-
Σαφέστατα. Το πρόβλημα είναι τα παλαιά αυτοκίνητα και φορτηγά και ακόμα και τα φθηνότερα mild hybrid euro6D είναι μια λύση εάν πωληθούν μαζικά και αλλάξουν το στόλο των οχημάτων στους δρόμους.
Άλλο αυτο, και άλλο το "Αχ τα κακά τα όρια πιέζουν τους καλούς κατασκευαστές και τελικά μας οδηγούν στα ηλεκτροκίνητα επειδή πιέζουν για τους ρύπους των diesel" που σημαίνει πως δεν θα έπρεπε να βάλουν αυτά τα όρια.
Που δεν μας οδηγούν τουλάχιστον σήμερα στα ηλεκτρικά διότι είναι χαλαρά και ευκόλως εφαρμόσιμα και γενικά υπάρχουν και άλλες επιλογές πέρα από τα diesel. Απλά στο μυαλό του μέσου Έλληνα αν δεν βάλει ντίζελ στο αυτοκίνητο του και βάλει βενζίνη νιώθει ότι ζει συνωμοσίες. -
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Πιέζουν να εξαλειφθούν τα ντίζελ, γι αυτό βάλανε όριο στην αμμωνία, το τελευταίο στη λίστα.
Γιατί δεν γίνεται να υπάρχουν οχήματα με αυτονομία 800χλμ όταν αυτοί θα πασάρουν στο γενικό πληθυσμό ηλεκτρικά διπλάσιας τιμής με πραγματική αυτονομία 250χλμ.
Ούτε γίνεται να υπάρχουν μόνο τουοτα υβριδικά στο μέλλον και τίποτε άλλο... μαλλον.Όρια στην αμμωνία έχουν τα φορτηγά εδώ και 10 χρόνια, οπότε οι λύσεις υπάρχουν.
Άσε που οι περισσότερες με το SCR που βάλαν, βάλαν και έναν βασικό καταλύτη για την αμμωνία. -
Μην επικεντρώνεστε μόνο στα όρια για την αμμωνία κλπ. Υπάρχουν κι άλλα ενδιαφέροντα στο euro 7.
Εφαρμογή από Ιούλιο του '25. Άρα λογικά τα μοντέλα που θα βγουν το '24 θα είναι euro 7. Άρα σε 1,5 χρόνο θα πάρω καινούργιο αυτοκίνητο .
Το CO2 δεν το πειράζουν καθόλου. Άρα τα τέλη κυκλοφορίας και η είσιδος σε δακτύλιο μένουν όπως είναι σήμερα (λογικά) .Θα βάλουν λέει υποχρεωτικά σύστημα παρακολούθησης των ρύπων σε real time στα αυτοκίνητα. Άρα αύξηση κόστους.
Έχουν βάλει καινούργια όρια για τα σωματίδια που εκπέμπονται από φρένα και λάστιχα.
Άρα δισκόφρενα τέλος? Γυρνάμε σε ταμπούρα? Η Renault και η Ford τώρα διακιώνονται?
Και με τα λάστιχα τι γίνεται? Καλό δεν μου ακούγεται... -
-
Τι είναι τούτο που φτιάχνει η Toyota? Έβαλε μπροστά ένα θερμικό μοτέρ με turbo και πίσω έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα.
Λογικά μέχρι να μπει το turbo σε χαμηλές στροφές, ο ηλεκτροκινητήρας κινεί ανεξάρτητα τους πίσω τροχούς και ο θερμικός τους μπροστινούς. Πιθανόν να σβήνει και τελείως ο θερμικός και να κινείται ηλεκτρικά σαν πισωκίνητο. Μειώνεται και η κατανάλωση και το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν full hybrid.
Όταν μπει το turbo σε ψηλότερες στροφές, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας δεν έχει να προσφέρει τίποτα από άποψη ισχύος. Χρησιμοποιείται μόνο για να βελτιώσει την κατανομή ισχύος ανάμεσα σε μπρος και πίσω τροχούς, σαν τετρακίνηση.
Άρα έχεις ένα full hybrid σε χαμηλές στροφές κι ένα είδος τετρακίνητου turbo σε ψηλές στροφές. Υπερβολικά πολύπλοκο σύστημα. Λογικά θα είναι και πανάκριβο.
Με τα ηλεκτρικά που έρχονται μπορούν να βάλουν ένα ανεξάρτητο ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε τροχό και να κάνουν ότι θέλουν.
Η Toyota συνεχίζει τα παλαβά της. Ντε και σώνει να δείξει ότι τα υβριδικά της μπορούν να τρέχουν κιόλας, αλλά πάλι σε turbo κατέφυγε χα,χα,χα.
Με απόλυτη επιφύλαξη όλα αυτά, μέχρι να γίνουν γνωστές περισσότερες πληροφορίες. -
Έχει και ηλεκτροκινητήρα μπρόστα.
Αλλά έχει και αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Σαν το Corolla Cross AWD αλλά κάπως διαφορετικό. -
-
Μια χαρά τα λέει ο captain slow, και δεν μου αρέσει το lupo
-
Aπό το αutotriti (o.κ.,δεν κοιτώ ιδιαίτερα τις απόλυτες τιμές καταναλώσεων,αλλά τις διαφορές μεταξύ τους και την τελική κατάταξη).
Πέρα από επιβεβαίωση πάνω-κάτω των γνωστών δεδομένων,εκείνο που μου τράβηξε την προσοχή είναι το σύστημα e-power της Nissan στο QQ. με ιπποδύναμη πάνω από 50-60 άλογα από τον ανταγωνισμό (εξαιρουμένου του Tucson) καταφέρνει καταναλώσεις άκρως σημαντικές κι αντίστοιχες σε αστικό κύκλο με τα χαμηλότερων ίππων fullhybrid κι έχεις καβάντζα και τη δύναμη για τον ανοιχτό δρόμο.Τα ίδια βέβαια ισχύουν και για το Tucson."Αρχικά ξεκινήσαµε µε την αστική µας διαδροµή (εκεί δηλαδή που όλοι µας κάνουµε το 80% των ετήσιων χιλιοµέτρων). Αφετηρία µας ήταν το Ολυµπιακό χωριό και τελικός προορισµός η καρδιά της Αθήνας, η πλατεία Συντάγµατος µε ενδιάµεσες στάσεις πέριξ του κέντρου. Εδώ να αναφέρουµε οι «λούπες» µας προσοµοίωσαν τυπικές διαδροµές σαν αυτές που κάνουµε καθηµερινά. Επίσης, όπως σωστά το φαντάζεστε, στην ώρα αιχµής που επιλέξαµε οι συγκεκριµένες διαδροµές περιλαµβάνουν όλα όσα απεύχεται ένας οδηγός: Κίνηση, φανάρια, βαβούρα κ.λπ.. Αφού λοιπόν µετά από ώρα καταλήξαµε στη Λεωφ. Αθηνών λίγο πριν την εθνική οδό, κάναµε µια σύντοµη στάση για να πάρουµε µέτρηση κατανάλωσης και να συνεχίσουµε προς τη Χαλκίδα, προσοµοιώνοντας έτσι µια διαδροµή ταξιδιού (κινούµενοι µε ταχύτητα στα 120 χλµ./ώρα)."
Πηγή: autotriti.gr
-
Το ecvt φαινεται να το καταφέρει πολύ καλά στο ταξίδι
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Το ecvt φαινεται να το καταφέρει πολύ καλά στο ταξίδι
Και το DCT της Kia επίσης.
-
Πριν 10-15 χρόνια, την εποχή που τα λεφτά ήταν εύκολα, ακόμα και σαν δανεικά, αν εξαιρέσεις τα πρίμιουμ αμάξια που ξεκίναγαν από 30-35000, όλη η αγορά των συνηθισμένων αυτοκινήτων ήταν ανάμεσα στα 10 και στα 20 χιλιάρικα, ενώ από 20-30000 κυκλοφορούσαν μεγάλα αυτοκίνητα, μη πρίμιουμ κατασκευαστών.
Σήμερα που τα λεφτά είναι δύσκολα, τα μικρά είναι στα 20-25000, τα Β-σουβ, στα 20-35000, τα c επίσης στα 25-35000 και τα c-suv στα 30-40000, μιλώντας για βενζίνες και πετρέλαια.
Τα πρίμιουμ είναι λίγο παραπάνω, αλλά εδώ έχει σημασία ο εξοπλισμός.
Επίσης έχουμε μη υβριδικά, ψευτουβριδικά με 24 και 48 βόλτ, υβριδικά, ηλεκτρικά που έχουν επιδότηση και τα φεβ, που ξεκινάνε πάνω από 40000.
Μίλαγα χτες με φίλο που κινείται με εταιρικό αμάξι στην ευρύτερη Αθήνα και Αττική. Είχε ένα 308 ντίζελ, με κατανάλωση 6-6,2 και τώρα πήρε ένα ψευτουβριδικό Ι-30, με την κατανάλωση όμως στο 8,3.
Που πάμε λοιπόν ?
Σε ακριβές επιλογές για τα πάντα, που σημαίνει δυσκολία για πολλούς να αγοράσουν αμάξι, ενώ οι δόσεις είναι δύσκολές και τα επιτόκια ανεβαίνουν.
Από την άλλη όμως όταν φτάνεις εύκολα στα 30-35000, εκεί μπορεί να δεις και τα 40000, ακόμα και τα 45000.
Γιατί τα 30-35 δεν μαζεύονται εύκολα για τον περισσότερο κόσμο, ενώ αν τα έχεις εύκολα, μπορεί να ζοριστείς να πας ψηλότερα.
Για μένα λοιπόν οι καλύτερες επιλογές είναι τα plug-in phev. Εχουμε πολλές τέτοιες στα 40-45000.
Εκεί όμως έχουμε και ψευτουβριδικά πρίμιουμ με μέτριους εξοπλισμούς.
Στο παρελθόν μία C5 δεν έφτανε και υπερπλούσια να ήταν κοντά σε μία 520, ή Ε κλάσε .
Σήμερα ένα 5 αιρκρος με φεβ είναι στην τιμή μιας Χ1, ή GLA με ψευτουβριδικό χαρακτήρα.
Η μία Κορόλλα Κρός με κάποιο εξοπλισμό φτάνει τα 37000 και έχει 200 άλογα, ενώ ένα 5 αιρκρός με καλύτερο εξοπλισμό και φεβ έχει 180 άλογα στα 44000.
Ολα αυτά όμως βάζουν και νέους όρους στο λήζινγκ.
Για παράδειγμα το να αγοράσει κάποιος ένα μη υβριδικό βενζίνης σήμερα που θα είναι πιο φτηνό και μάλιστα χειροκίνητο, είναι πολύ πιθανό στο μέλλον να έχει ΜΗΔΕΝΙΚΗ μεταπώληση.
Αντίθετα ένα φεβ μπορεί να έχει πολύ καλή μεταπώληση και αυτό να σημαίνει μικρότερο μίσθωμα στο λήζινγκ.
Οντως είμαστε σε μεταβατική περίοδο, έρχεται και το γιούρο 7 , να δούμε ποιοί θα τολμήσουν να αγοράσουν αμάξια.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Το ecvt φαινεται να το καταφέρει πολύ καλά στο ταξίδι
Ενα αυτοκίνητο με μάξιμουμ 120 ίππους καίει 1 λίτρο παρακάτω στο ταξίδι από τα αυτοκίνητα με 200 ίππους που επίσης είναι και μίση, αν όχι μία, κατηγορία μεγαλύτερα.
Προφανώς για τις Ελληνικές συνθήκες είναι πιο συμφέρον και οικονομικό να χεις 120 άλογα να κάνεις τη δουλειά σου, αλλά μέχρι τα 230 αλλάζουν όλα...
βέβαια, είναι άλλη κατηγορία μεγέθους και τιμής.
Εφόσον κυκλοφόρησε έπρεπε να συγκρίνουν την Corolla Cross με το Tucson.Επίσης αυτό που μου ξενίζει είναι πως "το 80% των χιλιομέτρων είναι αστικά", εκτός κι αν οι πρωτευουσιάνοι όταν φύγετε απ' τον Πειραιά να πάτε στην Κηφισιά, το λογίζετε ως "αστική μετακίνηση"...
-
Είναι αστική μετακίνηση όταν κάνεις μία ώρα για 20 χλμ
-
Εμένα πάντως περίπου 5% των χιλιομέτρων είναι αστικά...
-
@criuser said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Είναι αστική μετακίνηση όταν κάνεις μία ώρα για 20 χλμ
Δηλαδή κι ένας που θα φύγει απ τα Τρίκαλα να πάει στο Περτούλι κάνει κι αυτός "αστική μετακίνηση" αν αυτοί είναι οι όροι στας Αθήνας.
-
@criuser said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Είναι αστική μετακίνηση όταν κάνεις μία ώρα για 20 χλμ
Όλα για τον ταξιδευτή αστικά είναι. Ο ταξιδευτής δεν οδηγεί με λαϊκές ταχύτητες. Μόνο με αστικές.
-
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@criuser said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Είναι αστική μετακίνηση όταν κάνεις μία ώρα για 20 χλμ
Δηλαδή κι ένας που θα φύγει απ τα Τρίκαλα να πάει στο Περτούλι κάνει κι αυτός "αστική μετακίνηση" αν αυτοί είναι οι όροι στας Αθήνας.
Εάν έχει μέση ταχύτητα 20 χλμ/ώρα και πολλά σταματά ξεκινά σε φανάρια τότε ναι.
