-
Παιδιά σήμερα ανακοινώθηκαν τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση. Καταλάβατε αν οι κάτοχοι θα απαλάσσονται από τα διόδια. Δεν κατάλαβα.
-
Κατά την γνώμη μου 2 είναι τα θέματα για τα οποία δεν μπορεί να προχωρήσει άμεσα το θέμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
1ο η τεχνολογία υλικών της μπαταρίας σε ότι έχει να κάνει με τη αυτονομία. Θα πρέπει να ξεπεράσει τα 400km για να μπορεί να γίνει αποδεκτό από τον περισσότερο κόσμο και να ανταγωνιστεί τους θερμικούς κινητήρες.
2ο το δίκτυο φόρτωσης στις μεγάλες πόλεις. Η μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων μένει σε διαμερίσματα. Αν δεν υπάρχουν φορτιστές στο πεζοδρόμιο για να μπορείς να φορτίσεις το βράδυ, και 5000 να κοστίζει το αυτοκίνητο δυστυχώς δεν θα μπορείς να το χρησιμοποιήσεις.
Τα υπόλοιπ, όπως κινητήρες, αντιστροφείς, ψύξη κλπ η βιομηχανία τα έχει λύσει εδώ και χρόνια (στις μεταφορές). Οι κινητήρες έχουν γίνει μικροί, πανίσχυροι και με μηδενική συντήρηση για πάνω από 1 εκ. χιλιόμετρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος (IBGT, power MOSFET) το ίδιο, οπότε τα πάντα πλέον θα είναι θέμα λογισμικού.
Τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν άνετα να στοιχίζουν και τα μισά χρήματα και σίγουρα θα γίνουν πολύ φθηνότερα των συμβατικών (μόνο αν σκεφτείτε πόσα μηχανικά μέρη θα αφαιρεθούν. H υπερκοστολόγηση τους ίσως έχει να κάνει και με το κόστος προσαρμογής της αυτοκινητοβιομηχανίας ή ακόμα και για να τροφοδοτηθεί κατά ένα μέρος και το RnD
-
Βλέπω σχόλια του τύπου 'γιατί δεν δόθηκε έκπτωση στα mild hybrid;' και πραγματικά απορώ με το επίπεδο των αναγνωστών.
Τα κυρίως θέματα για εμένα είναι υποδομών:
-
πλήθος φορτιστων - ταχυφορτιστων
-
χρόνος φόρτισης ανά χιλιόμετρο (δηλ. Πόσο περιμένεις εκεί που φορτίζεις, κ πόση ώρα φορτίζεις)
-
τιμές φόρτισης σε ταχυφορτιστες, γιατί ουσιαστικά εκεί θα κριθούν τα πάντα.
Αν πληρώνουμε δισεκατομμύρια σε αυτοκινητόδρομους για να μειώσουμε 10-20 λεπτά κάποιων τελικών προορισμών κ στο ενδιάμεσο κάθομαι 60 λεπτά να περιμένω να φορτίσω, τότε ποιό είναι πραγματικά το όφελος;
Κ δεν μιλάω για μια ώρα φόρτιση, εννοώ μισή ώρα αναμονή σε ουρά για φορτιστή, και άλλη μισή ωρα φόρτιση για να παρω αλλά 100-150χλμ (περίπου 50% φόρτιση σε 30 λεπτά με ταχυφορτιστη). Κ αυτό είναι μία μέτρια περίπτωση. Σκεφτείτε Πάσχα ή 15 Αύγουστο να ψάχνεις για φορτιστή..
Επίσης, τι τιμές θα ισχυουν για τις ταχυφορτισεις; κ θα αλλάζουν ανάλογα τη ζήτηση και τη μέρα;
Προβλέπω πολύ κόσμο να ξεμένει ή/κ να κουβαλάει power banks στο πορτ μπαγκαζ για να δίνει 10-20χλμ επιπλέον..
-
-
Κάτι σημαντικό που δεν έχει αναφερθεί. Στην χώρα μας, σε αντίθεση με το εξωτερικό, οι περισσότερες εταιρείες χρεώνουν φόρτιση ανά ώρα και όχι ανά κιλοβατώρα! Σε συνδυασμό με τις χαμηλές τάσεις φόρτισης ένα καινούργιο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ίσως να κοστίζει το 'καύσιμό' του, σε ένα ταξίδι όπου χρησιμοποιούνται οι ταχυφορτιστές, το ίδιο ή σχεδόν το ίδιο με ένα πετρελαιοκίνητο.
Τα κίνητρα για τον δακτύλιο ή για την έκπτωση σε ΤΤ ή τα τέλη παρκαρίσματος (αλήθεια αυτό τι είναι;;;) τα θεωρώ αστεία! Όπως συνέβει και παλαιότερα με τα δίλιτρα και αργότερα με τα πετρελαιοκίνητα, όταν ο αριθμός τους θα γίνει αρκετός τότε θα πάψουν αυτά τα κίνητρα για να μην χάνει το κράτος έσοδα από ένα σεβασμό κομμάτι του τετρατροχου στόλου. Κι αν τότε τσιμπούσε ο Έλληνας να τα αγοράσει επειδή είχε χρήματα τώρα πόσοι είναι αυτοί που έχουν εύκαιρα ±40000€ για αξιόλογο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
-
Κάτι σημαντικό που δεν έχει αναφερθεί. Στην χώρα μας, σε αντίθεση με το εξωτερικό, οι περισσότερες εταιρείες χρεώνουν φόρτιση ανά ώρα και όχι ανά κιλοβατώρα!
Μεγάλε ισχύει, η blink αυτή τη στιγμή όμως δίνει δωρεάν τους φορτιστές της κ ακούγεται οτι θα τους δώσει με KWh. Τώρα από τα ΣΕΑ της Motor Oil καθώς κ το δίκτυο της fortizo, μην περιμένεις κάποια προκοπή πέρα απο λυστρικές χρεώσεις. Απλά λειτουργούν με αισχροκέρδια. Επίσης υπάρχουν κ πολλοί φορτιστές που ειναι απλά δωρεάν από διάφορες εγκαταστάσεις.
-
Απ έξω από το υπουργείο Μεταφορών είχε 1-2 φορτιστές, και αυτοί είναι χαλασμενοι εδώ κ τουλάχιστον 2-3 χρόνια! Τι να λέμε..
Θέλει πολύ υποδομή το πράγμα, κ σκεφτείτε οτι τα βενζινάδικα έχουν 6-12 ταυτόχρονες θέσεις κ παίρνει μερικά λεπτά να βάλεις καύσιμο, ενώ οι θέσεις φόρτισης θα καταλαμβάνονται για τουλάχιστον μισή ώρα - 40 λεπτά που θέλουν οι περισσότερες ταχυφορτισεις για να δώσουν 70-80 φόρτιση.
Η ταχύτητα φόρτισης θα γίνει κυρίως το εμπορεύσιμο προιον, και όχι η τιμή kW.
-
Προσωπικά τα ηλεκτρικά δεν τα θεωρώ κάτι το φοβερό και έχουν πολλά προβλήματα. Ένα εκ των οποίων (όλα τα άλλα έχουν πολύ σωστά αναφερθεί) είναι το βάρος των μπαταριών που το κουβαλάνε ακόμα και όταν είναι άδειες. Γενικά δεν είναι σωστή λύση, απλά εκεί μας προωθούν για δικούς τους λόγους.
-
Γενικά δεν είναι σωστή λύση, απλά εκεί μας προωθούν για δικούς τους λόγους.
Το μονο σιγουρο, αλλά δεν εχω βρει αυτους τους λογους. Τους ξερεις Φανη?
-
Προσωπικά τα ηλεκτρικά δεν τα θεωρώ κάτι το φοβερό και έχουν πολλά προβλήματα. Ένα εκ των οποίων (όλα τα άλλα έχουν πολύ σωστά αναφερθεί) είναι το βάρος των μπαταριών που το κουβαλάνε ακόμα και όταν είναι άδειες. Γενικά δεν είναι σωστή λύση, απλά εκεί μας προωθούν για δικούς τους λόγους.
Φάνη, αυτά που λες ειναι μεγάλες ανακρίβειες... για εξήγησε το λόγο που το tesla 3 ειναι δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη? για βρες τρόπο να μετακινήσε με κόστος λιγότερο από 2 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα χωρίς φθορές κινητήρα κτλ. Κανένας δεν προώθησε την ηλεκτροκίνηση διότι τα πετρέλαια έχουν πολλά συμφέροντα από πίσω. Μόνο ο Musk έβαλε όλο τον πλανήτη στην πρίζα, κ έχει τεχνολογία μπροστά από τους αλλους. Οι επιδοτήσεις που δίνονται από κάποια κράτη έχουν καθαρά από πίσω περιβαλλοντικά οφέλη. Μην λέμε οτι θέλουμε εδώ μέσα... κ εν κατακλείδι, τεχνολογία ηλεκτρικών, υπάρχει από το 70 ...
-
Προσωπικά τα ηλεκτρικά δεν τα θεωρώ κάτι το φοβερό και έχουν πολλά προβλήματα. Ένα εκ των οποίων (όλα τα άλλα έχουν πολύ σωστά αναφερθεί) είναι το βάρος των μπαταριών που το κουβαλάνε ακόμα και όταν είναι άδειες. Γενικά δεν είναι σωστή λύση, απλά εκεί μας προωθούν για δικούς τους λόγους.
Ναι θα ήθελα κι εγώ ν ακούσω τα προβλήματα που έχω, εδώ και 6 μήνες που κυκλοφορώ το ηλεκτρικό μου...
-
Ναι θα ήθελα κι εγώ ν ακούσω τα προβλήματα που έχω, εδώ και 6 μήνες που κυκλοφορώ το ηλεκτρικό μου...
Είναι βαριές οι μπαταρίες κ παραμορφώνεις το οδόστρωμα? Σκέφτεσαι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ΔΕΗ λόγω του ρεύματος της φόρτισης? ή μήπως απλά θές να αλλάζεις λάδια τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο κ πληρώνεις συνέχεια τακάκια?
-
Η ηλεκτροκίνηση είναι ανώτερη από τους θερμικούς κινητήρες για όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα που έχουν αναφερθεί πολλάκις. Ένα είναι το μειονέκτημα που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τις μπαταρίες και ότι σχετίζεται με αυτές. Αν βγάζαμε εξαρχής απ την εξίσωση το θέμα μπαταρίας δεν νομίζω να μην ήθελε κανείς να έχει άμεση ροπή στην μετακίνησή του, χωρίς θορύβους, άμεση μετάφραση πίεσης πεντάλ προώθησης σε κίνηση, χωρίς απώλειες. Φανταστείτε πχ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμα και την σημερινή του μορφή, χωρίς το βάρος των μπαταριών και στην θέση τους μια κεραία που θα τραβούσε ρεύμα απ τον αέρα, λέμε τώρα. Αμέσως αμέσως έχεις: 1) αυτονομία, πας όπου θέλεις όποτε θέλεις και κινείσαι για όσο αντέχεις να οδηγείς, 2) οικολογική μετακίνηση, καθώς η πρώτη ύλη σου βρίσκεται παντού και δεν παράγεις κάτι όταν την μετατρέπεις σε κινητική ενέργεια.
Fanis75 wrote:
Γενικά δεν είναι σωστή λύση, απλά εκεί μας προωθούν για δικούς τους λόγους.
Το μονο σιγουρο, αλλά δεν εχω βρει αυτους τους λογους. Τους ξερεις Φανη?
Μοιάζει σαν να αλλάζει απλώς αυτός που θα πηγαίνουν τα χρήματα. Αντί να πληρώνεις το πετρέλαιο θα πληρώνεις το ρεύμα. Το σίγουρο είναι ότι η βίαιη μετάβαση σε μια νέα τεχνολογία χωρίς να υπάρχει δίκτυο υποστήριξης, τροφοδοσίας - συντήρησης (οχημάτων και δικτύου) - ανεκτές τιμές τελικού κόστους προϊόντος, είναι ασύμφορο για τους τελικούς χρήστες. Για τους οποίους περιορίζεται ακόμα περισσότερο η δυνατότητα αυτόνομης μετακίνησής τους.
-
Η ηλεκτροκίνηση είναι ανώτερη από τους θερμικούς κινητήρες για όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα που έχουν αναφερθεί πολλάκις. Ένα είναι το μειονέκτημα που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τις μπαταρίες και ότι σχετίζεται με αυτές. Αν βγάζαμε εξαρχής απ την εξίσωση το θέμα μπαταρίας δεν νομίζω να μην ήθελε κανείς να έχει άμεση ροπή στην μετακίνησή του, χωρίς θορύβους, άμεση μετάφραση πίεσης πεντάλ προώθησης σε κίνηση, χωρίς απώλειες. Φανταστείτε πχ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμα και την σημερινή του μορφή, χωρίς το βάρος των μπαταριών και στην θέση τους μια κεραία που θα τραβούσε ρεύμα απ τον αέρα, λέμε τώρα. Αμέσως αμέσως έχεις: 1) αυτονομία, πας όπου θέλεις όποτε θέλεις και κινείσαι για όσο αντέχεις να οδηγείς, 2) οικολογική μετακίνηση, καθώς η πρώτη ύλη σου βρίσκεται παντού και δεν παράγεις κάτι όταν την μετατρέπεις σε κινητική ενέργεια.
alexandros.K wrote:
Fanis75 wrote:
Γενικά δεν είναι σωστή λύση, απλά εκεί μας προωθούν για δικούς τους λόγους.
Το μονο σιγουρο, αλλά δεν εχω βρει αυτους τους λογους. Τους ξερεις Φανη?
Μοιάζει σαν να αλλάζει απλώς αυτός που θα πηγαίνουν τα χρήματα. Αντί να πληρώνεις το πετρέλαιο θα πληρώνεις το ρεύμα. Το σίγουρο είναι ότι η βίαιη μετάβαση σε μια νέα τεχνολογία χωρίς να υπάρχει δίκτυο υποστήριξης, τροφοδοσίας - συντήρησης (οχημάτων και δικτύου) - ανεκτές τιμές τελικού κόστους προϊόντος, είναι ασύμφορο για τους τελικούς χρήστες. Για τους οποίους περιορίζεται ακόμα περισσότερο η δυνατότητα αυτόνομης μετακίνησής τους.
Όποτε ακούω αυτο το πράγμα για το κόστος των ορυκτών καυσίμων και του ρευματος για το αυτοκίνητο, θα βάζω ΑΥΤΟ το βίντεο...
Και προκαλώ όποιον έχει θερμικό να έρθει να φορτίσουμε ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ !!!! παρέα...
Και θα λέω κάθε φορά ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά του ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ !!! (Πανεπιστημιο Δυτικής Αττικης τώρα πια)
-
Έβαν γιατί παρέθεσες εμένα; Δεν ανέφερα πουθενά στο ποστ μου κάτι για κόστος φόρτισης !
Αντιθέτως ακόμα και με αυτό το βίντεο που πόσταρες, παρότι αξιόλογη ενέργεια των επιστημόνων του ΤΕΙ Πειραιά, βλέπουμε την θεμελιώδη δυσκολία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την χρονοβόρα φόρτιση της μπαταρίας κίνησης. Αντί πχ μιας τεχνολογίας για άμεση τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα με κάποιο μέσο.
Επίσης μην ξεχνάς πως με την σημερινή μορφή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ταιριάζουν σε όλα τα προφίλ οδηγών. Μπορεί πχ να χρησιμοποιήσει ένας οδηγός που κάνει λίγες και μικρές μετακινήσεις το ίδιο εύκολα με κάποιον που κάνει 300χλμ την εβδομάδα σε όλη την Ελλάδα ένα αυτοκίνητο με βενζίνη/πετρέλαιο/υγραέριο. Το αντίθετο δεν γίνεται, τουλάχιστον ακόμα. Εννοείται ότι υπάρχουν πιο συμφέροντα καύσιμα ανάλογα με την χρήση όμως καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Ακόμα ο ανεφοδιασμός των fossils δεν χρειάζεται παρά λίγα λεπτά σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά που χρειάζεται απαραιτήτως να είναι σταθμευμένα κάπου με παροχή ρεύματος βαρβάτη για αρκετές ώρες προκειμένου να φορτίσουν. Και δεν έχουν όλοι αυτήν την δυνατότητα
-
Έβαν γιατί παρέθεσες εμένα; Δεν ανέφερα πουθενά στο ποστ μου κάτι για κόστος φόρτισης !
Αντιθέτως ακόμα και με αυτό το βίντεο που πόσταρες, παρότι αξιόλογη ενέργεια των επιστημόνων του ΤΕΙ Πειραιά, βλέπουμε την θεμελιώδη δυσκολία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την χρονοβόρα φόρτιση της μπαταρίας κίνησης. Αντί πχ μιας τεχνολογίας για άμεση τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα με κάποιο μέσο.
Επίσης μην ξεχνάς πως με την σημερινή μορφή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ταιριάζουν σε όλα τα προφίλ οδηγών. Μπορεί πχ να χρησιμοποιήσει ένας οδηγός που κάνει λίγες και μικρές μετακινήσεις το ίδιο εύκολα με κάποιον που κάνει 300χλμ την εβδομάδα σε όλη την Ελλάδα ένα αυτοκίνητο με βενζίνη/πετρέλαιο/υγραέριο. Το αντίθετο δεν γίνεται, τουλάχιστον ακόμα. Εννοείται ότι υπάρχουν πιο συμφέροντα καύσιμα ανάλογα με την χρήση όμως καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Ακόμα ο ανεφοδιασμός των fossils δεν χρειάζεται παρά λίγα λεπτά σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά που χρειάζεται απαραιτήτως να είναι σταθμευμένα κάπου με παροχή ρεύματος βαρβάτη για αρκετές ώρες προκειμένου να φορτίσουν. Και δεν έχουν όλοι αυτήν την δυνατότητα
Εβαλα παράθεση γι αυτό 'Μοιάζει σαν να αλλάζει απλώς αυτός που θα πηγαίνουν τα χρήματα. Αντί να πληρώνεις το πετρέλαιο θα πληρώνεις το ρεύμα.'. Απλά υπάρχει τρόπος να μην πληρώνεις το ρευμα με ΑΠΕ.
Γι αυτό ανέφερα το TEI Πειραια. Απλά το project κάηκε.
Αν καταλαβα καλά 300χλμ την εβδομάδα δεν μπορούν να κάνουν τα ηλεκτρικά? προσωπικά το δικό μου έχει 400 με 500 χλμ αυτονομίας. Εχουν αλλάξει κατα πολύ τα πράγματα και τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα εχουν 50kwh μπαταρίες τουλάχιστον (ε208,corsa, zoe κλπ).
Πίστεψέ με τώρα που οι αυτονομίες είναι τουλάχιστον 400 με 500χλμ μπορείς να κάνεις ένα ταξίδι 800χλμ με μια μόνο στάση 30'-40'.
Σαφώς οι υποδομές θα βοηθήσουν γιατι οι φορτιστές στην Ελλάδα ειναι max 50kw ενώ ΄ολα σχεδόν τα μοντέλα φορτίζουν απο 50kw και άνω.
-
Πιστεύετε δηλαδή ότι όταν γίνει πιο μαζική η ηλεκτροκίνηση θα αφήσουν ελεύθερα δωρεάν φορτίσεις από ΑΠΕ κ.τ.λ.;
-
Το μονο σιγουρο, αλλά δεν εχω βρει αυτους τους λογους. Τους ξερεις Φανη?
Προφανώς και δεν τους γνωρίζω, εαν τους γνώριζα δεν θα έγραφα εδώ, θα έπινα το Μαρτίνι μου στην θαλαμηγό μου! Όμως δεν είναι διαφορετικοί από τους συνηθισμένους. Στροφή στο ρεύμα που είναι φτηνό και μετά θα ακριβύνει (όπως η βενζίνη μέσα σε 2 χρόνια διπλασιάστηκε σε τιμή) και δεν θα υπάρχει εναλλακτική (όπως π.χ το ΦΑ ή το υγραέριο ή τα ηλεκτρικά ώς εναλλακτική της βενζίνης) αφού τα θερμικά θα είναι απαγορευμένος καρπός.
Φάνη, αυτά που λες ειναι μεγάλες ανακρίβειες... για εξήγησε το λόγο που το tesla 3 ειναι δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη? για βρες τρόπο να μετακινήσε με κόστος λιγότερο από 2 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα χωρίς φθορές κινητήρα κτλ.Οι επιδοτήσεις που δίνονται από κάποια κράτη έχουν καθαρά από πίσω περιβαλλοντικά οφέλη. ... κ εν κατακλείδι, τεχνολογία ηλεκτρικών, υπάρχει από το 70 ...
-
Δεν έγραψα κάτι για την εμπορικότητα του Τέσλα και είναι άσχετο το ποσο πουλάει με αυτό που είπα ή ακόμα χειρότερα αποδυνκύει την προώθηση. Επίσης πουλάει γιατί είναι κάτι νέο και διαφορετικό.
-
Σήμερα μετακινήσε με αυτό το κόστος και υπο συνθήκες (γιατί εαν φορτίσεις σε ταχυφορτιστή στην Ε.Ο σε πολλές χώρες το κόστος είναι 3πλάσιο και 4πλάσιο), σε 2 χρόνια που ξέρεις ποιο θα έιναι το κόστος? Επίσης, όταν θες να κάνεις ένα ταξίδι και ο ταχυφορτιστής είναι πανάκριβος και περιμένεις και 1-2 ώρες, ξανασυζητάμε το κόστος.
-
Το μόνο κίνητρο που δεν έχουν οι επιδοτήσεις είναι το περιβάλλον, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Πόσο μολύνει η παραγωγή ρεύματος και η παραγωγή μπαταριών? Τι ζημιά προκαλέι σε βάθος χρόνου η εξόρυξη των μετάλλων που απαιτούνται για τις μπαταρίες? Τι ζημιά θα προκαλέσει σε 15-20 χρόναι η μαζική απόσυρση των μπαταριών? Και άλλα πολλά τέτοια ερωτήματα που φυσικά δεν έχουν απαντηθεί.
-
Τεχνολογία ηλεκτρικών δεν υπάρχει από το 1970 αλλά 100 χρόνια πιο πρίν, το πρώτο αυτοκίνητο ήταν ηλεκτρικό και όχι θερμικό. Αλλά το πρόβλημα των μπαταριών παραμένει 100+ χρόνια μετά, χωρίς να υπάρχει λύση. Όπως είπε ο Jorge, εαν υπήρχε άμεση παροχή, τότε αλλάζει όλο το θέμα και η κατάσταση.
Ναι θα ήθελα κι εγώ ν ακούσω τα προβλήματα που έχω, εδώ και 6 μήνες που κυκλοφορώ το ηλεκτρικό μου...
Δεν το ξέρω αυτό, εσύ μπορεί να μην έχεις κανένα πρόβλημα οπότε και έκανες μια εξαιρετική αγορά. Όμως τα αντικειμενικά προβλήματα παραμένουν και έχουν να κάνουν όλα με τις μπαταρίες και όχι με τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος είναι εξαιρετική λύση:
-
Κουβαλάς βάρος το οποίο μειώνει τις επιδόσεις και αυξάνει την κατανάλωση. Ένα πολύ μεγάλο μέρος της ενέργειας καταναλώνεται στο να μεταφέρονται οι μπαταρίες. Αυτό είναι το μεγαλυτερο πρόβλημα. Ότι η αποθήκευση του 'καυσίμου' είναι πάρα πολύ βαριά και δεν μειώνεται όσο αδειάζει.
-
Όποιος δεν έχει παροχή σπίτι του (άρα κλειστό γκαράζ ή μονοκατοικία) ουσιαστικά δεν μπορεί να φορτίσει οικονομικά.
-
Μεγάλη διάρκεια φόρτισης και δυνατότητα ταξιδίου 500+χλμ εξαιρετικά κουραστική και αγχωτική.
(https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc) -
Η κατανάλωση αυξάνεται γεωμετρικά με την αύξηση της ταχύτητας.
-
Εξαιρετικά ρυπογόνα και καταστροφική για το περιβάλλον η κατασκευή (και ανακύκλωση) των μπαταριών.
-
Σε 10 χρόνια εαν έχουμε μερικά εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα φορτίζουν? Θα επαρκεί η παραγωγή ρεύματος στην Ελλάδα ή θα εισάγουμε και με τι τιμή? Πώς θα παράγεται όλο αυτό το ρεύμα? Πόσος θα είναι ο μέσος χρόνος αναμονής σε ταχυφορτιστές στην Ε.Ο? Πόσο θα κοστίζουν οι υποδομές αυτές? Πόσο ρύπανση θα δημιουργηθεί για την κατασκευή αυτών των υποδομών?
-
-
alexandros.K wrote:
Το μονο σιγουρο, αλλά δεν εχω βρει αυτους τους λογους. Τους ξερεις Φανη?
Προφανώς και δεν τους γνωρίζω, εαν τους γνώριζα δεν θα έγραφα εδώ, θα έπινα το Μαρτίνι μου στην θαλαμηγό μου! Όμως δεν είναι διαφορετικοί από τους συνηθισμένους.
Και να τους ξεραμε, δεν σημαινει απαραίτητα οτι θα μπορουσαμε και να το εκμεταλλευθούμε
-
evan1969 wrote:
Ναι θα ήθελα κι εγώ ν ακούσω τα προβλήματα που έχω, εδώ και 6 μήνες που κυκλοφορώ το ηλεκτρικό μου...
- Αδιάφορο το βάρος. Η Ροπή του ηλεκτρικού ΚΟΝΑ τεράστια, 40.15 kg ροπή και 204 άλογα, το θερμικό turbo 27 Kg ροπή και 177άλογα. Η διαφορά των 200 κιλών παραπάνω του EV δεν φαίνονται.
- Εχω φορτιστή στη πιλοτή. Αν παρκάρεις στο πεζοδρόμιο είναι θέμα. Πέρα απ΄αυτό φορτίζω στη δουλειά μου.
- Παραμύθι μέγα, με 64kWh μπαταρία και αυτονομία 420χλμ. στην εθνική και 550χλμ στην πόλη είμαι υπέρ-καλυμένος. Για ένα ταξίδι 800χλμ χρειάζεσαι μια στάση 34΄σε 100kW φορτιστή. Εγώ πάντα κανω στάση στα 800χλμ.
- Αυτό ισχύει για όλα τα καύσιμα.
- Μέγα λάθος. Μπορεί να ΄εχει μεγαλύτρο αποτύπωμα κατα την παραγωγή, κατι που θα τελειώσει με τις νέες μπαταρίες, κατα την διάρκεια χρήσης του ηλεκτρικού πχ 10χρόνια είναι πολύ μικρότερο απο ΄ενα αντίστοιχο θερμικό. 'An electric vehicle’s higher emissions during the manufacturing stage are paid off after only two years compared to driving an average conventional vehicle, a time frame that drops to about one and a half years if the car is charged using renewable energy.' ICCT
- Η παραγωγή ρεύματος γίνεται με ένα Φ/Β 9m2 στην ταράτσα offGrid με παραγωγή περίπου 3.4kW υπέρ αρκετό για το αυτοκίνητο και όχι μόνο. (Ψάχνω για Φ/Β και αντλία θερμότατος ταυτόχρονα.) αν και βλέπω το Net Tethering συμφέρει περισσότερο.
-
Στοιχεία για το EV : https://ev-database.org/car/1204/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh
-
Στοιχεία για το θερμικό https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kona
-
Πανεπιστήμιο Πειραια : https://www.youtube.com/watch?v=XS6P5_GCg9E&t=5s
-
Μελέτη ICCT https://theicct.org/publications/EV-battery-manufacturing-emissions
Με χαρά θα απαντήσω σε όλους τους προβληματισμούς, πέρα από το θεωρητικό επίπεδο. Να συμπληρώσω, δεν υπάρχει ΤΕΛΕΙΟ καύσιμο, κάπου χάνεις κάπου κερδίζεις. Είμαστε στη αρχή ακόμα.
-
Σκεφτόμουν σήμερα το πρωί (στην τουαλέτα), πως ο Ελ θα αξιοποιήσει το όφελος της επιδοτούμενης ηλεκτροκίνησης, και βέβαια ποιοί απ' όλους.
Θα σπεύσει η μαρίδα? Ικανούς έχω μερικούς από αυτούς, έστω λίγους. Σου λέει π.χ. ευκαιρία να πάω ένα Απ ή ένα Ζμαρτ και να γλιτώσω μερικά φράγκα.
Αλλά οι περισσότεροι πιστεύω θα είναι ήδη σχετικά φραγκάτοι, κάποιοι εκ των οποίων θα το δουν σαν ακόμη μια ευκαιρία πουλ μουρ. Σε αυτή την περίπτωση θα αγοραστούν κάποια ακριβότερα ιχ, βλέπω π.χ. τα Μίνι και τα i3 να έχουν προβάδισμα με βάση τι κυκλοφοράει αυτή τη στιγμή. Μια εικόνα που θα βλέπουμε π.χ. είναι γιατροί ή επιχειρηματίαι με 100Κ εισόδημα το χρόνο και ιατρείο/γραφείο στο κέντρο, θα παίρνουν ένα ηλεκτρικό Μίνι για να μπαινοβγαίνουν στον δακτύλιο καθημερινώς, κάτι που γίνεται ήδη φυσικά. Σε μια 5ετία αυτά τα ιχ θα κατακλύσουν τις αγγελίες, τα γνωστά 'πωλείται παρά ιατρού...' κ.ο.κ.
Τεσπά.
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη μαρίδα αλλά και τους χρεπολάτρες, έχει η παράλληλη απαγόρευση εισαγωγών παλαιών ιχ έως και euro3 αλλά και η επαύξηση των τελών ταξινόμησης για τα euro4. Το τελευταίο έχει ιδιαίτερη σημασία, είχαμε πήξει στις εισαγωγές euro4 πετρελαίων με 1 δις χλμ. στο καθένα στα πιστόνια του.
Ρητορική ερώτηση : θα έπαιρνες τώρα ένα ηλ. ιχ. για να εκμεταλευτείς τα κίνητρα?
Μιας που δεν μπαίνω δακτύλιο, και δεν είμαι του πουλ μουρ, όχι. Δαγκωτό μάλιστα. Διότι τα περισσότερα ηλεκτρικά ιχ, αν όχι όλα αυτή τη στιγμή, είναι πρώτης και δεύτερης γενιάς και σε περιορισμένα κόνσεπτ, θα προτιμούσα κάτι καλύτερο, αυτά δηλαδή που θα έρθουν νομοτελειακά σε 2-3 χρονάκια και βάλε. Πιθανόν να μην υπάρχουν κίνητρα τότες. Ναι, αλλά θα είναι φθηνότερα, αυτονομικότερα!, και σε μεγαλύτερη ποικιλία, τα γουστάρω όλα αυτά.
Τέλος, ποια μαγαζιά ωφελούνται από τα νέα μέτρα? Τα γερμανικών συμφερόντων Ζμαρτ, Λαικό, Σκόντα, Μίνι, Πεμβέ, τα γαλλικά Ρενώ/Νισσάν, Πεζώ, Όπελ, με ολίγη από Κορεάτες αν φέρουν κανονικά τα έτοιμα Κόνα/Νίρο. Ιταλοί, Ιάπωνες θα προσέλθουν καθυστερημένοι στη β΄κατανομή.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης