Νέα τέλη ταξινόμησης

427 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
arvani
Offline
Last seen: Πριν από 4 ημέρες 1 ώρα
Joined: 13/01/2012 - 20:52
Νέα τέλη ταξινόμησης

Καλησπέρα παίδες,

Είμαι σε αναζήτηση νέου αυτοκινήτου και ήθελα να μάθω μήπως έχει κανείς εικόνα αν και πότε θα εφαρμοστούν τα νέα τέλη ταξινόμησης που ανακοίνωσαν τον περασμένο μήνα. Είχαν πει για Φεβρουάριο αλλά με τις αντιπροσωπείες που επικοινωνώ δεν έχουν καμία ενημέρωση προς το παρόν... 

Με ενδιαφέρει πολύ καθότι θέλω να προσθέσω κάποια έξτρας στο αυτοκίνητο με τα οποία θα υπερβώ την αρχική κλίμακα εργοστασιακής αξίας π.χ. 17,000 Ευρώ, και αυτομάτως για 300 Ευρώ υπέρβαση μπορεί να βρεθώ με +~2,000 Ευρώ στην τελική τιμή.

Αν υπάρχει κάποια ενημέρωση που μπορεί κάποιος να μοιραστεί θα βοηθούσε πολύ!

Ευχαριστώ

up
5 users have voted.
pafsi
Offline
Last seen: Πριν από 8 μήνες 1 εβδομάδα
Joined: 15/10/2019 - 23:14
Νέα τέλη ταξινόμησης

Δεν υπάρχει απο πουθενά, απο κανέναν αρμόδιο φορέα νεότερη πληροφόρηση / τοποθέτηση..Οπότε, παραμένουμε στα περι Φλεβάρη

up
3 users have voted.
futurist
Εικόνα futurist
Offline
Last seen: Πριν από 6 μήνες 3 εβδομάδες
Joined: 19/09/2018 - 21:45
Εγώ ένα πράγμα έχω μάθει στην

Εγώ ένα πράγμα έχω μάθει στην Ελλάδα. Δεν εμπιστευόμαστε σχέδια και πολιτικά δελτία τύπου που είναι περισσότερο για ντόρο και εντυπώσεις παρά για ουσία.

Αν δεν εφαρμοστεί κάτι, να το διαβάσουμε ότι ισχύει από σήμερα, είναι σαν να μην υπάρχει σε αυτή τη χώρα. Δεν υπήρξε ουδέποτε ούτε η ιδέα του σχεδιασμού ούτε του ευρύτερου πλάνου ή οράματος.

Ως εκ τούτου είναι στον αέρα κάθε καταναλωτής που αναβάλει μια αγορά απλά περιμένοντας να εφαρμοστεί μια πολιτική υπόσχεση.

up
11 users have voted.
arvani
Offline
Last seen: Πριν από 4 ημέρες 1 ώρα
Joined: 13/01/2012 - 20:52
Ξαναβγήκαν κάποιες εκτιμήσεις

Ξαναβγήκαν κάποιες εκτιμήσεις για τα νέα τέλη ταξινόμησης από το Newsauto.

https://www.newsauto.gr/news/aftes-ine-i-allages-se-telos-taxinomisis-ke-teli-kikloforias-logo-wltp/

Έχω φτιάξει ένα excelάκι όπου μπορώ να συγκρίνω τιμές πριν και μετά τις αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης (αν υποθέσουμε ότι το παραπάνω άρθρο είναι αξιόπιστο) με την εισαγωγή της τιμής εργοστασίου,των εκπομπών βάσει WLTP / NEDC και επίσης αν έχουν κάποιο υβριδικό σύστημα για να εφαρμοσθεί η έκπτωση των τελών.

