Καλησπέρα σε όλους
Έχω παραλάβει από μέσα Δεκεμβρίου (4 μήνες αναμονή) ένα λευκό Formentor 1.5 dsg και έχω κάνει περίπου 3000 χιλ. Τα περισσότερα είναι εντός Αττικής (Γλυφάδα - Παλλήνη η δουλειά) συν ένα μικρό ταξίδι Αθήνα - Καρδίτσα/Τρίκαλα. Επειδή θα γράψω αρκετά, τα βάζω σε bullets για να διαβάζονται πιο εύκολα
Αρνητικά που με ενοχλούν:
-
Infotainment: Δεν έχει wireless apple car play, παρότι από την αντιπροσωπεία μου είχαν πει αρχικά ότι έχει. Δεν είναι θέμα hardware αλλά κάποιου τύπου αδειοδότησης (αυτό μου είπαν από την αντιπροσωπεία)
-
Η επιφάνεια της ασύρματης φόρτισης δεν διατηρεί σταθερή τη θέση του κινητού στις στροφές με αποτέλεσμα να διακόπτεται η φόρτιση και να χαλάει η μπαταρία του κινητού. Για το λόγο αυτό δεν τη χρησιμοποιώ
-
Κάποιες φορές, σε κάποιες μπάσες συχνότητες μουσικής ακούγεται ένα μικρό τρίξιμο στο ηχείο της δεξιάς μπροστινής πόρτας. Πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος για να το ακούσεις και δεν αφορά όλες της μπάσες συχνότητες (πολύ λίγες μέχρι στιγμής). Έχω δίλημμα να τους ζητήσω να το κοιτάξουν στην αντιπροσωπεία μήπως κάνουν μεγαλύτερη ζημιά στο πάνελ της πόρτας.
-
Δεν έχει ρεζέρβα ανάγκης, παρότι το MY2021 είχε. Το έκοψαν για εξοικονόμηση και ζητάνε 500 ευρώ (!) για να την βάλεις εκ των υστέρων (με τα συνοδευτικά εξαρτήματα)
-
Lane assist είναι ένα ιδιαίτερα ενοχλητικό βοήθημα οδήγησης, το οποίο δεν απενεργοποιείται μόνιμα, αλλά πρέπει να το κάνεις κάθε φορά που ξεκινάς το αυτοκίνητο.
-
Ποτηροθήκες, θεωρητικά είναι 2. Πρακτικά είναι μία συν μία θέση για μικροαντικείμενα
Θετικά που μετράνε για εμένα
-
Χαίρεσαι να το βλέπεις από οποιαδήποτε γωνία
-
DSG υγρού τύπου (κωδ. DQ381) που σηκώνει ροπή σχεδόν διπλάσια από αυτή του 1.5. Short story: Την ημέρα παραλαβής από την αντιπροσωπεία, πάω στο γραφείο του chief engineer παζί με τον πωλητή και τον ρωτάω αν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φοράει ξηρού ή υγρού τύπου. Η πρώτη του απάντηση είναι πως υγρού φοράνε κινητήρες από 2.0 και πάνω. Επιμένω να το δει πιο συγκεκριμένα και μπαίνει στο σύστημα με τους κωδικούς των μηχανικών μερών/εξαρτημάτων. Προς έκπληξη του μου λέει πως το συγκεκριμένο φοράει υγρού με κωδικό αυτό που σας ανέφερα. Οπότε είναι τσεκαρισμένο για όποιον προβληματίζεται πάνω σε αυτό
-
Χαίρεσαι να το οδηγείς με το dsg σε sport mode (το προφίλ οδήγησης είναι πάντα σε sport mode, γιατί προτιμώ λίγο βαρύτερο τιμόνι). Σε normal mode το dsg επιδιώκει μία ταχύτητα πάνω από αυτή που σε φέρνει στο ιδανικό εύρος στροφών για να έχεις όλη τη διαθέσιμη ροπή. Σε sport mode (που μπαίνει/βγαίνει άμεσα με το εξαιρετικό joystick του dsg) το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά σε κάθε μικρό βύθισμα του πεντάλ τις εντολές σου.
-
Αίσθηση ασφάλειας σε στροφές, ακόμα και αν είσαι φορτωμένος ή έχει κακοτεχνίες ο δρόμος (παρά τα ECO Cont. ελαστικά). Δεν γέρνει, δεν ανοίγει την τροχιά του, μπορείς να διορθώσεις/κλείσες την τροχιά μέσα στην στροφή και δε θα σου μεταδώσει αίσθηση ανασφάλειας. Αυτά μέσα στα πλαίσια των δικών μου ορίων ως οδηγός. Δε θα πάω με 150 στα λιμανάκια! (οδηγώ πιο γρήγορα από το μέσο όρο, αλλά θεωρώ όχι επικίνδυνα...)
-
Infotainment: Προς μεγάλη μου έκπληξη (!) δεν έχω μέχρι στιγμής θέμα (με εξαίρεση το wireless car play). Η απόκριση είναι γρήγορη και δε φαίνεται να κολλάει αν περιμένεις περίπου 10 δευτερόλεπτα να φορτώσουν όλα τα μενού αφού ξεκινήσεις. Wired car play δουλεύει μια χαρά, όπως επίσης η ασύρματη σύνδεση bluetooth με iphone.
-
Κλιματισμός. Με τις ρυθμίσεις του κλιματισμού δε χρειάζεται να ασχολούμαι ιδιαίτερα. Το έχω βάλει σε σταθερή θερμοκρασία 21 βαθμούς και απλά αλλάζω την ταχύτητα του ανεμιστήρα αν χρειαστεί (μπαίνεις εύκολα και γρήγορα εκεί σχεδόν από οποιοδήποτε σημείο πλοήγησης). Το αυτοκίνητο αποφασίζει μόνο του πότε ο αέρας μπαίνει απ' έξω και πότε όχι γιατί ο εξωτερικός δεν είναι καθαρός. Με σταθερή θερμοκρασία να δουλεύει πάντα, δεν έχουν θολώσει ποτέ τα τζάμια!
-
Κάποιες αυτοματοποιήσεις που με έχουν ήδη κακομάθει: keyless entry, auto lights, αυτόματη σκάλα για τους υαλοκαθαριστήρες (υπάρχει και αυτόματη σκάλα για τα φώτα, η οποία όμως δεν λειτουργεί αξιόπιστα κάτω από όλες τις συνθήκες)
-
Extra που είναι πλέον απαραίτητα: parking sensors μπρος/πίσω, κάμερα οπισθοπορείας. Να πω πως δεν έχω πάρει το πακέτο safe drive (κάπως έτσι το έλεγαν) αλλά κανα-δυο φορές το αυτοκίνητο έχει φρενάρει μόνο του σε έξοδο μου με όπισθεν από κάθετο παρκιγκ με αυτοκίνητο να κινείται πίσω μου στο δρόμο. Δεν ξέρω πως λειτουργεί αυτό;
-
Το αυτοκίνητο ήρθε με θερμαινόμενο τιμόνι, κάτι που δεν το γνώριζε ούτε ο πωλητής(!). Μάλλον μπήκε στο ΜΥ2022, μαζί με δερμάτινες επενδύσεις σε όλο το πάνελ των θυρών (παλαιότερα αυτό ίσχυε μόνο σε όσα αυτοκίνητα είχαν δερμάτινο σαλόνι). Δεν ντρέπομαι να πω πως έχω χρησιμοποιήσει πολλές φορές το θερμαινόμενο τιμόνι χαχα...
-
Επαρκέστατοι χώροι για οικογένεια 4 ατόμων με 2 πεντάχρονα παιδιά πάνω σε παιδικά καθίσματα. Στο ταξίδι με έσωσε η δυνατότητα του πατώματος του χώρου αποσκευών να κατεβαίνει σε χαμηλότερο επίπεδο, διότι διαφορετικά 2 xlarge βαλίτσες δεν χώραγαν η μία πάνω στην άλλη: έχει έντονη κλήση η 5η πόρτα και κόβει από το διαθέσιμο ύψος. Με το πάτωμα στη χαμηλότερη θέση βάζεις (οριακά) 2 πολύ μεγάλες βαλίτσες (στο πλάι περισσεύει χώρος για μερικά πράγματα ακόμα).
Γενικά
-
Κατανάλωση. Γλυφάδα- Παλλήνη μέσω Βάρης Κορωπίου 8.5 - 9. Επιστροφή: 6.5-7 (πιο συχνά στο κάτω άκρο παρά στο άνω)
-
Ηχομόνωση. Ανάλογα με τον τύπο/ποιότητα οδοστρώματος θα ακούσεις θόρυβο από τους τροχούς (continental ecocontact 6). Δεν με ενοχλεί, δε με απασχολεί, γενικά το θεωρώ πολύ ικανοποιητικό προερχόμενος από μία E46 2.5 και ένα καριδότσουφλο yaris πετρελαίου (προηγούμενης γενιάς).
-
Άνεση. Σφικτή ανάρτηση, αλλά οι χτύποι είναι στρογγυλεμένοι. Σου δίνει μία σφικτή συμπαγή αίσθηση, δεν είναι της γαλλικής σχολής. Στα δικά μου γούστα...
Αυτά για την ώρα, σίγουρα έχω ξεχάσει αρκετά οπότε ρωτήστε κι εσείς αν θέλετε κάτι παραπάνω.