλλάζει η ροτα.
Ελπίζουμε κάποιοι ότι θα υπάρξει παραλληλα η ανάπτυξη μιας νέας τεχνολογιας που δεν θα στηρίζεται σε συσσωρευτές αλλά πχ σε υδρογόνο- γιατί θα απαιτεί/ επιτρέπει γρήγορο ανεφοδιασμό σε πρατήριο και όχι στάση για ταχεία φόρτιση ή προετοιμασία με αργή πολύωρη φόρτιση. Τεχνολογια που θα προσομοιάζει την σημερινή ορυκτών καυσιμων, θα επιτρέπει ευκολοτερα τον ανεφοδιασμό.
Και αυτό γιατί ζούμε στην Ελλάδα, όπου οι μονοκατοικίες είναι περιορισμένες στους αστικούς ιστούς και τίθεται θέμα για τις φορτίσεις των ΕV. Αλλά και για τα ταξίδια, τις μετακινήσεις εκτός των πόλεων. Υπάρχουν πολλοί προβληματισμοι.
-
@christostsp said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Σας διαβάζω και απορώ γιατί λογομαχειτε... η κατεύθυνση προς την ηλεκτροκινηση έχει αποφασισθεί... τέλος. Ότι και να λέμε δεν αλλάζει η ροτα.
Δεν κατάλαβες....δωρεάν ψυχανάλυση κάνουμε διότι δεν έχουμε λεφτά για γιατρούς, μόνο για πολυτελή οχήματα.
Αυτό με το υδρογόνο εμενα δεν μου αρέσει. Μου αρέσει η ιδέα του σε εργοστάσια, σε μονάδες παραγωγης ενέργειας κτλ. Σε οχήματα όμως που κυκλοφορούν ανάμεσα μας, μάλλον όχι. Με φοβίζει!
Είμαι πιο θετικός στους υγρούς ηλεκτρολύτες που προσφέρονται όπως τα υγρά καύσιμα σε ντεπόζιτα, που δεν αναφλέγονται ( το αντίθετο σβήνουν τη φωτιά) και δεν αποθηκεύονται σε 700 bar πίεσης όπως το υδρογόνο. Άσε που η υιοθέτηση μιας τέτοιας τεχνολογίας (εφόσον ωριμάσει και γίνει πρακτική) διατηρεί ότι έχουμε στήσει σε υποδομές χωρίς καμία αλλαγή
-
Αυτά τα πράγματα δε γίνονται έτσι εύκολα επειδή κάποιοι το θέλουν στις Βρυξέλλες. Αποφασίσουν δεν αποφασίσουν, οι ΚΕΚ θα είναι μαζί μας για το λιγότερο 30 χρόνια ακόμα στο δρόμο. Ως τότε ποιός ζει ποιός πεθαίνει. Επίσης δεν είναι μόνο το θέμα της γρήγορης φόρτισης ή του ανεφοδιασμού αλλά και της οδηγικής αίσθησης που μας ενδιαφέρει, κάποιοι βρίσκουν πιο πολλά πλεονεκτήματα στα EV, κάποιοι στους ΚΕΚ. Δεν είναι μόνο οικονομικό ή πρακτικό το κριτήριό μας.
Φυσικά καλό θα ήταν να υπάρξουν και άλλες τεχνολογίες στο μέλλον για να καλύψουν όλα τα γούστα και όλες τις ανάγκες και όχι μυωπικά να πάμε να επιβάλλουμε μία με μόνο κριτήριο το "sustainability" αλλά όπως είπα από την ΕΕ δεν έχω καμία απαίτηση, εδώ πιστεύουν οτι θα κερδίσουν το ουκρανικό.
-
Στην ΕΕ δεν έχω σχεδον καμία εμπιστοσύνη. Αγεται και φέρεται. Δεν υπάρχει δε ενιαίο το αίσθημα του Ευρωπαίου πολίτη. Υπάρχουν κράτη με συμφέροντα που διαφέρουν από μελος σε μέλος. Μια μεγάλη κουβέντα.
Όμως η απόφαση τους δεν αλλάζει.Όλος ο εγχώριος ειδικος τύπος ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με ΕV οχήματα σε μια χώρα που δεν ξέρουμε που να βάλουμε το καλώδιο της φόρτισης... μην πω κάτι βαρύ τώρα... Και δεν επιδοτείται ούτε καν απόσυρση, έστω με κάποιο ποσό, για να περάσουμε έστω σε οχήματα μικρότερης επίπτωσης στο περιβάλλον, σαν αντιρυπαντικη τεχνολογία θεωρείται πια μόνο το ΕV.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης