-
Στο προηγουμενο αμαξι μου - Megane 1.4 5πορτο face lift - το πιο ευκολο πραγμα του κοσμου ηταν να πεταξει κωλο στην στροφη. Σε δρομους που ηξερα πολυ καλα ηταν η χαρα μου να βαζω μπολικο γλαζακι πανω στη στροφη για πατεξει το πισω μερος το αυτοκινητο και να κανω κι εγω καμμια αναποδη τιμονια.
Ηρθαν ομως ετσι τα πραγματα και αλλαξα αμαξι και πηρα ενα Megane 1.4 sedan, αυτη τη φορα. Εδω αρχισαν οι εκπληξεις. Το αυτοκινητο αν και σενταν, δεν εχω καταφερει ακομα να το κανω να πεταξει το πισω μερος του. Αν και ξερω οτι το αμαξι αυτο εχει μεγαλυτερο μεταξονιο και μεγαλυτερο πλατος απο τον προκαταχο του, και παλι ομως μου προκαλει εντυπωση που το 5πορτο 'πετουσε' και το 4πορτο οχι.
Το 4πορτο ομως μου κανει κατι αλλο. Στην προσπαθεια μου να το κανω να πεταξει το πισω μερος, αλλα και γενικα οταν ζοριστει σε μια στροφη, νιωθω το μπροστινο μερος να εχει ταση 'φυγής' απο την ασφαλτο, μεχρι να αφησω το ποδι μου απο το γκαζι και να επανερθει.
Και εδω ειναι η ερωτηση: 'Τι ειναι καλυτερο, η ταση για πεταγμα του μπροστινου μερους ή του πισω στις στροφες;'Ή μηπως το ιδανικο ειναι να μην 'πετιεται' τιποτα;
-
Στο προηγουμενο αμαξι μου - Megane 1.4 5πορτο face lift - το πιο ευκολο πραγμα του κοσμου ηταν να πεταξει κωλο στην στροφη. Σε δρομους που ηξερα πολυ καλα ηταν η χαρα μου να βαζω μπολικο γλαζακι πανω στη στροφη για πατεξει το πισω μερος το αυτοκινητο και να κανω κι εγω καμμια αναποδη τιμονια.
Ηρθαν ομως ετσι τα πραγματα και αλλαξα αμαξι και πηρα ενα Megane 1.4 sedan, αυτη τη φορα. Εδω αρχισαν οι εκπληξεις. Το αυτοκινητο αν και σενταν, δεν εχω καταφερει ακομα να το κανω να πεταξει το πισω μερος του. Αν και ξερω οτι το αμαξι αυτο εχει μεγαλυτερο μεταξονιο και μεγαλυτερο πλατος απο τον προκαταχο του, και παλι ομως μου προκαλει εντυπωση που το 5πορτο 'πετουσε' και το 4πορτο οχι.
Το 4πορτο ομως μου κανει κατι αλλο. Στην προσπαθεια μου να το κανω να πεταξει το πισω μερος, αλλα και γενικα οταν ζοριστει σε μια στροφη, νιωθω το μπροστινο μερος να εχει ταση 'φυγής' απο την ασφαλτο, μεχρι να αφησω το ποδι μου απο το γκαζι και να επανερθει.
Και εδω ειναι η ερωτηση: 'Τι ειναι καλυτερο, η ταση για πεταγμα του μπροστινου μερους ή του πισω στις στροφες;'Ή μηπως το ιδανικο ειναι να μην 'πετιεται' τιποτα;
-
Στο προηγουμενο αμαξι μου - Megane 1.4 5πορτο face lift - το πιο ευκολο πραγμα του κοσμου ηταν να πεταξει κωλο στην στροφη. Σε δρομους που ηξερα πολυ καλα ηταν η χαρα μου να βαζω μπολικο γλαζακι πανω στη στροφη για πατεξει το πισω μερος το αυτοκινητο και να κανω κι εγω καμμια αναποδη τιμονια.
Ηρθαν ομως ετσι τα πραγματα και αλλαξα αμαξι και πηρα ενα Megane 1.4 sedan, αυτη τη φορα. Εδω αρχισαν οι εκπληξεις. Το αυτοκινητο αν και σενταν, δεν εχω καταφερει ακομα να το κανω να πεταξει το πισω μερος του. Αν και ξερω οτι το αμαξι αυτο εχει μεγαλυτερο μεταξονιο και μεγαλυτερο πλατος απο τον προκαταχο του, και παλι ομως μου προκαλει εντυπωση που το 5πορτο 'πετουσε' και το 4πορτο οχι.
Το 4πορτο ομως μου κανει κατι αλλο. Στην προσπαθεια μου να το κανω να πεταξει το πισω μερος, αλλα και γενικα οταν ζοριστει σε μια στροφη, νιωθω το μπροστινο μερος να εχει ταση 'φυγής' απο την ασφαλτο, μεχρι να αφησω το ποδι μου απο το γκαζι και να επανερθει.
Και εδω ειναι η ερωτηση: 'Τι ειναι καλυτερο, η ταση για πεταγμα του μπροστινου μερους ή του πισω στις στροφες;'Ή μηπως το ιδανικο ειναι να μην 'πετιεται' τιποτα;
-
Για μένα το ιδανικό είναι να μπορείς να επιλέξεις πώς θα συμπεριφερθεί το αυτοκίνητο με τον τρόπο που το 'βάζεις' στη στροφή. Ουδέτερα με γραμμές και υπερστροφικά με τιμονιά.
-
η υπερστροφη ειναι πιο ευκολα αντιμετωπισιμη σε σχεση με την υποστροφη...
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
η υπερστροφη ειναι πιο ευκολα αντιμετωπισιμη σε σχεση με την υποστροφη...Eγώ ξέρω το αντίστροφο, μιλάμε για τον μέσο οδηγό πάντα έτσι?
Το ιδανικό λογικά είναι να μην πετιέται τίποτα. Όμως είναι αδύνατον ένα αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται έτσι σε όλες τις συνθήκες.
Υποστροφικά είναι τα αυτοκίνητα που τα περιοδικά τα χαρακτηρίζουν ως 'με ασφαλη αλλά αδιάφορη οδική συμπεριφορά' και υπερστροφικά όσα έχουν 'καλή οδηγική συμπεριφορά, για τον πραγματικό οδηγό κλπ.'
Τα τελευταία πιστεύω ότι είναι και τα επικίνδυνα γιατί την ελεγχόμενη-προκλητή υπερστροφή την χαίρεσαι, στην απρόκλητη όμως χάνεις τα αυγά και τα πασχάλια και κινδυνεύεις να σκοτωθείς η απλά να βρεθείς κάθετα στο δρόμο. -
εχεις οδηγησει ποτε οριο και να σου ερχεται υποστροφη?????
πιστεψε με , δεν θες...... -
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
εχεις οδηγησει ποτε οριο και να σου ερχεται υποστροφη?????
πιστεψε με , δεν θες......το ιδιο ισχυει και εαν ερθει η υπερστροφη και δεν την περιμενεις!
επισης εξαρταται εαν η υποστροφη (ή υπερστροφη) ειναι αδρανειας ή ισχυος
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
εχεις οδηγησει ποτε οριο και να σου ερχεται υποστροφη?????
πιστεψε με , δεν θες......το ιδιο ισχυει και εαν ερθει η υπερστροφη και δεν την περιμενεις!
επισης εξαρταται εαν η υποστροφη (ή υπερστροφη) ειναι αδρανειας ή ισχυος
Πως δεν μου έχει τύχει υποστροφή. Η υποστροφή όμως εφόσον γνωρίζεις στοιχειωδώς το αυτοκίνητό σου είναι αναμενόμενη και ανάλογη της ταχύτητάς σου. Αντίθετα η υπερστροφή, συνήθως σου έρχεται 'χαστούκι' και αν δεν είσαι έμπειρος δεν την ελέγχεις, το κυριότερο όμως είναι ότι είναι ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΟΜΗ.
Βέβαια πάντα μιλάμε για υπερστροφή-υποστροφή αδράνειας. Σε περίπτωση υποστροφής-υπερστροφής ισχύος απλά αφήνεις το γκάζι και επανέρχεσαι στην τάξη. *Σε προσθιοκίνητα υπερστροφικά όμως κινδυνεύεις αφήνοντας το γκάζι για την υποστροφή να βρεθείς να υπερστρέφεις. Αν ήταν υποστροφικά στημένο το αυτοκίνητο όμως απλά θα συνέχιζε στην τροχιά του. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
εχεις οδηγησει ποτε οριο και να σου ερχεται υποστροφη?????
πιστεψε με , δεν θες......το ιδιο ισχυει και εαν ερθει η υπερστροφη και δεν την περιμενεις!
επισης εξαρταται εαν η υποστροφη (ή υπερστροφη) ειναι αδρανειας ή ισχυος
Πως δεν μου έχει τύχει υποστροφή. Η υποστροφή όμως εφόσον γνωρίζεις στοιχειωδώς το αυτοκίνητό σου είναι αναμενόμενη και ανάλογη της ταχύτητάς σου. Αντίθετα η υπερστροφή, συνήθως σου έρχεται 'χαστούκι' και αν δεν είσαι έμπειρος δεν την ελέγχεις, το κυριότερο όμως είναι ότι είναι ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΟΜΗ.
Βέβαια πάντα μιλάμε για υπερστροφή-υποστροφή αδράνειας. Σε περίπτωση υποστροφής-υπερστροφής ισχύος απλά αφήνεις το γκάζι και επανέρχεσαι στην τάξη. *Σε προσθιοκίνητα υπερστροφικά όμως κινδυνεύεις αφήνοντας το γκάζι για την υποστροφή να βρεθείς να υπερστρέφεις. Αν ήταν υποστροφικά στημένο το αυτοκίνητο όμως απλά θα συνέχιζε στην τροχιά του.αναλογως το αυτοκινητο
-
Σε ενα προσθιοκινητο σαφως και θα προτιμουσα να εμφανιζει υποστροφη... πολυ ποιο ευκολα ελεγχομενη.... τηρουμενων των αναλογιων εεε... οχι με 200 σε στροφη
Προσωπικα τα εχω δει ολα τα φαινομενα στις ακραιες τους μορφες, και το χειροτερο ηταν η υποστροφη/σφαλιαρα που δεν μαζευοταν με τιποτα απολυτως. Απλα συμβαινει ταχυτατα, ιδιως σε μικρης κατηγοριας αμαξια, και δεν προλαβαινεις να αντιδρασεις... σε πιανει στον υπνο ας πουμε.
Τωρα, γιατι δεν διωχνει το 4θυρο κωλο.... χμμμ πιθανολογο πως το βαρος του χωρου αποσκευων ισως βιδωνει καλυτερα τον πισω αξονα, ως καποιο σημειο βεβαια. Δεν ειναι αλλωστε λιγα τα αμαξια που συμπεριφορενται η και φρεναρουν καλυτερα υπο συνθηκες μερικου φορτιου!! Εξου λοιπον και το Megane λογω διαφορετικης κατανομης βαρους να μην διωχνει.
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Το αυτοκινητο αν και σενταν, δεν εχω καταφερει ακομα να το κανω να πεταξει το πισω μερος του.αν έβαζες παραπάνω πίεση στα εμπρός λάστιχα?
(αλήθεια πόσο βάζεις μπρος-πίσω?) -
Οταν τρέχεις με πολλα, με αμάξι που γυρίζει θελει πολλα αρ....α και πολλη τρελλα για να πας σε στροφη σε δημοσιο δρομο. Αυτη ειναι η γνώμη μου απλα γιατι δεν ξέρεις πάντα τι θα βρεις μπροστα σου, πως θα ειναι το οδοστρωμα κτλ. Οταν δεν πας μαλιοκουβαρα το υπερστροφικο αμαξι ειναι η χαρα του οδηγου.
Εσεις τι λετε για τα υπερστροφικά αμάξια (παντα προσθιοκινητα), ειναι πιο σπορ με εχουν καλύτερη συμπεριφορα όπως γραφτηκε παραπάνω??
Το λεω γιατι σχεδον ολα τα ιαπωνικα ας πουμε απο το 1990 και μετα πετανε ΤΡΕΛΛΟΥΣ κωλους. Τουλαχιστον τα σουπερμινι, τα μινι, τα μικρομεσαια (π.χ. προηγουμενη κορολλα, sunny τελευταια γενια, subaru vivio, mazda demio, micra παλαιο και νεο, yaris, ignis sport που εχω οδηγήσει, και παω στοιχημα πως ετσι ειναι το 90% των ιαπωνικών)
Και μια off topic παρενθεση. Αν με ρωτήσετε ποιο αμάξι που εχω οδηγησει με εχει εντυπωσιάσει περισσότερο θα σας πω... subaru vivio . Οταν το ειχα νοικιασει ως φοιτητης στην Χιο, πιστευα οτι θα ειναι ενα αμξάκι του κ@λου. Επάθα πλάκα ομως με το ποσο ευκολοδήγητο ηταν, με τον ηχο και την αποδοση του κινητηρα, με το ...στησιμο, με το οτι δεν εγερνε, με την εκπληκτική αμεσότητα. Θα μου πειτε 'μα καλα.. ηλίθιος εισαι?' . κι ομως ηταν καταπληκτικη εμπειρία στους σχετικα στενους με σχετικα καλη πρόσφυση επαρχιακους φιδίσους δρόμους της Χιου. και το ωραιο?1. εκανα κόντρα σε βουνο με μια Alfa 146 και μου εφευγε μονο σε ευθεια, σε ολα τα αλλα ειμουν απο πισω του 2. Σε μια στροφη φοβερη και τρομερη (μετα την κατηφορική ευθεια που ειναι το εργοστασιο της ΔΕΗ εχει μια αρκετα κλειστη και ανηφορική απο τα μεσα τηε στροφης που προοδευτικά κλεινει ολο και περισσοτερο για οποιον ξέρει) και με μια κοντρα με ενα ...kia pride!! υπερεβαλα εαυτον μιας και με εφτασε στο τέλος της ευθειας και το viviaki μπηκε με πλαγιολισθηση μεγαλης διαρκειας (ΣΣ αποτι θυμαμαι η ασφαλτος ειχε καλη εως πολύ προσφυση στην στροφη αυτη) εχοντας τον κολο πιο εξω απο τον μπροστινο άξονα (ειμουν με ανάποδο καθολη τη διάρκεια) με την πίσω εξωτερικη ρόδα να υπολογίζω οτι μολις που δεν βγαίνει στο αντίθετο ρευμα. Φυσικα δεν υπολόγιζα ουτε μια στο εκατομυριο να μπω ετσι. Απλα αναφέρω το συμβάν γιατι δεν θυμαμαι να εχω κάνει καλύτερο μπάσιμο σε στροφη, και μαλιστα χωρίς να το υπολογίζω. Μαλιστα ! το καλυτερο ισως μπάσιμο μου ηταν με subaru vivio!! (οχι , δεν ηταν ..τετρακινητο) Αν δεν υπερστρεφε ετσι, μαλλον θα ειχα βγει στο αντιθετο ρευμα..
-
Κακά τα ψέματα η υποστροφή είναι ιδανική για το 99 τις εκατό των οδηγών. Όπως στον παραμικρό κίνδυνο ενστικτωδώς το πόδι πάει στο φρένο έτσι σε κάθε γλίστρημα του αυτοκινήτου ενστικτωδώς στρίβεις περισσότερο το τιμόνι. Η υπερστροφή με τον έλεγχο να γίνεται συνδυάζοντας τιμόνι και γκάζι είναι μόνο για τους γνώστες και σε στιγμές πλήρους αφοσίωσης στην οδήγηση. Κάθε αφηρημάδα μπορεί να αποβεί μοιραία. Εξάλλου όπως έχουμε διαπιστώσει τα τελευταία χρόνια ακόμα και τα πισωκίνητα ρυθμίζονται να έχουν ουδέτερη έως υποστροφική συμπεριφορά!!! Η εποχή της ηλεκτρονικής διαχείρισης επίσης έχει φιμώσει κάθε διάθεση για παιχνίδι φροντίζοντας μάλιστα να μην μπορεί να απενεργοποιηθεί ποτέ σχεδόν πλήρως ο «φύλακας» άγγελος μας.
Μανώλη το αμάξι σου πιθανά δεν πετάει κώλο απλά γιατί δεν το έχουν ρυθμίσει να το κάνει. Πιθανά ψάχνοντας λίγο με τις πιέσεις αέρα στα ελαστικά εμπρός πίσω να βελτιώσεις την κατάσταση μην περιμένεις όμως θαύματα. -
Σίγουρα για το μέσο οδηγό είναι πιο πιθανό να προβεί σε διορθωτική κίνηση σε ενδεχόμενη υποστροφή παρά σε υπεστροφή. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι υποστροφή λόγω κακής εκτίμησης της ταχύτητας εισόδου μπορεί να διορθωθεί εύκολα αφού ακόμα και το φρενάρισμα ενδεχομένως να μην έχει κανένα αποτέλεσμα.
Από την άλλη η υπεστροφή (αδράνειας) απαιτεί καλή γνώση του αυτοκινητού και του δρόμου ώστε να μη γίνει υπερδιόρθωση ή καταλήξει σε τετ α κε και θα πρέπει ο οδηγος να πατήσει γκάζι ώστε να φορτίσει τον πίσω άξονα.
Συνήθως σε γλιστερό ελληνικό δρόμο με μπροστινοκίνητο ή τετρακίνητο αυτοκίνητο με μεγάλύτερη από την ιδανική ταχύτητα έχουμε υποστροφή στην είσοδο που οδηγεί σε σήκωμα του ποδιού από το γκάζι οπότε λόγω μεταφοράς βάρους εκδηλώνεται υπεστροφή στην έξοδο της στροφής.Όσον αφορά το renault μπες σε μια μέτρια γλιστερή στροφή με αρκετή ταχύτητα και με μικρή σχέση στο κιβώτιο και αφησε απότομα το γκάζι στο μέσο της στροφής . Ετοιμάσου να πατήσεις πάλι γκάζι και ανάποδο. (έρημος δρόμος φυσικά)
-
Κόλπα υπάρχουν πολλά για να προκαλέσεις υπερστροφή όπως να πατήσει και να αφήσει συμπλέκτη, χειρόφρενο κλπ. Δεν νομίζω όμως ότι αυτό είναι το ζητούμενο ούτε αυτό ψάχνει ο φίλος μας ο Μανώλης.
Μανώλη απλά πρέπει να συμβιβαστείς με την οδική συμπεριφορά του νέου σου αυτοκινήτου και αν πραγματικά θέλεις το κάτι παραπάνω να δώσεις αρκετά για αλλαγές στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης κάτι που δεν προτείνω υπολογίζοντας ότι το αμάξι είναι μόνο μερικών μηνών!!!! -
Στο δικό μου Megane II ειδικά τώρα που έχουν φαγωθεί τα λάστιχα, αν το θελήσω. μπορεί να πετάξει κώλο.
-
Ειδικά στο βρεγμένο με τα μούτρα ανοιχτές στροφές, σκέτη απόλαυση...
-
H υποστροφή είναι εύκολη στη διόρθωση μόνο αν εμφανιστεί σε μικρές ποσότητες. Αν ομως κάνεις το λάθος και μπεις με πολλά σε μια στροφή ή απλά πατήσεις κάτι που γλιστράει πάνω στην είσοδο της στροφής τότε κλάφτα Χαράλαμπε.Θα φύγεις τελείως ευθεία και μόνο με χειρόφρενο ίσως καταφέρεις να κάνεις κάτι. Αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια.Άσε που δεν προλαβαίνεις.
Και φυσικά το καλό με την υπερστροφή είναι ότι φεύγεις σχεδόν πάντα προς το εσωτερικό της στροφής. Άρα σε πρώτη φάση γλιτώνεις τη μετωπική και τον άτυχο που έρχεται από απέναντι και δε φταίει σε τίποτα. Έτσι έχεις χρόνο να προσπαθήσεις να το μαζέψεις. Θα έχετε κιόλας δει πολλά ανώδυνα τετακε που απλά σε αφήνουν σταματημένο στη μέση του δρόμου. Δεν σε στέλνουν τελεσίδικα εκτός όπως η (έντονη) υποστροφή.
Α, και αυτό που λέτε για τον μέσο οδηγό. Ότι ενστικτωδώς θα δώσει κι άλλο τιμόνι, θα αφήσει λίγο το γκάζι θα φρενάρει και λίγο αν χρειαστεί και όλα καλά. Αμ δε! Θα τα κάνει μεν αυτά αλλά τότε θα βρεθεί με ένα τιμόνι μισοκλειδωμένο προς το εσωτερικό της στροφής σε ένα αυτοκίνητο που οδεύει ολοταχώς για υπερστροφή.Ιδίως αν είναι γιαπωνέζικο
. Και τότε θα πρέπει πολύ γρήγορα όχι μόνο να ξεδιπλώσει το τιμόνι αλλά και να διορθώσει την υπερστροφή που έρχεται! Και φυσικά να μην υπερδιορθώσει.. Όχι και τόσο απλά τα πράγματα,ε; Αφήστε που αν έχει φάει μεγαααάλη υποστροφή δεν πρέπει να δώσει κι άλλο τιμόνι και ούτε να φρενάρει πολύ. Αυτό και αν θέλει αντίσταση στο ένστικτο!
Εντάξει, υπερβάλω κάπως αλλά θέλω να δείξω ότι η υπερστροφή δεν είναι το 'καλό' πραγμα και η υπερστροφή το 'κακό'. Δεν είναι άσπρο μαύρο. Κάθε περίπτωση διαφέρει.
Υ.Γ. Πω πω πολλά έγραψα.Έχω καιρό να βγώ για 'ειδική' και μου βγαίνει ο οίστρος όλος στο πληκτρολόγιο.
-
Στα αρκετά χλμ που έχω κάνει μία φορά μόνο έκανα τετακέ.
Πήγα να πάρω στροφή 90 μοιρών σε πολύ γλυστερό δρόμο ( νύχτα μετά από ήπια καλοκαρινή νεροποντή ), λες και ήταν στεγνός.
Αποριες περι συμπεριφορας στην στροφη.