Εαν βάλεις ένα suv diesel σε τέτοια ταχύτητα κίνησης με πολλά φανάρια μέσο όρος κατανάλωσης είναι τα 7-8 λίτρα/100χλμ . Στο λέω έχοντας πείρα και απόδειξη διότι έχω τέτοιο αυτοκίνητο στο περιβάλλον μου και το ξέρω από πρώτο χέρι. Αντίστοιχα η corolla cross θέλει 4,5 λίτρα και με μια διαφορά +80 αλόγων στην ιπποδύναμη. Και φυσικά σε επίπεδο ρύπων είναι χαοτική η διαφορά, δεν υπάρχει καμία σύγκριση. Ένα suv diesel με υψηλό φορτίο για να υπερκερδισει την αδράνεια της μάζας του στα φανάρια και στις χαμηλές ταχύτητες παράγει πολλαπλάσιους ρύπους από ένα hybrid.
Και η πλάκα είναι πως πολλοί με παλαιά diesel μετά κάποια έτη όπου βγάζουν βλάβες κάποια συστήματα απο τσιγκουνιά να το πω, από οικονομική δυσκολία να το πω, δεν ξέρω, οδηγούνται σε κατάργηση αντιρυπαντικων συστημάτων και τότε οι ρύποι είναι πέρα από κάθε φαντασία συγκριτικά με τα υβριδικά. Ένα diesel ισούται με 100 υβριδικά!
Πρέπει να ξεκολλήσει το μυαλό από τις απόψεις τις παλιές περί diesel, ροπής και την άποψη πως ειναι μια διαχρονική λύση σε κάθε περίπτωση μετακίνησης. Αφήστε τον καθε μαστρομητσο της γειτονιάς να λέει τις μπούρδες του και να παρασέρνει τους πελάτες αυτοκινήτων. Τα υβριδικά είναι το μέλλον στις πόλεις. Όλοι οι όμιλοι επενδύουν σε κάθε μορφή υβρδικοτητας. Είτε πολύπλοκη, είτε φθηνή, είτε σύνθετη αναλόγως το καταναλωτικό τους κοινό και την οικονομική του δυνατότητα.
Το diesel ως καύσιμο είναι πρακτικό, και σωτήριο για την οικονομία. Την σωστή χρήση του συζητάμε εδώ πέρα.
-
@piliourits said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Το ecvt φαινεται να το καταφέρει πολύ καλά στο ταξίδι
Ενα αυτοκίνητο με μάξιμουμ 120 ίππους καίει 1 λίτρο παρακάτω στο ταξίδι από τα αυτοκίνητα με 200 ίππους που επίσης είναι και μίση, αν όχι μία, κατηγορία μεγαλύτερα.
Προφανώς για τις Ελληνικές συνθήκες είναι πιο συμφέρον και οικονομικό να χεις 120 άλογα να κάνεις τη δουλειά σου, αλλά μέχρι τα 230 αλλάζουν όλα...
βέβαια, είναι άλλη κατηγορία μεγέθους και τιμής.
Εφόσον κυκλοφόρησε έπρεπε να συγκρίνουν την Corolla Cross με το Tucson.Επίσης αυτό που μου ξενίζει είναι πως "το 80% των χιλιομέτρων είναι αστικά", εκτός κι αν οι πρωτευουσιάνοι όταν φύγετε απ' τον Πειραιά να πάτε στην Κηφισιά, το λογίζετε ως "αστική μετακίνηση"...
Οκ, δεν έχεις άδικο. Η σύγκριση πρέπει να γίνει με την corolla cross με το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα και τα 200 άλογα.
Στα περί αστική μετακίνησης σου απάντησα. Όλα εξαρτώνται από το φορτίο που συνεχώς σηκώνει ο κινητήρας κατά το σταματά ξεκινά και την μέση ταχύτητα
-
Λαπ, 7-8 λτ είναι η κατανάλωση που έχουν τα καινούριας τεχνολογίας βενζίνης στην κίνηση φαναριών, όχι τα καινούρια ντίζελ. Τα ψευτουβριδικά ίσως λιγότερο. Υπολόγισέ τα κανα-δυο λίτρα κάτω τα καινούρια ντίζελ στην κίνηση των φαναριών, αυτό ακριβώς είναι το πλεονέκτημα της ροπής.
Κίνηση πόλης θα έπρεπε να θεωρείται η κίνηση στο κέντρο, στο εσωτερικό των Δήμων. Στους μεγάλους άξονες με πολλάπλες λωρίδες και ταχύτητες από 50-60χαω και πάνω, οι συνθήκες είναι επαρχιακού δικτύου. Κι εκεί υπάρχουν διασταυρώσεις με φανάρια ανά κάποια χιλιόμετρα. Και πολλοί μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι υπάρχουν στην Αθήνα, όπου γίνονται τα περισσότερα "αστικά", όπως τα θεωρείτε, χιλιόμετρα.
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά