-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
(EDL) The electronic differential lock (EDL) permits smooth, comfortable starts on road surfaces that do not have a uniform coefficient of friction. If a wheel starts to spin, EDL brakes it as necessary so that power is transmitted to the wheel with the better traction. EDL reduces tire wear and works up to about. 40 km/h (quattro : up to about 80 km/h). EDL is part of the electronic stabilization program (ESP) and the traction control (ASR) .Δηλαδή το EDL είναι μια επιπλέον λειτουργία του ASR ή είναι ένα ξεχωριστό σύστημα;μπερδέφτηκα τώρα...
-
Ο χρήστης TRAVELLER έγραψε:
Εμένα έχει ESP, που απενεργοποιείται πλήρως(DTC το λέει η εταιρεία) αλλά όχι ΑSR.ESP uses the anti-lock braking system (ABS), electronic brake-force distribution (EBD), the electronic differential lock (EDL) and the traction control (ASR) system, and is permanently active.
Στο Group VAG τουλάχιστον το ESP πάει πακέτο με το ASR. Αν έχει ESP το αμάξι έχει και ASR δηλαδή. Αντίθετα, αν έχει ASR δεν έχει απαραίτητα και ESP.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
...EDL is part of the electronic stabilization program (ESP) and the traction control (ASR) .
Δηλαδή το EDL είναι μια επιπλέον λειτουργία του ASR ή είναι ένα ξεχωριστό σύστημα;μπερδεύτηκα τώρα...
Αν έχεις ESP έχεις και ASR και EDL. Το ESP τα περιέχει ΟΛΑ.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Εμένα έχει ESP, που απενεργοποιείται πλήρως(DTC το λέει η εταιρεία) αλλά όχι ΑSR.
Δεν γίνεται να μην έχει ASR και να έχει ESP.Εκτός του ότι είναι μ@λ@κί@ από κατασκευαστή είναι και βλακεία γιατί οι αισθητήρες ήδη υπάρχουν...
Oπότε μάλλον έγραψα χοντρη πατάτα.
Αλλά ούτε και το βιβλίο του αυτοκινήτου το αναφέρει πουθενά αλλά και οι τροχοι σπινάρουν με παραπάνω γκάζι -
Ο χρήστης TRAVELLER έγραψε:
Oπότε μάλλον έγραψα χοντρη πατάτα.
Αλλά ούτε και το βιβλίο του αυτοκινήτου το αναφέρει πουθενά αλλά και οι τροχοι σπινάρουν με παραπάνω γκάζιΤο ASR δεν κόβει εντελώς το σπινιάρισμα.Απλά αν πχ οι τροχοί σου γύρναγαν πριν με 500 στροφές,με το ASR ON θα γυρίζουν με 50-100 στροφές.όχι ότι δεν σπινιάρει καθόλου.
ΥΓ:Μην ανησυχείς.Κανείς δεν γεννήθηκε γνωρίζοντας.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
(EDL) The electronic differential lock (EDL) permits smooth, comfortable starts on road surfaces that do not have a uniform coefficient of friction. If a wheel starts to spin, EDL brakes it as necessary so that power is transmitted to the wheel with the better traction. EDL reduces tire wear and works up to about. 40 km/h (quattro : up to about 80 km/h). EDL is part of the electronic stabilization program (ESP) and the traction control (ASR) .Η τελευταία πρόταση δεν πρέπει να είναι σωστή όσο αφορά τα Octavia 4x4 τουλάχιστον. Αν το πάρεις χωρίς ESP, ΕDL έχεις. Άρα το EDL δεν είναι μέρος του ESP. Ούτε το EDL είναι μέρος του ASR, γιατί με το κουμπάκι ESP off, απενεργοποιείς ESP+ASR+MSR, αλλά όχι EDL.
(MSR είναι το σύστημα που δίνει γκάζι στον κινητήρα για να μην μπλοκάρουν οι τροχοί όταν φρενάρεις κατεβάζοντας ταχύτητα - δουλεύει τέλεια σε χιονισμένους δρόμους).