Ενδεικτικά για τα αυτοκίνητα που με ενδιαφέρουν:

  1. Mazda CX 30 Skyactiv X, Εργοστασιακή 21,121. Παλιά τιμή 28,725 νέα τιμή 28,335, νέα τιμή με τέλη στο 25% αντί για 50% λόγω υβριδικού 27,248
  2. Ford Puma ST line 155, Εργοστασιακή 19,540. Παλιά τιμή 25,793, νέα τιμή 25,760, νέα τιμή με τέλη στο 25% αντί για 50% λόγω υβριδικού 24,981
  3. Renault Captur 155 EDC Intense, Υπόθεση για εργοστασιακή 19,500. Νέα τιμή 27,440

Επειδή στις αντιπροσωπείες όλοι λένε ότι θα αυξηθούν οι τιμές με τα νέα τέλη ταξινόμησης, αυτό προφανώς δεν ισχύει (υποθέτοντας ότι δεν θα γίνει κάποια ανατιμολόγηση). Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που ορίζουν την τελική τιμή και δεν θα έπρεπε να πασάρουν αυτήν την καραμέλα τόσο απλά. Προφανώς πωλήσεις θέλουν να κάνουν, αλλά δεν είναι σωστό...

Επίσης ήθελα να γράψω το παραπάνω για να δει κάποιος που ενδιαφέρεται για ένα υβριδικό / ήπιο υβριδικό ότι μπορεί και να υπάρχει σημαντικό όφελος στην αγορά του οχήματος αν τελικά ισχύσουν τα του συγκεκριμένου άρθρου.

Άντε να δούμε!

up
5 users have voted.
costasar
Offline
Last seen: Πριν από 1 εβδομάδα 1ημέρα
Joined: 07/01/2019 - 09:10
Το άρθρο του newsauto είναι

Το άρθρο του newsauto είναι αντιγραφή ενός παρόμοιου που είχε κάνει πριν από μήνες χωρίς να προσθέτει τίποτα καινούργιο.

Από τη στιγμή που από 1ης μαρτίου μπαίνει αναγκαστικά το WTLP  σίγουρα θα βγει νέο νομοσχέδιο για την αναπροσαρμογή των ορίων διοξειδίου του άνθρακα (προς τα πάνω) διαφορετικά θα προκύψουν τεράστιες διαφορές στα τέλη του 2019 για ίδια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν με λίγες μέρες διαφορά. Υπήρχε από παλιά η ιδέα να γίνει και μια παρέμβαση στα τέλη ταξινόμησης κυρίως για τα μεταχειρισμένα και για τα πιο "πράσινα" σαν κίνητρο για αγορά καινούργιου και μαζί με αυτά θα έπαιρνε η μπάλα και τα υπόλοιπα. Αν όμως δείτε ανακοινώσεις ή δηλώσεις των υπευθύνων από το καλοκαίρι και μετά δεν υπάρχει καμιά συγκεκριμένη θέση για το πως πρόκειται να το κάνουν.

Ακριβότερες οι τιμές από το ότι είναι τώρα δύσκολο για μένα να γίνουν, τις μικρές όμως διαφορές που θα προκύψουν γνώμη μου είναι ότι οι εισαγωγείς θα τις απορροφήσουν προς όφελος τους (αλλάζοντας ίσως κάποιο χαρακτηριστικό των εκδόσεων). Εξαίρεση τα υβριδικά που εκεί πράγματι το 25% θα δώσει αισθητά καλύτερες τιμές.

up
8 users have voted.
arvani
Offline
Last seen: Πριν από 4 ημέρες 1 ώρα
Joined: 13/01/2012 - 20:52
costasar wrote:

costasar wrote:

Το άρθρο του newsauto είναι αντιγραφή ενός παρόμοιου που είχε κάνει πριν από μήνες χωρίς να προσθέτει τίποτα καινούργιο.

Και εγώ στην αρχή αυτό νόμιζα αλλά έχει μια μικρή διαφοροποίηση σε 2 συντελεστές. Οπότε φαντάζομαι ότι πρόκειται για επικαιροποίηση των πληροφοριών τους.

up
5 users have voted.
criuser
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 8 λεπτά
Joined: 17/11/2008 - 12:19
Αν δεν δούμε κάτι επίσημα ,

Αν δεν δούμε κάτι επίσημα , απλά κερδίζουν κλίκ τα σάιτ ...

up
7 users have voted.
Lap
Online
Last seen: Πριν από 16 δευτερόλεπτα
Joined: 17/10/2013 - 20:06
Μπραβο για τον κοπο του

Μπραβο για τον κοπο του αρβανι να μας δωσει παραδειγμα τιμων. Εστω σε υποθετικο σεναριο.

yes

up
5 users have voted.

Mέχρι τα ουράνια σώματα με πομπούς και με κεραίες φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα κι ιστορία οι παρέες.

jobous
Online
Last seen: Πριν από 2 λεπτά 10 δευτερόλεπτα
Joined: 01/08/2006 - 15:23
Έκατσα και εγώ και έφτιαξα

Έκατσα και εγώ και έφτιαξα ένα excelακι για να υπολογίσω τις νέες τιμές (σύμφωνα με τα γραφόμενα του newsauto)

Tο μόνο κέρδος θα είναι στα κάτω όρια (1-1000 €) , όπου τώρα για λίγα ευρώ παίρνει όλο τον συντελεστή , ενώ με την νέα θα υπάρχει κλιμακωτή χρέωση. Στα πάνω όρια οι τιμές θα είναι πολύ κοντά στις σημερινές, plus την άνοδο του συντελεστή λόγω αύξησης των εκπομπών (αν και πιστεύω να το αλλάξουν αυτό γιατί όλα θα πάρουν την ανηφόρα) που δεν μπορούμε να έχουμε εικόνα τι σκέφτονται.

Επίσης δεν είμαι 100% σίγουρος τι θα κάνουν με το mild hybrid και τους συντελεστές των υβριδικών

up
4 users have voted.
digital.centaur
Offline
Last seen: Πριν από 4 ημέρες 8 ώρες
Joined: 27/08/2005 - 16:19
Γενικά υπάρχει μια σύγχυση σε

Γενικά υπάρχει μια σύγχυση σε αυτό το θέμα. Σε αντιπροσωπείες που επισκέφτηκα το ΣΚ μου μίλησαν για αυξήσεις τιμών κάτι που δεν προκύπτει από τις (έστω ανεπιβεβαίωτες) πληροφορίες. Πιθανότατα υπάρχει παρερμηνεία που αφορά και το θέμα των τελών με βάση τους ρύπους και τις μετρήσεις κατά WLTP, καθώς σε μερικά αυτοκίνητα υπάρχει τεράστια διαφοροποίηση από το παλιό πρότυπο. Απαιτείται υπομονή σε αυτό θέμα, καθώς πάντοτε τα πάντα αλλάζουν στο χώρο του αυτοκινήτου με σκοπό να είναι πρώτα ωφελημένο το κράτος και μετά ο πολίτης.

up
2 users have voted.
tgd
Online
Last seen: Πριν από 8 λεπτά 20 δευτερόλεπτα
Joined: 09/07/2015 - 14:08
Παράταση και διαρροές

Η εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού ισχύει καθολικά στην ΕΕ από την αρχή του χρόνου.

Στην Κύπρο οι σχετικές πληροφορίες είχαν ανακοινωθεί από το καλοκαίρι του '19 και θα ίσχυαν από την αρχή του '20.

Στην Ελλάδα ζητήσαμε παράταση μέχρι τον Μάρτιο. Μπαίνει ο Φεβρουάριος και κάνουμε "διαρροές" να ψαρέψουμε τις αντιδράσεις για να αποφασίσουμε.

up
8 users have voted.
Ernest
Offline
Last seen: Πριν από 2 ημέρες 44 λεπτά
Joined: 01/12/2004 - 12:38
Επανήλθε το newsauto σήμερα
up
8 users have voted.

Opel Crossland X Edition 2020 1.2 130 hp AT6 Nautic Blue

arvani
Offline
Last seen: Πριν από 4 ημέρες 1 ώρα
Joined: 13/01/2012 - 20:52
Μπανανία

Μπανανία

up
7 users have voted.
Aikibill
Offline
Last seen: Πριν από 1 ώρα 50 λεπτά
Joined: 11/03/2015 - 19:12
Ποσό τεμπέληδες πια?

Ποσό τεμπέληδες πια?

up
6 users have voted.
tgd
Online
Last seen: Πριν από 8 λεπτά 20 δευτερόλεπτα
Joined: 09/07/2015 - 14:08
Δηλαδή αν αλλάξουν το 2021

Δηλαδή αν αλλάξουν την 1η Μαρτίου:

τότε το ίδιο αυτοκίνητο θα μπορούσε να είχε έως και τα διπλάσια ή τριπλάσια Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών CO2 που προκύπτουν από το νέο σύστημα μέτρησης

Ενώ αν αλλάξουν την 1η Ιανουαρίου, τι διαφορετικό θα γίνει;

Αντιγράφω:

  • Before September 2017, all cars at dealerships had CO2 values based on the old NEDC test (the New European Driving Cycle).
  • During the period of transition from NEDC to WLTP that started in September 2017, cars approved before then will continue to have CO2 values as measured under the NEDC test only.
  • However, when a new car type is certified under WLTP after September 2017, its official vehicle documents (the Certificate of Conformity) will have CO2 emission values from both the new lab test as well as the old one.
  • From September 2018, all new cars must have WLTP-CO2 values

Ναι, είναι τεμπέληδες. Τα στοιχεία υπάρχουν από τον Σεπτέμβριο του 2018. Μια ακόμα περίπτωση που οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους.

Και το πιο ενδιαφέρον, από το ίδιο site:

  • The European Commission should make clear to member states that the shift to WLTP should not negatively impact vehicle taxation by increasing costs for consumers.
  • National governments should also adapt their taxation systems, since WLTP will result in a higher CO2 value for the one and same vehicle compared to NEDC. If they fail to do so, the introduction of the new test procedure will increase the financial burden on consumers.

Γιατί λοιπόν να είχε διπλάσια ή τριπλάσια Τέλη Κυκλοφορίας;

up
7 users have voted.
criuser
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 8 λεπτά
Joined: 17/11/2008 - 12:19
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση τα καινούργια να πληρώνουν περισσότερα τέλη από όσα έχουν βγάλει πινακίδες...

up
7 users have voted.
tgd
Online
Last seen: Πριν από 8 λεπτά 20 δευτερόλεπτα
Joined: 09/07/2015 - 14:08
Σωστά

Γι' αυτό θα ακριβύνουν και τα παλιά! Πάμε στοίχημα;

up
4 users have voted.
Nutsis
Offline
Last seen: Πριν από 2 εβδομάδες 6 ημέρες
Joined: 15/09/2019 - 14:22
Προφανώς και θα ακριβύνουν

Προφανώς και θα ακριβύνουν και τα παλαιότερα, δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό της μείωσης των τελών, γιατί να το κάνουν;

Μια αυξηση 25% πάνω κάτω, μια χαρα θα περάσει και θα το δείτε. Κοντή γιορτή.

up
11 users have voted.
alexandros.K
Εικόνα alexandros.K
Offline
Last seen: Πριν από 9 ώρες 57 λεπτά
Joined: 20/09/2013 - 23:23
To θεμα ειναι να φθηνηνουν τα

To θεμα ειναι να φθηνηνουν τα καινουρια αυτοκινητα, γιατι πολυ την ανηφορα εχουν παρει οι τιμες τελευταια 

up
7 users have voted.
tgd
Online
Last seen: Πριν από 8 λεπτά 20 δευτερόλεπτα
Joined: 09/07/2015 - 14:08
Δεν πρόκειται να φτηνύνουν.

Δεν πρόκειται να φτηνύνουν. Είδες τι ζητά η ΕΕ ως υποχρεωτικό εξοπλισμό από το '22;

up
11 users have voted.
alexandros.K
Εικόνα alexandros.K
Offline
Last seen: Πριν από 9 ώρες 57 λεπτά
Joined: 20/09/2013 - 23:23
Μιλαω για αυτο που λεει ο

Μιλαω για αυτο που λεει ο τιτλος ...Τα τελη ταξινομησης...Που μαζι με τον ΦΠΑ, που ειναι επισης μεγαλος, κανουν τα αυτοκινητα ενα υπερφορολογημενο προιον....Ενα αμαξι με ΛΤΠΦ 30,000€ πληρωνει άλλα 20,000€ φορους .Δλδ συνολικα 70% φορο . Και σε μεγαλυτερες κατηγοριες ειναι ακομα χειροτερα τα πραγματα. Και μετα σου βαζουν και τον φορο πολυτελειας για κερασακι.  

up
7 users have voted.
harisma23
Offline
Last seen: Πριν από 1 ώρα 28 λεπτά
Joined: 26/01/2007 - 14:59
Τα αυτοκίνητα που αγοράζει

Τα αυτοκίνητα που αγοράζει πάντως η συντριπτική πλειονότητα του ελληνικού πληθυσμού, ας πούμε ως τα 27-28 χιλιάρικα, μόνο υπερτιμολογημένα δεν είναι! Τα περισσότερα είναι στα ίδια ή και λίγο φθηνότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Το πρόβλημα είναι στην αγοραστική ικανότητα του μέσου έλληνα...

up
9 users have voted.
alexandros.K
Εικόνα alexandros.K
Offline
Last seen: Πριν από 9 ώρες 57 λεπτά
Joined: 20/09/2013 - 23:23
Μα και να εχεις χρηματα να

Μα και να εχεις χρηματα να αγορασεις 50,000€ αυτοκινητο, νιωθεις μ@λ@κας να δωσεις εφαπαξ σε φορους άλλο ενα αμαξι . Και αυτοματως περιοριζεσαι σε μικροτερες κατηγοριες. Ασε που και  αυτο με τα 27-28 που λες , εχει περιπου 8-9 χιλιαρικα φορο. Και αν το πιασουμε οτι δεν εχουμε αγοραστική ικανότητα (που οντως δεν εχουμε) επρεπε να ειναι χαμηλοτεροι οι φοροι , οχι στο Θεο. Και οπως θα ξερεις εχουμε "νορμαλ" τιμες στα "φθηνα αμαξια", γιατι μας τα δινουν σε αρκετα χαμηλοτερες τιμες τα εργοστασια. Αν τα τιμολογουσαν οπως στην υπολοιπη ευρωπη θα ηταν κι αυτα πανακριβα σε συγκριση με τις αλλες χωρες. Οπως ειναι τωρα ολα τα αμαξια ανω των 30-35-40.000€. Το ιδιο αμαξι στη Γερμανια, Ιταλια, Αγγλια το παιρνεις 35 κι εδω 55 

up
2 users have voted.
wantone
Online
Last seen: Πριν από 0 δευτ
Joined: 01/01/1970 - 02:00
alexandros.K wrote:

alexandros.K wrote:

 

Μα και να εχεις χρηματα να αγορασεις 50,000€ αυτοκινητο, νιωθεις μ@λ@κας να δωσεις εφαπαξ σε φορους άλλο ενα αμαξι . Και αυτοματως περιοριζεσαι σε μικροτερες κατηγοριες. Ασε που και  αυτο με τα 27-28 που λες , εχει περιπου 8-9 χιλιαρικα φορο. Και αν το πιασουμε οτι δεν εχουμε αγοραστική ικανότητα (που οντως δεν εχουμε) επρεπε να ειναι χαμηλοτεροι οι φοροι , οχι στο Θεο. Και οπως θα ξερεις εχουμε "νορμαλ" τιμες στα "φθηνα αμαξια", γιατι μας τα δινουν σε αρκετα χαμηλοτερες τιμες τα εργοστασια. Αν τα τιμολογουσαν οπως στην υπολοιπη ευρωπη θα ηταν κι αυτα πανακριβα σε συγκριση με τις αλλες χωρες. Οπως ειναι τωρα ολα τα αμαξια ανω των 30-35-40.000€. Το ιδιο αμαξι στη Γερμανια, Ιταλια, Αγγλια το παιρνεις 35 κι εδω 55 

Δεν ειναι σοβαρο επιχειρημα αυτο. Στην Δανια και στην Νορβηγια οι φοροι ειναι πολυ μεγαλυτεροι. Στην Αυστρια και στην Ολλανδια πρεπει να ειναι ιδια με εμας.

Εσυ λες κατεβασε τους φορους να αγορασω φθηνο αμαξι πολυτελειας. Αυτο εγινε το 2009 και μετα η χωρα χρεοκοπησε. Οι εισαγωγες αυτοκινητων και ηλεκτρονικων ειναι τεραστιο εξοδο για την χωρα και κατευθυνει πολλα εκατομυρια στο εξωτερικο, το αντιθετο θελεις να τις μειωσεις οχι να τις αυξησεις. Περα απο οτι δεν χρειαζομαστε τετοια αυτοκινητα, την τελευταια φορα πολλοι κατοχοι τα εστειλαν σε εξεφτιλιστικες τιμες πισω στην Γερμανια γιατι δεν μπορουσαν να πληρωσουν τελη και τεκμηρια. Οτι καλο αμαξι υπηρχε εφυγε εξω. Μια φορα εγινε το λαθος δεν πρεπει να ξαναγινει.

up
3 users have voted.
alexandros.K
Εικόνα alexandros.K
Offline
Last seen: Πριν από 9 ώρες 57 λεπτά
Joined: 20/09/2013 - 23:23
wantone wrote:Δεν ειναι

wantone wrote:
Δεν ειναι σοβαρο επιχειρημα αυτο. Στην Δανια και στην Νορβηγια οι φοροι ειναι πολυ μεγαλυτεροι. Στην Αυστρια και στην Ολλανδια πρεπει να ειναι ιδια με εμας.

Εσυ λες κατεβασε τους φορους να αγορασω φθηνο αμαξι πολυτελειας. Αυτο εγινε το 2009 και μετα η χωρα χρεοκοπησε. Οι εισαγωγες αυτοκινητων και ηλεκτρονικων ειναι τεραστιο εξοδο για την χωρα και κατευθυνει πολλα εκατομυρια στο εξωτερικο, το αντιθετο θελεις να τις μειωσεις οχι να τις αυξησεις. Περα απο οτι δεν χρειαζομαστε τετοια αυτοκινητα, την τελευταια φορα πολλοι κατοχοι τα εστειλαν σε εξεφτιλιστικες τιμες πισω στην Γερμανια γιατι δεν μπορουσαν να πληρωσουν τελη και τεκμηρια. Οτι καλο αμαξι υπηρχε εφυγε εξω. Μια φορα εγινε το λαθος δεν πρεπει να ξαναγινει.

To περιμενα οτι καποιος εξυπνος θα αναφερει  την Δανια και την Νορβηγια που εχουν πολλαπλασιο κατα κεφαλην εισοδημα . Ας ειχαμε τα ιδια εισοδηματα κι εδω και ας ειχαμε τους ιδιους φορους.... Ξερεις καμια άλλη χωρα της ευρωπης που εχει το κατα κεφαλην της Ελλαδος και μικροτερο και εχει τετοιους φορους στα αυτοκινητα? Εγω δεν θυμαμαι καμια....Ισα ισα που οσες ξερω εχουν πολυ χαμηλοτερους φορους στην αγορα του αυτοκινητου και στην χρηση . Μονο η ελλαδα ειναι η εξυπνη κι ολοι οι αλλοι ειναι βλακες....

Οσο για την χρεοκοπια ειχε γινει πολυ πριν την μειωση του τελους ταξινομησης το 2009 . Εκτος αν νομιζεις οτι αυτο εφταιγε και χρεοκοπησαμε 

up
6 users have voted.
harisma23
Offline
Last seen: Πριν από 1 ώρα 28 λεπτά
Joined: 26/01/2007 - 14:59
Επαναλαμβάνω ότι στα

Επαναλαμβάνω ότι στα αυτοκίνητα που αγοράζει η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου (κάτω από τα 2000 κυβικά και τα 28 χιλιάρικα), το πρόβλημα δεν είναι οι τιμές τους σε σχέση με την Ευρώπη! Συχνά είναι και φθηνότερα, καθώς τα εργοστάσια δίνουν από τις πλέον χαμηλές τιμές CIF για να αντισταθμίσουν τη χαμηλή αγοραστική μας δύναμη. Και πάλι όμως δεν φτάνει, καθώς είμαστε π.χ. στο 50% της αγοραστικής δύναμης του μέσου ευρωπαίου...

Κατά τ' άλλα στην κατάσταση που βρίσκεται η οικονομία μας δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί η υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων των 50.000 και βάλε Ευρώ.

up
8 users have voted.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία logo