Αγοράστηκε χθες η παππουδιάρα μου, γιάρις υβριδικό του 18.
Ηλικιωμένος κύριος, ευλαβικότατος στα σέρβις, 47κ χλμ, καινούρια λάστιχα. Λόγω ιδιοκτήτη, ο κλιματισμός δεν άναψε ποτέ, οπότε μυρίζει καινουργίλα. Επίσης, δεν έχουν πατηθεί ποτέ τα περισσότερα κουμπιά του οχήματος. Έτρεξα κι έκλεισα την ευκαιρία εντός 2-3 μερών.
Χθες έκανα πάνω από 150χλμ σε βόλτες στην Αττική, που αν είχα οποιοδήποτε άλλο όχημα και/ή χειροκίνητο, θα έκαιγα μισό ντεπόζιτο βενζίνη και/ή θα έλιωνα από το συμπλέκτη - λεβιέ.
Πέραν της προφανούς ευκολίας του αυτόματου:
-
4,4 μέση κατανάλωση / 3,2 όταν έκανα χαλαρή μισάωρη διαδρομή με μ.ο. ταχύτητας 22χλμ/ω στον Πειραιά / 5,1 στο Πειραιάς - Αγ. Στέφανος. Υπόψιν, μιλάμε για 4 ενήλικες στο αυτοκίνητο. 1,5: Χώρεσαν αξιοπρεπέστατα, στο όριο του άνετου, κάτι που δεν ξέρω αν γίνεται στο μοντέλο του 21. Ύψος πέριξ 1.80, όχι τίποτα σπόρια.
-
ΠΟΛΥ ποιοτικότερη κατασκευή από το 90% των οχημάτων του 24-25 που είδα ως καινούρια. Έχει δίκιο όποιος λέει ότι χάλασαν με την πανδημία τα εσωτερικά.
-
Το 0-50 του είναι εντυπωσιακό, αν προέρχεσαι από θερμικό. Όπως και η ηχομόνωση - η πολιτισμένη του λειτουργία. Πολύ καλό ηχοσύστημα, επίσης.
-
Συνολικά δίνει πιο πολύ αίσθηση ''ΑΜΑΞΙ'' από jeep compass 2400 κυβικά του 2007 που έχω στο παρελθόν οδηγήσει αρκετά. Εκείνο καταπίνει εύκολα ταχύτητες 70-80, το γιάρις ούτε που κατάλαβα χθες πώς έφτασα τα 90-100. Από εκεί και πάνω, με 4 ενήλικες, έδειξε να δυσκολεύεται, οπότε Αρνητικά:
1 ) Παππουδιέρα στις επιδόσεις. Με 4 ενήλικες στην ανηφόρα προς Αγ. Στέφανο, χωρίς A/C, ούρλιαζε για να κάνει το 100-120. Θα μου πείτε, το ζόρισες. Θα σας πω, περίμενα κάτι ΛΙΓΟ καλύτερο. Υπόψιν, έβγαλα το ECO για την εν λόγω δοκιμή.
2 ) Λίγο ράθυμη η ανταπόκριση του αυτόματου. Δε μπορείς να ''χωθείς'' στην κίνηση με τον ίδιο τρόπο που χώνεσαι με χειροκίνητο μανιτζέβελο 10ετίας.
3 ) Εμπρός κονσόλα - αεροδρόμιο. Δεν βλέπεις καλά τι συμβαίνει μπροστά δεξιά σου, ούτε αριστερά σου. Είναι πανεύκολο να πατήσεις πχ μία πέτρα ή ένα ξύλο που δεν θα δεις αρκετά νωρίς. Καταλαβαίνω την ανάγκη για ασφάλεια και για μεγάλες ζώνες παραμόρφωσης, αλλά είσαι αμάξι πόλης.
4 ) Δεν είναι ξεκάθαρο ποια λειτουργία προσφέρει καλύτερη ανάκτηση, είναι λίγο σα να την τριγκάρεις χειροκίνητα πατώντας απαλά φρένο. Διάβασα στο ίντερνετ ότι καλό είναι να αποφεύγω παρατεταμένη οδήγηση στη θέση ''Β'' , που δείχνει να έχει εξ ορισμού ισχυρή ανάκτηση. Θα ήθελα να είναι πιο ξεκάθαρο το όλο θέμα, ώστε και πιο ξεκούραστη οδήγηση να κάνω (λιγότερο φρένο) και να είναι ξεκάθαρο ποια λειτουργία είναι για τι. Την οικονομία δεν την υπολογίζω, είμαι υπερ-ευχαριστημένος από ό,τι είδα χθες. Περίμενα μέση 5 - αστική 4+ - εθνική οδό τουλάχιστον 6+.
Σας ευχαριστώ για τη βοήθεια. Μου αλλάξατε πορεία σκέψης 9-12 μηνών και αισθάνομαι ήδη κάπως δικαιωμένος. Φυσικά, δε θα γραφτεί ετυμηγορία, αν δεν πάει στη ζούγκλα του κέντρου αυτό το όχημα, μια καθημερινή, κι αν δεν γίνει ένα Αθήνα - Θεσσαλονίκη για να δούμε τι γίνεται και στα ''μεγάλα'' σαλόνια.
Απορία: Λέει ότι το navigation system δεν είναι διαθέσιμο, παρότι υπάρχει κουμπί και παρότι αναφέρεται κανονικά η λειτουργία του στις οδηγίες. Υπάρχει λύση σε αυτό ως έχει, ή πάω αναγκαστικά σε αφτερμαρκετ ανδρόιδ οθονούλα, από τις οποίες βρωμάει ο τόπος;


Aν κάτσει το ένα, θα έχω πιο άνετη κίνηση καθημερινά, αλλά πολλά χλμ πιο κουραστικά (το γιαρις δεν εχει κρουζ κοντρολ), αν κάτσει το άλλο, θα έχω το κλασικό χειρογλύκανο με τον συμπλέκτη στο καθημερινό, αλλά θα ''ανοίξει'' η όρεξη και για συχνότερα - τακτικότερα - οικονομικότερα ταξίδια.