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Το ASR δεν κόβει εντελώς το σπινιάρισμα.Απλά αν πχ οι τροχοί σου γύρναγαν πριν με 500 στροφές,με το ASR ON θα γυρίζουν με 50-100 στροφές.όχι ότι δεν σπινιάρει καθόλου.ΑΝ όμως δεν υπάρξει αποτέλεσμα, στο τέλος θα το κόψει εντελώς, τουλάχιστον στο δικό μου. Αυτό το διαπιστώνεις εύκολα γιατί αν είσαι σε χιονισμένο ανηφορικό δρόμο και δεν υπάρχει καθόλου πρόσφυση, κόβει κινητήρα μέχρι που σβήνει. Γιά να σβήσει ο κινητήρας σημαίνει οτι έχουν σταματήσει να γυρνάνε οι τροχοί, και δεν προσπαθεί να τους διατηρήσει σε περιστροφή.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
(EDL) The electronic differential lock (EDL) permits smooth, comfortable starts on road surfaces that do not have a uniform coefficient of friction. If a wheel starts to spin, EDL brakes it as necessary so that power is transmitted to the wheel with the better traction. EDL reduces tire wear and works up to about. 40 km/h (quattro : up to about 80 km/h). EDL is part of the electronic stabilization program (ESP) and the traction control (ASR) .
Η τελευταία πρόταση δεν πρέπει να είναι σωστή όσο αφορά τα Octavia 4x4 τουλάχιστον. Αν το πάρεις χωρίς ESP, ΕDL έχεις. Άρα το EDL δεν είναι μέρος του ESP. Ούτε το EDL είναι μέρος του ASR, γιατί με το κουμπάκι ESP off, απενεργοποιείς ESP+ASR+MSR, αλλά όχι EDL.
(MSR είναι το σύστημα που δίνει γκάζι στον κινητήρα για να μην μπλοκάρουν οι τροχοί όταν φρενάρεις κατεβάζοντας ταχύτητα - δουλεύει τέλεια σε χιονισμένους δρόμους).
Έχεις δίκιο γιατί καταρχήν το ESP φρενάρει τους τροχούς ακόμα και μετά τα 50χλμ ή τα 80 (αν πρόκειτε για 4κίνητο) ενώ το EDL δεν δουλεύει πάνω από αυτά. Λογικό είναι πάντως, ότι όλα αυτά είναι αλληλένδετα, οπότε δεν είναι και τόσο λάθος αυτή η πρόταση. Άλλωστε γιατί να υπάρχουν δύο συστήματα για να φρενάρουν τους τροχούς??
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Άλλωστε γιατί να υπάρχουν δύο συστήματα για να φρενάρουν τους τροχούς??Σωστή η απορία, και έχω κάνει λάθος.
Κοίταξα πάλι το βιβλιαράκι του Octavia και το ASR το αναφέρει σαν σύστημα που κόβει τον κινητήρα μόνο.
Το EDL επεμβαίνει στα φρένα μόνο σε έναν τροχό την φορά για να μεταφέρει ροπή στον αντίθετο τροχό του ίδιου άξονα, όπως λέει και το όνομα: Electronic Differential Lock.
Το ότι μπορείς να απενεργοποιήσεις ESP+ASR στο Octavia 4x4 (αλλά και στα δικίνητα) και δεν μπορείς το EDL, δηλαδή είναι ξεχωριστά, είναι επειδή μόνο έτσι μπορείς να βγείς από κάποιες καταστάσεις όπως παχιά λάσπη. Αν κόψει κινητήρα, σβήνει και μένεις ακίνητος, θες να σπινάρουν όλοι οι τροχοί, και το EDL να δουλεύει για να κρατάει τους τροχούς πάνω κάτω σε ίδιο ρυθμό περιστροφής σε κάθε άξονα. Αλλιώς με το ASP off, χωρίς EDL κάποια στιγμή θα μεταφερθεί η δύναμη στον ένα τροχό με την λιγότερη πρόσφυση (του κάθε άξονα) και θα μείνεις ακίνητος.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Το ASR δεν κόβει εντελώς το σπινιάρισμα.Απλά αν πχ οι τροχοί σου γύρναγαν πριν με 500 στροφές,με το ASR ON θα γυρίζουν με 50-100 στροφές.όχι ότι δεν σπινιάρει καθόλου.
ΑΝ όμως δεν υπάρξει αποτέλεσμα, στο τέλος θα το κόψει εντελώς, τουλάχιστον στο δικό μου. Αυτό το διαπιστώνεις εύκολα γιατί αν είσαι σε χιονισμένο ανηφορικό δρόμο και δεν υπάρχει καθόλου πρόσφυση, κόβει κινητήρα μέχρι που σβήνει. Γιά να σβήσει ο κινητήρας σημαίνει οτι έχουν σταματήσει να γυρνάνε οι τροχοί, και δεν προσπαθεί να τους διατηρήσει σε περιστροφή.
Σε ποιό αυτοκίνητο κόβει τόσο πολύ το κινητήρα;
Εγώ έχω διαπιστώσει ότι απλά το σπινιάρισμα είναι λιγότερο αλλά το αυτοκίνητο κολλάει χειρότερα στο χιόνι. Παρκάρεις ευκολότερα με το σύστημα απενεργοποιημένο (με περισσότερο σπινιάρισμα) αλλά είναι καλό όταν κινείσαι στο δρόμο με χαμηλή ταχύτητα και σπινιάρει ο τροχός.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Το ότι μπορείς να απενεργοποιήσεις ESP+ASR στο Octavia 4x4 (αλλά και στα δικίνητα) και δεν μπορείς το EDL, δηλαδή είναι ξεχωριστά, είναι επειδή μόνο έτσι μπορείς να βγείς από κάποιες καταστάσεις όπως παχιά λάσπη. Αν κόψει κινητήρα, σβήνει και μένεις ακίνητος, θες να σπινάρουν όλοι οι τροχοί, και το EDL να δουλεύει για να κρατάει τους τροχούς πάνω κάτω σε ίδιο ρυθμό περιστροφής σε κάθε άξονα. Αλλιώς με το ASP off, χωρίς EDL κάποια στιγμή θα μεταφερθεί η δύναμη στον ένα τροχό με την λιγότερη πρόσφυση (του κάθε άξονα) και θα μείνεις ακίνητος.
Α γεια σου!!! Αυτή τη μ@λ@κεία έχει κάνει η Τoyota στο RAV4 που πωλείται τώρα (ευτυχώς μόνο στις πλούσιες εκδόσεις luxury, executive και edge). Το RAV4 έχει και EDL και ASR και ESP (άλλες ονομασίες χρησημοποιεί η TOYOTA) τα οποία όμως δεν απενεργοποιούνται. Στην ουσία βέβαια η Τοyota έχει πακέτο το EDL με το ASR και το ονομάζει TRC. (To ESP το λέει VSC)
Η Τοyota ισχυρίζεται ότι με αυτό το σύστημα προλαμβάνεται το σκάψιμο των τροχών οπότε και το καθήλωμα του αυτοκινήτου. Έχει ένα δίκιο, αν είσαι εντελώς άσχετος. Η αλήθεια όμως είναι ότι στην ουσιά δεν ξεκολλάς εύκολα από κάπου. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το ASR δεν κόβει εντελώς το σπινιάρισμα.Απλά αν πχ οι τροχοί σου γύρναγαν πριν με 500 στροφές,με το ASR ON θα γυρίζουν με 50-100 στροφές.όχι ότι δεν σπινιάρει καθόλου.
ΑΝ όμως δεν υπάρξει αποτέλεσμα, στο τέλος θα το κόψει εντελώς, τουλάχιστον στο δικό μου. Αυτό το διαπιστώνεις εύκολα γιατί αν είσαι σε χιονισμένο ανηφορικό δρόμο και δεν υπάρχει καθόλου πρόσφυση, κόβει κινητήρα μέχρι που σβήνει. Γιά να σβήσει ο κινητήρας σημαίνει οτι έχουν σταματήσει να γυρνάνε οι τροχοί, και δεν προσπαθεί να τους διατηρήσει σε περιστροφή.
Σε ποιό αυτοκίνητο κόβει τόσο πολύ το κινητήρα;
Στο δικό μου. Ότι έχω γράψει το έχω δει στην πράξη. Τώρα που το ξαναλές όμως, διατηρώ μια επιφύλαξη (δεν θυμάμαι καλά) αν μου έσβησε ή όχι σε παγωμένο χιόνι σε ανηφορικό δρόμο. Αν εσύ το είδες μόνο σε επίπεδο δρόμο σίγουρα δεν είναι η περίπτωση που θα σβήσει.
Το πρόβλημα υπάρχει σίγουρα σε λάσπη ή παχύ φρέσκο χιόνι.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Το ASR δεν κόβει εντελώς το σπινιάρισμα.Απλά αν πχ οι τροχοί σου γύρναγαν πριν με 500 στροφές,με το ASR ON θα γυρίζουν με 50-100 στροφές.όχι ότι δεν σπινιάρει καθόλου.
ΑΝ όμως δεν υπάρξει αποτέλεσμα, στο τέλος θα το κόψει εντελώς, τουλάχιστον στο δικό μου. Αυτό το διαπιστώνεις εύκολα γιατί αν είσαι σε χιονισμένο ανηφορικό δρόμο και δεν υπάρχει καθόλου πρόσφυση, κόβει κινητήρα μέχρι που σβήνει. Γιά να σβήσει ο κινητήρας σημαίνει οτι έχουν σταματήσει να γυρνάνε οι τροχοί, και δεν προσπαθεί να τους διατηρήσει σε περιστροφή.
Σε ποιό αυτοκίνητο κόβει τόσο πολύ το κινητήρα;
Στο δικό μου. Ότι έχω γράψει το έχω δει στην πράξη. Τώρα που το ξαναλές όμως, διατηρώ μια επιφύλαξη (δεν θυμάμαι καλά) αν μου έσβησε ή όχι σε παγωμένο χιόνι σε ανηφορικό δρόμο. Αν εσύ το είδες μόνο σε επίπεδο δρόμο σίγουρα δεν είναι η περίπτωση που θα σβήσει.
Το πρόβλημα υπάρχει σίγουρα σε λάσπη ή παχύ φρέσκο χιόνι.
Σε Mercedes C-class σίγουρα.Δεν ξέρω αν γίνεται και σε άλλα αυτοκίνητα τόσο έντονα αλλά στη C το αμάξι κόβει τόσο που νομίζεις προς στιγμή αν δεν σου έχει ξανασυμβεί ότι έσβησε ο κινητήρας.
Συμβαίνει μάλιστα εύκολα,αν είναι αρκετά γλιστερός ο δρόμος και εσύ χώσεις το γκάζι στο πάτωμα και τα φρένα δεν είναι αρκετά για να κάνουν τους τροχούς να κόψουν τόσο που να βρουν πρόσφυση.Τότε κόβει σχεδόν εντελώς την τροφοδοσία βενζίνης της μηχανής. -
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Τι να σου πω;
Εγώ βλέπω το αποτέλεσμα και δεν έχω ακόυσει κανέναν να διαχωρίζει το ASR από το EDL.'Οχι πως είναι σωστοί έτσι;
Πάντως όπου υπάρχει ASR δεν υπάρχει και EDL;Άρα προς τι ο διαχωρισμός;Απλά δεν είναι ένα ολοκληρωμένο antispin;Οπου υπαρχει ASR δεν σημαινει οτι υπαρχει EDL.
ΠΧ στο γκολφ 5 εχει ASR αλλα οχι EDL που περιλαμβανεται μονο στο ESP.
(Χαζομαρα αφου το EDL ειναι πραγματικα χρησιμο ενω το ASR χρησιμευει μονο για πολλα αλογα) -
Θέλω κάποιες διευκρινίσεις από όσους έχουν συχνή ενεργοποίηση του esp και αντιλαμβάνονται καλύτερα τη λειτουργία του από τα όσα βρίσκει κανείς στο διαδίκτυο. Έμαθα να οδηγώ σε παλιό αμάξι (w202 ) όπου δεν υπήρχε esp ,antispin ,μόνο abs. Έμαθα συνεπώς είτε να διορθώνω μόνος μου τις υπερβολές μου είτε ακόμη συχνά όταν το επιτρέπει η επιφάνεια να τοποθετώ το αμάξι όπως πρέπει για να πάρει γρήγορα μια στροφή γλυστρωντας τοσο-οσο.
Πλέον κατά κύριο λόγο μετακινούμαι με μια w203 sc ..... Το αμάξι υστερεί εμφανώς σε κρατήματα και αίσθηση (η w202 μονο στοκ δεν είναι ως προς σασί και ανάρτηση....στις στροφές είναι σαν αγωνιστικό...) . Θέλοντας να οδηγήσω όπως με τη w202 έχω συχνά ΕΝΤΟΝΗ υποστροφή ή υπερστροφή ασχέτως γκαζιού ήδη στο trail braking....
Το θέμα με το ESP ποιο είναι..... Έστω παίζοντας τα χέρια και τα πόδια πολύ πιο γρήγορα από ότι απαιτούσε η w202 το ESP κοιμάται..... Καμία επέμβαση. Στο βρεγμένο ακόμη χειρότερα . Πρέπει να κάνω επίτηδες την ώρα της πλαγιολισθησης ΧΟΝΤΡΗ τιμόνια σαν αρχάριος που τρόμαξε για να συγκινηθεί ή να καταλήξω με μέγαλη γωνία πλαγιολισθησης. Σε οποιαδήποτε περίπτωση που το αμάξι το ελέγχω , γλυστρωντας αλλά ορισμένες φορές χωρίς να μου φτάνει και ο δρόμος το esp κοιμάται. Στο βρεγμένο που η πρόσφυση δεν χάνεται απότομα ακόμη χειρότερα. Αν εκείνη τη στιγμή δεν κάνω ανάποδο τιμόνι και το αφήσω στο έλεος του το esp θα επέμβει και μάλιστα νωρίς.
Δεν το έχω απενεργοποιημένο ούτε ολικά ούτε μερικώς. Κοινώς αν πάω να το διορθώσω εγώ, αυτό δεν κάνει τίποτα χωρίς όμως να αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να μην μου φτάνει ο δρόμος,αν δεν κάνω τίποτα κάνει τα προβλεπόμενα....
Εγώ είμαι παράξενος στην οδήγηση ή λειτουργεί μυστήρια? -
Και εγώ με μια w203 έχω διαπιστώσει πως το ESP του έχει κάποια μεγαλουτσικα περιθωρια επέμβασης σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα που έχω εμπειρία.
Ειδικά σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες πχ με λίγο παραπάνω πάτημα στο γκάζι στρίβοντας από μια διασταύρωση, σε πλατεία, σε έξοδο από κυκλικό κόμβο κλπ. με λίγο γυαλιστερό οδόστρωμα η βρεγμενο αφήνει αρκετές μοίρες πλαγιολισθησης του πίσω μέρους χωρίς να ανάψει το λαμπάκι του ESP.
Όταν άρχισα να το συνηθίζω καθώς ήταν απολυτα ελεγχομενες οι μικρές πλαγιολισθησεις ,κρατώντας ακόμη την ίδια πίεση στο γκάζι εβλεπα το λαμπάκι του ESP να ανάβει , αλλά εκτός από το να μην σε αφήνει να επιταχύνεις άλλο (δεν το έκλεινε δηλαδή το γκάζι) δεν έκανε καμία απολύτως παρέμβαση στα φρένα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις έκανε και ένα δεύτερο ανάποδο τιμόνι από την άλλη πλευρά σαν εκκρεμές για να ισορροπήσει και συνέχιζε την πορεία του.Μόνο με πολύ βίαιο ανάποδο έχω νιώσει επέμβαση στα φρένα.
Επίσης έχω δει το λαμπάκι να ανάβει σε σχετικά κλειστή στροφή στην ΕΟ υπό βροχή με 140 χλμ περίπου ενώ δεν ένιωθα πως είχα θέμα πρόσφυσης και φοβήθηκα λιγάκι...σαν να ήθελε κάτι να μου πει το αυτοκίνητο
Νομίζω πως είναι πολύ μελετημένο το ESP του και προσπαθεί να εκπαιδεύσει τον οδηγό να μην κάνει ο ίδιος νευρικές κινήσεις για να διορθώσει αλλά να προσαρμοστεί λίγο παραπάνω στις...ιδιαιτερότητες της πίσω κίνησης.
Σαν να σου λέει μην τρελαίνεσαι, δεν έγινε και τίποτα, έφυγε λίγο πωπος μας , θα έρθει μόνος του, μην μου χαλιεσαιΣε ένα μπροστοκινητο ο έλεγχος είναι πολύ πιο εύκολος με απλό άσε του γκαζιού, ακόμη και φρένο σε χαμηλές ταχύτητες και το ESP έχει πολύ εύκολη δουλειά.Ο οδηγός ακόμη και να στρίψει πιο πολύ το τιμόνι δεν θα κάνει μεγάλο κακό. Αν τα πράγματα είναι πιο δύσκολα το ESP προκαλεί από μόνο του ανάποδο τιμόνι με φρεναρισμα του κατάλληλου πίσω τροχού - και διαγωνίως του μπροστά μου έχει τύχει - για να μην βγει το αυτοκίνητο εκτός δρόμου.
Στο πισωκίνητο δεν αρκεί αυτό και μπορεί να χειροτερεύσει μάλιστα τα πράγματα οπότε το αφήνει πιο ελεύθερο να επανέλθει μόνο του σε ισορροπία απλά κρατώντας σταθερό το τιμόνι, πριν πανικοβληθείς και πατήσεις το φρένο υπό γωνία.
Μάλιστα αν έχεις δει σε λίγο πιο μεγάλες γωνίες φρενάρει μόνο του τον κατάλληλο τροχό και επανέρχεται αμέσως στην ευθεία πριν προλάβεις εσύ να κάνεις ανάποδο τιμόνι και πέσεις στα φρένα από φόβο.
Άλλωστε η κίνηση για ανάποδο τιμόνι είναι πιο ενστικτώδης αντίδραση ακόμη και σε άπειρους οδηγούς , μετά από λίγο όλοι μαθαίνουν τι να κάνουν.Στο σημείο αυτό εγώ θέλω να ρωτήσω εσένα που έχεις μεγάλη εμπειρία, το μεγαλύτερο πλάτος στα πίσω ελαστικά που βλέπω σε κάποια Mercedes τέτοια ταπεινά, είναι τόσο σημαντικό;
Εγώ με την αλλαγή τετράδας τα έκανα όλα 225 , ο προηγούμενος κάτοχος είχε 235 πίσω.
-
Eσύ είσαι παράξενος, που με ένα αυτοκίνητο για συναξιούχους ευγενών ταμείων (πάλαι ποτέ) θες να κάνεις «ταρζανιές».
Χαλάρωσε, μην το κάνεις, όταν θες να το στίψεις μην το κάνεεεεειιις!! -
@bassstarlet said in Τί είναι ESP,τι είναι Αντισπιν;:
Eσύ είσαι παράξενος, που με ένα αυτοκίνητο για συναξιούχους ευγενών ταμείων (πάλαι ποτέ) θες να κάνεις «ταρζανιές».
Χαλάρωσε, μην το κάνεις, όταν θες να το στίψεις μην το κάνεεεεειιις!!Όχι βρε , τι ταρζανιες να κάνεις με το συγκεκριμένο.
Έχεις ιδέα τι ξενερωτο τιμόνι έχει;;;;
Μόνο για autobahn κάνει, πουθενά αλλού.Λέω απλά πως αντιδρά σε συνθήκες ανάλογες με ένα αντίστοιχο μπροστοκινητο που θα χαζοσπινιαρει, θα υποστρεψει λιγάκι κλπ όταν κάνεις λάθος εκτίμηση σε μια στροφή , υπό βροχή κλπ σε ψιλοσβελτη οδήγηση.
Άλλωστε μια δυο φορές πρέπει να πας κάπου το αυτοκίνητο σου όποιο είναι αυτό για να δεις πως μπορεί να αντιδράσει σε κατάσταση πανικού , να είσαι λίγο προετοιμασμένος δηλαδή.
-
@bassstarlet σε σχέση με την w202 έχει γκάζι και αυτόματο σασμάν που το κάνει αρκετά γρήγορο..... Στις στροφές αν δεν είχα οδηγήσει τη w202 θα έλεγα αρκετά καλό και fun to drive. Η w202 με όσα της έχω κάνει, πίστεψε με πατάει άσχημα στις στροφές πολλά....παρά πολλά αυτοκίνητά....
Το τιμόνι της 203 είναι τραγικό στο ανάποδο δεν ξέρεις που βρίσκεται.
@vagkirk το φαρδύ πίσω ελαστικό είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων...
Στη 203 που είναι κουπέ έκανε λιγότερο νευρικό το πίσω μέρος μιας που το βάρος είναι μπροστά. Πρόσθεσε και πρόσφυση. Γενικά το αμάξι χάνεται μεταξύ υπερστροφής και υποστροφής... Πέραν του 10 λεπτού κουράζει η γρήγορη οδήγηση του.
Στη 202 με περισσότερο βάρος πίσω αντί μπροστά το φαρδύ λάστιχο ή ακόμη και ψηλότερο ταιριάζει άψογα! Το ψηλότερο ακόμη σου δίνει ακόμη πιο βιδωμενο μπροστά μέρος χάρη στο ότι επιτρέπει τη μετακίνηση 1-2cm ζάντας -πελματος και είναι σαν το πίσω μέρος να γλιστράει τόσο όσο αλλά χωρίς να γλιστρήσει ποτέ!
Το esp όπως τα λες το αντιλαμβάνομαι και εγώ μόνο που όταν δεν φτάνει ο δρόμος πατάω φρένο αντί να πειράξω το τιμόνι προκειμένου να επέμβει -
@w202-amg said in Τί είναι ESP,τι είναι Αντισπιν;:
Το esp όπως τα λες το αντιλαμβάνομαι και εγώ μόνο που όταν δεν φτάνει ο δρόμος πατάω φρένο αντί να πειράξω το τιμόνι προκειμένου να επέμβει
Φαντάζομαι ελέγχει και τη γωνία του τιμονιού σε σχέση με τα επιταχυνσιόμετρα και κρίνει αν η κίνηση του τιμονιού αρκεί για να διορθώσει μόνος του οδηγός...
Κάπως έτσι την πάτησα πρώτη φορά που πήγα να στρίψω ένα leon mk3 και ενώ πήγα να κάνω ανάποδο, ενώ το είχα χώσει σε γλυστερή στροφή, αυτό έπεσε τόσο άτσαλα στα φρένα που χτύπησα το κεφάλι μου στο τζάμι.
Γενικά όσο πιο καινούργιο το αυτοκίνητο, τόσο πιο έξυπνο και επεμβατικό στο ESP. Αυτό φαίνεται και στα τεστ αποφυγής ταράνδου του km77, που μετράνε την ταχύτητα ολοκλήρωσης της μανούβρας που φαίνεται πόσο έπεσε το ESP στα φρένα.
Τί είναι ESP,τι είναι Αντισπιν;