-
Οποιος προτείνει ενεργειακό τζάκι σε νέα κατασκευή , θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος για το βρισίδι που θα τρώει από τον ιδιοκτήτη που θα γίνει ο μαύρος θερμαστής από το Τζιμπουτί...
-
Τι εννοείς για το ενεργειακό τζάκι cruiser? Μπορείς να το διευκρινίσεις; Βγάζουν κάπνα εντός ή εκτός σπιτιού; Ή θέλουν συχνά ξύλα; Πιστεύω το τζάκι ειναι κατάλοιπο προηγούμενων δεκαετιών που δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης στα σύγχρονα αστικά κέντρα, αλλά για κάποιους ανθρώπους η θέα της φλόγας εντός σπιτιού δημιουργεί μια θαλπωρή.
Έχω δει τζάκια της Austroflam που ειναι κομψοτεχνήματα. -
Αν πας να θερμάνεις το σπίτι σου με το τζάκι , θέλεις πολύ κουβάλημα για ξύλα . Αλλά και σωληνώσεις , που αν δεν έχουν προβλεφθεί από την αρχή , λόγω των δοκαριών θα έχεις πρόβλημα με το ύψος .
Αν απλά θέλεις ένα τζάκι για παρέα , τότε έχουμε τα ανοικτά τζάκια , που είναι πολύ φτηνότερα για την απλή χρήση που το θέλουμε .
-
Ναι, αλλά το ενεργειακό τζάκι έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του συμβατικού, ακόμη κι αν δεν το αξιοποιήσεις πλήρως με σωληνώσεις για τη διοχέτευση θερμού αέρα σε άλλους χώρους. Και αυτό είναι ότι δεν χρειάζεται να το 'ταΐζεις' τόσο συχνά όσο το συμβατικό, καθώς τα ξύλα καίγονται πολύ πιο αργά.
-
Ναι αλλά έχουν και μεγάλη διαφορά στην τιμή αγοράς ...
-
Εγώ έχω ενεργειακό αερόθερμο τζάκι από το 2012. Με αυτό ζεσταίνω δυο επίπεδα και χωρίς αεραγωγούς. Βοηθάει η διαμόρφωση του σπιτιού για αυτό. Πέρα από την δουλειά που έχει το κουβάλημα και το καθάρισμα το θεωρώ αξιοπρεπή και οικονομική λύση. Το κόστος είναι σχετικό. Προφανώς αξίζει μα δώσει κάποιος τα χρήματα εφόσον σκοπεύει να το χρησιμοποιεί. Αν όχι μένει με το ανοιχτό και τα ρέστα σουβλάκια.
-
Σε επαρχιακή μονοκατοικία του ~'95, επειδή προσπαθεί να μπει στο 'εξοικονομώ', το ερώτημα είναι εξωτερική μόνωση ή ηλιακά πάνελ;
Η μόνωση σίγουρα θα δώσει, αλλά από άποψης συντήρησης (κάθε πότε; πόσο;)/ευαισθησίας κλπ.; Έχει ασχοληθεί κανένας;
-
To ψάχνω και εγώ με εξωτερική μόνωση. Δεν έχω καταλήξει σε εύκολο συμπέρασμα. Καταρχήν κατοικείται ή είναι εξοχικό? Αν είναι εξοχικό που πάτε λίγες μέρες το χρόνο και δη πασχαλινές και καλοκαιρινές, κάτσε στ' αυγά σου. Αν κατοικείται, μιλάμε αλλιώς.
-
Σε επαρχιακή μονοκατοικία του ~'95, επειδή προσπαθεί να μπει στο 'εξοικονομώ', το ερώτημα είναι εξωτερική μόνωση ή ηλιακά πάνελ;
Η μόνωση σίγουρα θα δώσει, αλλά από άποψης συντήρησης (κάθε πότε; πόσο;)/ευαισθησίας κλπ.; Έχει ασχοληθεί κανένας;
Πληροφοριακά, μονο αν ειναι κύρια κατοικία και μάλιστα τα τελευταια 3 χρόνια μπαινει στο εξοικονομώ.
-
Εγώ αναφέρομαι σε 1η κατοικία. Ένας μηχανικός που μίλησα την πρότεινε ανεπιφύλακτα. Απλά σκέφτομαι το αποτέλεσμα, την συντήρηση που μπορεί να χρειαστεί κλπ. Το κόστος δεν είναι μικρό για να πεις ότι παίρνεις ρίσκο.
-
Μια χαρά είναι η εξωτερική μόνωση σε κατοικία. Το λεγόμενο και κέλυφος δεν δημιουργεί προβλήματα (αντιθέτως λύνει) ούτε και αυξημένες δαπάνες συντήρησης. Αντιθέτως, αν είχε έρθει π.χ. η ώρα για εξωτερικό βάψιμο της 25ετούς κατοικίας, το έχεις δωρεάν με το κέλυφος.
-
H εξωτερική θερμομόνωση μπορεί να κάνει θαύματα στο μικροκλίμα ενός σπιτιού, ιδιαίτερα αμόνωτου ή ημιμονωμένου.
Αλλά πρέπει να υπάρχει όλο το πακέτο, ήτοι μόνωση και στη σκεπή και καλά αλουμίνια ή γενικώς ανοίγματα. Εντελώς πρόχειρα αν ένα σπίτι χάνει 100 θερμίδες θερμότητας την ώρα, οι 50 φεύγουν από τη σκεπή, οι 30 από τους τοίχους και οι 20 από τα ανοίγματα. Με την θερμοπρόσωψη θα πιάσεις μόνο τα 30, γι' αυτό είπα ότι πρέπει να υπάρχει όλο το πακέτο.
Υλικά τώρα. Υπάρχουν για όλα τα βαλάντια, αλλά υπάρχει μία ερώτηση που κανένας δεν μπορεί να απαντήσει: 'έστω ότι βάλω το σύστημά σας, και το βάλω σωστά, πόσα χρόνια θα ζήσει?' Η μόνη σωστή απάντηση είναι δεν ξέρω. Τα συστήματα αυτά υπάρχουν στη χώρα μας εδώ και 5-10-15 χρόνια, κανένας δεν γνωρίζει τι θα γίνει π.χ. στα 35.
Υπάρχει μία μελέτη που έχω κατεβάσει και εξετάζει 3 πολυόροφα κτίρια στη Γερμανία, τα οποία έκαναν θερμοπρόσωψη την δεκαετία του '80, είναι δηλαδή κάπου στα 30-32 χρόνια, και έκτοτε μελετώνται διαχρονικά. Το συμπέρασμα ήταν ότι τα κτίρια αυτά εξωτερικά παρουσιάζουν την ίδια κατάσταση με άλλα κτίρια χωρίς τέτοια μόνωση, τα οποία έγιναν από συμβατικά υλικά. Αλλά, η μελέτη αυτή δεν αποδεικνύεει ΤΙΠΟΤΑ για την ελληνική αγορά. Είναι άλλα τα υλικά εδώ, άλλη η ηλιοφάνεια, άλλη η υγρασία, και επίσης δεν γνωρίζουμε ακριβώς τι χρησιμοποιήθηκε τότε στη Γερμανία ή την διαδικασία υλοποίησης.
Κόστος. Υπολόγισε κάτι σε 35 ευρώ το τ.μ.Μπορεί να κατέβει και στα 25 ίσως, ξέρω τοπ κατασκευή με ένα σκασμό λεπτομέρειες που πήγε κοντά 50. Οι τιμές αυτές είναι με 5 εκατοστά φελιζόλ. Για πετροβάμβακα υπολόγισε συν3-5 ευρώ. Ο τελευταίος έχει τα εξής πλεονεκτήματα : ηχομόνωση, πυροπροστασία, και εξόχως, διαπνοή. Αλλά το πρώτο φύλλο, αυτό στο δάπεδο γίνεται με φελιζόλ, για να μην έχουμε διακράτηση νερού στις ίνες του. Τα υπόλοιπα από εκεί και πάνω γίνονται με πετροβάμβακα.
Απόσβεση. Μην ακούς τα παραμύθια των εμπόρων που λένε ότι 'θα κάνεις απόσβεση σε 5 χρόνια'. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, την εξωτερική και εσωτερική θερμοκρασία, τον τύπο του καυσίμου, την κατάσταση των μονώσεων του σπιτιού (αν υπάρχουν) κ.α. Έκανα υπολογισμούς σε μένα, τριόρωφο στο Χαλάνδρι, μέσες μονώσεις, μεσαία (και βγάλε) αλουμίνια, φυσικό αέριο, θέρμανση 5,5 μηνάκια το χρόνο, εσωτ. θερμ. 20 Κελσίου, κόστος θερμποπρόσωψης 37 ευρώ/ τ.μ. -> απόσβεση σε 24 χρόνια.
Περισσότερα αργότερα, όταν ξαναβρω χρόνο.
-
Το συνεργείο κατασκευής της θερμοπρόσοψης, το οποίο σε ορισμένες φορές προτείνει και προμηθεύει και τα υλικά (αλλά όχι πάντα), είναι το κυριότερο θέμα, μη πω το α και το ω. Δεν είναι όπως στα αυτοκίνητα που πρώτα διαλέγουμε μοντέλο ιχ και μετά έμπορο, εδώ πάει το αντίθετο, πρώτα βρίσκουμε σοβαρό και έμπειρο μηχανικό και συνεργείο, και μετά επιλέγουμε μάρκα υλικών. Αν επιλέξουμε εμείς καν, συνήθως το κάνει για εμάς το συνεργείο. Τι να κάνω τους καλύτερους σοβάδες και τα καλύτερα βύσματα, όταν το συνεργείο είναι σκιτζήδες ή δεν έχουν επίβλεψη.
Το ιδανικό είναι η θερμοπρόσοψη να μπει μετά τα τούβλα, γιατί τότε λειτουργεί καλύτερα από υγρασίες και διαπνοή. Σε υφιστάμενα σοβατισμένα κτίρια όμως αυτό είναι αδύνατο, εκτός αν κάποιος αποφασίσει να ξηλώσει το σοβά, πράγμα όχι εύκολο πάντοτε. Υπάρχουν δύο προβλήματα που παρουσιάζονται με το χρόνο: οι ρηγματώσεις στον εξωτερικό παστώδη σοβά, παρά το γεγονός ότι τά τα υλικά αυτά έχουν στην σύστασή τους οργανικές προσμίξεις και είναι εκ φύσεως ελαστικά, και δεύτερον η υγρασία που υπάρχει στα δομικά στοιχεία και μπορεί να περάσει στο εσωτερικό του σπιτιού, γιατί δεν μπορεί πλέον να βγει έξω. Το δεύτερο σαν φαινόμενο είναι σπάνιο, αλλά πολύ σοβαρό. Κάθε τοίχος έχει μέσα του υγρασία, περισσότερη το χειμώνα, λιγότερη το καλοκαίρι, γι' αυτό οι εργασίες θερμοπρόσοψης καλό είναι να γίνονται το καλοκαίρι. Από εκεί και πέρα τα υλικά που μπαίνουν, παρόλο που είναι αεροδιαπερατά, μειώνουν σε πολλές περιπτώσεις την αρχική διαπνοή του κτιριακού κελύφους και κάποιες φορές, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες, μπορεί να υγρασία να ξεράσει στο εσωτερικό του κτιρίου. Λένε μερικές φορές οι ιδιοκτήτες ότι 'από τότε που βάλαμε εξωτερική θερμομόνωση γεμίσαμε υγρασία μέσα'. Εδώ υπερτερεί ο πετροβάμβακας ο οποίος έχει πολύ μεγαλύτερη διαπνοή από το φελιζόλ. Ύποπτο για υγρασία είναι και το παλιό χρώμα της οικοδομής. Τα παλιά χρώματα είναι πιο 'βαριά' από τα πιο νέα, και τείνουν να λειτουργούν σαν φράγμα υδρατμών, με χειρότερο όλων το λεγόμενο 'ρελιέφ', συνηθισμένη σύνθεση χρώματος στα σίξτις και σέβεντις, ιδιαίτερα στους εξωτερικούς χοντρούς σοβάδες ('μυκονιάτικο'). Τα νέα χρώματα (τελευταίας 15ετίας) είναι διαπνέοντα. Κανονικά πρέπει να γίνεται μελέτη, κανένας φυσικά δεν κάνει, και είναι ζήτημα αν 5-10 άτομα μπορούν να κάνουν και να υποδείξουν αν θα έχουμε συμπύκνωση υγρασίας σε έναν παλιό τοίχο ή όχι, οπότε πάμε ελπίζοντας. Εννοείται στις ακμές παντού να μπαίνουν τα ειδικά γωνιόκρανα με το ενσωματωμένο πλέγμα.
Επίσης στο ενδιάμεσο των στρώσεων των σοβάδων και ρητίνων μπαίνει και ένα πλέγμα, συνήθως πυκνότητας 160γραμαρίων ανά τ.μ. σαν 'οπλισμός' στον σοβά. Υπάρχει και βαρύτερο πλέγμα, γύρω στα 280-300 γρ. το οποίο φέρνουν ένας ή δύο γνωστοί προμηθευτές, για περιπτώσεις μαγαλύτερης ενίσχυσης των στρώσεων του σοβά, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις δημοσιων κτιρίων ή κτιρίων χωρίς περίβολο χτισμένων στα όρια της οικοδομικής γραμμής όπου έρχονται σε άμεση επαφή με το περιβάλλον και την κυκλοφορία. Δεν είναι άσχημη ιδέα, η διαφορά κόστους είναι μικρή.
Από συντήρηση. Η θερμοπρόσοψη είναι σχετικά ευαίσθητο υλικό σε χτυπήματα, κρούσεις, εκδορές, σκισίματα, αποξέσεις, ρηγματώεις, κ.α. μηχανικά φορτία. Αν π.χ. στην βεράντα που περιβάλλει τον τοίχο που θα την βάλουμε έχουμε συχνή κυκλοφορία, παιδιά που παίζουν, έπιπλα που μετακινούνται και χτυπάνε σε αυτόν, βάζουμε πρόκες για να κρεμάσουμε το οτιδήποτε, κ.α., θα έχεις τραυματισμούς. Το υλικό δεν έχει την στιβαρότητα και την σκληρότητα π.χ. του γνωστού σοβά, όταν δε το χτυπάς ακούγεται σαν κούφιο. Στα υπέρ, ότι μπορείς τον τελικό παστώδη σοβά να τον χρωματίσεις με χρωστικές και να τον φέρεις στην απόχρωση που θέλεις βάσει των γνωστών χρωματολογίων. Το συνιστώ, έτσι ώστε σε περίπτωση τραυματισμού και επισκευής να ξέρεις τον κωδικό του χρώματος, να φτιάξεις ένα μικρό δοχείο ώστε να το επισκευάσεις τοπικά χωρίς να χρειαστεί να βάψεις μεγάλη επιφάνεια, ή ακόμη χειρότερα να φτιάξεις μια παραπλήσια απόχρωση και να φαίνεται διαρκώς η διχρωμία με τον υπόλοιπο τοίχο. Λέω πάντα βάψτε με κωδικό και όχι με μια απόχρωση που σου έφτιαξε στο χέρι ο μάστορας, ακριβώς για τον λόγο αυτό, αλλά ούτε ένας στους 30 δεν το κάνει με αποτέλεσμα όλη η χώρα να είναι υποχείριο των μπογιατζήδων. Στο φινάλε σου έφτιαξε στο χέρι μια καλή απόχρωση που σου αρέσει? ΟΚ. κανένα πρόβλημα, πάρε ένα μικρό δείγμα π.χ. βάψε ένα καπάκι από μπογιά και πήγαινε σε ένα χρωματοπωλείο και βγάλε τη σύνθεση χρωστικών αυτής της απόχρωσης για να την έχεις στο αρχείο σου για πάντα (έχουν φασματοσκόπιο, είναι αστείο, θα σας κοστίσει μερικά ευράκια μόνο και θα έχετε για πάντα τον κωδικό του χρώματος).
-
Πολύ ωραίες πληροφορίες... μόνη ερώτηση, τα 24 χρόνια που έγραψες ότι θέλει για να κάνεις απόσβεση, τα υπολογίζεις με βάση τί, τα χρήματα για θέρμανση/ψύξη που γλυτώνεις; (και με ποια μέθοδο θέρμανσης;)
Αν είναι τόσο πολλά τα χρόνια, αξίζει να γίνει αυτή η αναβάθμιση σε ένα παλιό σπίτι ή διαμέρισμα;
-
Yπάρχει κεντρική θέρμανση με φυσικό αέριο. Έκανα μελέτη κατανομής δαπανών θέρμανσης στα 3 οροφοδιαμερίσματα, όπου χρειάστηκε να προσδιορίσω εκτός των άλλων εκ νέου τις θερμικές απώλειες αναλυτικά.
Η συνέχεια είναι εύκολη. Γνωρίζοντας τις υφιστάμενες θερμικές απώλειες, υπολογίζεις τις νέες που θα είχες αν έβαζες εξωτερική θερμομόνωση, και βρίσκεις τη διαφορά. Η διαφορά αυτή π.χ. έστω ότι είναι 20%, η οποία και μεταφέρεται αυτούσια στο κοστολόγιο θέρμανσης. Λες π.χ. καίω 1.500 ευρώ πετρέλαιο/αέριο/οτιδήποτε το χρόνο, θα κάνω 20% οικονομία -> 300 ευρώ όφελος.
Κόστος θερμομόνωσης π.χ. 7.500 ευρώ > 7.500/300 = 25 χρόνια για πλήρη απόσβεση.
Κανονικά πρέπει να βάλεις και κεφαλαιουχικό κόστος, κατ' ελάχιστο 1%, που σημαίνει άλλα 3-4 χρόνια επιβάρυνση.
Γενικά όσο πιο παλιό το σπίτι και χωρίς μονώσεις, όσο πιο κρύο το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, όσο πιο ακριβό το καύσιμο που καίει και όσο πιο πολύ κρυουλιάρηδες οι νοικοκυραίοι -> τόσο πιο πολύ συμφέρει η εξωτερική θερμομόνωση. Αν π.χ. αυτό το σπίτι δεν είχε καθόλου μονώσεις,ήταν στους πρόποδες του Ολύμπου, και έκαιγε πετρέλαιο προς 1 ευρώ το λίτρο, πιθανώς θα ήθελε π.χ. 3.000 ευρώ το χρόνο για θέρμανση. Το κόστος της θερμομόνωσης είναι πάνω κάτω το ίδιο, αλλά εδώ θα κατέβαζε τον λογαριασμό κατά π.χ. 800 ευρώ. Άρα η απόσβεση εδώ θα γίνει στα 10 χρόνια.
-
Με φυσικό αέριο υπερβολικά δεν είναι αυτά τα νούμερα, 1μιση χιλιάρικο το χρόνο, εκτός κι αν πρόκειται για τεράστιο σπίτι... αν τα θυμάμαι καλά γιατί περάσαν χρόνια, με αυτόνομο επιτοίχιο λέβητα σε τριάρι διαμέρισμα του '77-'80 με ταράτσα, διαμπερές και τοίχο στο βορρά και θερμοστάτη στο ~21 oC, μαζί με ζεστό νερό δεν νομίζω να ήρθε ποτέ δίμηνο πάνω από 300€ ( δίμηνο ή τρίμηνο στέλνει η ΔΕΠΑ; ), στο Βόλο ένα 5μηνο δουλεύει, άντε 6μηνο μαζί με την εποχή που σπάνια παίρνει μπρος ο θερμοστάτης. Με αυτά τα δεδομένα δεν θα κάνει απόσβεση ποτέ... Τα ρωτάω γιατί όπως είχα γράψει παλιότερα σκεφτόμουν για εξωτερική μόνωση και λέγαμε ότι αρκούσε μια εσωτερική στις κρεβατοκάμαρες που έχουν βορινό τοίχο.
-
Να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα .
Αλλο το σπίτι με μηδενική μόνωση , άλλο με μεσαίες μονώσεις , άλλο με καλές μονώσεις.
Προφανώς σε αυτό με μεσαίες μονώσεις , δηλαδή 3άρι βαριά διογκωμένη σε δοκούς , κολώνες , τοίχους απλούς και συρομένων και το ίδιο σε οροφή αν είσαι τελευταίος όροφος , έχεις σχετικά χαμηλό κόστος θέρμανσης . Εγώ 110 τμ στο Ανω Χαλάνδρι , 5ος όροφος χωρίς τίποτα γύρω μου , τελευταίος με αυτές τις μονώσεις και καλά ψυχρά κουφώματα , 20ετίας σπίτι , καίω ανάλογα με το πόσο κάνει το πετρέλαιο από 500-800 τον χρόνο για σταθερές θερμοκρασίες εσωτερικά 20-22 βαθμούς και ζεστό νερό από ηλιακό τριπλής .
Το προηγούμενο σπίτι μου το 1987 , πάλι τελευταίος όροφος , πάλι ελεύθερο από παντού , με μόνωση απλό φελιζόλ , μόνο στους τοίχους , δεν έμπαινε τότε σε δοκάρια κολώνες και με μόνωση οροφής με 10 πόντους αφρομπετόν , η διαφορά κατανάλωσης , με το πετρέλαιο τζάμπα τότε ήταν πολύ μεγάλη .
Αν πάμε τώρα σε παλιά κτίρια με μηδενική μόνωση , με πέτρα ή τούβλο και στέγη , όπως το πατρικό μου , η κατανάλωση είναι κάπου 3000 τον χρόνο για 2 σπίτια , 220 τμ συνολικά .
Αρα αν έχουμε μεσαία μόνωση , καθόμαστε εκεί που είμαστε .
Αντε στην χειρότερη σε κάποιο βάψιμο , να βάλουμε την εσωτερική θερμομόνωση της Κνάουφ σε βορεινούς και εκτεθειμένους τοίχους .
Αυτά που δεν έχουν μόνωση η διαφορά είναι τεράστια .
Σε κτίριο που από αμόνωτο έγινε πλήρης μόνωση εσωτερική και στην οροφή με ψευδοροφή ΄και νέα κουφώματα θερμοδιακοπής, όπως είχα προβλέψει και έτσι έγινε η κατανάλωση μειώθηκε 4-5 φορές . Βέβαια το κόστος μεγάλο και πάλι θα θέλει χρόνο για να τα αποσβέσει , αλλά νομίζω στα 10 χρόνια θα τα έχει αποσβέσει πλήρως .
Τώρα που τελειώνει η οικοδομή θα περιμένω να δω τι κατανάλωση θα έχουν με αντλία θερμότητας και φαν κόιλς .
-
Τα νούμερα είναι στρογγυλοποιημένα, για απλοποίηση πράξεων. Και τα πραγματικά όμως εκεί είναι .Έχω 1.512 ευρώ μέσο ετήσιο κόστος φυσικού αερίου την τελευταία 6ετία που είμαι συνδεδεμένος (σύνολο όλης της οικοδομής). Τριόρωφη οικοδομή, 315 τ.μ. συνολικά, με 3 οροφοδιαμερίσματα. Το ένα κατασκευής τέλη σέβεντις και αμόνωτο, τα άλλα δύο κατασκευής αρχών '90 με 3 εκ. υαλοβάμβακα στα τούλβα, και 4 εκ. πολυουρεθένη στο δώμα. Στο ένα διαμέρισμα μένουν παπούδια, όλο το χειμώνα κλεισμένα μέσα με τη θέρμανση αναμμένη. Καλά είναι .
-
Μετά από επεισοδιακές συνεργασίες με αρχιτέκτονες (έλεος, κουζίνα πάνω σε 'πλατφορμα' ετσι για το ντιζαϊν... να πας να πιεις νερο το βραδυ να σκοτωθείς ή με το μικρο παιδί να τρωει τα μουτρα του) καταλήξαμε σε σχέδιο και αφού αλλάζω και εργολάβο έχω πια το εξης θέμα με την Α/Θ.
Ο νέος εργολάβος/μηχανικός προτείνει να μπει μια Α/Θ για Ψ/Θ και μια μικρότερη Α/Θ μόνο για ΖΝΧ γιατι λέει (μαζί με τον υδραυλικό του) πως θα έχω καταπονηση και ασκοπη καταναλωση την Ανοιξη/Φθινοπωρο όταν δε δουλευει η Α/Θ για Ψ/Θ να αναβει απλά για να ζεστανει νερό. Αυτή τη λύση δεν την έχω ξανα ακούσει. Εσας, πέρα από το κόστος πως σας φάινεται;
Βαση και οσων έχει πει και ο dstou πιο πριν και απο όσο μου είπε ο εργολάβος + υδραυλικός, θα αποφύγω πανελ/ηλιακους κλπ. -
Σε αυτά τα πράγματα απευθύνεσαι ΜΟΝΟ σε ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ που έχουν εμπειρία στα συγκεκριμένα θέματα .
Προφανώς σου λένε για μπόιλερ , αλλά εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί να μην βάλεις ηλιακό αφού είσαι σε ψηλό όροφο .
Ανοιξη και φθινόπωρο μια χαρά θα σε βολέψει ο ηλιακός για ΖΝΧ .
AN ΠΟΥΛΗΣΑΤΕ ΣΠΙΤΙ ΤΟ 2005 Ή ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ!!!